Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af astonvilla » 5. dec 2016, 13:25

Såfremt vi ikke kan få Kuhn eller Gaarde af en eller anden underlig årsag ikke vil have Kuhn, så må Todd være på blokken nu.

Man kan da ikke sætte en finger på det arbejde han udførte i Randers. Dér fik han da altid noget godt ud af det materiale han havde ved hånden.
Jeg synes ikke man skal dømme ham på fyringen in EB - personligt synes jeg endda det så ud til han nu var ved at få lidt styr på det dernede. Men jeg tror den klub sejler mere end nogen aner.

Jeg har en fornemmelse af at hans faglige kompetencer er i orden til at kunne gøre det godt for os - men er han den rigtige profil?
Det ved jeg sku snart ikke...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2016, 13:37

astonvilla skrev:Såfremt vi ikke kan få Kuhn eller Gaarde af en eller anden underlig årsag ikke vil have Kuhn, så må Todd være på blokken nu.

Man kan da ikke sætte en finger på det arbejde han udførte i Randers. Dér fik han da altid noget godt ud af det materiale han havde ved hånden.
Jeg synes ikke man skal dømme ham på fyringen in EB - personligt synes jeg endda det så ud til han nu var ved at få lidt styr på det dernede. Men jeg tror den klub sejler mere end nogen aner.

Jeg har en fornemmelse af at hans faglige kompetencer er i orden til at kunne gøre det godt for os - men er han den rigtige profil?
Det ved jeg sku snart ikke...
Jeg kan ikke forestille mig en traener i DK med en bedre personlighed i forhold til jobbet (taet efterfulgt af onkel Kent). Jeg er dog meget skeptisk omkring hans fodboldfilosofi. Hvis kritikken af LS f.eks. er at han er gaaet for meget paa kompromis med vores klubbens spillekoncept paa det seneste, saa er Todd ikke nogen loesning, vurderet ud fra hans stil hidtil i suppen. Det kan naturligvis vaere han kan lave en "Kent Nielsen goes to Aalborg" og tilpasse sig spillermaterialet. Jeg tvivler dog, og det understoetter foelgende skudsmaal fra EFB-toppen ogsaa:
- Lars Lungi Sørensen passer bedre til klubben og dens DNA, og han kan med sin metodiske tilgang til fodbold udvikle spillere og gøre dem bedre individuelt, siger sportsdirektør Ted van Leeuwen til klubbens hjemmeside.
EFB's "DNA" (bwardrrrrr) er ikke langt fra vores eget mht. de spillertyper vi udvikler. Saa hvis deres nye sportsdirektoer har ret, passer Todd naeppe til AaB.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 5. dec 2016, 13:58

Jeg kan på ingen måde se Todd i AaB.

Jeg synes derimod, at han kunne være den oplagte afløser for Kent i OB.

Hvorfor jeg ikke kan se ham i AaB ? Det smager bare ikke rigtigt. Han er rigtig god til struktur og få spillerne til at fungere i hans system, men det er ikke nok for mig.

Og hvis man skal være efter Lars Søndergaard, så må man vel også sige om Todd, at Randers ikke har taget skade af at få en anden træner ind....
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2016, 14:15

astonvilla skrev:Såfremt vi ikke kan få Kuhn eller Gaarde af en eller anden underlig årsag ikke vil have Kuhn, så må Todd være på blokken nu.

Man kan da ikke sætte en finger på det arbejde han udførte i Randers. Dér fik han da altid noget godt ud af det materiale han havde ved hånden.
Jeg synes ikke man skal dømme ham på fyringen in EB - personligt synes jeg endda det så ud til han nu var ved at få lidt styr på det dernede. Men jeg tror den klub sejler mere end nogen aner.

Jeg har en fornemmelse af at hans faglige kompetencer er i orden til at kunne gøre det godt for os - men er han den rigtige profil?
Det ved jeg sku snart ikke...
Jeg har svært ved at se Todd stå for AaB's måde at gøre tingene på. Han er en god træner, men jeg kan ikke se ham få meget mere ud af vores trup end LS har gjort.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af astonvilla » 5. dec 2016, 14:45

Pastorius skrev:
astonvilla skrev:Såfremt vi ikke kan få Kuhn eller Gaarde af en eller anden underlig årsag ikke vil have Kuhn, så må Todd være på blokken nu.

Man kan da ikke sætte en finger på det arbejde han udførte i Randers. Dér fik han da altid noget godt ud af det materiale han havde ved hånden.
Jeg synes ikke man skal dømme ham på fyringen in EB - personligt synes jeg endda det så ud til han nu var ved at få lidt styr på det dernede. Men jeg tror den klub sejler mere end nogen aner.

Jeg har en fornemmelse af at hans faglige kompetencer er i orden til at kunne gøre det godt for os - men er han den rigtige profil?
Det ved jeg sku snart ikke...
Jeg har svært ved at se Todd stå for AaB's måde at gøre tingene på. Han er en god træner, men jeg kan ikke se ham få meget mere ud af vores trup end LS har gjort.
Jeg tror nu nok at han kan få mere ud af materialet - han virker meget mere snu nå det kommer til game-plans og ageren i løbet af en kamp. Men i det store hele har du nok ret at - for at bruge FlæskeFranks ord "det smager ikke helt rigtigt.

Jeg vil dog til en hver tid godt bytte her og nu - men nu skal vi heller ikke agere i desperation. Jeg ser helst Kuhn tilbage - hellere før en siden.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2016, 16:02

astonvilla skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev:Såfremt vi ikke kan få Kuhn eller Gaarde af en eller anden underlig årsag ikke vil have Kuhn, så må Todd være på blokken nu.

Man kan da ikke sætte en finger på det arbejde han udførte i Randers. Dér fik han da altid noget godt ud af det materiale han havde ved hånden.
Jeg synes ikke man skal dømme ham på fyringen in EB - personligt synes jeg endda det så ud til han nu var ved at få lidt styr på det dernede. Men jeg tror den klub sejler mere end nogen aner.

Jeg har en fornemmelse af at hans faglige kompetencer er i orden til at kunne gøre det godt for os - men er han den rigtige profil?
Det ved jeg sku snart ikke...
Jeg har svært ved at se Todd stå for AaB's måde at gøre tingene på. Han er en god træner, men jeg kan ikke se ham få meget mere ud af vores trup end LS har gjort.
Jeg tror nu nok at han kan få mere ud af materialet - han virker meget mere snu nå det kommer til game-plans og ageren i løbet af en kamp. Men i det store hele har du nok ret at - for at bruge FlæskeFranks ord "det smager ikke helt rigtigt.

Jeg vil dog til en hver tid godt bytte her og nu - men nu skal vi heller ikke agere i desperation. Jeg ser helst Kuhn tilbage - hellere før en siden.
Jeg kunne godt lide slynges approach, selvom det ikke gik for godt, da den endte med Pehrsson og Rioch, men efter sigende allerede dengang havde Kent på førstepladsen.

Den gik ud på at definere hvad idealtræneren skulle kunne, og først derefter se på hvem der kunne udfylde rollen.

Selvom resultatet ikke blev for godt, mener jeg stadig det er måden at gøre tingene på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Maglau » 5. dec 2016, 16:25

Pastorius skrev:
astonvilla skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev:Såfremt vi ikke kan få Kuhn eller Gaarde af en eller anden underlig årsag ikke vil have Kuhn, så må Todd være på blokken nu.

Man kan da ikke sætte en finger på det arbejde han udførte i Randers. Dér fik han da altid noget godt ud af det materiale han havde ved hånden.
Jeg synes ikke man skal dømme ham på fyringen in EB - personligt synes jeg endda det så ud til han nu var ved at få lidt styr på det dernede. Men jeg tror den klub sejler mere end nogen aner.

Jeg har en fornemmelse af at hans faglige kompetencer er i orden til at kunne gøre det godt for os - men er han den rigtige profil?
Det ved jeg sku snart ikke...
Jeg har svært ved at se Todd stå for AaB's måde at gøre tingene på. Han er en god træner, men jeg kan ikke se ham få meget mere ud af vores trup end LS har gjort.
Jeg tror nu nok at han kan få mere ud af materialet - han virker meget mere snu nå det kommer til game-plans og ageren i løbet af en kamp. Men i det store hele har du nok ret at - for at bruge FlæskeFranks ord "det smager ikke helt rigtigt.

Jeg vil dog til en hver tid godt bytte her og nu - men nu skal vi heller ikke agere i desperation. Jeg ser helst Kuhn tilbage - hellere før en siden.
Jeg kunne godt lide slynges approach, selvom det ikke gik for godt, da den endte med Pehrsson og Rioch, men efter sigende allerede dengang havde Kent på førstepladsen.

Den gik ud på at definere hvad idealtræneren skulle kunne, og først derefter se på hvem der kunne udfylde rollen.

Selvom resultatet ikke blev for godt, mener jeg stadig det er måden at gøre tingene på.
Det er sådan man rekrutterer alle andre steder i erhvervslivet så selvfølgelig også her - og jeg tror sådan set også at de gør det på trænersiden ud fra de oplysninger der kom frem om seneste process træner.
Jeg ville ønske man gjorde det samme på spillere for så var Meillinger, Holger og Sloth næppe kommet til, men i stedet nogle spillere der kunne opfylde spillestil.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Forza » 5. dec 2016, 20:33

Todd er ikke et emne i AaB. Han er alt for gammel og kortsigtet.

Kuhn er mit foretrukne valg men alternativt gad jeg godt David Nielsen selvom det er utopi med Gaarde i klubben.
Han deler uden tvivl vandene men han er åbenlyst til dygtig træner og trods hans eskapader som spiller virker han er til at være modnet i mine øjne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2016, 20:38

Forza skrev:Todd er ikke et emne i AaB. Han er alt for gammel og kortsigtet.

Kuhn er mit foretrukne valg men alternativt gad jeg godt David Nielsen selvom det er utopi med Gaarde i klubben.
Han deler uden tvivl vandene men han er åbenlyst til dygtig træner og trods hans eskapader som spiller virker han er til at være modnet i mine øjne.
Selv uden sin historie er David Nielsen da heller ikke en AaB-type træner.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2016, 20:39

Hold nu op :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2016, 20:42

Nå, men lad os da falde tilbage og overlade initiativet til Lyngby, med lidt held kan vi holde føringen til pausen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Forza » 5. dec 2016, 21:27

Pastorius skrev:
Forza skrev:Todd er ikke et emne i AaB. Han er alt for gammel og kortsigtet.

Kuhn er mit foretrukne valg men alternativt gad jeg godt David Nielsen selvom det er utopi med Gaarde i klubben.
Han deler uden tvivl vandene men han er åbenlyst til dygtig træner og trods hans eskapader som spiller virker han er til at være modnet i mine øjne.
Selv uden sin historie er David Nielsen da heller ikke en AaB-type træner.
Nej det er han netop ikke.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2016, 21:35

Forza skrev: Nej det er han netop ikke.
Så det du ønsker er egentlig at AaB lægger stilen om, og forsøger en helt ny strategi?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Henriksen » 5. dec 2016, 22:16

Jvf Ekstra Sprøjten, så var Morten Wieghorst blandt de få tilskuere på Aalborg Stadion i aften
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Hansi123
Junior
Junior
Indlæg: 51
Tilmeldt: 7. aug 2006, 22:21

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hansi123 » 5. dec 2016, 22:17

Ifølge eb er wighorst spottet på Aalborg stadion mod Lyngby i aften og gik før tid. Spændende.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Brent » 5. dec 2016, 23:00

Hansi123 skrev:Ifølge eb er wighorst spottet på Aalborg stadion mod Lyngby i aften og gik før tid. Spændende.
Han er jo også gammel Lyngby mand, og har der ikke været rygter om David Nielsen til Sverige? Så knap så spændende....
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2016, 23:02

Brent skrev:
Hansi123 skrev:Ifølge eb er wighorst spottet på Aalborg stadion mod Lyngby i aften og gik før tid. Spændende.
Han er jo også gammel Lyngby mand, og har der ikke været rygter om David Nielsen til Sverige? Så knap så spændende....
Jeg synes det er rigeligt spændende - på den scary måde. Han er kun velkommen på stadion som træner for udeholdet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af astonvilla » 5. dec 2016, 23:05

Weakhorse skal ALDRIG være cheftræner i AaB.
Bienvenu Bassogog!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FIDEL » 5. dec 2016, 23:13

astonvilla skrev:Weakhorse skal ALDRIG være cheftræner i AaB.
Men fanme hellere ham end Thomas Frank eller Todd.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2016, 23:16

Det er i dag praecis et aar siden han blev fyret i AGF. Ikke at det er saa skide relevant.

Mere relevant: Han virker ikke helt som en mand der er villig til at blive paalagt en overordnet strategi. Det var saa vidt jeg husker et af problemerne i GF- at man hentede spillere han ikke havde bedt om, og som ikke passede til den maade Wieghorst vil spille fodbold. Jeg kan ikke forestille mig at han vil foele sig mere til rette i AaB, hvor han bare maa tage hvad han kan faa. Han er vel ogsaa mere DBU-boldmassage-mand i sin spillestil end AaB-direkte-spil-i-smaa-rum-mand?

Han er forresten ofte at spotte paa forskellige stadion i DK, saa der er intet underligt i at han lige kommer forbi. Det ville da ogsaa vaere et underligt signal at sende til LS, og totalt kikset. Hvis der er en hemmelig aftale med Wieghorst, saa skal han da blive saa langt vaek fra stadion som muligt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar