Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Yankee » 1. aug 2016, 22:12

Så kører hylekoret herinde igen. Det er fandme nemt at være træner når kampen er spillet.

Jaja, Ene skulle have været ind 10 minutter før. Men omvendt fungerer Risgård altså virkelig godt ved siden af Bassogog og vi spiller jo en rigtig flot 1. halvleg. Man kan vel heller ikke fortænke Lars i at holde fast i den start-11, der vandt i Randers sidste søndag?

Lars (og staben) fortjener altså også ros for at have udviklet Bassogog fra regulær kolbøtte-spiller til en effektiv Superliga-striker på kun ét år. Det er hamrende stærkt trænerarbejde.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Eksil » 1. aug 2016, 22:18

AaB 85 95 99 08 skrev:
Eksil skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Så er vi hægtet af i toppen.
Yep, efter tre runder hvor AaB ligger nummer 5 er det afgjort at vi ikke kommer i top seks.
Top 6...hvor kommer det fra???
Hvad er det du forventer så? Klubben hører til i middelklassen økonomisk og trupmæssigt, men gætter på, at du så forventer top 2-3?

Brugeravatar
janbl
1. div
1. div
Indlæg: 347
Tilmeldt: 26. jul 2005, 16:08
Geografisk sted: Sæby

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af janbl » 1. aug 2016, 22:23

Det må være trænerens ansvar at vi pakker os med 5 mand på midtbanen fra starten af 2. Halvleg, Selv om Gaarde i pausen siger" jeg håber vi har modet til at gå efter den 3 scoring" :thumbsdown:
Håber det bliver bedre næste gang, og start så med to angribere hvor den ene ikke er en midtbane spiller, troede blot det var en udebane opstilling :'(
gå ikke ned på udstyr der er så meget andet vi kan gå ned på

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Danni » 1. aug 2016, 22:24

Mega ærgerligt at et udmærket indhop af Helenius, afføder buhråb af tilskuerne allerede når han netop har modtaget bolden. Det er fandme ærgerligt! Der må man sige, at Kenneth Emil fik ret i hans påstand inden kampen. Havde Helenius bare fået den chance, Ene fik. Så havde vi vundet kampen. Jeg er ikke stor Helenius-fan og vil meget gerne se noget til Pohl og Grønning. Men det der med at svine egne til, det gør sgu ikke AaB noget godt, og slet ikke de spillere som har ekstra brug for opbakningen. Det er alligevel psykologi på rimeligt lavt niveau.
Længe leve arbejderklassen!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Martino » 1. aug 2016, 22:32

Yankee skrev:Så kører hylekoret herinde igen. Det er fandme nemt at være træner når kampen er spillet.

Jaja, Ene skulle have været ind 10 minutter før. Men omvendt fungerer Risgård altså virkelig godt ved siden af Bassogog og vi spiller jo en rigtig flot 1. halvleg. Man kan vel heller ikke fortænke Lars i at holde fast i den start-11, der vandt i Randers sidste søndag?

Lars (og staben) fortjener altså også ros for at have udviklet Bassogog fra regulær kolbøtte-spiller til en effektiv Superliga-striker på kun ét år. Det er hamrende stærkt trænerarbejde.
Dejligt med et nuanceret indspark...tak for det!
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: RE: Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Super Hansen » 1. aug 2016, 22:34

Danni skrev:Mega ærgerligt at et udmærket indhop af Helenius, afføder buhråb af tilskuerne allerede når han netop har modtaget bolden. Det er fandme ærgerligt! Der må man sige, at Kenneth Emil fik ret i hans påstand inden kampen. Havde Helenius bare fået den chance, Ene fik. Så havde vi vundet kampen. Jeg er ikke stor Helenius-fan og vil meget gerne se noget til Pohl og Grønning. Men det der med at svine egne til, det gør sgu ikke AaB noget godt, og slet ikke de spillere som har ekstra brug for opbakningen. Det er alligevel psykologi på rimeligt lavt niveau.
Kan ikke være mere enig. Tilbage til de gamle dage hvor vi tilskuere kunne hyle modstander ud på bænken. Tænker på Store larsen og av av brødrene. M.f. Og i stedet kunne bære drengene til at finde de sidste kræfter frem når det gjorde alle mest ondt. Positiv energi JA tak. Som Helenius sagde at han fik mave kramper efter 5 min. På banen... Tror da fan med den støtte..
Brug dog krudtet på ude holdet.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Funky » 1. aug 2016, 22:36

Danni skrev:Mega ærgerligt at et udmærket indhop af Helenius, afføder buhråb af tilskuerne allerede når han netop har modtaget bolden. Det er fandme ærgerligt! Der må man sige, at Kenneth Emil fik ret i hans påstand inden kampen. Havde Helenius bare fået den chance, Ene fik. Så havde vi vundet kampen. Jeg er ikke stor Helenius-fan og vil meget gerne se noget til Pohl og Grønning. Men det der med at svine egne til, det gør sgu ikke AaB noget godt, og slet ikke de spillere som har ekstra brug for opbakningen. Det er alligevel psykologi på rimeligt lavt niveau.
Enig. Sgu ikke AaB-fans som laver sådan noget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af mich1596 » 1. aug 2016, 22:36

jensemand1957 skrev:Hvad var Søndergaards mål med denne kamp? Talentudvikling eller 3 point. Det er da fuldstændig grotesk, at han sætter en ung Magnus Christensen ind på et tidspunkt af kampen, hvor holdet var ved at gå ned fysisk. Da havde vi både Ene og Ahlmann på bænken. Denne sejr tabte Søndergaard med hans dispositioner.
Så enig ...Første udskiftning var så oplagt at den gjorde ondt...Sloth ud (manglende kamptræning) Ris ned hvor det omgående virkede da han gjorde det og Ene ind. At han ikke valgte den udskiftning må bero på noget andet, som jeg ikke kender noget til, måske "konflikten" mellem de to. Fakta er at holdet fik ny luft da Ene kom ind. At han ikke kommer ind tidligere er efter min mening en klar fejlvurdering.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af mich1596 » 1. aug 2016, 22:40

Danni skrev:Mega ærgerligt at et udmærket indhop af Helenius, afføder buhråb af tilskuerne allerede når han netop har modtaget bolden. Det er fandme ærgerligt! Der må man sige, at Kenneth Emil fik ret i hans påstand inden kampen. Havde Helenius bare fået den chance, Ene fik. Så havde vi vundet kampen. Jeg er ikke stor Helenius-fan og vil meget gerne se noget til Pohl og Grønning. Men det der med at svine egne til, det gør sgu ikke AaB noget godt, og slet ikke de spillere som har ekstra brug for opbakningen. Det er alligevel psykologi på rimeligt lavt niveau.
Syntes ikke at man skal buhe af nogen i en rød/hvid trøje....men han var da det mest energiforladte jeg har set på stadion i mange mange år.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af NIN » 1. aug 2016, 22:45

Danni skrev:Mega ærgerligt at et udmærket indhop af Helenius, afføder buhråb af tilskuerne allerede når han netop har modtaget bolden. Det er fandme ærgerligt! Der må man sige, at Kenneth Emil fik ret i hans påstand inden kampen. Havde Helenius bare fået den chance, Ene fik. Så havde vi vundet kampen. Jeg er ikke stor Helenius-fan og vil meget gerne se noget til Pohl og Grønning. Men det der med at svine egne til, det gør sgu ikke AaB noget godt, og slet ikke de spillere som har ekstra brug for opbakningen. Det er alligevel psykologi på rimeligt lavt niveau.
Hvad bygger du på, at han havde scoret på Enes chance og at han skulle være skarpere end han er. Deres historisk det seneste årstid? Også kunne Helenius vel starte med at score på sin egen chance.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af frederikshavneren » 1. aug 2016, 22:46

Jeg har åbenbart ikke set den samme kamp som Søndergaard. Han udtaler til 24Nordjyske at vi i store perioder spillede en rigtig god kamp samt skabte mange chancer.

Jeg kan ikke være mere uenig. Kampen illustrerede Superligaen når den er værst med et utal af fejl og et uhørt ringe teknisk niveau. Vi fik foræret to mål men skabte derudover intet bortset fra de to store chancer til sidst.

OB spillede bedst, ikke at det siger så meget. Søndergaard har åbenlyst ikke det bedste materiale at arbejde med, men det er hans ansvar at vi igen spillede en horribel kamp.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Brodernumsi » 1. aug 2016, 22:48

Yankee skrev:Så kører hylekoret herinde igen. Det er fandme nemt at være træner når kampen er spillet.

Jaja, Ene skulle have været ind 10 minutter før. Men omvendt fungerer Risgård altså virkelig godt ved siden af Bassogog og vi spiller jo en rigtig flot 1. halvleg. Man kan vel heller ikke fortænke Lars i at holde fast i den start-11, der vandt i Randers sidste søndag?

Lars (og staben) fortjener altså også ros for at have udviklet Bassogog fra regulær kolbøtte-spiller til en effektiv Superliga-striker på kun ét år. Det er hamrende stærkt trænerarbejde.
Anden halvleg var en skændsel fra trænerteamet's side af, at spille 4-1-4-1 mod et elendigt OB forsvar, var jo helt til grin. Man skulle have presset det forsvar i bund og lukket kampen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af mich1596 » 1. aug 2016, 22:56

Funky skrev:Hold kaje mand, interviewene med LS og Ene efter kampen efterlader vist ingen tvivl om, at der er kold luft mellem de to. Det skal altså afklares, ASAP.

Helenius var positiv og professionel at høre på i sit interview.
Hvis du finder et link, har ledt og har ikke 3sport,må du meget gerne ligge det ud;-)
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af NIN » 1. aug 2016, 22:56

Yankee skrev:Så kører hylekoret herinde igen. Det er fandme nemt at være træner når kampen er spillet.

Jaja, Ene skulle have været ind 10 minutter før. Men omvendt fungerer Risgård altså virkelig godt ved siden af Bassogog og vi spiller jo en rigtig flot 1. halvleg. Man kan vel heller ikke fortænke Lars i at holde fast i den start-11, der vandt i Randers sidste søndag?

Lars (og staben) fortjener altså også ros for at have udviklet Bassogog fra regulær kolbøtte-spiller til en effektiv Superliga-striker på kun ét år. Det er hamrende stærkt trænerarbejde.
Effektiv superliga stiker ligefrem? Ren nysgerrighed. Hvor mange chancer skal man konvertere til mål for at få det prædikat?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af mich1596 » 1. aug 2016, 22:59

Brodernumsi skrev:
Yankee skrev:Så kører hylekoret herinde igen. Det er fandme nemt at være træner når kampen er spillet.

Jaja, Ene skulle have været ind 10 minutter før. Men omvendt fungerer Risgård altså virkelig godt ved siden af Bassogog og vi spiller jo en rigtig flot 1. halvleg. Man kan vel heller ikke fortænke Lars i at holde fast i den start-11, der vandt i Randers sidste søndag?

Lars (og staben) fortjener altså også ros for at have udviklet Bassogog fra regulær kolbøtte-spiller til en effektiv Superliga-striker på kun ét år. Det er hamrende stærkt trænerarbejde.
Anden halvleg var en skændsel fra trænerteamet's side af, at spille 4-1-4-1 mod et elendigt OB forsvar, var jo helt til grin. Man skulle have presset det forsvar i bund og lukket kampen.
. "Det er fandme nemt at være træner når kampen er spillet" der hvor jeg stod var der bred enighed........at det var fejlagtige indskiftninger UNDERVEJS i kampen......
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. aug 2016, 23:00

Funky skrev:
Buzz Killington skrev:
Funky skrev:Hold kaje mand, interviewene med LS og Ene efter kampen efterlader vist ingen tvivl om, at der er kold luft mellem de to. Det skal altså afklares, ASAP.

Helenius var positiv og professionel at høre på i sit interview.
Kom glad, fortael endelig (for os der ikke har viashat)
Først blev LS spurgt hvorfor Ene kom så sent ind, for spillet blev jo bedre med hans indskiftning? Lang pause. Derefter noget mumlen om, at han syntes det var et alt for personfikseret spørgsmål, Ene er da en "fin nok" spiller, men det handlede om at holdet havde steppet op, bum bum.

Derefter verdens mest ordknappe og formentlig mest sigende interview med Ene. Han svarede i enstavelsesord på en række helt rimelige spørgsmål, og erklærede at han ikke ville udtale sig om konkurrencesituationen mellem angriberne i truppen, "for jeg ved godt, hvordan I vil bruge den slags". Han var tydeligvis hvidglødende af raseri.

Tøffe og Graulund stod med smørrede grin og "WAUW"-udtryk i øjnene efter Ene-interviewet. Har vi en historie her? Ja, det tror jeg nok vi har.
Ja for man skulle da nødig få den tanke at det var journalisterne både Lars Søndergaard og Thomas Enevoldsen er sure på.... Så hellere brygge videre på teorierne om at hvis de er ordknappe er det sgu da fordi de er bitre på hinanden.

STOP NU!!!
Janteloven eksisterer IKKE!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Danni » 1. aug 2016, 23:00

NIN skrev:
Danni skrev:Mega ærgerligt at et udmærket indhop af Helenius, afføder buhråb af tilskuerne allerede når han netop har modtaget bolden. Det er fandme ærgerligt! Der må man sige, at Kenneth Emil fik ret i hans påstand inden kampen. Havde Helenius bare fået den chance, Ene fik. Så havde vi vundet kampen. Jeg er ikke stor Helenius-fan og vil meget gerne se noget til Pohl og Grønning. Men det der med at svine egne til, det gør sgu ikke AaB noget godt, og slet ikke de spillere som har ekstra brug for opbakningen. Det er alligevel psykologi på rimeligt lavt niveau.
Hvad bygger du på, at han havde scoret på Enes chance og at han skulle være skarpere end han er. Deres historisk det seneste årstid? Også kunne Helenius vel starte med at score på sin egen chance.
Nu er det ikke hovedpointen i mit indlæg, men det er min vurdering, at helenius er den bedste afslutter, vi har i truppen. Han har så nogle andre mangler. De to chancer kan efter min mening ikke sammenlignes. Den ene er noget sværere end den anden. Men pointen er, at hvis man vil AaB det bedste, bør man støtte spillerne. Helt lavpraktisk...
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Funky » 1. aug 2016, 23:00

mich1596 skrev:
Funky skrev:Hold kaje mand, interviewene med LS og Ene efter kampen efterlader vist ingen tvivl om, at der er kold luft mellem de to. Det skal altså afklares, ASAP.

Helenius var positiv og professionel at høre på i sit interview.
Hvis du finder et link, har ledt og har ikke 3sport,må du meget gerne ligge det ud;-)
Der var så meget guf i det, set med medieøjne, at jeg blir overrasket hvis ikke Viasat selv lægger det ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Funky » 1. aug 2016, 23:02

Køllen I Møllen skrev:
Funky skrev:
Buzz Killington skrev:
Funky skrev:Hold kaje mand, interviewene med LS og Ene efter kampen efterlader vist ingen tvivl om, at der er kold luft mellem de to. Det skal altså afklares, ASAP.

Helenius var positiv og professionel at høre på i sit interview.
Kom glad, fortael endelig (for os der ikke har viashat)
Først blev LS spurgt hvorfor Ene kom så sent ind, for spillet blev jo bedre med hans indskiftning? Lang pause. Derefter noget mumlen om, at han syntes det var et alt for personfikseret spørgsmål, Ene er da en "fin nok" spiller, men det handlede om at holdet havde steppet op, bum bum.

Derefter verdens mest ordknappe og formentlig mest sigende interview med Ene. Han svarede i enstavelsesord på en række helt rimelige spørgsmål, og erklærede at han ikke ville udtale sig om konkurrencesituationen mellem angriberne i truppen, "for jeg ved godt, hvordan I vil bruge den slags". Han var tydeligvis hvidglødende af raseri.

Tøffe og Graulund stod med smørrede grin og "WAUW"-udtryk i øjnene efter Ene-interviewet. Har vi en historie her? Ja, det tror jeg nok vi har.
Ja for man skulle da nødig få den tanke at det var journalisterne både Lars Søndergaard og Thomas Enevoldsen er sure på.... Så hellere brygge videre på teorierne om at hvis de er ordknappe er det sgu da fordi de er bitre på hinanden eller over den brændte chance.

STOP NU!!!
Stop nu selv. De kunne begge have demonteret situationen uden problemer hvis der ikke havde været noget. Så du de interview?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. aug 2016, 23:04

Danni skrev:
NIN skrev:
Danni skrev:Mega ærgerligt at et udmærket indhop af Helenius, afføder buhråb af tilskuerne allerede når han netop har modtaget bolden. Det er fandme ærgerligt! Der må man sige, at Kenneth Emil fik ret i hans påstand inden kampen. Havde Helenius bare fået den chance, Ene fik. Så havde vi vundet kampen. Jeg er ikke stor Helenius-fan og vil meget gerne se noget til Pohl og Grønning. Men det der med at svine egne til, det gør sgu ikke AaB noget godt, og slet ikke de spillere som har ekstra brug for opbakningen. Det er alligevel psykologi på rimeligt lavt niveau.
Hvad bygger du på, at han havde scoret på Enes chance og at han skulle være skarpere end han er. Deres historisk det seneste årstid? Også kunne Helenius vel starte med at score på sin egen chance.
Nu er det ikke hovedpointen i mit indlæg, men det er min vurdering, at helenius er den bedste afslutter, vi har i truppen. Han har så nogle andre mangler. De to chancer kan efter min mening ikke sammenlignes. Den ene er noget sværere end den anden. Men pointen er, at hvis man vil AaB det bedste, bør man støtte spillerne. Helt lavpraktisk...
Din vurdering mht afsluttere i truppen mener jeg er korrekt. Det gjaldt i øvrigt også da Spalvis stadig var i truppen at Helenius var bedste afslutter.
I øvrigt havde han et ganske udmærket indhop i dag og de folk der mener han virkede lad er enten stæreblinde eller har ikke en skid forstand på fodbold...
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar