Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gamen » 19. nov 2016, 15:57

Reyad skrev: Kuhn har gode resultater i Sverige. Sikker titelsejr efter dårlig start, hvilket kunne tolkes som om, at han har formået at lave ændringer efter en skidt start. Derudover en pokalfinale. Den sidste træner i Malmö blev dansk landstræner, og hans seneste resultater var ikke nær så gode - om end han tidligere havde enormt gode resultater.
Altså, det der er noget vrøvl. Kuhn's taktik i starten af sæsonen var AaB om igen, men fuldstændig forfejlet. Spillerne sejlede rundt i den. Først da han blev sat på plads af spillerne gik han med til at ændre til en mere påpasselig spillestil.
Hareides resultater i Malmö var længder bedre, men han var metaltræt til sidst hvilket spillertruppen tydeligt fornemmede. Han revolutionerede Malmö, sammenlignet med Kuhn!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2016, 16:13

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/assi ... llan-kuhn/

Ikke saa godt naar ens egen assistent har saa meget forstaaelse overfor fyringen, og peger paa sin manglende erfaring.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Nitten » 19. nov 2016, 16:29

Buzz Killington skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/assi ... llan-kuhn/

Ikke saa godt naar ens egen assistent har saa meget forstaaelse overfor fyringen, og peger paa sin manglende erfaring.
Tja nu har Kuhn jo mesterskabs erfaring og CL erfaring som cheftræner.
Hvad har LS til sammenligning ?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2016, 16:35

Nitten skrev:
Buzz Killington skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/assi ... llan-kuhn/

Ikke saa godt naar ens egen assistent har saa meget forstaaelse overfor fyringen, og peger paa sin manglende erfaring.
Tja nu har Kuhn jo mesterskabs erfaring og CL erfaring som cheftræner.
Hvad har LS til sammenligning ?
Nu vil jeg ikke argumentere for hvem AaB vil vaere best tjent med, men ud fra erfaring, saa har LS mange flere aar som cheftraener. Kuhn har kun et par aar sammenlagt. Og hvis det er sandt at Malmoe's mesterskab var naermest var garanteret fra start til slut i lyset af deres overlegne spillermateriale, saa kunne maaske selv debatsidens AllanP ha' dannet sig den erfaring uden det noedvendigvis ville sige saa meget.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Yankee » 19. nov 2016, 16:45

Kan vi ikke droppe den der med at Malmø var garanteret mesterskabet? De var favoritter - klart - vel lige så store favoritter som FCK er herhjemme. Men de var stadig oppe imod et stærkt Norrköping-hold, som altså blev mestre for et år siden. Det er Rosenborg i 90'erne, det her. Det er stadig en kæmpe præstation at vinde et mesterskab og gå i pokalfinalen.

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor AaB-fans har så stort behov for at nedgøre Kuhns mesterskab i Sverige. Jeg synes det er en sindssygt flot præstation og under ham virkelig den succes.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af frederikshavneren » 19. nov 2016, 17:00

Fodbold er en kynisk branche, men det er svært ikke at have ondt af Kuhn. Han har i længere eller kortere tid ønsket at blive chef og da det skete landede han et job i en topklub som han førte frem til mesterskabet i første sæson som chef.
Alligevel blev han fyret, det må gøre ondt.

Jeg tror ikke at Kuhn vil være interesseret i at vende tilbage til AaB som assistent, men det er spekulation fra min side. Da han forlod AaB gav han tydeligt udtryk for at han ikke ønskede at fortsætte som assistent.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Nitten » 19. nov 2016, 17:06

Buzz Killington skrev:
Nitten skrev:
Buzz Killington skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/assi ... llan-kuhn/

Ikke saa godt naar ens egen assistent har saa meget forstaaelse overfor fyringen, og peger paa sin manglende erfaring.
Tja nu har Kuhn jo mesterskabs erfaring og CL erfaring som cheftræner.
Hvad har LS til sammenligning ?
Nu vil jeg ikke argumentere for hvem AaB vil vaere best tjent med, men ud fra erfaring, saa har LS mange flere aar som cheftraener. Kuhn har kun et par aar sammenlagt. Og hvis det er sandt at Malmoe's mesterskab var naermest var garanteret fra start til slut i lyset af deres overlegne spillermateriale, saa kunne maaske selv debatsidens AllanP ha' dannet sig den erfaring uden det noedvendigvis ville sige saa meget.

Ja LS har flere års erfaring til gengæld har han ingen videre resulter.

Så hvad er bedst ? En der har forsøgt i mange år uden videre succes eller en der på få år opnået større resulterer ?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2016, 17:11

Yankee skrev:Kan vi ikke droppe den der med at Malmø var garanteret mesterskabet? De var favoritter - klart - vel lige så store favoritter som FCK er herhjemme. Men de var stadig oppe imod et stærkt Norrköping-hold, som altså blev mestre for et år siden. Det er Rosenborg i 90'erne, det her. Det er stadig en kæmpe præstation at vinde et mesterskab og gå i pokalfinalen.

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor AaB-fans har så stort behov for at nedgøre Kuhns mesterskab i Sverige. Jeg synes det er en sindssygt flot præstation og under ham virkelig den succes.
Hvis det er mit indlaeg du henviser til, saa er det selvfoelgelig en overdramatisering baseret paa et meget smalt og hypotetisk grundlag. Jeg aner intet om Kuhn's niveau, og gentager blot hvad andre skriver. Det eneste konkrete man kan forholde sig til, er at man tilsyneladende ikke er saerligt imponeret ovre i Malmoe, samt at MFF oekonomisk er meget langt fra konkurrenterne. Ellers var han jo ikke roeget ud. Jeg kan dog ikke se hvordan det nogensinde kan blive en "kaempe praestation" som du skriver, for saa var han naeppe roeget ud. Det skal ses i lyset af omstaendighederne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af astonvilla » 19. nov 2016, 17:11

Diskuterer folk stadig Kuhn vs LS??!!

For pokker. Det er som at diskutere blowjob vs rodbehandling uden bedøvelse.

Gaarde - jeg forventer du har startet din Audi og er på E45 mod Malmö.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2016, 17:12

Nitten skrev:
Buzz Killington skrev:
Nitten skrev:
Buzz Killington skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/assi ... llan-kuhn/

Ikke saa godt naar ens egen assistent har saa meget forstaaelse overfor fyringen, og peger paa sin manglende erfaring.
Tja nu har Kuhn jo mesterskabs erfaring og CL erfaring som cheftræner.
Hvad har LS til sammenligning ?
Nu vil jeg ikke argumentere for hvem AaB vil vaere best tjent med, men ud fra erfaring, saa har LS mange flere aar som cheftraener. Kuhn har kun et par aar sammenlagt. Og hvis det er sandt at Malmoe's mesterskab var naermest var garanteret fra start til slut i lyset af deres overlegne spillermateriale, saa kunne maaske selv debatsidens AllanP ha' dannet sig den erfaring uden det noedvendigvis ville sige saa meget.

Ja LS har flere års erfaring til gengæld har han ingen videre resulter.

Så hvad er bedst ? En der har forsøgt i mange år uden videre succes eller en der på få år opnået større resulterer ?
Det aner jeg ikke en dyt om. Det var derfor jeg skreve at jeg ikke ville argumentere for hvem AaB var bedst tjent med. Jeg er bare ikke enig i at erfaring blot skal maales i forhold til de par variabler du opstiller.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gamen » 19. nov 2016, 17:18

Yankee skrev:Kan vi ikke droppe den der med at Malmø var garanteret mesterskabet? De var favoritter - klart - vel lige så store favoritter som FCK er herhjemme. Men de var stadig oppe imod et stærkt Norrköping-hold, som altså blev mestre for et år siden. Det er Rosenborg i 90'erne, det her. Det er stadig en kæmpe præstation at vinde et mesterskab og gå i pokalfinalen.
Et IFK Norrköping-hold som måtte trækkes med:
- en i flere omgange skadet Emir Kujovic (topscorer sidste år), inden han blev solgt til Gent i sommerpausen.
- Christoffer "Totte" Nymans afgang til tyske Braunschweig i august.
- Skadet førstemålmand, hvilket gjorde at man måtte sætte estiske Vaikla på mål, der ikke har været i nærheden af det niveau Mitov-Nilsson holdt sidste år.
- Salget af midtbanemotoren Arnor Ingi Traustason til Rapid Wien i maj.

Købene af Blomqvist, Moberg-Karlsson og Sebastian Andersson har ikke kunnet opveje de afgange der har været. Andreas Johansson har været en kæmpe på midtbanen, men de har savnet det ekstra kvalitetsmæssigt.

Malmö har i svenske medier været kæmpefavorit til det mesterskab, og havde det ikke været fordi Kuhn var blevet tvunget til at slå ind på en anden kurs end at forsøge at gøre Malmö til AaB 2 rent spillemæssigt, så havde de heller ikke vundet Allsvenskan. Deres spil i træningskampene og de første 7-8 runder var horribelt, og det reagerede spillertruppen kraftigt på. De mente ikke de havde spillerne til at spille det spil han ville have dem til at spille.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 19. nov 2016, 17:24

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Men jeg mangler stadig: Kuhn blev fyret efter et mesterskab og over to point i snit. Der mangler noget i den ligning.
Nej, det gør der sådan set ikke. Der var massiv kritik af ham, da han blev hyret til Malmö. Man hyrer ikke en uerfaren træner til et hold der formodes at spille med i CL-kval hver sæson. Vi taler en klub vis økonomiske dominans er MASSIV - måske endda endnu større end FCK's ditto i Danmark, trods et noget lavere spillerbudget. Til gengæld er stort set alle andre Allsvenskan klubber dårligere kørende økonomisk end hovedparten af de danske.
Der var massiv kritik af ham i indledningen efter den point-mæssige dårlige start hvor Malmö spillede decideret naiv fodbold. Spillerne skøjtede rundt i taktikken, og på lige linje med den kritik der rammer Hareide på det danske landshold med hans 3-5-2, så var det først da Kuhn gik på kompromis og lyttede til spillerne at de begyndte at vinde kampe.

Der er en meget karakterstærk ledelse i Malmö med sportschefen, den tidl. storspiller, vikarierende cheftræner og udlandsprof, Daniel Andersson i spidsen. Alene det at han nu ikke afviser at afløse Kuhn som cheftræner fortæller noget om hans ego - han fylder meget, i perioder også for meget, i Malmö FF.
Der har aldrig været specielt god kemi mellem ham og Kuhn, efter de indledende tumultariske scener med massiv spillerkritik.

Derfor kommer det heller ikke som en overraskelse for de svenske kommentatorer at han ryger.
De forhold er/var jo kendte. Det underlige er jo, at der har været forholdsvis stille i efteråret og Kuhn efter en svær indledning jo netop har præsteret. Så det er i det lys, jeg synes, at en fyring kommer overraskende. Der virkede jo netop udadtil at være kommet ro på linjerne.

Men der kan jo selvfølgelig være holdt nogle møder efter sidste kamp, hvor meldingen har været, at fortsætter Kuhn fortsætter jeg ikke...
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gamen » 19. nov 2016, 17:33

FlæskeFrank skrev:
De forhold er/var jo kendte. Det underlige er jo, at der har været forholdsvis stille i efteråret og Kuhn efter en svær indledning jo netop har præsteret. Så det er i det lys, jeg synes, at en fyring kommer overraskende. Der virkede jo netop udadtil at være kommet ro på linjerne.

Men der kan jo selvfølgelig være holdt nogle møder efter sidste kamp, hvor meldingen har været, at fortsætter Kuhn fortsætter jeg ikke...
Malmö vil næppe ud og spille CL med en træner, der er så lidt tiltro til internt i truppen. Mon ikke det er de tanker der har fyldt hos dem - det er trods alt også mange penge det handler om.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Forza » 19. nov 2016, 18:10

Det kan godt være at Malmö har været favoritter i Sverige men en titel samt en pokalfinale synes jeg ikke man kan negligere. Kuhn har præsteret resultatmæssigt i Sverige.

Jeg frygter dog at Gaardes stolthed gør at han ikke vil hente Kuhn ind nu når han sidst afviste ham blankt da Kuhn friede til jobbet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2016, 18:15

Forza skrev:Det kan godt være at Malmö har været favoritter i Sverige men en titel samt en pokalfinale synes jeg ikke man kan negligere. Kuhn har præsteret resultatmæssigt i Sverige.

Jeg frygter dog at Gaardes stolthed gør at han ikke vil hente Kuhn ind nu når han sidst afviste ham blankt da Kuhn friede til jobbet.
Det kan vaere du har ret. Men har vi nogen som helst grund til at antage at Gaarde skulle vaere specielt aerekaer? Jeg syntes han virker ret pragmatisk anlagt i hans korte karriere som sportdirektoer, ligesom resten af staben i oevrigt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Forza » 19. nov 2016, 18:32

Buzz Killington skrev:
Forza skrev:Det kan godt være at Malmö har været favoritter i Sverige men en titel samt en pokalfinale synes jeg ikke man kan negligere. Kuhn har præsteret resultatmæssigt i Sverige.

Jeg frygter dog at Gaardes stolthed gør at han ikke vil hente Kuhn ind nu når han sidst afviste ham blankt da Kuhn friede til jobbet.
Det kan vaere du har ret. Men har vi nogen som helst grund til at antage at Gaarde skulle vaere specielt aerekaer? Jeg syntes han virker ret pragmatisk anlagt i hans korte karriere som sportdirektoer, ligesom resten af staben i oevrigt.
Nej egentligt ikke. Det er også bare en frygt jeg har. Håber meget på jeg tager fejl.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Yankee » 19. nov 2016, 18:42

Eller også er Malmøs ledelse bare nogle kæmpe fjolser der vil erstatte Allan Kuhn med Magnus Pehrsson. Jeg stoler mere på Kuhn end jeg gør på dem.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Ham der Emil » 19. nov 2016, 19:02

Nu har Malmö også en sportschef med storhedsvanvid. Der er en stor chance for, at han selv tager over. Han har licensen på plads, og mon ikke han håber, at en god CL med Malmö kan give ham en stor kontakt i udlandet.

Gaarde, få Kuhn hjem ASAP! Manden er ubesejret som cheftræner iAaB, mod hold din inkluderer Manchester United!
Et Hjerte - En Klub

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Lindvang » 19. nov 2016, 19:07

Hovedet skrev:
Kristian skrev:
Bambo skrev:Såfremt at AaB kan få Kuhn som træner skal de selvfølgelig gøre det. Jeg er totalt ligeglad med, hvor mange gange at han er blevet fyret og er helt overbevist om at han er den rette træner for AaB. Hvor mange gange er Lars Søndergaard blevet fyret ? Jeg ved godt at det er Gaarde og Lynge der skal ansætte en ny træner, men hvad de ellers mener er totalt ligegyldigt Lynge har lavet så mange fejl ved ansættelse af en træner at det skriger til himmelen. Nu følger Allan Gaarde godt efter. I råber og skriger på en ny træner fordi den nuværende slet ikke er god nok. Hvem var det lige som ansatte ham ? Godt gættet, nemlig Lynge og Gaarde så i kan jo se at deres fejl og bedømmelse er helt ude i hampen. De 2 næste som bør forlade AaB, fyret på gråt papir må være Lynge og Gaarde. Lynge har kostet AaB så mange penge at det er helt forfærdeligt (feriepenge sagen ) og Gaarde viser på ingen måder rettidig handlekraft.
At fyre Lynge simpelthen ? Er det gået din næse forbi, at han er i bestyrelsen nu og ikke ansat til at tage beslutninger.
Ja, lad os vise handlekraft - og fyre Lynge, der gik på pension for 2 år siden! Der må vel være noget, der hedder posthume fyringer, fyringer med tilbagevirkende kraft eller lignende.
Er Lynge død? Det har jeg ikke hørt. Jeg håber, det er en and!

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Lindvang » 19. nov 2016, 19:18

astonvilla skrev:Diskuterer folk stadig Kuhn vs LS??!!

For pokker. Det er som at diskutere blowjob vs rodbehandling uden bedøvelse.

Gaarde - jeg forventer du har startet din Audi og er på E45 mod Malmö.
Din analogi holder 100%!
Men tænker du i øvrigt ikke, at det er hurtigere at tage hurtigfærgen til Göteborg og så køre ned ad E6 til Malmö? På den måde sparer man også broafgift på begge broer.

Besvar