Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af frederikshavneren » 24. aug 2016, 09:45

Den gode sæsonstart skal følges op på søndag mod århusianerne som voldte os store problemer i foråret.

Jeg ser gerne Sloth tilbage i startopstillingen da han har spillet rigtig godt i de seneste kampe, hvis han fortsætter takterne bliver han en nøglespiller for AaB:

Larsen
Patrick - KP - Holgersson - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Sloth - Flores
Ene - Basso

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Spanky » 24. aug 2016, 10:17

Jeg tror på sammen opstilling som i Parken. Risgård spillede en god kamp og får sikkert genvalg ved siden af Würtz. Sloth gjorde det dog også godt efter han kom ind.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Lindmark » 24. aug 2016, 11:13

Spanky skrev:Jeg tror på sammen opstilling som i Parken. Risgård spillede en god kamp og får sikkert genvalg ved siden af Würtz. Sloth gjorde det dog også godt efter han kom ind.
Lidt af et luksusproblem at have tre dygtige centrale midtbanespillere til to pladser. Würtz er selvskreven, men ryger muligvis (sandsynligvis) i karantæne til næste kamp.

Jeg er stor fan af Ris, men vil umiddelbart foretrække Frederikshavnerens startopstilling ovenfor, og så kunne skifte Ris ind efter en times tid i stedet for Sloth, Flores, Basso eller Ene - afhængig af kampforløb, stilling og træthed. Desuden bør Grønning få mindst 20 minutter til at banke de sidste par kasser ind i GF-målet :innocent:
Lindmark / Vendelbokartellet

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af hje1980 » 24. aug 2016, 11:37

Er også meget tilhænger af Sloth skal starte inde... tror godt han vil vise overfor AGF hvad han kan efter han smuttede fra dem...

seamann

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af seamann » 24. aug 2016, 11:48

Der er vel ret beset 4 centrale midtbanespillere - Magnus C. må også være i spil.

En mulighed kunne være at begynde at rotere lidt - så Sloth og Magnus primært starter i de kampe, hvor vi er i klar overvægt i spillet (de fleste hjemmekampe vel sagtens) sammen med enten Würtz eller Ris, og Würt/Ris får flere starter i de øvrige kampe. Dvs Würtz - indimellem - også skal indgå i rotationen (udover karantænerne).

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Spanky » 24. aug 2016, 11:51

seamann skrev:Der er vel ret beset 4 centrale midtbanespillere - Magnus C. må også være i spil.

En mulighed kunne være at begynde at rotere lidt - så Sloth og Magnus primært starter i de kampe, hvor vi er i klar overvægt i spillet (de fleste hjemmekampe vel sagtens) sammen med enten Würtz eller Ris, og Würt/Ris får flere starter i de øvrige kampe. Dvs Würtz - indimellem - også skal indgå i rotationen (udover karantænerne).
Det er jeg helt uenig i. Würtz skal spille hver gang han er karantænefri, medmindre han får et kæmpe formdyk. Han er første mand på holdkortet i min optik.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Martino » 24. aug 2016, 15:46

Spanky skrev:
seamann skrev:Der er vel ret beset 4 centrale midtbanespillere - Magnus C. må også være i spil.

En mulighed kunne være at begynde at rotere lidt - så Sloth og Magnus primært starter i de kampe, hvor vi er i klar overvægt i spillet (de fleste hjemmekampe vel sagtens) sammen med enten Würtz eller Ris, og Würt/Ris får flere starter i de øvrige kampe. Dvs Würtz - indimellem - også skal indgå i rotationen (udover karantænerne).
Det er jeg helt uenig i. Würtz skal spille hver gang han er karantænefri, medmindre han får et kæmpe formdyk. Han er første mand på holdkortet i min optik.
Enig. Han fylder simpelthen for halvanden mand defensivt stadigvæk. Det er vi ikke klar til at undvære.
Jeg savner Winsnes

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Nitten » 24. aug 2016, 21:18

Er det en fordel eller ulempe for os at møde gymnasterne lige efter deres nedsmeltning i sidste runde ?

Altså kan vi forvente en trodsreaktion fra dem hvor de kæmper røven ud af bukserne eller møder de op hamrende nervøse for en gentagelse ?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Jakobsen » 24. aug 2016, 21:27

Nitten skrev:Er det en fordel eller ulempe for os at møde gymnasterne lige efter deres nedsmeltning i sidste runde ?

Altså kan vi forvente en trodsreaktion fra dem hvor de kæmper røven ud af bukserne eller møder de op hamrende nervøse for en gentagelse ?
Jeg tror det kommer an på kampens start. Kører vi dem over ende fra start og får et hurtigt mål kan de nok godt kolapse. Lad os derimod sige, at de får et hurtigt mål tror jeg de bliver ualmindeligt trelse. Om de vil angribe for at revanchere sig eller om de vil pakke sig for stille og roligt at genvinde selvtillid ved at få sat prop i hullet har jeg lidt svært ved at greje. Tror Riddersholm kan finde på begge dele.
Mod FCK var det let for os at spille det spil vi kan, men det er jeg ikke sikker på vi får mulighed for fra start mod AGF. Jeg håber lidt på at vi kan sætte os på kampen og få kontrol uden at angribe med 120 i timen fra start og evt. indkassere et dumt mål på kontra. Det bedste vi kan gøre er nok egentlig at sætte os på det og give AGF følelsen "her er ikke noget at komme efter". Derudover må det være en overvejelse værd, hvorvidt vi kan lukrere på at DC er væk og den anden venstre back har karantæne. Tror dog Riddersholm vælger den defensivt "sikre" i Alexander Juel.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 24. aug 2016, 21:48

Jakobsen skrev:Jeg tror det kommer an på kampens start. Kører vi dem over ende fra start og får et hurtigt mål kan de nok godt kolapse. Lad os derimod sige, at de får et hurtigt mål tror jeg de bliver ualmindeligt trelse. Om de vil angribe for at revanchere sig eller om de vil pakke sig for stille og roligt at genvinde selvtillid ved at få sat prop i hullet har jeg lidt svært ved at greje. Tror Riddersholm kan finde på begge dele.
Enig i, at vi ikke må give dem et dumt mål i starten(så kan selv AGF vinde).

Jeg er ikke i tvivl om, at står der 0-0 efter 15 min, men de har fået et gult kort, så vinder vi. De vil bare ikke have en udvisning mere imod sig og så vil de trække sig i en del tacklinger.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 24. aug 2016, 22:08

Nitten skrev:Er det en fordel eller ulempe for os at møde gymnasterne lige efter deres nedsmeltning i sidste runde ?

Altså kan vi forvente en trodsreaktion fra dem hvor de kæmper røven ud af bukserne eller møder de op hamrende nervøse for en gentagelse ?
Jeg synes ikke man kan spekulere i om det er en fordel at have tabt 7 - 0 i runden før, selvfølgelig er det ikke det, men derfor kan det da godt give en trods reaktion og får AaB til at undervurdere dem. Men alt i alt, så må der være en kæmpe skramme på selvtilliden og der er der en mulighed for at få gferne til at blive nervøse og spille på det "sikre" - altså ligesom AaB i mange anden halvlege.

Så jo det er en mindre fordel for AaB men den skal jo også udnyttes.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Martino » 25. aug 2016, 12:37

Nicolai Larsen og PK har lidt småskavanker men jeg tror helt sikkert at Larsen spiller. Markus Iversen fra U19 var nok af samme grund med i dagens træning.
Jeg savner Winsnes

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Eksil » 25. aug 2016, 12:46

Martino skrev:Nicolai Larsen og PK har lidt småskavanker men jeg tror helt sikkert at Larsen spiller. Markus Iversen fra U19 var nok af samme grund med i dagens træning.
Bøstring bassen på back! Make it happen

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Martino » 25. aug 2016, 12:57

Eksil skrev:
Martino skrev:Nicolai Larsen og PK har lidt småskavanker men jeg tror helt sikkert at Larsen spiller. Markus Iversen fra U19 var nok af samme grund med i dagens træning.
Bøstring bassen på back! Make it happen
Ja. Måske. Jeg vil personligt hellere se Mæhle. Børsting og Risgård var ikke med i træningen iøvrigt, men derfor skal de nu nok være klar til søndag.
Og lige en kommentar mere til indsatser til træning, hold nu kæft Meilinger, Sloth og Magnus Christensen sparker godt til en bold på frispark og first timere!
Jeg savner Winsnes

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Eksil » 25. aug 2016, 13:47

Jønsson på vej ud og derfor nok ikke med mod AaB. Gætter på, at Spellmann rykker der ind, hvor han hører til, og må de finde en anden til spille kanten (hvad end han lavede derude)

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/avis ... kisk-klub/

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af aaballday » 25. aug 2016, 14:02

Martino skrev:
Eksil skrev:
Martino skrev:Nicolai Larsen og PK har lidt småskavanker men jeg tror helt sikkert at Larsen spiller. Markus Iversen fra U19 var nok af samme grund med i dagens træning.
Bøstring bassen på back! Make it happen
Ja. Måske. Jeg vil personligt hellere se Mæhle. Børsting og Risgård var ikke med i træningen iøvrigt, men derfor skal de nu nok være klar til søndag.
Og lige en kommentar mere til indsatser til træning, hold nu kæft Meilinger, Sloth og Magnus Christensen sparker godt til en bold på frispark og first timere!
Betragtninger om Flores?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Martino » 25. aug 2016, 14:25

aaballday skrev:
Martino skrev:
Eksil skrev:
Martino skrev:Nicolai Larsen og PK har lidt småskavanker men jeg tror helt sikkert at Larsen spiller. Markus Iversen fra U19 var nok af samme grund med i dagens træning.
Bøstring bassen på back! Make it happen
Ja. Måske. Jeg vil personligt hellere se Mæhle. Børsting og Risgård var ikke med i træningen iøvrigt, men derfor skal de nu nok være klar til søndag.
Og lige en kommentar mere til indsatser til træning, hold nu kæft Meilinger, Sloth og Magnus Christensen sparker godt til en bold på frispark og first timere!
Betragtninger om Flores?
Det var mest afslutningstræning idag, og han prøver meget at sparke efter krydset. Frækt nok selvfølgelig, men ikke altid lige effektivt. Hans teknik er virkelig god, ellers er det svært lige at vurdere, men med det overblik han har tror jeg han bliver en succes. Han er selvfølgelig hæmmet pga kommunikationsbarrieren indimellem, men det skal jo nok komme. Der virker det til at en spiller som Meilinger næsten med det samme er faldet ind rent socialt. Det er selvfølgelig udfordringen ved at hente en spiller fra den anden side af jorden. Iøvrigt sjovt at vores camerounske prøvespiller kom fra samme by som Bassogog...der er da potentiale i den by :thumbsup:
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Buzz Killington » 25. aug 2016, 14:32

Martino skrev:
aaballday skrev:
Martino skrev:
Eksil skrev:
Martino skrev:Nicolai Larsen og PK har lidt småskavanker men jeg tror helt sikkert at Larsen spiller. Markus Iversen fra U19 var nok af samme grund med i dagens træning.
Bøstring bassen på back! Make it happen
Ja. Måske. Jeg vil personligt hellere se Mæhle. Børsting og Risgård var ikke med i træningen iøvrigt, men derfor skal de nu nok være klar til søndag.
Og lige en kommentar mere til indsatser til træning, hold nu kæft Meilinger, Sloth og Magnus Christensen sparker godt til en bold på frispark og first timere!
Betragtninger om Flores?
Det var mest afslutningstræning idag, og han prøver meget at sparke efter krydset. Frækt nok selvfølgelig, men ikke altid lige effektivt. Hans teknik er virkelig god, ellers er det svært lige at vurdere, men med det overblik han har tror jeg han bliver en succes. Han er selvfølgelig hæmmet pga kommunikationsbarrieren indimellem, men det skal jo nok komme. Der virker det til at en spiller som Meilinger næsten med det samme er faldet ind rent socialt. Det er selvfølgelig udfordringen ved at hente en spiller fra den anden side af jorden. Iøvrigt sjovt at vores camerounske prøvespiller kom fra samme by som Bassogog...der er da potentiale i den by :thumbsup:
Han kommer mig bekendt fra Douala, som er landets stoerste by, saa nogen kaempe tilfaeldighed er det vel ikke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af KJ » 25. aug 2016, 14:33

En beruset tyrkisk fodboldagent har set Jens Jønsson sejle rundt ved OL og er ved at narre Konyaspor til at købe ham.... Det ligner, at Jønsson ikke er med mod os på søndag.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Martino » 25. aug 2016, 14:40

Buzz Killington skrev:
Martino skrev:
aaballday skrev:
Martino skrev:
Eksil skrev:
Martino skrev:Nicolai Larsen og PK har lidt småskavanker men jeg tror helt sikkert at Larsen spiller. Markus Iversen fra U19 var nok af samme grund med i dagens træning.
Bøstring bassen på back! Make it happen
Ja. Måske. Jeg vil personligt hellere se Mæhle. Børsting og Risgård var ikke med i træningen iøvrigt, men derfor skal de nu nok være klar til søndag.
Og lige en kommentar mere til indsatser til træning, hold nu kæft Meilinger, Sloth og Magnus Christensen sparker godt til en bold på frispark og first timere!
Betragtninger om Flores?
Det var mest afslutningstræning idag, og han prøver meget at sparke efter krydset. Frækt nok selvfølgelig, men ikke altid lige effektivt. Hans teknik er virkelig god, ellers er det svært lige at vurdere, men med det overblik han har tror jeg han bliver en succes. Han er selvfølgelig hæmmet pga kommunikationsbarrieren indimellem, men det skal jo nok komme. Der virker det til at en spiller som Meilinger næsten med det samme er faldet ind rent socialt. Det er selvfølgelig udfordringen ved at hente en spiller fra den anden side af jorden. Iøvrigt sjovt at vores camerounske prøvespiller kom fra samme by som Bassogog...der er da potentiale i den by :thumbsup:
Han kommer mig bekendt fra Douala, som er landets stoerste by, saa nogen kaempe tilfaeldighed er det vel ikke.
Douala er på størrelse med KBh og der bor over 20mio mennesker i Cameroun så vil da mene der var rimelige chancer for at han kom fra et andet sted i landet. Kender ikke alverden til den camerounske liga dog.
Jeg savner Winsnes

Besvar