Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af NIN » 17. jul 2016, 18:34

Hvornår er han blevet fyret i FCM?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Funky » 17. jul 2016, 18:35

Holgersson som en af de ringeste AaB'ere? Arh...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Eksil » 17. jul 2016, 18:36

NIN skrev:Hvornår er han blevet fyret i FCM?
Han blev gået. Det er der da ingen tvivl om.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Gamen » 17. jul 2016, 18:37

For 5 år siden... Mig bekendt går det meget godt i Malmö nu. Så nej, næppe noget selvmål.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Gamen » 17. jul 2016, 18:38

Funky skrev:Holgersson som en af de ringeste AaB'ere? Arh...
Forærer Horsens deres eneste store mulighed i første halvleg, og skiller sig ret dårligt af med bolden flere gange i løbet af kampen. Jeg synes ikke ligefrem han, på det punkt, er nogen opgradering ifht. hvad vi havde i forvejen.

Men det er heller ikke anderledes end hvad bulletinerne meldte i forvejen. Ledertype, dygtig med låget, men decideret langsom og dårlig med fødderne.
På den måde adskiller han sig så ikke væsentligt fra KEP.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af troelsh » 17. jul 2016, 18:45

Fy for en sløv omgang, massere af ligegyldigt boldflytteri.

Vi mangler i høj grad spillere der kan skabe noget offensivt specielt venstre side med Børsting og gilli er håbløs i mine øjne.

Meilingers dødbolde er i øjeblikket vores farligste våben

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af EINHILL » 17. jul 2016, 18:50

Eksil skrev:
EINHILL skrev:Gaarde: "Allan Kuhn er ikke cheftræner materiale"

Godt gået tumpe!!! :thumbsup:

Måske derfor klubber som FCM har større succes end os, når vi ikke engang kan spotte talenter i egne rækker.
Du er med på at FCM har hyret og fyret Kuhn, din tumpe
:thumbsup:
Han sagde op, tumpe!! Det samme som Glen gjorde, da strukturen i ledelsen er håbløs. Fakta er, at andre har set noget i Kuhn, hvilket Malmø nyder godt af nu....

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Eksil » 17. jul 2016, 19:00

EINHILL skrev:
Eksil skrev:
EINHILL skrev:Gaarde: "Allan Kuhn er ikke cheftræner materiale"

Godt gået tumpe!!! :thumbsup:

Måske derfor klubber som FCM har større succes end os, når vi ikke engang kan spotte talenter i egne rækker.
Du er med på at FCM har hyret og fyret Kuhn, din tumpe
:thumbsup:
Han sagde op, tumpe!! Det samme som Glen gjorde, da strukturen i ledelsen er håbløs. Fakta er, at andre har set noget i Kuhn, hvilket Malmø nyder godt af nu....
Han blev fyret pga. dårlige resultater og en inder der skulle lokkes til. Tror du ikke på det har jeg nogle bønner jeg gerne vil sælge dig, de har vinder-DNA.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af 9520AaB » 17. jul 2016, 19:03

Enig i at Meilinger bliver et hit. Helenius en katastrofe, og Basso, han er stadig sjov, men total uden nogen som helst produkt på noget.
Back!!!, Remmer og Ahlmann, så er vi der.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Alexis » 17. jul 2016, 19:04

Igen skriger kampen at Kasper P simpelthen ikke kan være med på det her niveau. Han er bare for langsom i tanke og handling, og koster igen et mål fordi han er en dværg

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af birk » 17. jul 2016, 19:09

Allan K blev gået i FCM

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Uldahl » 17. jul 2016, 19:15

Utroligt man skal være taknemmelig for 1 point mod Horsens. :thumbsdown: Det kunne have været 0-3 vores mangler blev i den grad udstillet. Ud med Gilli og en rigtig højere back ind. Det vil give Børsting bedre muligheder fremme.

Offensivt mangler vi i den grad noget bolsikkert og kreativt. Spillet foran løber alt for tit bare ud sandet, det angriberne får at arbejde med er for dårligt. Der skal altså noget ind der også ellers tror jeg vi kan glemme alt om top 6. Måske være glad for der kun er 1 nedrykker.

vi skal som minimum have 2 kvalitets spillere ind, som kan gå direkte ind i start opstillingen. Og det hellere igår end i dag.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Brent » 17. jul 2016, 19:17

Helenius har ellers gjort hvad han kan for at snakke sig selv op inden sæsonstarten, men igen igen igen viser han absolut intet andet end lad attitude. Basso er et underholdende indslag, men desværre heller ikke meget andet. Det skriger til himlen at vi mangler en angriber på det her hold, og det nytter altså ikke noget st vente 5-6 kampe til vi er kørt håbløst bagud - handling nu!
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Brent » 17. jul 2016, 19:17

Helenius har ellers gjort hvad han kan for at snakke sig selv op inden sæsonstarten, men igen igen igen viser han absolut intet andet end lad attitude. Basso er et underholdende indslag, men desværre heller ikke meget andet. Det skriger til himlen at vi mangler en angriber på det her hold, og det nytter altså ikke noget st vente 5-6 kampe til vi er kørt håbløst bagud - handling nu!
AaB - the Nordic gateway to Europe

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af swfc » 17. jul 2016, 19:30

Gilli er fejlcastet til den venstre back, og det kan han jo ikke gøre for. Det skriger på en venstrebenet v.back i vores system. Gilli tør jo ikke slå et indlæg og på et tidspunkt var Würtz oppe i hjørnet for at slå et indlæg med venstre. Hvad er det for noget pis?
AaB i hjertet

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jul 2016, 19:45

Jeg er så gammel at jeg kan huske at AaBs kampe blev delt på noget der hed VHS, mon der er en eller anden der har optager kampene på et mere moderne format? Hvis så, send venligst en privat besked.

:oops:
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Califfen » 17. jul 2016, 20:00

Uldahl skrev:Utroligt man skal være taknemmelig for 1 point mod Horsens. :thumbsdown: Det kunne have været 0-3 vores mangler blev i den grad udstillet. Ud med Gilli og en rigtig højere back ind. Det vil give Børsting bedre muligheder fremme.

Offensivt mangler vi i den grad noget bolsikkert og kreativt. Spillet foran løber alt for tit bare ud sandet, det angriberne får at arbejde med er for dårligt. Der skal altså noget ind der også ellers tror jeg vi kan glemme alt om top 6. Måske være glad for der kun er 1 nedrykker.

vi skal som minimum have 2 kvalitets spillere ind, som kan gå direkte ind i start opstillingen. Og det hellere igår end i dag.
Ja det er jo det, der er mest skræmmende i dag. At vi skal være taknemlige for det ene point. Horsens havde flest store chancer, og de kan være skuffet over ikke at tage sejren.

Kunne være lækkert med en ny back. Gerne en, der kan dække begge sider.
Måske også en ny stopper. KP sejler derinde.
Egentlig også en ny striker. Vi har ikke ret meget at skyde med deroppe, omend Grønnings præstation var opløftende.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Funky » 17. jul 2016, 20:27

Califfen skrev: Ja det er jo det, der er mest skræmmende i dag. At vi skal være taknemlige for det ene point. Horsens havde flest store chancer, og de kan være skuffet over ikke at tage sejren.

Kunne være lækkert med en ny back. Gerne en, der kan dække begge sider.
Måske også en ny stopper. KP sejler derinde.
Egentlig også en ny striker. Vi har ikke ret meget at skyde med deroppe, omend Grønnings præstation var opløftende.
Mht. Helenius, så skal han sættes mere op til skud. Han er ingen driblekonge, ej heller en kummefryser i boksen, men så godt som han kan sparke til en bold, så har man ikke udnyttet hans evner godt nok hvis ikke han har fået skudt på mål en god håndfuld gange i løbet af en kamp. Hvis man ikke kan eller vil det, så skal man nok ikke benytte ham.

Basse var bedre mod Silkeborg - i dag var han for langsom i tanke og handling. Han virkede ikke frigjort.

Ene er en klassespiller, men hvis han virkelig gerne vil væk, så er der ikke megen idé i at snakke en hel masse om ham.

Grønning fejlede "kun" sin 100% chance - alt andet fra ham var godt, og hans indsats omkring målet var fremragende.

Jeg forstår ikke hvad ideen er med at have flyttet Ris så langt tilbage på banen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Hanga » 17. jul 2016, 20:57

Vi må bare konstatere, at vi savner kvalitet over hele linjen! Vi laver for mange defensive fejl, har for lidt flow i spillet, og er alt for ufarlige offensivt.

Især er vores backsituation uholdbar, men det har den jo været meget længe. Jeg håber virkelig at eksperimentet med Gilli på ventreback snart stopper, for det duer altså bare ikke. Så ved jeg godt at Blåbjerg kan tage pladsen, men han skal forhåbentlig overtage centralt, hvor Kasper P nok en gang mislykkedes med at overbevise mig om, at han er manden der skal satses på.

I offensiven lider vi rigtig meget af den manglende kvalitet i bredden i vores spil. Tidligere havde vi Ahlmann og Dalsgaard, nu har vi Patrick og Gilli. Det er altså en meget markant nedgang i kvalitet i det offensive spil. Samtidig ligner Helenius fortsat en spiller, der har umådeligt svært ved at komme til chancer, og Basso mangler stadig at få slutprodukt på sine aktioner. Det blev væsentligt bedre da Ene og Grønning kom ind. Sidtnævnte skulle naturligvis score, men leverede ellers en god debut efter min mening. Slutteligt vil jeg bemærke, at jeg undrer mig over Risgaards rolle i dag. Han lagde sig næsten ud som back til tider, og kom kun yderst sjældent med frem som en scoringstrussel.

På positiv siden vil jeg fremhæve Meilinger, der var vores klart bedste mand. Han mangler noget fart, men han var bevægelig og kreativ, bedst illustreret ved hans oplæg til Børstings chance i 1. halvleg. Tilmeld er det godt nok rart endelig at have en mand på holdet, der kan slå en ordenlig dødbold!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af dyhrmaN » 17. jul 2016, 21:01

Jeg er med i koret af dem, der roser Mellinger meget højt. Rigtigt godt og særligt skønt at se, hvor farlige hans dødbolde var. Imponerende arbejde af Gaarde at hente sådan en profil til klubben.
Backsene derimod... De leverer umådeligt lidt frem i banen og er endda forholdsvis usikre bagude også. Vores spillestil med pasning, aggressive backs og trusler på tværs af hele banen er meget svær, når begge sider kun kan spille på halv kræft på grund af manglede kvalitet på backsene. Vi må stadig tro på, at Ahlman kommer tilbage, så det aller mest presserende ligenu er en back til den anden side! Helenius, Bassagog, Ene eller hvem end, der starter i angrebet, skal nok få vist sig, hvis bare der kan komme trusler fra andre steder på banen også. Jeg tror på, at vi komme til at få meget mere ud af vores angribere, hvis kvaliteten på backsene var højere.

Besvar