Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Pastorius » 25. jul 2016, 10:14

Jeg så ikke kampen, men normalt ( i foråret og mod Horsens) så skal det ingenting til at score mod os. At det lykkedes at holde nullet er stort, uanset hvordan det skete, og kan være første skridt mod at vi tager lidt pres af vores offensive spil, ved at vi ikke er tvunget til at score mindst 2 for at vinde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Funky » 25. jul 2016, 10:21

Pastorius skrev:Jeg så ikke kampen, men normalt ( i foråret og mod Horsens) så skal det ingenting til at score mod os. At det lykkedes at holde nullet er stort, uanset hvordan det skete, og kan være første skridt mod at vi tager lidt pres af vores offensive spil, ved at vi ikke er tvunget til at score mindst 2 for at vinde.
Det var ikke kun stort, det var også heldigt. Men det ændrer ikke på, at defensiven gjorde det rigtig godt i mange situationer. Holger/Blåbjerg kan blive et godt makkerpar, selv om jeg synes Blåbjerg ser lidt svag ud på høje indlæg. Tillader man sig at gå ud fra, at Ahlmann kommer tilbage, så får vi også forstærket os dér.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jul 2016, 10:34

Bassogog er udtaget til rundens hold på Tipsbladet.dk. Det viser måske, at der ikke var mange angribere som strålede i går. Men dejligt.

Han er dog stadig ligeså ringe, som Thomsen(forår 2016 undtaget) til at skyde på mål. Når det gen bliver lidt mere udviklet, får vi stor glæde af ham.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Califfen » 25. jul 2016, 10:52

Man kan godt se, at Casper Sloth har spillet et par år i engelsk fodbold. Der er meget fysik i ham nu.

Jeg husker ham helt anderledes fra hans AGF-tid, hvor han for mig fremstod mere som en udpræget teknisk fodboldspiller; en elegantier om man vil.
Men det er fint. De tekniske evner forsvinder vel ikke bare sådan uden videre. Han skal bare lige spilles ind på holdet, så skal det nok komme igen. Under alle omstændigheder er det vigtigt med noget fysik inde centralt på midtbanen.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af 9520AaB » 25. jul 2016, 11:30

Ved ikke hvad jeg skal sige om Helenius og hans præstation, men prøver alligevel. Han ser lad ud, det gjorde han altså også før i tiden. Han er ikke målfarlig, men tidligere havde han sgu også bedre spillere til at sætte ham op. Han arbejder bedre defensivt end Basso, ja men det var vel også den opgave han blev sat ind til.
Den eneste forandring i mine øjne er hans fart, før i tiden var han rimelig hurtig, og kunne sætte en mand mod baglinjen hurtigt, det ser jeg desværre ikke mere. Håber og krydser fingre for at han kommer igen, men tvivler.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Elvis lever » 25. jul 2016, 15:41

FlæskeFrank skrev:Bassogog er udtaget til rundens hold på Tipsbladet.dk. Det viser måske, at der ikke var mange angribere som strålede i går. Men dejligt.

Han er dog stadig ligeså ringe, som Thomsen(forår 2016 undtaget) til at skyde på mål. Når det gen bliver lidt mere udviklet, får vi stor glæde af ham.
Jeg mener nu, at vi allerede har stor glæde af ham. Han skaber så meget uro hos modstanderen, at de er tvunget til en mere defensiv tilgang. At han så kan blive bedre til at få den indenfor rammen er ganske rigtigt, men bliver han det bliver han uhyggelig og meget hurtigt solgt.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af dyhrmaN » 25. jul 2016, 16:00

Elvis lever skrev:
FlæskeFrank skrev:Bassogog er udtaget til rundens hold på Tipsbladet.dk. Det viser måske, at der ikke var mange angribere som strålede i går. Men dejligt.

Han er dog stadig ligeså ringe, som Thomsen(forår 2016 undtaget) til at skyde på mål. Når det gen bliver lidt mere udviklet, får vi stor glæde af ham.
Jeg mener nu, at vi allerede har stor glæde af ham. Han skaber så meget uro hos modstanderen, at de er tvunget til en mere defensiv tilgang. At han så kan blive bedre til at få den indenfor rammen er ganske rigtigt, men bliver han det bliver han uhyggelig og meget hurtigt solgt.
Nu har vi forhåbentligt en lang kontrakt med ham?

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af vandmelonen » 25. jul 2016, 16:19

dyhrmaN skrev:
Elvis lever skrev:
FlæskeFrank skrev:Bassogog er udtaget til rundens hold på Tipsbladet.dk. Det viser måske, at der ikke var mange angribere som strålede i går. Men dejligt.

Han er dog stadig ligeså ringe, som Thomsen(forår 2016 undtaget) til at skyde på mål. Når det gen bliver lidt mere udviklet, får vi stor glæde af ham.
Jeg mener nu, at vi allerede har stor glæde af ham. Han skaber så meget uro hos modstanderen, at de er tvunget til en mere defensiv tilgang. At han så kan blive bedre til at få den indenfor rammen er ganske rigtigt, men bliver han det bliver han uhyggelig og meget hurtigt solgt.
Nu har vi forhåbentligt en lang kontrakt med ham?
Vi skrev 4 år med ham.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Ham der Emil » 25. jul 2016, 17:05

Elvis lever skrev:
FlæskeFrank skrev:Bassogog er udtaget til rundens hold på Tipsbladet.dk. Det viser måske, at der ikke var mange angribere som strålede i går. Men dejligt.

Han er dog stadig ligeså ringe, som Thomsen(forår 2016 undtaget) til at skyde på mål. Når det gen bliver lidt mere udviklet, får vi stor glæde af ham.
Jeg mener nu, at vi allerede har stor glæde af ham. Han skaber så meget uro hos modstanderen, at de er tvunget til en mere defensiv tilgang. At han så kan blive bedre til at få den indenfor rammen er ganske rigtigt, men bliver han det bliver han uhyggelig og meget hurtigt solgt.
Hvilket, desværre, måske ikke er til AaBs bedste. Vi er så ringe mod hold som står defensivt på banen.
Et Hjerte - En Klub

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 25. jul 2016, 17:42

Funky skrev:
Pastorius skrev:Jeg så ikke kampen, men normalt ( i foråret og mod Horsens) så skal det ingenting til at score mod os. At det lykkedes at holde nullet er stort, uanset hvordan det skete, og kan være første skridt mod at vi tager lidt pres af vores offensive spil, ved at vi ikke er tvunget til at score mindst 2 for at vinde.
Det var ikke kun stort, det var også heldigt. Men det ændrer ikke på, at defensiven gjorde det rigtig godt i mange situationer. Holger/Blåbjerg kan blive et godt makkerpar, selv om jeg synes Blåbjerg ser lidt svag ud på høje indlæg. Tillader man sig at gå ud fra, at Ahlmann kommer tilbage, så får vi også forstærket os dér.
Blåbjerg er helt naturligt ringe på høje indlæg, da han er lille. Det samme med Patrick Kristensen. Ahlmann egentlig ligeså. Hvis vi spillede med de 3 i startopstillingen, så tror jeg helt naturligt vi vil blive udstillet, da spillerene i de andre led har samme mangler på dette punkt. Derfor tror jeg også, at Kasper Pedersen vil spille flere kampe, selvom jeg ser Blåbjerg som en bedre spiller, da Kasper kan noget med hovedet.

Selvom jeg godt kan lide Patrick, så tror jeg at det er nødvendigt at spille Gilli ind på hans backplads, da Gilli er bedre med låget. Vi har lidt uheldigt for mange små forsvarer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jul 2016, 18:31

Viva i cazzi rossi skrev:Blåbjerg er helt naturligt ringe på høje indlæg, da han er lille.
Jeg kan konstatere, at du med den udtalelse formentlig aldrig har spillet basketball. Højde har kun en (begrænset) del med heade-delen at gøre. Springkraft og timing af springet betyder uhyggelig meget. Jeg kan ikke forestille mig, at det er anderledes i fodbold.

Jeppe Curth er 178 cm, Jakob Blåbjerg er 180 cm. I din logik vil Blåbjerg jo vinde 10 ud af 10 dueller med Curth. Jeg kan dog huske enkelte hovedstødsmål af Curth, hvor de fleste i feltet var højere end ham ?!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Pastorius » 25. jul 2016, 19:03

FlæskeFrank skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Blåbjerg er helt naturligt ringe på høje indlæg, da han er lille.
Jeg kan konstatere, at du med den udtalelse formentlig aldrig har spillet basketball. Højde har kun en (begrænset) del med heade-delen at gøre.
Vil du med det sige at du ikke mener højde er vigtig i basketball?

PS! Jeg har spillet en hel del basketball.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jul 2016, 19:13

Nu var postulatet, at han var lille af højde, ergo var han ringe i hovedspillet. Og det er nonsens.

Min sammenligning med basketball var, at blot fordi du var høj betød ikke, at "gnomer" ikke kunne blande sig ret meget i spillet. Jeg var selv høj og havde lange arme, men måtte netop se mig "slået", fordi "gnomerne" var bedre i springteknik og timing end jeg. Og det er Jeppe Curth et godt bevis på i fodboldens verden(at lille ikke behøver at betyde, at man ikke kan noget i luften).

EDIT: I øvrigt mener jeg, at jeg er højere end dig, men du spillede jo hold over mig. Så det underbygger jo også mit argument :thumbsup:
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Pastorius » 25. jul 2016, 21:56

FlæskeFrank skrev:Nu var postulatet, at han var lille af højde, ergo var han ringe i hovedspillet. Og det er nonsens.

Min sammenligning med basketball var, at blot fordi du var høj betød ikke, at "gnomer" ikke kunne blande sig ret meget i spillet. Jeg var selv høj og havde lange arme, men måtte netop se mig "slået", fordi "gnomerne" var bedre i springteknik og timing end jeg. Og det er Jeppe Curth et godt bevis på i fodboldens verden(at lille ikke behøver at betyde, at man ikke kan noget i luften).

EDIT: I øvrigt mener jeg, at jeg er højere end dig, men du spillede jo hold over mig. Så det underbygger jo også mit argument :thumbsup:
Vi har vist vendt den før, men burde jeg kende dig?

Uanset så vil det selvfølgelig altid være en ulempe at give centimeter væk i både basket og i hovedstødsdueller i fodbold.

Selvfølgelig kan man finde eksempler på mønsterbrydere, men statistisk set er det ingen tvivl. Der er selvfølgelig andre parametre end højde - måske har jeg trænet mere end dig :-)

Det er et problem at vi mangler højde på så mange defensive pladser. Havde vi så bare haft en eller to garderhøje midtbanespillere der kunne hjælpe til på dødbolde
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Mogens » 25. jul 2016, 22:41

Reyad skrev:Enevoldsen og Bassogog kan godt blive en god duo, men vi ville savne nogle at skyde efter, når indlæggene kommer. Ene har i perioder været ok i den fase, men det har nok også være på grund af, at mange forsvar har fokuseret på Spalvis.

Børsting viser igen, at der simpelthen ikke er nok fodbold i ham. God fighter, men han mangler meget teknisk og afleveringsmæssigt. Nu har han spillet 50 superligakampe. Gennembruddet burde være kommet - men jeg tror aldrig, at det kommer.

Alt i alt en ret heldig sejr, men defensivt stod vi sgu stærkere end vi har gjort længe. Holgersson og Blåbjerg var vildt gode centralt. Det skal være vores duo.
Gilli og PK gode defensivt. Ikke så gode offensivt. Jeg er ikke sikker på, at vi får en back ind. En højre back ville ellers være lækkert.

Det var en meget, meget vigtig sejr, for vi har godt nok ikke vundet meget på det sidste. Vi tager det hele med, også håber jeg, at spillet bliver bedre hen ad vejen.
Jeg har ikke en forkærlighed for Børsting, men vil dog ikke undlade at sige, at det sagtens kan have noget med spillestilen at gøre. Se blot på bif, som må siges at have fået stort ud af holst og hjulsager, som mildest talt ikke blomstrede under hverken Auri eller Frank.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jul 2016, 00:18

Pastorius skrev:Vi har vist vendt den før, men burde jeg kende dig?
Nej. Men du var jo lidt mere synlig i klubben end jeg, så derfor "kender" jeg dig. Jeg tror, at jeg spillede fra 1988-1994 på serie 1, så det er en evighed siden.
Pastorius skrev:Uanset så vil det selvfølgelig altid være en ulempe at give centimeter væk i både basket og i hovedstødsdueller i fodbold.

Selvfølgelig kan man finde eksempler på mønsterbrydere, men statistisk set er det ingen tvivl. Der er selvfølgelig andre parametre end højde - måske har jeg trænet mere end dig :-)

Det er et problem at vi mangler højde på så mange defensive pladser. Havde vi så bare haft en eller to garderhøje midtbanespillere der kunne hjælpe til på dødbolde
Selvfølgelig er højde en vigtig parameter, men når der postuleres at "små" menneske ikke kan noget som helst, så er jeg nød til modargumentere. Når det så er sagt, så er jeg enig i, at vi mangler nogle folk med højde(og headeevner), så man kunne være nogenlunde tryg ved dødboldsituationerne.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. jul 2016, 00:30

Mogens skrev:
Jeg har ikke en forkærlighed for Børsting, men vil dog ikke undlade at sige, at det sagtens kan have noget med spillestilen at gøre. Se blot på bif, som må siges at have fået stort ud af holst og hjulsager, som mildest talt ikke blomstrede under hverken Auri eller Frank.
Jeg synes Børsting var virkelig god, og meget vigtig for holdet, da vi spillede fantastisk sidst på efteråret i sidste sæson. Så fik han en skodstart på foråret, sammen med holdet, og mistede sin stamplads til en spiller som alle kunne se skulle have spilletid, hvis vi skulle kunne forlænge med ham. Jeg kan godt forstå hvis det har sat spor hos en ung spiller, for det har da været noget af en nedtur, som også har været præget af præstationer på det jævne når han har fået chancen. Jeg tror på han kommer igen, også selv om han på nogle områder absolut ikke har udviklet sit spil så meget som man kunne forvente... men han kan altså også godt blive overhalet indenom af unge talenter som kommer med noget af den fandenivoldskhed som man ikke helt har set nok til fra Børsting i 2016 - noget som ellers var en af hans helt store forcer. Jeg synes at Børsting har været en af de spillere som rent faktisk har kunnet løfte resten af holdet med sin energi, i den form han var i sidste efterår. I øvrigt synes jeg han var decideret fremragende i en del af U21 landskampene, selv om han også havde formnedgang der mod slutningen af deres kampprogram.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Pollack2 » 26. jul 2016, 01:21

FlæskeFrank skrev: Og det er Jeppe Curth et godt bevis på i fodboldens verden(at lille ikke behøver at betyde, at man ikke kan noget i luften).

EDIT: I øvrigt mener jeg, at jeg er højere end dig, men du spillede jo hold over mig. Så det underbygger jo også mit argument :thumbsup:
Ikke for at blande mig i jeres trip dowm memory lane, men Curth har sikkert en del af sin springkraft/timing fra hans tid som volleyballspiller, men prøv at spørge ham om han synes, at højde kan nivelleres gn. springkraft/timing. Det kan det ikke - og jeg taler med 30 års volleyerfaring som "gnom" med en (back in the days) fornuftig springhøjde, men 15-20 cm højde forskel er du i uundgåeligt i minus.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Hovedet » 26. jul 2016, 09:16

Apropos hovedstød og memory lane: Nogen, der kan huske chilenske Ivan Zamorano, der bl.a. tørnede ud for Real Madrid? Han var mig bekendt omkring 1,69 meter og var fremragende i luftspillet. Jeg mindes simpelthen ikke at have set magen til kraft og timing, når han gik op i hovedstødsdueller mod forsvarsspillere, der gerne lå i intervallet 1,85 - 1,90.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Buzz Killington » 26. jul 2016, 09:34

Hovedet skrev:Apropos hovedstød og memory lane: Nogen, der kan huske chilenske Ivan Zamorano, der bl.a. tørnede ud for Real Madrid? Han var mig bekendt omkring 1,69 meter og var fremragende i luftspillet. Jeg mindes simpelthen ikke at have set magen til kraft og timing, når han gik op i hovedstødsdueller mod forsvarsspillere, der gerne lå i intervallet 1,85 - 1,90.
1,79m jf. Wiki. Alligevl underligt at de "husk" var saa specifikt som 1,69 :P
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar