Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af BoT » 13. jul 2016, 16:00

Rent taktisk var det ret interessant at se i den sidste træningskamp, hvor stor forskel der er på AaB i boldbesiddelse og AaB i defensiven.

Når vi havde bolden - hvilket vi havde en del mod Silkeborg, og hvilket vi givetvis kommer til at have på søndag også - spillede vi nærmest i en 3-3-4-opstilling med de to midtstoppere + Rasmus Würtz liggende side om side bagerst - med de to backs liggende som meget offensive wingbacks, med Risgård i en helt fri rolle og så med 4 mand liggende på linje helt fremme og meget tæt på hinanden. Og ikke nødvendigvis med vores "kanter" som de yderste i 4-kæden, Meilinger lå fx ofte som en af de centrale spillere og faldt ofte ned og hentede bolden.

Defensivt kørte den mere stramt 4-4-2.

Ingen af delene fungerede optimalt mod Silkeborg - Offensivt blev vi for lette at læse, og de fire forreste mindede lidt for meget om hinanden i løb og statur. Det bliver meget vigtigt, at de forreste 4 formår at bevæge sig mere for hinanden: Mod Silkeborg søgte de nærmest allesammen at modtage bolden med ryggen mod mål - og derfor manglede dybdeløbene. Kan vi få nogle 1-2 kombinationer i spil omkring Horsen midterforsvar med fx Helenius mere som dybdeløber, kan vi skabe mange chancer mod et tungt forsvar.

Defensivt var vi overmatchet i luften mod Silkeborg, og Horsens kiggede sikkert nysgerrigt med. KP bringer mere luftstyrke end Blåbjerg, og Würtz skal steppe et skridt op i restforsvaret, hvor Silkeborg også fik for lette løb i kontrafasen.

Det bliver ikke verdens nemmeste kamp, men Meilinger viste rigtig gode takter. Kan han komme i spil som central spilfordeler, skal vi nok score mål.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af frederikshavneren » 13. jul 2016, 17:25

BoT skrev:Rent taktisk var det ret interessant at se i den sidste træningskamp, hvor stor forskel der er på AaB i boldbesiddelse og AaB i defensiven.

Når vi havde bolden - hvilket vi havde en del mod Silkeborg, og hvilket vi givetvis kommer til at have på søndag også - spillede vi nærmest i en 3-3-4-opstilling med de to midtstoppere + Rasmus Würtz liggende side om side bagerst - med de to backs liggende som meget offensive wingbacks, med Risgård i en helt fri rolle og så med 4 mand liggende på linje helt fremme og meget tæt på hinanden. Og ikke nødvendigvis med vores "kanter" som de yderste i 4-kæden, Meilinger lå fx ofte som en af de centrale spillere og faldt ofte ned og hentede bolden.

Defensivt kørte den mere stramt 4-4-2.

Ingen af delene fungerede optimalt mod Silkeborg - Offensivt blev vi for lette at læse, og de fire forreste mindede lidt for meget om hinanden i løb og statur. Det bliver meget vigtigt, at de forreste 4 formår at bevæge sig mere for hinanden: Mod Silkeborg søgte de nærmest allesammen at modtage bolden med ryggen mod mål - og derfor manglede dybdeløbene. Kan vi få nogle 1-2 kombinationer i spil omkring Horsen midterforsvar med fx Helenius mere som dybdeløber, kan vi skabe mange chancer mod et tungt forsvar.

Defensivt var vi overmatchet i luften mod Silkeborg, og Horsens kiggede sikkert nysgerrigt med. KP bringer mere luftstyrke end Blåbjerg, og Würtz skal steppe et skridt op i restforsvaret, hvor Silkeborg også fik for lette løb i kontrafasen.

Det bliver ikke verdens nemmeste kamp, men Meilinger viste rigtig gode takter. Kan han komme i spil som central spilfordeler, skal vi nok score mål.
Bo Henriksen har helt sikkert noteret at Larsen igen viste svaghedstegn i det lille felt. En screening på Larsen og en skarpt slået dødbold i feltet er ensbetydende med store problemer.

Bliver kampen spillet på vores præmisser så vinder vi kampen da vi generelt har et langt bedre hold end Horsens. Får østjyderne kampen over på deres præmisser med dødbolde, fysik og kontraangreb så får vi problemer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Pastorius » 13. jul 2016, 17:32

frederikshavneren skrev:
BoT skrev:Rent taktisk var det ret interessant at se i den sidste træningskamp, hvor stor forskel der er på AaB i boldbesiddelse og AaB i defensiven.

Når vi havde bolden - hvilket vi havde en del mod Silkeborg, og hvilket vi givetvis kommer til at have på søndag også - spillede vi nærmest i en 3-3-4-opstilling med de to midtstoppere + Rasmus Würtz liggende side om side bagerst - med de to backs liggende som meget offensive wingbacks, med Risgård i en helt fri rolle og så med 4 mand liggende på linje helt fremme og meget tæt på hinanden. Og ikke nødvendigvis med vores "kanter" som de yderste i 4-kæden, Meilinger lå fx ofte som en af de centrale spillere og faldt ofte ned og hentede bolden.

Defensivt kørte den mere stramt 4-4-2.

Ingen af delene fungerede optimalt mod Silkeborg - Offensivt blev vi for lette at læse, og de fire forreste mindede lidt for meget om hinanden i løb og statur. Det bliver meget vigtigt, at de forreste 4 formår at bevæge sig mere for hinanden: Mod Silkeborg søgte de nærmest allesammen at modtage bolden med ryggen mod mål - og derfor manglede dybdeløbene. Kan vi få nogle 1-2 kombinationer i spil omkring Horsen midterforsvar med fx Helenius mere som dybdeløber, kan vi skabe mange chancer mod et tungt forsvar.

Defensivt var vi overmatchet i luften mod Silkeborg, og Horsens kiggede sikkert nysgerrigt med. KP bringer mere luftstyrke end Blåbjerg, og Würtz skal steppe et skridt op i restforsvaret, hvor Silkeborg også fik for lette løb i kontrafasen.

Det bliver ikke verdens nemmeste kamp, men Meilinger viste rigtig gode takter. Kan han komme i spil som central spilfordeler, skal vi nok score mål.
Bo Henriksen har helt sikkert noteret at Larsen igen viste svaghedstegn i det lille felt. En screening på Larsen og en skarpt slået dødbold i feltet er ensbetydende med store problemer.

Bliver kampen spillet på vores præmisser så vinder vi kampen da vi generelt har et langt bedre hold end Horsens. Får østjyderne kampen over på deres præmisser med dødbolde, fysik og kontraangreb så får vi problemer.
Det er altså noget pjat at kalde vores svaghed mod dødbolde og indlæg for Larsens svaghed. Vi har stort set ingen hovedstødsstyrke på holdet, og i forsvaret er vi dårligt stillet med PK og Ahlmann. Specielt er det tydeligt at nogle af vores modstandere slår bolde mod de områder PK dækker, men det gælder nu stort set hele linjen. Selv der hvor vi har højde (Helenius) hjælper det ikke meget. Det gør opgaven for Larsen langt sværere end den er for andre keepere, og selvfølgelig kommer han nogle gange til at se dummere ud. I Dalsgaard mistede vi både højde og speed - og jeg ser ikke rigtigt at vi har fået det erstattet endnu - men nu har jeg heller ikke set de nye uge, forhåbentlig er der en eller to der kan dække nogle af de huller.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af frederikshavneren » 13. jul 2016, 17:43

Pastorius skrev:
frederikshavneren skrev:
BoT skrev:Rent taktisk var det ret interessant at se i den sidste træningskamp, hvor stor forskel der er på AaB i boldbesiddelse og AaB i defensiven.

Når vi havde bolden - hvilket vi havde en del mod Silkeborg, og hvilket vi givetvis kommer til at have på søndag også - spillede vi nærmest i en 3-3-4-opstilling med de to midtstoppere + Rasmus Würtz liggende side om side bagerst - med de to backs liggende som meget offensive wingbacks, med Risgård i en helt fri rolle og så med 4 mand liggende på linje helt fremme og meget tæt på hinanden. Og ikke nødvendigvis med vores "kanter" som de yderste i 4-kæden, Meilinger lå fx ofte som en af de centrale spillere og faldt ofte ned og hentede bolden.

Defensivt kørte den mere stramt 4-4-2.

Ingen af delene fungerede optimalt mod Silkeborg - Offensivt blev vi for lette at læse, og de fire forreste mindede lidt for meget om hinanden i løb og statur. Det bliver meget vigtigt, at de forreste 4 formår at bevæge sig mere for hinanden: Mod Silkeborg søgte de nærmest allesammen at modtage bolden med ryggen mod mål - og derfor manglede dybdeløbene. Kan vi få nogle 1-2 kombinationer i spil omkring Horsen midterforsvar med fx Helenius mere som dybdeløber, kan vi skabe mange chancer mod et tungt forsvar.

Defensivt var vi overmatchet i luften mod Silkeborg, og Horsens kiggede sikkert nysgerrigt med. KP bringer mere luftstyrke end Blåbjerg, og Würtz skal steppe et skridt op i restforsvaret, hvor Silkeborg også fik for lette løb i kontrafasen.

Det bliver ikke verdens nemmeste kamp, men Meilinger viste rigtig gode takter. Kan han komme i spil som central spilfordeler, skal vi nok score mål.
Bo Henriksen har helt sikkert noteret at Larsen igen viste svaghedstegn i det lille felt. En screening på Larsen og en skarpt slået dødbold i feltet er ensbetydende med store problemer.

Bliver kampen spillet på vores præmisser så vinder vi kampen da vi generelt har et langt bedre hold end Horsens. Får østjyderne kampen over på deres præmisser med dødbolde, fysik og kontraangreb så får vi problemer.
Det er altså noget pjat at kalde vores svaghed mod dødbolde og indlæg for Larsens svaghed. Vi har stort set ingen hovedstødsstyrke på holdet, og i forsvaret er vi dårligt stillet med PK og Ahlmann. Specielt er det tydeligt at nogle af vores modstandere slår bolde mod de områder PK dækker, men det gælder nu stort set hele linjen. Selv der hvor vi har højde (Helenius) hjælper det ikke meget. Det gør opgaven for Larsen langt sværere end den er for andre keepere, og selvfølgelig kommer han nogle gange til at se dummere ud. I Dalsgaard mistede vi både højde og speed - og jeg ser ikke rigtigt at vi har fået det erstattet endnu - men nu har jeg heller ikke set de nye uge, forhåbentlig er der en eller to der kan dække nogle af de huller.
Jeg er ret enig, men det ændrer ikke på at Larsen har en svaghed i luftspillet.

Det gør dog også en forskel hvis Søndergaard vælger at bringe Blåbjerg fra start. Jeg synes at Blåbjerg har et større potentiale end KP, men det vil svække holdet yderligere overfor indlæg/dødbolde.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af frederikshavneren » 13. jul 2016, 21:00

Spanky skrev:Umiddelbart lader det til, at der er chance for at se et noget amputeret Horsens-hold på søndag.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/hors ... premieren/
Horsens må også undvære Hallur Hansson der har karantæne.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 14. jul 2016, 22:41

Puha, vores trup ser godt nok tynd ud, men Gaarde må jo have tillid til, at den er klar ti sæsonstarten. Et nederlag i første kamp og generelt en dårlig start, vi dog falde tilbage på ham, som har tyndet gevaldigt ud i toppen af truppen.
Fodbold skal ses med hjertet!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Sønderhof » 14. jul 2016, 23:14

AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, vores trup ser godt nok tynd ud, men Gaarde må jo have tillid til, at den er klar ti sæsonstarten. Et nederlag i første kamp og generelt en dårlig start, vi dog falde tilbage på ham, som har tyndet gevaldigt ud i toppen af truppen.
Hvor er det du vil hen med det der?

For det første, så er du nødt til at forstå at AaB's strategi ikke er lagt af Gaarde :o Det er en bestyrelse som har valgt den retning.

For det andet, så har vi mistet flg. fra toppen, Thomsen, Spalvis, Jönsson og KEP. Vi har hentet Meilinger, Holger, Helenius og Sloth. Det er ikke tyndet ud numerisk. Kvalitetsmæssigt, muligvis en smule, men samtidig tror jeg holdet har godt af nyt blod. Med vores budget, syes jeg det er fremragende tilføjelser.

Egentligt vil jeg gerne have du forholder dig til det første. Tror du virkelig det er Gaarde der bestemmer hvor meget der skal skrues op for den varme hane?

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 15. jul 2016, 09:48

Sønderhof skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, vores trup ser godt nok tynd ud, men Gaarde må jo have tillid til, at den er klar ti sæsonstarten. Et nederlag i første kamp og generelt en dårlig start, vi dog falde tilbage på ham, som har tyndet gevaldigt ud i toppen af truppen.
Hvor er det du vil hen med det der?

For det første, så er du nødt til at forstå at AaB's strategi ikke er lagt af Gaarde :o Det er en bestyrelse som har valgt den retning.

For det andet, så har vi mistet flg. fra toppen, Thomsen, Spalvis, Jönsson og KEP. Vi har hentet Meilinger, Holger, Helenius og Sloth. Det er ikke tyndet ud numerisk. Kvalitetsmæssigt, muligvis en smule, men samtidig tror jeg holdet har godt af nyt blod. Med vores budget, syes jeg det er fremragende tilføjelser.

Egentligt vil jeg gerne have du forholder dig til det første. Tror du virkelig det er Gaarde der bestemmer hvor meget der skal skrues op for den varme hane?
Det er og bliver Gaarde, som har det sportslige ansvar. Hvis de rammer, han bliver givet, er for snævre til, at han har evnerne til at løfte opgaven, må han enten bede om mindre snævre rammer (flere ressourcer), eller sige fra.
Fodbold skal ses med hjertet!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af KJ » 15. jul 2016, 10:27

AaB's målsætning er top-6. Det er bestyrelsen, der har fastlagt målet og givet Gaarde de ressourcer, som de mener er nødvendige for at indfri målsætningen. Jeg kan vitterligt ikke se, hvorfor vi ikke skulle kunne ende i top-6 med den nuværende trup. Bevares, der er mange hold, som er stort set jævnbyrdige, men der er jo ingen udover FCK og FCM, der har super-stærke trupper. Vi kan blive alt fra nr. 3 til 9, men min pointe er, at truppen (og dermed ressourcerne) passer fint til målsætningen.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Uldahl » 15. jul 2016, 11:10

Tilbage til kampen. AaB - ACH.

Endelig starter ligaen igen. Livet er sgu rimeligt tomt uden fodbold på menuen, og jeg gider ikke andet end ligaen + evt europæisk med danske hold. Så har set frem til kamp start længe.

På trods af en mangel eller to i truppen, er jeg optimistisk ang. den nye sæson.

Afgangen af mætte spillere der ikke gider hilser jeg velkommen. Og det ser du til der er hentet noget kvalitet til start opstillingen, der kan bibringe noget sult og kampiver til holdet. Giver mig håb om en fornuftig sæson. :cheers:

Kampen er en vi skal vinde, og det gør vi. 2-0 Mål scoret af Helenius og Meilinger.

Horsens vil stå tæt i kæderne og alle mand bag bolden. Forsøge at spille 0-0 og prøve at vinde på kontra. 1 mål laver Meilinger(staveplade?) på frispark. Det tvinger Horsens frem og det skaber plads til en sulten Helenius. Ja jeg tror på han kommer tilbage, han virker glad igen. Og har nydt godt af at være en tur i Tyskland. :aabfan:

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Gamen » 15. jul 2016, 11:40

Sønderhof skrev:
Hvor er det du vil hen med det der?

For det første, så er du nødt til at forstå at AaB's strategi ikke er lagt af Gaarde :o Det er en bestyrelse som har valgt den retning.

For det andet, så har vi mistet flg. fra toppen, Thomsen, Spalvis, Jönsson og KEP. Vi har hentet Meilinger, Holger, Helenius og Sloth. Det er ikke tyndet ud numerisk. Kvalitetsmæssigt, muligvis en smule, men samtidig tror jeg holdet har godt af nyt blod. Med vores budget, syes jeg det er fremragende tilføjelser.

Egentligt vil jeg gerne have du forholder dig til det første. Tror du virkelig det er Gaarde der bestemmer hvor meget der skal skrues op for den varme hane?
At kalde Helenius en ny spiller er noget vås, når han hele tiden har været på kontrakt i klubben siden primo juli sidste år.
Siden sidste år ved dette tidspunkt har vi mistet 6 spillere fra startopstillingen og fået 3 ind.
Så det er ikke noget der tilnærmelsesvis minder om at vi er usvækkede.

Lad os nu lige vente med at kalde vores tilgange fremragende tilføjelser, til vi har set dem i aktion i Superligaen. Holgersson kommer i hvert fald ikke med den hurtighed, som er en af vores største mangler rent forsvarsmæssigt. Til gengæld byder han forhåbentlig ind med lederskab á la KEP. Meilinger tilføjer os noget farlighed på dødbolde, og det er ved gud også tiltrængt.

Desuden så har samme bestyrelse bestemt, at kravet er et rundt nul og hvad vi ved er, at vi har fået luget godt og grundigt ud i toppen af lønningslisten og samtidig har fået anslået 15-16 mio. ind i transferindtægter. Penge som skal geninvesteres rent sportsligt. Så er det vel ikke så underligt, at forventningerne er til mere end 2 transferfri spillere med nogle (for et top 6-hold) gennemsnitlige meritter, og en tidl. profil i Casper Sloth som vi har fået stort set på fri fra Leeds.

Hvad vi dog også har set før, at det i AaB handler om holdet og ikke spillerne, og jeg vil langt hellere se dygtige holdspillere end store individualister. Så falder Holgersson og Meilinger ind som en del af enheden med det samme, også rent spillemæssigt, så er de jo fine erstatninger for noget af det vi har mistet. Erfaring, offervilje og spillere der passer ind i systemet. Der vil jeg gerne se lidt mere til Casper Sloth, inden jeg konkluderer noget på ham.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af hje1980 » 15. jul 2016, 11:42

AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, vores trup ser godt nok tynd ud, men Gaarde må jo have tillid til, at den er klar ti sæsonstarten. Et nederlag i første kamp og generelt en dårlig start, vi dog falde tilbage på ham, som har tyndet gevaldigt ud i toppen af truppen.
Kan du FOR EN GANG skyld ikke lægge dit had til Gaarde væk...

Hvad så hvis vores trup formår at hente evt. 15 point i de første 6 kampe... er den så stadig tynd eller har den så bare overpræsteret?

Men så lad os lege DU er Gaarde. Hvordan skal truppen så se ud?
Og husk nu vi ikke er i et manager spil, med uendelige mange penge, så truppen skal også kunne hænge sammen i antallet af spillere...

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Flower » 15. jul 2016, 12:27

hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, vores trup ser godt nok tynd ud, men Gaarde må jo have tillid til, at den er klar ti sæsonstarten. Et nederlag i første kamp og generelt en dårlig start, vi dog falde tilbage på ham, som har tyndet gevaldigt ud i toppen af truppen.
Kan du FOR EN GANG skyld ikke lægge dit had til Gaarde væk...

Hvad så hvis vores trup formår at hente evt. 15 point i de første 6 kampe... er den så stadig tynd eller har den så bare overpræsteret?

Men så lad os lege DU er Gaarde. Hvordan skal truppen så se ud?
Og husk nu vi ikke er i et manager spil, med uendelige mange penge, så truppen skal også kunne hænge sammen i antallet af spillere...
Det der får du ham ikke til at svare på. Han er kun herinde for at skabe sig negativt, hvilket man må sige ham formår at gøre til UG.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Kristian » 15. jul 2016, 19:16

AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, vores trup ser godt nok tynd ud, men Gaarde må jo have tillid til, at den er klar ti sæsonstarten. Et nederlag i første kamp og generelt en dårlig start, vi dog falde tilbage på ham, som har tyndet gevaldigt ud i toppen af truppen.
Ja så har du allerede "se hvad jeg sagde" på plads inden første kamp.
------------------
mvh Kristian

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Kempes » 15. jul 2016, 22:47

Jeg tror aldrig jeg har været så usikker på AaBs formåen før en sæson som jeg er forud for denne sæson.

Kan vi rejse os efter blamagen i foråret, der vel i nyere tid kun bliver overgået af efteråret 2010, og afgangen af 4 profiler fra truppen?

Jeg forbeholder mig retten til at være skeptisk og derfor tror jeg højest vi får en placering mellem 8 og 10. Vi så i foråret hvor meget det betød at Dalsgaard forsvandt, nu er den offensive omdrejningspunkt rejst og vi har ikke erstatningen klar. Samtidig er vores defensiv ikke blevet forstærket

Det vil tage lang tid at spille et helt nyt hold sammen og derfor tror jeg først det bliver i sæsonen 2017/18 at alle de nye spillere vil kunne gøre sig gældende i superligaen.

EM overbeviste mig om at posession-fodbold er på vej i graven, derfor synes jeg vores taktik skal ændres og vi skal have øget fokus på forsvar og omstillingsspil. Det kræver måske anskaffelse af spillere, der er bedre i hovedspillet end dem vi har i øjeblikket. Til gengæld tror jeg at en spiller som Helenius vil kunne få større succes med en sådan taktik.

Jeg tror i øvrigt det bliver uafgjort mod Horsens.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Olly » 16. jul 2016, 14:10

PeterS skrev:
Yankee skrev:Horsens har et udmærket hold, som selvfølgelig kommer til at ligge i den tunge ende, men som godt kan volde os problemer. Jeg gætter på de stiller op nogenlunde sådan her:


Det bliver ikke til gensyn med Hallur, der er ude med karantæne.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generell ... vem-er-ude
Jf. bold.dk er Hallur med i 18 mands truppen. Så han kan da ikke have karantæne. Ligeledes er både Kim Aabech og Bubacarr Sanneh meldt klar. Mon deres skader har været ren spin fra Bo Henriksens side.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jul 2016, 14:10

Så er holdet udtaget.

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Markus Holgersson, 7 Thomas Enevoldsen, 8 Rasmus Würtz, 11 Nicklas Helenius, 14 Casper Sloth, 15 Gilli Rólantsson, 17 Christian Bassogog, 18 Rasmus Thellufsen, 20 Marco Meilinger, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 25 Frederik Børsting, 26 Robert Kakeeto, 29 Sebastian Grønning og 32 Kasper Pedersen.

Savner nogle venstrebacks ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 16. jul 2016, 14:20

Flower skrev:
hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, vores trup ser godt nok tynd ud, men Gaarde må jo have tillid til, at den er klar ti sæsonstarten. Et nederlag i første kamp og generelt en dårlig start, vi dog falde tilbage på ham, som har tyndet gevaldigt ud i toppen af truppen.
Kan du FOR EN GANG skyld ikke lægge dit had til Gaarde væk...

Hvad så hvis vores trup formår at hente evt. 15 point i de første 6 kampe... er den så stadig tynd eller har den så bare overpræsteret?

Men så lad os lege DU er Gaarde. Hvordan skal truppen så se ud?
Og husk nu vi ikke er i et manager spil, med uendelige mange penge, så truppen skal også kunne hænge sammen i antallet af spillere...
Det der får du ham ikke til at svare på. Han er kun herinde for at skabe sig negativt, hvilket man må sige ham formår at gøre til UG.
Så faldt debatniveauet da lige et yderligere hak. Hvis jeg - der ikke er højt lønnet for at udføre arbejdet på fuld tid - ikke kan svare på, præcis hvad jeg ville have gjort anderledes end den sportslige ledelse, kan jeg altså ikke tillade mig en kritisk holdning til deres dispositioner. Det svarer til, at man ikke må have en kritisk holdning til Patrick K., med mindre man selv kan spille en højre back.

Men hey, tjek lige den udtagne 18-mandstrup og svar mig ærligt på, om du er tilfreds med bredden? Og det er efter to halvsløje sæsoner i træk.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 16. jul 2016, 14:20

Flower skrev:
hje1980 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Puha, vores trup ser godt nok tynd ud, men Gaarde må jo have tillid til, at den er klar ti sæsonstarten. Et nederlag i første kamp og generelt en dårlig start, vi dog falde tilbage på ham, som har tyndet gevaldigt ud i toppen af truppen.
Kan du FOR EN GANG skyld ikke lægge dit had til Gaarde væk...

Hvad så hvis vores trup formår at hente evt. 15 point i de første 6 kampe... er den så stadig tynd eller har den så bare overpræsteret?

Men så lad os lege DU er Gaarde. Hvordan skal truppen så se ud?
Og husk nu vi ikke er i et manager spil, med uendelige mange penge, så truppen skal også kunne hænge sammen i antallet af spillere...
Det der får du ham ikke til at svare på. Han er kun herinde for at skabe sig negativt, hvilket man må sige ham formår at gøre til UG.
Så faldt debatniveauet da lige et yderligere hak. Hvis jeg - der ikke er højt lønnet for at udføre arbejdet på fuld tid - ikke kan svare på, præcis hvad jeg ville have gjort anderledes end den sportslige ledelse, kan jeg altså ikke tillade mig en kritisk holdning til deres dispositioner. Det svarer til, at man ikke må have en kritisk holdning til Patrick K., med mindre man selv kan spille en højre back.

Men hey, tjek lige den udtagne 18-mandstrup og svar mig ærligt på, om du er tilfreds med bredden? Og det er efter to halvsløje sæsoner i træk.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Califfen » 16. jul 2016, 14:32

Vi skal vel være tilfredse med 1 point i morgen?

Besvar