Rosenborg - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Rosenborg - AaB

Indlæg af Arendt » 18. jun 2016, 11:25

Startopstillingen til dagens kamp er:

Nicolai Larsen

Patrick Kristensen – Markus Holgersson – Jakob Blåbjerg – Morten Rokkedal

Marco Meilinger – Rasmus Würtz – Kasper Risgård – Magnus Christensen

Christian Bassogog – Nicklas Helenius


Ift. stærkeste opstilling spiller Rokkedal for Ahlmann, Magnus Christensen for Frederik Børsting og Christian Bassogog for Enevoldsen.

At Bruhn sidder på bænken, mens Magnus Christensen er i startopstillingen giver en kraftig formodning for, at han er færdig i klubben.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af birk » 18. jun 2016, 11:30

Tidligt at melde en spiller færdig

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af Salle17 » 18. jun 2016, 11:39

Der er ihvertfald noget om snakken.. :/

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vil-videre

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af thomasjn » 18. jun 2016, 11:55

Arendt skrev:Startopstillingen til dagens kamp er:

Nicolai Larsen

Patrick Kristensen – Markus Holgersson – Jakob Blåbjerg – Morten Rokkedal

Marco Meilinger – Rasmus Würtz – Kasper Risgård – Magnus Christensen

Christian Bassogog – Nicklas Helenius


Ift. stærkeste opstilling spiller Rokkedal for Ahlmann, Magnus Christensen for Frederik Børsting og Christian Bassogog for Enevoldsen.

At Bruhn sidder på bænken, mens Magnus Christensen er i startopstillingen giver en kraftig formodning for, at han er færdig i klubben.
Enig i, at det er tankevækkende at Bruhn med 2-3 år i 1. holdstruppen er bag Christensen - tilmed når man tænker på Christensen er 6'er eller 8'er. DOg kan der jo være taktiske overvejelser i det såsom at vores venstre forsvarsside er uhyre svagt besat med Blåbjerg og Rokkedal, hvorfor Søndergaard måske gerne vil gardere lidt i den side.

Gamen

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af Gamen » 18. jun 2016, 11:59

Salle17 skrev:Der er ihvertfald noget om snakken.. :/

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vil-videre
Ja, ikke overraskende. Det er altså ikke godt nok at kunne lave et par flotte driblinger i ny og næ under træningskampe, selvom der var flere herinde der i vintervinduet argumenterede for at man burde forlænge med både Bruhn og Thrane.
Dejligt at vi endelig begynder at afskibe dem der ikke er gode nok til AaB.

Fra hvad jeg har hørt på vandrørene, så er der stort set ingen dialog mellem Viktor Ahlmann og AaB - de vil formentlig forsøge at få ham lejet ud for resten af kontraktperioden, eller få ham afhændet til en klub på lavere niveau. Så han er også snart ude af regnestykket.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 18. jun 2016, 12:00

Salle17 skrev:Der er ihvertfald noget om snakken.. :/

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vil-videre
Forståeligt men ærgerligt at Bruhn vil væk. Han har helt klart potentiale, men er ikke lykkedes med at slå til. Omvendt kan man måske også hævde at han ikke har fået chancen især i sidste sæson.
Jeg havde hellere set Bruhn spille på kanten da han er en kreativ spiller, fremfor Børsting som jeg ikke mener er god nok. I min optik er Bruhn en bedre spiller selv om de selvfølgelig har forskellige styrker.

Jeg tror godt at Bruhn kan blomstre i en ny klub, som det bl.a. er set med DC.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 18. jun 2016, 12:25

Rosenborg BK stiller til start med følgende hold:

A. Hansen
J. Svensson - H. Eyjolfsson - J. L. Bjørdal - J. Skjelvik
M. Jensen - M. Vilhjalmsson - M. Stamnestrø
P. Helland - C. Gytkjær - E. Rashani

Reserver:

P. Londak
A. Gersbach
Bakenga
E. Nielsen
Steinig
Reitan
J. Sæter


Selv om det er meget tidligt i opstarten så er det en meget interessant træningskamp mod en stærk modstander. Hos de norske mastodonter er det især værd at holde øje med Helland.

Vi stiller med et udmærket hold, men mangler dog nogle profiler. Det samme er tilfældet for Rosenborg BK som mangler spillere som T. Reginiussen, A. Konradsen, F. Midtsjö, G. Thórainsson, R. Riski og Y. de Lanley.

Med tanke på den tilbagevendende diskussion om det indbyrdes styrkeforhold de nordiske ligaer imellem er det iøjnefaldende så mange af Rosenborgs spillere som har en fortid i Superligaen.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af Arendt » 18. jun 2016, 12:26

frederikshavneren skrev:
Salle17 skrev:Der er ihvertfald noget om snakken.. :/

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vil-videre
Forståeligt men ærgerligt at Bruhn vil væk. Han har helt klart potentiale, men er ikke lykkedes med at slå til. Omvendt kan man måske også hævde at han ikke har fået chancen især i sidste sæson.
Jeg havde hellere set Bruhn spille på kanten da han er en kreativ spiller, fremfor Børsting som jeg ikke mener er god nok. I min optik er Bruhn en bedre spiller selv om de selvfølgelig har forskellige styrker.

Jeg tror godt at Bruhn kan blomstre i en ny klub, som det bl.a. er set med DC.
Bruhn har en fantastisk teknik, mens Børsting arbejder virkelig hårdt og løber rigtig mange kilometer i hver eneste kamp. Børsting har dog rykket sig rigtig meget vedr. sin teknik og kampafgørende aktioner med assist og mål i sin tid som seniorspiller.

Jeg tror, at Børsting når længst af de to. Bruhn var på niveau med Lucas, og de var begge til prøvetræning i Liverpool, men efter Bruhn desværre mistede sin far alt for tidligt, så har han haft svært ved mentalt at få det til at fungere.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af thomasjn » 18. jun 2016, 12:48

frederikshavneren skrev:Rosenborg BK stiller til start med følgende hold:

A. Hansen
J. Svensson - H. Eyjolfsson - J. L. Bjørdal - J. Skjelvik
M. Jensen - M. Vilhjalmsson - M. Stamnestrø
P. Helland - C. Gytkjær - E. Rashani

Reserver:

P. Londak
A. Gersbach
Bakenga
E. Nielsen
Steinig
Reitan
J. Sæter


Selv om det er meget tidligt i opstarten så er det en meget interessant træningskamp mod en stærk modstander. Hos de norske mastodonter er det især værd at holde øje med Helland.

Vi stiller med et udmærket hold, men mangler dog nogle profiler. Det samme er tilfældet for Rosenborg BK som mangler spillere som T. Reginiussen, A. Konradsen, F. Midtsjö, G. Thórainsson, R. Riski og Y. de Lanley.

Med tanke på den tilbagevendende diskussion om det indbyrdes styrkeforhold de nordiske ligaer imellem er det iøjnefaldende så mange af Rosenborgs spillere som har en fortid i Superligaen.
Svært at vurdere, der er godt nok mange Superliga-nulbonner i den startopstilling. Bjørdal der intet kunne i AGF, Fisse-Mike der er udelukkende lever på sin attitude, Gytkjær der knap kom på hold i FCN og Rashani der var en stående joke hos limsnifferne. Reginuissen og Thorainsson der mangler var ej heller prangende indslag i Suppen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af frederikshavneren » 18. jun 2016, 12:54

thomasjn skrev:
frederikshavneren skrev:Rosenborg BK stiller til start med følgende hold:

A. Hansen
J. Svensson - H. Eyjolfsson - J. L. Bjørdal - J. Skjelvik
M. Jensen - M. Vilhjalmsson - M. Stamnestrø
P. Helland - C. Gytkjær - E. Rashani

Reserver:

P. Londak
A. Gersbach
Bakenga
E. Nielsen
Steinig
Reitan
J. Sæter


Selv om det er meget tidligt i opstarten så er det en meget interessant træningskamp mod en stærk modstander. Hos de norske mastodonter er det især værd at holde øje med Helland.

Vi stiller med et udmærket hold, men mangler dog nogle profiler. Det samme er tilfældet for Rosenborg BK som mangler spillere som T. Reginiussen, A. Konradsen, F. Midtsjö, G. Thórainsson, R. Riski og Y. de Lanley.

Med tanke på den tilbagevendende diskussion om det indbyrdes styrkeforhold de nordiske ligaer imellem er det iøjnefaldende så mange af Rosenborgs spillere som har en fortid i Superligaen.
Svært at vurdere, der er godt nok mange Superliga-nulbonner i den startopstilling. Bjørdal der intet kunne i AGF, Fisse-Mike der er udelukkende lever på sin attitude, Gytkjær der knap kom på hold i FCN og Rashani der var en stående joke hos limsnifferne. Reginuissen og Thorainsson der mangler var ej heller prangende indslag i Suppen.
E. Nielsen og Bakenga (udlejet til Esbjerg) var heller ikke ligefrem prangende da de spillede i Superligaen.

Når det er sagt så har Rosenborg et stærkt hold. Toppen af Tippeligaen med Rosenborg, Molde og Odd holder et ganske pænt niveau som sagtens kan volde alle danske hold problemer

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af Arendt » 18. jun 2016, 12:59

frederikshavneren skrev:
thomasjn skrev:
frederikshavneren skrev:Rosenborg BK stiller til start med følgende hold:

A. Hansen
J. Svensson - H. Eyjolfsson - J. L. Bjørdal - J. Skjelvik
M. Jensen - M. Vilhjalmsson - M. Stamnestrø
P. Helland - C. Gytkjær - E. Rashani

Reserver:

P. Londak
A. Gersbach
Bakenga
E. Nielsen
Steinig
Reitan
J. Sæter


Selv om det er meget tidligt i opstarten så er det en meget interessant træningskamp mod en stærk modstander. Hos de norske mastodonter er det især værd at holde øje med Helland.

Vi stiller med et udmærket hold, men mangler dog nogle profiler. Det samme er tilfældet for Rosenborg BK som mangler spillere som T. Reginiussen, A. Konradsen, F. Midtsjö, G. Thórainsson, R. Riski og Y. de Lanley.

Med tanke på den tilbagevendende diskussion om det indbyrdes styrkeforhold de nordiske ligaer imellem er det iøjnefaldende så mange af Rosenborgs spillere som har en fortid i Superligaen.
Svært at vurdere, der er godt nok mange Superliga-nulbonner i den startopstilling. Bjørdal der intet kunne i AGF, Fisse-Mike der er udelukkende lever på sin attitude, Gytkjær der knap kom på hold i FCN og Rashani der var en stående joke hos limsnifferne. Reginuissen og Thorainsson der mangler var ej heller prangende indslag i Suppen.
E. Nielsen og Bakenga (udlejet til Esbjerg) var heller ikke ligefrem prangende da de spillede i Superligaen.

Når det er sagt så har Rosenborg et stærkt hold. Toppen af Tippeligaen med Rosenborg, Molde og Odd holder et ganske pænt niveau som sagtens kan volde alle danske hold problemer
Vi spiller første kamp efter to dages træning, mens Rosenborg er i slutningen af deres opstart, da de skal forberede sig på europæisk fodbold. Vi er ikke i nærheden af at være i stærkeste opstilling, så Rosenborg må klart være favoritter. Vi må på ingen måde undervurdere dem. Helland, Gytkjær og Mike Jensen er rigtig dygtige spillere, som vi ville glæde os over at have i vores startopstilling.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af Kokkefar » 18. jun 2016, 13:06

Efter 5 min er jeg allerede mere rolig med Holgerson i forsvaret, end jeg nogensinde har været med KEP!

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af Arendt » 18. jun 2016, 13:08

Kokkefar skrev:Efter 5 min er jeg allerede mere rolig med Holgerson i forsvaret, end jeg nogensinde har været med KEP!
Har du købt kampen?

Ud fra twitter kan jeg se, at Rokkedal har problemer på sin venstre back.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af Kokkefar » 18. jun 2016, 13:09

Arendt skrev:
Kokkefar skrev:Efter 5 min er jeg allerede mere rolig med Holgerson i forsvaret, end jeg nogensinde har været med KEP!
Har du købt kampen?

Ud fra twitter kan jeg se, at Rokkedal har problemer på sin venstre back.
Ja. Rokke blev sat alt for let. Rosenborg sidder på det, NL har en redning på stregen, men vi er efterhånden blevet mest boldbesiddende. Basso med god start. Tydeligt at Meilinger har en rolle på dødbolde med sit venstre ben.

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af Glenn Francisco » 18. jun 2016, 13:10

Magnus Christensen er startet lidt nervøs, meilinger har vi ikke set noget til endnu og Holgersson virker spændende.
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af Kokkefar » 18. jun 2016, 13:12

RB hætter over fra 5 meter fordi PK ikke presser sin mand i hovedstødsduellen.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af Kokkefar » 18. jun 2016, 13:13

Glenn Francisco skrev:Magnus Christensen er startet lidt nervøs, meilinger har vi ikke set noget til endnu og Holgersson virker spændende.
Virker til Holgersson er dygtig med fødderne. Han vil gerne spille sig ud af problemerne, hvilket er lykkedes so far. Han lægger også nogle glimrende lange bolde.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af Kokkefar » 18. jun 2016, 13:20

Basso løber fra 2 forsvarer og sender bolden i panden på Meilinger der på det skammeligste header forbi et frit mål fra 3-4 meter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af Buzz Killington » 18. jun 2016, 13:28

Der er sgu noget mere dynamik over Holger end relativt tunge KEP. Godt at se!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Rosenborg - AaB

Indlæg af KJ » 18. jun 2016, 13:33

så ikke først 10 min, men synes Magnus Christensen ser stærk ud

Besvar