Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Martin Bak » 1. aug 2016, 21:19

Lige kommet hjem fra communale - et par betragtninger 1: fansene bag mål : det viser potentialet i Aalborg når sangene bliver brugt "rigtigt" det var dæleme klasse at lade den ene halvdel af tribunen synge mod den anden er vejen frem for at få flere til at deltage i stemningen generelt 2: Søndergaard bør fyres indenfor de næste 3-4 kampe hvis han nægter at stille i stærkeste opstilling - det er helt godnat at stille med Risgaard i angreb på bekostning af vores bedste angriber i sidste sæson ! Jeg vil gerne have Risgaard på banen men IKKE som angriber...
Resultatet kan vi efter kampens forløb ikke rigtigt brokke os over
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af 9800 » 1. aug 2016, 21:21

Jeg går skuffet hjem i dag. Defensiven sejler helt vildt. Begge CB er meget usikre, Blåbjerg mest tydelig, han tabte mange dueller.
Der kommer generelt ingenting fra vores backs. Wurtz som altid stærk, Sloth fordelte spillet pænt. Børsting knokler men får ikke meget ud af det. Meilinger usynlig.
Risgaard malplaceret som forward, Basso den store oplevelse så længe kræfterne rakte.
Hvis Ene skal holdes ude som straf, så synes jeg at Grønning står højere på listen til en indskiftning.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af birk » 1. aug 2016, 21:21

I dag var Helenius indsats godkendt , til trods for den store chance . Børsting og Blåbjerg var meget dårlige, det er nemt at komme til OL
AaB ser ikke ud til at være i form , går ned i 2 halvleg igen

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Gamen » 1. aug 2016, 21:23

Man kan vel godt tillade sig at spørge, hvad der er sket med Børsting. Sidste halvsæson var han horribel og i denne har han også været decideret dårlig i alle 3 kampe. Og det ovenpå en god halvsæson som ny spiller.

Holgersson står også (ærgerligt nok) lidt svagt i billedet i dag, synes jeg. Jeg kan godt se hvad de kunne bruge ham til i MLS, for han er egentlig god i nærkampe og med låget. Men hans evner med bolden og hans (manglende) fart lader noget tilbage at ønske. Jeg mener stadig at vi har brug for en opgradering i det centerforsvar. Søndergaard skældte Blåbjerg hæder og ære fra 2 gange i anden halvleg over hans evner med bolden.
De er simpelthen begge for ringe i det opbyggende spil.
Vores backpar er måske det dårligste vi har haft i mange år, men ingen af dem er jo specielt meget over midten heller.

Helenius, tjah, hvad skal man sige om det indhop. Får bolden i fødderne og dribler sig ud i en blindgyde en 3-4 gange, og misser (selvfølgelig) en kæmpechance til sidst. Taber to løbedueller hvor han kan udfordre. Det er ikke godt nok, og han skulle også være første mand på vej ud.
Både Ene og Helenius bænket til fordel for sneglen Risgård i dag - det kunne godt være et signal til Gaarde om at der skal til at ske noget.

Jeg kan stadig ikke rigtig se hvad det er Søndergaard vil med det her AaB-hold, men jeg synes heller ikke materialet er til specielt meget lige nu. Vi har nu spillet 3 kampe og pilen peger hverken op eller ned ifht. sidste halv-sæson.

At en godt rusten Casper Sloth, som en af de eneste i dag, leverer en ret stabil indsats siger meget.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Funky » 1. aug 2016, 21:26

Hold kaje mand, interviewene med LS og Ene efter kampen efterlader vist ingen tvivl om, at der er kold luft mellem de to. Det skal altså afklares, ASAP.

Helenius var positiv og professionel at høre på i sit interview.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jensemand1957
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 15
Tilmeldt: 9. jul 2015, 16:09

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af jensemand1957 » 1. aug 2016, 21:29

Hvad var Søndergaards mål med denne kamp? Talentudvikling eller 3 point. Det er da fuldstændig grotesk, at han sætter en ung Magnus Christensen ind på et tidspunkt af kampen, hvor holdet var ved at gå ned fysisk. Da havde vi både Ene og Ahlmann på bænken. Denne sejr tabte Søndergaard med hans dispositioner.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Buzz Killington » 1. aug 2016, 21:30

Funky skrev:Hold kaje mand, interviewene med LS og Ene efter kampen efterlader vist ingen tvivl om, at der er kold luft mellem de to. Det skal altså afklares, ASAP.

Helenius var positiv og professionel at høre på i sit interview.
Kom glad, fortael endelig (for os der ikke har viashat)
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Brodernumsi » 1. aug 2016, 21:32

Søndergaard er fejlcastet til AaB, helt grotesk at spille 4-1-4-1 i anden halvleg, mod det OB hold burde der være blevet lagt max pres på deres forsvar, for at lukke kampen. Helt håbløst trænerarbejde.

Og Helenius hezten kan jeg kun grine ad, hvad fanden skulle manden gøre, alene i front på et hold der intet ville, efter han kom ind.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af troelsh » 1. aug 2016, 21:34

Hvorfor kan vi kun spille en halveg? :(

Flot kamp af Sloth og Basso, men igen er vores venstre side med Børsting og gilli helt væk, nu må der gerne snart ske noget på transfermarkedet, det kan vel ikke være mere tydeligt

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Funky » 1. aug 2016, 21:34

Gamen skrev:Man kan vel godt tillade sig at spørge, hvad der er sket med Børsting. Sidste halvsæson var han horribel og i denne har han også været decideret dårlig i alle 3 kampe. Og det ovenpå en god halvsæson som ny spiller.

Holgersson står også (ærgerligt nok) lidt svagt i billedet i dag, synes jeg. Jeg kan godt se hvad de kunne bruge ham til i MLS, for han er egentlig god i nærkampe og med låget. Men hans evner med bolden og hans (manglende) fart lader noget tilbage at ønske. Jeg mener stadig at vi har brug for en opgradering i det centerforsvar. Søndergaard skældte Blåbjerg hæder og ære fra 2 gange i anden halvleg over hans evner med bolden.
De er simpelthen begge for ringe i det opbyggende spil.
Vores backpar er måske det dårligste vi har haft i mange år, men ingen af dem er jo specielt meget over midten heller.

Helenius, tjah, hvad skal man sige om det indhop. Får bolden i fødderne og dribler sig ud i en blindgyde en 3-4 gange, og misser (selvfølgelig) en kæmpechance til sidst. Taber to løbedueller hvor han kan udfordre. Det er ikke godt nok, og han skulle også være første mand på vej ud.
Både Ene og Helenius bænket til fordel for sneglen Risgård i dag - det kunne godt være et signal til Gaarde om at der skal til at ske noget.

Jeg kan stadig ikke rigtig se hvad det er Søndergaard vil med det her AaB-hold, men jeg synes heller ikke materialet er til specielt meget lige nu. Vi har nu spillet 3 kampe og pilen peger hverken op eller ned ifht. sidste halv-sæson.

At en godt rusten Casper Sloth, som en af de eneste i dag, leverer en ret stabil indsats siger meget.
Enig mht. Blåbjerg. Han skal snart vise fremgang.

Helenius får vel det ud af det han kan, taget i betragtning at holdet ikke spiller fodbold indtil til sidst, hvor han så også kommer til en god chance. Du kan kalde det en selvfølgelighed at han brænder sin chance - jeg synes det var godt gået af ham overhovedet at komme til den chance, for den skulle godtnok pilles ned med det alleryderste af tåspidserne.

Min største bekymring lige nu er, hvad pokker det lige er der foregår omkring Ene og LS. Vi er ikke forvænte med, at det er AaB-spillere og trænere som skal levere historier dårlige historier til pressen om intern fnidder. Hvis LS ikke kan holde styr på Ene, så har AaB et problem, og det kan meget vel være et problem der bliver hængende også EFTER Ene evt. er skiftet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Gamen » 1. aug 2016, 21:35

Funky skrev:Hold kaje mand, interviewene med LS og Ene efter kampen efterlader vist ingen tvivl om, at der er kold luft mellem de to. Det skal altså afklares, ASAP.
Det kan ikke passe. Folk lukker jo kun varm luft ud herinde!

Som jeg har sagt før, den konflikt har kørt siden slutningen af sidste sæson. At det ikke er blevet lukket ned, fortæller måske lidt om dårlig ledelse.
Lynge havde ry for at tale spillere til rette, hvis der var ballade. Det var sjældent der var uro i geledderne.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Funky » 1. aug 2016, 21:39

Buzz Killington skrev:
Funky skrev:Hold kaje mand, interviewene med LS og Ene efter kampen efterlader vist ingen tvivl om, at der er kold luft mellem de to. Det skal altså afklares, ASAP.

Helenius var positiv og professionel at høre på i sit interview.
Kom glad, fortael endelig (for os der ikke har viashat)
Først blev LS spurgt hvorfor Ene kom så sent ind, for spillet blev jo bedre med hans indskiftning? Lang pause. Derefter noget mumlen om, at han syntes det var et alt for personfikseret spørgsmål, Ene er da en "fin nok" spiller, men det handlede om at holdet havde steppet op, bum bum.

Derefter verdens mest ordknappe og formentlig mest sigende interview med Ene. Han svarede i enstavelsesord på en række helt rimelige spørgsmål, og erklærede at han ikke ville udtale sig om konkurrencesituationen mellem angriberne i truppen, "for jeg ved godt, hvordan I vil bruge den slags". Han var tydeligvis hvidglødende af raseri.

Tøffe og Graulund stod med smørrede grin og "WAUW"-udtryk i øjnene efter Ene-interviewet. Har vi en historie her? Ja, det tror jeg nok vi har.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. aug 2016, 21:39

Så er vi hægtet af i toppen.

Men kampen i tre bekræfter hermed hvert fald de tre ting, som vel i forvejen var oplag.

1. Vi mangler en midterforsvarer. Blåbjerg fejler stort bl.a. ved deres første mål og forsvaret ser generelt usikkert ud.

2. Vi mangler en angriber. Det er vel det mest akutte. Helenius skal ud af vagten.

3. Træneren er bare ikke den rigtige, og det er vel mest Gaardes stædighed, som blokerer for en fyring. Mandskabsbehandlingen halter. Det betyder, at der er fnidder i truppen, så vi ikke starter i stærkest mulige opstilling. Se bare hvor meget energi Ene bragte. Det, der næsten er værst er alt, er, at han igen trækker stikket på holdet i anden halvleg og overlader al initiativ til dem. Det pindsvind-bold fungerer måske i Horsens og Haderslev men ikke i AaB.
Fodbold skal ses med hjertet!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Eksil » 1. aug 2016, 21:41

AaB 85 95 99 08 skrev:Så er vi hægtet af i toppen.
Yep, efter tre runder hvor AaB ligger nummer 5 er det afgjort at vi ikke kommer i top seks.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Gamen » 1. aug 2016, 21:42

Funky skrev: Først blev LS spurgt hvorfor Ene kom så sent ind, for spillet blev jo bedre med hans indskiftning? Lang pause. Derefter noget mumlen om, at han syntes det var et alt for personfikseret spørgsmål, Ene er da en "fin nok" spiller, men det handlede om at holdet havde steppet op, bum bum.

Derefter verdens mest ordknappe og formentlig mest sigende interview med Ene. Han svarede i enstavelsesord på en række helt rimelige spørgsmål, og erklærede at han ikke ville udtale sig om konkurrencesituationen mellem angriberne i truppen, "for jeg ved godt, hvordan I vil bruge den slags". Han var tydeligvis hvidglødende af raseri.

Tøffe og Graulund stod med smørrede grin og "WAUW"-udtryk i øjnene efter Ene-interviewet. Har vi en historie her? Ja, det tror jeg nok vi har.
Hvis man skal være rimelig, så stod Ene nu også og råbte og skreg og græmmede sig lige efter han havde brændt sin chance, og da kampen blev fløjtet af. Han var tydeligvis rasende. Kunne også bare være det der sad i ham.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Funky » 1. aug 2016, 21:42

Gamen skrev:
Funky skrev:Hold kaje mand, interviewene med LS og Ene efter kampen efterlader vist ingen tvivl om, at der er kold luft mellem de to. Det skal altså afklares, ASAP.
Det kan ikke passe. Folk lukker jo kun varm luft ud herinde!

Som jeg har sagt før, den konflikt har kørt siden slutningen af sidste sæson. At det ikke er blevet lukket ned, fortæller måske lidt om dårlig ledelse.
Lynge havde ry for at tale spillere til rette, hvis der var ballade. Det var sjældent der var uro i geledderne.
Det er også det, jeg er bange for - altså, at der er et eller andet som er ved at køre af sporet på en måde, vi ikke er vant til at høre om fra AaB. Hvis en fyr som Ene ikke respekterer Gaarde eller LS, så handler det jo ikke bare om deres indbyrdes forhold - det kan komme til at brede sig. Meget dårlig karma i de par interviews efter kampen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Funky » 1. aug 2016, 21:44

Gamen skrev:
Funky skrev: Først blev LS spurgt hvorfor Ene kom så sent ind, for spillet blev jo bedre med hans indskiftning? Lang pause. Derefter noget mumlen om, at han syntes det var et alt for personfikseret spørgsmål, Ene er da en "fin nok" spiller, men det handlede om at holdet havde steppet op, bum bum.

Derefter verdens mest ordknappe og formentlig mest sigende interview med Ene. Han svarede i enstavelsesord på en række helt rimelige spørgsmål, og erklærede at han ikke ville udtale sig om konkurrencesituationen mellem angriberne i truppen, "for jeg ved godt, hvordan I vil bruge den slags". Han var tydeligvis hvidglødende af raseri.

Tøffe og Graulund stod med smørrede grin og "WAUW"-udtryk i øjnene efter Ene-interviewet. Har vi en historie her? Ja, det tror jeg nok vi har.
Hvis man skal være rimelig, så stod Ene nu også og råbte og skreg og græmmede sig lige efter han havde brændt sin chance, og da kampen blev fløjtet af. Han var tydeligvis rasende. Kunne også bare være det der sad i ham.
Det var mit klare indtryk at det ikke lige var det, som gjorde ham så ordknap efter kampen. Og det var da heller ikke Tøffes eller Graulunds indtryk, og bevares, de to gutter er ikke tankelæsere, men jeg tror godt de kan have ret når de aflæser Ene på den måde, de gør.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Hanga » 1. aug 2016, 21:48

Funky skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev:Hold kaje mand, interviewene med LS og Ene efter kampen efterlader vist ingen tvivl om, at der er kold luft mellem de to. Det skal altså afklares, ASAP.
Det kan ikke passe. Folk lukker jo kun varm luft ud herinde!

Som jeg har sagt før, den konflikt har kørt siden slutningen af sidste sæson. At det ikke er blevet lukket ned, fortæller måske lidt om dårlig ledelse.
Lynge havde ry for at tale spillere til rette, hvis der var ballade. Det var sjældent der var uro i geledderne.
Det er også det, jeg er bange for - altså, at der er et eller andet som er ved at køre af sporet på en måde, vi ikke er vant til at høre om fra AaB. Hvis en fyr som Ene ikke respekterer Gaarde eller LS, så handler det jo ikke bare om deres indbyrdes forhold - det kan komme til at brede sig. Meget dårlig karma i de par interviews efter kampen.
Som jeg også har skrevet i en anden tråd, så synes jeg det er bekymrende at vi har haft så mange "sager" i 2016... Spalvis med disciplinære problemer, spillere der udtalte sig kritisk om manglende indkøb, mange spillere der vil væk, hvoraf flere smækker lidt med døren på vej ud, og nu Ene konflikten som ingen længere kan afvise eksisterer. Læg dertil den vanvittige nedgang i vores niveau i foråret.

Set udefra virker det som om at der er intern uro i AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af Funky » 1. aug 2016, 21:50

Hanga skrev: Som jeg også har skrevet i en anden tråd, så synes jeg det er bekymrende at vi har haft så mange "sager" i 2016... Spalvis med disciplinære problemer, spillere der udtalte sig kritisk om manglende indkøb, mange spillere der vil væk, hvoraf flere smækker lidt med døren på vej ud, og nu Ene konflikten som ingen længere kan afvise eksisterer. Læg dertil den vanvittige nedgang i vores niveau i foråret.

Set udefra virker det som om at der er intern uro i AaB.
Jeg tror også godt vi kan regne med, at det bliver en af mediehistorierne i den kommende tid. Træls.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - OB, 01.08.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. aug 2016, 22:08

Eksil skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Så er vi hægtet af i toppen.
Yep, efter tre runder hvor AaB ligger nummer 5 er det afgjort at vi ikke kommer i top seks.
Top 6...hvor kommer det fra???
Fodbold skal ses med hjertet!

Besvar