Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Eksil » 28. sep 2016, 07:24

Bare lige for at klare lidt forvirringer. LS aftale er uopsigelig indtil sommer, hvilket betyder, at fyres han så skal differencen udbetales. Derefter overgår han til en funktionærkontrakt, hvor han har opsigelse på tre måneder eller noget i den dur.

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af EINHILL » 28. sep 2016, 08:16

http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--til ... 9/112/1513

Begynder stærk at tvivle på, at Gaarde er den rette mand til jobbet.... :thumbsdown:

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Frygah » 28. sep 2016, 09:06

EINHILL skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--til ... 9/112/1513

Begynder stærk at tvivle på, at Gaarde er den rette mand til jobbet.... :thumbsdown:
Chokerende at du tvivler på det. Du har ellers været så positiv herinde. :kiss:
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FIDEL » 28. sep 2016, 10:20

Bla bla bla... Hvorfor i alverden vælger AaB at lave en 2-årig uopsigelig aftale med LS??
Har vi nogen som helst gavn af en træner i max 2 år.. Hvorfor valgte de ikke en mere langsigtet løsning med en anden træner?

Det virker mystisk synes jeg og falder tilbage på Gaarde.

At den sportslige ledelse indtil videre har overvurderet forsvarets kompetencer er der ingen tvivl om og, at spillet har været skidt siden LS overtog, er der heller ingen tvivl om. Så kan Gaarde komme med sine undskyldninger om flere nye i truppen og unge talenter, proces mm. Men det er jo ikke de unge, der er problemet.
Jeg tror nu nok at Holgersson vil vise mere klasse fremover, men efterhånden har KP og Blåbjerg rigtig mange kampe på superliga-niveau

Problemet er jo at den sportslige ledelse i AaB vælger IKKE at tilknytte en ny højre back og at de vælger at tro på KP og Blåbjerg, som indtil videre IKKE holder superliganiveau!
Desuden har den sportslige ledelse satset på Ahlmann blev klar, hvilket var en fejl, og her mangler man også en god nok gardering.
Samtidig mangler vi en topangriber efter salget af Spalvis. Her har ledelsen igen fejlet fordi de er pisse nærige med pengene.
Jeg tror på at Pohl bliver en stjerne, men der er da brug for en målscorer ved siden af ham. Så er man uheldige med at Enevoldsen er skadet og lidt ude af form.
Bassogog bliver kastet for løverne og gør det OK, men så heller ikke mere, da en angribers vigtigste opgave er at score mål. Han skal ikke have det ansvar allerede! Jeg vil faktisk hellere se f.eks. Ronnie Schwartz end Basso, da vi simpelthen mangler en med målnæse færdigheder i at afslutte.

Det virker på mig som, at LS gerne vil satse på en solid defensiv og så håber han på noget magi/x-factor fra Bassogog og Flores. Men de er endnu ikke klar til at være bærende spillere på holdet. Dette vidner for mig som en træner uden ideer og ambitioner.

Jeg synes der er blevet begået FOR mange fejlvurderinger i den sportslige ledelse.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Eksil » 28. sep 2016, 10:30

FIDEL skrev:Bla bla bla... Hvorfor i alverden vælger AaB at lave en 2-årig uopsigelig aftale med LS??
Har vi nogen som helst gavn af en træner i max 2 år.. Hvorfor valgte de ikke en mere langsigtet løsning med en anden træner?
Hvis du nu læste i stedet for at brokke dig, så ville du se, at LS aftale er uopsigelig indtil sommer, hvilket betyder, at fyres han så skal differencen udbetales. Derefter overgår han til en funktionærkontrakt, hvor han har opsigelse på tre måneder eller noget i den dur. Funktionærkontrakten er i princippet til dommedag, eller en af parterne ikke gider mere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Yankee » 28. sep 2016, 10:42

Det er alligevel utroligt at vi kan blive ved med at være blandt de 5 bedste hold i landet når der bliver begået så mange fejl.

Det er også utroligt at københavnerpressen bliver ved med at fremhæve AaB som det mønstereksempel, alle vores konkurrenter går og skuler misundeligt til.

Kan de dog ikke bare indse hvor forfærdeligt det hele står til på Hornevej?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af le Cid » 28. sep 2016, 10:43

Hanga skrev:
Yankee skrev:
Gamen skrev: En klub som Brøndby har skiftet ligeså mange som vi har, endda 3 ud af 4 i bagkæden, og de ser ud til at fungere væsentligt bedre.
Væsentligt bedre ligefrem? De har taget tre point mere end os.
Spillemæssigt er der dog ingen tvivl om, at de har set væsentligt bedre ud. I sidste ende er det resultaterne der tæller, men der er ingen tvivl om hvem af AaB og Brøndby der har vist det højeste topniveau i denne sæson.
Måske man også kunne tillade sig at forvente mere af BIF's forstærkninger - jeg antager (uden egentlig at have sat mig ind i det), at deres nye signinger har kostet en halv jetjager mere end AaB's ditto!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FIDEL » 28. sep 2016, 11:05

Eksil skrev:
FIDEL skrev:Bla bla bla... Hvorfor i alverden vælger AaB at lave en 2-årig uopsigelig aftale med LS??
Har vi nogen som helst gavn af en træner i max 2 år.. Hvorfor valgte de ikke en mere langsigtet løsning med en anden træner?
Hvis du nu læste i stedet for at brokke dig, så ville du se, at LS aftale er uopsigelig indtil sommer, hvilket betyder, at fyres han så skal differencen udbetales. Derefter overgår han til en funktionærkontrakt, hvor han har opsigelse på tre måneder eller noget i den dur. Funktionærkontrakten er i princippet til dommedag, eller en af parterne ikke gider mere.

Ja det er en 2-årig ansættelse til sommeren 2017. Det er alligevel en anderledes måde at gøre det på... Så er AaB måske ikke helt sikre på at LS er løsningen..

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Eksil » 28. sep 2016, 11:29

FIDEL skrev:
Eksil skrev:
FIDEL skrev:Bla bla bla... Hvorfor i alverden vælger AaB at lave en 2-årig uopsigelig aftale med LS??
Har vi nogen som helst gavn af en træner i max 2 år.. Hvorfor valgte de ikke en mere langsigtet løsning med en anden træner?
Hvis du nu læste i stedet for at brokke dig, så ville du se, at LS aftale er uopsigelig indtil sommer, hvilket betyder, at fyres han så skal differencen udbetales. Derefter overgår han til en funktionærkontrakt, hvor han har opsigelse på tre måneder eller noget i den dur. Funktionærkontrakten er i princippet til dommedag, eller en af parterne ikke gider mere.

Ja det er en 2-årig ansættelse til sommeren 2017. Det er alligevel en anderledes måde at gøre det på... Så er AaB måske ikke helt sikre på at LS er løsningen..
Det er en billig måde at gøre det på. Det gode er at man kan skifte træner billigt. Det skidte er at hvis han snuppes af andre efter to år, så er det gratis. Low risk low reward. Andre SL klubber bruger samme model. Så nej det er ikke en 2 års kontrakt. Det er en 2 år + x år kontrakt.

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af EINHILL » 28. sep 2016, 11:38

Frygah skrev:
EINHILL skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--til ... 9/112/1513

Begynder stærk at tvivle på, at Gaarde er den rette mand til jobbet.... :thumbsdown:
Chokerende at du tvivler på det. Du har ellers været så positiv herinde. :kiss:
Du har ret! Jeg burde bare lukke øjnene og tilknytte mig de andre jubeloptimister her inde... Der ingen skam i at blive udspillet af dygtige hold som Viborg og Silkeborg :thumbsup:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af astonvilla » 28. sep 2016, 11:48

EINHILL skrev:
Frygah skrev:
EINHILL skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--til ... 9/112/1513

Begynder stærk at tvivle på, at Gaarde er den rette mand til jobbet.... :thumbsdown:
Chokerende at du tvivler på det. Du har ellers været så positiv herinde. :kiss:
Du har ret! Jeg burde bare lukke øjnene og tilknytte mig de andre jubeloptimister her inde... Der ingen skam i at blive udspillet af dygtige hold som Viborg og Silkeborg :thumbsup:
Når en sportsdirektør går ud og erklærer sin ubegrænsede tillid til træneren, hvad plejer der så at ske kort tid derefter....

Jeg vil sige, at den er set før.
Bienvenu Bassogog!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Frygah » 28. sep 2016, 11:50

EINHILL skrev:
Frygah skrev:
EINHILL skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--til ... 9/112/1513

Begynder stærk at tvivle på, at Gaarde er den rette mand til jobbet.... :thumbsdown:
Chokerende at du tvivler på det. Du har ellers været så positiv herinde. :kiss:
Du har ret! Jeg burde bare lukke øjnene og tilknytte mig de andre jubeloptimister her inde... Der ingen skam i at blive udspillet af dygtige hold som Viborg og Silkeborg :thumbsup:
Enig, for vi er alle jubeloptimister herinde. Det er naturligvis kun dig, martyren og oraklet på Debatsiden, der kan se problemerne som AaB kæmper med. Der er SLET IKKE andre herinde der, der diskuterer disse problematikker, og forsøger at skabe en nuanceret debat og tilgang.

Det er godt vi har dig, der kan bringe lys over land, og lade vi udvidende se hvordan alt i AaB er lort. For at debattere både gode og dårlige ting samtidig, det kan vi ikke have herinde. :|
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

seamann

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af seamann » 28. sep 2016, 11:53

astonvilla skrev:
EINHILL skrev:
Frygah skrev:
EINHILL skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--til ... 9/112/1513

Begynder stærk at tvivle på, at Gaarde er den rette mand til jobbet.... :thumbsdown:
Chokerende at du tvivler på det. Du har ellers været så positiv herinde. :kiss:
Du har ret! Jeg burde bare lukke øjnene og tilknytte mig de andre jubeloptimister her inde... Der ingen skam i at blive udspillet af dygtige hold som Viborg og Silkeborg :thumbsup:
Når en sportsdirektør går ud og erklærer sin ubegrænsede tillid til træneren, hvad plejer der så at ske kort tid derefter....

Jeg vil sige, at den er set før.
Der plejer at ske ikke en skid. Selvfølgelig er der opbakning indtil der ikke er mere, men de fleste gange bliver træneren heldigvis ikke fyret.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Eksil » 28. sep 2016, 11:55

Hvis træneren skulle fyres hvergang der er spillet dårligt over en periode på fem kampe så skulle FCN, FCM, Esbjerg, OB, AGF, Silkeborg og SE alle have skiftet i år.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af astonvilla » 28. sep 2016, 12:18

Eksil skrev:Hvis træneren skulle fyres hvergang der er spillet dårligt over en periode på fem kampe så skulle FCN, FCM, Esbjerg, OB, AGF, Silkeborg og SE alle have skiftet i år.
Men der er jo ikke dét spørgsmål som Mogens stiller i denne tråd!

Han spørger: Såfremt LS sparkes - hvem ønsker du så i hans sted?

Såfremt man ikke ønsker at være med i den lille leg, er der masser af andre tråde at skrive i.

Ud over Kuhn, har jeg ikke noget rigtig godt bud (han er jo ikke sådan lige at købe fri tror jeg ikke).

Derfor er det da spændende når eksempelvis Gamen kommer med nogle navne, som jeg ikke kendte så meget til.
Bienvenu Bassogog!

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af EINHILL » 28. sep 2016, 12:49

Frygah skrev:
EINHILL skrev:
Frygah skrev:
EINHILL skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--til ... 9/112/1513

Begynder stærk at tvivle på, at Gaarde er den rette mand til jobbet.... :thumbsdown:
Chokerende at du tvivler på det. Du har ellers været så positiv herinde. :kiss:
Du har ret! Jeg burde bare lukke øjnene og tilknytte mig de andre jubeloptimister her inde... Der ingen skam i at blive udspillet af dygtige hold som Viborg og Silkeborg :thumbsup:
Enig, for vi er alle jubeloptimister herinde. Det er naturligvis kun dig, martyren og oraklet på Debatsiden, der kan se problemerne som AaB kæmper med. Der er SLET IKKE andre herinde der, der diskuterer disse problematikker, og forsøger at skabe en nuanceret debat og tilgang.

Det er godt vi har dig, der kan bringe lys over land, og lade vi udvidende se hvordan alt i AaB er lort. For at debattere både gode og dårlige ting samtidig, det kan vi ikke have herinde. :|
Skrev jeg "alle andre" eller bare "andre? Så i stedet for at bruge dine manglende analytiske evner på, at læse imellem ordene, så forhold dig venligst til mit indlæg ordret.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af jernskjorten » 28. sep 2016, 13:44

EINHILL skrev:Du har ret! Jeg burde bare lukke øjnene og tilknytte mig de andre jubeloptimister her inde... Der ingen skam i at blive udspillet af dygtige hold som Viborg og Silkeborg :thumbsup:
Vi blev da ikke udspillet af Viborg.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af hje1980 » 28. sep 2016, 14:04

EINHILL skrev:
Frygah skrev:
EINHILL skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/gaarde--til ... 9/112/1513

Begynder stærk at tvivle på, at Gaarde er den rette mand til jobbet.... :thumbsdown:
Chokerende at du tvivler på det. Du har ellers været så positiv herinde. :kiss:
Du har ret! Jeg burde bare lukke øjnene og tilknytte mig de andre jubeloptimister her inde... Der ingen skam i at blive udspillet af dygtige hold som Viborg og Silkeborg :thumbsup:
Det dygtige hold der spillede lige op med FCK inde i PARKEN og tabte knebent til BIF i en kamp der kunne gå begge veje.

Vi er i år 1 af opbygningen af et hold der skal toppe om 2-3 år. Det har LEDELSEN allerede meldt ud INDEN sæsonstarten.
De vælge ikke at erstatte en Spalvis og Dalsgaard da de mener at de unge folk der er kommet ind - Pohl, Grønning og Mæhle skal have tid og vil toppe om 2-3 år måske, på samme måde som vi så med Kusk, Thomsen og alle de andre unge vi har fået igennem holdet.
Dette er en bæredygtig forretningsmodel for AaB pt. da det er det vores økonomi kan holde til.

Alternativet er at gøre som FCM og BIF og købe sig til succes nu her, og så ellers håbe sugerdaddy betaler gildet hvis det hele ikke går som forventet og man ikke kan forstå at driften ikke kan gå i plus på bundlinjen.
Den vej har vi vist prøvet før i AaB og revet var hængt om halsen og bødlen klar til at trække i håndtaget. DEN VEJ SKAL VI IKKE NED AF IGEN.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Rams » 28. sep 2016, 14:15

astonvilla skrev:
Eksil skrev:Hvis træneren skulle fyres hvergang der er spillet dårligt over en periode på fem kampe så skulle FCN, FCM, Esbjerg, OB, AGF, Silkeborg og SE alle have skiftet i år.
Men der er jo ikke dét spørgsmål som Mogens stiller i denne tråd!

Han spørger: Såfremt LS sparkes - hvem ønsker du så i hans sted?

Såfremt man ikke ønsker at være med i den lille leg, er der masser af andre tråde at skrive i.

Ud over Kuhn, har jeg ikke noget rigtig godt bud (han er jo ikke sådan lige at købe fri tror jeg ikke).

Derfor er det da spændende når eksempelvis Gamen kommer med nogle navne, som jeg ikke kendte så meget til.
Jeg mener ikke at tiden er til udskiftninger på trænerposten. Men skulle vi til vinter stå i lort til halsen, skal vi som minimum gå efter en afprøvet trænerprofil udefra, der kan bringe et nyt skud af inspiration og professionalisme ind i klubben, sådan som Hamrén gjorde i sin tid.

Af ledige emner kunne norske Trond Sollied (senest fyret i Tyrkiet) eller Steinar Nilsen (senest fyret i Tromsø) måske være emner. Der kan dog være et systemproblem med, at de helst spiller hhv. 4-3-3 og 4-2-3-1. Ellers er der jo også den glade DBU-dreng Morten Wieghorst, der jo har vist, at han kan arbejde med unge talenter og nok heller ikke kan tillade sig at være alt for kræsen længere. Han er også mest til 4-2-3-1.
In verbis simus faciles

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Martino » 28. sep 2016, 14:29

Jeg kan egentlig godt lide Lars, men han træffer indimellem nogle mærkelige valg. Som feks at holde fast i PK når alle kan se at det hæmmer vores spil voldsomt at have ham på en back. Den falder også tilbage på sportsdirektøren, at en dødvægtsspiller får forlænget.
Hvis Lars bliver fyret til december, håber jeg at vi enten tager et lokalt trænertalent eller går planken ud med et stort navn som feks Morientes(ved godt han kun har trænet ungdomsfodbold i Real Madrid og så segundo b bold i fuenlabrada cf - en lille Madridklub), men et navn der kan ryste lidt op i det hele og som har et andet netværk. Orker ikke danske navne som feks Weighorst eller Thomas Frank.
Jeg savner Winsnes

Besvar