Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Forza » 20. dec 2016, 21:07

9000AA skrev:Igen: wieghorst er vores nye træner. Og ham bliver præsenteret enten lige før eller efter jul. Så noget der ligner 23 eller 26 december agtigt.

Jeg har svært ved at tro at det skulle være en done deal med Wieghorst når Gaarde netop har været i Tyskland for at tale med potentielle emner
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gnu » 20. dec 2016, 21:10

Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev: Når der ikke er et forestående pressemøde handler det nok mest om, at det er en gammeldags måde at kommunikere på. Der holdes simpelthen meget, meget færre pressemøder i dag, end der gjorde for eksempelvis ti år siden, fordi der mange flere måder at kommunikere på for at komme ud med sit budskab. I AaB, andre fodboldklubber, andre organisationer og virksomheder er man i dag ikke i samme grad afhængige af, at journalister møder op til et pressemøde for at komme ud med sit budskab, og i dag skal der også noget ekstraordinært til for overhovedet at trække journalister til et pressemøde. Når AaB ansætter en ny træner skal landets fodboldmedier nok skrive om det alligevel.

Et kig på AaB's hjemmeside viser også, at seneste pressemøde daterer sig tilbage til maj 2013.
Det tror jeg der er meget rigtigt i. Men med egen online tv kanal, og muligheden for at man kan sende live på Youtube, så kunne man måske udnytte og præsentere et pressemøde på andre måder uden de helt store omkostninger.
Med egen tv-kanal, live-sending på youtube, Fæcesbook, Twatter og alt muligt andet kan AaB kommunikere præcis det, de ønsker til deres interessenter - fans og sponsorer. Så hvorfor holde et pressemøde til ære for nogle få journalister? De må da gerne følge med på AaB's kanalers om alle andre og skrive om en ny spiller, ny træner eller whatever, men journalisterne og deres medier bliver mere og mere overflødige efterhånden som de medier mister taget i befolkningen og organisationerne bliver i stand til at kommunikere mere og mere direkte til deres interessenter uden at være afhængige af journalister og medier som mellemled.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af birk » 20. dec 2016, 21:22

Kunne jo være Henrik Pedersen skal være assistent for MW

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af astonvilla » 20. dec 2016, 22:00

Bare ikke Weakhorse!
Please.
Det er jo sat op til at fejle.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af le Cid » 20. dec 2016, 22:37

astonvilla skrev:Bare ikke Weakhorse!
Please.
Det er jo sat op til at fejle.
Har det lidt på samme måde... men på den anden side var det også sådan, jeg havde det med Kent...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af le Cid » 20. dec 2016, 22:38

le Cid skrev:
astonvilla skrev:Bare ikke Weakhorse!
Please.
Det er jo sat op til at fejle.
Har det lidt på samme måde... men på den anden side var det også sådan, jeg havde det med Kent...
...og jeg var egentlig ret positivt stemt ang. LS...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Funky » 20. dec 2016, 22:45

Jeg synes, AaB skal ansætte en etableret toptræner, som også vil være loyal mod AaB's koncept. Jeg ser ikke Wieghorst eller Henrik Pedersen som etablerede toptrænere, men de vil givetvis være med på AaB-modellen. Det er bare ikke nok, i min bog.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af 9000AA » 21. dec 2016, 00:04

Forza skrev:
9000AA skrev:Igen: wieghorst er vores nye træner. Og ham bliver præsenteret enten lige før eller efter jul. Så noget der ligner 23 eller 26 december agtigt.

Jeg har svært ved at tro at det skulle være en done deal med Wieghorst når Gaarde netop har været i Tyskland for at tale med potentielle emner
Ja enten en assistent til wieghorst eller nogle nye spillere kunne det os være.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af le Cid » 21. dec 2016, 08:44

Funky skrev:Jeg synes, AaB skal ansætte en etableret toptræner, som også vil være loyal mod AaB's koncept. Jeg ser ikke Wieghorst eller Henrik Pedersen som etablerede toptrænere, men de vil givetvis være med på AaB-modellen. Det er bare ikke nok, i min bog.
Nåh - sår'n lidt lige som Bruce Rioch? ;-)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 21. dec 2016, 08:53

le Cid skrev:
Funky skrev:Jeg synes, AaB skal ansætte en etableret toptræner, som også vil være loyal mod AaB's koncept. Jeg ser ikke Wieghorst eller Henrik Pedersen som etablerede toptrænere, men de vil givetvis være med på AaB-modellen. Det er bare ikke nok, i min bog.
Nåh - sår'n lidt lige som Bruce Rioch? ;-)
Du kunne da i det mindste komme på et eksempel. Jeg er helt blank på hvem der kunne ligge bag den profil.

Kiggede lidt på Henrik Pedersens blå bog hos DBU. Han kunne være kandidat til at være talentchef i AaB, medmindre selvfølgelig hans cheftrænerambitioner overskygger den mulighed.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Siiger » 21. dec 2016, 09:24

Martino skrev:
Forza skrev:
le Cid skrev:
aaballday skrev:Tjek tv3port.dk. Nyt om træneremne.
Intet konkret, men de skriver, at Gaarde har været i Tyskland.
Der spekuleres i Henrik Pedersen.
Gaarde håber at have afløseren på plads inden 4. januar, men vil ikke haste noget igennem...
Positivt at Gaarde allerede er i direkte kommunikation med emner.

Jeg håber dog ikke på Henrik Pedersen. Indrømmet har jeg ikke det store kendskab til manden med et CV der kun inkluderer HB Køge, samt en rolle i talentfabrikken Red Bull og en assistentrolle Union Berlin pirrer ikke det vilde i mig. Så hellere Kuhn.
Håber virkelig på en udlænding denne gang. Er det kun en debatside sandhed at Morientes faldte igennem pga at han ville have egne assistenter med? Han er pt ledig mig bekendt efter endt ophold Madrid-klubben i Fuenlabrada CF.
Nej, den skulle være god nok. Han var snublende tæt på, men han ville have for meget af sit eget mandskab med. Hvad det mandskab så dækker over, det skal jeg ikke kunne sige.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af jernskjorten » 21. dec 2016, 09:29

Siiger skrev:
Martino skrev: Håber virkelig på en udlænding denne gang. Er det kun en debatside sandhed at Morientes faldte igennem pga at han ville have egne assistenter med? Han er pt ledig mig bekendt efter endt ophold Madrid-klubben i Fuenlabrada CF.
Nej, den skulle være god nok. Han var snublende tæt på, men han ville have for meget af sit eget mandskab med. Hvad det mandskab så dækker over, det skal jeg ikke kunne sige.
Ha-ha, det havde da været sjovt. På den der FCM-"så-tiltrak-vi-lige-en-verdensstjerne-og-det-var-fedt-i-2-dage"-agtige facon. Men for fa'en - Morientes... og AaB!? Det var sgu ikke endt godt.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af le Cid » 21. dec 2016, 10:17

Pastorius skrev:
le Cid skrev:
Funky skrev:Jeg synes, AaB skal ansætte en etableret toptræner, som også vil være loyal mod AaB's koncept. Jeg ser ikke Wieghorst eller Henrik Pedersen som etablerede toptrænere, men de vil givetvis være med på AaB-modellen. Det er bare ikke nok, i min bog.
Nåh - sår'n lidt lige som Bruce Rioch? ;-)
Du kunne da i det mindste komme på et eksempel. Jeg er helt blank på hvem der kunne ligge bag den profil.

Kiggede lidt på Henrik Pedersens blå bog hos DBU. Han kunne være kandidat til at være talentchef i AaB, medmindre selvfølgelig hans cheftrænerambitioner overskygger den mulighed.
Jeg har absolut ingen forslag til en etableret toptræner. Måske lige bort set fra ham mestertræneren fra Allsvenskan :-P
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FIDEL » 21. dec 2016, 10:27

Jeg ser på ingen måde Henrik Pedersen som en kandidat til cheftrænerposten. Han mangler erfaring og havde ikke engang succes i HB Køge, og fik kritik for en destruktiv form for fodbold. Den eneste rolle han kan udfylde i AaB er assistenttræner-rollen eller måske Talentchef-rollen.
Og det virker besynderligt, at han skulle udskifte en fin tjans som assistent i Union Berlin efter et halvt år, for at vende hjem til dk som assistent for AaB.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af De Fem » 21. dec 2016, 10:30

Henter man Wieghorst, så skal der tages en kollektiv dyb indånding her. Han har fået resultater før, men vejen derhen er ikke helt lige, og der skal nok ædes nogle dårlige perioder for at bygge op imod et hold næste sæson eller næste sæson igen. Jeg synes, at det kunne være et interessant navn, da han er den type der kan skubbe AaB til nr. 1, men det bliver ikke smertefrit undervejs, skulle det lykkedes.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 21. dec 2016, 10:42

De Fem skrev:Henter man Wieghorst, så skal der tages en kollektiv dyb indånding her. Han har fået resultater før, men vejen derhen er ikke helt lige, og der skal nok ædes nogle dårlige perioder for at bygge op imod et hold næste sæson eller næste sæson igen. Jeg synes, at det kunne være et interessant navn, da han er den type der kan skubbe AaB til nr. 1, men det bliver ikke smertefrit undervejs, skulle det lykkedes.
Det er ingenting mod smerterne hvis det ikke lykkes. Tager gerne en lammer for et godt formål.
Med venlig Hilsen
--
Robert

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af PeterS » 21. dec 2016, 10:47

Går han ikke ledig rundt?
Billede

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Martino » 21. dec 2016, 11:45

jernskjorten skrev:
Siiger skrev:
Martino skrev: Håber virkelig på en udlænding denne gang. Er det kun en debatside sandhed at Morientes faldte igennem pga at han ville have egne assistenter med? Han er pt ledig mig bekendt efter endt ophold Madrid-klubben i Fuenlabrada CF.
Nej, den skulle være god nok. Han var snublende tæt på, men han ville have for meget af sit eget mandskab med. Hvad det mandskab så dækker over, det skal jeg ikke kunne sige.
Ha-ha, det havde da været sjovt. På den der FCM-"så-tiltrak-vi-lige-en-verdensstjerne-og-det-var-fedt-i-2-dage"-agtige facon. Men for fa'en - Morientes... og AaB!? Det var sgu ikke endt godt.
Synes bare det kunne være spændende med en spansk træner som kunne ryste posen. Hvordan det var gået er jo umuligt at spå om.

Nej det var nok for mange egne assistenter den faldte på så.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 21. dec 2016, 12:16

De Fem skrev:Henter man Wieghorst, så skal der tages en kollektiv dyb indånding her. Han har fået resultater før, men vejen derhen er ikke helt lige, og der skal nok ædes nogle dårlige perioder for at bygge op imod et hold næste sæson eller næste sæson igen. Jeg synes, at det kunne være et interessant navn, da han er den type der kan skubbe AaB til nr. 1, men det bliver ikke smertefrit undervejs, skulle det lykkedes.
Lige præcis omkring de dårlige perioder tror jeg ikke Wieghorst er speciel god kommunikativ. Ligesom Lars Søndergaard også virkede noget hæmmet. Og Bruce Rioch, hvis han er aktuel.

Der var særlig assistenten Kuhn jo fremragende til at sige, at det ikke var godt nok, uden at hænge spillerne ud.
- FlæskeFrank

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Remark » 21. dec 2016, 14:12

Et frækt bud

Bruno Labbadia

Han blev fyret i HSV i efteråret. Og også fyret i kaosklubben Stuttgart. Måske kedelig og stabil ledelse kan tænkes at lokke?

Besvar