Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af aaballday » 14. aug 2016, 15:49

Sauer skrev:
Pollack2 skrev:
frederikshavneren skrev:Flores' spilletilladelse er i hus
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... r-AaB.aspx
Bliver virkelig spændende at se, hvordan han umiddelbart ser ud i vores system - er det en gevinst fra dag et eller kræver det en tilvending både fra Flores og de andre spillere?
Kan se, at Claus Jensen fra Nordjyske twittede om en ikke så prangende træning fra Flores' side i går. Det er nok meget naturligt, at der er en tilvænningsperiode for fyren.
+ en tidsforskel, som kroppen lige skal vænne sig til.

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Simon » 14. aug 2016, 23:19

På trods af en dårlig "anmeldelse" fra Claus Jensen af Flores, set udfra træningen, håber jeg dog at vi får ham at se i morgen, men det bliver nok ikke i start 11-eren.

Jeg tror startopstillingen kommer til at se således ud:

Larsen

Kristensen - Holger - KP - Ahlmann

Meilinger - Würtz - Sloth - Risgård

Ene - Basso

Jeg ved at Hr. Søndergaard står med et luksusproblem med 3 spillere, i Würtz, Risgård og Sloth, som I mine øjne alle er bedst midt i banen. Würtz er selvskrevet og kampen om den sidste plads er vanskelig. At smide en Risgård i front, som allerede forsøgt, mener jeg ikke er løsningen og jeg ser ham umiddelbart heller ikke som typen der smider indlæg ind fra kanten. MEN giv i stedet for manden frit spil til at trække ind i banen og lade Ahlmann komme i de overlap og slå de indlæg vi ved han kan. Så kan man give den, for Casper Sloth, mere velkendte rolle på midten at starte ud fra. Han er jo trods alt ikke helt oppe i gear endnu. Det kan dog også være at en af de unge får chancen igen.

Vi får se i morgen - glæder mig!!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Martino » 15. aug 2016, 08:39

Det er svært med de træninger. Sidst jeg så AaB træne ramte Bassogog ingenting overhovedet, det var helt trist at se på.
Måske har Claus Jensen set noget, men hver eneste gang man læser de der karakterbedømmelser i Nordjyske undrer man sig altid lidt...så vil nok ikke bekymre mig alverden.
God kamp !
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2016, 08:55

Nu er Søndergaard overraskelsernes mand - ikke mange havde set angriberen Risgård.

Kunne det ende med en Thellufsen i startopstillingen på venstrekant ? Vi har forsøgt med Børsting, Magnus C og Risgård. Og vi forvente alle, at Flores også kommer på venstrekanten, men er Thellufsen klar, så er det vel denne kamp, så kunne denne kamp måske være debuten.

Husk på, at det er set før trænere har snakket meget om andre spillere for derefter at vælge et helt uprøvet talent(netop flytte fokus væk fra spilleren og lade presse og fan snakke om noget andet).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2209
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Sauer » 15. aug 2016, 09:50

FlæskeFrank skrev:Nu er Søndergaard overraskelsernes mand - ikke mange havde set angriberen Risgård.

Kunne det ende med en Thellufsen i startopstillingen på venstrekant ? Vi har forsøgt med Børsting, Magnus C og Risgård. Og vi forvente alle, at Flores også kommer på venstrekanten, men er Thellufsen klar, så er det vel denne kamp, så kunne denne kamp måske være debuten.

Husk på, at det er set før trænere har snakket meget om andre spillere for derefter at vælge et helt uprøvet talent(netop flytte fokus væk fra spilleren og lade presse og fan snakke om noget andet).
Jeg ville undre mig noget, hvis det ender med at blive tilfældet. Mest af alt fordi, man er ved at have et sundt antal etablerede/erfarne midtbanefolk at vælge imellem. Er Thellufsen blandt de elleve bedste i truppen, skal han selvfølgelig starte, men jeg synes ikke, man rigtigt har set nogle indikationer på, at det endnu er tilfældet. Magnus C. fik chancen i Farum efter at have haft nogle fine indhop, men Thellufsen har vel ikke rigtigt presset på på samme måde endnu.

Har Magnus C. i øvrigt ikke kun spillet central midtbane?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2016, 09:51

Vi vinder den kamp!! 2-1 tror jeg.

Vi har en rigtig stærk midtbane nu. Jeg tror at Risgaard tager venstrekanten og Sloth centralt. Det vil give mening i min verden, da Risgaard er god defensivt, en trussel med løb i feltet og med skud fra distancen. Samtidig er han god på dødbolde def og off.

Mål af Enevoldsen og Bassogog... :cheers:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Jakobsen » 15. aug 2016, 09:58

Jeg tror/håber på flg. line up, hvor Flores erstatter Ene eller Basso efter en times tid. Egentlig er jeg fristet af at lade Flores starte på en af de to angribere, men det er ikke fair at bænke Basso ovenpå en god start og Ene er måske god til at køre EfB møre.

SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Califfen » 15. aug 2016, 10:05

Det lugter lidt af et nederlag i aften.

Vi er ubesejret efter 4 kampe, vi møder rækkens sidsteplads, forventningerne er høje (især efter Flores-tilgangen), optimismen er tilbage i Nordjylland.

Det plejer at gå galt :)

Plus, vi har et skidt tag på Esbjerg, og vi har også tradition for at sætte kriseramte klubber i gang.

1 point ville være en kæmpe bedrift!

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Gamling » 15. aug 2016, 10:42

1) Vi har det historisk svært mod EfB på hjemmebane uanset om de har ligget i bunden eller i toppen
2) Todd er ved at have fået sat skik på EfB´s defensive set-up, så vi kommer til at møde et kompakt EfB hold og vi har både både i foråret og indtil nu haft umanerligt svært ved at dirke de hold der stiller op med en kompakt defensiv op.
3) Offensiven på "det nye AaB" hold er ikke helt på plads endnu. Sporadisk OK pga dødbolde og enkeltmandspræstationer, men det er ikke nok.
4) Vi har ikke spillet en helstøbt fuld kamp siden sidste efterår.

Jeg har store forhåbninger til holdet længere nede af vejen i denne sæson, men af ovennævnte grunde tror jeg vi pt. skal være glade for et uafjort resultat idag, men det tror jeg så til gengæld også på vi får. Tipper på 0-0 eller 1-1
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Jakobsen » 15. aug 2016, 10:49

Califfen skrev:Det lugter lidt af et nederlag i aften.

Vi er ubesejret efter 4 kampe, vi møder rækkens sidsteplads, forventningerne er høje (især efter Flores-tilgangen), optimismen er tilbage i Nordjylland.

Det plejer at gå galt :)

Plus, vi har et skidt tag på Esbjerg, og vi har også tradition for at sætte kriseramte klubber i gang.

1 point ville være en kæmpe bedrift!
Kan godt følge din skepsis, men alligevel mener jeg at alt andet end en sejr mod Esbjerg i deres nuværende forfatning vil være uacceptabelt. Kampen skal tages seriøst og jeg forventer ikke en 4-0'er sejr eller lignende, men det hold skal vi simpelthen slå. Mange af de andre hold der pakker sig har offensive trusler. Esbjerg har Brent McGrath og Robin Söder + Bjørn Paulsen i baghånden.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2016, 11:10

Jakobsen skrev:
Califfen skrev:Det lugter lidt af et nederlag i aften.

Vi er ubesejret efter 4 kampe, vi møder rækkens sidsteplads, forventningerne er høje (især efter Flores-tilgangen), optimismen er tilbage i Nordjylland.

Det plejer at gå galt :)

Plus, vi har et skidt tag på Esbjerg, og vi har også tradition for at sætte kriseramte klubber i gang.

1 point ville være en kæmpe bedrift!
Kan godt følge din skepsis, men alligevel mener jeg at alt andet end en sejr mod Esbjerg i deres nuværende forfatning vil være uacceptabelt. Kampen skal tages seriøst og jeg forventer ikke en 4-0'er sejr eller lignende, men det hold skal vi simpelthen slå. Mange af de andre hold der pakker sig har offensive trusler. Esbjerg har Brent McGrath og Robin Söder + Bjørn Paulsen i baghånden.
De har også Jeppe Andersen, som er farlig. Heldigvis er de uden Casper Nielsen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2016, 11:21

Califfen skrev:Plus, vi har et skidt tag på Esbjerg, og vi har også tradition for at sætte kriseramte klubber i gang.
Ævl. Vi har ikke tradition for at sætte kriseramte hold i gang. Jeg mindes ikke at have sat et kriseramt hold i gang, vi sat jo heller ikke AGF i gang i foråret - de spillede så deres ene gode kamp mod os.

Men at vi altid har det svært mod Esbjerg er så rigtig nok. Mick van Buren plejede jo også at score mod os, og han er jo ikke med i aften :)

Nu har jeg set Esbjerg meget sporadisk denne sæson, med undtagelsen af pokalkampen mod Middelfart(som jeg så live). Og jeg har svært ved at se Brent McGrath blive en habil superligamålscorer, så de kommer også til at slide for målene som os.

De har to "stjerner" i Kevin Mensah og Jeppe Andersen, som kan være træls for alle hold, men resten er til at tale med.

Jeg satser på sejr i aften og på lørdag i Parken, så ligger vi nr. 1...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Yankee » 15. aug 2016, 12:24

Selvfølgelig skal vi slå Esbjerg hjemme. Og vi skal også slå dem klart. Lad os dog sige det som det er. Det har en elendig defensiv og målene hagler ind i samme tempo som penisbillederne på Pernille Blumes snapchat.

Jeg har selv plæderet for ikke at lægge for store forventninger på dette hold og vi kan altid få det svært hvis Esbjerg får scoret et mål midt i 2. halvleg eller lignende. Men vi har masser af kvaliteter, som Esbjerg får svært ved at matche og vi skal nok komme til chancer hvis vi har tempo og mod i vores angrebsspil. Vi vil blive meget spildominerende og så kan vi ikke undgå at få en hel del standarder på deres banehalvdel, som vi virkelig skal være skarpe på.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af jonas386 » 15. aug 2016, 12:30

Hvorfor har du Pernille Blumes snapchat, Yankee?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2016, 13:02

Jeg synes, at AaB i respekt for mediernes verdensbillede kun skal vinde 1-0 eller 2-1, så de to store verdenshold FCK og Brøndby jo fremstår, som de bedste hold med deres mange mål.
- FlæskeFrank

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Uldahl » 15. aug 2016, 13:53

Et hold vi på papiret skal slå, særligt hvis vi ser på Esbjergs start i suppen. Men det et hold vi altid har haft det svært med. Og med Colin Todd som træner har de fået en træner som tror på en stram defensiv organisation. Samt spillerne er begyndt at tro på træneren, og hans spillestil.

Jeg hælder til en målfatig uafgjort, men vil da blive super glad for sejr. :aabfan:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af NIN » 15. aug 2016, 13:58

Uldahl skrev:Et hold vi på papiret skal slå, særligt hvis vi ser på Esbjergs start i suppen. Men det et hold vi altid har haft det svært med. Og i Colin Todd som træner har de fået en træner som tror på en stram defensiv organisation. Samt spillerne er begyndt at tro på træneren, og hans spillestil.

Jeg hælder til en målfatig uafgjort, men vil da blive super glad for sejr. :aabfan:
Ren nysgerrighed. Hvornår begyndte spillerne at tro på Todd og hans spillestil? Hen over weekenden eller tidligere?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2016, 14:20

I øvrigt er Colin Todd ikke ret høj, måske halv Gaarde, så det er en sikker sejr.
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Gnu » 15. aug 2016, 14:44

FlæskeFrank skrev:I øvrigt er Colin Todd ikke ret høj, måske halv Gaarde, så det er en sikker sejr.
Flere højde-vitser, tak! Den er slet ikke gammel endnu.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Jakobsen » 15. aug 2016, 14:49

Gnu skrev:
FlæskeFrank skrev:I øvrigt er Colin Todd ikke ret høj, måske halv Gaarde, så det er en sikker sejr.
Flere højde-vitser, tak! Den er slet ikke gammel endnu.
Vi må kunne sælge dem til Linie 3 og donere pengene til klubben!
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Besvar