Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Reyad » 19. nov 2016, 11:17

Så er det fandeme bare om at slå til!!!!

Kuhn tilbage!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hovedet » 19. nov 2016, 11:24

Kristian skrev:
Bambo skrev:Såfremt at AaB kan få Kuhn som træner skal de selvfølgelig gøre det. Jeg er totalt ligeglad med, hvor mange gange at han er blevet fyret og er helt overbevist om at han er den rette træner for AaB. Hvor mange gange er Lars Søndergaard blevet fyret ? Jeg ved godt at det er Gaarde og Lynge der skal ansætte en ny træner, men hvad de ellers mener er totalt ligegyldigt Lynge har lavet så mange fejl ved ansættelse af en træner at det skriger til himmelen. Nu følger Allan Gaarde godt efter. I råber og skriger på en ny træner fordi den nuværende slet ikke er god nok. Hvem var det lige som ansatte ham ? Godt gættet, nemlig Lynge og Gaarde så i kan jo se at deres fejl og bedømmelse er helt ude i hampen. De 2 næste som bør forlade AaB, fyret på gråt papir må være Lynge og Gaarde. Lynge har kostet AaB så mange penge at det er helt forfærdeligt (feriepenge sagen ) og Gaarde viser på ingen måder rettidig handlekraft.
At fyre Lynge simpelthen ? Er det gået din næse forbi, at han er i bestyrelsen nu og ikke ansat til at tage beslutninger.
Ja, lad os vise handlekraft - og fyre Lynge, der gik på pension for 2 år siden! Der må vel være noget, der hedder posthume fyringer, fyringer med tilbagevirkende kraft eller lignende.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af NIN » 19. nov 2016, 11:29

Hovedet skrev:
Kristian skrev:
Bambo skrev:Såfremt at AaB kan få Kuhn som træner skal de selvfølgelig gøre det. Jeg er totalt ligeglad med, hvor mange gange at han er blevet fyret og er helt overbevist om at han er den rette træner for AaB. Hvor mange gange er Lars Søndergaard blevet fyret ? Jeg ved godt at det er Gaarde og Lynge der skal ansætte en ny træner, men hvad de ellers mener er totalt ligegyldigt Lynge har lavet så mange fejl ved ansættelse af en træner at det skriger til himmelen. Nu følger Allan Gaarde godt efter. I råber og skriger på en ny træner fordi den nuværende slet ikke er god nok. Hvem var det lige som ansatte ham ? Godt gættet, nemlig Lynge og Gaarde så i kan jo se at deres fejl og bedømmelse er helt ude i hampen. De 2 næste som bør forlade AaB, fyret på gråt papir må være Lynge og Gaarde. Lynge har kostet AaB så mange penge at det er helt forfærdeligt (feriepenge sagen ) og Gaarde viser på ingen måder rettidig handlekraft.
At fyre Lynge simpelthen ? Er det gået din næse forbi, at han er i bestyrelsen nu og ikke ansat til at tage beslutninger.
Ja, lad os vise handlekraft - og fyre Lynge, der gik på pension for 2 år siden! Der må vel være noget, der hedder posthume fyringer, fyringer med tilbagevirkende kraft eller lignende.
Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14771
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hanga » 19. nov 2016, 11:33

Vi SKAL sætte alt ind på at få Kuhn tilbage til Aalborg, det kan slet ikke diskuteres i mit univers. Der er ingen tvivl om at Søndergaard er færdig alligevel, det er blot et spørgsmål om hvornår AaB ikke kan trække den længere - så nu skal vi altså simpelthen slå til, og undlade at lave samme fejl en gang til!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hovedet » 19. nov 2016, 11:40

NIN skrev:
Hovedet skrev:
Kristian skrev:
Bambo skrev:Såfremt at AaB kan få Kuhn som træner skal de selvfølgelig gøre det. Jeg er totalt ligeglad med, hvor mange gange at han er blevet fyret og er helt overbevist om at han er den rette træner for AaB. Hvor mange gange er Lars Søndergaard blevet fyret ? Jeg ved godt at det er Gaarde og Lynge der skal ansætte en ny træner, men hvad de ellers mener er totalt ligegyldigt Lynge har lavet så mange fejl ved ansættelse af en træner at det skriger til himmelen. Nu følger Allan Gaarde godt efter. I råber og skriger på en ny træner fordi den nuværende slet ikke er god nok. Hvem var det lige som ansatte ham ? Godt gættet, nemlig Lynge og Gaarde så i kan jo se at deres fejl og bedømmelse er helt ude i hampen. De 2 næste som bør forlade AaB, fyret på gråt papir må være Lynge og Gaarde. Lynge har kostet AaB så mange penge at det er helt forfærdeligt (feriepenge sagen ) og Gaarde viser på ingen måder rettidig handlekraft.
At fyre Lynge simpelthen ? Er det gået din næse forbi, at han er i bestyrelsen nu og ikke ansat til at tage beslutninger.
Ja, lad os vise handlekraft - og fyre Lynge, der gik på pension for 2 år siden! Der må vel være noget, der hedder posthume fyringer, fyringer med tilbagevirkende kraft eller lignende.
Billede
Åh ja. Ved samme lejlighed kunne man så lige afdække markedet lidt grundigere i 2015 og se, om der ikke findes en central forsvarsspiller derude et sted. Og måske en højre back, et par gode midtbanespillere, en centerforward, en træner + det løse.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af astonvilla » 19. nov 2016, 11:46

Hvis Gaarde ikke får ansat Kuhn med det samme bliver jeg sindssyg.

:@
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 19. nov 2016, 11:56

astonvilla skrev:Hvis Gaarde ikke får ansat Kuhn med det samme bliver jeg sindssyg.

:@
Jeg tillader mig stille og roligt at gøre opmærksom på at de tre klubber der har indgående kendskab til ham alle har fravalgt ham som cheftræner.
Kunne der måske være en årsag?

Jeg er helt med på at få Kuhn tilbage, men førsteprioritet er ikke som cheftræner. Hvis det er dét der skal til for at komme af med Søndergaard, så er jeg dog villig til at gå på kompromis.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gentleman Finn » 19. nov 2016, 12:03

Buzz Killington skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Kuhn er fritstillet fra Malmø!!! Har stadig et hus i Aalborg!!!! Sæt igang!
Huh. Det var sgu en vild saeson han fik. Et praktikforloeb paa hoejt plan. Tilbage til Aalleren med ham.
Kåsså forhelvede Gaarde. En stor del af truppen er alligevel skiftet ud siden sidste år, hvis vi skal tage chancen og trykke på knappen så kan vi lige så godt give Kuhn den nu, uagtet at en del af truppen har haft ham som assistent.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Klaus » 19. nov 2016, 12:11

Så er det NU.... Kuhn skal tilbage til AaB. Jeg er flintrende ligeglad med om han skal være chef eller assistent, men vi SKAL simpelthen have ham hjem. Går ud fra, han præsenteres i morgen....

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af YesAaBcan » 19. nov 2016, 12:12

Jeg vil starte med at slå fast, at jeg deler flertallets begejstring for Kuhn. Og er ellevild med han åbenlyse begejstring for spillet og den positive effekt det til alle tider har haft på vores spillere. Men jeg ser ham desværre ikke som cheftræner! Er det et krav fra hans side, for at vende snuden hjemad, så vil det kræve en profil som PEA eller måske endda LS som assistent, til at tøjle Kuhn mfl. Kunne blive godt, men en lidt på hoved vendt konstellation.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af KJ » 19. nov 2016, 12:15

Jeg elsker Kuhn, men kan slet ikke se han skulle have kvaliteten til at vende vores skude. Kritikken i Malmø gik meget på, at der ikke var et klart spilkoncept og at grundspillet var for dårligt. Det er meget dækkende over AaBs situation. Så hellere Colin Todd.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7837
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Forza » 19. nov 2016, 12:20

Der kan vist ikke herske tvivl om at Kuhn vil være en kæmpe upgrade i forhold til Lars Søndergaard.

Jeg kan ikke se nogen måde Gaarde kan ignorere denne mulighed.

Om han så bliver hentet ASAP eller bliver hentet til vinter så han får en lille opstartsfase inden der skal spilles kampe må tiden vise.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7837
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Forza » 19. nov 2016, 12:22

Så vidt jeg ved var Jonas Dal ansat i Esbjerg på en funktionær kontrakt ligesom Søndergaard, og det blev vist en dyr fornøjelse at fyre ham.

Er der nogen der har indsigt til i om det samme ville være tilfældet i AaB?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af gravballe » 19. nov 2016, 12:25

Det vil være langt bedre at få Kuhn tilbage som assistent, hvor han kan bidrage med det han er bedst til. Helt ærlig, så tvivler jeg på så mange klubber tager fejl omkring ham som cheftræner. Som assistent, kan han bidrage med de ting han som person er bedst til, så jeg tvivler på vi bliver et væsenligt bedre hold, af at han kommer ind som Chef træner, men jeg vil tro at han som assistent kan bidrage med humor, og gejst noget som vi mangler.

Jeg så gerne Lars Søndergaard erstattet, men ikke af Kuhn, jeg så gerne en type mere som ham Sønderjyske fandt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5203
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jakobsen » 19. nov 2016, 12:32

Forza skrev:Så vidt jeg ved var Jonas Dal ansat i Esbjerg på en funktionær kontrakt ligesom Søndergaard, og det blev vist en dyr fornøjelse at fyre ham.

Er der nogen der har indsigt til i om det samme ville være tilfældet i AaB?
Søndergaards kontrakt er lavet sådan, at de to første år er bindende, hvorefter han overgår til funktionærvilkår til sommer og vil kunne fyres med tre måneders løn så fyrer vi Søndergaard skal vi vel betale hans løn frem til sommer, men det er en lille pris at betale for, at foråret ikke bliver rigtigt grimt. For mig at se bør vi gøre sådan her;
- Hamren ind som manager
- Kuhn ind som head coach

Så må Gaarde finde et andet sted og bruge alt hans overordnede viden fra CBS og Søndergaard må finde nogle andre end AaBs spillere at kede ihjel.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af degn » 19. nov 2016, 12:43

Torben Frank som Cheftræner med Kuhn som assistent. Det ville være mit drømmescenarie. Det ville give noget humør, gejst og vildskab.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FIDEL » 19. nov 2016, 12:44

Pastorius skrev:
astonvilla skrev:Hvis Gaarde ikke får ansat Kuhn med det samme bliver jeg sindssyg.

:@
Jeg tillader mig stille og roligt at gøre opmærksom på at de tre klubber der har indgående kendskab til ham alle har fravalgt ham som cheftræner.
Kunne der måske være en årsag?

Jeg er helt med på at få Kuhn tilbage, men førsteprioritet er ikke som cheftræner. Hvis det er dét der skal til for at komme af med Søndergaard, så er jeg dog villig til at gå på kompromis.
Nu gik han jo selv i fcm. Han faldt ikke til...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2016, 12:48

En potentiel ansaettelse af Kuhn afhaenger af et par ting.

Har Kuhn lyst? Nu kender jeg ikke hans kontraktforhold, men man skal vel lige afregne en fratraedelsesaftale med ham foerst, foer han kan skifte. Med mindre han simpelthen blev koebt ud af kontrakten ved fyring. Ellers kan det tage tid. Paa den anden side har Malmoe penge nok, saa de har raad til at imoedekomme hans krav. Derudover er Kuhn maaske efterspurgt af andre, og foeler sig maaske lidt roevrendt af AaB da de oversaa ham.

Har AaB lyst? Gaarde skal ikke lytte til os fans. Han skal vurdere om Kuhn vitterligt er manden der kan loefte holdet i en cheftraenerrolle. Kuhns fyring, og klubbens begrundelse, lugter af at Lynge og Gaarde maaske havde ret i at Kuhn var verdens bedste assistenttraener (indforstaaet, ikke mere end det). Og Malmoe skriver helt eksplicit at de har brug for en anden "ledertype". Ledertype. Det lugter lidt af at AaB faktisk havde fat i noget. Hvis Kuhn er en mere menneskelig type end hvad godt er i et fag med en masse prinsesse-ego'er, der alle forventer at vaere nummer 1, som har brug for at blive banket paa plads, saa er han maaske ikke optimal i rollen. Paa den anden side er AaB ogsaa en speciel klub, med en speciel kultur, som nok passer bedre til en cheftraenertype som Kuhn. Problemet kan saa vaere at et enkelt aar i Sverige ikke har skabt nok distance til spillerne, og mange stadig vil se ham som deres kammerat, mere end deres leder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af gravballe » 19. nov 2016, 12:49

FIDEL skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev:Hvis Gaarde ikke får ansat Kuhn med det samme bliver jeg sindssyg.

:@
Jeg tillader mig stille og roligt at gøre opmærksom på at de tre klubber der har indgående kendskab til ham alle har fravalgt ham som cheftræner.
Kunne der måske være en årsag?

Jeg er helt med på at få Kuhn tilbage, men førsteprioritet er ikke som cheftræner. Hvis det er dét der skal til for at komme af med Søndergaard, så er jeg dog villig til at gå på kompromis.
Nu gik han jo selv i fcm. Han faldt ikke til...
Mig bekendt var det nærmere fordi han blev tvunget til at spille på en bestemt måde, og der mente han ikke de havde spillerne til.

Gamen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gamen » 19. nov 2016, 12:51

degn skrev:Torben Frank som Cheftræner med Kuhn som assistent. Det ville være mit drømmescenarie. Det ville give noget humør, gejst og vildskab.
Jeg er ikke sikker på at den gamle Lyngby-spiller Torben Frank har lyst til at være fodboldtræner. Bare en indskydelse.

Besvar