Søndergaard raus?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Søndergaard raus?

Indlæg af frederikshavneren » 29. maj 2016, 19:57

Det må være på sin plads at få oprettet en tråd vedr. træner situationen..

En rigtig dårlig forårssæson er afsluttet kulminerende med ét point i de sidste fem kampe. Vi var nr. 2 ved vinterpausen og var stadigvæk med i pokalen, det er alt sammen smidt væk og er endt med en ligegyldig femteplads der har kostet europæisk deltagelse.

Fokus på økonomien har dog ikke hjulpet Søndergaard. Umiddelbart var det en fornuftig økonomisk beslutning ikke at hente en erstatning for Dalsgaard, omvendt kan man selvfølgelig også argumentere for at det har svækket holdet sportsligt og dermed også økonomisk.

Jeg er absolut ikke fan af Søndergaard og anså det som en fejl at ansætte ham, men det er ikke kun Søndergaard som har fejlet. Gaarde og spillertruppen (især de erfarne) har også grund til kritisk selvransagelse.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af Eksil » 29. maj 2016, 20:01

Under ham har klubben spillet noget af det pæneste og grimmeste de sidste 5 år. Jeg mener klar, at han bør have chancen for at vise at skuden kan komme på ret køl igen. Han har også været dårligt stillet med manglende erstatninger for bl.a. Dalsgaard og AK, så giv ham den højreback og gerne en central midt mere. Misser klubben top 6 spillet, så strit ham ud og giv den nye foråret med.

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af kkoldsoe » 29. maj 2016, 21:15

Selvfølgelig skal han ikke fyres, da han for det første ikke har været med til, at købe spilere ind, derimod fået svækket sit hold i januar. Først efter sommerferien, kan vi se ham sætte sit præg på holdet for alvor. For det andet har han en 2 årig kontrakt, så det ville være dumt at fyre ham, da det økonomisk ville være fuldkommen uansvarligt.

Men dog synes jeg umiddelbart ikke, at han virker til en træner der kan løfte sit hold i modgang og det er sgu lidt bekymrende. Derudover så føler jeg lidt, at han som træner mangler nogle ting i hans værktøjskasse. Næste sæson bliver kun en mellemsæson som denne, hvor mange nye unge spillere skal spilles inde og tanke erfaring. Vi kan håbe på, at komme i slutspillet, så ser det ikke helt tosset ud. Håber sgu Gaarde sætter sig igennem, med nogle ordentlige indkøb..

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af Mr. Larsen » 29. maj 2016, 22:14

Ansvaret skal da helt klart drejes imod Allan Gaarde, han har ikke forstærket holdet til trods for store profil salg såsom især Thelander i sommers og Dalsgaard i vinter, man kan sgu ikke forvente unge talenter bare sådan uden videre går ind og erstatter store profiler på no time, og det er og bliver forsvaret som har været problemet i denne sæson (det var det også i efteråret, der slap vi bare afsted med det pga de mange mål vi lavede).

Desværre har Allan Garde været for længe om at finde erstatninger, og jeg tror ikke det er nok med Markus Holgersson til forsvaret, vi mangler desperat en til højre bak og gerne en gardering til Ahlmann når han er så meget ude som han er.

mht midtbanen ku vi godt bruge en konkurrent til Würtz og Risgaard, de har ikke set for skarpe ud i foråret også må vi ellers håbe en Helenius kommer hjem med fornyet tro på tingene og banker mål ind for os i efteråret.

Søndergaard skal ingen steder, han har evnerne til at få klubben til tops, men det kræver bedre materiel at arbejde med, eller et mere realistisk ambitions niveau end det klubben har meldt ud de sidste par år
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Redlab
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 19
Tilmeldt: 30. jul 2013, 12:11
Geografisk sted: 9K

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af Redlab » 30. maj 2016, 13:51

Jeg kan starte med at sige jeg ikke var helt enig med ansættelsen af Søndergaard fra starten. Og medmindre der kommer andre boller på suppen fra hans side bliver jeg det nok heller ikke.

Jeg synes det er svært at pege fingre som det er lige nu, for er det spillernes, trænerens eller sportsdirektørens ansvar det hele går som det gør? Og ja, det er jo nok nærmere en kombination end at ansvaret skal ligge ved en enkelt af parterne.

Egentlig synes jeg Gaarde har gjort det fint med de midler han får stillet til rådighed. Han har ikke som andre klubber et stort løn budget at arbejde med fordi man i AaB har valgt at køre en mere økonomisk ansvarlig måde at drive forretningen på fremfor eg. Brøndby, FCM, FCK, OB, AGF etc. etc.
Og jeg synes han har vist fremsyn ved at starte med at hente spillere allerede inden sæsonens afslutning. Fx synes jeg det er interessant at hente Meilinger som, jeg i hvert fald går ud fra, skal være en direkte erstatning for Thomsen eller Jönsson alt efter hvordan kanterne skal bruges.

Mht. Søndergaard i dette tilfælde ikke haft de helt optimale arbejdsbetingelser i og med der har været afgang af spillere uden at hente egentlige erstatninger her i vinterens transfervindue. Dog har han i min optik slet ikke formået at forstå det spilkoncept der var i klubben da han kom, og har egentlig ikke været i stand til at skabe et nyt spilkoncept. Af denne grund synes jeg det ser ud som om spillerne virker som en flok frustrerede høns der ikke ved hvilken vej målet er men bare godt kan li' at spille den tilbage til Larsen eller køre den rund i cirkler udenfor modstanderens felt. Måske han skulle se et par videoer fra efterårsæsonen, der er sikkert lidt inspiration at hente.

Spillerne synes jeg heller ikke har vist viljen her i foråret. Der har været momenter at spil der tegner rigtig godt, men så er det som om aftalerne falder til jorden og spillerne ligner ellers bare en forvirrede miniputter der sætter sig ned og plukker mælkebøtter, fordi det er altså lige sjovere end den der runde ting som de alligevel ikke kan fange.

Alt i alt er min mening:
Hold på Søndergaard det sidste år og lad ham bevise om han kan sætte sit præg på truppen. Hvis ikke, så lad være med at forlæng med ham og find en ny træner derefter. Så kan man jo altid tage en vurdering i vinterpausen hvis det hele ser helt håbløst ud.

Han får en noget af en opgave, for det at få mange nye spillere til at spille sammen er ikke nemt, og jeg tror vi får et nogenlunde aktivt transfervindue denne gang.
Vin ad libitum og transferfrie spillere!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af Eksil » 30. maj 2016, 14:20

Redlab skrev: Alt i alt er min mening:
Hold på Søndergaard det sidste år og lad ham bevise om han kan sætte sit præg på truppen. Hvis ikke, så lad være med at forlæng med ham og find en ny træner derefter. Så kan man jo altid tage en vurdering i vinterpausen hvis det hele ser helt håbløst ud.

Han får en noget af en opgave, for det at få mange nye spillere til at spille sammen er ikke nemt, og jeg tror vi får et nogenlunde aktivt transfervindue denne gang.
Han er på to år + funktionær kontrakt, så det giver sig selv at hvis man ikke vil beholde ham til sommer så får han en måneds løn og så er det ud af døren. Forresten samme løsning som Brøndby ansatte deres tysker på. Upsiden er, at det er billigt at fyre ham, downsiden er, at han kan smutte uden kompensation når funktionærdelen er sat i gang (som Glenn)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af astonvilla » 30. maj 2016, 16:24

Ja.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af le Cid » 31. maj 2016, 10:50

Hvis AaB skulle skifte træner, hver gang holdet endte som nr. 5 i tabellen, så ville der for alvor komme gang i svingdøren på Hornevej. Ligeledes har ALLE de tidligere trænere, som jeg kan huske, haft perioder hvor spillet varriede mellem ringe og håbløst!

Selvfølgelig skal Søndergaard ikke have sparket på baggrund af hans første sæson - og det sker heller ikke! Glem det!

Det er klart, at fortsætter holdet den negative udvikling, så holder Søndergaard ikke en hel sæson mere, men nu får han en lang sommerpause til at sætte sit præg på holdet via bl.a. nyindkøb, så må vi vurdere hvilken vej pilen pejer en gang midt på efteråret!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af white splash » 31. maj 2016, 11:02

1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af astonvilla » 31. maj 2016, 12:13

Bienvenu Bassogog!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af white splash » 31. maj 2016, 12:19

astonvilla skrev:
??
Det var lige hvis i havde glemt at Smukke Erik også har hjemført en 5. plads. Og det var med et betydelig bedre hold. (Mener jeg i hvert fald)
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af astonvilla » 31. maj 2016, 13:16

white splash skrev:
astonvilla skrev:
??
Det var lige hvis i havde glemt at Smukke Erik også har hjemført en 5. plads. Og det var med et betydelig bedre hold. (Mener jeg i hvert fald)
Ja, det husker jeg udmærket.
Men så vil jeg spørge dig: husker du spillet vi leverede back then? Kan du sammenligne med det elendige spil vi præsterer p.t.?
Husker du at BIF, FCK og OB stillede med klassemandskaber, hvor vi slet ikke kunne hænge med?
Husker du Viborgs fænomenale sæson (anført af Højer)?
Husker du hvor gennemført ringe alle holdene i toppen har spillet i 15/16 sæsonen?
osv...

Nej, dét der bekymrer mig - og som jeg har skrevet 100 gange før (jeg LOVER dette er sidste gang) - har ikke noget som helst med en 5. plads at gøre.
Fred være med det.

Det dér bekymrer mig er blandt andet (ej udtømmende liste):

-Spillet. Jeg har fulgt AaB i tykt og tyndt i 32 år. Jeg har aldrig set os spille så ringe som vi gør lige nu - lige med undtagelse af den sidste periode under Pehrsson. Vi husker alle hvor det førte hen i hvert fald.

-Manglende game-plan. Det virker planløst det vi foretager os på banen. Der er ikke nogen solid game plan - hvis der er, bliver den i hvert fald ikke ført ud i praksis. Det er så planløst og rodet og modløst som det kan være. Ligesom under førnævnte svensker.

-Manglende plan-B. Det er meget tydeligt for mig, at LS ikke er en "snu" træner, som kan sadle om og smide en plan B på bordet under kampene, som så kan vende bøtten - eller i hvert fald gøre et forsøg herpå. Ligesom Erik, PEA, Backe osv. kunne. Det skuffer mig, og en klub af AaB's kaliber skal have en træner som magter dette.

-Underlige dispositioner. Der fortages mystiske ting fra bænken. Dispositioner som bevidner manglende overblik og indsigt. Der er et hav af eksempler fra de seneste kampe har vi de underlige indskiftninger i Odense og det åbne spørgsmål hvorfor man ikke gik 100% efter glory til sidst mod FCM. Man havde jo intet at tabe. Men det allerklareste eksempel for mig var forårets første kamp mod AGF (2-2 kampen hvor Rasmussen scorede til sidst): Vi fører 1-0. Styr på sagerne og det triller stille og roligt mod en sejr. Så i det 80. minut vælger LS at skifte Jöhnsson ud med Abildgaard. Jöhnsson spiller angriber på dette tidspunkt og Abildgaard smides ind som defensiv midt. Og LS sadler om fra den klassiske 4-4-2 til en underlig 4-1-4-1 opstilling som spillerne helt tydeligt ikke var klar på og de gik og diskuterede internt kunne man se. AGF vender kampen udelukkende pga. denne hjerneblødning og får 2-2. Jeg kan ikke huske jeg nogensinde har gået hjem med så dårlig en smag i munden. For første gang i mange år overvejede jeg seriøst at udeblive fra næste kamp.

-Manglende format udadtil. LS har gang på gang vist manglende format i forhold til medierne. Han kritiserer spillere i det offentlig rum i stedet for at tage den internt. Uacceptabelt og amatøragtigt.

-Elendig mandskabspleje. Spillerne virker modløse og uden gnist. Når man ikke engang kan sætte sine spillere op til en pokalsemifinale - så har man sku et alvorligt problem. Det eneste Würtz og andre har talt om på det seneste er hvor meget de trænger til at komme på ferie. Der er noget galt.

Der er et væld af andre ting som kunne tages fat i, men faktum er at det sejler under LS på alle niveauer. Og det bekymrer mig meget. Jeg vil fanme ikke se min Elskede Klub ligge og rode rundt nede i bunden og være sekunder fra nedrykning igen. Og det er dér vi er på vej hen med LS ved roret.

Nu skal jeg nok holde kæft med min LS kritik fremadrettet. Lover det. Men jeg tillader mig at undre mig over, hvorfor så mange skødesløst udtaler sig om at "selvfølgelig skal LS have chancen et år mere" osv. Det kræver altså bare et enkelt katastrofe år - og så er du ude! Se bare hvad der skete i England for mit hold derovre. Og se bare hvad der var meget tæt på at ske sidst vi stod med så svagt et lederskab omkring holdet.

Et af de helt store problemer er at vi mistede Kuhn. Han holdt sammen på stumperne. Da han gik (og al mulig held og lykke til ham), gik det op.

Jeg er skide bange. Det er nok der den ligger for mig.

LS raus? Ja.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af Yankee » 31. maj 2016, 13:40

astonvilla skrev:Ja, det husker jeg udmærket.
Men så vil jeg spørge dig: husker du spillet vi leverede back then? Kan du sammenligne med det elendige spil vi præsterer p.t.?
Husker du at BIF, FCK og OB stillede med klassemandskaber, hvor vi slet ikke kunne hænge med?
Husker du Viborgs fænomenale sæson (anført af Højer)?
Husker du hvor gennemført ringe alle holdene i toppen har spillet i 15/16 sæsonen?
osv...
Det er helt på månen.

Vi har fået 50 point, hvilket er den "dyreste" femteplads i 9 år. Hvordan passer det sammen med at top-4-holdene har været gennemført ringe?

Vedr. elendigt spil er det selvfølgelig en smagssag. Men rent faktuelt fører vi ligaen på boldbesiddelse og antal skud på mål. Det er i tråd med AaBs spilfilosofi og er vel et udtryk for at det ikke er helt skidt. Det er ikke nogen sejr i sig selv, men når du selv fremhæver Erik Hamrén, så husker du vel også at han ville gøre AaB til Danmarks bedste pasningslag. Det har Lars Søndergaard gjort i den netop overståede sæson.

Man kan så være enig eller uenig i AaBs spilfilosofi, men faktum er at Lars Søndergaard har udført den til punkt og prikke samtidig med at han har levet op til klubbens resultatmæssige målsætning. Så synes jeg det nærmer sig det hysteriske at forlange manden fyret.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af raekkeettre » 31. maj 2016, 13:47

Jeg kom til at tænke på noget meget værre...hvis det kan blive det :)

Men hvis du ser AaB som hold har de løbet 106.530 km per kamp - no. 8 i ligaen. Hvis du ser på OB som jo spiller sammen fodbold som AaB (skulle det jo være) så har de løbet 115.317 km per kamp - no. 1 i ligaen. Har LS simpelthen ikke formået at få dem i den form de skal være til at spille den type for fodbold som vi gerne vil - ELLER har LS sadlet så meget om i vores måde at spille på, at vi som hold er meget mere defensive end før.

Jeg tror det var i Fodbold FM - en eller anden sagde: "Jeg synes det var tankevækkende at KN kom til AaB og med tiden opfandt et system der bare gik ud på at score flere mål end modstanderen - ikke noget med at holde dem fra at score, nej AaB skal bare score flere, så vinder de kampen..."

Jeg tror måske vi er gået væk fra den filosofi...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af Yankee » 31. maj 2016, 14:03

raekkeettre skrev: Jeg tror det var i Fodbold FM - en eller anden sagde: "Jeg synes det var tankevækkende at KN kom til AaB og med tiden opfandt et system der bare gik ud på at score flere mål end modstanderen - ikke noget med at holde dem fra at score, nej AaB skal bare score flere, så vinder de kampen..."
Det er noget af det dummeste, jeg nogensinde har hørt. Det skulle vel aldrig være et Steffen Dam-citat?

At vi har løbet mindre end OB skyldes udelukkende at vi har haft bolden meget mere end de har.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af jernskjorten » 31. maj 2016, 14:16

Yankee skrev:
raekkeettre skrev: Jeg tror det var i Fodbold FM - en eller anden sagde: "Jeg synes det var tankevækkende at KN kom til AaB og med tiden opfandt et system der bare gik ud på at score flere mål end modstanderen - ikke noget med at holde dem fra at score, nej AaB skal bare score flere, så vinder de kampen..."
Det er noget af det dummeste, jeg nogensinde har hørt. Det skulle vel aldrig være et Steffen Dam-citat?

At vi har løbet mindre end OB skyldes udelukkende at vi har haft bolden meget mere end de har.
Med mindre jeg har misforstået tallene, er det 700 m mere pr. spiller, som OB har løbet end AaB. Det virker i mine øjne absurd at udlede noget brugbart om spillestil, form osv. ud fra så lille en forskel.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af raekkeettre » 31. maj 2016, 14:21

Yankee skrev:
raekkeettre skrev: Jeg tror det var i Fodbold FM - en eller anden sagde: "Jeg synes det var tankevækkende at KN kom til AaB og med tiden opfandt et system der bare gik ud på at score flere mål end modstanderen - ikke noget med at holde dem fra at score, nej AaB skal bare score flere, så vinder de kampen..."
Det er noget af det dummeste, jeg nogensinde har hørt. Det skulle vel aldrig være et Steffen Dam-citat?

At vi har løbet mindre end OB skyldes udelukkende at vi har haft bolden meget mere end de har.
:) Jeg kan ikke huske hvem det var - jeg tror måske det var Bonde eller Ole Bjur - men er det ikke tanken bag offensiv fodbold? Nemlig det er lidt lige meget om modstanderen score 2 vi skal bare score 3, og vi tror med den form for fodbold vi praktisere at det kan vi gøre - og det gjorde vi! Hvor i mod defensiv fodbold handler om at lukke af, og så putter vi nok en ind og vinder kampen. Men ja - det var noget som lød til at være meget diskuteret i fodbold miljøet, den måde AaB greb tingende an på...

Det med at løbe mere - vi har haft bolden 2% mere end OB, så nej - det har ikke noget med det at gøre. FCK har haft bolden 1% mindre end os men har løbet 103.657 km per kamp som er no. 11 i ligaen, lige over Sønderjyske som løber mindst. Men det fortæller jo også noget af typen af fodbold der praktiseres. Og derfor er det meget nemmere at sammenligne OB og AaB, og se den kæmpe forskel i antal km - LS er jo tæt på at lave os til et Sønderjyske hold...ikke at der er noget dumt i det :) men måden at spille fodbold på er bare markant anderledes og vist ikke i en AaB ånd..:)

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 31. maj 2016, 14:24

jernskjorten skrev:
Yankee skrev:
raekkeettre skrev: Jeg tror det var i Fodbold FM - en eller anden sagde: "Jeg synes det var tankevækkende at KN kom til AaB og med tiden opfandt et system der bare gik ud på at score flere mål end modstanderen - ikke noget med at holde dem fra at score, nej AaB skal bare score flere, så vinder de kampen..."
Det er noget af det dummeste, jeg nogensinde har hørt. Det skulle vel aldrig være et Steffen Dam-citat?

At vi har løbet mindre end OB skyldes udelukkende at vi har haft bolden meget mere end de har.
Med mindre jeg har misforstået tallene, er det 700 m mere pr. spiller, som OB har løbet end AaB. Det virker i mine øjne absurd at udlede noget brugbart om spillestil, form osv. ud fra så lille en forskel.

når det er pr kamp, syntes jeg egentlig det er signifikant nok til at være tankevækkende - vi taler vel en 5-10 procent mere. Men hvad årsagen er er et godt spørgsmål - det kan være yankee har ret.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af Hanga » 31. maj 2016, 14:29

Yankee skrev:
raekkeettre skrev: Jeg tror det var i Fodbold FM - en eller anden sagde: "Jeg synes det var tankevækkende at KN kom til AaB og med tiden opfandt et system der bare gik ud på at score flere mål end modstanderen - ikke noget med at holde dem fra at score, nej AaB skal bare score flere, så vinder de kampen..."
Det er noget af det dummeste, jeg nogensinde har hørt. Det skulle vel aldrig være et Steffen Dam-citat?

At vi har løbet mindre end OB skyldes udelukkende at vi har haft bolden meget mere end de har.
Læg dertil, at det jo ikke er Kent, der har lagt grundstenene i vores spilkoncept. Det er især PEA der har defineret og eksekveret vores taktiske udgangspunkter, og sikret at der er en rød tråd fra u-holdene til superligaholdet. Cheftræneren justerer naturligvis detaljerne, men de grundlæggende principper etablerede vi så småt i 2008 efter inspiration fra Villarreal.

Ikke for at tage noget fra Kents arbejde i AaB, det taler for sig selv, men overstående citat får det til at lyde som om, at Kent kom og revolutionerede AaB... og det gjorde han altså ikke... Han var dog nok nærmere den første træner, der for alvor fik omsat de taktiske grundprincipper, især fordi han fik mange ungdomsspillere op, der havde trænet og spillet efter disse værdier igennem længere tid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Søndergaard raus?

Indlæg af raekkeettre » 31. maj 2016, 14:38

Hanga skrev:
Yankee skrev:
raekkeettre skrev: Jeg tror det var i Fodbold FM - en eller anden sagde: "Jeg synes det var tankevækkende at KN kom til AaB og med tiden opfandt et system der bare gik ud på at score flere mål end modstanderen - ikke noget med at holde dem fra at score, nej AaB skal bare score flere, så vinder de kampen..."
Det er noget af det dummeste, jeg nogensinde har hørt. Det skulle vel aldrig være et Steffen Dam-citat?

At vi har løbet mindre end OB skyldes udelukkende at vi har haft bolden meget mere end de har.
Læg dertil, at det jo ikke er Kent, der har lagt grundstenene i vores spilkoncept. Det er især PEA der har defineret og eksekveret vores taktiske udgangspunkter, og sikret at der er en rød tråd fra u-holdene til superligaholdet. Cheftræneren justerer naturligvis detaljerne, men de grundlæggende principper etablerede vi så småt i 2008 efter inspiration fra Villarreal.

Ikke for at tage noget fra Kents arbejde i AaB, det taler for sig selv, men overstående citat får det til at lyde som om, at Kent kom og revolutionerede AaB... og det gjorde han altså ikke... Han var dog nok nærmere den første træner, der for alvor fik omsat de taktiske grundprincipper, især fordi han fik mange ungdomsspillere op, der havde trænet og spillet efter disse værdier igennem længere tid.
Makes sense - men, det var bare ikke lige hvad de sagde - der nævnte de KN. men ja du har nok ret at det er PEAs fortjeneste - men så må han fandme også rive sig selv i håret lige nu...

Besvar