AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af BoT » 1. sep 2016, 12:38

Vi skal altså lige huske på - som AGF-kampen tydeligt viste os - at vi pt. slet ikke er lige så stærke på bolden til at spille os forbi høje pres, som vi har været tidligere.
Jeg var inviteret (gratis!!) på Brøndby Stadion til deres seneste Europa-kamp og så et hold, der presser kompromisløst og som spiller meget primitivt. Det er nærmest, som om spillerne har forbud mod at aflevere til siden, så snart især de centrale midtbanespillere har bolden, bliver den forsøgt spillet i dybden frem mod de forreste. Det så meget rodet ud, men var alligevel effektivt på den måde, at Panathinaikos især i første halvleg var presset helt ned i eget felt og stort set ikke var i boldbesiddelse. Det blev dog ikke til særlig mange Brøndby-chancer, da grækerne havde læst på lektien og stod massivt defensivt centralt på banen, hvilket ikke bekom Bif vel.

I anden halvleg gik Brønby helt kold - og Panathinaikos fik masser af plads at spille på.

Vores chance ligger to steder:
1 - på IKKE at have bolden, men i stedet lukrere på den kompromisløse gonzo-Brøndby-stil, der medfører en del boldtab midt på banen. Kan vi derefter få Basso retvendt ned mod deres lidt tunge midterforsvar, ser det lovende ud.
2 - holde stand indtil et godt stykke ind i 2. halvleg. Det kræver virkelig meget at spille på den måde, Brøndby gør. Har de tur i den, kan de blive ved - skal de spille "op ad bakke" kan de falde sammen fysisk.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af NIN » 1. sep 2016, 13:07

BoT skrev:Vi skal altså lige huske på - som AGF-kampen tydeligt viste os - at vi pt. slet ikke er lige så stærke på bolden til at spille os forbi høje pres, som vi har været tidligere.
Jeg var inviteret (gratis!!) på Brøndby Stadion til deres seneste Europa-kamp og så et hold, der presser kompromisløst og som spiller meget primitivt. Det er nærmest, som om spillerne har forbud mod at aflevere til siden, så snart især de centrale midtbanespillere har bolden, bliver den forsøgt spillet i dybden frem mod de forreste. Det så meget rodet ud, men var alligevel effektivt på den måde, at Panathinaikos især i første halvleg var presset helt ned i eget felt og stort set ikke var i boldbesiddelse. Det blev dog ikke til særlig mange Brøndby-chancer, da grækerne havde læst på lektien og stod massivt defensivt centralt på banen, hvilket ikke bekom Bif vel.

I anden halvleg gik Brønby helt kold - og Panathinaikos fik masser af plads at spille på.

Vores chance ligger to steder:
1 - på IKKE at have bolden, men i stedet lukrere på den kompromisløse gonzo-Brøndby-stil, der medfører en del boldtab midt på banen. Kan vi derefter få Basso retvendt ned mod deres lidt tunge midterforsvar, ser det lovende ud.
2 - holde stand indtil et godt stykke ind i 2. halvleg. Det kræver virkelig meget at spille på den måde, Brøndby gør. Har de tur i den, kan de blive ved - skal de spille "op ad bakke" kan de falde sammen fysisk.
Nu så jeg ikke den omtalte kamp, eller BIF-FCK. Mistede de også puste i 2. halvleg der? Ingen tvivl om deres overfalds fodbold koster kræfter.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. sep 2016, 13:30

BoT skrev:Vi skal altså lige huske på - som AGF-kampen tydeligt viste os - at vi pt. slet ikke er lige så stærke på bolden til at spille os forbi høje pres, som vi har været tidligere.
Jeg var inviteret (gratis!!) på Brøndby Stadion til deres seneste Europa-kamp og så et hold, der presser kompromisløst og som spiller meget primitivt. Det er nærmest, som om spillerne har forbud mod at aflevere til siden, så snart især de centrale midtbanespillere har bolden, bliver den forsøgt spillet i dybden frem mod de forreste. Det så meget rodet ud, men var alligevel effektivt på den måde, at Panathinaikos især i første halvleg var presset helt ned i eget felt og stort set ikke var i boldbesiddelse. Det blev dog ikke til særlig mange Brøndby-chancer, da grækerne havde læst på lektien og stod massivt defensivt centralt på banen, hvilket ikke bekom Bif vel.

I anden halvleg gik Brønby helt kold - og Panathinaikos fik masser af plads at spille på.

Vores chance ligger to steder:
1 - på IKKE at have bolden, men i stedet lukrere på den kompromisløse gonzo-Brøndby-stil, der medfører en del boldtab midt på banen. Kan vi derefter få Basso retvendt ned mod deres lidt tunge midterforsvar, ser det lovende ud.
2 - holde stand indtil et godt stykke ind i 2. halvleg. Det kræver virkelig meget at spille på den måde, Brøndby gør. Har de tur i den, kan de blive ved - skal de spille "op ad bakke" kan de falde sammen fysisk.
Så vil jeg foreslå at vi starter med Flores og Bassso på bænken og så Grønning/Risgaard oppe foran. Der skal kværnes igennem. 5 min inde i anden halvleg når alle ligger i græsset med krampe kommer Flores og Basso så ind og vupti.... :)
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2016, 13:40

Hørte også en kommentar - netop, at Brøndby manglede at vise, hvad de kunne, når de havde bolden. Underforstået systemet bygge meget på modstandernes fejl.

Jeg tror vores 2014-hold havde vundet klart over Brøndbys indianerfodbold. Er lidt usikker på, hvor hurtig vi kan spile bolden rundt pt. og hvor pasningssikre vi er. Kan stadig huske i 2013-2014, hvor bolden blev spillet hen til en medspiller, som var omgivet af 3 modstandere uden at det betød boldtab.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af BoT » 1. sep 2016, 13:42

Køllen I Møllen skrev: Så vil jeg foreslå at vi starter med Flores og Bassso på bænken og så Grønning/Risgaard oppe foran. Der skal kværnes igennem. 5 min inde i anden halvleg når alle ligger i græsset med krampe kommer Flores og Basso så ind og vupti.... :)
Det vil i hvert fald ikke være helt dumt med noget mere fysik på top, så vi af og til kan aflaste bagkæden med en lang bold, uden at den bare kommer direkte retur igen.
Dog vil både Basso og Flores kunne gøre ondt, hvis vi formår at erobre bolden fra deres midtbane..

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:27
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Schredni » 1. sep 2016, 13:50

FlæskeFrank skrev:Hørte også en kommentar - netop, at Brøndby manglede at vise, hvad de kunne, når de havde bolden. Underforstået systemet bygge meget på modstandernes fejl.

Jeg tror vores 2014-hold havde vundet klart over Brøndbys indianerfodbold. Er lidt usikker på, hvor hurtig vi kan spile bolden rundt pt. og hvor pasningssikre vi er. Kan stadig huske i 2013-2014, hvor bolden blev spillet hen til en medspiller, som var omgivet af 3 modstandere uden at det betød boldtab.
Jeg er også lidt usikker på Brøndby-kampen. Vi har dog i truppen to meget gode defensive midtbanespillere, der for det meste er bedre end de andre i ligaen. Hvis vi kan få lukket ned for mellemrummene, som Brøndby går efter at løbe i, er vi kommet ret langt. Er de pressede hele tiden kommer de simple afleveringer, ikke med så høj kvalitet. Ud over det har vi også hurtige, aggressive offensive spillere. Det kan gøre ondt på Brøndby, hvis vi får Basso i gang.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af FlæskeFrank » 1. sep 2016, 13:55

Schredni skrev:Vi har dog i truppen to meget gode defensive midtbanespillere, der for det meste er bedre end de andre i ligaen.
Du må godt kalde dem ved navn: Kasper P og Patrick.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:27
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Schredni » 1. sep 2016, 14:05

FlæskeFrank skrev:
Schredni skrev:Vi har dog i truppen to meget gode defensive midtbanespillere, der for det meste er bedre end de andre i ligaen.
Du må godt kalde dem ved navn: Kasper P og Patrick.
Ja det skriger bare klasse. :)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. sep 2016, 14:17

FlæskeFrank skrev:Hørte også en kommentar - netop, at Brøndby manglede at vise, hvad de kunne, når de havde bolden. Underforstået systemet bygge meget på modstandernes fejl.

Jeg tror vores 2014-hold havde vundet klart over Brøndbys indianerfodbold. Er lidt usikker på, hvor hurtig vi kan spile bolden rundt pt. og hvor pasningssikre vi er. Kan stadig huske i 2013-2014, hvor bolden blev spillet hen til en medspiller, som var omgivet af 3 modstandere uden at det betød boldtab.
Helt enig. Vores hold fra `14 havde splittet det nuværende Brøndby-hold ad i atomer!
Janteloven eksisterer IKKE!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af frederikshavneren » 7. sep 2016, 09:40

Hany Mukhtar er skadet og går glip af kampen. Det er en stor fordel da tyskeren kandiderer stærkt til at være sommerens bedste tilgang hidtil

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af BoT » 7. sep 2016, 10:05

Så ryger Hjulsager sikkert frem på forreste plads i deres diamant, og Frederik Holst overtager pladsen ved siden af Phiri. Klar svækkelse offensivt, men styrker dem måske også defensivt. Holst er god i deres presspil.
Hjulsager har dog også været små-skadet. De begynder at bliver ramt lidt af deres spillestil samt en relativt smal trup.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af FlæskeFrank » 7. sep 2016, 10:19

Hjulsager er vel også tvivlsom. Men de sætter vel Austin ind, så flæsker vores spillere uden at få kort... Så vil jeg nok hellere se Mukhtar.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Jakobsen » 7. sep 2016, 10:58

FlæskeFrank skrev:Hjulsager er vel også tvivlsom. Men de sætter vel Austin ind, så flæsker vores spillere uden at få kort... Så vil jeg nok hellere se Mukhtar.
Både Mukthar og Hjulsager ude, hvor ville det efterlade deres midtbane? Noget ala. nedenstående medmindre Kahlenberg på mirakuløs vis bliver frisk.

Nørgaard

Holst, Phiri

Greko/Kliment
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Eksil » 7. sep 2016, 11:31

FlæskeFrank skrev:Hjulsager er vel også tvivlsom. Men de sætter vel Austin ind, så flæsker vores spillere uden at få kort... Så vil jeg nok hellere se Mukhtar.
Hjulsager har klarmeldt sig selv, jf. en bold.dk nyhed jeg læste.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. sep 2016, 13:13

Lad dem da bare komme med hvad de har, ellers skal vi jo høre eksperterne sige "men nu skal vi heller ikke glemme at Brøndby manglede den-og-den" i det næste halve år, efter de har lidt deres første nederlag i sæsonen... det magter jeg sgu ikke, og jeg tror egentlig vi har ca. lige store chancer for at slå dem ligegyldigt hvem de stiller med, for det drejer sig mest af alt om hvordan vi selv præsterer. Jeg tror at de får problemer med at tøjle vores individuelle kvaliteter, og vi skal nok lykkes med at spille os uden om deres pres til kontrachancer i løbet af kampen. Om vi så kan holde dem fra fadet er selvfølgelig spændende.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. sep 2016, 13:27

Jesper Schmidt skrev:Lad dem da bare komme med hvad de har, ellers skal vi jo høre eksperterne sige "men nu skal vi heller ikke glemme at Brøndby manglede den-og-den" i det næste halve år, efter de har lidt deres første nederlag i sæsonen... det magter jeg sgu ikke, og jeg tror egentlig vi har ca. lige store chancer for at slå dem ligegyldigt hvem de stiller med, for det drejer sig mest af alt om hvordan vi selv præsterer. Jeg tror at de får problemer med at tøjle vores individuelle kvaliteter, og vi skal nok lykkes med at spille os uden om deres pres til kontrachancer i løbet af kampen. Om vi så kan holde dem fra fadet er selvfølgelig spændende.
Jeg synes vi flunkede big time mod AGF fordi vi netop ikke kunne finde ud af at spille os ud af deres presspil.

Høje bolde op mod Basso og Flores er ikke vejen frem.
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. sep 2016, 13:35

Køllen I Møllen skrev:
Jesper Schmidt skrev:Lad dem da bare komme med hvad de har, ellers skal vi jo høre eksperterne sige "men nu skal vi heller ikke glemme at Brøndby manglede den-og-den" i det næste halve år, efter de har lidt deres første nederlag i sæsonen... det magter jeg sgu ikke, og jeg tror egentlig vi har ca. lige store chancer for at slå dem ligegyldigt hvem de stiller med, for det drejer sig mest af alt om hvordan vi selv præsterer. Jeg tror at de får problemer med at tøjle vores individuelle kvaliteter, og vi skal nok lykkes med at spille os uden om deres pres til kontrachancer i løbet af kampen. Om vi så kan holde dem fra fadet er selvfølgelig spændende.
Jeg synes vi flunkede big time mod AGF fordi vi netop ikke kunne finde ud af at spille os ud af deres presspil.

Høje bolde op mod Basso og Flores er ikke vejen frem.
Jeg tror også det kommer til at give os problemer, men det skal nok lykkes nogle gange i løbet af kampen at overspille deres all-in pres, det har vi kvaliteten til.

Høje bolde mod Grønning kunne omvendt være en meget god plan, hvis vi får svært ved at spille os derop. Jeg kunne godt se fornuften i at starte med ham.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Eksil » 7. sep 2016, 13:39

AGF kampen vidste jo hvad de kommer med, bare bedre. AGF spillede næsten med fire centralt, da de ikke havde en ærlig kant i truppen. Det gav dem naturligt overtal derinde, på nær i de perioder hvor AaB fik brugt kanterne ordenligt. I sådan en kamp skal de ikke trække ind over midten, for det er jo bare at løbe ind i trafik.

Gamen

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Gamen » 7. sep 2016, 13:45

Jesper Schmidt skrev:Lad dem da bare komme med hvad de har, ellers skal vi jo høre eksperterne sige "men nu skal vi heller ikke glemme at Brøndby manglede den-og-den" i det næste halve år, efter de har lidt deres første nederlag i sæsonen... det magter jeg sgu ikke, og jeg tror egentlig vi har ca. lige store chancer for at slå dem ligegyldigt hvem de stiller med, for det drejer sig mest af alt om hvordan vi selv præsterer. Jeg tror at de får problemer med at tøjle vores individuelle kvaliteter, og vi skal nok lykkes med at spille os uden om deres pres til kontrachancer i løbet af kampen. Om vi så kan holde dem fra fadet er selvfølgelig spændende.
Min store frygt her er netop, at jeg synes spillet i det meste af 2016 har vist, at vi kun få gange evner at spille mod hold der presser os. Det tvinger os til at stå langt lavere, end det har været tilfældet tidligere, fordi vi ikke taktisk har reageret specielt godt på det. AGF har nu tørret røv i os rent spillemæssigt 3 gange indenfor det seneste år, og vi har stadig ikke fundet et modtræk.
Jeg tror desværre at folk overvurderer vores styrker, og er ret dygtige til at ignorere hvor gode Brøndby er blevet til deres overfaldsfodbold. Selv hvis vi venter dem ud, så vil vi få problemer. Vores individuelle styrker kan vi ikke bruge til ret meget, når vi bliver tvunget til at stå så lavt som det har været tilfældet i alt for mange kampe i løbet af 2016.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Jakobsen » 7. sep 2016, 14:14

Brøndby er anerledes end så mange andre preshold. AGF presser dig når du angriber dem, hvorimod Brøndby vil komme buldrende. Det sidste giver noget plads den anden vej som vi skal kunne udnytte. Derudover skal vi ikke glemme, at AaB bare elsker at slå Brøndby og oftest gør det.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar