AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af FlæskeFrank » 30. aug 2016, 10:45

Selvom der er længe til næste superligakamp, så kan tråden ligeså godt startes allerede nu.

Inden kampen skal kampen om Limfjorden først stå. Og enkelte spillere har vel også landskampe på programmet. Flores er i Sydamerika og skal spille den 1. og 6. september, så han får nok ikke meget mere sammenspil med AaB-holdet inden denne kamp. Børsting havde vist meldt fra til U21, Blåbjerg ?

Skader: pt. Ene, Risgård, Pohl og Børsting. Alle fire kan vel nå at blive klar, selvom alle nok ikke når startopstillingen.

Tilskuere: Her må vi forvente 10.000. Alt under vil være skuffende.

Vi har vundet de sidste fem gange Brøndby har været i Aalborg. Inden grund til at ændre den tradition. Vi har mødt Brøndby mange gange i september på hjemmebane, men kun tabt to gange, nemlig i 2001 og Romerlyskampen i 1995.

Holdopstilling giver ikke mening endnu.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Eksil » 30. aug 2016, 11:39

Brøndby spiller lige på den måde AaB ikke bryder sig om. Højt og fysisk pres er bare ikke noget for AaB drengene. Løsningen er delvist at spille den ud på kanterne, så de strækkes lidt ud og dels at smide en masse lange bolde efter Basso, som bør få mindst en friløber imod en høj bagkæde. På backerne har de også en svaghed defensivt, som kan udnyttes. Tror dog ikke rigtigt på det, så tripper 2-0 til Brøndby :-(

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af gravballe » 30. aug 2016, 11:58

Brøndby ser stærke ud for tiden. De har haft held til at mase deres modstandere. Jeg tror ikke AaB kan stå imod det, og tror desværre det bliver et nederlag i denne omgang.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Hovedet » 30. aug 2016, 12:47

Det bliver godt nok en usædvanligt spændende kamp. Jeg er spændt på at se, om AaB hæver det spillemæssige niveau mod en klassemodstander, vi ikke umiddelbart kan forvente at få point mod (ved godt, at vi kun har tabt 1 af de sidste 16 kampe til Brøndby!), som vi så det i perioder mod FCK i Parken, hvor vi i hvert fald i størstedelen af 1. halvleg spillede det bedste fodbold indtil videre i denne sæson.

Jeg har svært ved at spå om resultatet i denne kamp, da den ser helt anderledes ud end kampene mod Horsens, OB, Randers, FCN, Esbjerg og AGF, hvor man på forhånd kunne påregne sejr eller dog point. Mod AGF turde jeg nærmest have satset en årsløn på uafgjort eller kneben sejr til en af parterne (og den part er i øjeblikket AaB, der heldigvis har haft tur i den i disse kampe, hvad vi bestemt ikke altid har haft).

Vurderet ud fra den spillemæssige standard i denne sæson er det selvfølgelig hævet over enhver tvivl, at Brøndby fremstår som klare favoritter, da de har været virkelig stærke. Det må man lade dem. Dog ser jeg muligheden for, at AaB så at sige "graduerer" deres eget niveau afhængig af modstanderen, og at det er vanskeligt at sige, hvordan AaB spiller mod et hold, der for en sjælden gangs skyld ikke stiller sig langt tilbage på banen.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af NIN » 30. aug 2016, 12:56

Sæsonens tre mest sikre point. Vi taber aldrig til Brøndby hjemme, plus de jo brager frem over isen, hvad vi netop piver over andre hold ikke gør i Aalborg. Der ud over har Brøndby (som os) ikke blot en masse nye spillere der skal rystes sammen, men også ny træner og spilkoncept. Det efterlader os ikke bare i en win-win situation. Men win-win-win.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Kenneth K » 30. aug 2016, 13:22

Alle bookmakere spår en lige kamp, men gør samtidig Brøndby til marginale favoritter. 1-tallet her må således være Superliga-sæsonens sikreste 2,9-gevinst.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Trickster » 30. aug 2016, 13:29

Jeg synes nu altid, at Brøndby kommer til Aalborg for at spille offensivt og presse højt på banen. Det gjorde de i hvert fald under Thomas Frank. Jeg har ikke set så mange kampe med Brøndby denne sæson, men de plejer komme med en høj bagkæde ligesom de altid angriber med mange spillere. Af det jeg har set, så ser deres midterforsvarsspillere rigtig langsomme ud. Kan vores midtbane erobre bolden på midten af banen når Brøndby bygger spillet op(som Risgård og Würtz gjorde da de var i Aalborg sidste efterår, det resulterede i to mål), så er der masser af mulighed for at stikke vores offensive spillere i dybden. Vi kommer nok til at overlade(frivilligt eller ufrivilligt) initiativet til Brøndby det meste af tiden, men det passer vores hold fint. Vi har allerede bevist, at vi kan stå kompakt og forsvare størstedelen af en kamp. Brøndbys spillere er generelt heller ikke hovedstødsstærke, som har været vores største hovedpine so far. Der er dog ingen tvivl om, at vi spillemæssigt lige skal finde et ekstra niveau, men det plejer heller ikke at være noget problem, når bastarden fra Vestegnen kommer på besøg.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Jakobsen » 30. aug 2016, 13:55

VI skal ikke lade os dupere over deres nye spillestil og, at de er kommet godt fra start, men vi skal selvfølgelig sætte os ind i den og lave de modtræk der er nødvendige. Det ændrer imidlertid ikke på, at Brøndby på Aalborg Stadion er og skal være slagskvæg til evig tid. De har en ensidig spillestil og det skal vi straffe. Johan Larsson skal dels nok give plads til Flores og Basso skal straffe deres høje bagkæde. Det er på tide, at opblusningen på Vestegnen stopper og ingen er mere egnede til at gøre det end os.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af FlæskeFrank » 30. aug 2016, 14:08

Jakobsen skrev:VI skal ikke lade os dupere over deres nye spillestil og, at de er kommet godt fra start...
Enig. Vi har resultatmæssigt gjort det præcis ligeså godt som dem. Færre mål ja, men antal sejre det samme.

Jeg synes stadig det er noget simpelt indianerfodbold, som Brøndby spiller. Og spiller vi hurtigt rundt og bruger kanterne, så kan de komme til at løbe meget forgæves.

Men vi skal ikke gøre som AGF på hjemmebane: få en mand hurtigt smidt ud og herefter komme bagud - det virker ikke.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af NIN » 30. aug 2016, 14:11

FlæskeFrank : Men vi skal ikke gøre som AGF på hjemmebane: få en mand hurtigt smidt ud og herefter komme bagud - det virker ikke.
:thumbsup:
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Sanchez94 » 30. aug 2016, 14:24

Vi skal simpelthen bare spille, som vi plejer. Ud på kanterne med bolden, udnyt deres ekstrem elendige backs, så kommer det hele af sig selv. Jeg mener endda vi har fået endnu en fordel i at vi nu kan true deres bagrum, som vi ikke tidligere har kunne. Jeg ser det som 3 stensikre point.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 559
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Elvis lever » 30. aug 2016, 16:22

NIN skrev:
FlæskeFrank : Men vi skal ikke gøre som AGF på hjemmebane: få en mand hurtigt smidt ud og herefter komme bagud - det virker ikke.
:thumbsup:
Det kan godt være at GF ikke vinder CL i år, men de er stadig stærkt konkurence dygtige i "1000L vand ud af ørene på tid" og "25års træden vande"
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Uldahl » 30. aug 2016, 20:42

Sanchez94 skrev:Vi skal simpelthen bare spille, som vi plejer. Ud på kanterne med bolden, udnyt deres ekstrem elendige backs, så kommer det hele af sig selv. Jeg mener endda vi har fået endnu en fordel i at vi nu kan true deres bagrum, som vi ikke tidligere har kunne. Jeg ser det som 3 stensikre point.
:thumbsup: Samme her. Og ikke at forglemme et tonser hold der vil frem på banen. + de har en meget dårlig statistik mod os på stadion, lidt det samme som vi har i parken. Vi har fået spillerne der kan gøre rigtig ondt på dem. Lyn hurtig Basso, blomsten der kan drible og holde på bolden samt ligge en smørbold til Ene eller Basso.

Hvis jeg havde noget at skulle have sagt i den luder klub, der er økonomisk trægt i forvejen. Ja så ville jeg sguda sparre de penge rejsen til dobbelt A koster og nappe det 0-3 nedrlag som DBU ville idømme dem.

Har ikke set mit hold hele foråret, så glæder mig ekstremt til at se dem live igen på stadion. Det er stort. :cheers: :aabfan:

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Sanchez94 » 31. aug 2016, 08:11

Uldahl skrev:
Sanchez94 skrev:Vi skal simpelthen bare spille, som vi plejer. Ud på kanterne med bolden, udnyt deres ekstrem elendige backs, så kommer det hele af sig selv. Jeg mener endda vi har fået endnu en fordel i at vi nu kan true deres bagrum, som vi ikke tidligere har kunne. Jeg ser det som 3 stensikre point.
:thumbsup: Samme her. Og ikke at forglemme et tonser hold der vil frem på banen. + de har en meget dårlig statistik mod os på stadion, lidt det samme som vi har i parken. Vi har fået spillerne der kan gøre rigtig ondt på dem. Lyn hurtig Basso, blomsten der kan drible og holde på bolden samt ligge en smørbold til Ene eller Basso.

Hvis jeg havde noget at skulle have sagt i den luder klub, der er økonomisk trægt i forvejen. Ja så ville jeg sguda sparre de penge rejsen til dobbelt A koster og nappe det 0-3 nedrlag som DBU ville idømme dem.

Har ikke set mit hold hele foråret, så glæder mig ekstremt til at se dem live igen på stadion. Det er stort. :cheers: :aabfan:
Hvis taksterne er det samme som i prof fodbold, som i bredde idrætten, så koster det vel kun Brøndby 500-1000 kr. at melde afbud ;)

Off topic: kan vi ikke kalde Flores for Flores og ikke alle de blomsternavne..

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af dyhrmaN » 31. aug 2016, 10:23

Sanchez94 skrev:
Uldahl skrev:
Sanchez94 skrev:Vi skal simpelthen bare spille, som vi plejer. Ud på kanterne med bolden, udnyt deres ekstrem elendige backs, så kommer det hele af sig selv. Jeg mener endda vi har fået endnu en fordel i at vi nu kan true deres bagrum, som vi ikke tidligere har kunne. Jeg ser det som 3 stensikre point.
:thumbsup: Samme her. Og ikke at forglemme et tonser hold der vil frem på banen. + de har en meget dårlig statistik mod os på stadion, lidt det samme som vi har i parken. Vi har fået spillerne der kan gøre rigtig ondt på dem. Lyn hurtig Basso, blomsten der kan drible og holde på bolden samt ligge en smørbold til Ene eller Basso.

Hvis jeg havde noget at skulle have sagt i den luder klub, der er økonomisk trægt i forvejen. Ja så ville jeg sguda sparre de penge rejsen til dobbelt A koster og nappe det 0-3 nedrlag som DBU ville idømme dem.

Har ikke set mit hold hele foråret, så glæder mig ekstremt til at se dem live igen på stadion. Det er stort. :cheers: :aabfan:
Hvis taksterne er det samme som i prof fodbold, som i bredde idrætten, så koster det vel kun Brøndby 500-1000 kr. at melde afbud ;)

Off topic: kan vi ikke kalde Flores for Flores og ikke alle de blomsternavne..
Enig, blomst/blomsten/blomsterdrengen er enten femi eller über gay og under alle omstændigheder ret kavt.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af hje1980 » 31. aug 2016, 11:45

dyhrmaN skrev:
Sanchez94 skrev:
Uldahl skrev:
Sanchez94 skrev:Vi skal simpelthen bare spille, som vi plejer. Ud på kanterne med bolden, udnyt deres ekstrem elendige backs, så kommer det hele af sig selv. Jeg mener endda vi har fået endnu en fordel i at vi nu kan true deres bagrum, som vi ikke tidligere har kunne. Jeg ser det som 3 stensikre point.
:thumbsup: Samme her. Og ikke at forglemme et tonser hold der vil frem på banen. + de har en meget dårlig statistik mod os på stadion, lidt det samme som vi har i parken. Vi har fået spillerne der kan gøre rigtig ondt på dem. Lyn hurtig Basso, blomsten der kan drible og holde på bolden samt ligge en smørbold til Ene eller Basso.

Hvis jeg havde noget at skulle have sagt i den luder klub, der er økonomisk trægt i forvejen. Ja så ville jeg sguda sparre de penge rejsen til dobbelt A koster og nappe det 0-3 nedrlag som DBU ville idømme dem.

Har ikke set mit hold hele foråret, så glæder mig ekstremt til at se dem live igen på stadion. Det er stort. :cheers: :aabfan:
Hvis taksterne er det samme som i prof fodbold, som i bredde idrætten, så koster det vel kun Brøndby 500-1000 kr. at melde afbud ;)

Off topic: kan vi ikke kalde Flores for Flores og ikke alle de blomsternavne..
Enig, blomst/blomsten/blomsterdrengen er enten femi eller über gay og under alle omstændigheder ret kavt.
Totalt FC Muhhh agtig...

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Gentleman Finn » 31. aug 2016, 15:05

AaB plejer at have det fint med at Bif gerne vil spille bold heroppe, de kommer ikke herop ligesom agf og vil slå kampen i stykker, ja de har spillet bedre fodbold end længe set, men det er tidligt på sæsonen. Det samme kan siges om os selv, vi skal ikke overvurdere egne evner, men satme heller ikke bifs. Det bliver formentligt en god og lige kamp, men vi plejer at have et god tag i dem heroppe, uanset hvad forfatning de dukker op i.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Hovedet » 31. aug 2016, 15:09

hje1980 skrev:
dyhrmaN skrev:
Sanchez94 skrev:
Uldahl skrev:
Sanchez94 skrev:Vi skal simpelthen bare spille, som vi plejer. Ud på kanterne med bolden, udnyt deres ekstrem elendige backs, så kommer det hele af sig selv. Jeg mener endda vi har fået endnu en fordel i at vi nu kan true deres bagrum, som vi ikke tidligere har kunne. Jeg ser det som 3 stensikre point.
:thumbsup: Samme her. Og ikke at forglemme et tonser hold der vil frem på banen. + de har en meget dårlig statistik mod os på stadion, lidt det samme som vi har i parken. Vi har fået spillerne der kan gøre rigtig ondt på dem. Lyn hurtig Basso, blomsten der kan drible og holde på bolden samt ligge en smørbold til Ene eller Basso.

Hvis jeg havde noget at skulle have sagt i den luder klub, der er økonomisk trægt i forvejen. Ja så ville jeg sguda sparre de penge rejsen til dobbelt A koster og nappe det 0-3 nedrlag som DBU ville idømme dem.

Har ikke set mit hold hele foråret, så glæder mig ekstremt til at se dem live igen på stadion. Det er stort. :cheers: :aabfan:
Hvis taksterne er det samme som i prof fodbold, som i bredde idrætten, så koster det vel kun Brøndby 500-1000 kr. at melde afbud ;)

Off topic: kan vi ikke kalde Flores for Flores og ikke alle de blomsternavne..
Enig, blomst/blomsten/blomsterdrengen er enten femi eller über gay og under alle omstændigheder ret kavt.
Totalt FC Muhhh agtig...
Ah, jeg kan nu godt se noget perspektiv i en offensiv bestående af Blomster-Henning, Enebærbusken og Kassi.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Spanky » 31. aug 2016, 15:36

Er meget spændt på denne kamp allerede.

bif er netop tidligere løbet direkte ind i kniven mod os ved at presse højt og komme frem på banen. Jeg har ikke set en eneste bif-kamp denne sæson, men ud fra det jeg har læst og hørt omkring dem fornemmer jeg, at det er den stil de stadig praktiserer - måske endda i endnu højere grad end tidligere.

På baggrund af ovenstående har jeg en rigtig god fornemmelse for vores chancer i denne kamp. Hvis bif vil spille bold med os får de det svært - det giver os plads på banen. fck og fcm har vi som regel problemer med pga. fysikken. bif har ikke spillerne til at spille den samme form for fysisk bold, som fck og fcm - derfor forventer jeg ikke, at de kan tage os på det parameter.

bif sæson indtil videre har i stor grad været stolpe ind (hørt evt. Medianos seneste superliga podcast) - de vil på sigt ramme et mere "menneskelig" niveau og det kan passende være efter landskampspausen.

Jeg tror på 3-1 til de røde :aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af jonas386 » 31. aug 2016, 15:52

Spanky skrev:bif sæson indtil videre har i stor grad været stolpe ind (hørt evt. Medianos seneste superliga podcast) - de vil på sigt ramme et mere "menneskelig" niveau og det kan passende være efter landskampspausen.

Jeg tror på 3-1 til de røde :aabfan:
Jeg har ikke set nok BIF i denne sæson til at kunne vurdere det, men jeg læste tidligere idag at Alexander Zorniger har haft problemer med at hans spillere er gået døde som sæsonen er skredet frem fordi træningen er så hård, og han forventer at der skal løbes så meget som der skal. Uden at have fulgt med, så mener jeg da også at Red Bull Salzburg gik ned i foråret efter et ellers rimelig godt efterår. Andre der følger tysk fodbold kan sikkert be/afkræfte, men jeg tror heller ikke vi vil se Brøndby på samme niveau over hele året, uanset at de har fået et par dygtige spillere ind.

EDIT: Leipzig, ikke Salzburg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar