AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af KME » 7. sep 2016, 15:08

Vi har det svært mod hold der presser os højt oppe på banen, vi har det svært mod hold der parkerer bussen. Det bliver ikke nemt. ;)

Men vi vinder. :aabfan: :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af NIN » 7. sep 2016, 15:14

KME skrev:Vi har det svært mod hold der presser os højt oppe på banen, vi har det svært mod hold der parkerer bussen. Det bliver ikke nemt. ;)

Men vi vinder. :aabfan: :aabfan:
Haha. Sad med samme tanke. Kan modstanderne ikke bare spille nuetralt :D
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. sep 2016, 18:36

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:Lad dem da bare komme med hvad de har, ellers skal vi jo høre eksperterne sige "men nu skal vi heller ikke glemme at Brøndby manglede den-og-den" i det næste halve år, efter de har lidt deres første nederlag i sæsonen... det magter jeg sgu ikke, og jeg tror egentlig vi har ca. lige store chancer for at slå dem ligegyldigt hvem de stiller med, for det drejer sig mest af alt om hvordan vi selv præsterer. Jeg tror at de får problemer med at tøjle vores individuelle kvaliteter, og vi skal nok lykkes med at spille os uden om deres pres til kontrachancer i løbet af kampen. Om vi så kan holde dem fra fadet er selvfølgelig spændende.
Min store frygt her er netop, at jeg synes spillet i det meste af 2016 har vist, at vi kun få gange evner at spille mod hold der presser os. Det tvinger os til at stå langt lavere, end det har været tilfældet tidligere, fordi vi ikke taktisk har reageret specielt godt på det. AGF har nu tørret røv i os rent spillemæssigt 3 gange indenfor det seneste år, og vi har stadig ikke fundet et modtræk.
Jeg tror desværre at folk overvurderer vores styrker, og er ret dygtige til at ignorere hvor gode Brøndby er blevet til deres overfaldsfodbold. Selv hvis vi venter dem ud, så vil vi få problemer. Vores individuelle styrker kan vi ikke bruge til ret meget, når vi bliver tvunget til at stå så lavt som det har været tilfældet i alt for mange kampe i løbet af 2016.
Brøndby har tit været heroppe og fået ørene i maskinen på tidspunkter hvor billedet af en klar fordel til deres side har været det samme før kampen. Selv om vi har et ret nyt hold, forventer jeg at se et AaB hold som løfter sig markant i forhold til f.eks. AGF kampen. Jeg tror iøvrigt at vi har haft rigtigt godt af pausen, selv om det er lidt en bet at Flores ikke har kunnet træne med.

Glen's hold har vi vel helt generelt svært ved at finde nøglerne overfor, med ganske få undtagelser.

Jeg forventer ikke at vi kan dominere kampen, eller at størstedelen vil forgå på vores betingelser, men jeg kan ikke se hvorfor vi skal frygte Brøndby. Vi kan sagtens tabe kampen, ligesom vi kan tabe til så mange andre hold i ligaen lige nu. For Brøndbys vedkommende er de da kommet langt i forhold til at finde noget af det som de har mistet de seneste mange år, men jeg mener nu at de i øjeblikket lever højt på at der ikke rigtigt er nogen som har knækket koden rent taktisk mod dem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Jakobsen » 7. sep 2016, 19:06

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:Lad dem da bare komme med hvad de har, ellers skal vi jo høre eksperterne sige "men nu skal vi heller ikke glemme at Brøndby manglede den-og-den" i det næste halve år, efter de har lidt deres første nederlag i sæsonen... det magter jeg sgu ikke, og jeg tror egentlig vi har ca. lige store chancer for at slå dem ligegyldigt hvem de stiller med, for det drejer sig mest af alt om hvordan vi selv præsterer. Jeg tror at de får problemer med at tøjle vores individuelle kvaliteter, og vi skal nok lykkes med at spille os uden om deres pres til kontrachancer i løbet af kampen. Om vi så kan holde dem fra fadet er selvfølgelig spændende.
Min store frygt her er netop, at jeg synes spillet i det meste af 2016 har vist, at vi kun få gange evner at spille mod hold der presser os. Det tvinger os til at stå langt lavere, end det har været tilfældet tidligere, fordi vi ikke taktisk har reageret specielt godt på det. AGF har nu tørret røv i os rent spillemæssigt 3 gange indenfor det seneste år, og vi har stadig ikke fundet et modtræk.
Jeg tror desværre at folk overvurderer vores styrker, og er ret dygtige til at ignorere hvor gode Brøndby er blevet til deres overfaldsfodbold. Selv hvis vi venter dem ud, så vil vi få problemer. Vores individuelle styrker kan vi ikke bruge til ret meget, når vi bliver tvunget til at stå så lavt som det har været tilfældet i alt for mange kampe i løbet af 2016.
Brøndby har tit været heroppe og fået ørene i maskinen på tidspunkter hvor billedet af en klar fordel til deres side har været det samme før kampen. Selv om vi har et ret nyt hold, forventer jeg at se et AaB hold som løfter sig markant i forhold til f.eks. AGF kampen. Jeg tror iøvrigt at vi har haft rigtigt godt af pausen, selv om det er lidt en bet at Flores ikke har kunnet træne med.

Glen's hold har vi vel helt generelt svært ved at finde nøglerne overfor, med ganske få undtagelser.

Jeg forventer ikke at vi kan dominere kampen, eller at størstedelen vil forgå på vores betingelser, men jeg kan ikke se hvorfor vi skal frygte Brøndby. Vi kan sagtens tabe kampen, ligesom vi kan tabe til så mange andre hold i ligaen lige nu. For Brøndbys vedkommende er de da kommet langt i forhold til at finde noget af det som de har mistet de seneste mange år, men jeg mener nu at de i øjeblikket lever højt på at der ikke rigtigt er nogen som har knækket koden rent taktisk mod dem.
Brøndby projektet mangler stadig at stå sin prøve. De ridder på en bølge og det bliver også hverdag og regnvejr igen en dag under Zorninger og så tror jeg de får meget svært ved at honorere det pres deres overpræstation vil sætte dem under. Derudover viser alt historik, at Zorninger er en træner der slider sine folk op - lad ham endelig gøre det samme i Brøndby.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. sep 2016, 19:11

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:Lad dem da bare komme med hvad de har, ellers skal vi jo høre eksperterne sige "men nu skal vi heller ikke glemme at Brøndby manglede den-og-den" i det næste halve år, efter de har lidt deres første nederlag i sæsonen... det magter jeg sgu ikke, og jeg tror egentlig vi har ca. lige store chancer for at slå dem ligegyldigt hvem de stiller med, for det drejer sig mest af alt om hvordan vi selv præsterer. Jeg tror at de får problemer med at tøjle vores individuelle kvaliteter, og vi skal nok lykkes med at spille os uden om deres pres til kontrachancer i løbet af kampen. Om vi så kan holde dem fra fadet er selvfølgelig spændende.
Min store frygt her er netop, at jeg synes spillet i det meste af 2016 har vist, at vi kun få gange evner at spille mod hold der presser os. Det tvinger os til at stå langt lavere, end det har været tilfældet tidligere, fordi vi ikke taktisk har reageret specielt godt på det. AGF har nu tørret røv i os rent spillemæssigt 3 gange indenfor det seneste år, og vi har stadig ikke fundet et modtræk.
Jeg tror desværre at folk overvurderer vores styrker, og er ret dygtige til at ignorere hvor gode Brøndby er blevet til deres overfaldsfodbold. Selv hvis vi venter dem ud, så vil vi få problemer. Vores individuelle styrker kan vi ikke bruge til ret meget, når vi bliver tvunget til at stå så lavt som det har været tilfældet i alt for mange kampe i løbet af 2016.
Helt enig. Det nytter ikke noget at have Bassogog fremme som kunne være giftig på kontra hvis han ikke får bolden. Mod AGF havde Basso bolden retvendt mod AGF 2-3 gange og de to gange blev han nedlagt inden han fik sat fart i den første dribling.
Janteloven eksisterer IKKE!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Hovedet » 7. sep 2016, 21:43

NIN skrev:
KME skrev:Vi har det svært mod hold der presser os højt oppe på banen, vi har det svært mod hold der parkerer bussen. Det bliver ikke nemt. ;)

Men vi vinder. :aabfan: :aabfan:
Haha. Sad med samme tanke. Kan modstanderne ikke bare spille nuetralt :D
I den ideelle verden møder vi et hold, der har en afslappet holdning til det defensive arbejde og ikke lægger pres på os. Man må i øvrigt formode, at et fuldtidsprofessionelt hold fra landets bedste række, der oven i hatten pt. ligger nr. 1, rent faktisk er i stand til at lægge et vist pres på os ...

Men hold da op; jeg er helt blank i forhold til slutresultat her. Det bliver en utrolig spændende kamp.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Gamling » 8. sep 2016, 08:02

Nu skal vi heller ikke gøre BIF bedre end de er. Ja de har i perioder spillet rigtigt flot fodbold med deres nye presstil og ja de ligger pt nr 1. Men det er ikke fordi de har fået en række nye spillere, men mere fordi en række af de spillere de allerede havde er blomstret op samtidig med at deres indkøb/lejer har øget kvaliteten i centerforsvaret og på midtbanen.

Akkurat det samme kan man jo sige om AaB. Vores indkøb har også øget kvaliteten - især på midtbanen - og en del af de spillere der virkede mætte og selvfede i foråret er vågnet op/ved at vågne op igen + en par af de nye unge banker allerede på til startopstillingen.

Så selvfølgelig slår vi BIF på søndag. De skal bare have lov at løbe sig trætte og så sætter vi en 2-3 pinde ind :-)
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Lindmark » 8. sep 2016, 10:12

Jesper Schmidt skrev:Lad dem da bare komme med hvad de har, ellers skal vi jo høre eksperterne sige "men nu skal vi heller ikke glemme at Brøndby manglede den-og-den" i det næste halve år, efter de har lidt deres første nederlag i sæsonen... det magter jeg sgu ikke, og jeg tror egentlig vi har ca. lige store chancer for at slå dem ligegyldigt hvem de stiller med, for det drejer sig mest af alt om hvordan vi selv præsterer. Jeg tror at de får problemer med at tøjle vores individuelle kvaliteter, og vi skal nok lykkes med at spille os uden om deres pres til kontrachancer i løbet af kampen. Om vi så kan holde dem fra fadet er selvfølgelig spændende.
Uanset hvem de pisgule stiller op med og uanset hvordan AaB-sejren (forhåbentlig) kommer i hus, har overskrifterne allerede skrevet sig selv - og de kommer som altid til at handle om Brømbø og ikke om AaB. Det er sket så mange gange før, og det kommer til at ske indtil københavnerpressen - skrevne og æterbårne medier - en skønne dag imploderer. Så ingen grund til at ligge søvnløs over det.

Jeg håber derfor at så mange af deres spillere som muligt er skadede eller halvskadede til kampen, ikke mindst ham den nye tysker. :money:
Lindmark / Vendelbokartellet

oswald
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 14. jul 2007, 18:58

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af oswald » 8. sep 2016, 13:20

Der er nu udsolgt af siddepladser til kampen på søndag.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Tyskeren » 8. sep 2016, 14:59

Billetter sælges til søndag! Jeg har tre siddepladser på Weber nedre C - række 4 (sæde 7, 9 og 11). Normalpris 305 kr. Det er 1 voksen og 2 børn.

Vil gerne have 200 kr. for dem.

Skriv pb hvis det har interesse.

nortvig
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. sep 2016, 17:01

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af nortvig » 8. sep 2016, 17:08

Er der en af jer der kan svare mig på om man som studerende kan købe pensionistbillet og så vise sit studiekort ved indgangen uden problemer?

Fritz
1. div
1. div
Indlæg: 281
Tilmeldt: 17. mar 2008, 12:17

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Fritz » 8. sep 2016, 19:44

nortvig skrev:Er der en af jer der kan svare mig på om man som studerende kan købe pensionistbillet og så vise sit studiekort ved indgangen uden problemer?
Jeg ved, at der er studierabat til Spar Nord (og vidst også til 3F). Samme pris som pensionistbillet, men kan ikke købes i forsalg. Du vil blot skulle vise studiekort i lugen, når du køber billetten (og evt. når du går ind på Stadion).

emilfcman
Miniput
Miniput
Indlæg: 8
Tilmeldt: 11. jul 2016, 20:25
Favoritspiller: kasper risgård

Re: RE: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af emilfcman » 9. sep 2016, 08:08

FlæskeFrank skrev:Selvom der er længe til næste superligakamp, så kan tråden ligeså godt startes allerede nu.

Inden kampen skal kampen om Limfjorden først stå. Og enkelte spillere har vel også landskampe på programmet. Flores er i Sydamerika og skal spille den 1. og 6. september, så han får nok ikke meget mere sammenspil med AaB-holdet inden denne kamp. Børsting havde vist meldt fra til U21, Blåbjerg ?

Skader: pt. Ene, Risgård, Pohl og Børsting. Alle fire kan vel nå at blive klar, selvom alle nok ikke når startopstillingen.

Tilskuere: Her må vi forvente 10.000. Alt under vil være skuffende.

Vi har vundet de sidste fem gange Brøndby har været i Aalborg. Inden grund til at ændre den tradition. Vi har mødt Brøndby mange gange i september på hjemmebane, men kun tabt to gange, nemlig i 2001 og Romerlyskampen i 1995.

Holdopstilling giver ikke mening endnu.
Hvis AaB kan spille 1-1 i parken kab de vel også vinde mod brömbö

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af PeterS » 9. sep 2016, 09:58

Der er øl og stemning på Viggo's værtshus i gaden inden kampen.

https://www.facebook.com/events/1197551783643694/

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af aaballday » 10. sep 2016, 13:02

Ahlmann ude. Flores er træt i kroppen.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Kokkefar » 10. sep 2016, 13:54

aaballday skrev:Ahlmann ude. Flores er træt i kroppen.
Rokkedal og Bytyqi spiller kamp for u19 i dag, mens Pohl spiller for Danmarksserien. Underligt at sende to forsvarsspillere ned på u19 når Ahlmann er skadet..

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Hovedet » 10. sep 2016, 15:53

Kokkefar skrev:
aaballday skrev:Ahlmann ude. Flores er træt i kroppen.
Rokkedal og Bytyqi spiller kamp for u19 i dag, mens Pohl spiller for Danmarksserien. Underligt at sende to forsvarsspillere ned på u19 når Ahlmann er skadet..
Ah, får det aldrig med ham og de skader? Alvorlig svækkelse - og navnlig, hvis det skal på i længere tid, hvad det jo gerne gør i hans tilfælde.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Funky » 10. sep 2016, 17:07

Hovedet skrev:
Kokkefar skrev:
aaballday skrev:Ahlmann ude. Flores er træt i kroppen.
Rokkedal og Bytyqi spiller kamp for u19 i dag, mens Pohl spiller for Danmarksserien. Underligt at sende to forsvarsspillere ned på u19 når Ahlmann er skadet..
Ah, får det aldrig med ham og de skader? Alvorlig svækkelse - og navnlig, hvis det skal på i længere tid, hvad det jo gerne gør i hans tilfælde.
På den anden side har Blåbjerg sådant set gjort det helt okay på netop den position på U-landsholdet. Hans offensive afleveringer er alibi, men defensivt og løbemæssigt tror jeg ikke han pt. gør det ringere end Ahlmann.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Hovedet » 10. sep 2016, 17:09

Funky skrev:
Hovedet skrev:
Kokkefar skrev:
aaballday skrev:Ahlmann ude. Flores er træt i kroppen.
Rokkedal og Bytyqi spiller kamp for u19 i dag, mens Pohl spiller for Danmarksserien. Underligt at sende to forsvarsspillere ned på u19 når Ahlmann er skadet..
Ah, får det aldrig med ham og de skader? Alvorlig svækkelse - og navnlig, hvis det skal på i længere tid, hvad det jo gerne gør i hans tilfælde.
På den anden side har Blåbjerg sådant set gjort det helt okay på netop den position på U-landsholdet. Hans offensive afleveringer er alibi, men defensivt og løbemæssigt tror jeg ikke han pt. gør det ringere end Ahlmann.
Ja, Blåbjerg er bestemt ikke en håbløs afløser - på ingen måde. Jeg synes blot, det er lidt trist med Ahlmann, der aldrig rigtig får spillet sig op, inden skaderne sætter ind. Hvis AaB også må undvære Risgård, mangler vi to af de spillere, der kan modstå Brøndbys presspil, og det huer mig ikke rigtigt.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af BoT » 10. sep 2016, 17:42

Blåbjerg lavede 5 assists sidste sæson, 9. Bedst pr. Spillede minutter af alle i ligaen. Han er glimrende offensivt.

Besvar