Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016et

Indlæg af FIDEL » 2. okt 2016, 17:51

Klaus skrev:Jeg ved godt vi var bedre i dag end mod Silkeborg. Jeg ved også godt, at havde det ikke været for Danmarks i særklasse dårligste dommer havde vi formentlig vundet. Alligevel drejede jeg omkring blomsterhandleren på vej hjem og købte en buket til fruen. Hun har tvunget en efterårsferie igennem, som rammer hele to på hinanden følgende kampe. Og helt ærligt tror jeg AaB og jeg har brug for en mindre pause i et ellers livslangt forhold.

Hvordan man end vender og drejer dagens indsats kommer vi ikke frem til ret mange åbne chancer. Vi har bolden meget, men farlige afslutninger er en mangelvare. Flores spillede sin bedste kamp i dag, men igen i dag er forsvaret en joke. Det kan godt være, der ikke er straffe på Patrick. Men det bortforklarer ikke, at Kasper Pedersen laver en tværaflevering i eget felt i overtiden. Og at han ikke formår at lægge den præcis på trods af en afstand på ikke over to meter. Han burde naturligvis have skudt bolden ad helvede til, eller i det mindste fremad. Nu koster han (sammen med dommeren) et point.

Jeg synes det lugter langt væk af krise... Nu har vi FCM og Brøndby ude som næppe giver point. Så skal vi hænge hatten på hjemmekampen mod FCN. Men når vi ikke kan slå Silkeborg, Lyngby og SønderjyskE, hvorfor skulle det så gå bedre mod Farum... Øv, ved godt jeg er sortseer og ikke specielt konstruktiv, men jeg synes altså det er ret slemt fat med vores hold i øjeblikket og horisonten virker mørkere end længe set...
Men du har så meget ret...

Ufatteligt så mange fejl kp begår! Det er det første tegn på at han er overmatchet...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016et

Indlæg af Funky » 2. okt 2016, 17:59

FIDEL skrev:
Men du har så meget ret...

Ufatteligt så mange fejl kp begår! Det er det første tegn på at han er overmatchet...
Jeg synes det er misvisende at sige, at KP begår mange fejl, og come on, den fejl han begår der til allersidst bli'r jo kun så åbenlys fordi dommeren hopper på sJ-spillerens skuespil. Tidligere på kampen reddede han Holgersson, som ikke kunne følge med sin mand.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 2. okt 2016, 18:14

Det er godt nok et tungt nederlag mod en direkte konkurrent til slutspillet. Der var klar fremgang at spore ift. Silkeborg kampen, spillet var meget bedre og i perioder spillede vi ganske udmærket. Vi har dog stadigvæk problemer med at skabe chancer i åbent spil, noget vi imidlertid langt fra er ene om.

Jeg gider ikke rigtig kommentere dommeren, jeg har det sådan at tvivlsomme dommer kendelser nok går nogenlunde op til slut.

Mæhle spillede en stærk kamp, han var en af årsagerne til at vi spillede godt. Mæhle bidrager godt til offensiven, det eneste der tæller ned er den kæmpe chance han brændte.

Der var generelt mange fine præstationer i dag, dog synes jeg at Würtz og Bassogog stod svagt i billedet. Würtz tager tempoet ud af vores spil og derudover smider han simpelthen så mange bolde væk når han sparker planløse lange bolde. Det var endnu en kamp på det jævne fra Bassogog, som så mange gange før manglede der slutprodukt.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Klaus » 2. okt 2016, 18:21

Det er rigtigt Funky. Holgersson er nok ikke helt så stor en kapacitet, som vi havde håbet på. Håbet var jo, at han var sådan en spiller de andre og yngre spillere kunne læne sig op ad. Sådan som tingene udvikler sig har han rigeligt at gøre med at holde styr på sit eget spil. Kasper skal ikke alene lastes for at forsvaret til tider sejler, men straffesparket i dag ligger altså på hans skuldre. Men hvor kunne det dog være rart med lidt mere fokus på bagkæden. Patrick gjorde det vel egentlig godt i dag, men han er altså ikke venstre back. Gorter viste i sin periode ved os, at han var en klar forstærkning på venstre back. Ahlmann er bedre, men med hans skadeshistorik i tankerne virker det mystisk, at vi ikke har taget Gorter ind....

Nå vi skal huske, at vi er i en opbygningsfase. Lige nu frygter jeg, at den kan blive lang. jeg har i hvert fald svært ved at se os i top6 med det spil vi har set i dette efterår.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Pastorius » 2. okt 2016, 18:50

Hanga skrev:
Pastorius skrev:
Hanga skrev:Mads Kristoffer Kristoffersen blev årets dommer 2016... Den lader vi lige stå lidt!
Han havde 50% chance for den titel, da det blev afgjort at han var én af de to fuldtidsdommere i SL.
I know, og det må være det endegyldige bevis for, at dommerne ikke pr. automatik bliver bedre af at blive fultidsprof.
Selvfølgelig gør de det, hvis man ser på deres gennemsnitsniveau over tid. Det tager bare nogle år før den ekstra indsats bliver målbar, og så kan man undre sig over, de dommere de valgte at satse på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Jakobsen » 2. okt 2016, 20:11

Problemet med opbygningsfasen er, at den lidt bliver et skalkeskjul man gemmer sig bag. Vi spillede en knap så dårlig kamp idag og det er selvfølgelig en forbedring, men jeg savner godt nok stadig at man ser hvad det er Søndergaard vil og mærkbar spillemæssig fremgang. Der bliver rokeret voldsomt på holdet næsten hver gang og det er i mine øjne et kæmpe problem da man så aldrig får bygget noget op. Problemet er selvfølgelig at det er en noget blandet landhandel af kantspillere og offensive midtbanespillere vi har og at vi mangler kvalitet i angrebet. Løsningen bliver så enten Grønning som ikke har niveauet til andet end at være joker de sidste 10 minutter eller at skifte rundt mellem systemer indtil man finder den konstellation blandt Risgård, Ene, Basso og Flores der er bedst. Man har i den grad gjort i nællerne ved ikke at forsøge mere helhjertet med Helenius eller erstatte ham.
Derudover har jeg det sådan, at det godt kan være vi er i en opbygningsfase, men det forsvarer ikke vi har tre regelmæssige startere i forsvaret i form af KP, Blåbjerg og Patrick, som alle tre for det meste spiller kampe på under Superliganiveau. Uanset, hvor meget holdet er under genopbygning skal tre spillere med hhv. 60, 51 og 230 kampe i Superligaen kunne levere bedre. P og Blåbjerg bør efterhånden kunne holde et anstændigt niveau uden en voksen til at holde dem i hånden hele tiden.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 2. okt 2016, 20:26

Jakobsen skrev:Problemet med opbygningsfasen er, at den lidt bliver et skalkeskjul man gemmer sig bag. Vi spillede en knap så dårlig kamp idag og det er selvfølgelig en forbedring, men jeg savner godt nok stadig at man ser hvad det er Søndergaard vil og mærkbar spillemæssig fremgang. Der bliver rokeret voldsomt på holdet næsten hver gang og det er i mine øjne et kæmpe problem da man så aldrig får bygget noget op. Problemet er selvfølgelig at det er en noget blandet landhandel af kantspillere og offensive midtbanespillere vi har og at vi mangler kvalitet i angrebet. Løsningen bliver så enten Grønning som ikke har niveauet til andet end at være joker de sidste 10 minutter eller at skifte rundt mellem systemer indtil man finder den konstellation blandt Risgård, Ene, Basso og Flores der er bedst. Man har i den grad gjort i nællerne ved ikke at forsøge mere helhjertet med Helenius eller erstatte ham.
Derudover har jeg det sådan, at det godt kan være vi er i en opbygningsfase, men det forsvarer ikke vi har tre regelmæssige startere i forsvaret i form af KP, Blåbjerg og Patrick, som alle tre for det meste spiller kampe på under Superliganiveau. Uanset, hvor meget holdet er under genopbygning skal tre spillere med hhv. 60, 51 og 230 kampe i Superligaen kunne levere bedre. P og Blåbjerg bør efterhånden kunne holde et anstændigt niveau uden en voksen til at holde dem i hånden hele tiden.
Vi kan jo altså heller ikke for tredje år i træk være en en op bygningsfase, uden at pilen peger på Gaarde.
Fodbold skal ses med hjertet!

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Tyskeren » 2. okt 2016, 20:37

Jo dommeren var møg ringe - jo vi blev snydt for mindst et straffe - jo der var lorte vejr.. Men så stopper undskyldningerne også! Vi spiller jo egentlig en ok kamp, men for fanden vi mangler kvalitet i alle tre kæder.

Holgersson er bare ikke på niveau. Han startede sæsonen ok, men er faldet utroligt meget i niveau - også mere end de andre. KP redder ham flere gange, og det burde jo være Holgersson som skal være den rutineret her! Han er skidt på bolden, kommer ikke først på mange bolde og er passiv i feltet. Vi har pt ligaens ringeste forsvar set over over alle de fire bagerste. PK og Mæhle spillede nu ok idag skal det siges! Især Mæhle er jeg imponeret af - han laver fejl og det skal han have lov til. Han har alle færdigheder for at blive en god spiller..

Midtbanen er bare ikke lige aå god som sidste sæson. Jeg er STOR Risgaard fan, meeeeen jeg er ikke imponeret af ham i efteråret. Sloth har jeg stor tiltro til, men idag var han passiv! Vi mangler en stærk kant - Meilinger er ganske god, men den anden side skriger på en kvalitetsspiller!

Angrebet... Bassogog? Jo han er hurtig - men er vi der så ikke også? Jeg kunne godt tænke mig at se ham starte ude, og så komme ind med hans fart de sidste 20 min! Jeg syntes ikke han har kvalitet nok til at spille fast. Flores var god idag syntes jeg - bedre end på kanten. Grønning er fysisk stærk og ikke mere! Pohl kommer ind med en god indstilling idag - men er han løsningen?

Syntes der er SÅ mange spørgsmålstegn på det her hold, og med nuværende hold tror jeg ikke på slutspil. Vi rykker heller ikke ud - men vi har ikke kvalitet nok i truppen til top 6!

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af abbifar » 2. okt 2016, 21:03

Tyskeren skrev:Jo dommeren var møg ringe - jo vi blev snydt for mindst et straffe - jo der var lorte vejr.. Men så stopper undskyldningerne også! Vi spiller jo egentlig en ok kamp, men for fanden vi mangler kvalitet i alle tre kæder.

Holgersson er bare ikke på niveau. Han startede sæsonen ok, men er faldet utroligt meget i niveau - også mere end de andre. KP redder ham flere gange, og det burde jo være Holgersson som skal være den rutineret her! Han er skidt på bolden, kommer ikke først på mange bolde og er passiv i feltet. Vi har pt ligaens ringeste forsvar set over over alle de fire bagerste. PK og Mæhle spillede nu ok idag skal det siges! Især Mæhle er jeg imponeret af - han laver fejl og det skal han have lov til. Han har alle færdigheder for at blive en god spiller..

Midtbanen er bare ikke lige aå god som sidste sæson. Jeg er STOR Risgaard fan, meeeeen jeg er ikke imponeret af ham i efteråret. Sloth har jeg stor tiltro til, men idag var han passiv! Vi mangler en stærk kant - Meilinger er ganske god, men den anden side skriger på en kvalitetsspiller!

Angrebet... Bassogog? Jo han er hurtig - men er vi der så ikke også? Jeg kunne godt tænke mig at se ham starte ude, og så komme ind med hans fart de sidste 20 min! Jeg syntes ikke han har kvalitet nok til at spille fast. Flores var god idag syntes jeg - bedre end på kanten. Grønning er fysisk stærk og ikke mere! Pohl kommer ind med en god indstilling idag - men er han løsningen?

Syntes der er SÅ mange spørgsmålstegn på det her hold, og med nuværende hold tror jeg ikke på slutspil. Vi rykker heller ikke ud - men vi har ikke kvalitet nok i truppen til top 6!
Jeg er meget enig (lige bortset fra, at jeg synes det er for tidligt at dømme lige præcis Grønning ude).

MEN - er det ikke netop kendetegnende for en opbygningsfase (som AaB tydeligt har meldt ud, at vi står midt i), at der er mange spørgsmålstegn.

Ret beset, så synes jeg at der var flere inden sæsonen startede. Jeg har ihvertfald fået set, at:
  • Flores nok skal blive en gevinst
    Vi har en ny højreback i vores talent-pipeline... og han udvikler sig lynhurtigt
    Sloth og MC skal nok kunne tage over for Ris og Würtz på sigt
    Meilinger bliver en gevinst (også efter i dag)
    KP - udskældt som han er - udvikler sig stadig positivt i centerforsvaret
På negativsiden - eller de større spørgsmål:
  • Målmandsposten - vi skal til at lede efter en afløser.
    Centralt forsvar - Holgersson er for langsom i bevægelse og tanke. Jeg er IKKE imponeret
    Venstreback - Blåbjerg kan til nød vikariere, men vi skal finde en der er mere stabil end Ahlmann
    Angreb - Hvem scorer målene? Enevoldsen - Bassogog - Pohl - Grønning - (Flores) Jeg synes, der mangler en kvalitetsangriber
    Og vigtigst - træner! Jeg tror stadigvæk (lidt modvilligt) på LS - men vi mangler for alvor at se, hvad han egentlig vil. Hvor er planen?
Men vi må tage disse individuelle fejl med ophøjet ro og afvente næste vindue. Vi har foretaget voldsomme udskiftninger i truppen, og det tager tid at få dem spillet sammen. Jeg tror at Gaarde har en plan - jeg er mere i tvivl om LS har en.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af KJ » 2. okt 2016, 21:43

Lige nu kæmper vi alle nok lidt med at holde depressionen fra døren. Men alt er bare relativt :-) Vi fik en urealistisk stor pointhøst i de første runder, og derfor er vi alle skuffede efter de sidste fem runder. Men havde vi før denne sæson sagt, at vi efter XX runder lå nr. 6 og havde givet spilletid til Magnus C, Mæhle, Grønning, Thellufsen, Bassogog og en ukendt sydamerikaner, ville de fleste nok sige, at det nok var lidt for optimistisk. Marc Rieper havde dømt os som sikre nedrykkere.

Spillet halter, men vi har også bare f...... mange nye spillere. Lars Søndergaard er muligvis ikke den nye Mourinho, men han er sgu ganske habil - når vi nu taler superliga. Det vigtigste er dog, at rigtigt mange af de "nye" spillere udvikler sig eksplosivt - fx Bassogog, Pohl, Magnus C., Mæhle og Thellufsen. Det er altså ikke helt dårligt. Og ja, det ville være fantastisk, hvis vi havde den nye Sergio Ramos rendende rundt på U19-holdet, men det er ikke sikkert, vi har. Vi kan ikke både drive en økonomisk holdbar forretning og så altid have fantastiske spillere på alle 11 pladser. Lige nu kunne vi da godt bruge en lidt bedre midterforsvarer, men vi får det ikke. Og sådan er det.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Jakobsen » 2. okt 2016, 22:16

KJ skrev:Lige nu kæmper vi alle nok lidt med at holde depressionen fra døren. Men alt er bare relativt :-) Vi fik en urealistisk stor pointhøst i de første runder, og derfor er vi alle skuffede efter de sidste fem runder. Men havde vi før denne sæson sagt, at vi efter XX runder lå nr. 6 og havde givet spilletid til Magnus C, Mæhle, Grønning, Thellufsen, Bassogog og en ukendt sydamerikaner, ville de fleste nok sige, at det nok var lidt for optimistisk. Marc Rieper havde dømt os som sikre nedrykkere.

Spillet halter, men vi har også bare f...... mange nye spillere. Lars Søndergaard er muligvis ikke den nye Mourinho, men han er sgu ganske habil - når vi nu taler superliga. Det vigtigste er dog, at rigtigt mange af de "nye" spillere udvikler sig eksplosivt - fx Bassogog, Pohl, Magnus C., Mæhle og Thellufsen. Det er altså ikke helt dårligt. Og ja, det ville være fantastisk, hvis vi havde den nye Sergio Ramos rendende rundt på U19-holdet, men det er ikke sikkert, vi har. Vi kan ikke både drive en økonomisk holdbar forretning og så altid have fantastiske spillere på alle 11 pladser. Lige nu kunne vi da godt bruge en lidt bedre midterforsvarer, men vi får det ikke. Og sådan er det.
Jeg vil godt udfordre den med, at spillerne skulle udvikle sig eksplosivt;

- Bassogog
Han er hurtig og det er jo det. Det giver noget uberegnelighed i vores spil, men jeg er dælme ikke imponeret af ham som fodboldspiller. Bundniveauet er jo ikke eksisterende og han er en spidskompetencespiller.
- Pohl
Jeg synes Pohl er en spændende type, men at han udvikler sig eksplositivt har jeg godt nok svært ved at se. Han er på vej tilbage fra en skade og det er tydeligt, men jeg synes ikke vi har set noget han ikke også kunne i sidste sæson.
- Magnus C
Han har vist, at han har råmaterialet til at blive Superligaspiller, men at tale om en eksplosiv udvikling er lige voldsomt nok.
- Mæhle
Enig i hans udvikling er god, han bliver sgu spændende.
- Thellufsen
Bedømt på hvad? En ret sløj spillemæssig time mod AGF udover hans assist? Udover assisten har han jo ikke vist noget endnu.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 2. okt 2016, 22:23

Jakobsen skrev: - Thellufsen
Bedømt på hvad? En ret sløj spillemæssig time mod AGF udover hans assist? Udover assisten har han jo ikke vist noget endnu.
Du har helt ret i at hvis man ser bort fra folks bedrifter så har de jo sjældent bedrevet noget. Det er vel indlysende.

Hvis Thellufsen holder snittet med en assist pr. time, så skal han nok blive til meget mere end en almindelig superligaspiller.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af NIN » 2. okt 2016, 22:24

Jakobsen skrev:
KJ skrev:Lige nu kæmper vi alle nok lidt med at holde depressionen fra døren. Men alt er bare relativt :-) Vi fik en urealistisk stor pointhøst i de første runder, og derfor er vi alle skuffede efter de sidste fem runder. Men havde vi før denne sæson sagt, at vi efter XX runder lå nr. 6 og havde givet spilletid til Magnus C, Mæhle, Grønning, Thellufsen, Bassogog og en ukendt sydamerikaner, ville de fleste nok sige, at det nok var lidt for optimistisk. Marc Rieper havde dømt os som sikre nedrykkere.

Spillet halter, men vi har også bare f...... mange nye spillere. Lars Søndergaard er muligvis ikke den nye Mourinho, men han er sgu ganske habil - når vi nu taler superliga. Det vigtigste er dog, at rigtigt mange af de "nye" spillere udvikler sig eksplosivt - fx Bassogog, Pohl, Magnus C., Mæhle og Thellufsen. Det er altså ikke helt dårligt. Og ja, det ville være fantastisk, hvis vi havde den nye Sergio Ramos rendende rundt på U19-holdet, men det er ikke sikkert, vi har. Vi kan ikke både drive en økonomisk holdbar forretning og så altid have fantastiske spillere på alle 11 pladser. Lige nu kunne vi da godt bruge en lidt bedre midterforsvarer, men vi får det ikke. Og sådan er det.
Jeg vil godt udfordre den med, at spillerne skulle udvikle sig eksplosivt;

- Bassogog
Han er hurtig og det er jo det. Det giver noget uberegnelighed i vores spil, men jeg er dælme ikke imponeret af ham som fodboldspiller. Bundniveauet er jo ikke eksisterende og han er en spidskompetencespiller.
- Pohl
Jeg synes Pohl er en spændende type, men at han udvikler sig eksplositivt har jeg godt nok svært ved at se. Han er på vej tilbage fra en skade og det er tydeligt, men jeg synes ikke vi har set noget han ikke også kunne i sidste sæson.
- Magnus C
Han har vist, at han har råmaterialet til at blive Superligaspiller, men at tale om en eksplosiv udvikling er lige voldsomt nok.
- Mæhle
Enig i hans udvikling er god, han bliver sgu spændende.
- Thellufsen
Bedømt på hvad? En ret sløj spillemæssig time mod AGF udover hans assist? Udover assisten har han jo ikke vist noget endnu.
Jeg har også lidt svært ved at få øje på den eksplosive udvikling uden at devaluere begrebet helt. Var det en modstander der have sat TNT betegnelse på de samme spillere, var der næppe mange her, der havde søgt dækning.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Jakobsen » 2. okt 2016, 22:33

Provst i Brovst skrev:
Jakobsen skrev: - Thellufsen
Bedømt på hvad? En ret sløj spillemæssig time mod AGF udover hans assist? Udover assisten har han jo ikke vist noget endnu.
Du har helt ret i at hvis man ser bort fra folks bedrifter så har de jo sjældent bedrevet noget. Det er vel indlysende.

Hvis Thellufsen holder snittet med en assist pr. time, så skal han nok blive til meget mere end en almindelig superligaspiller.
Men før han har spillet en del timer kan man ikke sige noget begavet om det. Det svarer lidt til at have konkluderet at Abildgaard ville blive en profil fordi han scorede i sin debut mod EfB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 2. okt 2016, 22:59

Jakobsen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jakobsen skrev: - Thellufsen
Bedømt på hvad? En ret sløj spillemæssig time mod AGF udover hans assist? Udover assisten har han jo ikke vist noget endnu.
Du har helt ret i at hvis man ser bort fra folks bedrifter så har de jo sjældent bedrevet noget. Det er vel indlysende.

Hvis Thellufsen holder snittet med en assist pr. time, så skal han nok blive til meget mere end en almindelig superligaspiller.
Men før han har spillet en del timer kan man ikke sige noget begavet om det. Det svarer lidt til at have konkluderet at Abildgaard ville blive en profil fordi han scorede i sin debut mod EfB.
Min anke er at du ikke kan fratage Thellufsen sin assist når du vurderer den time han har spillet. Beklager hvis ikke det var åbenlyst.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Jakobsen » 2. okt 2016, 23:14

Provst i Brovst skrev:
Jakobsen skrev:
Provst i Brovst skrev:
Jakobsen skrev: - Thellufsen
Bedømt på hvad? En ret sløj spillemæssig time mod AGF udover hans assist? Udover assisten har han jo ikke vist noget endnu.
Du har helt ret i at hvis man ser bort fra folks bedrifter så har de jo sjældent bedrevet noget. Det er vel indlysende.

Hvis Thellufsen holder snittet med en assist pr. time, så skal han nok blive til meget mere end en almindelig superligaspiller.
Men før han har spillet en del timer kan man ikke sige noget begavet om det. Det svarer lidt til at have konkluderet at Abildgaard ville blive en profil fordi han scorede i sin debut mod EfB.
Min anke er at du ikke kan fratage Thellufsen sin assist når du vurderer den time han har spillet. Beklager hvis ikke det var åbenlyst.
Men det var egentlig heller ikke min pointe at fratage ham assisten. Det jeg mente var, at han spillemæssigt stod ret svagt i billedet, hvorfor det er forkert at konkludere han udvikler sig eksplosivt eller at bedømme ham alene på assisten og ikke sammen med resten af indtrykket fra den kamp.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af KJ » 3. okt 2016, 07:19

De spillere, jeg nævnte, spillede for de flestes vedkommende ungdomsfodbold indtil for 5 måneder siden. Nu går de ind og er vel i hvert fald ikke ringere, end dem vi har haft i superligatruppen i årevis. De har - i modsætning til Abildgaard, Blåbjerg, Viktor Ahlmann, Andreas Bruhn og Wichmann - på meget kort tid vist, at de kan begå sig på øverste niveau i DK.

Thellufsen stod svagt i billedet sammen med de 10 øvrige spillere mod AGF, indtil han med en fremragende aktion vendte kampen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Buzz Killington » 3. okt 2016, 08:23

Har lige genset deres straffe. Uagtet om der vitterligt var straffe, saa er det sgu ikke tilskrives PK, uanset hvor meget man har set sig sur paa ham.

Foerst taber Magnus C. en hovedstoedsduel paa SE's banehalvdel til en stor forsvarsspillere. Derefter gaar Risgaard halvhjertet ind i en fysisk duel med fluen Simon Kroon, som han taber alt for let, og helt absurd brokker sig og slaar ud med armene i stedet for at lave frisspark (havde ikke gult paa det tidspunkt). Serioest, check det ud - det er en helt absurd aktion paa det tidspunkt af kampen. Derefter nosser Kasper P i det, hvor han har masser af muligheder for at spake bolden ad H. i stedet lader sig vifte vaek af Uhre, som kaster sig henover PK, og faar et meget tyndt straffe.

Den ubetinget stoerste synder her er satme Risgaard, hvis berettigelse paa holdet bliver mindre og mindre hvis han ikke snart tager sig sammen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af FIDEL » 3. okt 2016, 09:02

Buzz Killington skrev:Har lige genset deres straffe. Uagtet om der vitterligt var straffe, saa er det sgu ikke tilskrives PK, uanset hvor meget man har set sig sur paa ham.

Foerst taber Magnus C. en hovedstoedsduel paa SE's banehalvdel til en stor forsvarsspillere. Derefter gaar Risgaard halvhjertet ind i en fysisk duel med fluen Simon Kroon, som han taber alt for let, og helt absurd brokker sig og slaar ud med armene i stedet for at lave frisspark (havde ikke gult paa det tidspunkt). Derefter nosser Kasper P i det, hvor han har masser af muligheder for at spake bolden ad H. i stedet lader sig vifte vaek af Uhre, som kaster sig henover PK, og faar et meget tyndt straffe.

Den ubetinget stoerste synder her er satme Risgaard, hvis berettigelse paa holdet bliver mindre og mindre hvis han ikke snart tager sig sammen.
Det er jo bare normalen i de sidste 4 ud af 5 kampe, at der bliver begået utroligt mange personlige fejl. Hvad det skyldes er svært at sige, men det kan være manglende selvtillid, uafklarethed mht. spillestil, dårlig form etc.
Spørgsmålet er om LS er den rigtige til at lede en trup med mange nye ansigter. Jeg tænker der skal bankes noget selvtillid, gejst og tro på tingene ind i gutterne. Noget som Kuhn var exceptionel dygtig til.. Jeg tror vi mangler en troværdig indpisker!!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Gamen » 3. okt 2016, 09:25

KJ skrev:De spillere, jeg nævnte, spillede for de flestes vedkommende ungdomsfodbold indtil for 5 måneder siden. Nu går de ind og er vel i hvert fald ikke ringere, end dem vi har haft i superligatruppen i årevis. De har - i modsætning til Abildgaard, Blåbjerg, Viktor Ahlmann, Andreas Bruhn og Wichmann - på meget kort tid vist, at de kan begå sig på øverste niveau i DK.

Thellufsen stod svagt i billedet sammen med de 10 øvrige spillere mod AGF, indtil han med en fremragende aktion vendte kampen.
Arh, det er vist også lidt at tage munden for fuld, at samtlige allerede har vist sig at kunne begå sig på øverste niveau. Lad os nu lige se dem mere end 5-6 gange, før vi siger det. Det sagde flere herinde også om Abildgaard, og han har da vist sig ikke at kunne stå distancen.

Besvar