Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. dec 2016, 21:11

Funky skrev:
astonvilla skrev:Kuhn, for Helvede! (sagt med Eriks stemme fra Rytteriet)
Ain't gonna happen. Han er blevet vraget 2 gange allerede. Jeg tror man finder en udlænding med et større navn en Søndergaards, som vil stå inde for AaB's strategi og spillestil. Det er ikke nødvendigvis verdens nemmeste opgave.
Jeg tror tingene ser så anderledes ud i dag, at Kuhn er det absolut bedste bud. Det siger jeg på trods af at jeg også selv tidligere kategorisk har afvist Kuhn som en mulighed.

For det første er det den eneste reelle mulighed for at hente Kuhn tilbage til AaB, hvor man i de andre tilfælde havde Kuhn ansat som assistent i forvejen - altså stod valget de andre gange mellem at have Kuhn ansat som verdens bedste assistent, eller forfremme ham fra en rolle man mener han er perfekt til. I dag er mulighederne indskrænkede til at enten prøver man ham af som Cheftræner, eller også får man ikke mulighed for at få alle de store plusser der er ved at have Kuhns person i klubben. Det mener jeg bør og må vægte meget højt.

For det andet har Kuhn nu præsteret som Cheftræner. Uanset det forløb og de historier som har været fremme, så er faktum at Kuhn har gjort Malmø til svenske mestre, endda efter en enormt svær sæsonstart. At han har været i stand til at skabe det resultat på trods af den modstand der ifølge medierne skulle have været, kan absolut også ses som værende med til at gøre bedriften endnu større.

For det tredje er Kuhn vejen tilbage til den sti vi var på vej ud af, og jeg mener der mere end noget andet er behov for at finde tilbage til den rigtige vej. Vi er ikke et sted hvor der skal opfindes den dybe tallerken, og jeg mener ikke at vi har enormt behov for at få en cheftræner som kan videreudvikle en hel masse på den stil som tingene er nu. I virkeligheden er vi måske bedre tjent med at have en chef som er klar over hvor meget ordene fra landets bedste fodboldhjerne bør vægte, og jeg kan i virkeligheden ikke se hvordan andre trænere kan være bedre klædt på til at se de helt store linjer end Pylle.

For det fjerde vil Kuhn være den træner i hele verden som vil få allermest arbejdsro, både internt og fra omverdenen, for jeg er overhovedet ikke i tvivl om at respekten for Kuhn er enorm, om det så er fra spillere, ledelse eller vi fans. Jeg kan desuden ikke forestille mig at der er andre som spillerne vil kæmpe røven ud af bukserne så meget for, som de vil for Kuhn - og skulle der være enkelte spillere som ikke kan håndtere at Kuhn er bossen, så er det måske dem som ikke er det rigtige sted.

Jeg ville vælge Kuhn - og jeg ville hente Ålen hjem som assistent (den synes jeg også ligger lige til højrebenet, medmindre Sønderjyske forfremmer ham) samt finde plads til Friis i ungdomsafdelingen igen, så trænerteamet bestod af Kuhn, Peter Enevoldsen og Augo.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Mogens » 15. dec 2016, 21:14

Morten Olsen blev bragt i spil - eller om ikke andet, så har Danske Spil ham på listen over kandidater til odds hunnar...

Henke kunne være en spændende joker, selvom jeg ikke har det store kendskab til hans trænerevner.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 15. dec 2016, 22:19

Kuhn kunne man godt onde jobbet, men jeg tror simpelthen ikke på det. Dels ville det kræve, at Gaarde skulle æde for mange kameler, dels synes nogle af rygterne fra Malmø trods de gode resultater vel nærmeste at bekræfte de ting, der gjorde, at AaB oprindelig var betænkelige.

Smukke Erik kunne være fantastisk. Det kunne være fedt igen at høre ham kloge sig på, at spillerne viste den rette "attitydt". Men han vil vel næppe til Aalborg igen, med mindre han er nostalgisk anlagt.

Jeg tror faktisk, at Wieghorst er det bedste af de "oplagte" bud, selvom han er en lidt kantet person. Han er kendt for at spille boldbesiddende og målsøgende fodbold og for ikke at være bleg for at satse på unge kræfter.

Men det kan meget vel blive én af dem, som ikke er det "oplagte" bud. Jeg håber bare for alt i verden ikke, det bliver et lige så pinagtigt forløb, som da vi endte med at måtte nøjes med Søndergaard. Det var ikke værdigt.
Fodbold skal ses med hjertet!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af white splash » 15. dec 2016, 22:53

AaB 85 95 99 08 skrev:Kuhn kunne man godt onde jobbet, men jeg tror simpelthen ikke på det. Dels ville det kræve, at Gaarde skulle æde for mange kameler, dels synes nogle af rygterne fra Malmø trods de gode resultater vel nærmeste at bekræfte de ting, der gjorde, at AaB oprindelig var betænkelige.

Smukke Erik kunne være fantastisk. Det kunne være fedt igen at høre ham kloge sig på, at spillerne viste den rette "attitydt". Men han vil vel næppe til Aalborg igen, med mindre han er nostalgisk anlagt.

Jeg tror faktisk, at Wieghorst er det bedste af de "oplagte" bud, selvom han er en lidt kantet person. Han er kendt for at spille boldbesiddende og målsøgende fodbold og for ikke at være bleg for at satse på unge kræfter.

Men det kan meget vel blive én af dem, som ikke er det "oplagte" bud. Jeg håber bare for alt i verden ikke, det bliver et lige så pinagtigt forløb, som da vi endte med at måtte nøjes med Søndergaard. Det var ikke værdigt.
Ros for et sagligt indlæg og ikke bare mudderkastning som normalt. :thumbsup:
1 2 3 Jimmy er en mur!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Martino » 15. dec 2016, 23:04

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
astonvilla skrev:Kuhn, for Helvede! (sagt med Eriks stemme fra Rytteriet)
Ain't gonna happen. Han er blevet vraget 2 gange allerede. Jeg tror man finder en udlænding med et større navn en Søndergaards, som vil stå inde for AaB's strategi og spillestil. Det er ikke nødvendigvis verdens nemmeste opgave.
Jeg tror tingene ser så anderledes ud i dag, at Kuhn er det absolut bedste bud. Det siger jeg på trods af at jeg også selv tidligere kategorisk har afvist Kuhn som en mulighed.

For det første er det den eneste reelle mulighed for at hente Kuhn tilbage til AaB, hvor man i de andre tilfælde havde Kuhn ansat som assistent i forvejen - altså stod valget de andre gange mellem at have Kuhn ansat som verdens bedste assistent, eller forfremme ham fra en rolle man mener han er perfekt til. I dag er mulighederne indskrænkede til at enten prøver man ham af som Cheftræner, eller også får man ikke mulighed for at få alle de store plusser der er ved at have Kuhns person i klubben. Det mener jeg bør og må vægte meget højt.

For det andet har Kuhn nu præsteret som Cheftræner. Uanset det forløb og de historier som har været fremme, så er faktum at Kuhn har gjort Malmø til svenske mestre, endda efter en enormt svær sæsonstart. At han har været i stand til at skabe det resultat på trods af den modstand der ifølge medierne skulle have været, kan absolut også ses som værende med til at gøre bedriften endnu større.

For det tredje er Kuhn vejen tilbage til den sti vi var på vej ud af, og jeg mener der mere end noget andet er behov for at finde tilbage til den rigtige vej. Vi er ikke et sted hvor der skal opfindes den dybe tallerken, og jeg mener ikke at vi har enormt behov for at få en cheftræner som kan videreudvikle en hel masse på den stil som tingene er nu. I virkeligheden er vi måske bedre tjent med at have en chef som er klar over hvor meget ordene fra landets bedste fodboldhjerne bør vægte, og jeg kan i virkeligheden ikke se hvordan andre trænere kan være bedre klædt på til at se de helt store linjer end Pylle.

For det fjerde vil Kuhn være den træner i hele verden som vil få allermest arbejdsro, både internt og fra omverdenen, for jeg er overhovedet ikke i tvivl om at respekten for Kuhn er enorm, om det så er fra spillere, ledelse eller vi fans. Jeg kan desuden ikke forestille mig at der er andre som spillerne vil kæmpe røven ud af bukserne så meget for, som de vil for Kuhn - og skulle der være enkelte spillere som ikke kan håndtere at Kuhn er bossen, så er det måske dem som ikke er det rigtige sted.

Jeg ville vælge Kuhn - og jeg ville hente Ålen hjem som assistent (den synes jeg også ligger lige til højrebenet, medmindre Sønderjyske forfremmer ham) samt finde plads til Friis i ungdomsafdelingen igen, så trænerteamet bestod af Kuhn, Peter Enevoldsen og Augo.
Åh for Guds skyld ikke flere med Enevoldsen til efternavn ude på Hornevej. Det er rent personligt men kan simpelthen ikke klare hans søn. Sorry, burde være bedre end det, men det er jeg ikke ;)
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5186
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jakobsen » 16. dec 2016, 00:35

Sidste gang havde Gaarde et halvt år til at finde Søndergaard som de fleste allerede dengang kunne se ville være et dårligt match. Jeg håber godt nok for Gaarde, at han har lært af sine erfaringer og har en liste af potentielle trænere i skuffen så vi ikke starter fra scratch og skal finde frem til en træner på under en måned. Jeg synes Gaarde må æde sin stolthed og ansætte Kuhn. Han kender klubben, strategien og spillestilen og kommer med den passion og energi der mangler lige nu. Det er muligt, at vi skal justere teamet omkring Kuhn, men vi har brug for en stærk person som Kuhn der tegner linjerne omkring holdet. Derudover er vi altså nede på, at størstedelen af truppen er skiftet siden Kuhn var her. Tilbage er Nicolai, Paddy, Ahlmann, Blåbjerg, Ene, Würtz, Pohl, Bassogog, Risgård, Tømrer Carsten, Børsting, Abildgaard og Kasper P, hvor man må sige at det for Abildgaard, Pohl og Bassogog var et kort bekendtskab. Hvis man virkelig er fra scratch som Gaarde antagelser indikerer bør man tage Kuhn fremfor at gøre noget der ikke er gennemtænkt. Der er Würtz og Risgård i toppen af hierakiet og Enevoldsen i omegenen som er fortid senest til sommer. Resten er jo unge spillere Kuhn vil kunne placere i hierarkiet som han ønsker uden de store problemer.

Ifht. de oplagte er Wieghorst nok mest realistisk, men jeg vil godt nok have det svært med det. Jeg synes, at manden er opreklameret Københavnerfænomen der primært lever på pressens goodwill fra da han var en profil fra Brøndby. Man må anerkende hans pokaler med FCN, men jeg synes på den anden side aldrig fik stabiliseret FCN eller fik skabt et holdbart koncept. Han fik pligtoprykningen med AGF og alt andet havde også været en skandale, men han fik aldrig nogen kurver til bare at være nogenlunde positive i AGF.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. dec 2016, 01:20

Jakobsen skrev:Sidste gang havde Gaarde et halvt år til at finde Søndergaard som de fleste allerede dengang kunne se ville være et dårligt match. Jeg håber godt nok for Gaarde, at han har lært af sine erfaringer og har en liste af potentielle trænere i skuffen så vi ikke starter fra scratch og skal finde frem til en træner på under en måned. Jeg synes Gaarde må æde sin stolthed og ansætte Kuhn. Han kender klubben, strategien og spillestilen og kommer med den passion og energi der mangler lige nu. Det er muligt, at vi skal justere teamet omkring Kuhn, men vi har brug for en stærk person som Kuhn der tegner linjerne omkring holdet. Derudover er vi altså nede på, at størstedelen af truppen er skiftet siden Kuhn var her. Tilbage er Nicolai, Paddy, Ahlmann, Blåbjerg, Ene, Würtz, Pohl, Bassogog, Risgård, Tømrer Carsten, Børsting, Abildgaard og Kasper P, hvor man må sige at det for Abildgaard, Pohl og Bassogog var et kort bekendtskab. Hvis man virkelig er fra scratch som Gaarde antagelser indikerer bør man tage Kuhn fremfor at gøre noget der ikke er gennemtænkt. Der er Würtz og Risgård i toppen af hierakiet og Enevoldsen i omegenen som er fortid senest til sommer. Resten er jo unge spillere Kuhn vil kunne placere i hierarkiet som han ønsker uden de store problemer.

Ifht. de oplagte er Wieghorst nok mest realistisk, men jeg vil godt nok have det svært med det. Jeg synes, at manden er opreklameret Københavnerfænomen der primært lever på pressens goodwill fra da han var en profil fra Brøndby. Man må anerkende hans pokaler med FCN, men jeg synes på den anden side aldrig fik stabiliseret FCN eller fik skabt et holdbart koncept. Han fik pligtoprykningen med AGF og alt andet havde også været en skandale, men han fik aldrig nogen kurver til bare at være nogenlunde positive i AGF.
Jeg gentager fra tidligere indlæg, at jeg ikke mener at situationen ang. Kuhn kan sidestilles med de to andre gange man meldte ud at Kuhn ikke var i spil som cheftræner, som var på tidspunkter hvor Kuhn i forvejen var i klubben. Regnestykket er et helt andet. Kuhn vil komme som nykåret svensk mestertræner, og ikke som den mand som var assistenttræner dagen før forfremmelsen.

Forhåbentlig spiller stolthed og lignende absolut ingen rolle i ansættelsen af personale, det ville i så fald være en meget klar fyringsgrund. Selvfølgelig udelukker man ikke nogen af den grund, det er en ret tåbelig antagelse, synes jeg. Men desuden er der ingen i AaB som nogensinde er kommet med udtalelser som kan forstås som om Kuhn aldrig skulle kunne blive cheftræner i AaB, så har jeg i hvert fald misset dem.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af 9000AA » 16. dec 2016, 01:28

Buzz Killington skrev:
9000AA skrev:Min "kilde" fik ret i at han blev fyret her til vinter. Så må vi se om han os får ret i at det er wieghorst der overtager.
Ja, det var vel 50/50.
Tja. Han vidste os at Ove Pedersen blev fyret i Hobro, så ved ikk hvor meget 50/50 det var.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af BoT » 16. dec 2016, 08:37

Det vigtigste er, at vi får en træner, der kan banke gejst og udstråling tilbage i truppen. Lige meget hvem det bliver, får han næppe en blanko-check af Gaarde til nyindkøb. Derfor bliver hans primære opgave at løfte de spillere, vi nu engang har.
I det lys kunne David Nielsen være rigtig spændende - med Bo Henriksen som joker.

Lars Olsen virker derimod ikke som en profil, der matcher ovennævnte præmis.

Gamen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gamen » 16. dec 2016, 08:40

Jesper Schmidt skrev:
Jeg gentager fra tidligere indlæg, at jeg ikke mener at situationen ang. Kuhn kan sidestilles med de to andre gange man meldte ud at Kuhn ikke var i spil som cheftræner, som var på tidspunkter hvor Kuhn i forvejen var i klubben. Regnestykket er et helt andet. Kuhn vil komme som nykåret svensk mestertræner, og ikke som den mand som var assistenttræner dagen før forfremmelsen.

Forhåbentlig spiller stolthed og lignende absolut ingen rolle i ansættelsen af personale, det ville i så fald være en meget klar fyringsgrund. Selvfølgelig udelukker man ikke nogen af den grund, det er en ret tåbelig antagelse, synes jeg. Men desuden er der ingen i AaB som nogensinde er kommet med udtalelser som kan forstås som om Kuhn aldrig skulle kunne blive cheftræner i AaB, så har jeg i hvert fald misset dem.
Jesper, det der virker altså noget søgt. Hvorfor skulle det være diskvalificerende at han var i klubben dengang? Det er da ofte sket, senest i Esbjerg og alle mulige andre steder.
Kuhn vil også komme som en såret mand, der blev hældt ud på røv og albuer i Malmö efter lidt under et år. Han har lige afvist SønderjyskE fordi han ikke føler sig klar til et nyt trænerjob - jeg er ret sikker på at han lige nu ikke overvejer klubben der TO gange har afvist at han skulle have kvaliteterne til at være cheftræner. Som Gaarde udtalte sidst spørgsmålet var oppe: "Allan Kuhn er en fantastisk træner. Jeg kunne ikke forestille mig en bedre assistenttræner end Allan Kuhn – og det er også den rolle, vi ser ham i. I cheftrænerrollen skal vi ud og have noget nyt blod, som ikke nødvendigvis er at finde i AaB."
Jeg kan ikke se en mere klar afvisning end det der. Ingen her kan være i tvivl om at Allan Kuhn har en fantastisk personlighed, men han har altså også mange år bag sig som joker og humørspreder i truppen. Hvordan forestiller I jer lige, at spillerne vil tage imod hvis han nu skal være cheftræner? Det vil være relativt uhensigtsmæssigt, og specielt hvis man beholder Jacob Friis. Så får man fuldstændigt omvendte roller ifht. hvad vi har været vant til. Jeg tvivler meget på at det skifte vil gå specielt godt - og derfor var jeg også imod at Augu blev assistenttræner.

Gamen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gamen » 16. dec 2016, 08:43

BoT skrev:Det vigtigste er, at vi får en træner, der kan banke gejst og udstråling tilbage i truppen. Lige meget hvem det bliver, får han næppe en blanko-check af Gaarde til nyindkøb. Derfor bliver hans primære opgave at løfte de spillere, vi nu engang har.
I det lys kunne David Nielsen være rigtig spændende - med Bo Henriksen som joker.

Lars Olsen virker derimod ikke som en profil, der matcher ovennævnte præmis.
Gaarde har da ellers lige sagt at vi skal ud at forstærke os - det var der et link til herinde for nogle dage siden.

Bo Henriksen... Den jubelnar gider jeg simpelthen ikke se i AaB. Han er serie-træner, og vil egne sig dårligt til et setup som AaB's. Han er ikke vant til at prædike boldbesiddende, pasningsstærk fodbold. Det var hverken tilfældet i Brønshøj eller har været det i Horsens. Desuden har han aldrig arbejdet i en klub med et målrettet ungdomsarbejde - Horsens har sparet deres eget talentarbejde væk.
Han er nutidens svar på Christian Andersen, og det siger ikke så lidt. At han er overhovedet er nævnt som emne begriber jeg ikke.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6398
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FlæskeFrank » 16. dec 2016, 08:44

Jakobsen skrev:Ifht. de oplagte er Wieghorst nok mest realistisk, men jeg vil godt nok have det svært med det. Jeg synes, at manden er opreklameret Københavnerfænomen der primært lever på pressens goodwill fra da han var en profil fra Brøndby. Man må anerkende hans pokaler med FCN, men jeg synes på den anden side aldrig fik stabiliseret FCN eller fik skabt et holdbart koncept. Han fik pligtoprykningen med AGF og alt andet havde også været en skandale, men han fik aldrig nogen kurver til bare at være nogenlunde positive i AGF.
Jeg vil nok være mest bekymret ved ansættelsen af Wieghorst end de andre navne, som nævnes. Som du nævner skal pokalsejrene have stor kredit, men netop den manglende stabilitet i FCN og det meget meget ujævne AGF i første division trækker meget ned.

Hvis vi vælger Bo Henriksen, vil mange af os hurtig savne Lars Søndergaard...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Pastorius » 16. dec 2016, 08:48

BoT skrev:Det vigtigste er, at vi får en træner, der kan banke gejst og udstråling tilbage i truppen. Lige meget hvem det bliver, får han næppe en blanko-check af Gaarde til nyindkøb. Derfor bliver hans primære opgave at løfte de spillere, vi nu engang har.
I det lys kunne David Nielsen være rigtig spændende - med Bo Henriksen som joker.

Lars Olsen virker derimod ikke som en profil, der matcher ovennævnte præmis.
Hvis jeg havde været AaB spiller var jeg klar til at skifte klub ved udsigten til st skulle høre på en af de to.

Jeg er helt enig i at truppen mangler spilleglæde og gejst, men det der er ikke midlet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Siiger
Drenge
Drenge
Indlæg: 48
Tilmeldt: 26. apr 2016, 07:24
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Siiger » 16. dec 2016, 09:36

Jakobsen skrev: Ifht. de oplagte er Wieghorst nok mest realistisk, men jeg vil godt nok have det svært med det. Jeg synes, at manden er opreklameret Københavnerfænomen der primært lever på pressens goodwill fra da han var en profil fra Brøndby. Man må anerkende hans pokaler med FCN, men jeg synes på den anden side aldrig fik stabiliseret FCN eller fik skabt et holdbart koncept. Han fik pligtoprykningen med AGF og alt andet havde også været en skandale, men han fik aldrig nogen kurver til bare at være nogenlunde positive i AGF.
Jeg er desværre også meget bekymret for, at det bliver Wieghorst. Det forlyder jo, at han har været på tribunen ved i hvert fald mindst en AaB-kamp her hen mod efterårspausen.
Og jeg er også helt enig i Jakobsens analyse af Wieghorst; opreklameret træner, der er decideret arrogant at tale med. Gaarde, det må du simpelthen ikke. Så hellere æd en kamel og hyr Kuhn.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af BoT » 16. dec 2016, 10:30

Gamen skrev:
BoT skrev:Det vigtigste er, at vi får en træner, der kan banke gejst og udstråling tilbage i truppen. Lige meget hvem det bliver, får han næppe en blanko-check af Gaarde til nyindkøb. Derfor bliver hans primære opgave at løfte de spillere, vi nu engang har.
I det lys kunne David Nielsen være rigtig spændende - med Bo Henriksen som joker.

Lars Olsen virker derimod ikke som en profil, der matcher ovennævnte præmis.
Gaarde har da ellers lige sagt at vi skal ud at forstærke os - det var der et link til herinde for nogle dage siden.

Bo Henriksen... Den jubelnar gider jeg simpelthen ikke se i AaB. Han er serie-træner, og vil egne sig dårligt til et setup som AaB's. Han er ikke vant til at prædike boldbesiddende, pasningsstærk fodbold. Det var hverken tilfældet i Brønshøj eller har været det i Horsens. Desuden har han aldrig arbejdet i en klub med et målrettet ungdomsarbejde - Horsens har sparet deres eget talentarbejde væk.
Han er nutidens svar på Christian Andersen, og det siger ikke så lidt. At han er overhovedet er nævnt som emne begriber jeg ikke.
Selvfølgelig skal vi forstærke os - men næppe i en grad, hvor en ny træner vil kunne sammensætte sin ønske-trup.
Og så synes jeg altså, vi skal passe på med at putte forskellige trænere for meget ned i absolutte bokse. Kent Nielsen var jo også - inden han startede hos os - en nærmest destruktiv træner, der udelukkende kunne spille defensivt (sådan lød betegnelsen i hvert fald hos mange iagttagere). Det samme med Lars Søndergaard, der jo faktisk fik os til at spille det mest angrebseffektive og offensive fodbold, vi vel har set (altså i sidste efterår..).

De gode trænere indretter spillestilen efter truppen (med mindre de er i en klub, der har råd til at skifte spillerne, når de skifter træneren). Derfor vil jeg mene, at det vigtigste, vi kan kigge på i vores trænerjagt, er hvordan den kommende træner har præsteret under de forhold, han har været underlagt i sine tidligere klubber. Altså groft sagt: Enhver træner vil kunne spille fint pasningsfodbold med Barcelona, og selv Guardiola vil have problemer med at få det nuværende Horsens-hold til at spille tiki-taka.

Som jeg skrev til at starte med, handler det i høj grad om at kunne få det optimale ud af de spillere, vi allerede har - og selvfølgelig udvikle dem og holdet på sigt. Det kan jeg absolut ikke se, hvorfor David Nielsen eller Bo Henriksen ikke skulle være i stand til - det er netop det, de har lykkedes med i deres tidligere klubber!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af BoT » 16. dec 2016, 10:32

Pastorius skrev:
BoT skrev:Det vigtigste er, at vi får en træner, der kan banke gejst og udstråling tilbage i truppen. Lige meget hvem det bliver, får han næppe en blanko-check af Gaarde til nyindkøb. Derfor bliver hans primære opgave at løfte de spillere, vi nu engang har.
I det lys kunne David Nielsen være rigtig spændende - med Bo Henriksen som joker.

Lars Olsen virker derimod ikke som en profil, der matcher ovennævnte præmis.
Hvis jeg havde været AaB spiller var jeg klar til at skifte klub ved udsigten til st skulle høre på en af de to.

Jeg er helt enig i at truppen mangler spilleglæde og gejst, men det der er ikke midlet.
Nu handler det her heldigvis ikke om, hvordan vi personligt synes, Bo eller David femstår på tv, men om hvordan vores kommende træner formår at få det bedste ud af spillerne. Og i forhold til det har jeg langt større tillid til en af de to, end jeg har til Lars Olsen eller Wieghorst.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Elscorpio » 16. dec 2016, 10:35

BoT skrev: I det lys kunne David Nielsen være rigtig spændende - med Bo Henriksen som joker.

Lars Olsen virker derimod ikke som en profil, der matcher ovennævnte præmis.
Mon David og Allan har givet hinanden håndslag på den kontrovers de havde imod hinanden dengang de begge var aktive spillere i AaB?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af NIN » 16. dec 2016, 10:37

BoT skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev:Det vigtigste er, at vi får en træner, der kan banke gejst og udstråling tilbage i truppen. Lige meget hvem det bliver, får han næppe en blanko-check af Gaarde til nyindkøb. Derfor bliver hans primære opgave at løfte de spillere, vi nu engang har.
I det lys kunne David Nielsen være rigtig spændende - med Bo Henriksen som joker.

Lars Olsen virker derimod ikke som en profil, der matcher ovennævnte præmis.
Hvis jeg havde været AaB spiller var jeg klar til at skifte klub ved udsigten til st skulle høre på en af de to.

Jeg er helt enig i at truppen mangler spilleglæde og gejst, men det der er ikke midlet.
Nu handler det her heldigvis ikke om, hvordan vi personligt synes, Bo eller David femstår på tv, men om hvordan vores kommende træner formår at få det bedste ud af spillerne. Og i forhold til det har jeg langt større tillid til en af de to, end jeg har til Lars Olsen eller Wieghorst.
Magen til vrøvl. En træners vigtigste kvalitet er tv-tække. Det ved alle. På samme måde som med politikere.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Nitten » 16. dec 2016, 10:41

Hvad med debatsiden's observatør i lufthavnen. Er der ingen meldinger på spændende personer der er fløjet ind til Aal.

Eller om Gaarde har været afsted til et eksotisk sted fyldt med fodboldtrænere.

Desuden er der vel nogen der holder udkig på Hornevej, alle listige mødesteder i byen og i området omkring Gug hvor Kuhn bor om der er aktivitet.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af BoT » 16. dec 2016, 10:45

NIN skrev:
BoT skrev:
Pastorius skrev:
BoT skrev:Det vigtigste er, at vi får en træner, der kan banke gejst og udstråling tilbage i truppen. Lige meget hvem det bliver, får han næppe en blanko-check af Gaarde til nyindkøb. Derfor bliver hans primære opgave at løfte de spillere, vi nu engang har.
I det lys kunne David Nielsen være rigtig spændende - med Bo Henriksen som joker.

Lars Olsen virker derimod ikke som en profil, der matcher ovennævnte præmis.
Hvis jeg havde været AaB spiller var jeg klar til at skifte klub ved udsigten til st skulle høre på en af de to.

Jeg er helt enig i at truppen mangler spilleglæde og gejst, men det der er ikke midlet.
Nu handler det her heldigvis ikke om, hvordan vi personligt synes, Bo eller David femstår på tv, men om hvordan vores kommende træner formår at få det bedste ud af spillerne. Og i forhold til det har jeg langt større tillid til en af de to, end jeg har til Lars Olsen eller Wieghorst.
Magen til vrøvl. En træners vigtigste kvalitet er tv-tække. Det ved alle. På samme måde som med politikere.
Du har ret. Og derfor vil jeg faktisk igen fremhæve de to, som er væsentligt sjovere at høre på, end fx Lars Olsen eller Wieghorst.

Besvar