Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Klaus » 28. aug 2016, 22:28

Køllen I Møllen skrev:Hold kæft en gang primitiv lorte-fodbold vi disker op med idag. 4-5-1 på hjemmebane mod bovlamme ÅGF er decideret pinligt.

AGF beviste endnu engang at de er en retarderet lorte-klub med retarderede lorte-fans. De første 20 min af anden halvleg overbeviste mig om at ÅGFs 1-0 sejr ville holde hjem eftersom dommeren gav dem lov til totalt at destruere kampen med grove frispark og enorme tidsudtræk. Men dejlige 2 min med 2 mål og så kunne ÅGF intet. Gud i himlen hvor er deres fans primitive at se og høre på. Og hvor har de mange usympatiske knoldesparkere på holdet.

Altid en fornøjelse at vinde over Ååååååårhus.
Nemlig. Det er helt vildt så mange usympatiske personer, der kan samles omkring et hold. Publikum, der kastede ting efter vores ungdomsspillere i pausen, Riddersholm, Spellmann og Duncan. Efter moden overvejelse tror jeg trods alt, at Duncan må løbe med prisen for hans helt personlige fortolkning af fair play. Specielt da han sparkede bolden til målspark i forbindelse med et dommerkast. I guder hvor jeg forstår at Holgersson tager et kort bare for fornøjelsen af at sparke den lort ned....

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af mich1596 » 28. aug 2016, 22:34

Sauer skrev:
Funky skrev:
Dalbjerg skrev: Som sagt ikke enig. Hamrende uprofessionelt af ham, og måske skadende for hans virke i de kommende uger.
Fordi EEN AGF-hjælpetræner, og evt. nogle AGF-fans i forlængelse, måtte tage anstød af EET i skyndingen dårligt formuleret men i essensen ikke urimeligt spørgsmål?? Hold nu op, det er da ikke seriøst, det dér.

Men okay, jeg synes allerede jeg har brugt mere krudt på at skrive om den latterlige lille ikke-situation end den berettiger, så ikke yderligere om den herfra. Der er en hel kamp med dårligt taktisk oplæg, gode individuelle præstationer og GF-svinere at snakke om i stedet for. Langt, langt mere interessant er LS forudsigelse af kampens forløb, koblet til det kedelige faktum at han så ikke formåede at sætte et hold sammen til at ændre på det. Fedt med 3 point, gode solo-præstationer, overordnet god kampånd, men føj hvor så spillerne forvirrede ud i perioder. Vi var nærmest spillet ud af banen da det blev til 1-1. Jeg synes en journalist skulle have spurgt ham, hvordan man vil forhindre et lignende kampforløb næste gang, for GF demonstrerede da nærmest til UG hvordan vi skal spilles.
Synes LS's udtalelser efter kampen var lidt mærkværdige, da han forklarede, at han troede, vi var døde og begravede inden de to mål. Det lød en smule af taktisk rådvildhed, når træneren egentlig har afskrevet muligheden for at justere til det bedre. Jeg læser måske mere ind i hans formulering end berettiget, men det byggede lidt på den fornemmelse, man nogle gange har haft af, at vi har svært ved at omstille os taktisk i løbet af en kamp.
Er egentligt enig ...men det er FG svært at sælge parraplyer i solskindsvejr.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Buzz Killington » 28. aug 2016, 22:50

Dalbjerg skrev:
Nitten skrev:
Dalbjerg skrev:Nej nej nej nej.. injedommeren viser tydeligt (og dermed også i mic'en) at Patricks indkast aldrig var inde på banen, og derfor skulle tages om (AaB stadig med indkastet jf. reglerne)

Men det bliver dømt den anden vej.. Igen, hvor fanden får vi de dommere fra
Viser vel også lidt patricks manglende evner :S
Aaaaarh i det tilfælde kunne man også sige rutine, og dommeren kan selvfølgelig forsvare sig med, at han også mente det var tidsudtræk fra Patrick..

Men hvor om alting er, så var det en skrækkelig kamp af Patrick, og han blev reddet af dommeren fra at være den afgørende katastrofe..

Men "vi" er åbenbart tilfredse med hans indsats:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... fervindue/
Vi har et hold der samlet set virker til at vaere gearet til slutspilskval, hvilket er den oekonomiske maalsaetning. Nogle spillere er til over dette niveau, andre er til under. Men samlet set, er det der vi ligger. Vi kan sagtens leve med en PK og en Kasper P paa holdet, saa laenge vi har en Wurtz og en Basso der traekker den anden vej, og med mindre andre klubber staar klar til at koebe PK, saa er der i mine ojene ikke meget fornuft i at hente endnu en spiller der skal foeres ind i konceptet. Det ville gosaa vaere uhensigtsmaessigt naar vi har en ung gut som Maelhle paa vej nedefra, og som bare ville komme bag et nyindkoeb, og PK. Det ville i det hele taget vaere et daarligt signal at sense omverdenen at vi ikke vil satse paa de unge.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Dalbjerg » 28. aug 2016, 23:24

Buzz Killington skrev:
Dalbjerg skrev:
Nitten skrev:
Dalbjerg skrev:Nej nej nej nej.. injedommeren viser tydeligt (og dermed også i mic'en) at Patricks indkast aldrig var inde på banen, og derfor skulle tages om (AaB stadig med indkastet jf. reglerne)

Men det bliver dømt den anden vej.. Igen, hvor fanden får vi de dommere fra
Viser vel også lidt patricks manglende evner :S
Aaaaarh i det tilfælde kunne man også sige rutine, og dommeren kan selvfølgelig forsvare sig med, at han også mente det var tidsudtræk fra Patrick..

Men hvor om alting er, så var det en skrækkelig kamp af Patrick, og han blev reddet af dommeren fra at være den afgørende katastrofe..

Men "vi" er åbenbart tilfredse med hans indsats:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... fervindue/
Vi har et hold der samlet set virker til at vaere gearet til slutspilskval, hvilket er den oekonomiske maalsaetning. Nogle spillere er til over dette niveau, andre er til under. Men samlet set, er det der vi ligger. Vi kan sagtens leve med en PK og en Kasper P paa holdet, saa laenge vi har en Wurtz og en Basso der traekker den anden vej, og med mindre andre klubber staar klar til at koebe PK, saa er der i mine ojene ikke meget fornuft i at hente endnu en spiller der skal foeres ind i konceptet. Det ville gosaa vaere uhensigtsmaessigt naar vi har en ung gut som Maelhle paa vej nedefra, og som bare ville komme bag et nyindkoeb, og PK. Det ville i det hele taget vaere et daarligt signal at sense omverdenen at vi ikke vil satse paa de unge.
PK er en god mand at have, da han trods alt kan dække mange pladser, når man pludselig bliver ramt af karantæner og skader på samme tid, så derfor har jeg heller ikke noget imod at have ham i klubben, og på holdet for at lukke et hul.

Men synes den her sæsonstart har vist en gang for alle, at han ikke dur som starter på højre back.. Det er vel lige før at han var bedre på venstre back, da han støttede derovre.

Og med det i mente, så bør vi da have afprøvet Maelhle før vinduet, for at se om vingrene var stærke nok allerede nu.
Jeg mener helt seriøst, at det ikke kan være meget værre end nu på højre back, så lad os da prøve den unge løve, og så leve med, at der kommer nogle skæverter, så længe der også kommer nogle guldkorn... I denne sæson har det simpelthen ikke været godt nok

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Brent » 28. aug 2016, 23:32

Klaus skrev:
Køllen I Møllen skrev:Hold kæft en gang primitiv lorte-fodbold vi disker op med idag. 4-5-1 på hjemmebane mod bovlamme ÅGF er decideret pinligt.

AGF beviste endnu engang at de er en retarderet lorte-klub med retarderede lorte-fans. De første 20 min af anden halvleg overbeviste mig om at ÅGFs 1-0 sejr ville holde hjem eftersom dommeren gav dem lov til totalt at destruere kampen med grove frispark og enorme tidsudtræk. Men dejlige 2 min med 2 mål og så kunne ÅGF intet. Gud i himlen hvor er deres fans primitive at se og høre på. Og hvor har de mange usympatiske knoldesparkere på holdet.

Altid en fornøjelse at vinde over Ååååååårhus.
Nemlig. Det er helt vildt så mange usympatiske personer, der kan samles omkring et hold. Publikum, der kastede ting efter vores ungdomsspillere i pausen, Riddersholm, Spellmann og Duncan. Efter moden overvejelse tror jeg trods alt, at Duncan må løbe med prisen for hans helt personlige fortolkning af fair play. Specielt da han sparkede bolden til målspark i forbindelse med et dommerkast. I guder hvor jeg forstår at Holgersson tager et kort bare for fornøjelsen af at sparke den lort ned....
Du mener "den lort" der med 6 scoringer var med til at redde os i 2011? Tal pænt om tidligere spillere, tak
AaB - the Nordic gateway to Europe

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Hovedet » 28. aug 2016, 23:32

Sauer skrev:
FlæskeFrank skrev:
Sauer skrev:Synes LS's udtalelser efter kampen var lidt mærkværdige, da han forklarede, at han troede, vi var døde og begravede inden de to mål. Det lød en smule af taktisk rådvildhed, når træneren egentlig har afskrevet muligheden for at justere til det bedre. Jeg læser måske mere ind i hans formulering end berettiget, men det byggede lidt på den fornemmelse, man nogle gange har haft af, at vi har svært ved at omstille os taktisk i løbet af en kamp.
Han var ærlig. Er det nu også forkert ?

Jeg hørte ham sige, at han havde set den samme kamp som os. Det skal han ikke klandres for!!!
Næh, det er det ikke. Og det er da kun godt, at han også kunne se, at det ikke var godt i dag. Men det kan på et tidspunkt blive et problem, hvis vi ikke har en klar plan for, hvordan man kan ændre kampbilledet, når oplægget ikke fungerer.

Jeg siger slet ikke, han skal ud af vagten. Udtalelsen lød bare af noget handlingslammelse, som man måske nogle gange har fornemmet.
Jeg vil nu gerne give kredit til Lars Søndergaard for en ædruelig og ærlig udtalelse. Dén slags er en mangelvare, og fri os for alverdens tåbelige træner- og spillerklichéer, der kan trækkes i en Viasatautomat. Når dét er sagt, kan jeg godt følge ordene om en manglende kampplan her. Vi hoster, hakker, sprutter og stønner, og på en eller anden mystisk måde kommer vi ud på den anden side med sejren i behold. Den slags kampe skal der selvfølgelig også være plads til i ny og næ, men logikken tilskriver, at pointstrømmen ophører, hvis ikke niveauet hæves.

Hvis vi skal tage de positive briller på og antage, at vi ikke blot navigerer uden mål og med i et planløst og randomiseret univers, kan sejren også tilskrives de individuelle kvaliteter hos Flores og Bassogog, der kan vende en kamp med et ugunstigt forløb som i dag.

EDIT: Noget andet er tilskuertallet: 6658. Seriøst?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. aug 2016, 03:52

Køn kamp? Nej, absolut ikke.

Men jeg kan ikke på nogen måde genkende at det skulle være vanvittigt ufortjent at vi vandt. AGF har bolden en smule mere end os (48-52), og de har et par afslutninger mere, men begge hold har lige mange skud indenfor målrammen, og selv når man tager i betragtning at vi scorer et mål mere end dem, så synes jeg egentlig det ser meget lige ud med store chancer udover målene. Og så er det altså ikke forbudt at have dygtige spillere, som får mål og ikke gode forsøg ud af anstrengelserne.

Var det en fejl at spille 4-5-1... og gjorde vi i det hele taget det? Jeg tror ikke det var en fejl at gribe kampen an på nogenlunde samme måde som vi så lykkes så godt i starten af kampen i Parken, det der gik galt var at for mange spillere ikke viste samme niveau. Jeg synes f.eks. at Meilinger var decideret dårlig i dag, Sloth gør ikke nogen forskel, PK var skidt kørende, og Würtz brugte lang tid på at finde noget der ligner vanligt niveau... Desuden var det dyrt at mangle Ene, specielt når Risgård måtte udgå forholdsvist tidligt. Jeg synes i øvrigt også det er dyrt at bruge Sloth så meget centralt, når vi endnu ikke er oppe og ramme et niveau centralt som Würtz/Risgård har når det er bedst, som i Parken.

Breddemæssigt er vi godt nok ramt i angrebet i øjeblikket, og derfor kan jeg godt forstå man griber efter alternative opstillinger og løsninger. Vi har Ene og Pohl ude i dag - mister Risgård som spillede angriber, og har Bassogog som ikke kan spille en hel kamp endnu. Jeg undrede mig også over det ikke var Grønning som kom ind for Risgård, men så havde vi stået med problemet hvis Bassogog var gået kold efter 60 min, og jeg synes sådan set godt man kan argumentere for at det var bedre at forsøge med at foretage en udskiftning som kunne ændre lidt på opstillingen og dermed have mulighed for at ændre kampbilledet, som jo altså heller ikke var superkønt i alle minutterne Risgård var på banen. I bakspejlet var det jo også ganske godt vi havde Thellufsen på banen... jeg synes forresten han ser rigtigt spændende ud.

Jeg synes ikke vi var så forfulgt af held som mange udtaler, hverken i denne kamp eller sæsonen indtil nu. Man behøver ikke altid spille det flotteste fodbold, eller have flest chancer for at fortjene en pointhøst, og jeg synes vi viser andre facetter som på forskellige tidspunkter har tippet kampene til vores fordel... det gælder først og fremmest fight til sidste minut, og det gælder individuel kvalitet.

Og nej AGF - man kan ikke brokke sig over at der ikke bliver dømt frispark til jer, i en situation hvor der er MINDST lige så meget frispark til Ahlmann sekundet før han angiveligt skulle lave et frispark (hvilket jeg bestemt ikke mener Ahlmann gør)... det giver jo simpelthen ingen mening. Der var heller ikke straffe da PK's arm i en naturlig position rammes af bolden, selv om man da har set den slags blive dømt. AGF burde snarere spørge sig selv hvordan det kan lade sig gøre at kampen bliver afgjort i en periode hvor der bliver scoret hele to gange imod dem, mens de har en spiller udenfor til behandling.

Hvornår har vi iøvrigt sidst været ubesejrede efter 7 runder? (EDIT: 98/99 og 11/12 er de eneste superligasæsoner hvor vi endnu ikke havde tabt efter 7 spillede kampe). Det er altså ikke bare en god start vi har fået - det er en start som vi aldrig har præsteret at lave bedre. Det er en fantastisk start af et hold som på ingen måde kan være gearet endnu til at toppræstere.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Gamling » 29. aug 2016, 08:19

Ja det er da mærkeligt at vi ikke spiller drømmefodbold 7 kampe inde i sæsonen, når start 11'eren kun indeholder 4-5 nye i forhold til sidste sæson (incl basse) og vi må sætte en nyoprykket spiller ind efter 33 minutter.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. aug 2016, 08:25

Brent skrev:
Klaus skrev:
Køllen I Møllen skrev:Hold kæft en gang primitiv lorte-fodbold vi disker op med idag. 4-5-1 på hjemmebane mod bovlamme ÅGF er decideret pinligt.

AGF beviste endnu engang at de er en retarderet lorte-klub med retarderede lorte-fans. De første 20 min af anden halvleg overbeviste mig om at ÅGFs 1-0 sejr ville holde hjem eftersom dommeren gav dem lov til totalt at destruere kampen med grove frispark og enorme tidsudtræk. Men dejlige 2 min med 2 mål og så kunne ÅGF intet. Gud i himlen hvor er deres fans primitive at se og høre på. Og hvor har de mange usympatiske knoldesparkere på holdet.

Altid en fornøjelse at vinde over Ååååååårhus.
Nemlig. Det er helt vildt så mange usympatiske personer, der kan samles omkring et hold. Publikum, der kastede ting efter vores ungdomsspillere i pausen, Riddersholm, Spellmann og Duncan. Efter moden overvejelse tror jeg trods alt, at Duncan må løbe med prisen for hans helt personlige fortolkning af fair play. Specielt da han sparkede bolden til målspark i forbindelse med et dommerkast. I guder hvor jeg forstår at Holgersson tager et kort bare for fornøjelsen af at sparke den lort ned....
Du mener "den lort" der med 6 scoringer var med til at redde os i 2011? Tal pænt om tidligere spillere, tak
At han har spillet i AaB fratager da ikke ham fra at følge fair play-reglerne?!?'

Iøvrigt skete det 2 gange igår at dommeren stoppede spillet pga en skade. Begge gange havde AaB bolden og ingen af gangen gav ÅGF den tilbage efter dommerkastet. Det er fuldstændigt grotesk at de slipper for påtale. Var det sket i mediernes opskregne plastikopgør i Kbh havde det ryddet alle forsider. I det hele taget leverede AGF et ualmindeligt negativt indtryk igår. Deres fans var retarderede, deres træner er en klovn, deres spillere en flok usympatiske idioter. Hader ÅGF.
Janteloven eksisterer IKKE!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3532
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af hje1980 » 29. aug 2016, 08:48

Eksil skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Eksil skrev:
Funky skrev:
Eksil skrev:Fyr LS nu!
Helt ærligt: Om så vi vinder 4-1 så kommer efter-snakken altså til at handle om, hvor afgrundsdybt dårligt spillet fungerede. Alt andet ville være virkelighedsfjernt.
Det er fint at være kritisk over for spillet. Det har været hakkende hele året og dårligt for det meste i dag, men fyringer kan ikke være det første skridt hele tiden. Så skulle der jo skiftes træner hver tredje kamp. Det er den hysteriske indstilling jeg gør grin med.
jeg ved sgu ikke - Jeg bliver nok aldrig LS-fan - men det kunne være, at jeg i stedet for at håbe på, at AaB finder en ny træner til næste sæson - skal til at håbe på, at han bliver headhuntet af en topklub ;)
Du joker, men målt på resultaterne overpræsterer AaB helt vildt lige nu. Han koster jo gratis til sommer, så ender AaB i top tre kan 2.bundesligaklub måske forelske sig i en tysktalende træner
Hvordan kan man overpræstere?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Eksil » 29. aug 2016, 09:05

hje1980 skrev:Hvordan kan man overpræstere?
Ved at præstere over forventningerne

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Funky » 29. aug 2016, 09:11

Gamling skrev:Ja det er da mærkeligt at vi ikke spiller drømmefodbold 7 kampe inde i sæsonen, når start 11'eren kun indeholder 4-5 nye i forhold til sidste sæson (incl basse) og vi må sætte en nyoprykket spiller ind efter 33 minutter.
Det er selvfølgelig gyldige argumenter, men ihukom så lige hvilke forandringer AGF også kom slæbende med. LS kunne efter kampen pege på, at der nok havde været 15 gode minutter i 1. halvleg, og det er nok rigtigt, men ellers var det svært at se, at man mødte et lavere rangeret, skades/salgsramt skodhold på hjemmebane. En kronisk dårligt præsterende spiller som Danny Olsen var ligefrem stærkt spillende imod os. Hvis Glenn kom hen til LS og tilbød ham at hoppe i tidsmaskinen og spille kampen om, så tror jeg LS ville løbe skrigende væk :D
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 29. aug 2016, 09:28

Funky skrev:Hvis Glenn kom hen til LS og tilbød ham at hoppe i tidsmaskinen og spille kampen om, så tror jeg LS ville løbe skrigende væk :D
Hvis Glenn kom hen til mig, ville jeg også løbe skrigende væk!!!

Projekt Glenn synes at være noget ramponeret efter de første 8 måneder. Pokalfinalen lyser flot, men alt andet er dårlig leverpostej.
- FlæskeFrank

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Frygah » 29. aug 2016, 09:32

Funky skrev:
Gamling skrev:Ja det er da mærkeligt at vi ikke spiller drømmefodbold 7 kampe inde i sæsonen, når start 11'eren kun indeholder 4-5 nye i forhold til sidste sæson (incl basse) og vi må sætte en nyoprykket spiller ind efter 33 minutter.
Det er selvfølgelig gyldige argumenter, men ihukom så lige hvilke forandringer AGF også kom slæbende med. LS kunne efter kampen pege på, at der nok havde været 15 gode minutter i 1. halvleg, og det er nok rigtigt, men ellers var det svært at se, at man mødte et lavere rangeret, skades/salgsramt skodhold på hjemmebane. En kronisk dårligt præsterende spiller som Danny Olsen var ligefrem stærkt spillende imod os. Hvis Glenn kom hen til LS og tilbød ham at hoppe i tidsmaskinen og spille kampen om, så tror jeg LS ville løbe skrigende væk :D
Jeg skal med det samme erkende jeg ikke så kampen, så jeg ved ikke hvordan AGF har spillet. Dog vil jeg stadig sige, at den slags fodbold som vi gerne vil spille i AaB, kan være noget sværere at implementere med mange nye i forhold til de fleste andre spillestile. Det er relativt "nemt" at at sætte nye fysiske krigere ind på et hold der lever på tonseri og fysik, stå defensivt og med lange bolde frem. At få nye spillere til med det samme at falde ind i en spillemåde hvor man gerne vil have bolden, hurtige og sikre afleveringer og mange løb rundt om boldholder tror jeg ikke er helt så nemt.

At vi er gået på kompromis i forhold til den gyldne mesterskabssæon, håber jeg tilskrives at spillerne er ved at finde på plads, og ikke et udtryk for trænerteamet tilgang til det fremadrettet.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af troelsh » 29. aug 2016, 10:15

Funky skrev:
Gamling skrev:Ja det er da mærkeligt at vi ikke spiller drømmefodbold 7 kampe inde i sæsonen, når start 11'eren kun indeholder 4-5 nye i forhold til sidste sæson (incl basse) og vi må sætte en nyoprykket spiller ind efter 33 minutter.
Det er selvfølgelig gyldige argumenter, men ihukom så lige hvilke forandringer AGF også kom slæbende med. LS kunne efter kampen pege på, at der nok havde været 15 gode minutter i 1. halvleg, og det er nok rigtigt, men ellers var det svært at se, at man mødte et lavere rangeret, skades/salgsramt skodhold på hjemmebane. En kronisk dårligt præsterende spiller som Danny Olsen var ligefrem stærkt spillende imod os. Hvis Glenn kom hen til LS og tilbød ham at hoppe i tidsmaskinen og spille kampen om, så tror jeg LS ville løbe skrigende væk :D
Min største bekymring er at Glenn kom med præcis den samme knoldesparker taktik som da vi tabte 2-0 til dem i pokalen sidste sæson, og vi havde intet modsvar. (Lange bolde mod Duncan, konstant angribe i vores højreside, hårdt spil og sidde tæt i duellerne.)

Vi er ikke Barcelona og kan selvfølgelig ikke spille udenom presset i 90 min. Derfor skal vi have en plan B mod de hold der angriber os på denne måde.

For at det kan fungere er vi nødtil at have en fysisk stærk spiller som Grønning på banen der kan vinde nogle dueller, så vi ikke bare får bolden lige tilbage i hovedet når vi forsøger at spille en lang bold.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Sanchez94 » 29. aug 2016, 10:24

troelsh skrev:
Min største bekymring er at Glenn kom med præcis den samme knoldesparker taktik som da vi tabte 2-0 til dem i pokalen sidste sæson, og vi havde intet modsvar. (Lange bolde mod Duncan, konstant angribe i vores højreside, hårdt spil og sidde tæt i duellerne.)

Vi er ikke Barcelona og kan selvfølgelig ikke spille udenom presset i 90 min. Derfor skal vi have en plan B mod de hold der angriber os på denne måde.

For at det kan fungere er vi nødtil at have en fysisk stærk spiller som Grønning på banen der kan vinde nogle dueller, så vi ikke bare får bolden lige tilbage i hovedet når vi forsøger at spille en lang bold.
Men præcis de lange bolde mod Duncan, havde vi jo faktisk ret godt styr på. Holgersson og KP lukker ham jo mildest talt ned.
Vores problem igår, var at vi lod os rive med til de fysiske dueller og felt til felt spillet. Der kan man godt se, at holdet stadig mangler en 15-20 kampe sammen. Vi mangler lige nu, en spiller som tør at tage tempo ud af kampen og får 10-15 afleveringer bundet sammen inden man sætter det seriøse angreb ind.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Pastorius » 29. aug 2016, 10:27

Sanchez94 skrev:
troelsh skrev:
Min største bekymring er at Glenn kom med præcis den samme knoldesparker taktik som da vi tabte 2-0 til dem i pokalen sidste sæson, og vi havde intet modsvar. (Lange bolde mod Duncan, konstant angribe i vores højreside, hårdt spil og sidde tæt i duellerne.)

Vi er ikke Barcelona og kan selvfølgelig ikke spille udenom presset i 90 min. Derfor skal vi have en plan B mod de hold der angriber os på denne måde.

For at det kan fungere er vi nødtil at have en fysisk stærk spiller som Grønning på banen der kan vinde nogle dueller, så vi ikke bare får bolden lige tilbage i hovedet når vi forsøger at spille en lang bold.
Men præcis de lange bolde mod Duncan, havde vi jo faktisk ret godt styr på. Holgersson og KP lukker ham jo mildest talt ned.
Vores problem igår, var at vi lod os rive med til de fysiske dueller og felt til felt spillet. Der kan man godt se, at holdet stadig mangler en 15-20 kampe sammen. Vi mangler lige nu, en spiller som tør at tage tempo ud af kampen og får 10-15 afleveringer bundet sammen inden man sætter det seriøse angreb ind.
Jeg synes vores største problem er at vi stort set altid forsøger at bygge spillet op over højre side. Jeg tror det starter med vores midterforsvarere, hvor det fortrinsvis er Holgersson der spiller den op og fortrinsvis fra højreside. Kasper P flytter nærmest kun bolden. Med Blåbjerg ser den del af spillet meget bedre ud.

En del af problemet er helt sikkert også at modstanderne presser os over i den side, for vi bliver langt giftigere fra venstre end vi er fra højre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Funky » 29. aug 2016, 10:27

Sanchez94 skrev:
troelsh skrev:
Min største bekymring er at Glenn kom med præcis den samme knoldesparker taktik som da vi tabte 2-0 til dem i pokalen sidste sæson, og vi havde intet modsvar. (Lange bolde mod Duncan, konstant angribe i vores højreside, hårdt spil og sidde tæt i duellerne.)

Vi er ikke Barcelona og kan selvfølgelig ikke spille udenom presset i 90 min. Derfor skal vi have en plan B mod de hold der angriber os på denne måde.

For at det kan fungere er vi nødtil at have en fysisk stærk spiller som Grønning på banen der kan vinde nogle dueller, så vi ikke bare får bolden lige tilbage i hovedet når vi forsøger at spille en lang bold.
Men præcis de lange bolde mod Duncan, havde vi jo faktisk ret godt styr på. Holgersson og KP lukker ham jo mildest talt ned.
Vores problem igår, var at vi lod os rive med til de fysiske dueller og felt til felt spillet. Der kan man godt se, at holdet stadig mangler en 15-20 kampe sammen. Vi mangler lige nu, en spiller som tør at tage tempo ud af kampen og får 10-15 afleveringer bundet sammen inden man sætter det seriøse angreb ind.
Det var vel det, som Sloth gerne skulle have gjort i går. Det kommer forhåbentlig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Sanchez94 » 29. aug 2016, 10:31

Pastorius skrev:
Sanchez94 skrev:
troelsh skrev:
Min største bekymring er at Glenn kom med præcis den samme knoldesparker taktik som da vi tabte 2-0 til dem i pokalen sidste sæson, og vi havde intet modsvar. (Lange bolde mod Duncan, konstant angribe i vores højreside, hårdt spil og sidde tæt i duellerne.)

Vi er ikke Barcelona og kan selvfølgelig ikke spille udenom presset i 90 min. Derfor skal vi have en plan B mod de hold der angriber os på denne måde.

For at det kan fungere er vi nødtil at have en fysisk stærk spiller som Grønning på banen der kan vinde nogle dueller, så vi ikke bare får bolden lige tilbage i hovedet når vi forsøger at spille en lang bold.
Men præcis de lange bolde mod Duncan, havde vi jo faktisk ret godt styr på. Holgersson og KP lukker ham jo mildest talt ned.
Vores problem igår, var at vi lod os rive med til de fysiske dueller og felt til felt spillet. Der kan man godt se, at holdet stadig mangler en 15-20 kampe sammen. Vi mangler lige nu, en spiller som tør at tage tempo ud af kampen og får 10-15 afleveringer bundet sammen inden man sætter det seriøse angreb ind.
Jeg synes vores største problem er at vi stort set altid forsøger at bygge spillet op over højre side. Jeg tror det starter med vores midterforsvarere, hvor det fortrinsvis er Holgersson der spiller den op og fortrinsvis fra højreside. Kasper P flytter nærmest kun bolden. Med Blåbjerg ser den del af spillet meget bedre ud.

En del af problemet er helt sikkert også at modstanderne presser os over i den side, for vi bliver langt giftigere fra venstre end vi er fra højre.
Jeg er enig i at vores højreside, for ofte kommer til at skulle skabe det offensive, og som du siger, så er der 2 grunde. Holgersson, er klasser bedre en KP til at føre bolden frem, og så vil modstanderne selvfølgelig gerne presse bolden over til PK frem for Ahlmann.
Det er klart at modstanderne forsøger at presse den over til PK, når de kender Ahlmanns kvaliteter

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Sanchez94 » 29. aug 2016, 10:34

Funky skrev:
Sanchez94 skrev:
troelsh skrev:
Min største bekymring er at Glenn kom med præcis den samme knoldesparker taktik som da vi tabte 2-0 til dem i pokalen sidste sæson, og vi havde intet modsvar. (Lange bolde mod Duncan, konstant angribe i vores højreside, hårdt spil og sidde tæt i duellerne.)

Vi er ikke Barcelona og kan selvfølgelig ikke spille udenom presset i 90 min. Derfor skal vi have en plan B mod de hold der angriber os på denne måde.

For at det kan fungere er vi nødtil at have en fysisk stærk spiller som Grønning på banen der kan vinde nogle dueller, så vi ikke bare får bolden lige tilbage i hovedet når vi forsøger at spille en lang bold.
Men præcis de lange bolde mod Duncan, havde vi jo faktisk ret godt styr på. Holgersson og KP lukker ham jo mildest talt ned.
Vores problem igår, var at vi lod os rive med til de fysiske dueller og felt til felt spillet. Der kan man godt se, at holdet stadig mangler en 15-20 kampe sammen. Vi mangler lige nu, en spiller som tør at tage tempo ud af kampen og får 10-15 afleveringer bundet sammen inden man sætter det seriøse angreb ind.
Det var vel det, som Sloth gerne skulle have gjort i går. Det kommer forhåbentlig.
Fra min position på stadion igår, så jeg en meget anonym Casper Sloth. Jeg syntes ellers han var begyndt at spille sig rigtig fint op de seneste par kampe. Men når man ikke har spillet kontinuerligt fodbold i 12 måneder, og møder sin gamle klub, så kan der være en masse nerver og spændinger, som kommer til at give en forkrampet indsats.
Jeg ved heller ikke om mine betragtninger om at han var anonym er korrekte, men jeg lagde bare ikke meget mærke til ham..

Besvar