Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Martin Bak » 15. aug 2016, 22:08

7-0 i parken ! Vi vinder 7-0 i parken ! 7-0 i paaaarken - vi vinder 7-0 i parken


Bum
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2016, 22:11

Martin Bak skrev:7-0 i parken ! Vi vinder 7-0 i parken ! 7-0 i paaaarken - vi vinder 7-0 i parken
Mindre kan også gøre det, men det er da ret godt timet, at nu får vi ikke kun point, men spiller faktisk også den bedste kamp længe.
- FlæskeFrank

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Pollack2 » 16. aug 2016, 00:16

FlæskeFrank skrev:
Martin Bak skrev:7-0 i parken ! Vi vinder 7-0 i parken ! 7-0 i paaaarken - vi vinder 7-0 i parken
Mindre kan også gøre det, men det er da ret godt timet, at nu får vi ikke kun point, men spiller faktisk også den bedste kamp længe.
Det man glæde sig over, men det er godt nok også på et tyndt grundlag: hold kæft hvor er Esbjerg dårlige. Og hvad værre er for dem, ikke engang Todd kan få dem til at kæmpe for det.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af frederikshavneren » 16. aug 2016, 00:30

Overordnet vurderet vil jeg mene at vi spiller en ganske god kamp mod en godt nok temmelig middelmådig modstander. Bortset fra indledningen og den kaotiske afslutning så var vi i kontrol og var spildominerende, der var perioder hvor Esbjerg var statister og måtte bruge mange kræfter på forgæves boldjagt. Når førsteberøringerne lykkedes så var Esbjerg helt væk.

Det eneste der manglede var at konvertere det store overtag til flere chancer, vi spillede os frem til mange gunstige situationer men det meste løb desværre ud i sandet fordi den sidste aktion manglede kvalitet.

Sloth ser ud til at blive en gevinst. Han er nok stadigvæk rusten men viste alligevel prøver på sit talent. Især i 1. halvleg var han dominerende og styrede vores spil. Han er teknisk god og evner at føre bolden frem, derudover har han et godt blik for medspillerne.

Meilinger spillede en god time, hvorefter det så ud til at han løb tør for kræfter. Det kan godt se ud til at han har et fysisk efterslæb måske pga. manglende spilletid i forrige sæson.

Bassogog gjorde det meget blandet. Viser i glimt stort potentiale men hold da op hvor der mangler slutprodukt. Brændte en gigachance i 1. halvleg hvor han stod helt fri og burde vel også ha' scoret på hovedstød i 2. halvleg.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. aug 2016, 07:44

24 min til Flores og kun en gang havde han bolden (i kontrol). Slatten debut uden at han kan klandres. Da han kom ind var der lagt op til en masse kontrachancer til os men det var jo desværre slet, slet ikke det der skete. Rigtig skidt slutning på en ellers udemærket kamp.

3 point og fuld tid til Ahlmann er lækkert.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Buzz Killington » 16. aug 2016, 08:01

Det hele aendrede sig da Basso gik ud. Den knaegt er paa slet ingen tid blevet ekstremt vigtig. Han har overtaget Thomsens rolle som ham man kan give bolden, som kan vende spillet. Han mangler noget teknik i forhold til Thomsen, men er til gengaeld langt hurtigere og har mere gennembrudsstyrke. Derudover er han ekstremt uforudsigelig for modstanderen, hvilket goer de skal have mere fokus paa ham i en grad som giver mere plads til de andre. Det virker ogsaa til hans overblik og beslutninger bliver bedre kamp for kamp i trin med han kender sin rolle paa holdet. Hvis han nogensinde laerer at afslutte, saa bliver det bye bye superliga. M.a.o, forlaeng!.

Mht. Flores er jeg enig med Koellen og der er egentlig ikke grundlag for en analyse. Det saa ikke ud til han helt vidste hvor han skulle vaere paa banen, hvilket overhovedet ikke er underligt paa nuvaerende.

Til det mere kontroversielle, saa syntes jeg egentlig PK gjorde fin figur, og ham og Meile virker til at have et fint samarbejde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 16. aug 2016, 08:29

Buzz Killington skrev:Til det mere kontroversielle, saa syntes jeg egentlig PK gjorde fin figur, og ham og Meile virker til at have et fint samarbejde.
Enig. Det er længe siden, at jeg har set en kamp, hvor vores højreback og højrekant har fungeret så godt sammen.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Gamen » 16. aug 2016, 08:48

Buzz Killington skrev:Det hele aendrede sig da Basso gik ud. Den knaegt er paa slet ingen tid blevet ekstremt vigtig. Han har overtaget Thomsens rolle som ham man kan give bolden, som kan vende spillet. Han mangler noget teknik i forhold til Thomsen, men er til gengaeld langt hurtigere og har mere gennembrudsstyrke. Derudover er han ekstremt uforudsigelig for modstanderen, hvilket goer de skal have mere fokus paa ham i en grad som giver mere plads til de andre. Det virker ogsaa til hans overblik og beslutninger bliver bedre kamp for kamp i trin med han kender sin rolle paa holdet. Hvis han nogensinde laerer at afslutte, saa bliver det bye bye superliga.

Mht. Flores er jeg enig med Koellen og der er egentlig ikke grundlag for en analyse. Det saa ikke ud til han helt vidste hvor han skulle vaere paa banen, hvilket overhovedet ikke er underligt paa nuvaerende.

Til det mere kontroversielle, saa syntes jeg egentlig PK gjorde fin figur, og ham og Meile virker til at have et fint samarbejde.
Jeg synes endda det var en af Bassogog's dårligere kampe i går. 2 gange voldsomt sløseri i overtalssituationer, og en gedigen afbrænder trækker ned. Når det så er sagt, så er det saftsuseme vigtigt at vi har fået en spiller med pondus, der kan noget uventet. En anden positiv ting er hans evne til at indgå i kombinationsspillet. Her er han allerede på et væsentligt højere niveau nu, end da han ankom til AaB. Jeg er pjattet med ham :-) Jeg savner lidt konsekvens

Hvad angår højresiden, så får vi næppe så meget plads resten af sæsonen. Den vante højreback Hagelskjær stod konsekvent forkert på venstre back, og for langt inde på midten, med det resultat at vi havde oceaner af plads at boltre os på. Det samme gjorde sig gældende hos Ryan Johnson Laursen, hvor jeg talte en 4-6 helt frie indlægschancer til Ahlmann.
Noget kommentatorerne også påpegede igen og igen - Esbjergs forsvarsspil er decideret horribelt (nu hvor vi brokker os lidt over vores eget) ;-)
Alligevel kom Patrick ikke til baglinien én eneste gang, og han havde kun 2 vellykkede tidlige indlæg. Det er sådan en kamp, hvor vi har så meget plads, at vores backs for alvor skal vise deres værd. Hvem husker ikke Dalsgaard mod Viborg for et par år siden, i en kamp hvor vi tilsvarende konsekvent fik ekstremt meget plads på kanterne.

Meilinger til gengæld... Man må bukke sig i støvet. Jeg erkender gerne, at jeg kaldte ham en sådan ret middel signing, men han har allerede vist sig nu (særligt i kraft af sine dødbolde) at være alle pengene værd. Om og om igen får vi mål efter standardsituationer, hvilket ellers har været ikke-eksisterende de seneste mange år.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af BoT » 16. aug 2016, 08:52

Hvad snakker I om? Patrick var dårlig i går, og han er dårlig i morgen. Sådan er det bare.

Problemet - som jeg ser det - er, at vi rent taktisk ikke tager en beslutning om, hvad det er, vi vil. Vi fører 2-1, der resterer 30 minutter. Vil vi angribe for at udbygge føringen? Vil vi lukke af og køre den sikkert hjem? Vi vælger lidt en mellemting - Begge vores angribere presser keeper ved tilbagelægning, begge backs ligger bredt, Holgersson fører bolden frem - men samtidig er det, som om midtbanen bliver helt skæv og trækker sig lidt tilbage, og bagkæden presser ikke fuldt ud op. Det giver Esbjerg store rum at spille i foran vores back-kæde, hvilket ganske rigtigt får den til at se skidt ud.

Hvis vi vil holde på 2-1, hvorfor spiller vi bolden mere kontrolleret rundt? Hvorfor holder vi ikke 4-backkæden tæt sammen på linje? Hvorforfår vi ikke gjort midtbanen mere kompakt?

Det sejlede.

Det positive i kampen er helt klart vores vilje til - i store dele - at angribe. Vi forsøger virkelig at få vores gode offensive kræfter i spil, vi lægger vores backs højt op og får lagt et tungt pres over kanterne, og vi kommer frem til flere muligheder, der kunne være blevet til rigtig store chancer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 16. aug 2016, 08:55

Det er altså grænsende til uartigt at være efter Patrick efter kampen i går.

- og jeg er med på, at BoT er ironisk, så det er ikke ham, som jeg er efter.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af astonvilla » 16. aug 2016, 09:07

3 points er skønt og så var det bare sjovt at deltage i Flores' vilde velkomst! Den entré tror jeg ikke nogen spiller i AaB historien kan matche?

Men så er det også sagt. Vi spiller godt i en halv time - og så er det tilbage til det sædvanlige bras. Ynk at se på - og det endte jo med at være tyveri ved højlys dag at vi vinder denne kamp (hvordan kan de brænde den hovedstødschance til sidst?).

Hvorfor fanden pisker LS ikke ind og fortsætter presset mod EfB og slagter dem fuldstændig. De var jo helt i knæ efter 25 min!!

Det var dejligt at se Ahlmann i 90 minutter - men hvor er det tydeligt at han har meget stramme taktiske bånd på sig fra bænken. Han har tydeligvis instruks om at fokusere defensivt - det var det samme problem mod FCN. Såfremt han fik mere frie tøjler ville det løsne en del op offensivt.

Men jeg vil da sige at for første gang i meget lang tid gik man trods alt hjem med et smil på læben fra Communale (og DET er fanme lang tid siden det er sket sidst). Vi fik set Flores og skabt en vild entre til ham. Basso er jo en fryd for øjet på godt og ondt - ELSKER at se på ham og de ting han finder på (og jeg er pisse ligeglad med det ikke altid lykkes). På trods af mandag og kun ca. 6,5 k på stadion var der faktisk rigtig god stemning, og selv øvre Weber sang og klappede med til tider! OG vi fik trods alt 3 point.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af troelsh » 16. aug 2016, 09:29

Måske var det meget godt vi "kun" vandt 2-1 og ikke spillede blændende hele kampen, så forventningerne ikke bliver for høje.

Vi får sikkert også en lussing i næste runde, men jeg syntes nu der er flere positive ting i vores spil, først og fremmest skaber vi mange chancer mod en kompakt modstander, det negative er selvfølgelig at vi ser utrolig usikre ud når vi ikke er på bolden

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Gamen » 16. aug 2016, 10:06

BoT skrev: Hvis vi vil holde på 2-1, hvorfor spiller vi bolden mere kontrolleret rundt? Hvorfor holder vi ikke 4-backkæden tæt sammen på linje? Hvorforfår vi ikke gjort midtbanen mere kompakt?

Det sejlede.

Det positive i kampen er helt klart vores vilje til - i store dele - at angribe. Vi forsøger virkelig at få vores gode offensive kræfter i spil, vi lægger vores backs højt op og får lagt et tungt pres over kanterne, og vi kommer frem til flere muligheder, der kunne være blevet til rigtig store chancer.
Det er 2016 i en nøddeskal, når vi fører og går ind til 2. halvleg. Det virker så underligt uafklaret, og her mangler jeg altså en træner der sætter sig igennem. Spillerne går rundt og råber og skriger til hinanden og kigger ud mod bænken flere gange i sidste halvdel af 2. halvleg.
Hvad er det der sker? Jeg synes det ser mærkværdigt ud. Det kommer desværre også til at afspejle sig i spillet, hvor vi de sidste 20 kom til at ligne Esbjerg i de første 25 min.

Esbjerg var decideret ringe. Jeg mindes ikke at have set et hold der virker så fragmenteret, i lang, lang tid. Deres presspil var helt håbløst, og forsvarsmæssigt sejlede de rundt. De lider stadig under massiv udskiftning på holdet, og alt for mange dårlige indkøb.

De skulle have fået en sæk med hjem, ene og alene pga. deres måde at forsvare på. De krøb alle 4 ind i midten og efterlod kæmpestore rum på kanterne. 2 backs i topform, og vi havde fået mindst 1-2 mål ud af alle de indlægsmuligheder og bolde bagom forsvaret.

Men der er et eller andet der er ved at skride lidt på det her AaB-hold - hvorfor den forvirring om hvad der skal ske? Det var nøjagtig det samme i OB-kampen og tidligere på året så vi samme mønster, bl.a. mod Sønderjyske og AGF. Rådvildhed og forvirring om gameplanen resulterer i at vi slet ikke hænger sammen. Det skal altså rettes.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af BoT » 16. aug 2016, 10:48

Gamen skrev: Det er 2016 i en nøddeskal, når vi fører og går ind til 2. halvleg. Det virker så underligt uafklaret, og her mangler jeg altså en træner der sætter sig igennem. Spillerne går rundt og råber og skriger til hinanden og kigger ud mod bænken flere gange i sidste halvdel af 2. halvleg.
Hvad er det der sker? Jeg synes det ser mærkværdigt ud. Det kommer desværre også til at afspejle sig i spillet, hvor vi de sidste 20 kom til at ligne Esbjerg i de første 25 min.

Esbjerg var decideret ringe. Jeg mindes ikke at have set et hold der virker så fragmenteret, i lang, lang tid. Deres presspil var helt håbløst, og forsvarsmæssigt sejlede de rundt. De lider stadig under massiv udskiftning på holdet, og alt for mange dårlige indkøb.

De skulle have fået en sæk med hjem, ene og alene pga. deres måde at forsvare på. De krøb alle 4 ind i midten og efterlod kæmpestore rum på kanterne. 2 backs i topform, og vi havde fået mindst 1-2 mål ud af alle de indlægsmuligheder og bolde bagom forsvaret.

Men der er et eller andet der er ved at skride lidt på det her AaB-hold - hvorfor den forvirring om hvad der skal ske? Det var nøjagtig det samme i OB-kampen og tidligere på året så vi samme mønster, bl.a. mod Sønderjyske og AGF. Rådvildhed og forvirring om gameplanen resulterer i at vi slet ikke hænger sammen. Det skal altså rettes.
Jeg tror nu, at meget af det kan forklares med, at der er flere nye spillere på holdet, som endnu ikke er fuldt klar over deres rolle offensivt som defensivt i de forskellige scenarier, en kamp byder på. En af disse er forsvarsstyrmanden - en anden er en af de centrale midtbanespillere. To afgørende positioner i forhold til organisationen.

Samtidig har Würtz ikke ramt sit vante niveau endnu - især ikke defensivt - og det er med til at få forsvarskæden til at se rigtig skidt ud. Det ligner jo altid, at det er forsvarsspillerne, der fucker rundt, når bolden bliver spillet rundt om dem, men det er virkelig svært at positionere sig helt korrekt som forsvarer, når der slet ikke er pres på boldholder.

Overordnet set er jeg helt med på, at dette hold er under opbygning, og at vi i nogle kampe ser usammenhængende ud - både offensivt og defensivt. Derfor er jeg også både lykkelig og overrasket over, at vi har skrabet 11 point sammen. Dem kommer vi til at få brug for!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 16. aug 2016, 10:55

BoT skrev:Jeg tror nu, at meget af det kan forklares med, at der er flere nye spillere på holdet, som endnu ikke er fuldt klar over deres rolle offensivt som defensivt i de forskellige scenarier, en kamp byder på. En af disse er forsvarsstyrmanden - en anden er en af de centrale midtbanespillere. To afgørende positioner i forhold til organisationen.
Smid så lige en venstreback ind, som for første gang længe spiller to fulde kampe i streg. Det er faktisk helt tilbage til runde 1 og 2 i sæson 2014-2015 i juli 2014.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af astonvilla » 16. aug 2016, 11:07

Gamen skrev: Det er 2016 i en nøddeskal, når vi fører og går ind til 2. halvleg. Det virker så underligt uafklaret, og her mangler jeg altså en træner der sætter sig igennem. Spillerne går rundt og råber og skriger til hinanden og kigger ud mod bænken flere gange i sidste halvdel af 2. halvleg.
Hvad er det der sker? Jeg synes det ser mærkværdigt ud. Det kommer desværre også til at afspejle sig i spillet, hvor vi de sidste 20 kom til at ligne Esbjerg i de første 25 min.

Esbjerg var decideret ringe. Jeg mindes ikke at have set et hold der virker så fragmenteret, i lang, lang tid. Deres presspil var helt håbløst, og forsvarsmæssigt sejlede de rundt. De lider stadig under massiv udskiftning på holdet, og alt for mange dårlige indkøb.

De skulle have fået en sæk med hjem, ene og alene pga. deres måde at forsvare på. De krøb alle 4 ind i midten og efterlod kæmpestore rum på kanterne. 2 backs i topform, og vi havde fået mindst 1-2 mål ud af alle de indlægsmuligheder og bolde bagom forsvaret.

Men der er et eller andet der er ved at skride lidt på det her AaB-hold - hvorfor den forvirring om hvad der skal ske? Det var nøjagtig det samme i OB-kampen og tidligere på året så vi samme mønster, bl.a. mod Sønderjyske og AGF. Rådvildhed og forvirring om gameplanen resulterer i at vi slet ikke hænger sammen. Det skal altså rettes.
Jeg er 100% enig i dine betragtninger og har observeret det gennem længere tid (og også skrevet om det før).
Vi er sådan set ved at have et ret stærkt hold - men jeg tvivler stærkt på at LS er manden som kan bedrive noget med det udmærkede materiale.
Bienvenu Bassogog!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Eksil » 16. aug 2016, 11:14

astonvilla skrev:Vi er sådan set ved at have et ret stærkt hold - men jeg tvivler stærkt på at LS er manden som kan bedrive noget med det udmærkede materiale.
Du skal ha, at du er konsekvent. 5 kampe, 11 point (og ikke alt for prangende spil) inde i sæsonen er du stadig klar på en fyring.

Ser bestemt ikke materialet super fantastisk (ordet årelading er ofte brugt herinde), men dog med pil opad. Kommer AaB i top 6 er det mere end godkendt. LS er ikke nordens Pep, men mindre kan også gøre det.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af white splash » 16. aug 2016, 11:16

Synes sgu det er lidt vildt at der er så stor utilfredshed herinde... Ja, spillet har ikke altid været prangende og forsvaret er usikkert til tider. Men synes helt sikkert at der klar fremgang at spore. Pointmæssigt kunne det vel nærmest ikke være bedre?!
Det er som om at folk glemmer den kæmpe udskiftning der har været i truppen, det tager altså tid at få dem allesammen afstemt.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. aug 2016, 11:34

Gamen skrev:
BoT skrev: Hvis vi vil holde på 2-1, hvorfor spiller vi bolden mere kontrolleret rundt? Hvorfor holder vi ikke 4-backkæden tæt sammen på linje? Hvorforfår vi ikke gjort midtbanen mere kompakt?

Det sejlede.

Det positive i kampen er helt klart vores vilje til - i store dele - at angribe. Vi forsøger virkelig at få vores gode offensive kræfter i spil, vi lægger vores backs højt op og får lagt et tungt pres over kanterne, og vi kommer frem til flere muligheder, der kunne være blevet til rigtig store chancer.
Det er 2016 i en nøddeskal, når vi fører og går ind til 2. halvleg. Det virker så underligt uafklaret, og her mangler jeg altså en træner der sætter sig igennem. Spillerne går rundt og råber og skriger til hinanden og kigger ud mod bænken flere gange i sidste halvdel af 2. halvleg.
Hvad er det der sker? Jeg synes det ser mærkværdigt ud. Det kommer desværre også til at afspejle sig i spillet, hvor vi de sidste 20 kom til at ligne Esbjerg i de første 25 min.

Esbjerg var decideret ringe. Jeg mindes ikke at have set et hold der virker så fragmenteret, i lang, lang tid. Deres presspil var helt håbløst, og forsvarsmæssigt sejlede de rundt. De lider stadig under massiv udskiftning på holdet, og alt for mange dårlige indkøb.

De skulle have fået en sæk med hjem, ene og alene pga. deres måde at forsvare på. De krøb alle 4 ind i midten og efterlod kæmpestore rum på kanterne. 2 backs i topform, og vi havde fået mindst 1-2 mål ud af alle de indlægsmuligheder og bolde bagom forsvaret.

Men der er et eller andet der er ved at skride lidt på det her AaB-hold - hvorfor den forvirring om hvad der skal ske? Det var nøjagtig det samme i OB-kampen og tidligere på året så vi samme mønster, bl.a. mod Sønderjyske og AGF. Rådvildhed og forvirring om gameplanen resulterer i at vi slet ikke hænger sammen. Det skal altså rettes.
Er det ikke en logisk konsekvens af at vi har så mange nye spillere, og en spillestil som stiller store krav til spillernes indbyrdes forståelse? Det tror jeg i hvert fald er en del af forklaringen. Derudover betyder det selvfølgelig noget at vi har et par spillere eller tre som ikke er i top-kampform, og i går sluttede af med 2 nyoprykkede U19 spillere og en debutant. Jeg synes dog, som jeg har nævnt før, at det er lidt bekymrende som vi igen ser ud til at være lidt tappede for energi i kampens sidste del, men jeg tror egentlig også godt det kan være et selvtillidsspørgsmål, og at spillerne ubevidst trækker sig tilbage fordi de er bange for at smide det væk.

Anyways - i min verden drejer det sig i øjeblikket først og fremmest om at få skrabet point sammen, og at vi ser spillemæssig fremgang og tendenser som peger fremad mod det som denne genopbygning af holdet gerne skal ende op med. Det sidste synes jeg for alvor vi så noget af i glimt i går, hvor vi i perioder spillede rigtigt godt, og ikke mindst rigtigt hurtigt. Vi mangler stadig at se noget mere målfarlighed, og vi bør selvfølgelig være i stand til at få den kamp lukket tidligt, fremfor at vi får lukket dem ind i kampen med dårligt forsvarsspil, kulminerende med de uforklarlige kæmpeblottelser i 2. halvleg... men generelt synes jeg absolut pilen peger i den rigtige retning.

Plusser til Sloth, Meilinger og selvfølgelig Bassogog. Ahlmann ser også ud til at være ved at nærme sig en fin form, og det fungerede noget bedre med Risgård på kanten end tidligere. Jeg havde dog helt klart stadig foretrukket at man byttede om på Risgård og Sloth, så vi både fik lidt mere fart på kanten, og mere sammenspillet sikkerhed centralt indtil Sloth er spillet i form og spillet ind på holdet, men det er vel et tydeligt tegn på hvordan Søndergaard ser styrkeforholdet og hierakiet de to imellem.

- Og lad os så få den skide kamp i Parken overstået uden et resultat der giver for mange ridser i lakken, det ville være rigtigt ærgeligt hvis vi igen-igen skal have spoleret en opadgående kurve af et skidt resultat derovre.

Forresten synes jeg det er lidt morsomt at den generelle retorik i øjeblikket er lidt "jow jow, men vi har jo ikke mødt gode hold endnu"... Jeg garanterer at havde vi haft en overvægt af tophold, havde det lydt "jow jow, men vi dummer os jo altid mod de dårlige hold". Men det er vel debatsiden (og vi AaB fans generelt) in a nutshell.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 16. aug 2016, 11:53

Jesper Schmidt skrev:Jeg synes dog, som jeg har nævnt før, at det er lidt bekymrende som vi igen ser ud til at være lidt tappede for energi i kampens sidste del, men jeg tror egentlig også godt det kan være et selvtillidsspørgsmål, og at spillerne ubevidst trækker sig tilbage fordi de er bange for at smide det væk.
Jeg synes ikke at se træthed, så jeg hælder til det er ren selvtillidsspørgsmål. Foråret er vel snart væk
Jesper Schmidt skrev:- Og lad os så få den skide kamp i Parken overstået uden et resultat der giver for mange ridser i lakken, det ville være rigtigt ærgeligt hvis vi igen-igen skal have spoleret en opadgående kurve af et skidt resultat derovre.
Nu skal kampen bare stilles rigtig op - vi har spillet fire kampe i Parken i august måned - 2 sejre og 2 nederlag. Det er en 50/50-kamp og de går vores vej denne sæson.
- FlæskeFrank

Besvar