Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af 9800 » 18. sep 2016, 12:49

Hmm. Det må enten betyde Bardec på venstre back, eller PK derover og så Mæhle på højre?

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Gamen » 18. sep 2016, 12:52

9800 skrev:Hmm. Det må enten betyde Bardec på venstre back, eller PK derover og så Mæhle på højre?
Det er lidt bekymrende, at man ikke havde mere fokus på den forsvarsbesætning i transfervinduet. Nu er det efterhånden lang tid vi har skreget på at vi er alt for tyndt besat, og ved skader ufatteligt tynde rent kvalitetsmæssigt. Uanset hvordan vi rokerer rundt, så vil det være et backpar der samlet har niveau til bunden af Superligaen og ikke meget mere.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Jakobsen » 18. sep 2016, 13:07

Puha, med det forsvar bliver vi sgu sitting ducks i morgen. Godt nok bekymrende. Patrick der intet kan offensivt og svinger voldsomt defensivt, Kasper P der har et bekymrende lavt niveau i de fleste kampe og enten Bardhec eller Mæhle der er totalt uprøvede. Så har vi Blåbjerg som jeg nok helst så på en back qua. størrelsen medmindre Holger var der ved siden af. Vi burde når man ser på forudsætninger, budget osv. til enhver tid være favoritter mod Lyngby, men i den her forfatning tror jeg desværre vi skal være jublende lykkedelige for et point. Vores eneste håb er at gå ud og blæse dem om kuld og skabe en stor førring som forsikring. Med det har materiale skal vi for guds skyld ikke spille defensivt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af AaB-Jones » 18. sep 2016, 13:37

De gamle heste bliver trukket ud af stalden igen herinde - selvom Kasper P var bedste mand mod Brøndby og Patrick var ganske ok. Hvad med at tage afsæt i nu'et? Holgersson og Blåbjerg var desværre begge rædderlige mod Brøndby - nu får Blåbjerg chancen på sin favoritplads, mens Holgersson får lidt tid til at komme ovenpå igen.
Forsvaret giver sig selv i min verden (fra venstre mod højre):
Børsting - Blåbjerg - Kasper P - Patrick
Børsting var ikke god sidst, men han skal have spiletid for at genfinde sit tidligere niveau, og hans aggressivitet og offensive raids kan give et stærkt samspil med Flores, som forhåbentlig starter igen.
Mæhle og Betyqi skal køres langsomt ind - dvs ikke som startere ved skader endnu (efter min vurdering).
Tror faktisk den forsvarskæde er et fint match til Lyngbys spillestil og fart.

Gamen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Gamen » 18. sep 2016, 14:10

AaB-Jones skrev: Forsvaret giver sig selv i min verden (fra venstre mod højre):
Børsting - Blåbjerg - Kasper P - Patrick
Børsting var ikke god sidst, men han skal have spiletid for at genfinde sit tidligere niveau, og hans aggressivitet og offensive raids kan give et stærkt samspil med Flores, som forhåbentlig starter igen.
Mæhle og Betyqi skal køres langsomt ind - dvs ikke som startere ved skader endnu (efter min vurdering).
Tror faktisk den forsvarskæde er et fint match til Lyngbys spillestil og fart.
Børsting har ikke været god i hele 2016. Det er næppe spilletid han skal bruge mere af, men et gevaldigt wake-up call. Og nu vil du spille ham på en, for ham, ret uvant plads? Børsting er meget højrebenet, så jeg tvivler på at det er verdens bedste idé at bruge ham på venstre back. Så skulle man bytte ham og Patrick.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af AaB-Jones » 18. sep 2016, 15:07

Gamen skrev:
AaB-Jones skrev: Forsvaret giver sig selv i min verden (fra venstre mod højre):
Børsting - Blåbjerg - Kasper P - Patrick
Børsting var ikke god sidst, men han skal have spiletid for at genfinde sit tidligere niveau, og hans aggressivitet og offensive raids kan give et stærkt samspil med Flores, som forhåbentlig starter igen.
Mæhle og Betyqi skal køres langsomt ind - dvs ikke som startere ved skader endnu (efter min vurdering).
Tror faktisk den forsvarskæde er et fint match til Lyngbys spillestil og fart.
Børsting har ikke været god i hele 2016. Det er næppe spilletid han skal bruge mere af, men et gevaldigt wake-up call. Og nu vil du spille ham på en, for ham, ret uvant plads? Børsting er meget højrebenet, så jeg tvivler på at det er verdens bedste idé at bruge ham på venstre back. Så skulle man bytte ham og Patrick.
Børsting er flere gange blevet skiftet ind/sat ned på venstre back i løbet af kampe - og det har ofte sat skub i offensiven. Patrick og vensteback er ikke optimalt, fordi han bliver meget lidt udfordrende på den plads - det har ikke været tilfældet med Børsting.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Gentleman Finn » 18. sep 2016, 15:10

Jeg har også en fidus til Børsting på backen i vores system, mener han som spillertype kan udvikle sig bedre der, det er klart omskolingen kan give udfald, han skal have genfundet sin selvtillid, for han passer bare ikke i den rolle han har været brugt hidtil.

Mener desuden Kasper spillede en fin kamp imod Brøndby, dermed ikke sagt at jeg ikke mener at vi kan bruge defensiv forstærkning, men det kommer helt an på hvordan Kasper og Blåbjerg udvikler sig henover efteråret

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Jakobsen » 18. sep 2016, 16:03

AaB-Jones skrev:De gamle heste bliver trukket ud af stalden igen herinde - selvom Kasper P var bedste mand mod Brøndby og Patrick var ganske ok. Hvad med at tage afsæt i nu'et? Holgersson og Blåbjerg var desværre begge rædderlige mod Brøndby - nu får Blåbjerg chancen på sin favoritplads, mens Holgersson får lidt tid til at komme ovenpå igen.
Forsvaret giver sig selv i min verden (fra venstre mod højre):
Børsting - Blåbjerg - Kasper P - Patrick
Børsting var ikke god sidst, men han skal have spiletid for at genfinde sit tidligere niveau, og hans aggressivitet og offensive raids kan give et stærkt samspil med Flores, som forhåbentlig starter igen.
Mæhle og Betyqi skal køres langsomt ind - dvs ikke som startere ved skader endnu (efter min vurdering).
Tror faktisk den forsvarskæde er et fint match til Lyngbys spillestil og fart.
Børsting på backen er jeg enig i kunne være en god mulighed. Hans løbevillighed ville i hvert fald passe perfekt i vores system. Det jeg er mest bekymret for er om han har forståelsen af det defensive spil i en kamp, hvor han skal spille hele backrollen og ikke bare komme ind og levere løb bagfra.

Mht. Kasper P anerkender jeg fuldt ud, at han spillede en god kamp imod Brøndby eller i hvert fald var mindst ringe på dagen. Det ændrer ikke på, at manden har spillet et hav af kampe de to sidste sæsoner uden overhovedet at overbevise om han har et stabilt Superliga-niveau.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 18. sep 2016, 16:30

Gamen skrev:
9800 skrev:Hmm. Det må enten betyde Bardec på venstre back, eller PK derover og så Mæhle på højre?
Det er lidt bekymrende, at man ikke havde mere fokus på den forsvarsbesætning i transfervinduet. Nu er det efterhånden lang tid vi har skreget på at vi er alt for tyndt besat, og ved skader ufatteligt tynde rent kvalitetsmæssigt. Uanset hvordan vi rokerer rundt, så vil det være et backpar der samlet har niveau til bunden af Superligaen og ikke meget mere.
Jeg syntes AaB skal arbejde efter egne maalsaetninger, og i henhold til egen viden i forhold til holdsammensaetningen, og de spillere der er paa vej nedefra, og ikke saa meget ud fra hvad der bliver raabt og skreget herinde. Vi mangler pt. 2 startere i forsvaret, og er dermed svaekket. Men jeg har svaert ved at se at forsvarskaeden, baade startere og reserver, skulle vaere saa problematisk, og saa vidt jeg kan se, er den omkring top6. De oekonomiske hensyn dikterer at vi kan fortsaette uden forstaerkninger, og dette er fint i traad med talentstrategien. I morgen starter vi sikker med Maehle paa hoejre og PK paa venstre mod en oprykker. Mon ikke det gaar.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af KJ » 18. sep 2016, 17:55

Nogen der ved, hvordan Søndergaard vurderer en spiller som Bardhec Bytyqi? For jeg undrer mig ærligt talt over at han igen ikke er i truppen. Rokkedahl har ikke set specielt godt ud i sine hidtidige Superligakampe, men altså udtaget mod Lyngby i modsætning til Bytyqi.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. sep 2016, 18:01

KJ skrev:Nogen der ved, hvordan Søndergaard vurderer en spiller som Bardhec Bytyqi? For jeg undrer mig ærligt talt over at han igen ikke er i truppen. Rokkedahl har ikke set specielt godt ud i sine hidtidige Superligakampe, men altså udtaget mod Lyngby i modsætning til Bytyqi.
Rokkedal har spillet én superligakamp for os. Lad os nu ikke begynde at italesætte ham som en spiller, der har skuffet gang på gang.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Sønderhof » 18. sep 2016, 18:14

KJ skrev:Nogen der ved, hvordan Søndergaard vurderer en spiller som Bardhec Bytyqi? For jeg undrer mig ærligt talt over at han igen ikke er i truppen. Rokkedahl har ikke set specielt godt ud i sine hidtidige Superligakampe, men altså udtaget mod Lyngby i modsætning til Bytyqi.
Forklaringen på hvorfor han har udtaget Rokkedal fremfor Bytygi, er utvivlsomt at Rokkedal kan spille midterforsvar. Dem er der ikke andre af på bænken. Den spiller der er udtaget til truppen fremfor Bytygi, er Mæhle, som lige nu vurderes til at være længere fremme i sin udvikling.
Synes Bytigi gjorde det ok mod Nørresundby, men ser hellere at enten PK eller Børsting spiller venstrebacken, og det gør LS også.

Den evindelige diskussion angående bredden/kvaliteten i bagkæden, kan vi ligeså godt fortsætte i transfertråden, hvor den fylder rigeligt. Dog vil give dig ret i at Rokkedal langfra ligner en med niveau til at være med i superligaen, hvorfor en spiller med mere erfaring og kvalitet ville være rart, ikke bare som fyld, men med kvalitet til at konkurrere om pladsen som stopper.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Funky » 18. sep 2016, 20:40

Gentleman Finn skrev:Jeg har også en fidus til Børsting på backen i vores system, mener han som spillertype kan udvikle sig bedre der, det er klart omskolingen kan give udfald, han skal have genfundet sin selvtillid, for han passer bare ikke i den rolle han har været brugt hidtil.

Mener desuden Kasper spillede en fin kamp imod Brøndby, dermed ikke sagt at jeg ikke mener at vi kan bruge defensiv forstærkning, men det kommer helt an på hvordan Kasper og Blåbjerg udvikler sig henover efteråret
Børsting på backen er vel den mest oplagte løsning til i morgen. Det kan måske være lige det, han har brug for, at få at vide, at han skal spille en primært defensiv rolle dernede, i stedet for at prøve at løfte en offensiv som han for øjeblikket ikke har det så nemt med.

Og så skal alle 4 startere i bagkæden venligst spille godt og undgå skader, for ellers bliver det sgu meget alternativt! :D
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Martino » 18. sep 2016, 22:50

KJ skrev:Nogen der ved, hvordan Søndergaard vurderer en spiller som Bardhec Bytyqi? For jeg undrer mig ærligt talt over at han igen ikke er i truppen. Rokkedahl har ikke set specielt godt ud i sine hidtidige Superligakampe, men altså udtaget mod Lyngby i modsætning til Bytyqi.
Bardhec har også været meget skadet hele opstarten, så det kan selvfølgelig godt spille ind også.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af Hovedet » 18. sep 2016, 23:33

Det mest bekymrende i denne ligning er som sædvanligt Ahlmann. Han kommer jo aldrig tilbage på højt niveau igen og er reelt at betragte som en joker, der er til rådighed i halvdårlig form i ca. 20 % af sæsonen.

Det betyder, at vi bare skal ud i én karantæne eller skade, før vores forsvar antager karakter af et absurd eksperimentarium af omskolinger og ynglingespillere. Hvis ambitionen hedder top 6, skal der simpelthen hentes forstærkninger til det forsvar, og der burde have været købt en 1:1 - erstatning for Jakob Ahlmann i dette transfervindue. Her er tålmodigheden drevet for langt ud.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af PeterS » 19. sep 2016, 08:14

Hovedet skrev:Det mest bekymrende i denne ligning er som sædvanligt Ahlmann. Han kommer jo aldrig tilbage på højt niveau igen og er reelt at betragte som en joker, der er til rådighed i halvdårlig form i ca. 20 % af sæsonen.

Det betyder, at vi bare skal ud i én karantæne eller skade, før vores forsvar antager karakter af et absurd eksperimentarium af omskolinger og ynglingespillere. Hvis ambitionen hedder top 6, skal der simpelthen hentes forstærkninger til det forsvar, og der burde have været købt en 1:1 - erstatning for Jakob Ahlmann i dette transfervindue. Her er tålmodigheden drevet for langt ud.
1:1 erstatning som i, at vi har 2 spillere, der sammenlagt er til rådighed i halv dårlig form i cirka 40% af sæsonen? :)

Ellers helt enig i at det ser lidt tyndt ud, men jeg tror bare ikke på, at de ikke har lavet den mellemregning op til sæsonen og vurderet at de unge spillere har niveauet der skal til.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af troelsh » 19. sep 2016, 08:45

Jeg er virkelig spændt på det forsvar i aften, jeg gætter på man flytter Børsting ned på backen, og det kan vel blive fugl eller fisk, det er dog ikke betryggende at hans seneste kampe har været tæt på katastrofal imo.

Jeg kan ikke huske om Børsting kan spille venstreback, hvis ikke bliver Patrick vel rykket derover, hvilket heller ikke ligefrem har været en udpræget succes tidligere.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af hje1980 » 19. sep 2016, 10:03

Erasmus Montanus skrev:
KJ skrev:Nogen der ved, hvordan Søndergaard vurderer en spiller som Bardhec Bytyqi? For jeg undrer mig ærligt talt over at han igen ikke er i truppen. Rokkedahl har ikke set specielt godt ud i sine hidtidige Superligakampe, men altså udtaget mod Lyngby i modsætning til Bytyqi.
Rokkedal har spillet én superligakamp for os. Lad os nu ikke begynde at italesætte ham som en spiller, der har skuffet gang på gang.
Jamen sådan er det i AaB... De unge får EN chance... hvis de ikke er kampafgørende og viser topniveau, så er det UD!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 19. sep 2016, 11:28

hje1980 skrev:
Erasmus Montanus skrev:
KJ skrev:Nogen der ved, hvordan Søndergaard vurderer en spiller som Bardhec Bytyqi? For jeg undrer mig ærligt talt over at han igen ikke er i truppen. Rokkedahl har ikke set specielt godt ud i sine hidtidige Superligakampe, men altså udtaget mod Lyngby i modsætning til Bytyqi.
Rokkedal har spillet én superligakamp for os. Lad os nu ikke begynde at italesætte ham som en spiller, der har skuffet gang på gang.
Jamen sådan er det i AaB... De unge får EN chance... hvis de ikke er kampafgørende og viser topniveau, så er det UD!!!
Jeg var positiv overfor Rokkedals kamp i Odense. Han gjorde det overraskende godt efter en ikke hel sikker start. At holdet så var ringe, er en anden sag.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB, 19.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 19. sep 2016, 11:36

troelsh skrev:Jeg er virkelig spændt på det forsvar i aften, jeg gætter på man flytter Børsting ned på backen, og det kan vel blive fugl eller fisk, det er dog ikke betryggende at hans seneste kampe har været tæt på katastrofal imo.

Jeg kan ikke huske om Børsting kan spille venstreback, hvis ikke bliver Patrick vel rykket derover, hvilket heller ikke ligefrem har været en udpræget succes tidligere.
Jeg er ret overbevist om at forsvaret nok skal gøre det godt i aften, når det skal være så er det ikke ligefrem den værste kamp at stille med et decimeret forsvar.

Som jeg skrev i trådstarten så ser jeg det slet ikke som en svækkelse at undvære Holgersson. Jeg ser et midterforsvar med KP og Blåbjerg som den bedste kombination, da jeg ikke mener at Holgersson er god nok.
At vi igen må undvære Ahlmann er derimod en svækkelse.

Ene, Basso og Flores skal nok volde Lyngby store problemer, gætter på at vi vinder 3-1

Besvar