Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 12. okt 2016, 19:31

McMark skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Hold nu op - han har haft problemer med lysken - det er en forholdsvis almindelig skade. Der har ikke været noget med knæet længe.
Lyskenproblemerne er ikke nye for Ahlmann, det har (bortset fra menisk- og korsbåndsskader) været en hyppigt tilbagevendende skade for ham, og var det også da han var yngre. Så det er mindst lige så problematisk, som skadesproblemer der relaterer sig til knæskaden. Uden jeg vil hænges op på det, er mit bud at han sammenlagt har været ukampdygtig i noget der minder om 1,5-2 år igennem hans seniorkarriere med lyskenskader, så det ER et problem for ham. Desværre.

Nu er det mig bekendt heller ikke knæet, der som oftest er mest udsat efter en alvorlig knæskade, men nærmere resten af kroppen. Primært pga. den ubalance et så langt skadesforløb skaber, hvor resten af kroppen kompenserer voldsomt og musklerne har været svækket. Derfor ser man ofte, at spillere der er blevet opereret for korsbåndsskader kommer til at døje med en del følgeskader efterfølgende. Vi har også tidligere haft nogle stykker af dem i AaB, bl.a. Klebér Saarenpää.
Ahlmann var i hvert fald ude hele 2010/2011-sæsonen med en lyskenskade, så det lyder meget plausibelt med, at han har været ude i 1½-2 år med den slags skader. Det var vidst også lysken der drillede, da han var ude i marts måned. Jeg skrev med ham tidligere i dag, og han har været tilbage i træning siden mandag og håber selvfølgelig på spilletid søndag, men det er jo helt op til Lars. Hvis han ikke kan starte/spille synes jeg vi skal forsætte med PK.

Men hvad med Flores - er han klar til at spille fra start efter sådan en lang rejse, eller skal vi have Risgård/Sloth ud på kanten? Børsting virker ikke ligefrem til at være i trænerens tanker!
Tror det er for tidligt at bringe Ahlmann i aktion allerede på søndag, han har trods alt ikke spillet kamp i ca. halvanden måned (siden Agf kampen). Formen skal genopbygges igen og lige netop med Ahlmann er det nok meget fornuftigt at være varsom og ikke forhaste et comeback.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af McMark » 14. okt 2016, 16:00

http://nordjyske.dk/sport/flores-forsin ... d3/24/1547

Jeg tænkte det sgu nok... Ser ikke ud til Flores er klar til at starte søndag!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af troelsh » 14. okt 2016, 17:04

I så fald, bliver det vel følgende opstilling mod muh:


McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af McMark » 14. okt 2016, 19:19

troelsh skrev:I så fald, bliver det vel følgende opstilling mod muh:

Hvis det stod til mig ville jeg bytte Sloth og Risgård. Synes Risgård har været under niveau som 8'er og Sloth var ikke særlig god på kanten sidst mod SønderjyskE!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Gamen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Gamen » 14. okt 2016, 20:08

McMark skrev:
Hvis det stod til mig ville jeg bytte Sloth og Risgård. Synes Risgård har været under niveau som 8'er og Sloth var ikke særlig god på kanten sidst mod SønderjyskE!
Enig. Hvorfor blive ved med at spille Sloth på en plads, hvor han aldrig for alvor har været specielt god? Han brød igennem som 8'er, og det bør være der han skal spille. Ikke en eller anden til lejligheden opfundet plads, hvor hans spidskompetencer i hvert fald ikke kommer til sin ret. Han har også i interviews understreget at han ser sig selv som 8'er, ikke kant. Og AaB hentede ham til klubben som 8'er, og mulig afløser for Risgård.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 14. okt 2016, 20:13

Haderslev besejrede Viborg og skubbede os dermed ud af det gode selskab, det kræver en sejr søndag aften hvis vi skal tilbageerobre en slutspilsplads.
Det er på mange måder en vigtig kamp da vi skal have stoppet de negative resultater.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Yankee » 15. okt 2016, 09:50



Venstresiden har fungeret rigtig dårligt og det må være på tide at ruske lidt op i holdet. Et andet alternativ kunne være Sloth på kanten og MC ved siden af Würtz, men jeg synes Sloth fortjener en chance på sin yndlingsposition.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. okt 2016, 14:55

Yankee skrev:

Venstresiden har fungeret rigtig dårligt og det må være på tide at ruske lidt op i holdet. Et andet alternativ kunne være Sloth på kanten og MC ved siden af Würtz, men jeg synes Sloth fortjener en chance på sin yndlingsposition.
Den der kunne jeg også have fidus til, dog ville jeg starte med Bassogog i stedet for Pohl, for jeg tror Bassogogs speed kan gøre rigtigt ondt på deres defensiv. Men lad os nu se om ikke Flores spiller fra start - hvis man har ham med i truppen og forventer at benytte ham, ville jeg foretrække at bruge ham fra start fremfor at skifte ham ind senere i kampen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 15. okt 2016, 15:24

Hvis/når Ahlmann er udtaget, så tror jeg også han spiller fra start.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 15. okt 2016, 15:51

FlæskeFrank skrev:Hvis/når Ahlmann er udtaget, så tror jeg også han spiller fra start.
Jeg tror ikke at Ahlmann er med fra start, han har ikke spillet kamp i halvanden måned og har kun trænet sparsomt. Det vil nok være mere fornuftigt at give ham et par kampe på reserveholdet først.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 15. okt 2016, 18:10

Ahlmann plejer hurtig at være tilbage på et højt niveau. Så jeg tror han spiller fra start.

Hvad vil meningen være med at have ham på bænken, hvis han havde brug for reserveholdskampe ? Patrick og Blåbjerg kan klare backen i en hel kamp, hvis det bliver nødvendig. Der behøver ikke være en rusten spiller på bænken til at støtte de to.

Så Ahlmann spiller, når han er udtaget.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 15. okt 2016, 18:43

FlæskeFrank skrev:Ahlmann plejer hurtig at være tilbage på et højt niveau. Så jeg tror han spiller fra start.

Hvad vil meningen være med at have ham på bænken, hvis han havde brug for reserveholdskampe ? Patrick og Blåbjerg kan klare backen i en hel kamp, hvis det bliver nødvendig. Der behøver ikke være en rusten spiller på bænken til at støtte de to.

Så Ahlmann spiller, når han er udtaget.
Søndergaard udtalte for et par dage siden at Ahlmann næppe er klar til at starte inde i morgen

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Uldahl » 15. okt 2016, 19:23

Håber ikke han starter inde, synes der er blevet dreve rovdrift på ham når han er vendt tilbage fra skader. Giv ham tid til at komme ordentlig igang igen så vi undgår tilbage fald eller følge skader. Vi taber jo alligevel til de forbandede bønder.

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 960
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Popnizzen » 16. okt 2016, 11:22

Har ikke mulighed for at se kampen kl 18, er der nogen der ved om den bliver genudsendt på en tv kanal inkl viaplay?
„The less you care, the happier you will be.“

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af dyhrmaN » 16. okt 2016, 14:42

Selvom jeg næsten ikke kan se andet end et nederlag i denne kamp, tager jeg alligevel til derud.
Er der nogen der kan fortælle lidt om, hvordan det er med parkering derude? Er der god plads, skal man komme i god tid osv.?

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af abbifar » 16. okt 2016, 15:22

dyhrmaN skrev:Selvom jeg næsten ikke kan se andet end et nederlag i denne kamp, tager jeg alligevel til derud.
Er der nogen der kan fortælle lidt om, hvordan det er med parkering derude? Er der god plads, skal man komme i god tid osv.?
Der er masser af parkeringspladser både bag stadion og på Messecentrets store parkeringsplads.

Vi står også i buret i dag :-9
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Tyskeren » 16. okt 2016, 16:19

Et nederlag på mindre end 2 mål vil være acceptabelt.. Vi blir kørt ud på røv og albuer! Der er bare ikke kvalitet nok. Man sidder og blir helt misundelig på Randers FC og det hold de har idag! Tjek lige en bredde!! Vi er ikke bedre end en 8-11 plads med nuværende trup.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af MrBangDK » 16. okt 2016, 16:28

En klar sejr er på trapperne. I dag viser vi hvad vi er lavet af, og hvad der skal til for at ligge i top 6. Når vi har vundet er vi 1 point fra 2. pladsen!
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 16. okt 2016, 16:37

Tyskeren skrev:Et nederlag på mindre end 2 mål vil være acceptabelt.. Vi blir kørt ud på røv og albuer! Der er bare ikke kvalitet nok. Man sidder og blir helt misundelig på Randers FC og det hold de har idag! Tjek lige en bredde!! Vi er ikke bedre end en 8-11 plads med nuværende trup.
Det mener du seriøst ikke ?
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af gravballe » 16. okt 2016, 16:39

FlæskeFrank skrev:
Tyskeren skrev:Et nederlag på mindre end 2 mål vil være acceptabelt.. Vi blir kørt ud på røv og albuer! Der er bare ikke kvalitet nok. Man sidder og blir helt misundelig på Randers FC og det hold de har idag! Tjek lige en bredde!! Vi er ikke bedre end en 8-11 plads med nuværende trup.
Det mener du seriøst ikke ?
Lyngby har flere point end os..

Besvar