OB - AaB, 29.05.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Kristian » 29. maj 2016, 20:21

Nitten skrev:
Kristian skrev:
gravballe skrev:Bliver skønt når AaB har kæmpet sådan for at få det latterlige slutspil indført, for der efter ikke at magter at nå denne.
Debatsiden længe leve. Hold da op.
Nu når du er nede i krystalkuglen, må du gerne fortælle hvornår vi skal være glade igen.

Hvem er det der virkelig tror på at LS bliver fyret. Helt seriøst. Har i mistet sutten herinde.

Jeg er sq lige så skuffet over det her forår som resten af AaB's fans, men LS fortjener at få et nyt hold at arbejde med og det er dælme lige nøgagtig det vi trænger til. Ny energi.
Hvorfor synes du at LS fortjener en sæson mere ?
Vi vinder ikke, har ingen gejst, ingen plan. Efter LS har sat sit præg på holdet er det kun gået nedad. Hvorfor ikke tage konsekvensen nu ?
For det første er han på en uopsigelig 2 års kontrakt med AaB, og for det andet vil det være helt åndvagt at smide de penge ud af vinduet og det er på baggrund af følgende.

- Vi spillede et godt forår med mange ting der fungere. Mål og offensivt spil.
- Vi har set et presspil som fungerede og var bedre end set under Kents sidste sæson
- på baggrund af en god efterårssæson og en dårlig forårssæson er det ikke vores stategi at fyre træneren.
- Vi har nogle spillere som er mætte og så har vi haft store problemer med at spalvis og ene slet ikke har ramt niveau.
- sidst men ikke mindst, så har vi skabt chancerne, men skarpheden har dælme været dårlig. De seneste 5 kampe har været stolpe ud og kombineret med en kæmpe skuffelse over foråret som helhed.

Skal vi bare fyre hele banden og tro det løser det hele?
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Gamen » 29. maj 2016, 20:35

Kristian skrev: - sidst men ikke mindst, så har vi skabt chancerne, men skarpheden har dælme været dårlig. De seneste 5 kampe har været stolpe ud og kombineret med en kæmpe skuffelse over foråret som helhed.

Skal vi bare fyre hele banden og tro det løser det hele?
Mener du godt nok, at vi har skabt bunkevis af chancer de seneste 5 kampe? Så må vi have set nogle helt forskellige kampe.

Jeg kan i hvert fald se et AaB-hold, hvis højreside er fuldstændig paralyseret. Uanset hvem der har udfyldt rollerne som højre back + midtbane i det her forår, så har det været decideret jammerligt. Det er den altafgørende forskel på AaB før vinterpausen og AaB efter vinterpausen.

Alt for lidt bevægelse på banen, alt for mange svingende præstationer, kombineret med en defensiv som ikke er top 4-materiale. Langt fra.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Funky » 29. maj 2016, 20:42

NIN skrev:Om man så er af den opfattelse, at LS har fortjent en sæson til eller han skal smides på porten, så er én ting hundrede procent sikkert. Det sker ikke.
Ganske rigtigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Gamen » 29. maj 2016, 20:43

Kasper Risgård iflg. BT:

"Man er selvfølgelig noget bekymret over situationen. Vi mister igen stamspillere i det kommende vindue, det har vi gjort mange gange før. Vi mister nogle rigtig vigtige spillere og ved ikke, hvad der sker med Nicolaj Thomsen og Rasmus Jönsson."

Endnu en af de ældre profiler der melder klart ud. Flere herinde forsøgte at bortforklare udtalelserne der kom efter sommerpausen, fra bl.a. KEP og Risgård, men nu går den formodentlig snart ikke længere. Balancen på holdet er forkert, og den bliver ikke bedre af at man hiver 7 ungdomsspillere op.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Klaus » 29. maj 2016, 20:44

Naturligvis skal LS ikke fyres, men der må være hævede øjenbryn i ledelsen lige nu. Jeg synes PK fortjente denne halvsæson for at bevise, at han kunne tage over efter Dalle. Det beviste han så, at han ikke kunne. Så en ny højre back må være førsteprioritet. Hvor glad jeg end er for Nikolaj Thomsen, bliver det nu også rart med en venstrekant, der også kan tackle bare en lille smule.

Det største problem ligger på vores centrale midtbane. Vores vigtigste spillere Risgård og Wurtz er på en gang fantastiske, men tempoet i deres spil har altså været et gevaldigt problem i foråret. Men jeg har svært ved at se os købe en erstatning, der vil slå en af dem af... De er simpelthen AaB, men måske er vi simpelthen nødt til også at kigge på forstærkninger der??

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Kristian » 29. maj 2016, 20:46

Gamen skrev:
Kristian skrev: - sidst men ikke mindst, så har vi skabt chancerne, men skarpheden har dælme været dårlig. De seneste 5 kampe har været stolpe ud og kombineret med en kæmpe skuffelse over foråret som helhed.

Skal vi bare fyre hele banden og tro det løser det hele?
Mener du godt nok, at vi har skabt bunkevis af chancer de seneste 5 kampe? Så må vi have set nogle helt forskellige kampe.

Jeg kan i hvert fald se et AaB-hold, hvis højreside er fuldstændig paralyseret. Uanset hvem der har udfyldt rollerne som højre back + midtbane i det her forår, så har det været decideret jammerligt. Det er den altafgørende forskel på AaB før vinterpausen og AaB efter vinterpausen.

Alt for lidt bevægelse på banen, alt for mange svingende præstationer, kombineret med en defensiv som ikke er top 4-materiale. Langt fra.
Så mangler jeg lidt uddybelse. Nej jeg mener bestemt ikke vi har skabt bunker af chancer, men både mod agf og fck skabte vi det man kunne forvente. De sidste 5 kampe har dog været en stor skuffelse.

Generelt i foråret synes jeg bestemt vi har skabt chancer. Men hverken RJ, Ene eller Spalvis har været skarp, vel kun thomsen der har holdt os i live. Den bevægelse du tænker på, er forsvundet mere og mere som selvtilliden forsvandt.
------------------
mvh Kristian

Gamen

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Gamen » 29. maj 2016, 20:46

KJ skrev:Ufatteligt at det altid skal være så sort-hvidt på debatsiden... Det var en sommerkamp og vi havde 5 mand ude. Og gjorde det ganske fornuftigt. Dommedag er her ikke helt endnu... Nu får vi en ny styrmand til forsvaret og en hurtig, østrigsk profil, der nok skal bringe noget ny energi. Og så har vi Pohl og Bassogog som udvikler sig eksplosivt for tiden. Og åbenbart en 1. års U19-spiller, der springer direkte ind i superligatruppen...

En midtbane med Meilinger, Risgård, Würtz og Thomsen er ikke nogen katastrofe. Og en offensiv med Ene og Pohl/Bassogog er altså heller ikke helt ufarlig. En ikke-elendig højre back og jeg ville være supertilfreds.
Skal vi ikke lige vente med at kalde Meilinger for en decideret profil. Daniel Royer var endnu mere hypet i Østrig, og han har mig bekendt været én stor skuffelse i Midtjylland.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Hovedet » 29. maj 2016, 20:51

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:Hvis nogen skulle være i tvivl om, hvorfor KEP, Kent og AK har forladt AaB til fordel for en klub, der 5 år i træk har befundet sig i den nederste halvdel af Superligaen, har dette forår i særdeleshed og de 2 år efter mesterskabet i almindelighed leveret svaret. Læg dertil Dalsgaard, Kusk og Kuhn - det er vildt, at en klub umiddelbart efter det, der skulle have været en fest, er udsat for systematisk åreladning af profiler.

Projektet er simpelthen for uambitiøst, og i dag motiveres profiler i AaB tilsyneladende udelukkende ved tanken om at komme til andre danske klubber eller bare et eller andet sted hen. Det er selvfølgelig fint nok at have en pengetank på størrelse med Joakim von Ands og i øvrigt levere et regnskab, der ender i et lillebitte plus hvert år, men det sker på bekostning af sportslige ambitioner og viljen til at skabe vækst og udvikling. Den er da intet af i AaB, hvilket er bedst illustreret ved det faktum, at klubbens reaktion på dette uværdige forår er at rykke 6 ungdomsspillere op i en trup, der i forvejen indeholder fyldspillere herfra og til evigheden.

Vi har behov for at sparke nyt liv i denne klub og signalere, at den vil noget seriøst i dansk fodbold. Få nu ryddet op i den trup og få afviklet alle de spillere, der ikke er slået igennem i årevis. Og erstat dem med 3-4 etablerede klassespillere udefra, som vi kan bygge et helt nyt hold op om. Jeg ser intet perspektiv i den nuværende trup, hvor vi står til at miste Nikolaj Thomsen, der er noget nær den eneste spiller, der har leveret i dette forår.
Jeg kan simpelthen ikke finde sammenhaeng i dit indlaeg. Hvordan kan AaB-ere vaere misundelige paa noget som helst i OB andet end pengene, naar vi nu har sluttet over dem mange aar i traek? Hvorfor kan en spiller der finder AaB's projekt uambitioest dog finde paa at kigge mod OB? Uanset hvor mange ungdomsspillere vi hiver op, saa har vi stadig praesteret bedre end OB, og goer det, hvis denne saeson er nogen indikation, ogsaa naeste aar.

Se det i oejnene, det er pengepungen der goer forskellen, ikke det sportslige.
Jeg påpeger netop paradokset i pågældende faktum. Vi tiltrækker jo heller ikke profiler fra Brøndby og FC Midtjylland, hvilket er logik, eftersom deres sportslige niveau er højere end vores eget. Derimod mister vi spillere og trænere til klubber, der ligger under os i tabellen, men som har højere ambitionsniveau end os i længere perspektiv.

Vi havde i kølvandet på doubletitlen nok en idé om at være i besiddelse af en magisk ungdomsafdeling eller superloyale klubfolk, der ville tørne ud for AaB alene for kærlighed og kildevand, men denne antagelse er på rekordtid skudt helt i smadder i virkelighedens verden. Vi må se os selv i et mere realistisk lys, og at vi er nødt til at hæve overliggeren og bryde igennem pansret på vores store pengetank, hvis vi atter skal finde vej ud af middelmådighedens tåge.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Buzz Killington » 29. maj 2016, 20:56

NIN skrev:
Buzz Killington skrev:
NIN skrev:
Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:Hvis nogen skulle være i tvivl om, hvorfor KEP, Kent og AK har forladt AaB til fordel for en klub, der 5 år i træk har befundet sig i den nederste halvdel af Superligaen, har dette forår i særdeleshed og de 2 år efter mesterskabet i almindelighed leveret svaret. Læg dertil Dalsgaard, Kusk og Kuhn - det er vildt, at en klub umiddelbart efter det, der skulle have været en fest, er udsat for systematisk åreladning af profiler.

Projektet er simpelthen for uambitiøst, og i dag motiveres profiler i AaB tilsyneladende udelukkende ved tanken om at komme til andre danske klubber eller bare et eller andet sted hen. Det er selvfølgelig fint nok at have en pengetank på størrelse med Joakim von Ands og i øvrigt levere et regnskab, der ender i et lillebitte plus hvert år, men det sker på bekostning af sportslige ambitioner og viljen til at skabe vækst og udvikling. Den er da intet af i AaB, hvilket er bedst illustreret ved det faktum, at klubbens reaktion på dette uværdige forår er at rykke 6 ungdomsspillere op i en trup, der i forvejen indeholder fyldspillere herfra og til evigheden.

Vi har behov for at sparke nyt liv i denne klub og signalere, at den vil noget seriøst i dansk fodbold. Få nu ryddet op i den trup og få afviklet alle de spillere, der ikke er slået igennem i årevis. Og erstat dem med 3-4 etablerede klassespillere udefra, som vi kan bygge et helt nyt hold op om. Jeg ser intet perspektiv i den nuværende trup, hvor vi står til at miste Nikolaj Thomsen, der er noget nær den eneste spiller, der har leveret i dette forår.
Jeg kan simpelthen ikke finde sammenhaeng i dit indlaeg. Hvordan kan AaB-ere vaere misundelige paa noget som helst i OB andet end pengene, naar vi nu har sluttet over dem mange aar i traek? Hvorfor kan en spiller der finder AaB's projekt uambitioest dog finde paa at kigge mod OB? Uanset hvor mange ungdomsspillere vi hiver op, saa har vi stadig praesteret bedre end OB, og goer det, hvis denne saeson er nogen indikation, ogsaa naeste aar.

Se det i oejnene, det er pengepungen der goer forskellen, ikke det sportslige.
Jeg forstår ikke din argumentation. Fordi en klub (eller virksomhed) klarer sig dårligere, så kan de ikke være mere ambitiøse og have et projekt som gør dem interessante? Er det tilfældet, ville vi jo aldrig have eroberet et mesterskab.
Naturligvis kan de vaere mere ambitioese. Er det det Hovedet argumenterer for? At OB skulle vaere mere ambitioese?
Du konkluderer at det eneste argument for at skifte til fynborerne er penge.
Jeps.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Nitten » 29. maj 2016, 21:17

Kristian skrev:
Nitten skrev:
Kristian skrev:
gravballe skrev:Bliver skønt når AaB har kæmpet sådan for at få det latterlige slutspil indført, for der efter ikke at magter at nå denne.
Debatsiden længe leve. Hold da op.
Nu når du er nede i krystalkuglen, må du gerne fortælle hvornår vi skal være glade igen.

Hvem er det der virkelig tror på at LS bliver fyret. Helt seriøst. Har i mistet sutten herinde.

Jeg er sq lige så skuffet over det her forår som resten af AaB's fans, men LS fortjener at få et nyt hold at arbejde med og det er dælme lige nøgagtig det vi trænger til. Ny energi.
Hvorfor synes du at LS fortjener en sæson mere ?
Vi vinder ikke, har ingen gejst, ingen plan. Efter LS har sat sit præg på holdet er det kun gået nedad. Hvorfor ikke tage konsekvensen nu ?
For det første er han på en uopsigelig 2 års kontrakt med AaB, og for det andet vil det være helt åndvagt at smide de penge ud af vinduet og det er på baggrund af følgende.

- Vi spillede et godt forår med mange ting der fungere. Mål og offensivt spil.
- Vi har set et presspil som fungerede og var bedre end set under Kents sidste sæson
- på baggrund af en god efterårssæson og en dårlig forårssæson er det ikke vores stategi at fyre træneren.
- Vi har nogle spillere som er mætte og så har vi haft store problemer med at spalvis og ene slet ikke har ramt niveau.
- sidst men ikke mindst, så har vi skabt chancerne, men skarpheden har dælme været dårlig. De seneste 5 kampe har været stolpe ud og kombineret med en kæmpe skuffelse over foråret som helhed.

Skal vi bare fyre hele banden og tro det løser det hele?


Lad os lige tag de punkter du lister
1. Uopsigelig kontrakt.
Så uanset hvor ringe en træner præstere mener du at vi skal beholde ham i kontraktperioden ?

2. Penge ud af vinduet.
Tja, hvis næste sæson bliver som det her forår ryger vi ud af superliga. Hvad koster det lige ?

3. Et godt efterår.
Korrekt, men vi har spillet et elendigt forår og det er vel de seneste præstationer der præger fremtiden mest. Så det ser sort ud.

4. Spillere der er mætte, spalvis og ene.
Ja, flere spillere har ikke virket sultne og både Spalvis og Ene har svigtet. Men det er jo et ledelsesproblem som peger på at LS åbenbart ikke kan motivere spillerne.

5. stolpe ud.
Vi har haft meget spil men jeg synes ikke vi har skabt mange chancer. Jeg kan ikke huske lige huske noget stolpe ud ? Vores boldbesidelse er jo mest sideskift midt på banen. Det direkte spil har vi helt tabt

6. Fyrer hele banden.
Nej men vi skal være kritiske. særligt for dem der er i spidsen. Vores problemer i foråret peger meget på at LS ikke har kunnet motivere vores spillere og på at Gaarde har satset forkert ved ikke at erstatte Dalsgaard

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 29. maj 2016, 21:57

Jeg synes at Rokkedahl gjorde det fint i dag.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Buzz Killington » 29. maj 2016, 21:59

Hovedet skrev:
Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:Hvis nogen skulle være i tvivl om, hvorfor KEP, Kent og AK har forladt AaB til fordel for en klub, der 5 år i træk har befundet sig i den nederste halvdel af Superligaen, har dette forår i særdeleshed og de 2 år efter mesterskabet i almindelighed leveret svaret. Læg dertil Dalsgaard, Kusk og Kuhn - det er vildt, at en klub umiddelbart efter det, der skulle have været en fest, er udsat for systematisk åreladning af profiler.

Projektet er simpelthen for uambitiøst, og i dag motiveres profiler i AaB tilsyneladende udelukkende ved tanken om at komme til andre danske klubber eller bare et eller andet sted hen. Det er selvfølgelig fint nok at have en pengetank på størrelse med Joakim von Ands og i øvrigt levere et regnskab, der ender i et lillebitte plus hvert år, men det sker på bekostning af sportslige ambitioner og viljen til at skabe vækst og udvikling. Den er da intet af i AaB, hvilket er bedst illustreret ved det faktum, at klubbens reaktion på dette uværdige forår er at rykke 6 ungdomsspillere op i en trup, der i forvejen indeholder fyldspillere herfra og til evigheden.

Vi har behov for at sparke nyt liv i denne klub og signalere, at den vil noget seriøst i dansk fodbold. Få nu ryddet op i den trup og få afviklet alle de spillere, der ikke er slået igennem i årevis. Og erstat dem med 3-4 etablerede klassespillere udefra, som vi kan bygge et helt nyt hold op om. Jeg ser intet perspektiv i den nuværende trup, hvor vi står til at miste Nikolaj Thomsen, der er noget nær den eneste spiller, der har leveret i dette forår.
Jeg kan simpelthen ikke finde sammenhaeng i dit indlaeg. Hvordan kan AaB-ere vaere misundelige paa noget som helst i OB andet end pengene, naar vi nu har sluttet over dem mange aar i traek? Hvorfor kan en spiller der finder AaB's projekt uambitioest dog finde paa at kigge mod OB? Uanset hvor mange ungdomsspillere vi hiver op, saa har vi stadig praesteret bedre end OB, og goer det, hvis denne saeson er nogen indikation, ogsaa naeste aar.

Se det i oejnene, det er pengepungen der goer forskellen, ikke det sportslige.
Jeg påpeger netop paradokset i pågældende faktum. Vi tiltrækker jo heller ikke profiler fra Brøndby og FC Midtjylland, hvilket er logik, eftersom deres sportslige niveau er højere end vores eget. Derimod mister vi spillere og trænere til klubber, der ligger under os i tabellen, men som har højere ambitionsniveau end os i længere perspektiv.

Vi havde i kølvandet på doubletitlen nok en idé om at være i besiddelse af en magisk ungdomsafdeling eller superloyale klubfolk, der ville tørne ud for AaB alene for kærlighed og kildevand, men denne antagelse er på rekordtid skudt helt i smadder i virkelighedens verden. Vi må se os selv i et mere realistisk lys, og at vi er nødt til at hæve overliggeren og bryde igennem pansret på vores store pengetank, hvis vi atter skal finde vej ud af middelmådighedens tåge.

O.k. Jeg kan se praemissen for hele dit indlaeg var at OB havde et hoejere ambitionsniveau paa sigt end os. Det kan jeg bare ikke faa oeje paa, hverken kommunikativt, eller reelt. Deres sidste regnskab loed paa minus 5 mio, og de sluttede under os. Derudover giver de deres spillere vaek, og erstatter dem hovedsagligt internt, eller fra divisionerne. Saa hvordan de i et "laengere perspektiv" skal vaere foran os kan jeg ikke faa oeje paa. Det er korrekt de har hentet AK, Kent og KEP. Men AK havde tilsyneladende hjemve. Kent ville have langt mere i loen, og KEP ligesaa + en laengere kontrakt end hvad vi ville give ham. KEP bliver saa erstattet af en spiller paa mindst samme hylde. AK blev erstattet af Enevoldsen (som kun var paa leje), og Kent, ja, ok. Han er ikke helt blevet erstattet 1:1, men alligevel, saa kan jeg ikke se at OB's trup skulle vaere mere konkurrencedygtig paa sigt end vores, eller at deres handler skulle baere praeg af et hoejere ambitionsniveau som saadan.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Buzz Killington » 29. maj 2016, 22:11

Patmand skrev:
Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:Hvis nogen skulle være i tvivl om, hvorfor KEP, Kent og AK har forladt AaB til fordel for en klub, der 5 år i træk har befundet sig i den nederste halvdel af Superligaen, har dette forår i særdeleshed og de 2 år efter mesterskabet i almindelighed leveret svaret. Læg dertil Dalsgaard, Kusk og Kuhn - det er vildt, at en klub umiddelbart efter det, der skulle have været en fest, er udsat for systematisk åreladning af profiler.

Projektet er simpelthen for uambitiøst, og i dag motiveres profiler i AaB tilsyneladende udelukkende ved tanken om at komme til andre danske klubber eller bare et eller andet sted hen. Det er selvfølgelig fint nok at have en pengetank på størrelse med Joakim von Ands og i øvrigt levere et regnskab, der ender i et lillebitte plus hvert år, men det sker på bekostning af sportslige ambitioner og viljen til at skabe vækst og udvikling. Den er da intet af i AaB, hvilket er bedst illustreret ved det faktum, at klubbens reaktion på dette uværdige forår er at rykke 6 ungdomsspillere op i en trup, der i forvejen indeholder fyldspillere herfra og til evigheden.

Vi har behov for at sparke nyt liv i denne klub og signalere, at den vil noget seriøst i dansk fodbold. Få nu ryddet op i den trup og få afviklet alle de spillere, der ikke er slået igennem i årevis. Og erstat dem med 3-4 etablerede klassespillere udefra, som vi kan bygge et helt nyt hold op om. Jeg ser intet perspektiv i den nuværende trup, hvor vi står til at miste Nikolaj Thomsen, der er noget nær den eneste spiller, der har leveret i dette forår.
Jeg kan simpelthen ikke finde sammenhaeng i dit indlaeg. Hvordan kan AaB-ere vaere misundelige paa noget som helst i OB andet end pengene, naar vi nu har sluttet over dem mange aar i traek? Hvorfor kan en spiller der finder AaB's projekt uambitioest dog finde paa at kigge mod OB? Uanset hvor mange ungdomsspillere vi hiver op, saa har vi stadig praesteret bedre end OB, og goer det, hvis denne saeson er nogen indikation, ogsaa naeste aar.

Se det i oejnene, det er pengepungen der goer forskellen, ikke det sportslige.
Jeg tror du misser pointen totalt, omend Hovedet naturligvis er den rigtige til at afgoere det.

Trenden er at AaB's profiler lader deres kontrakter loebe ud med AaB for saa at forlade klubben. Man kunne antage at de anlaegger den samme holdning som jeg (og maaske Hovedet) at AaB fremstaar meget uambitioese omkring projektet at bygge et staerkt fodboldhold op. Saa meget at selv OB kommer til at ligne et skridt opad.

Lige nu skriger truppen på kvalitetsspillere og ledere på banen - og hvad er AaB's reaktion? Man rykker en 6-7 ungdomsspillere op. Alle kan da se at det bliver op af bakke de naeste par saesoner hvis det er ambitionsniveauet.

P.S. I respekt for din foragt for de moderne danske karakterer har jeg ogsaa fravalgt dem. :thumbsup:
Ah, ja, hvis det var pointen saa oversaa jeg den, og jeg er ikke enig, som jeg skrev i forrige indlaeg. Jeg tror nu ikke de 5 ungdomsspillere skal ses som erstatninger som saadan. De er dog spillere der potentielt kan vaere med paa sigt, og saa ville det da vaere underligt at lade dem loebe som en eller anden udelukkende symbolsk handling i forhold til ambitionsniveauet. Det er jo vores strategi, og den der goer at vi - modsat vores konkurrenter, kan forblive en del af dansktoppen paa sigt ogsaa, og ikke ligesom f.eks. Esbjerg, OB, Broendby, AGF, bare skal overleve 7 ud af 10 aar. Hvis den strategi ikke virker, er der ikke noget tydeligt alternativ, andet end endnu en aktieemmision endnu endnu engang.

Derudover, saa har vi allerede hentet spillere der paa papiret ligner nogle fra en hylde over hvad OB (for nu at tage dem) er i stand til at hente.


Og mange tak for at din sympatierklaering i forhold til mit handikap :thumbsup:
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Gnu » 29. maj 2016, 22:14

På sin vis er det ret smukt, at vi slutter af med en kamp, der i den grad indkapsler sæsonen: Vi biringer os i en rigtig favoralbel position, og det ligner noget, der ikke kan gå galt. Og så ender vi med at skide os selv i munden.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 29. maj 2016, 22:37

Patmand skrev:Lige nu skriger truppen på kvalitetsspillere og ledere på banen - og hvad er AaB's reaktion? Man rykker en 6-7 ungdomsspillere op.
Nu er det også et problem at AaB har kvalificeret ungdomsspillere, som de tror kan spille førsteholdskampe ???!!!

Jeg tror ingensteder, at man kan finde en AaB-ansvarlig som siger, at de unge kan sagtens erstatte dem, som forsvinder. Den udtalelse vil jeg gerne se.

Man kan altså ikke give dem væksthæmmere og sige, at de først kan være voksne om tre år.

Mistroen mod AaBs ledelse om, at dem som forlader os ikke skal erstattes af kvalitet er grundløs.

KEP har forladt os og erstattet. Thomsen har ikke forladt os, men Meilinger kommer til - enten som erstatning eller som styrke af kanterne. Begge svarmuligheder modbeviser dit mistro. Spalvis er ikke erstattet, her har man sagt Helenius. Og Helenius anno 2012/2013 vil være på Spalvis-niveau. men hvis rygterne om Okotie er sande, så sker der noget på angrebsfronten.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. maj 2016, 23:29

Gamen skrev:Kasper Risgård iflg. BT:

"Man er selvfølgelig noget bekymret over situationen. Vi mister igen stamspillere i det kommende vindue, det har vi gjort mange gange før. Vi mister nogle rigtig vigtige spillere og ved ikke, hvad der sker med Nicolaj Thomsen og Rasmus Jönsson."

Endnu en af de ældre profiler der melder klart ud. Flere herinde forsøgte at bortforklare udtalelserne der kom efter sommerpausen, fra bl.a. KEP og Risgård, men nu går den formodentlig snart ikke længere. Balancen på holdet er forkert, og den bliver ikke bedre af at man hiver 7 ungdomsspillere op.
Og du synes at endnu en frustrationsudtalelse fra selvsammen Risgård, som var den ene af de TO spillere der har udtalt lignende sidste sommer, er at tage som sandhedsvidne? Derudover så synes jeg at det er skuffende at se Risgård endnu en gang udtaler sig på den måde, også selv om det selvfølgelig er båret af frustrationer over et elendigt forår, ikke mindst for ham selv. Man kan da sagtens spørge sig selv om en spiller som, hvis han virkelig har den holdning, kan yde optimalt, og være det sikre holdepunkt som der er brug for i en klub som satser på unge talenter.

Balancen på holdet er forkert, det er jeg enig i at dette forår har vist. Men jeg mener ikke det er det antalsmæssige forhold mellem unge talenter og etablerede og erfarne spillere som er forkert... det er i langt højere grad de etablerede spilleres niveau, og måske også indstilling, der kan stilles store spørgsmålstegn ved. Og her må jeg altså understrege, at i tilfældet Risgård, så er det på ingen måde med udtalelser som denne, at man er den leder og rollemodel som vi har brug for at de ældre spillere er.

Forresten synes jeg det giver grund til flere løftede øjenbryn så meget "ingen selvtillid" er blevet nævnt af spillerne, bl.a. fra Risgård og Würtz. Würtz nævnte også i tv at han mente de havde haft svært ved at kapere presset fra omgivelserne, og det er altså noget man død og pine skal have fokus på at få udryddet. Som nævnt tidligere, synes jeg at vi har set før fra dette hold, at alt tro på egne evner og selvtillid forsvinder som dug fra solen, så snart modgangen bliver for stor, og det er selvfølgelig en logisk ting at den slags sker - det må saftsuseme bare ikke smadre en hel halvsæson. Vi skal have lært spillerne at løfte sig, eller vi skal have spillere ind som kan løfte holdet. jeg synes simpelthen det må være et fuldstændigt fundementalt fokuspunkt i den kommende periode og opbygningen af et nyt hold.

Og mon man iøvrigt ikke henter noget ekstra kvalitet til sommer, det modsatte vil komme meget bag på mig.

Jeg synes der er påtvingende brug for en ny højre back, og jeg synes at der er lige så hårdt brug for at hente en angriber, for det sidste jeg tror truppen har brug for, er at få mr. jeg-må-jo-hjem-til-AaB-hvis-det-ikke-kan-være-anderledes Helenius tilbage. Hvis man ikke forlænger med Jönsson må der også stå endnu en angriber eller kant på ønskelisten. Derudover må jeg sige at jeg håber Thomsen bliver solgt, jeg tror altså ikke på at der kommer noget godt ud af at have ham endnu en halvsæson, for det er tydeligt at han ikke har lyst.

Vedr. kampen, så synes jeg nu trods alt at det var meget rart, at vi fik sluttet lorteforåret af med at se vi har nogle spændende unge spillere, specielt i Pohl og Bassogog, som kan blive svære at håndtere for samtlige forsvar i ligaen i løbet af det næste halve til hele års tid, når de er ved at være flyvefærdige.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af Patmand » 29. maj 2016, 23:44

FlæskeFrank skrev:
Patmand skrev:Lige nu skriger truppen på kvalitetsspillere og ledere på banen - og hvad er AaB's reaktion? Man rykker en 6-7 ungdomsspillere op.
Nu er det også et problem at AaB har kvalificeret ungdomsspillere, som de tror kan spille førsteholdskampe ???!!!

Jeg tror ingensteder, at man kan finde en AaB-ansvarlig som siger, at de unge kan sagtens erstatte dem, som forsvinder. Den udtalelse vil jeg gerne se.

Man kan altså ikke give dem væksthæmmere og sige, at de først kan være voksne om tre år.

Mistroen mod AaBs ledelse om, at dem som forlader os ikke skal erstattes af kvalitet er grundløs.

KEP har forladt os og erstattet. Thomsen har ikke forladt os, men Meilinger kommer til - enten som erstatning eller som styrke af kanterne. Begge svarmuligheder modbeviser dit mistro. Spalvis er ikke erstattet, her har man sagt Helenius. Og Helenius anno 2012/2013 vil være på Spalvis-niveau. men hvis rygterne om Okotie er sande, så sker der noget på angrebsfronten.
Ahva? Du læser da vist mit indlæg som djævelen læser biblen.

Jeg kan tælle 17 spillere i den nuværende trup som er enten egen avl, eller har fået deres seniordebut på superliganiveau i AaB. Det er vel og mærke dem der fortsætter i AaB efter sommerpausen. Så bliver der rykket ca. 6 nye ungdomsspillere op i truppen. 17 + 6 = 23.

Jeg har stor tiltro til AaB's evner til at udvikle talenter...men fandme ikke at de kan udgøre 90% af en trup der permanent skal ligge til i toppen af dansk fodbold. Man kan endda hive den bedste frem, Nicolaj Thomsen, han er væk om senest 6 måneder.

Du siger man også henter kvalitet ind når de bedste spillere forlader AaB. Hvem erstattede Thelander, AK, Dalsgaard?
Jeg er med på man ikke hver gang kan erstatte en stamspiller af en ny "profil" hentet udenbys. Men nu er AaB slået ind på en sti hvor der stort set udelukkende rekrutteres fra egen ungdomsafdeling.

Hvem er de profiler som AaB's hold er bygget omkring? Du ved...dem i deres bedste fodboldalder som er sultne efter at opnå resultater med AaB og som er på lange/længere kontrakter. Hvem er de?

En Ahlman? Det er den eneste jeg kan se der kan komme i nærheden af det jeg efterspørger. Og han kæmper trods alt stadig en kamp for at vende tilbage på det niveau han havde før korsbåndsskaden. Hvis ikke han var løbet ind i det skadeshelvede, så tror jeg godt man kan antage at han også var væk.

Du siger man erstatter topscoreren i Superligaen med Helenius? En Helenius som var så elendig at man lejede ham ud. Han har haft et par år til at finde sig selv siden tiden i Aston Villa. Det er endnu ikke sket. Som du selv skriver, det er fire år siden han præsterede.
Man kunne sige det samme om Jönsson. Han var god for over to år siden men har siden svinget mellem at være pivringe og op til nogenlunde.
Nu ved vi ikke om han er i AaB i næste sæson. Personligt håber jeg det ikke. Jeg syntes ikke det er i orden man har en mand på kontrakt i tre år og han præsterer i under et år. Det er sgu for dyr en måde at gøre det på. Så HAR han haft muligheden for at bevise han er sin høje løn værd - og i den grad fejlet.

Rygtet om Okotie er allerede lagt i graven. Og hvis man er på jagt efter en angriber i den kategori så må vi formode det er fordi man ikke tror på Helenius evner, modsat dig.

Selv AaB's bærende spillere giver jo udtryk for det jeg efterspørger.
Würtz udtaler til Nordjyske "det bliver godt at få lidt nyt blod og lidt ny energi i truppen."
Risgaard til BT "Man er selvfølgelig noget bekymret over situationen. Vi mister igen stamspillere i det kommende vindue, det har vi gjort mange gange før. Vi mister nogle rigtig vigtige spillere og ved ikke, hvad der sker med Nicolaj Thomsen og Rasmus Jönsson."

Vi mister kvalitet og vi får ungdomsspillere ind i stedet for. Det er et problem i kampene såvel som for træningsmiljøet. Der er en forkert dynamik i AaB's spillertrup og den står til at blive forværret.
Det er jo ikke ungdomsspillerne der hiver de andre op i en svær situation. Det er ikke dem der viser den nødvendige hårdhed og stabilitet på banen.
Jeg syntes ofte vi ser at AaB's egenudviklede spillere kommer direkte fra flinkeskolen. Det kan også være farligt kun at have den type spillere. Et hold har også brug for indpiskere, de fandenivoldske typer, nogen der kan råbe lidt. Ja, hvem ved - måske tilmed fighte.
AaB's hold kunne om noget bruge nogle flere spillere der går forrest. Opildner de andre til at yde deres bedste.

Nå, men hvad ved jeg om de her ting. Ingenting formodentlig.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af raekkeettre » 30. maj 2016, 08:12

Du ved godt der er hentet 2 nye spillere ind ikke? Altså en til at erstatte KEP som bærende kraft og en til at supplere og måske erstatte Thomsen..og vi er ikke færdig med vinduet endnu...rolig nu...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 30. maj 2016, 10:09

Omkring snakken om højreback og Patrick så syntes jeg faktisk i går, at han blev oftest spillet, hvor han stod. Så enten måtte han blive stående og dermed stoppe fremdriften eller hvis han var begyndt løbet, faktisk ned og hente bolden.

Man kan altid diskutere om det er aflevereren eller modtageren, som er gal på den. Men lige i går syntes jeg faktisk det ikke var hans skyld, at spillet ikke fik det rigtige flow.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: OB - AaB, 29.05.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 30. maj 2016, 10:45

Patmand skrev:
FlæskeFrank skrev:Nu er det også et problem at AaB har kvalificeret ungdomsspillere, som de tror kan spille førsteholdskampe ???!!!

Jeg tror ingensteder, at man kan finde en AaB-ansvarlig som siger, at de unge kan sagtens erstatte dem, som forsvinder. Den udtalelse vil jeg gerne se.
Ahva? Du læser da vist mit indlæg som djævelen læser biblen.

Jeg kan tælle 17 spillere i den nuværende trup som er enten egen avl, eller har fået deres seniordebut på superliganiveau i AaB. Det er vel og mærke dem der fortsætter i AaB efter sommerpausen. Så bliver der rykket ca. 6 nye ungdomsspillere op i truppen. 17 + 6 = 23.

Jeg har stor tiltro til AaB's evner til at udvikle talenter...men fandme ikke at de kan udgøre 90% af en trup der permanent skal ligge til i toppen af dansk fodbold. Man kan endda hive den bedste frem, Nicolaj Thomsen, han er væk om senest 6 måneder.

Du siger man også henter kvalitet ind når de bedste spillere forlader AaB. Hvem erstattede Thelander, AK, Dalsgaard?
Jeg er med på man ikke hver gang kan erstatte en stamspiller af en ny "profil" hentet udenbys. Men nu er AaB slået ind på en sti hvor der stort set udelukkende rekrutteres fra egen ungdomsafdeling.

Hvem er de profiler som AaB's hold er bygget omkring? Du ved...dem i deres bedste fodboldalder som er sultne efter at opnå resultater med AaB og som er på lange/længere kontrakter. Hvem er de?

En Ahlman? Det er den eneste jeg kan se der kan komme i nærheden af det jeg efterspørger. Og han kæmper trods alt stadig en kamp for at vende tilbage på det niveau han havde før korsbåndsskaden. Hvis ikke han var løbet ind i det skadeshelvede, så tror jeg godt man kan antage at han også var væk.

Du siger man erstatter topscoreren i Superligaen med Helenius? En Helenius som var så elendig at man lejede ham ud. Han har haft et par år til at finde sig selv siden tiden i Aston Villa. Det er endnu ikke sket. Som du selv skriver, det er fire år siden han præsterede.
Man kunne sige det samme om Jönsson. Han var god for over to år siden men har siden svinget mellem at være pivringe og op til nogenlunde.
Nu ved vi ikke om han er i AaB i næste sæson. Personligt håber jeg det ikke. Jeg syntes ikke det er i orden man har en mand på kontrakt i tre år og han præsterer i under et år. Det er sgu for dyr en måde at gøre det på. Så HAR han haft muligheden for at bevise han er sin høje løn værd - og i den grad fejlet.

Rygtet om Okotie er allerede lagt i graven. Og hvis man er på jagt efter en angriber i den kategori så må vi formode det er fordi man ikke tror på Helenius evner, modsat dig.

Selv AaB's bærende spillere giver jo udtryk for det jeg efterspørger.
Würtz udtaler til Nordjyske "det bliver godt at få lidt nyt blod og lidt ny energi i truppen."
Risgaard til BT "Man er selvfølgelig noget bekymret over situationen. Vi mister igen stamspillere i det kommende vindue, det har vi gjort mange gange før. Vi mister nogle rigtig vigtige spillere og ved ikke, hvad der sker med Nicolaj Thomsen og Rasmus Jönsson."

Vi mister kvalitet og vi får ungdomsspillere ind i stedet for. Det er et problem i kampene såvel som for træningsmiljøet. Der er en forkert dynamik i AaB's spillertrup og den står til at blive forværret.
Det er jo ikke ungdomsspillerne der hiver de andre op i en svær situation. Det er ikke dem der viser den nødvendige hårdhed og stabilitet på banen.
Jeg syntes ofte vi ser at AaB's egenudviklede spillere kommer direkte fra flinkeskolen. Det kan også være farligt kun at have den type spillere. Et hold har også brug for indpiskere, de fandenivoldske typer, nogen der kan råbe lidt. Ja, hvem ved - måske tilmed fighte.
AaB's hold kunne om noget bruge nogle flere spillere der går forrest. Opildner de andre til at yde deres bedste.

Nå, men hvad ved jeg om de her ting. Ingenting formodentlig.
Hvis de har kvaliteten er det underordnet om det er hjemmeavlet. Hvis vi havde 6 Martin Ødegaard stående klar, så svarede det til, at man sagde, at vi kun kan tage de tre, for det plejer vi... Tidligere var vi nød til at tage revl og krat, i dag kan vi nøjes med at tage det, som vi skal bruge fra ungdomsafdelingen.

Jeg tror, at man i de her år skal passe meget på, at generalisere "det plejer AaB". Økonomien ændres voldomt til det bedre og derfor er sidste års salg af Thelander uden erstatning ikke sammenligneligt med afgangen af KEP eller Thomsen denne sommer.

Mht. Helenius og alle de andre. Så vil man med din kontante "opdeling" jo kun have Würtz, Thomsen og N. Larsen tilbage i truppen. Alle de andre skulle erstattes.
- FlæskeFrank

Besvar