Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Pastorius » 26. jul 2016, 09:53

Pollack2 skrev:
FlæskeFrank skrev: Og det er Jeppe Curth et godt bevis på i fodboldens verden(at lille ikke behøver at betyde, at man ikke kan noget i luften).

EDIT: I øvrigt mener jeg, at jeg er højere end dig, men du spillede jo hold over mig. Så det underbygger jo også mit argument :thumbsup:
Ikke for at blande mig i jeres trip dowm memory lane, men Curth har sikkert en del af sin springkraft/timing fra hans tid som volleyballspiller, men prøv at spørge ham om han synes, at højde kan nivelleres gn. springkraft/timing. Det kan det ikke - og jeg taler med 30 års volleyerfaring som "gnom" med en (back in the days) fornuftig springhøjde, men 15-20 cm højde forskel er du i uundgåeligt i minus.
Helt enig, det var også min pointe. Jo højere det generelle niveau bliver, desto sværere bliver det også at skille sig ud på de skills der kan kompensere for den manglende højde - folk på det niveau er simpelthen bedre trænet, ellers var de der ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 26. jul 2016, 11:31

Nu føler jeg mig lidt misfortolket. Henvisningen til min tid i basketball var hverken for at gøre den glorværdig eller elitær.

Blot gøre opmærksom på, at der er OGSÅ andre parametre når det gælder om at heade, nemlig timing og springkraft. Hvis man så begynder at snakke hente 15-20 cm, så vil det sagtens kunne lade sig gøre på mit niveau. På eliteniveau som superligaen er det rigtig svært at hente så mange cm, da høje mennesker jo også træner de andre parametre.

Jeg kan huske Mikkel Becks debutkamp for AaB i Herfølge, hvor han simpelthen var et monster i luftrummet. Mener det var ved målet, at han var et hoved højere oppe end alle andre ved en hovedstødsduel. Det var ikke fordi, at han var monsterhøj(ikke lille), men fordi han havde netop udviklet alle paramtrene til et højere niveau.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Hovedet » 27. jul 2016, 15:05

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:Apropos hovedstød og memory lane: Nogen, der kan huske chilenske Ivan Zamorano, der bl.a. tørnede ud for Real Madrid? Han var mig bekendt omkring 1,69 meter og var fremragende i luftspillet. Jeg mindes simpelthen ikke at have set magen til kraft og timing, når han gik op i hovedstødsdueller mod forsvarsspillere, der gerne lå i intervallet 1,85 - 1,90.
1,79m jf. Wiki. Alligevl underligt at de "husk" var saa specifikt som 1,69 :P
Ah, ok. Så røg min pointe - lidt da i hvert fald. Åh ja, internettet har ødelagt mangen en ørkesløs diskussion om fakta :-)

Ja, nu du siger det. Det 9-tal må da have hæftet sig fast ved mig.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Buzz Killington » 28. jul 2016, 19:18

Hovedet skrev:
Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:Apropos hovedstød og memory lane: Nogen, der kan huske chilenske Ivan Zamorano, der bl.a. tørnede ud for Real Madrid? Han var mig bekendt omkring 1,69 meter og var fremragende i luftspillet. Jeg mindes simpelthen ikke at have set magen til kraft og timing, når han gik op i hovedstødsdueller mod forsvarsspillere, der gerne lå i intervallet 1,85 - 1,90.
1,79m jf. Wiki. Alligevl underligt at de "husk" var saa specifikt som 1,69 :P
Ah, ok. Så røg min pointe - lidt da i hvert fald. Åh ja, internettet har ødelagt mangen en ørkesløs diskussion om fakta :-)

Ja, nu du siger det. Det 9-tal må da have hæftet sig fast ved mig.
Du kan redde lidt ved at sige du mente den anden Chilener, Marcelo Salas. Han var kun lige over 1,70, men kunne satme smaske til bolden med knoppen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC Randers - AaB, 24.07.2016

Indlæg af Hovedet » 28. jul 2016, 19:44

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:
Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:Apropos hovedstød og memory lane: Nogen, der kan huske chilenske Ivan Zamorano, der bl.a. tørnede ud for Real Madrid? Han var mig bekendt omkring 1,69 meter og var fremragende i luftspillet. Jeg mindes simpelthen ikke at have set magen til kraft og timing, når han gik op i hovedstødsdueller mod forsvarsspillere, der gerne lå i intervallet 1,85 - 1,90.
1,79m jf. Wiki. Alligevl underligt at de "husk" var saa specifikt som 1,69 :P
Ah, ok. Så røg min pointe - lidt da i hvert fald. Åh ja, internettet har ødelagt mangen en ørkesløs diskussion om fakta :-)

Ja, nu du siger det. Det 9-tal må da have hæftet sig fast ved mig.
Du kan redde lidt ved at sige du mente den anden Chilener, Marcelo Salas. Han var kun lige over 1,70, men kunne satme smaske til bolden med knoppen.
Nå ja, ham kan jeg godt huske. Imponerende hovedstødsstyrke højden taget i betragtning. Jeg har altid været lidt fascineret af de her hovedstødsstærke spillere og deres timing og kraft. Af den type spillere har vi haft Rade Prica, Frank Strandli og såmænd Jeppe Curth.

Besvar