Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af MrBangDK » 23. nov 2016, 15:13

Bambo skrev:Såfremt at Allan Kuhn skal tilbage til AaB bliver det selvfølgelig som cheftræner. Han er ikke så dum at sige ja til mindre. Spillet bliver ikke bedre med det nuværende trænerteam , alle 3 skal væk omg. om det er nok ved jeg ikke. Holdet har slet ikke de fornødne kvaliteter og holdet ville sikkert heller ikke være blevet forstærket med dårlige resultater i starten. Gaarde har jo hele tiden sagt at uanset resultaterne har vi et super godt hold med mange stærke og målfarlige angribere og et stærkt og godt trænerteam, kan man nu forstå det ?
Såfremt truppen ikke bliver væsentlig forstærket og Gaarde samt Søndergård fyret står den helt sikkert på 1. division næste år. Såfremt vi kun får 4 point mere inden vinterpausen, hvilket jeg ikke tror vi ikke gør, så er der altså kun 5 kampe tilbage at spille i, hvilket jeg tror er for lidt til en redning i ligaen. Med den rædselsfulde sæson som vi er midt i vil det være at gamle med den forsatte eksistens i ligaen. Der er op til flere hold i 1. division, som er noget stærkere en AaB. Vi har lige set i pokalen, hvor store problemer vi havde med at besejre et bundhold i 2. division med 1-0
Når du alligevel ikke holder med AaB, kan du så ikke finde et andet forum, hvor du kan skrive? Hestenet eller lignende?
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af AnyFellow » 23. nov 2016, 15:21

Bambo skrev:Såfremt truppen ikke bliver væsentlig forstærket og Gaarde samt Søndergård fyret står den helt sikkert på 1. division næste år. Såfremt vi kun får 4 point mere inden vinterpausen, hvilket jeg ikke tror vi ikke gør, så er der altså kun 5 kampe tilbage at spille i, hvilket jeg tror er for lidt til en redning i ligaen.
Siden du er så sikker tager du vel væddemål på dette udsagn?

Jeg siger de ikke rykker ned, uanset om Gaarde, LS og trupper fastholdes. Vædder vi 5.000? Du giver vel minimum odds 2?

Bambo
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:22

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Bambo » 23. nov 2016, 15:25

Hvor meget tør du vædde ?

Bambo
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:22

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Bambo » 23. nov 2016, 15:28

Du forsætter trofast alle dine gætterier, kan du ikke tåle at høre sandheden ? I øvrigt har jeg ikke flere kommentarer til dig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 23. nov 2016, 15:37

Bambo skrev:Såfremt truppen ikke bliver væsentlig forstærket og Gaarde samt Søndergård fyret står den helt sikkert på 1. division næste år. Såfremt vi kun får 4 point mere inden vinterpausen, hvilket jeg ikke tror vi ikke gør, så er der altså kun 5 kampe tilbage at spille i, hvilket jeg tror er for lidt til en redning i ligaen.
Det står alligevel skidt til i AaB.

Sportschefen skal væk. Trænerteamet skal væk. Omkring 11 mand i startopstillingen skal væk.

Lyder som om, at vi er tæt på afgrunden uanset hvad.
- FlæskeFrank

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Nitten » 23. nov 2016, 16:02

http://www.mff.se/sv-SE/aktuellt/nyhete ... vudtranare

Det må være beviset på at ledelsen i Malmø er helt gak.

Så det burde ikke gøre nogen skade på Kuhn renomme at han blev fyret fra den klub og selvfølgelig bør være i spil til at tage over hos os snart :thumbsup:

Gamen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gamen » 23. nov 2016, 16:18

http://nyheter24.se/sport/31809-krnika- ... a-misslyck

Ligesom AaB's ledelse var latterligt dumme da de blev hånet i det meste Sverige for at have ansat Pehrsson? Hav in mente at den artikel er 8 år gammel.
Daniel Andersson vil have magten i Malmö og det får han med nikkedukken Pehrsson.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Yankee » 23. nov 2016, 16:22

Gamen skrev:http://nyheter24.se/sport/31809-krnika- ... a-misslyck

Ligesom AaB's ledelse var latterligt dumme da de blev hånet i det meste Sverige for at have ansat Pehrsson? Hav in mente at den artikel er 8 år gammel.
Daniel Andersson vil have magten i Malmö og det får han med nikkedukken Pehrsson.
Kan vi så ikke én gang for alle lade være med at bruge fyringen i Malmø som et argument imod Kuhn? Det er jo intet andet end bizart at Daniel Andersson laver nøjagtig samme fejl som var ved at koste AaB livet og det fortæller alt om at Kuhns fyring var en del af en magtkamp i Malmø - ikke sportsligt funderet.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Patmand » 23. nov 2016, 17:07

De Fem skrev:
FIDEL skrev:
De Fem skrev:
FIDEL skrev: Han gik da selv fra fcm dengang så vidt jeg husker... Han trivedes ikke.
Kender jeg godt. Havde også en gang en chef der mente, at jeg ikke trivedes i jobbet. Så vi blev enige om, efter gensidig overenskomst, at jeg skulle søge nye muligheder. Desuden gav det mig bedre mulighed for at se familien.

Har jeg bingopladen fuld nu?
Fjols... :aabfan:
Sandheden er ilde hørt og skaber ofte røre. Manden blev fyret.

Lidt mere seriøst. Er der nogen her, der ved hvad Kuhns spilkoncept er, ud over hvad har har set over skulderen fra Kent, samt noget godt humør?
Det er vel ikke nogen hemmelighed at Kuhn er en copycat.
Spilkonceptet er tyvstjålet fra AaB, det fungerede bare ikke i Malmö FF.
Tøjstilen er inspireret af Hamrén.
Det gode humør tror jeg til gengæld han har taget med fra solskinsøen.

Og ellers er jeg enig - han blev fyret i FCM.

PS. Vi er nogle stykker der er lidt lune på jeres sæsonkort. Vi vil godt nå at se noget Superligabold på Aalborg stadion inden det står på 1. division.
Er i til at handle med?
Jeg kan sikkert friste med nogle billetter til ægteparret Lisa Batiashvili og François Leleux's koncert i Musikkens Hus. De spiller på henholdsvis violin og obo.
Billede
Så skal der selvfølgelig nogle penge vores vej.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 23. nov 2016, 18:16

Gamen skrev:http://nyheter24.se/sport/31809-krnika- ... a-misslyck

Ligesom AaB's ledelse var latterligt dumme da de blev hånet i det meste Sverige for at have ansat Pehrsson? Hav in mente at den artikel er 8 år gammel.
Daniel Andersson vil have magten i Malmö og det får han med nikkedukken Pehrsson.
Nu er der jo flere sider af den sag. Den gang vi ansatte Pehrsson, gik han vel også med et prædikant, som en af de mest spændende unge svenske trænertalenter.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hovedet » 23. nov 2016, 18:38

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:http://nyheter24.se/sport/31809-krnika- ... a-misslyck

Ligesom AaB's ledelse var latterligt dumme da de blev hånet i det meste Sverige for at have ansat Pehrsson? Hav in mente at den artikel er 8 år gammel.
Daniel Andersson vil have magten i Malmö og det får han med nikkedukken Pehrsson.
Nu er der jo flere sider af den sag. Den gang vi ansatte Pehrsson, gik han vel også med et prædikant, som en af de mest spændende unge svenske trænertalenter.
Og paradoksalt nok fik Magnus Pehrsson den mest forrygende start i AaB, som tænkes kan. 3-0 og 3-1 over Deportivo La Coruna i UEFA Cuppen fulgt op af 3 sejre og 2 uafgjorte i Suppen suppleret med "næstensejren" over Manchester City. Historiens dom over den kønne unge svensker har været hård, men AaB var altså et frygteligt sted at være i efteråret 2010, og Kent Nielsen gjorde det jo egentlig ikke bedre, da han kom til. Om end han i øvrigt var den helt rigtige mand i AaB på det tidspunkt.

Men det er godt nok historiens ironi, at det er Magnus Pehrsson, der afløser en fyret Allan Kuhn i Malmö FF. Og én ting, man hverken kan tage fra Magnus Pehrsson og Lars Søndergaard, der formentlig har været de mest upopulære trænere i AaBs historie: De er begge leveringsdygtige i at spille 1-1 i Parken!

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Nitten » 23. nov 2016, 20:19

Hovedet skrev:
FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:http://nyheter24.se/sport/31809-krnika- ... a-misslyck

Ligesom AaB's ledelse var latterligt dumme da de blev hånet i det meste Sverige for at have ansat Pehrsson? Hav in mente at den artikel er 8 år gammel.
Daniel Andersson vil have magten i Malmö og det får han med nikkedukken Pehrsson.
Nu er der jo flere sider af den sag. Den gang vi ansatte Pehrsson, gik han vel også med et prædikant, som en af de mest spændende unge svenske trænertalenter.
Og paradoksalt nok fik Magnus Pehrsson den mest forrygende start i AaB, som tænkes kan. 3-0 og 3-1 over Deportivo La Coruna i UEFA Cuppen fulgt op af 3 sejre og 2 uafgjorte i Suppen suppleret med "næstensejren" over Manchester City. Historiens dom over den kønne unge svensker har været hård, men AaB var altså et frygteligt sted at være i efteråret 2010, og Kent Nielsen gjorde det jo egentlig ikke bedre, da han kom til. Om end han i øvrigt var den helt rigtige mand i AaB på det tidspunkt.

Men det er godt nok historiens ironi, at det er Magnus Pehrsson, der afløser en fyret Allan Kuhn i Malmö FF. Og én ting, man hverken kan tage fra Magnus Pehrsson og Lars Søndergaard, der formentlig har været de mest upopulære trænere i AaBs historie: De er begge leveringsdygtige i at spille 1-1 i Parken!

Forsøger du at tale Pehrson's præstation i AaB op ?
Man kunne jo se som han lige skulle bruge et par kampe før han fik ødelagt alt

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gnu » 23. nov 2016, 21:56

Malmö FF skrev:Magnus Pehrsson ny tränare i Malmö FF
Billede
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hovedet » 23. nov 2016, 22:37

Nitten skrev:
Hovedet skrev:
FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:http://nyheter24.se/sport/31809-krnika- ... a-misslyck

Ligesom AaB's ledelse var latterligt dumme da de blev hånet i det meste Sverige for at have ansat Pehrsson? Hav in mente at den artikel er 8 år gammel.
Daniel Andersson vil have magten i Malmö og det får han med nikkedukken Pehrsson.
Nu er der jo flere sider af den sag. Den gang vi ansatte Pehrsson, gik han vel også med et prædikant, som en af de mest spændende unge svenske trænertalenter.
Og paradoksalt nok fik Magnus Pehrsson den mest forrygende start i AaB, som tænkes kan. 3-0 og 3-1 over Deportivo La Coruna i UEFA Cuppen fulgt op af 3 sejre og 2 uafgjorte i Suppen suppleret med "næstensejren" over Manchester City. Historiens dom over den kønne unge svensker har været hård, men AaB var altså et frygteligt sted at være i efteråret 2010, og Kent Nielsen gjorde det jo egentlig ikke bedre, da han kom til. Om end han i øvrigt var den helt rigtige mand i AaB på det tidspunkt.

Men det er godt nok historiens ironi, at det er Magnus Pehrsson, der afløser en fyret Allan Kuhn i Malmö FF. Og én ting, man hverken kan tage fra Magnus Pehrsson og Lars Søndergaard, der formentlig har været de mest upopulære trænere i AaBs historie: De er begge leveringsdygtige i at spille 1-1 i Parken!

Forsøger du at tale Pehrson's præstation i AaB op ?
Man kunne jo se som han lige skulle bruge et par kampe før han fik ødelagt alt
Ah, men Pehrssons præstation skulle jo nok også ses i lyset af AaBs forfatning i efteråret 2010 (hvor han i øvrigt havde været træner i halvandet år i klubben), og det samme gælder for så vidt for Lars Søndergaard i indeværende efterår. Måske lige med undtagelse af 2010 mindes jeg ikke at have set så ringe en spillertrup i AaB, og kalenderåret 2016 er formentlig det ringeste, AaB nogensinde har haft i Superligaens historie (jeg har ikke lige tjekket, men mindes ikke så gennemført en elendighed i så lang tid fra AaBs side).

Jeg har hele tiden holdt på, at Lars Søndergaard var en fesen løsning, der understreger det "Ølstykke i november" - brand, som AaB efterhånden har tillagt sig. Der findes ved gud mange med større fodboldfaglig indsigt end mig, men umiddelbart har jeg godt nok svært ved at se den træner, der kunne skabe magi ud af det forhåndenværende materiale; ungdomsspillerne er simpelthen ikke gode nok, de gamle profiler virker udbrændte, og de tilsigtede forstærkninger har ikke holdt niveau. I det store og hele kan jeg godt følge det fornuftige i AaBs strategi, men omvendt kan klubben simpelthen ikke leve med den nuværende standard og er i mine øjne nødt til at reagere i vinterpausen.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gnu » 24. nov 2016, 09:22

Al snak om manglende taktiske evner, for lidt autoritet og for lidt international erfaring hos Kuhn forekommer i hvert fald enormt hult, når man hiver en mand som Pehrsson ind, som ikke har vist noget som helst i sin trænerkarriere.

Han præsterede intet i GAIS.
Han styrede AaB mod afgrunden, og der var masser af rygter om ringe disciplin i truppen.
Han viste ikke noget i Djurgården.
Og Estlands landshold måtte han også forlade i utide, fordi resultaterne var for ringe. Estland.

I europæisk klubfodbold er Kuhns CV også bedre end Pehrssons.

Hvis Kuhn har tabt omklædningsrummet skal han selvfølgelig skiftes ud, men alt det andet ævl om taktik og manglende erfaring virker som bullshit, når afløseren hedder Magnus Pehrsson.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af birk » 24. nov 2016, 09:48

Det har været planlagt i lang tid ifølge BT i dag ,
Der var vel en grund til han blev fyret i Midtjylland .

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Flower » 24. nov 2016, 10:00

birk skrev:Det har været planlagt i lang tid ifølge BT i dag ,
Der var vel en grund til han blev fyret i Midtjylland .
Bad han ikke om en fyrreseddel dernede, grundet familiesavn? Eller husker jeg helt forkert her?
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Mraab1978
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24. nov 2016, 10:05
Favoritspiller: Rade prica
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Mraab1978 » 24. nov 2016, 10:12

Jeg bliver simpelthen så træt af at læse, at folk tror kuhn blev fyret i Midtjylland. Som god bekendt til mange tæt på kuhn, ved jeg med 200 pct. Sikkerhed, at han selv sagde op, da klubben prøvede at bygge en spillestil op, som han ikke kunne stå inde for. Grundet en intern aftale med FCM, gik han ud med beskeden om at det var for at skåne hans familie. At folk derudover prøver at pille kuhn ned som træner, er bare latterligt. Den eneste grund til han røg i Malmø, var at daniel Andersson følte sig truet. Manden har mange private venner ansat i klubben, som ikke har nogen funktion og som bare triller rundt og hygger sig. Da kuhn begyndte at stille spørgsmålstegn ved dette, allerede midt i sæsonen, følte daniel Andersson at dette var den eneste løsning for at beholde hele sit "vennehold". Nu vælger han så Magnus Pehrsson for at få en svag person som han selv kan hundse rundt med. Kuhn har fået masser af tilkendegivelser af både spillere og andre ansatte i klubben efter fyringen,så vidt mine kilder har informeret mig. Og flere har jo også i medierne taget afstand, til at spillerne skulle stå bag. Dette var blot en historie daniel Andersson selv har plantet i medierne, fordi han er et uselt menneske. Så tro nu ikke på alt bras i læser i medierne. Sandheden skal nok komme ud før eller siden.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 24. nov 2016, 10:30

Mraab1978 skrev:Jeg bliver simpelthen så træt af at læse, at folk tror kuhn blev fyret i Midtjylland. Som god bekendt til mange tæt på kuhn, ved jeg med 200 pct. Sikkerhed, at han selv sagde op, da klubben prøvede at bygge en spillestil op, som han ikke kunne stå inde for. Grundet en intern aftale med FCM, gik han ud med beskeden om at det var for at skåne hans familie. At folk derudover prøver at pille kuhn ned som træner, er bare latterligt. Den eneste grund til han røg i Malmø, var at daniel Andersson følte sig truet. Manden har mange private venner ansat i klubben, som ikke har nogen funktion og som bare triller rundt og hygger sig. Da kuhn begyndte at stille spørgsmålstegn ved dette, allerede midt i sæsonen, følte daniel Andersson at dette var den eneste løsning for at beholde hele sit "vennehold". Nu vælger han så Magnus Pehrsson for at få en svag person som han selv kan hundse rundt med. Kuhn har fået masser af tilkendegivelser af både spillere og andre ansatte i klubben efter fyringen,så vidt mine kilder har informeret mig. Og flere har jo også i medierne taget afstand, til at spillerne skulle stå bag. Dette var blot en historie daniel Andersson selv har plantet i medierne, fordi han er et uselt menneske. Så tro nu ikke på alt bras i læser i medierne. Sandheden skal nok komme ud før eller siden.
Tak for indspark. Det er rart at få bekræftet fra en tæt på. Den slags kilder bliver selvfølgelig altid modtaget med en smule skepsis på et anonymt site som dette, specielt af undertegnede Det virker dog som om du har en god portion viden om situationen. Jeg tror også alle herinde hellere end gerne køber historien om at det var Kuhn der valgte gylletanken på heden fra af sportslige grunde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mraab1978
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24. nov 2016, 10:05
Favoritspiller: Rade prica
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Mraab1978 » 24. nov 2016, 10:40

Det er forståeligt at det vækker skepsis, på et forum som dette. Men jeg har netop valgt at oprette en bruger her, for at få sandheden frem, i det jeg synes det er dybt uretfærdigt for kuhn, at medierne skal flyde med løgnhistorier. Jeg har selv været AaB mand siden jeg var lille knægt, og ser ham hellere end gerne tilbage i klubben. at folk fremstiller kuhn som en "hyggeonkel" fortsat, efter at for det første have spillet Malmø i pokalfinale for første gang i nærmere 20 år, og derefter vinder guld med dem, er jo bare til at ryste på hovedet af. Det viser desværre, at medierne kan fremstille folk præcis hvordan de vil.

Besvar