AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 20. maj 2016, 23:19

Hvis vi skal bevare det meget spinkle håb om europæisk deltagelse så kræver det en sejr. Det burde være muligt mod Esbjerg som har set lettere ferieramt ud siden de sikrede Superliga eksistensen, samt senest har skullet forholde sig til medie spekulationer om interne problemer.

Startopstillingen giver vel mere eller mindre sig selv:

Larsen
Patrick - KEP - Kasper P. - Ahlmann
Jönsson - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene
Spalvis

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af birk » 21. maj 2016, 06:47

Ikke meget konsekvens ved den opstilling
Mange spillere , som kan spille som et pund pølser og ikke risikere at blive sat af
2 angribere der er med i Line Baun nye episoder af : Sporløs : , ser ud at blive hendes sværeste udfordring
En højre back , som spiller ad helvede til
Der burde ske noget forandring i start opstilling

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Nitten » 21. maj 2016, 08:01

frederikshavneren skrev:Hvis vi skal bevare det meget spinkle håb om europæisk deltagelse så kræver det en sejr. Det burde være muligt mod Esbjerg som har set lettere ferieramt ud siden de sikrede Superliga eksistensen, samt senest har skullet forholde sig til medie spekulationer om interne problemer.

Startopstillingen giver vel mere eller mindre sig selv:

Larsen
Patrick - KEP - Kasper P. - Ahlmann
Jönsson - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene
Spalvis

Der bør ske en eller anden ændring i front i forhold til kampen i Århus. Ellers bliver der jo bare mere af det samme boldflytning og brændte chancer. Enten Ene ud og Basso ind, eller spalvis ud og pohl ind

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af troelsh » 21. maj 2016, 08:50

Jeg håber kortene bliver blandet, det kan vel ikke blive meget dårligere end mod AGF.
Ud med spalvis ind med Basso fra start, Børsting med fra start som højreback istedet for Patrick

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Imer » 21. maj 2016, 09:56

troelsh skrev:Jeg håber kortene bliver blandet, det kan vel ikke blive meget dårligere end mod AGF.
Ud med spalvis ind med Basso fra start, Børsting med fra start som højreback istedet for Patrick
Børsting som højre back. Slap nu lige af, folkens. Vi skal jo heller ikke spille os totalt ud af Europa.

Der skal ikke ske kæmpe ændringer. Efter Brøndby-kampen stod vi herinde igen i kø for at rose spillet.
Jeg tvivler på, at Basso og Pohl eller Børsting for den sags skyld kan ændre på, at vi pludselig scorer 5 mål i en kamp igen. Jeg vil gerne tage fejl, men jeg tror virkelig ikke, at det er løsningen på vores spilmæssige problemer at lave markante ændringer, når alternativet ikke er specielt bedre end det, vi spiller med nu.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. maj 2016, 13:48

Imer skrev:
troelsh skrev:Jeg håber kortene bliver blandet, det kan vel ikke blive meget dårligere end mod AGF.
Ud med spalvis ind med Basso fra start, Børsting med fra start som højreback istedet for Patrick
Børsting som højre back. Slap nu lige af, folkens. Vi skal jo heller ikke spille os totalt ud af Europa.

Der skal ikke ske kæmpe ændringer. Efter Brøndby-kampen stod vi herinde igen i kø for at rose spillet.
Jeg tvivler på, at Basso og Pohl eller Børsting for den sags skyld kan ændre på, at vi pludselig scorer 5 mål i en kamp igen. Jeg vil gerne tage fejl, men jeg tror virkelig ikke, at det er løsningen på vores spilmæssige problemer at lave markante ændringer, når alternativet ikke er specielt bedre end det, vi spiller med nu.
På visse positioner kan man sagtens argumentere for at det ikke kan blive meget værre. Jeg mener helt afgjort at enten Bassogog eller Pohl bør få chancen fremfor Spalvis, og jeg er også ret sikker på at det kommer til at ske. Spalvis kan blive vigtig mod FCM, hvor jeg bestemt mener der er mere logik i at lade ham starte inde, og han virker ærlig talt til at være i rigtig dårlig konditionel form. Børsting på højre back er jeg enig i er for stort et sats, selv om jeg sådan set godt kunne tænke mig at se det.

Jeg er fortsat mest nervøs for om vi har Risgård og Ahlmann i fuldt vigør (og i form) til alle de 3 sidste kampe indenfor en uge, det kan det hele stå og falde med, i mine øjne.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af mich1596 » 21. maj 2016, 14:00

Nordjyske (Claus jensen) tror på en ny angrebskonstellation mod mod esbjerg, kunne personligt godt tænke mig at se Ene og Bassogog fra start, så må vores topscorer komme ind når de andre er trætte, dels har han fået chance på chance, dels kunne det måske tænde ham at blive bænket.
http://nordjyske.dk/sport/AaB-poenser-p ... da/24/1547
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Imer » 21. maj 2016, 15:20

Jesper Schmidt skrev:
Imer skrev:
troelsh skrev:Jeg håber kortene bliver blandet, det kan vel ikke blive meget dårligere end mod AGF.
Ud med spalvis ind med Basso fra start, Børsting med fra start som højreback istedet for Patrick
Børsting som højre back. Slap nu lige af, folkens. Vi skal jo heller ikke spille os totalt ud af Europa.

Der skal ikke ske kæmpe ændringer. Efter Brøndby-kampen stod vi herinde igen i kø for at rose spillet.
Jeg tvivler på, at Basso og Pohl eller Børsting for den sags skyld kan ændre på, at vi pludselig scorer 5 mål i en kamp igen. Jeg vil gerne tage fejl, men jeg tror virkelig ikke, at det er løsningen på vores spilmæssige problemer at lave markante ændringer, når alternativet ikke er specielt bedre end det, vi spiller med nu.
På visse positioner kan man sagtens argumentere for at det ikke kan blive meget værre. Jeg mener helt afgjort at enten Bassogog eller Pohl bør få chancen fremfor Spalvis, og jeg er også ret sikker på at det kommer til at ske. Spalvis kan blive vigtig mod FCM, hvor jeg bestemt mener der er mere logik i at lade ham starte inde, og han virker ærlig talt til at være i rigtig dårlig konditionel form. Børsting på højre back er jeg enig i er for stort et sats, selv om jeg sådan set godt kunne tænke mig at se det.

Jeg er fortsat mest nervøs for om vi har Risgård og Ahlmann i fuldt vigør (og i form) til alle de 3 sidste kampe indenfor en uge, det kan det hele stå og falde med, i mine øjne.
Jeg spekulerer bare i, hvorvidt Basso er klar til det. Nok laver en nogle fine ting, og vi fleste kommer til at tænke på Nomvethe, men han har altså mange boldtab (i de minutter han har fået) og så tror jeg stadig, at trænerteamet forsøger at banke ind i hovedet af ham, at han gerne må slippe bolden inden, at han har afdriblet 4 mand. Men det vil da helt sikkert være et frisk pust.

Satsningen med Pohl i startelleveren i en række kampe gav ikke ligefrem en synderlig positiv effekt. Men på den anden side, så kan det sgu nok ikke være meget værre end det, som bliver præsteret fra de to forreste nu.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Gamling » 22. maj 2016, 08:46

Nu er det vigtigt at vi holder fast så vi kan holde Randers og OB bag os og opfylde top 6 målet. Det vigtigste Idag må derfor være at stække efb's offensiv.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Buzz Killington » 22. maj 2016, 10:02

Gamling skrev:Nu er det vigtigt at vi holder fast så vi kan holde Randers og OB bag os og opfylde top 6 målet. Det vigtigste Idag må derfor være at stække efb's offensiv.
sarkasme er sjovt
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Martino » 22. maj 2016, 11:22

Vejret er lummert med chance for torden. Jeg tipper en 4-0 sejr til AaB.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Califfen » 22. maj 2016, 11:46

mich1596 skrev:Nordjyske (Claus jensen) tror på en ny angrebskonstellation mod mod esbjerg, kunne personligt godt tænke mig at se Ene og Bassogog fra start, så må vores topscorer komme ind når de andre er trætte, dels har han fået chance på chance, dels kunne det måske tænde ham at blive bænket.
http://nordjyske.dk/sport/AaB-poenser-p ... da/24/1547
I dagens papirudgave skyder han på Jønsson-Ene i front, og så Børsting på kanten.

Virker fornuftigt. Spalvis skal i hvert fald ikke spille mere i foråret. Så længe vi stadig har noget at spille for i hvert fald.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 22. maj 2016, 12:24

Califfen skrev:
mich1596 skrev:Nordjyske (Claus jensen) tror på en ny angrebskonstellation mod mod esbjerg, kunne personligt godt tænke mig at se Ene og Bassogog fra start, så må vores topscorer komme ind når de andre er trætte, dels har han fået chance på chance, dels kunne det måske tænde ham at blive bænket.
http://nordjyske.dk/sport/AaB-poenser-p ... da/24/1547
I dagens papirudgave skyder han på Jønsson-Ene i front, og så Børsting på kanten.

Virker fornuftigt. Spalvis skal i hvert fald ikke spille mere i foråret. Så længe vi stadig har noget at spille for i hvert fald.
Helt enig. Det samme gælder KEP.

Sikke et eftermæle Spalvis i øvrigt ender med at lave for sig selv, som ham, der slog op i banen, straks den fede kontrakt var hjemme.
Fodbold skal ses med hjertet!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af 9520AaB » 22. maj 2016, 13:49

AaB 85 95 99 08 skrev:
Califfen skrev:
mich1596 skrev:Nordjyske (Claus jensen) tror på en ny angrebskonstellation mod mod esbjerg, kunne personligt godt tænke mig at se Ene og Bassogog fra start, så må vores topscorer komme ind når de andre er trætte, dels har han fået chance på chance, dels kunne det måske tænde ham at blive bænket.
http://nordjyske.dk/sport/AaB-poenser-p ... da/24/1547
I dagens papirudgave skyder han på Jønsson-Ene i front, og så Børsting på kanten.

Virker fornuftigt. Spalvis skal i hvert fald ikke spille mere i foråret. Så længe vi stadig har noget at spille for i hvert fald.
Helt enig. Det samme gælder KEP.

Sikke et eftermæle Spalvis i øvrigt ender med at lave for sig selv, som ham, der slog op i banen, straks den fede kontrakt var hjemme.
Husk nu samtidig at rose Gaarde, for et helt suveræn salg.

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Silvermoon » 22. maj 2016, 14:54

Skide flot ingen hjælp af Randers først udligner FCM i det 88 min også begår de straffespark i 5 min overtid intet går AaB's vej

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Hovedet » 22. maj 2016, 14:56

Silvermoon skrev:Skide flot ingen hjælp af Randers først udligner FCM i det 88 min også begår de straffespark i 5 min overtid intet går AaB's vej
Helt vanvittigt. Nu er bronzemedaljerne i praksis også væk, og alt skal sættes ind på at hente Brøndby på 4. pladsen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 22. maj 2016, 14:58

Silvermoon skrev:Skide flot ingen hjælp af Randers først udligner FCM i det 88 min også begår de straffespark i 5 min overtid intet går AaB's vej
Vi har kun os selv at takke for den situation vi er havnet i. Med en bare nogenlunde forårssæson havde vi sikret os europæisk deltagelse uden de store problemer

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af KJ » 22. maj 2016, 15:01

Tabellen lyver på ingen måde. Vi er vel det eneste hold i superligaen, der udelukkende kan praktisere én form for fodbold. Når det så ikke kører på skinner, taber vi. Needless to say vi har ryggen mod muren nu mod fiskerne... men vi er ikke døde og begravede endnu....

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Funky » 22. maj 2016, 15:02

Fansene i Randers må også være pænt trætte af deres spillere lige nu. Aldrig har jeg da set et hold pisse så mange chancer væk. Straffet i overtiden er nærmest bare icing on the cake. Kors nogle bovlamme krikker.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

nwoko
1. div
1. div
Indlæg: 324
Tilmeldt: 21. jun 2006, 12:02

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af nwoko » 22. maj 2016, 15:04

Hovedet skrev:
Silvermoon skrev:Skide flot ingen hjælp af Randers først udligner FCM i det 88 min også begår de straffespark i 5 min overtid intet går AaB's vej
Helt vanvittigt. Nu er bronzemedaljerne i praksis også væk, og alt skal sættes ind på at hente Brøndby på 4. pladsen.
Selvom vi vinder de resterende 3 kampe, henter vi ikke FCM nu. De har en bedre målscorer (og nej tror ikke vi slår dem med 4) og vinder stensikkert hjemme mod et reserve Nordsjælland hold i sidste runde.

Europa League drømmen ser ufattelig sort ud nu, eneste chance er at vi snupper 9 point og at Brøndby dummer sig i 1 af deres sidste 3 kampe :thumbsdown:
"Fantastisk. At et hold som AaB vinder the double og endda med seværdig fodbold, synes jeg vi skal klappe i hænderne over. Det er god fodbold, de har spillet, lød det fra Olsen"

Besvar