Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af dyhrmaN » 20. dec 2016, 15:08

PFA skrev:
aaballday skrev:Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.
Lyder spændende med en udlændning, de danske emner virker ikke så spændende. Dog ser jeg gerne Kuhn kommer hjem som assistent for den nye træner.
Er jeg den eneste, der synes, at det lyder lidt slapt, at man ikke ville honorere ham tyskeren med 2 mille?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af le Cid » 20. dec 2016, 15:08

aaballday skrev:Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.
Intet konkret, men de skriver, at Gaarde har været i Tyskland.
Der spekuleres i Henrik Pedersen.
Gaarde håber at have afløseren på plads inden 4. januar, men vil ikke haste noget igennem...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Gamen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gamen » 20. dec 2016, 15:14

PFA skrev:
Lyder spændende med en udlændning, de danske emner virker ikke så spændende. Dog ser jeg gerne Kuhn kommer hjem som assistent for den nye træner.
Enig, så kan det være vi snart kan slippe for al den Kuhn-snak.

AaB virker noget mere ambitiøse i deres trænerjagt. Om det sidste forløb fortæller det nok også noget om, at Lars Søndergaard var meget langt nede på listen, og at Gaarde lavede en stor fejl ved at satse på ham fremfor at hælde lidt mere i lønningsposen til Frontzeck.

Jeg tror Gaarde har helt ret i at AaB har brug for noget andet - nu har man én gang begået en stor fejl ved at satse på en klubmand, nu skal vi have noget helt andet blod ind.

Det må dog også sende et signal til alle dem der mener AaB ingen penge har, at det nu er på den hylde vi sonderer terrænet. Tror godt både bestyrelsen og Gaarde er klar over, at hvis det skal hedde topfodbold fremover i Aalborg, så kan vi ikke holde til et 2017 hvor pilen peger ligeså meget nedad som i 2016.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Forza » 20. dec 2016, 15:22

le Cid skrev:
aaballday skrev:Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.
Intet konkret, men de skriver, at Gaarde har været i Tyskland.
Der spekuleres i Henrik Pedersen.
Gaarde håber at have afløseren på plads inden 4. januar, men vil ikke haste noget igennem...
Positivt at Gaarde allerede er i direkte kommunikation med emner.

Jeg håber dog ikke på Henrik Pedersen. Indrømmet har jeg ikke det store kendskab til manden med et CV der kun inkluderer HB Køge, samt en rolle i talentfabrikken Red Bull og en assistentrolle Union Berlin pirrer ikke det vilde i mig. Så hellere Kuhn.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Martino » 20. dec 2016, 15:32

Forza skrev:
le Cid skrev:
aaballday skrev:Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.
Intet konkret, men de skriver, at Gaarde har været i Tyskland.
Der spekuleres i Henrik Pedersen.
Gaarde håber at have afløseren på plads inden 4. januar, men vil ikke haste noget igennem...
Positivt at Gaarde allerede er i direkte kommunikation med emner.

Jeg håber dog ikke på Henrik Pedersen. Indrømmet har jeg ikke det store kendskab til manden med et CV der kun inkluderer HB Køge, samt en rolle i talentfabrikken Red Bull og en assistentrolle Union Berlin pirrer ikke det vilde i mig. Så hellere Kuhn.
Håber virkelig på en udlænding denne gang. Er det kun en debatside sandhed at Morientes faldte igennem pga at han ville have egne assistenter med? Han er pt ledig mig bekendt efter endt ophold Madrid-klubben i Fuenlabrada CF.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 20. dec 2016, 15:42

Martino skrev:
Forza skrev:
le Cid skrev:
aaballday skrev:Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.
Intet konkret, men de skriver, at Gaarde har været i Tyskland.
Der spekuleres i Henrik Pedersen.
Gaarde håber at have afløseren på plads inden 4. januar, men vil ikke haste noget igennem...
Positivt at Gaarde allerede er i direkte kommunikation med emner.

Jeg håber dog ikke på Henrik Pedersen. Indrømmet har jeg ikke det store kendskab til manden med et CV der kun inkluderer HB Køge, samt en rolle i talentfabrikken Red Bull og en assistentrolle Union Berlin pirrer ikke det vilde i mig. Så hellere Kuhn.
Håber virkelig på en udlænding denne gang. Er det kun en debatside sandhed at Morientes faldte igennem pga at han ville have egne assistenter med? Han er pt ledig mig bekendt efter endt ophold Madrid-klubben i Fuenlabrada CF.
Han er lige røget til Granada, som noget sportschef-et-eller-andet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 20. dec 2016, 16:04

PFA skrev:
aaballday skrev:Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.
Lyder spændende med en udlændning, de danske emner virker ikke så spændende. Dog ser jeg gerne Kuhn kommer hjem som assistent for den nye træner.
Jeg synes det er fuldstændig urealistisk at tro på at en træner der lige har vundet det svenske mesterskab, skulle acceptere en assistentrolle, selvom det er i AaB. Jeg er tæt på at mene det er mangel på respekt for Kuhn. Hvis vi skal have Kuhn tilbage, så skal det enten være som chef, eller i en anden markant rolle i AaB (fx. som troldmandens lærling - og troldmanden er selvf PEA).
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af frederikshavneren » 20. dec 2016, 16:09

Forza skrev:
le Cid skrev:
aaballday skrev:Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.
Intet konkret, men de skriver, at Gaarde har været i Tyskland.
Der spekuleres i Henrik Pedersen.
Gaarde håber at have afløseren på plads inden 4. januar, men vil ikke haste noget igennem...
Positivt at Gaarde allerede er i direkte kommunikation med emner.

Jeg håber dog ikke på Henrik Pedersen. Indrømmet har jeg ikke det store kendskab til manden med et CV der kun inkluderer HB Køge, samt en rolle i talentfabrikken Red Bull og en assistentrolle Union Berlin pirrer ikke det vilde i mig. Så hellere Kuhn.
Mit kendskab til Henrik Pedersen er yderst begrænset men umiddelbart synes jeg ikke at han lyder som en oplagt kandidat. Han mangler erfaring som cheftræner

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 20. dec 2016, 16:11

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:
le Cid skrev:
aaballday skrev:Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.
Intet konkret, men de skriver, at Gaarde har været i Tyskland.
Der spekuleres i Henrik Pedersen.
Gaarde håber at have afløseren på plads inden 4. januar, men vil ikke haste noget igennem...
Positivt at Gaarde allerede er i direkte kommunikation med emner.

Jeg håber dog ikke på Henrik Pedersen. Indrømmet har jeg ikke det store kendskab til manden med et CV der kun inkluderer HB Køge, samt en rolle i talentfabrikken Red Bull og en assistentrolle Union Berlin pirrer ikke det vilde i mig. Så hellere Kuhn.
Mit kendskab til Henrik Pedersen er yderst begrænset men umiddelbart synes jeg ikke at han lyder som en oplagt kandidat. Han mangler erfaring som cheftræner
Erfaringen er en af de første ting, jeg er klar til at give køb på, hvis de andre egenskaber passer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hanga » 20. dec 2016, 17:52

dyhrmaN skrev: Er jeg den eneste, der synes, at det lyder lidt slapt, at man ikke ville honorere ham tyskeren med 2 mille?
Enig. Hellere betale lidt mere for at få den rigtige person til så vigtig en stilling (vi ved selvfølgelig ikke om han var blevet en succes).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 20. dec 2016, 17:59

Hanga skrev:
dyhrmaN skrev: Er jeg den eneste, der synes, at det lyder lidt slapt, at man ikke ville honorere ham tyskeren med 2 mille?
Enig. Hellere betale lidt mere for at få den rigtige person til så vigtig en stilling (vi ved selvfølgelig ikke om han var blevet en succes).
Det er jo altid en afvejning af hvad man mener en bestemt person er værd, og hvad man kan få for pengene andetsteds. I bagklogskabens lys havde alt (andet) været bedre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 20. dec 2016, 18:17

dyhrmaN skrev:Er jeg den eneste, der synes, at det lyder lidt slapt, at man ikke ville honorere ham tyskeren med 2 mille?
Hvis man ugen forinden havde givet Kent omkring 1-1,2 mio kr. så lyder 2 mio kr. vel også af meget. Det kan jo også være, at AaB skulle garantere, at spillerne ikke sprang på hans kone- klausul. Så var lønnen vel det mindste problem.

Men jeg tænker hellere, at det er typisk hjernedød debatside. Hvem fanden kender Frontzeck som træner ? Han har et pointsnit på 1,07. Hvor er det lige, at han lyder interessant ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: RE: Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hanga » 20. dec 2016, 19:03

FlæskeFrank skrev:
Men jeg tænker hellere, at det er typisk hjernedød debatside. Hvem fanden kender Frontzeck som træner ? Han har et pointsnit på 1,07. Hvor er det lige, at han lyder interessant ?
Hvem har kaldt ham interessant? Pointen var at en årsløn på 2 mio. kr. ikke lyder af alverden. Det ville ikke være en toplønning i superligaen. Hvis AaB mente han var den rette mand, skulle man have taget ham fremfor at spare 500k
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 20. dec 2016, 19:18

Hanga skrev:
FlæskeFrank skrev:
Men jeg tænker hellere, at det er typisk hjernedød debatside. Hvem fanden kender Frontzeck som træner ? Han har et pointsnit på 1,07. Hvor er det lige, at han lyder interessant ?
Hvem har kaldt ham interessant? Pointen var at en årsløn på 2 mio. kr. ikke lyder af alverden. Det ville ikke være en toplønning i superligaen. Hvis AaB mente han var den rette mand, skulle man have taget ham fremfor at spare 500k
AaB mente ikke, at han var den rette mand. Og så har Ove C altså et bedre pointsnit end ham, så hvor er det lige han virker til at være 2 mio kr. værd ? Han har vel et snit som Auri - han er også udlænding og vil nok træne AaB for 2 mio kr. årligt.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Martino » 20. dec 2016, 19:25

Buzz Killington skrev:
Martino skrev:
Forza skrev:
le Cid skrev:
aaballday skrev:Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.
Intet konkret, men de skriver, at Gaarde har været i Tyskland.
Der spekuleres i Henrik Pedersen.
Gaarde håber at have afløseren på plads inden 4. januar, men vil ikke haste noget igennem...
Positivt at Gaarde allerede er i direkte kommunikation med emner.

Jeg håber dog ikke på Henrik Pedersen. Indrømmet har jeg ikke det store kendskab til manden med et CV der kun inkluderer HB Køge, samt en rolle i talentfabrikken Red Bull og en assistentrolle Union Berlin pirrer ikke det vilde i mig. Så hellere Kuhn.
Håber virkelig på en udlænding denne gang. Er det kun en debatside sandhed at Morientes faldte igennem pga at han ville have egne assistenter med? Han er pt ledig mig bekendt efter endt ophold Madrid-klubben i Fuenlabrada CF.
Han er lige røget til Granada, som noget sportschef-et-eller-andet.
Åh forhelvede da også...jeg havde regnet med en selfie med Morientes til januar. ;)
Jeg savner Winsnes

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Nitten » 20. dec 2016, 19:29

frederikshavneren skrev:
Forza skrev:
le Cid skrev:
aaballday skrev:Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.
Intet konkret, men de skriver, at Gaarde har været i Tyskland.
Der spekuleres i Henrik Pedersen.
Gaarde håber at have afløseren på plads inden 4. januar, men vil ikke haste noget igennem...
Positivt at Gaarde allerede er i direkte kommunikation med emner.

Jeg håber dog ikke på Henrik Pedersen. Indrømmet har jeg ikke det store kendskab til manden med et CV der kun inkluderer HB Køge, samt en rolle i talentfabrikken Red Bull og en assistentrolle Union Berlin pirrer ikke det vilde i mig. Så hellere Kuhn.
Mit kendskab til Henrik Pedersen er yderst begrænset men umiddelbart synes jeg ikke at han lyder som en oplagt kandidat. Han mangler erfaring som cheftræner
Jeg troede lige det var Siller der var på tale. Det havde da været en surprise

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hanga » 20. dec 2016, 19:45

FlæskeFrank skrev:
Hanga skrev:
FlæskeFrank skrev:
Men jeg tænker hellere, at det er typisk hjernedød debatside. Hvem fanden kender Frontzeck som træner ? Han har et pointsnit på 1,07. Hvor er det lige, at han lyder interessant ?
Hvem har kaldt ham interessant? Pointen var at en årsløn på 2 mio. kr. ikke lyder af alverden. Det ville ikke være en toplønning i superligaen. Hvis AaB mente han var den rette mand, skulle man have taget ham fremfor at spare 500k
AaB mente ikke, at han var den rette mand. Og så har Ove C altså et bedre pointsnit end ham, så hvor er det lige han virker til at være 2 mio kr. værd ? Han har vel et snit som Auri - han er også udlænding og vil nok træne AaB for 2 mio kr. årligt.
Jeg forholder mig udelukkende til artiklen, hvor det står skrevet, at det var årslønnen der fik AaB til at vælge ham fra.

Og så synes jeg måske at en sammenligning af pointsnit mellem en 1. div træner i Danmark og en træner med bundesligaerfaring er en smule malplaceret. I det hele taget kan man ikke altid bruge resultater fra andre klubber til voldsomt meget - Kents var heller ikke prangende inden han kom til AaB.

Men jeg vil gerne pointere igen, at jeg ikke taler for at vi skulle have valgt Frontzeck, blot at en årsløn på 2 mio. helst ikke skulle være stopklods.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

LL Dahlgaard
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15. dec 2016, 08:07

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af LL Dahlgaard » 20. dec 2016, 20:15

Jeg synes Henrik Pedersen er mindst ligeså interessant som en Morten Wieghorst. Synes hans ideer lyder spændende, men baseret på er interview han gav til Tipsbladet tilbage i august i år lyder det ikke til at en retur til DK står lige for døren. Han sagde bl.a. at han så udlandet - og i dette tilfælde Tyskland - som en godt sted til at udvikle hans ledermæssige egenskaber. Jeg tror til gengæld han ville være klar til en cheftrænerpost i superligaen allerede nu.

Generelt er jeg fortaler for danske - eller skandinaviske - trænere før vi kigger mod det øvrige Europa. Og jeg håber ikke Gaarde har ladet sig inspirere alt for meget af Brøndby, for godt nok er de kommet tilbage på sporet hvis vi tager et øjebliksbillede. Til gengæld synes jeg deres træner er uinteressant og kommunikativt dårlig. Og det kommunikative synes jeg er super vigtigt, herunder at man som fan hurtigt og nemt kan identificere sig med og relatere til det, som træneren siger. Der er der større risiko for misforståelser med en ikke-skandinavisk træner. Jeg anerkender dog, at det nogle gange kan være nødvendigt at ryste posen fuldstændigt og hente nye ideer ind udefra.

Med fare for at der bliver grinet højt og længe af mit kommende forslag, tillader jeg mig at smide et navn i puljen, som jeg ved er kontroversielt og som jeg naturligvis også ved det ikke bliver - og som AaB helt sikkert slet ikke har på listen. Men jeg mener faktisk at en Jonas Dal bør være på Gaardes liste. Han gjorde et formidabelt job i Hobro, og hvis man ser på deres oprykker sæson fra 1 div og den første sæson i superligaen og holder det op imod det faktum, at nærmest hele spillertruppen var amatører, så synes jeg hans præstationer i de to sæsoner var imponerende. Så ved jeg godt at den sidste tid i Hobro var mindre god og det i EfB var heller ikke godt, men det havde vist også noget med spillertruppens kvalitet at gøre.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af 9000AA » 20. dec 2016, 20:17

Igen: wieghorst er vores nye træner. Og ham bliver præsenteret enten lige før eller efter jul. Så noget der ligner 23 eller 26 december agtigt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 20. dec 2016, 20:21

Hanga skrev:Jeg forholder mig udelukkende til artiklen, hvor det står skrevet, at det var årslønnen der fik AaB til at vælge ham fra.

Og så synes jeg måske at en sammenligning af pointsnit mellem en 1. div træner i Danmark og en træner med bundesligaerfaring er en smule malplaceret. I det hele taget kan man ikke altid bruge resultater fra andre klubber til voldsomt meget - Kents var heller ikke prangende inden han kom til AaB.

Men jeg vil gerne pointere igen, at jeg ikke taler for at vi skulle have valgt Frontzeck, blot at en årsløn på 2 mio. helst ikke skulle være stopklods.
Jeg forholder mig til, at en træner med så dårlig trackrecord forventer at blive belønnet med to mio kr. årligt. AaB må mene, at hvis de skulle give det beløb, så skulle træfsikkerheden være større end hans meritter begrundede. Så jo to mio kr. er rigtig meget, når hans CV ikke er bedre resultatmæssigt, medmindre AaB ville betale for stjernedrys og her valgte man også Morientes fra på den konto. Og hverken Morientes, Frontzeck eller Søndergaard har imponeret siden sommeren 2015, så billig Lars var nok den rigtige løsning af de tre :P
- FlæskeFrank

Besvar