Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Gamen » 14. sep 2016, 16:20

Spanky skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kara ... rs-og-AaB/

To dages karantæne til Holgersson... :S
Det lagde så lige lidt ekstra til hans umådeligt ringe indsats mod Brøndby. Øv!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af troelsh » 14. sep 2016, 16:37

Spanky skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kara ... rs-og-AaB/

To dages karantæne til Holgersson... :S
Øv hvor latterligt.
Er meget spændt på hvordan to forholdvis små midterforsvarer (KP og Blåbjerg) løser opgaven, forhåbentlig er Ahlmann klar igen mod Lyngby!

loveduck
2. div
2. div
Indlæg: 107
Tilmeldt: 26. sep 2005, 09:26

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af loveduck » 14. sep 2016, 17:00

Gjorde Pukki ikke noget tilsvarende?!

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af swfc » 14. sep 2016, 17:05

loveduck skrev:Gjorde Pukki ikke noget tilsvarende?!
Han spiller i Brøndby
AaB i hjertet

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Eksil » 14. sep 2016, 17:35

swfc skrev:
loveduck skrev:Gjorde Pukki ikke noget tilsvarende?!
Han spiller i Brøndby
Tja, det er den nemme reaktion, men oftest er det Brøndby eller FCK spillerne der dømmes pr. efterkrav. Det handler mere om medieommærksomhed imo.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af 9800 » 14. sep 2016, 18:41

Hvis vi skal se det fra den lyse side, så er det noget skønnere at undvære Holger mod Lyngby og Viborg, end for Randers der skal undvære både Fenger og Agesen mod både FCK og Esbjerg

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Hovedet » 14. sep 2016, 19:40

le Cid skrev:
Hovedet skrev:
Kenneth K skrev:Dén her kamp og de efterfølgende tre bliver, som jeg ser det, lidt en lakmusprøve på, hvad vi kan tillade os at have os af forhåbninger i år. Om vi vitterligt kan være bejler til en endelig top 6-placering, som jeg i hvert fald synes vil være rigtig flot, efter den åreladning af spillere, vi har været igennem, og nye spillere, der skal finde sig selv i vores spil.

Efter Lyngby venter Viborg hjemme, Silkeborg ude og SønderjyskE hjemme. Vil vi være en del af top 6, så skal der i hvert fald otte point på kontoen i de kampe.
Jeg kan allerede nu garantere dig for, at vi ikke får 8 point i de 3 kampe ...
Mon ikke Lyngby-kampen er en del af regnestykket? ;-)
Jeg ved godt det der med én kamp af gangen, og jeg ved også, at vi sjældent er så stabile over en længere periode... men det er ski da vildt, at man lige får 4 kampe i streg, hvor man er ret så stor favorit. Hvor kunne det altså bare være dejligt med 12 point der! Jeg tillader mig at drømme! :-)
Nååå, hvis det er tilfældet, kan vi selvfølgelig godt score 8 point - altså i 4 kampe :-) Det lyder egentlig også plausibelt, hvis vi kan undgå tåbelige karantæner på efterbevilling...

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Eksil » 14. sep 2016, 20:38

Hvis Ahlmann er ude, hedder bagkæden så:

Mæhle - Pedersen - Blåbjerg - PK

Adddddd. Ad. Ad. Ad.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af troelsh » 14. sep 2016, 21:37

Eksil skrev:Hvis Ahlmann er ude, hedder bagkæden så:

Mæhle - Pedersen - Blåbjerg - PK

Adddddd. Ad. Ad. Ad.
Eller

PK - Pedersen - Blåbjerg - Bytiqi

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Jakobsen » 14. sep 2016, 22:46

troelsh skrev:
Eksil skrev:Hvis Ahlmann er ude, hedder bagkæden så:

Mæhle - Pedersen - Blåbjerg - PK

Adddddd. Ad. Ad. Ad.
Eller

PK - Pedersen - Blåbjerg - Bytiqi
Puh, det er uhyggeligt tyndt. Vi risikerer virkelig at kunne betale en grum regning for ikke at have udvist rettidig omhug med det forsvar.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Mr. Larsen » 15. sep 2016, 00:09

Jakobsen skrev:
troelsh skrev:
Eksil skrev:Hvis Ahlmann er ude, hedder bagkæden så:

Mæhle - Pedersen - Blåbjerg - PK

Adddddd. Ad. Ad. Ad.
Eller

PK - Pedersen - Blåbjerg - Bytiqi
Puh, det er uhyggeligt tyndt. Vi risikerer virkelig at kunne betale en grum regning for ikke at have udvist rettidig omhug med det forsvar.
Helt enig, Gaarde har været helt blind mht forsvaret, det kan ikke være rigtig vi skal ha et forsvar som højt er på 1 division niveau så snart vi har en enkelt nøglespiller ude.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. sep 2016, 00:49

Mr. Larsen skrev:
Jakobsen skrev:
troelsh skrev:
Eksil skrev:Hvis Ahlmann er ude, hedder bagkæden så:

Mæhle - Pedersen - Blåbjerg - PK

Adddddd. Ad. Ad. Ad.
Eller

PK - Pedersen - Blåbjerg - Bytiqi
Puh, det er uhyggeligt tyndt. Vi risikerer virkelig at kunne betale en grum regning for ikke at have udvist rettidig omhug med det forsvar.
Helt enig, Gaarde har været helt blind mht forsvaret, det kan ikke være rigtig vi skal ha et forsvar som højt er på 1 division niveau så snart vi har en enkelt nøglespiller ude.
Jeg mindes nu kun at have set kampe med Blåbjerg og Kasper P sammen i midterforsvaret, hvor de har præsteret på et rigtigt fint niveau. Husker jeg forkert lader jeg mig da gerne rette den opfattelse. Vi har iøvrigt to nøglespillere ude, hvis ikke Ahlmann er klar, og hvis han kan spille, som det vel forventes, så kan jeg ikke rigtigt se problemet. Vi er trods alt ikke nødt til eksempelvis at spille med en back i midterforsvaret, som Brøndby måtte slutte kampen mod os, og vi er vel heller ikke dårligere kørende på bredden når det gælder 3. valg end FCM f.eks. er. Nej hvis der er noget som skal adresseres i forsvaret, så er det i startopstillingen, jeg kan ikke se vi skulle være så skidt kørende breddemæssigt, udover at det vil gøre lidt ondt på os at 2. valget på venstre back skal benyttes i midten, hvis altså Ahlmann ikke skulle være kampdygtig.

Alt i alt er det uden tvivl et spørgsmål om prioritering, og personligt er jeg ganske tilfreds med at man fortsætter ad den vej hvor det er vigtigere at score mål end at holde modstanderen fra at score, også når det gælder opbygningen af spillertruppen.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Mr. Larsen » 15. sep 2016, 01:55

Jesper Schmidt skrev:
Jeg mindes nu kun at have set kampe med Blåbjerg og Kasper P sammen i midterforsvaret, hvor de har præsteret på et rigtigt fint niveau. Husker jeg forkert lader jeg mig da gerne rette den opfattelse. Vi har iøvrigt to nøglespillere ude, hvis ikke Ahlmann er klar, og hvis han kan spille, som det vel forventes, så kan jeg ikke rigtigt se problemet. Vi er trods alt ikke nødt til eksempelvis at spille med en back i midterforsvaret, som Brøndby måtte slutte kampen mod os, og vi er vel heller ikke dårligere kørende på bredden når det gælder 3. valg end FCM f.eks. er. Nej hvis der er noget som skal adresseres i forsvaret, så er det i startopstillingen, jeg kan ikke se vi skulle være så skidt kørende breddemæssigt, udover at det vil gøre lidt ondt på os at 2. valget på venstre back skal benyttes i midten, hvis altså Ahlmann ikke skulle være kampdygtig.

Alt i alt er det uden tvivl et spørgsmål om prioritering, og personligt er jeg ganske tilfreds med at man fortsætter ad den vej hvor det er vigtigere at score mål end at holde modstanderen fra at score, også når det gælder opbygningen af spillertruppen.
Jeg synes nu hverken Kasper eller Jacob på nogen måder har imponeret på Superliga holdet so far, der er ofte mange fejl og usikkerhed i deres præstationer. Og backsene er vi om muligt næsten mere sårbare på, Ahlmann kan man ikke forvente spiller størstedelen af kampene med den skades historik han har (Det kan næppe komme bag på Gaarde !!), og Højre back har vi PK som ikke er hvad han har været, og backup til ham er Børstning, som lige nu render rundt med et springerknæ :(

Vi burde hente som minimum 1 back og 1 til midter forsvaret, vi er langt fra den styrke vi havde for få år siden da vi havde Lasse Nielsen, Thelander, KEP og Dalsgaard på holdet, og det falder direkte tilbage på Gaarde skuldre at vi nu ikke har kvalitet nok i forsvaret og det er bare ikke godt nok at kun bruge penge på offensiven og ikke tænke på defensiven så holdet ikke brækker midterover, vi kan sagtens få et nyt "2016 forår) hvis ikke Gaarde er opmærksom på at styrke forsvaret.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Eksil » 15. sep 2016, 07:11

Jesper Schmidt skrev: Jeg mindes nu kun at have set kampe med Blåbjerg og Kasper P sammen i midterforsvaret, hvor de har præsteret på et rigtigt fint niveau. Husker jeg forkert lader jeg mig da gerne rette den opfattelse.
Mener bestemt at deres første kamp sammen var et (pokal?) nederlag til Silkborg på 3-2, hvor de ikke havde fat i meget, men hvor en af dem dog scorede et mål.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af BoT » 15. sep 2016, 08:59

Mr. Larsen skrev:
Vi burde hente som minimum 1 back og 1 til midter forsvaret, vi er langt fra den styrke vi havde for få år siden da vi havde Lasse Nielsen, Thelander, KEP og Dalsgaard på holdet, og det falder direkte tilbage på Gaarde skuldre at vi nu ikke har kvalitet nok i forsvaret og det er bare ikke godt nok at kun bruge penge på offensiven og ikke tænke på defensiven så holdet ikke brækker midterover, vi kan sagtens få et nyt "efterår 2015) hvis ikke Gaarde er opmærksom på at styrke forsvaret.
Jeg tager fanme gerne et nyt efterår 2015!!!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Mr. Larsen » 15. sep 2016, 10:03

Haha jeg mente selvfølge et nyt 2016 forår :thumbsup:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Yankee » 15. sep 2016, 10:44

Jeg forstår slet ikke negativiteten. Vi har lavet 15 point i 8 kampe - hvoraf vi allerede har mødt 5 ud af 6 modstandere fra den bedste halvdel. Vores forsvar har været bundsolidt og vores førsteårsseniorer har vist fremragende takter. Vi har nogle ualmindeligt spændende spillere som Sloth, Ahlmann og Flores på vej, som vil blive bedre og bedre som sæsonen skrider frem.

Alt burde være fryd og gammen når man tænker på udgangspunktet før sæsonen startede og når man sammenliger med klubber som OB, der ikke vinder fodboldkampe eller AGF, der i forrige uge tabte 7-0.

Lad os nu glædes lidt over hvor godt tingene går og hvor stærkt den sportslige sektor arbejder i stedet for at hyle op om at vi mangler dén og dén og dén spiller.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af le Cid » 15. sep 2016, 10:48

Yankee skrev:Lad os nu glædes lidt over hvor godt tingene går og hvor stærkt den sportslige sektor arbejder i stedet for at hyle op om at vi mangler dén og dén og dén spiller.
Er du ny her?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Hovedet » 15. sep 2016, 10:56

le Cid skrev:
Yankee skrev:Lad os nu glædes lidt over hvor godt tingene går og hvor stærkt den sportslige sektor arbejder i stedet for at hyle op om at vi mangler dén og dén og dén spiller.
Er du ny her?
Ja, det var dog en ualmindelig belastende optimisme og evne til at se det halvfulde glas. Det bruger vi ikke her på stedet.

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Gamen » 15. sep 2016, 10:57

Yankee skrev:Jeg forstår slet ikke negativiteten. Vi har lavet 15 point i 8 kampe - hvoraf vi allerede har mødt 5 ud af 6 modstandere fra den bedste halvdel. Vores forsvar har været bundsolidt og vores førsteårsseniorer har vist fremragende takter. Vi har nogle ualmindeligt spændende spillere som Sloth, Ahlmann og Flores på vej, som vil blive bedre og bedre som sæsonen skrider frem.
Pointhøsten kan der ikke indvendes noget imod, og vinderen har altid ret. Men alligevel, så er der da et par advarselslamper eller 3 der blinker, og dem er vi nødt til at forholde os til. At kalde vores forsvar bundsolidt er måske lidt af en tilsnigelse.
Vi har haft stolpe ind hele vejen so far, med undtagelse af stolpetræffet fra Ene mod OB.
Vores bredde er ikke for alvor blevet testet endnu.
De kommende par kampe vil måske give nogle svar ifht. manglende bredde i forsvaret, og ellers må vi se. Men lad os nu lige forholde os lidt nøgternt til hvad der gemmer sig bag en ellers fremragende pointhøst. Det er jo ikke kun de første 8 kampe vi skal præstere.

Besvar