Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2016, 16:52

Så er truppen udtaget. Ene er kommet i form :P

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Markus Holgersson, 7 Thomas Enevoldsen, 8 Rasmus Würtz, 11 Nicklas Helenius, 14 Casper Sloth, 15 Gilli Rólantsson, 16 Magnus Christensen, 17 Christian Bassogog, 20 Marco Meilinger, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 25 Frederik Børsting, 29 Sebastian Grønning og 32 Kasper Pedersen.
- FlæskeFrank

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Pollack2 » 31. jul 2016, 18:07

FlæskeFrank skrev:Så er truppen udtaget. Ene er kommet i form :P
Lad os håbe det betyder, at der er ro på de indre linjer, og vi kan få gang i spillet. Og god motivation at vi kan spille os på siden af BIF efter de smed en 2-0 føring mod Horsens. Og GF nede med en efter ½ time.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. jul 2016, 19:32

FlæskeFrank skrev:Så er truppen udtaget. Ene er kommet i form :P

1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Jakob Blåbjerg, 5 Markus Holgersson, 7 Thomas Enevoldsen, 8 Rasmus Würtz, 11 Nicklas Helenius, 14 Casper Sloth, 15 Gilli Rólantsson, 16 Magnus Christensen, 17 Christian Bassogog, 20 Marco Meilinger, 21 Kasper Risgård, 22 Carsten Christensen, 25 Frederik Børsting, 29 Sebastian Grønning og 32 Kasper Pedersen.
Mystisk at Helenius er med. Vi må krydse fingre for Enes "form".

Et Abildgård småskadet, eller er han gået lidt i stå? Sloth er er selvfølgelig nu foran ham.

Hvilken plads er det ikke i øvrigt, at Magnus Christensen bedst spiller?
Fodbold skal ses med hjertet!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2016, 20:13

AaB 85 95 99 08 skrev:Men det er altså nu tredje kamp, hvor truppen er langt fra på plads. Det er særligt slemt med angrebet men også i forsvaret. Tre kampe er over 11 procent af grundspillet. Det er sgu risky business, også selvom vi var heldige mod Randers.
Når du nu er så glad for procentregning, så kan jeg da oplyse, at vi efter 3. runde uanset resultat vil være i top 6 for anden runde i træk. Eller 66% af det afviklede grundspil(eller 100 % de sidste to runder).
- FlæskeFrank

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af emil_kj » 31. jul 2016, 20:39


Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 940
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Salle17 » 31. jul 2016, 23:00

emil_kj skrev:http://www.tv2nord.dk/nyheder/31-07-201 ... lip#player

Bassogog er førsteangriber :aabfan: :thumbsup:

Værten til sidst i klippet: "AaB spiller imorgen mod AaB klokken 19"...

-- Og det passer jo vel en lille smule :)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Funky » 31. jul 2016, 23:21

emil_kj skrev:http://www.tv2nord.dk/nyheder/31-07-201 ... lip#player

Bassogog er førsteangriber :aabfan: :thumbsup:
Det mest interessante i det lille klip er vel at man må lede forgæves efter tegn på al den modvilje der skulle være i AaB imod Helenius.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Buzz Killington » 31. jul 2016, 23:35

Funky skrev:
emil_kj skrev:http://www.tv2nord.dk/nyheder/31-07-201 ... lip#player

Bassogog er førsteangriber :aabfan: :thumbsup:
Det mest interessante i det lille klip er vel at man må lede forgæves efter tegn på al den modvilje der skulle være i AaB imod Helenius.
Ja, der ser heller ikke ud til at vaere noget specielt dramatisk over Enevoldsen og LS's uenighed mht. form. On that note: joesses hvor er folk i transfertraaden nogle dramaqueens med alt deres "jeg har altsaa hoert saadan og saadan" lort.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af emil_kj » 1. aug 2016, 09:14

I kan da lige hygge jer med lidt læsning inden aftenens kamp: http://www.mediano.nu/oversigt/2016/8/1 ... ownpknjgoj

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Gamen » 1. aug 2016, 09:20

Buzz Killington skrev:
Ja, der ser heller ikke ud til at vaere noget specielt dramatisk over Enevoldsen og LS's uenighed mht. form. On that note: joesses hvor er folk i transfertraaden nogle dramaqueens med alt deres "jeg har altsaa hoert saadan og saadan" lort.
Beklager, men det er altså ikke svært at nå frem til den slags information i en by som Aalborg. Det kan måske virke uforståeligt, når man bor andetsteds. Men der er da også mange ting som aldrig når debatsiden, fordi de ikke er relevante og/eller passende at bringe herinde.
Når vi diskuterer fremtidig angriberbesætning, så synes jeg da absolut det er relevant med vores spilleres præferencer og særligt hvis det skaber uro i truppen.

Men din modvilje mod alt andet information end det der kommer direkte fra AaB er da helt i orden. Der er bare ingen der har noget ud af at du eller Provst i Brovst forsøger at få kvalt al anden information ved at håne og/eller trakassere brugere, der måske/måske ikke ved noget. Gider du ikke høre på dem, så blokér dem.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Eksil » 1. aug 2016, 09:39

Gamen skrev:Der er bare ingen der har noget ud af at du eller Provst i Brovst forsøger at få kvalt al anden information ved at håne og/eller trakassere brugere, der måske/måske ikke ved noget. Gider du ikke høre på dem, så blokér dem.
Men alle de rygter har jo ingen kvalitet og de bliver ikke bedre med mindre nogen kalder en spade for en spade. Pt. har vi hørt om Kusk på vej ind, Okotie, unavngivne svenskere, danske backs og spillere lige på trapperne uden at det bliver til noget der minder om noget.

Bevares det er da meget hyggeligt, men så bør der næsten være en tråd for "grundløs spekulation og vilde gæt".

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Gamen » 1. aug 2016, 09:52

Eksil skrev: Men alle de rygter har jo ingen kvalitet og de bliver ikke bedre med mindre nogen kalder en spade for en spade. Pt. har vi hørt om Kusk på vej ind, Okotie, unavngivne svenskere, danske backs og spillere lige på trapperne uden at det bliver til noget der minder om noget.

Bevares det er da meget hyggeligt, men så bør der næsten være en tråd for "grundløs spekulation og vilde gæt".
Det er da præcis dét der også er Gaardes virkelighed. Det der kan ligne en sikker handel den ene dag, kan være lig med en misser næste dag. Derfor er det naturligvis også svært at bringe fuldstændig skudsikre ting. Hvis ikke man kan forlige sig med at det er sådan fodboldverdenen fungerer, så skal man nok lade være med at læse det der bliver skrevet.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Eksil » 1. aug 2016, 09:55

Gamen skrev:
Eksil skrev: Men alle de rygter har jo ingen kvalitet og de bliver ikke bedre med mindre nogen kalder en spade for en spade. Pt. har vi hørt om Kusk på vej ind, Okotie, unavngivne svenskere, danske backs og spillere lige på trapperne uden at det bliver til noget der minder om noget.

Bevares det er da meget hyggeligt, men så bør der næsten være en tråd for "grundløs spekulation og vilde gæt".
Det er da præcis dét der også er Gaardes virkelighed. Det der kan ligne en sikker handel den ene dag, kan være lig med en misser næste dag. Derfor er det naturligvis også svært at bringe fuldstændig skudsikre ting. Hvis ikke man kan forlige sig med at det er sådan fodboldverdenen fungerer, så skal man nok lade være med at læse det der bliver skrevet.
Jow jow, men derfra og til at diskutere Kusk eller Dalgaard er der måske lidt langt hjem. Det er helt fair, at ikke alt går hjem men hvis en bruger er 0 for 10 med rygter er det måske bare fordi personen bullshitter?

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Gamen » 1. aug 2016, 10:27

Eksil skrev: Jow jow, men derfra og til at diskutere Kusk eller Dalgaard er der måske lidt langt hjem. Det er helt fair, at ikke alt går hjem men hvis en bruger er 0 for 10 med rygter er det måske bare fordi personen bullshitter?
Nu var det ikke mig der diskuterede Dalgaard. Enhver ved at Brent kun leverer bullshit.

Hvad angår de andre, så får man måske kun en brøkdel af sandheden på rygtebasis. F.eks. at man forhandler med den og den, selvom vedkommende er 1 ud af 4 spillere Gaarde har på paletten og er aktiv med. Det må man acceptere som et vilkår. Derfor nytter det ikke fortsat at skyde efter folk.
Her må man kigge på brugernes generelle troværdighed.

Nå, tilbage til kampen.

Spændende hvad vi kan forvente os af kampen. Jeg mener helt klart, at OB's svageste led er høje Frederik Tingager som er dårlig med fødderne, og vender som en færge.
Vi skal have spillet rundt om ham. Jeg håber på flere løb ind i banen fra Meilinger - han har været klart farligste mand de første to kampe. Og kom så med den første kasse, Bassogog!

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af AaB-Jones » 1. aug 2016, 10:28

Gamen - det er fedt, at du beder Brent om at "lukke i" med sine rygter, mens du opfordrer til, at der er respekt omkring Tyskerens. Eneste forskel på de to er, at Tyskeren er lidt mere kontroversiel og konfliktsøgende (fx Ene-rygtet), som jeg læser det, mens Brent bare hygger sig og ser, hvad han kan skabe af reaktioner.

Jeg har endnu til gode at opleve Tyskerens troværdighed som formidler af rygter.

Bongoo har tydeligvis en kilde - ellers er det vist bare "gætværk"..

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Gamen » 1. aug 2016, 10:46

AaB-Jones skrev:Gamen - det er fedt, at du beder Brent om at "lukke i" med sine rygter, mens du opfordrer til, at der er respekt omkring Tyskerens. Eneste forskel på de to er, at Tyskeren er lidt mere kontroversiel og konfliktsøgende (fx Ene-rygtet), som jeg læser det, mens Brent bare hygger sig og ser, hvad han kan skabe af reaktioner.

Jeg har endnu til gode at opleve Tyskerens troværdighed som formidler af rygter.

Bongoo har tydeligvis en kilde - ellers er det vist bare "gætværk"..
Nej, Brent har leget troll mange gange. Det skal man da ikke være raketforsker for at have bemærket. Det samme har ikke just været tilfældet med Tyskeren. Og så er der naturligvis også andre der ved lidt. Igen, man hører så meget. Noget er konkret, noget er mere ukonkret. Hvad man bringer herind står man selvfølgelig selv til mål for. Men jeg har et problem med at man angriber andre på bidsk vis, når man selv bidrager med meget, meget lidt. Det gør sig f.eks. gældende for Provst i Brovst, hvor indlæggene for 80 % af hans vedkommende består af sarkasme, og ikke er debatskabende. Lad os tage al anden debat i den anden tråd, i stedet for at ødelægge denne.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 1. aug 2016, 10:53

Vi skal bare spille, som i første halvleg nede i Odense, så vinder vi stort. Altså hvis vi ikke spiller i 2.halvleg som vi gjorde i Odense...

Jeg har ingen anelse om resultatet i aften. Dog har jeg set Odense's kamp mod Lyngby og her var de ikke prangende. Hvis vi taber, tror jeg, at det er på individuelle OB'ere. Ellers er vi et bedre hold.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Gamen » 1. aug 2016, 11:08

FlæskeFrank skrev: Jeg har ingen anelse om resultatet i aften. Dog har jeg set Odense's kamp mod Lyngby og her var de ikke prangende. Hvis vi taber, tror jeg, at det er på individuelle OB'ere. Ellers er vi et bedre hold.
Ja, det gælder vist kort og godt om at lukke det angreb ned. OB virker derudover temmeligt ordinære, og jeg har dem slet ikke på samme måde som flere eksperter til at være bedste bud på et top-4 hold, udover de tre "store".

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. aug 2016, 12:29

FlæskeFrank skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Men det er altså nu tredje kamp, hvor truppen er langt fra på plads. Det er særligt slemt med angrebet men også i forsvaret. Tre kampe er over 11 procent af grundspillet. Det er sgu risky business, også selvom vi var heldige mod Randers.
Når du nu er så glad for procentregning, så kan jeg da oplyse, at vi efter 3. runde uanset resultat vil være i top 6 for anden runde i træk. Eller 66% af det afviklede grundspil(eller 100 % de sidste to runder).

Jamen, så lad os da aflyse enhver yderligere transferaktivitet og klappe i hænderne over den brede og slagkraftige trup, som efter to skuffende sæsoner er sat sammen til sæsonstart i år.
Fodbold skal ses med hjertet!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 1. aug 2016, 12:35

AaB 85 95 99 08 skrev:Jamen, så lad os da aflyse enhver yderligere transferaktivitet og klappe i hænderne over den brede og slagkraftige trup, som efter to skuffende sæsoner er sat sammen til sæsonstart i år.
Godt, så er vi enige.
- FlæskeFrank

Besvar