DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Yankee » 6. sep 2016, 17:10

FlæskeFrank skrev:
...mens ingen spillere er på skadeslisten.
Det kunne jeg lide at læse.

Både Ahlmann og Patrick udeladt, så det ligner Bytyqi og Mæhle på backs.


Larsen spiller, modsat Kent stiller Søndergaard med samme målmand hele tiden. Bytyqi og Rokkedal er måske 50/50.

På bænken: Carsten Christensen, Rokkedal, Kakeeto og Pohl.

Der er nok ikke mange andre muligheder.
Jeg tror nu Carsten og Rokkedal får chancen og så tror jeg du skal bytte om på Mæhle og Børsting - men det får vi se.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Gamling » 6. sep 2016, 17:59

Hvis Abildgaard ikke er skadet er det seneste år godt nok en nedtur der er til at tage at føle på for ham. Fra Lovende sl debut længe før forventet og til nu end ikke st være i truppen af reserver til en pokalkamp :-<<
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 6. sep 2016, 18:06

Gamling skrev:Hvis Abildgaard ikke er skadet er det seneste år godt nok en nedtur der er til at tage at føle på for ham. Fra Lovende sl debut længe før forventet og til nu end ikke st være i truppen af reserver til en pokalkamp :-<<
Han er skadet, og har doejet med springerknae i et stykke tid.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Hovedet » 6. sep 2016, 18:27

Freddie skrev:
Hovedet skrev:
Helt enigt. Det er fuldkomment tåbeligt at spille den kamp i Lindholm, og som du ganske rigtigt påpeger, Jesper, burde man da have lært af de fejltagelser fra firserne. Det er ikke helt tilfældigt, at den samme kamp, der samlede 17.300 på Aalborg Stadion samlede 3800 på Nørresundby Stadion - der endda var markant bedre end Lindholm Stadion, der er et rent landsbystadion. Det kommer ikke det fjerneste bagpå mig, at den kamp under omstændighederne ikke samler udsolgt.

Desuden er niveauforskellen på de to hold så stor, at der altså heller ikke havde været trafikpropper hele eftermiddagen, selv om kampen var blevet afviklet i Aalborg. Det er næsten glemt i dag, men faktisk mødtes AaB og Nørresundby (dengang stadig divisionsklub) tilbage i 1994 på Aalborg Stadion i pokalturneringen, hvor AaB vandt 5-0. Jeg tror, der var omkring 4000 tilskuere til den kamp, hvor det meget omtalte bråvallaslag altså kun lå 10 år tilbage.
Mod Odder for et par år siden var tilskuertallet det officielle tilskuertal 4.117 med det var vel til nedsatte billetpriser?
Det var vist endda helt gratis; men i øvrigt pænt tilskuertal i betragtning af, at kampen blev spillet sent eftermiddag langt inde i november måned, som jeg husker det. Noget andet er, at der også ved den lejlighed var skrigende diskrepans mellem udmeldinger og faktisk tilskuertal. Der var iflg. Gaarde blevet afhændet omkring 11.000 billetter (som man vist kunne bestille over nettet). De tilfælde har der jo været en del af - også til klubbens udelte irritation, men det synes ikke sådan lige muligt at gøre noget ved det.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Jakobsen » 6. sep 2016, 18:49

Jeg tror på flg. formation;



Backsene giver lidt sig selv. Grundet den store udskiftning tror jeg egentlig, at Søndergaard kører med et kendt midterforsvar som fundament på holdet. Jeg synes dog det kunne være fedt at se Rokkedal ved siden af Holgersson. Af samme grund som med midterforsvaret tror jeg vi stiller med Larsen fra start. Würtz skal styre midten og vi så lader Magnus C spille ved siden af ovenpå de gode præstationer i Suppen. Det vil være naturligt med Børsting og Thellufsen på de to kanter. Børsting mangler at blive sluset ind igen ovenpå OL og Thellufsen skal vel belønnes for den gode indsats mod AGF ligesom det giver mening at se ham mod en dårligere modstander. Klubben vil rigtigt gerne Pohl og jeg tror han får lov at starte, hvilket også vil være godt så han får noget kamptræning. Grønning har set god ud og lad ham endelig få en startplads med hans mulige fremtidige makker. Ene tror jeg er med som sikkerhed på bænken, hvis vi kommer i problemer - ellers tror jeg han kommer sent ind. Det er også fint, han skal spille en rolle når vi nakker Brøndby på søndag.

17:30 er i øvrigt fandens til tidspunkt. Lige knap og nap jeg kan nå hjem fra kontoret i tide eller ind på Den Glade Gris.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af 9520AaB » 6. sep 2016, 19:06

Off topic, ikke at det betyder alverden, men har AaB skulle godkende spilletidspunkt, i forhold til at have Flores, Blåbjerg og Børsting afsted med landsholdene???


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Yankee » 6. sep 2016, 19:19

9520AaB skrev:Off topic, ikke at det betyder alverden, men har AaB skulle godkende spilletidspunkt, i forhold til at have Flores, Blåbjerg og Børsting afsted med landsholdene???
Ja, AaB kunne sikkert godt få kampen flyttet hvis man ville.

Noget helt andet er, at Flores også ville være meget tvivlsom hvis vi ikke havde midtugekamp, men til gengæld spillede ligakamp fredag eller lørdag. Han spiller onsdag kl. 04 og kan tidligst være i Aalborg i løbet af torsdagen med solid jetlag og meget tunge ben.

Generelt bliver det spændende at se hvordan han præsterer søndag efter en meget strabaserende hjemtur fra Peru.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 6. sep 2016, 19:23

KOM NU. Mere HAD
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 6. sep 2016, 21:39

Kampen meldes udsolgt

Brugeravatar
kkoldsoe
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 23. jul 2006, 16:52
Favoritspiller: Wayne Rooney
Geografisk sted: Thisted
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af kkoldsoe » 7. sep 2016, 12:12

Nogen der ved, hvor man kan se kampen inde i Aalborg ? Old Games Pub, John Bull etc ?

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Sanchez94 » 7. sep 2016, 12:45

kkoldsoe skrev:Nogen der ved, hvor man kan se kampen inde i Aalborg ? Old Games Pub, John Bull etc ?
O'learys, viser den helt 100 %

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Ham der Emil » 7. sep 2016, 15:34

Sanchez94 skrev:
kkoldsoe skrev:Nogen der ved, hvor man kan se kampen inde i Aalborg ? Old Games Pub, John Bull etc ?
O'learys, viser den helt 100 %
Nogen der ved, hvor man kan se kampen i Aarhus?
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Sauer » 7. sep 2016, 15:38

Ham der Emil skrev:
Sanchez94 skrev:
kkoldsoe skrev:Nogen der ved, hvor man kan se kampen inde i Aalborg ? Old Games Pub, John Bull etc ?
O'learys, viser den helt 100 %
Nogen der ved, hvor man kan se kampen i Aarhus?
Da jeg boede der, så jeg nogle gange bold på Tir Na Nóg i Frederiksgade. De har vist også valgt at udvide med en decideret sportsbar lige ved siden af, men ved ikke, om den er åbnet endnu.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 7. sep 2016, 16:35

Startopstillingen mod Nørresundby FB:

CC
Mæhle - KP - Holgersson - Bytyqi
Børsting - M. Christensen - Kaketoo - Thellufsen
Ene - Grønning


Reserver:

Larsen
Rokkedal
Würtz
Pohl

:aabfan:

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Walther » 7. sep 2016, 16:37

frederikshavneren skrev:Startopstillingen mod Nørresundby FB:

CC
Mæhle - KP - Holgersson - Bytyqi
Børsting - M. Christensen - Kaketoo - Thellufsen
Ene - Grønning


Reserver:

Larsen
Rokkedal
Würtz
Pohl

:aabfan:
Der er godt nok mange reserver i start 11'eren. Men mon ikke også de kan få has på Nørresundby idag.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 7. sep 2016, 17:00

Selv hvis det går galt, så vil jeg rose Søndergaard for at vove pelsen og satse på de uprøvede kræfter.

Pt. er kun Kasper P, Holgersson og Ene naturlige i start11.

Hvis dagens kamp er en eksamen for nogen, så må det være Kakeeto. Han får med Würtz og tilkøb af Sloth ikke mange chancer.
- FlæskeFrank

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af abbifar » 7. sep 2016, 17:21

Håber der er nogen, der kan opdatere lidt herinde. Sidder i Wuqing, Kina og nettet kan på ingen måde bære en streaming.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Sønderhof » 7. sep 2016, 17:25

abbifar skrev:Håber der er nogen, der kan opdatere lidt herinde. Sidder i Wuqing, Kina og nettet kan på ingen måde bære en streaming.
Kan anbefale at følge med på twitter hvor der altid er god dækning af vores kampe: https://twitter.com/aabsportdk?lang=da

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af abbifar » 7. sep 2016, 17:33

Sønderhof skrev:
abbifar skrev:Håber der er nogen, der kan opdatere lidt herinde. Sidder i Wuqing, Kina og nettet kan på ingen måde bære en streaming.
Kan anbefale at følge med på twitter hvor der altid er god dækning af vores kampe: https://twitter.com/aabsportdk?lang=da
Jeps, men Twitter og FB er spærret i Kina, og med en VPN kører det alt for langsomt her. Er tilbage i Beijing i morgen, men det hjælper jo ikke nu.

Men tak for input.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Frygah » 7. sep 2016, 17:45

Hmm, ikke den vildeste start godt nok.

Jeg kunne godt tænke mig vores spillere turde vende med bolden midt på banen noget mere. Kakeeto og Christensen har mange muligheder for at vende med bolden og drive den fremad, i stedet for spille den tilbage til vores backs.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar