DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Hinsur » 7. sep 2016, 18:49

Holgersson laver kæmpe fejl og straffe til Nørresundby :/

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af NIN » 7. sep 2016, 18:50

Kenneth K skrev:Ender vel med at vinde 7-8 overskydende mål.
Så er der noget at se frem til den sidste halve time.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Hinsur » 7. sep 2016, 19:17

Forsøg fra Grønning bliver reddet men Pohl er hurtig over bolden og scorer let til 5-1

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Gamling » 7. sep 2016, 19:30

Vi fik det forventede resultat uden at imponere. Havde måske forventet lidt mere "her kommer jeg" sult fra de nye unge - især Grønning og ThellufSen. Ingen af de nye unge spillede UMO sig tættere på SL start 11'eren. Til gengæld var jeg glad for Pohl på vej tilbage. Han kommer hurtigt til at skubbe både ene og Grønning bag i køen. Den store skuffelse vat Børsting . Han er da pt. Helt ude i hampen !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Eksil » 7. sep 2016, 19:39

Hej,

Så ikke kampen, men hvordan var de unge backer? Kan de noget imod svag modstand´?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 7. sep 2016, 19:40

Gamling skrev:Vi fik det forventede resultat uden at imponere. Havde måske forventet lidt mere "her kommer jeg" sult fra de nye unge - især Grønning og ThellufSen. Ingen af de nye unge spillede UMO sig tættere på SL start 11'eren. Til gengæld var jeg glad for Pohl på vej tilbage. Han kommer hurtigt til at skubbe både ene og Grønning bag i køen. Den store skuffelse vat Børsting . Han er da pt. Helt ude i hampen !
Meget enig.
Bytyqi startede svagt men spillede sig op, det skal dog også siges at han fik mange umulige bolde at arbejde med i hovedhøjde i 1. halvleg.
Mæhle kiksede de afgørende afleveringer/udfordringer og viste ikke at han for alvor kan udfordre Patrick.
Christensen har et fint overblik men han formåede ikke for alvor at blive dominerende. Han mangler også noget tempo i sit spil.
Grønning viste stor aggressivitet, men han har store mangler teknisk.
Thellufsen skuffede også

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 7. sep 2016, 19:49

Avancement er naturligvis det vigtigste. Derudover debut til Bytyqi og Grønning fik scoret sit første mål. Det så heldigvis også ud til at vi slap for skader.
.
Spillemæssigt vat det en dårlig kamp. Kombinationsspillet var ikke godt og der var mange tekniske fejl. Vi gav også alt for mange chancer væk.

Håber at vi skal en tur til Pandrup eller Hjørring i næste runde

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Hanga » 7. sep 2016, 19:50

Søgaard skrev:
Sønderhof skrev:Sig engang, er vores nye håb på venstrebacken, Bytigi, højrebenet? :S
Assist med venstre til 2-0...
Han er faktisk primært højrebenet, men indlægget med venstreskøjten fejlede absolut ikke noget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 7. sep 2016, 19:55

God mandskabspleje. Der blev sat et hold, som kunne vinde kampen.
- FlæskeFrank

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af FlemmingG » 7. sep 2016, 20:28

Plusser ud for Bytyqi - primært i det offensive, vores centrale midtbane gjorde det hæderligt. Magnus Christensen bliver en rigtig dygtig spiller for os i fremtiden, han skal bare have noget hårdhed og nærkampsstyrke. Han slår nogle fantastiske afleveringer. Thellufsen viser i glimt god teknik og godt overblik.
Grønning skuffede mig, havde forventet han ville være i stand til at sætte sig mere igennem overfor en mindre god modstander..
Sindssyg glad for at se Pohl tilbage og i målscorers rolle. Er overbevist at han har spillet sig tilbage i start 11'er på Superligaholdet i løbet af efteråret. Han bliver guld værd for os på et tidspunkt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. sep 2016, 21:08

Dårlig kamp, godt resultat, fine glimt af rigtigt flotte ting fra de unge.

Jeg er meget imponeret over det generelle tekniske niveau hos de nyoprykkede. I perioder rigtigt flotte ting fra Kakeeto, og i perioder dumme fejl, og sådan var det vel sådan set over hele linjen fra de unge. Magnus Christensen er saftsuseme spændende, men det synes jeg nu også at både Grønning og Pohl er. Generelt kan man sagtens se hvorfor vi har hevet så mange op det sidste år... Der mangler ikke meget hos dem, og potentialet er til at få øje på. Umiddelbart synes jeg at Mæhle og Rokkedal står svagest af de 6, men det kan jo hurtigt ændre sig.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Martino » 7. sep 2016, 21:19

Jesper Schmidt skrev:Dårlig kamp, godt resultat, fine glimt af rigtigt flotte ting fra de unge.

Jeg er meget imponeret over det generelle tekniske niveau hos de nyoprykkede. I perioder rigtigt flotte ting fra Kakeeto, og i perioder dumme fejl, og sådan var det vel sådan set over hele linjen fra de unge. Magnus Christensen er saftsuseme spændende, men det synes jeg nu også at både Grønning og Pohl er. Generelt kan man sagtens se hvorfor vi har hevet så mange op det sidste år... Der mangler ikke meget hos dem, og potentialet er til at få øje på. Umiddelbart synes jeg at Mæhle og Rokkedal står svagest af de 6, men det kan jo hurtigt ændre sig.
Hvis jeg skal komme med en helt overordnet talentbetragtning, så kommer Kakeeto aldrig til at blive andet end back-up spiller. Han er rimelig god til det hele, men alligevel er står man lidt og tænker at niveauet er til 1.div og ikke mere.
Rokkedal kan jeg ikke blive klog på. Han er en klog og dygtig forsvarsspiller, men fysikken mangler. Kan de få det bygget på det næste 1 1/2 år og samtidig rykke ham på de fodboldmæssige parametre, så er der håb. Magnus C, Thellufsen, Bytyqi, Mæhle og Grønning bliver superligaspillere, spørgsmålet er blot i hvor stort et omfang.

Godt at se Pohl tilbage. Han er en dejlig spiller!
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 7. sep 2016, 21:24

Jesper Schmidt skrev:Dårlig kamp, godt resultat, fine glimt af rigtigt flotte ting fra de unge.
Jeg synes, at det er tarveligt at kalde det en dårlig kamp.

Der var sidst i første halvleg nogle sløsede afleveringer mellem midtbane og forsvar - af den type, som AaB har som en kedelig specialitet - men det var også i en periode, hvor det virkede som en walkover. Ellers var helhedsindtrykket godt.

Ja, Nørresundby fik et par chancer, som var giftige. Men der var ikke i ret mange minutter af kampen tvivl om udfaldet.

AaB stillede med en startopstilling, hvor Holgersson, Kasper P og Ene er de eneste gengangere i AaBs startopstilling på søndag i superligaen. Vi stillede med andre ord ikke med et superligahold.

Søndergaard skal have stor ros for at turde fravælge så mange normale startere. Han ved også godt at AaB-fans ikke er specielt tilgivende overfor en træner, som pisser pokalturneringen...

Jeg fornemmer nogen forventede, at vores talenter skulle have most modstanderne med a la vores 2014-hold. Det er ikke en rimelig forventning.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. sep 2016, 22:58

FlæskeFrank skrev:
Jesper Schmidt skrev:Dårlig kamp, godt resultat, fine glimt af rigtigt flotte ting fra de unge.
Jeg synes, at det er tarveligt at kalde det en dårlig kamp.

Der var sidst i første halvleg nogle sløsede afleveringer mellem midtbane og forsvar - af den type, som AaB har som en kedelig specialitet - men det var også i en periode, hvor det virkede som en walkover. Ellers var helhedsindtrykket godt.

Ja, Nørresundby fik et par chancer, som var giftige. Men der var ikke i ret mange minutter af kampen tvivl om udfaldet.

AaB stillede med en startopstilling, hvor Holgersson, Kasper P og Ene er de eneste gengangere i AaBs startopstilling på søndag i superligaen. Vi stillede med andre ord ikke med et superligahold.

Søndergaard skal have stor ros for at turde fravælge så mange normale startere. Han ved også godt at AaB-fans ikke er specielt tilgivende overfor en træner, som pisser pokalturneringen...

Jeg fornemmer nogen forventede, at vores talenter skulle have most modstanderne med a la vores 2014-hold. Det er ikke en rimelig forventning.
Jeg er helt enig at det var en glimrende præstation, set ud fra holdets sammensætning, og ud fra præmisserne. Der skal desuden to hold til at skabe en fodboldkamp, og det var der altså ikke på banen i aften... derfor - en dårlig kamp. Som før nævnt synes jeg der var glimt af rigtigt gode ting, især noterede jeg mig et meget højt teknisk niveau fra de unge drenge som sprang i øjnene i glimt, og så er jeg rigtig glad for at se angriberne score. Jeg synes også det var godt at se Børsting vise noget af det bedste længe i 2. halvleg, og så nyder jeg altså at se Magnus Christensen med bolden. Den lethed han behandler bolden med, og evnen til at se den rigtige aflevering lynhurtigt, er en nydelse på en fodboldbane. Jeg ser meget frem til at følge hans udvikling i de kommende år, jeg tror han har en stor fremtid foran sig.

Altså - dårlige kamp, men ganske glimrende præstation af holdet, med de skønhedsfejl som man må forvente at se med omstændighederne i baghovedet.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af BoT » 8. sep 2016, 08:51

Hvornår har vi nogensinde tidligere spillet en betydende kamp med 5 nyoprykkede spillere? Selvfølgelig var modstanden taknemmelig, men det er alligevel noget af et statement fra trænerstaben: Vi tror på jer! Fremragende. Og 20 gange federe end at se alle mulige mere eller mindre tilfældige nyindkøb fra Østeuropa, Sverige eller Holland(!).

Gamen

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Gamen » 8. sep 2016, 10:04

Jesper Schmidt skrev: Jeg er helt enig at det var en glimrende præstation, set ud fra holdets sammensætning, og ud fra præmisserne. Der skal desuden to hold til at skabe en fodboldkamp, og det var der altså ikke på banen i aften... derfor - en dårlig kamp. Som før nævnt synes jeg der var glimt af rigtigt gode ting, især noterede jeg mig et meget højt teknisk niveau fra de unge drenge som sprang i øjnene i glimt, og så er jeg rigtig glad for at se angriberne score. Jeg synes også det var godt at se Børsting vise noget af det bedste længe i 2. halvleg, og så nyder jeg altså at se Magnus Christensen med bolden. Den lethed han behandler bolden med, og evnen til at se den rigtige aflevering lynhurtigt, er en nydelse på en fodboldbane. Jeg ser meget frem til at følge hans udvikling i de kommende år, jeg tror han har en stor fremtid foran sig.

Altså - dårlige kamp, men ganske glimrende præstation af holdet, med de skønhedsfejl som man må forvente at se med omstændighederne i baghovedet.
Det var altså også meget, meget taknemmelig modstand. Væsentlig ringere end hvad de ellers er vant til at møde i reserveholdskampe. Derfor kan man heller ikke tillade sig at konkludere specielt meget.
Blot glæde sig over, at de unge får lidt spilletid, og at vi har haft lejlighed til allerede at se alle 6 nyoprykkede spillere i aktion.

Men de der forudsigelser om hvem der bliver til hvad er altså ved at blive lidt enerverende. Det er mindst i ligeså høj grad usynlige faktorer som er med til at afgøre det.
Mig bekendt var du også med til at tale Abildgaard op, men nu og her så er han altså næsten sidstevalg på midtbanen (også før sin skade). Det er aldrig til at vide hvad der sker, også selvom de tidligt får Superliga-kampe.

Fælles for de spillere vi har fået op er ganske pæn teknik, men også betydelige mangler rent fysisk. Det er et must at der bliver bygget på relativt hurtigt der, ellers falder de igennem.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Eksil » 8. sep 2016, 10:13

Gamen skrev: Fælles for de spillere vi har fået op er ganske pæn teknik, men også betydelige mangler rent fysisk. Det er et must at der bliver bygget på relativt hurtigt der, ellers falder de igennem.
De er 18-19 år gamle. Du kan ikke forvente, at de er byggede som vokse mænd endnu, det er fysiologisk umuligt.

Gamen

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Gamen » 8. sep 2016, 11:10

Eksil skrev:
De er 18-19 år gamle. Du kan ikke forvente, at de er byggede som vokse mænd endnu, det er fysiologisk umuligt.
Andreas Cornelius var ikke specielt mager som 19-årig, så det er det tydeligvis ikke. Ej heller Andreas Christensen.
Men ja, jeg ved da godt at det er en del af ligningen. Derfor er det stadigvæk vigtigt, at de får bygget på deres fysik.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Eksil » 8. sep 2016, 11:18

Gamen skrev:
Eksil skrev:
De er 18-19 år gamle. Du kan ikke forvente, at de er byggede som vokse mænd endnu, det er fysiologisk umuligt.
Andreas Cornelius var ikke specielt mager som 19-årig, så det er det tydeligvis ikke. Ej heller Andreas Christensen.
Men ja, jeg ved da godt at det er en del af ligningen. Derfor er det stadigvæk vigtigt, at de får bygget på deres fysik.
Sandt nok og Zohore har lignet en fuldvoksen mand siden han var 12 år (hvilket var derfor han var så dominerende på U-hold), men for de fleste bliver man bredere og skulderne (og maven) op igennem 20erne.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: DBU Pokalen: Nørresundby FB - AaB, 07.09.2016

Indlæg af Rams » 8. sep 2016, 11:21

Det som jeg bider mærke i er, at AaB er begyndt at producere lovende offensivspillere igen. I de gode gamle dage (Peter Møller og Erik Bo) stod der ofte AaB ud for ligatopscoreren. Så kom der en periode, hvor vi var bedre til at producere hårdtarbejdende midtbanefolk og forsvarsspillere.

Jeg glæder mig rigtig meget til at se mere til Pohl, Grønning, Ramkilde, Wessam og om et par år Søren Tengstedt. Bassogog kan vi udviklingsmæssigt også tage en stor del af æren for, da AaB har akklimatiseret ham til europæisk fodbold og det at spille systemfodbold. Det er super at den offensive fødekæde er på plads, og forhåbentlig kommer det også til at give noget mønt til Gaardes ponduskonto.
In verbis simus faciles

Besvar