Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Califfen » 27. jul 2016, 11:58

KJ skrev:frederikshavner, jeg tror ikke du ser mange af AaB's kampe... De seneste år har vi netop haft ufatteligt svært ved at slå de såkaldt primitive hold. Det skulle til gengæld ikke undre mig, hvis vi rundbarberede OB på mandag.

Fire point med et ganske nyt hold og profiler (Ene, Sloth, Ahlmann) på vej i form, er i min bog særdeles fornuftigt. Og helt ærligt - hvem har spillet godt i de to første runder? (FCK, I know, men ellers...??)
Brøndby og Midtjylland.
Og de skal nok fordele top 3-placeringerne imellem sig i denne sæson er jeg bange for. Alle tre hold ser skarpe og solide ud; FCK self et niveau over de andre.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Danni » 27. jul 2016, 12:04

frederikshavneren skrev:
KJ skrev:Ufatteligt at nogle herinde forsøger at tærske langhalm på, at Enevoldsen gerne vil have mere spilletid... Selvfølgelig er man utilfreds, hvis man ikke spiller. Og vurderinger af, hvem der er i bedst form og mest klar til startopstillingen er hverdagskost i alle klubber - uoverensstemmelser mellem træner og spillere om samme ligeledes hverdagskost. Men alligevel prøver visse personer (dog næppe AaB-fans) at blæse situationen op og få klubben til at ligne et galehus og Lars Søndergaard som en rablende psykopat, som alle flygter fra. Helt ærligt....

Glæd jer (hvis I er AaB-fans) hellere over den gode sæsonstart.
God sæsonstart?

Vi smed to point i premieren mod en elendig oprykker og har derefter hentet en ret heldig sejr i Randers. Spille såvel som pointmæssigt har vi ikke fået en særlig god start. Og ja Horsens er et primitivt hold som vi skal kunne besejre ti ud af ti gange.
Dine forventninger til holdet er fantasifulde. 4 ud af 6 mulige point er ikke en pointmæssig god start, selvfølgelig er det da det,og jeg er overbevist om, der findes hold, der er på et højere niveau end alle superligahold, som ikke kan vinde 10 ud af 10 kampe mod Horsens.
Længe leve arbejderklassen!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jul 2016, 13:40

Det bliver sgu en mærkelig kamp. Det er virkelig AaB 2, som kommer på besøg. Kent, som træner, KEP på tribunen, Jacob Barrett, Jönsson, AK og Thrane på banen.

Når vi har vundet, så bliver det nemmere at sige, at vi godt kunne lade dem gå.
- FlæskeFrank

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Uldahl » 28. jul 2016, 16:03

FlæskeFrank skrev:Det bliver sgu en mærkelig kamp. Det er virkelig AaB 2, som kommer på besøg. Kent, som træner, KEP på tribunen, Jacob Barrett, Jönsson, AK og Thrane på banen.

Når vi har vundet, så bliver det nemmere at sige, at vi godt kunne lade dem gå.
Det har jeg ingen problemer med at sige allerede nu. Særligt KEP er jeg glad for er skiftet ud, og som det ser ud lige nu til noget meget bedre. :thumbsup:

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 28. jul 2016, 17:36

FlæskeFrank skrev:Det bliver sgu en mærkelig kamp. Det er virkelig AaB 2, som kommer på besøg. Kent, som træner, KEP på tribunen, Jacob Barrett, Jönsson, AK og Thrane på banen.

Når vi har vundet, så bliver det nemmere at sige, at vi godt kunne lade dem gå.
Mest af alt er det pinligt for OB og aller mest onkel Kent, at deres evner kun rækker til at hente folk fra os. Jeg ville da være træt af at have et halvt OB-hold rendende rundt i AaB-trøjer.
Fodbold skal ses med hjertet!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Eksil » 28. jul 2016, 17:49

AaB 85 95 99 08 skrev:
FlæskeFrank skrev:Det bliver sgu en mærkelig kamp. Det er virkelig AaB 2, som kommer på besøg. Kent, som træner, KEP på tribunen, Jacob Barrett, Jönsson, AK og Thrane på banen.

Når vi har vundet, så bliver det nemmere at sige, at vi godt kunne lade dem gå.
Mest af alt er det pinligt for OB og aller mest onkel Kent, at deres evner kun rækker til at hente folk fra os. Jeg ville da være træt af at have et halvt OB-hold rendende rundt i AaB-trøjer.
Men du er samtidig træt at de skrider dertil. Det meste er vidst lose lose i din verden.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af frederikshavneren » 28. jul 2016, 22:33

KJ skrev:frederikshavner, jeg tror ikke du ser mange af AaB's kampe... De seneste år har vi netop haft ufatteligt svært ved at slå de såkaldt primitive hold. Det skulle til gengæld ikke undre mig, hvis vi rundbarberede OB på mandag.

Fire point med et ganske nyt hold og profiler (Ene, Sloth, Ahlmann) på vej i form, er i min bog særdeles fornuftigt. Og helt ærligt - hvem har spillet godt i de to første runder? (FCK, I know, men ellers...??)
Det er rigtigt at vi de seneste år har haft store problemer mod de hold der parkerer bussen, men det kan jo også hænge sammen med at vi har spillet nogle dårlige kampe.

Mod Horsens begik vi den fejl at spille med mange bolde i luften hvilket vi naturligvis ikke fik noget som helst ud af. Vi forsømte i vid udstrækning at spille hurtig præcisionsbold langs græsset, den eneste gang det for alvor lykkedes blev Horsens' organisation pulveriseret på ingen tid.
Selvfølgelig er det en fiasko at smide point hjemme mod en oprykker der intet havde at byde på.

Ud over FCK synes jeg også at Herning og Brøndby ser skarpe ud, jeg er ret sikker på at disse hold ender i top tre.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. jul 2016, 09:59

frederikshavneren skrev:
KJ skrev:frederikshavner, jeg tror ikke du ser mange af AaB's kampe... De seneste år har vi netop haft ufatteligt svært ved at slå de såkaldt primitive hold. Det skulle til gengæld ikke undre mig, hvis vi rundbarberede OB på mandag.

Fire point med et ganske nyt hold og profiler (Ene, Sloth, Ahlmann) på vej i form, er i min bog særdeles fornuftigt. Og helt ærligt - hvem har spillet godt i de to første runder? (FCK, I know, men ellers...??)
Det er rigtigt at vi de seneste år har haft store problemer mod de hold der parkerer bussen, men det kan jo også hænge sammen med at vi har spillet nogle dårlige kampe.

Mod Horsens begik vi den fejl at spille med mange bolde i luften hvilket vi naturligvis ikke fik noget som helst ud af. Vi forsømte i vid udstrækning at spille hurtig præcisionsbold langs græsset, den eneste gang det for alvor lykkedes blev Horsens' organisation pulveriseret på ingen tid.
Selvfølgelig er det en fiasko at smide point hjemme mod en oprykker der intet havde at byde på.

Ud over FCK synes jeg også at Herning og Brøndby ser skarpe ud, jeg er ret sikker på at disse hold ender i top tre.
Jeg forstår altså godt man bliver skuffet over spillet, hvis man forventer holdet bare lige uden videre fra dag 1 kan gå ud og spille flot og effektivt positionsspil. I forhold til idealopstillingen i foråret, havde vi altså 6 (!) nye spillere på banen mod Horsens, så selvfølgelig er automatismerne der ikke, og selvfølgelig er holdet som helhed i øjeblikket ikke så stærkt som det var i foråret.

I øjeblikket drejer det sig langt mere om at få point skrabt sammen, og få bygget noget selvtillid ind i holdet, og så må spillet komme hen ad vejen.

Jeg synes overordnet set det har været fint efter omstændighederne, selv om det ikke altid har været lige kønt. Særligt 1. halvleg mod Randers synes jeg var rigtig god. Mod Horsens fik vi aldrig det mål som havde forandret kampen totalt, og vi spillede helt generelt for langsomt, hvilket vi alt for tit kommer til mod de dårligere hold.

Hvis noget bekymrer mig, er det at jeg synes der er en tendens til at vi kommer til at se trætte ud i 2. halvleg, noget jeg også synes vi gjorde i foråret - det skal der altså styr på, hvis det forholder sig sådan.

OB kampen? Det er vel en kamp vi helst ikke skal tabe i hvert fald.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af frederikshavneren » 29. jul 2016, 16:25

Spændende kamp der venter. Det er to hold der står godt til hinanden og som ønsker at spille fodbold, hvilket burde give muligheden for en god kamp. Det må dog tale til vores fordel at fynboerne har skiftet markant ud på holdet, de har i løbet af sommeren skiftet mere ud end hvad vi har, de har bl.a. hentet et helt nyt forsvar. Vi bør være bedre sammenspillet da vi kun har to-tre nye spillere i startopstillingen.

Fynboerne har i AK og Festersen et af Superligaens bedste angrebspar, hvis vi kan neutralisere dem så har vi gode muligheder for at vinde, omvendt kan vi sagtens tabe hvis ikke vi kan håndtere dem.

Hvis Ahlmann kan klare at spille en times tid eller sådan kan jeg godt tænke mig følgende line up:

Larsen
Gilli - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Sloth - Børsting
Ene - Bassogog

Sloth er bedst centralt hvilket på et tidspunkt må koste Risgård pladsen på holdet.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Eksil » 29. jul 2016, 16:29

Ene er jo ikke klar i følge LS, så han spiller ham jo nok ikke?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Elscorpio » 29. jul 2016, 16:54

FlæskeFrank skrev:Det bliver sgu en mærkelig kamp. Det er virkelig AaB 2, som kommer på besøg. Kent, som træner, KEP på tribunen, Jacob Barrett, Jönsson, AK og Thrane på banen.

Når vi har vundet, så bliver det nemmere at sige, at vi godt kunne lade dem gå.
Jeg tror så vi taber og AK desværre scorer 2 kasser

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Alexis » 30. jul 2016, 13:21

Eksil skrev:Ene er jo ikke klar i følge LS, så han spiller ham jo nok ikke?
Det var han ikke i sidste weekend. Der kan sagtens være sket forbedringer i løbet af ugen

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 30. jul 2016, 14:25

frederikshavneren skrev:Spændende kamp der venter. Det er to hold der står godt til hinanden og som ønsker at spille fodbold, hvilket burde give muligheden for en god kamp. Det må dog tale til vores fordel at fynboerne har skiftet markant ud på holdet, de har i løbet af sommeren skiftet mere ud end hvad vi har, de har bl.a. hentet et helt nyt forsvar. Vi bør være bedre sammenspillet da vi kun har to-tre nye spillere i startopstillingen.

Fynboerne har i AK og Festersen et af Superligaens bedste angrebspar, hvis vi kan neutralisere dem så har vi gode muligheder for at vinde, omvendt kan vi sagtens tabe hvis ikke vi kan håndtere dem.

Hvis Ahlmann kan klare at spille en times tid eller sådan kan jeg godt tænke mig følgende line up:

Larsen
Gilli - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Sloth - Børsting
Ene - Bassogog

Sloth er bedst centralt hvilket på et tidspunkt må koste Risgård pladsen på holdet.
Ja, det er bedste bud på en opstilling, hvis Ene da ellers er "i form", og Ahlmann er færdig med skånekost.

Men det er altså nu tredje kamp, hvor truppen er langt fra på plads. Det er særligt slemt med angrebet men også i forsvaret. Tre kampe er over 11 procent af grundspillet. Det er sgu risky business, også selvom vi var heldige mod Randers.
Fodbold skal ses med hjertet!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af FIDEL » 30. jul 2016, 14:47

Jeg har svært ved at se hvordan vi kan vinde den kamp...

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Alexis » 30. jul 2016, 16:30

FIDEL skrev:Jeg har svært ved at se hvordan vi kan vinde den kamp...
Jeg har svært ved at se hvordan vi kan tabe denne kamp

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Funky » 30. jul 2016, 17:38

Larsen
PK - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Wurtz - Ris - Sloth
Ene - Basse

Jeg kan ikke få øje på nogle argumenter for, hvorfor opstillingen skulle se anderledes ud - med mindre selvfølgelig Ahlmann ikke blir klar.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: RE: Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Hanga » 30. jul 2016, 17:44

Funky skrev:Larsen
PK - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Wurtz - Ris - Sloth
Ene - Basse

Jeg kan ikke få øje på nogle argumenter for, hvorfor opstillingen skulle se anderledes ud - med mindre selvfølgelig Ahlmann ikke blir klar.
Helt enig i den opstilling!

Og stop nu det vås med at vi ikke kan vinde kampen. Selvfølgelig kan vi det. Som altid handler det om at ramme dagen og være der 100%, så kan vi sagtens vinde den. Men selvfølgelig kan vi også sagtens tabe den.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: RE: Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af NIN » 30. jul 2016, 18:21

Hanga skrev:
Funky skrev:Larsen
PK - Holgersson - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Wurtz - Ris - Sloth
Ene - Basse

Jeg kan ikke få øje på nogle argumenter for, hvorfor opstillingen skulle se anderledes ud - med mindre selvfølgelig Ahlmann ikke blir klar.
Helt enig i den opstilling!

Og stop nu det vås med at vi ikke kan vinde kampen. Selvfølgelig kan vi det. Som altid handler det om at ramme dagen og være der 100%, så kan vi sagtens vinde den. Men selvfølgelig kan vi også sagtens tabe den.
Og endda spille uafgjort.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af frederikshavneren » 31. jul 2016, 12:40

På OBs debatforum gættes der på at OB stiller op med følgende startopstilling bedømt ud fra dagens træning:

Grytebust
M. Desler - F. Tingager - J. Tverskov - J. Pereira
J. Edmunsson - J. J. Thomasen - Makrini - R. Jönsson
AK - Festersen

Dermed har fynboerne 'kun' to ex. AaBere i startopstillingen hvis dette holder stik.

Nøglen til sejr bliver at neutralisere AK og Festersen, hvis det lykkes så vinder vi kampen.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2872
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Eksil » 31. jul 2016, 12:49

frederikshavneren skrev:På OBs debatforum gættes der på at OB stiller op med følgende startopstilling bedømt ud fra dagens træning:

Grytebust
M. Desler - F. Tingager - J. Tverskov - J. Pereira
J. Edmunsson - J. J. Thomasen - Makrini - R. Jönsson
AK - Festersen

Dermed har fynboerne 'kun' to ex. AaBere i startopstillingen hvis dette holder stik.

Nøglen til sejr bliver at neutralisere AK og Festersen, hvis det lykkes så vinder vi kampen.
Den midtbane bør AaB kunne overtrumfe og dermed skære forsyningerne til deres angribere af. Desuden er der ikke meget kvalitet i den defensiv, så det kan godt blive højtscorende. 3-1 AaB.

Besvar