Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 5. okt 2016, 18:41

Toget kører og vi skal tilbage på vindersporet, der skal sikres et godt udgangspunkt til forårets slutspil.
Herning klubben er et primitivt hold som overmatcher os fysisk og på dødbolde, men hvis vi kan håndtere dette så har vi en god vinderchance. Jeg håber at vi har modet til at spille offensivt, hvis vi er afventende og bliver mast ned i eget felt så taber vi.

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Patrick
Meilinger - Würtz - Risgård - Sloth
Flores
Bassogog

Jeg ved ikke hvad status er på Ene og Ahlmann

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Since » 5. okt 2016, 20:31

Du er i god tid med den kamp tråd ;)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 5. okt 2016, 22:23

Since skrev:Du er i god tid med den kamp tråd ;)
Jeg synes at landskamps pauserne er irriterende da landsholdet ikke siger mig noget.

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Simon » 6. okt 2016, 06:31

frederikshavneren skrev:
Since skrev:Du er i god tid med den kamp tråd ;)
Jeg synes at landskamps pauserne er irriterende da landsholdet ikke siger mig noget.
HØRT!!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af le Cid » 6. okt 2016, 09:20

Enig i startopstillingen - men måske ville jeg starte med Pohl i stedet for Bassogog. Så har vi en joker på bænken, som kan lidt noget andet, end dem der starter.

Med Ahlman tilbage i træning på mandag, kunne han faktisk allerede være en kandidat til bænken. Vi kan lige så godt benytte os af ham, mens han er skadesfri - han bliver jo alligevel skadet igen efter et par kampe.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

seamann

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af seamann » 6. okt 2016, 09:27

Tvivler på Flores er klar til at starte efter sin tur til Peru. Foretrækker endvidere MC for Sloth - og så Risgaard på kanten.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af troelsh » 6. okt 2016, 11:10

seamann skrev:Tvivler på Flores er klar til at starte efter sin tur til Peru. Foretrækker endvidere MC for Sloth - og så Risgaard på kanten.
Øv hvornår vender Flores retur fra Peru?

Gamen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Gamen » 6. okt 2016, 13:26

seamann skrev:Tvivler på Flores er klar til at starte efter sin tur til Peru. Foretrækker endvidere MC for Sloth - og så Risgaard på kanten.
Der er selvfølgelig ingen der er givet i start-opstillingen, men med tanke på at Sloth snart skal igang, så ville det måske give mening ikke at blive ved med at holde ham på bænken til fordel for en der knap nok har fået hår på bollerne.
Ingen tvivl om at han er frustreret når han ikke spiller.

seamann

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af seamann » 6. okt 2016, 13:38

Gamen skrev:
seamann skrev:Tvivler på Flores er klar til at starte efter sin tur til Peru. Foretrækker endvidere MC for Sloth - og så Risgaard på kanten.
Der er selvfølgelig ingen der er givet i start-opstillingen, men med tanke på at Sloth snart skal igang, så ville det måske give mening ikke at blive ved med at holde ham på bænken til fordel for en der knap nok har fået hår på bollerne.
Ingen tvivl om at han er frustreret når han ikke spiller.
Tjah, jeg går ind for at bedste mand spiller - og der står den (næsten?) skaldede så vidt jeg kan se, foran Sloth. Hvis Sloth skal spille for at komme igang, findes der et reservehold til formålet - gad egentlig vide hvorfor han ikke starter mod sif i dag?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Jakobsen » 6. okt 2016, 14:24

seamann skrev:
Gamen skrev:
seamann skrev:Tvivler på Flores er klar til at starte efter sin tur til Peru. Foretrækker endvidere MC for Sloth - og så Risgaard på kanten.
Der er selvfølgelig ingen der er givet i start-opstillingen, men med tanke på at Sloth snart skal igang, så ville det måske give mening ikke at blive ved med at holde ham på bænken til fordel for en der knap nok har fået hår på bollerne.
Ingen tvivl om at han er frustreret når han ikke spiller.
Tjah, jeg går ind for at bedste mand spiller - og der står den (næsten?) skaldede så vidt jeg kan se, foran Sloth. Hvis Sloth skal spille for at komme igang, findes der et reservehold til formålet - gad egentlig vide hvorfor han ikke starter mod sif i dag?
Nu er der jo flere ting i at komme i gang. Det handler jo ikke kom om at være i fysisk form, men også om at blive spillet sammen med dine medspillere. Taget i betragtning at Sloth er en kreativ spiller skal medspillerne lære at gøre sig spilbare for Sloth og Sloth skal lære dem at kende. Ifht. reserveholdet idag synes jeg egentlig man burde stille stærkest mulige opstilling netop for at give holdet endnu en kamp sammen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Uldahl » 6. okt 2016, 22:42

Simon skrev:
frederikshavneren skrev:
Since skrev:Du er i god tid med den kamp tråd ;)
Jeg synes at landskamps pauserne er irriterende da landsholdet ikke siger mig noget.
HØRT!!
Samme her, synes de skulle nedlægge det. Det en farce med al den korruption.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af FIDEL » 7. okt 2016, 13:14

Jeg tror vi overrasker positivt i denne kamp og får et 2-2 resultat med hjem...!

Målscorere Flores og Pohl...

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af 9520AaB » 11. okt 2016, 17:36

Off topic.
Ahlmann melder sig "rask" på Twitter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 11. okt 2016, 18:35

9520AaB skrev:Off topic.
Ahlmann melder sig "rask" på Twitter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvorlænge er han rask ? Jeg tror først på det, når han betræder græsset. Af bitter erfaring.

Men det vil betyde meget for holdet, hvis det betyder spilletid til ham.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Pastorius » 11. okt 2016, 18:39

FlæskeFrank skrev:
9520AaB skrev:Off topic.
Ahlmann melder sig "rask" på Twitter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvorlænge er han rask ? Jeg tror først på det, når han betræder græsset. Af bitter erfaring.

Men det vil betyde meget for holdet, hvis det betyder spilletid til ham.
Hold nu op - han har haft problemer med lysken - det er en forholdsvis almindelig skade. Der har ikke været noget med knæet længe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Buzz Killington » 11. okt 2016, 19:37

Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
9520AaB skrev:Off topic.
Ahlmann melder sig "rask" på Twitter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvorlænge er han rask ? Jeg tror først på det, når han betræder græsset. Af bitter erfaring.

Men det vil betyde meget for holdet, hvis det betyder spilletid til ham.
Hold nu op - han har haft problemer med lysken - det er en forholdsvis almindelig skade. Der har ikke været noget med knæet længe.
Det er svaert at konkludere noget om. Selvom det ikke er en knaeskade, kan det sagtens vaere en foelgeskade.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Gamen » 11. okt 2016, 19:39

Pastorius skrev:
Hold nu op - han har haft problemer med lysken - det er en forholdsvis almindelig skade. Der har ikke været noget med knæet længe.
Lyskenproblemerne er ikke nye for Ahlmann, det har (bortset fra menisk- og korsbåndsskader) været en hyppigt tilbagevendende skade for ham, og var det også da han var yngre. Så det er mindst lige så problematisk, som skadesproblemer der relaterer sig til knæskaden. Uden jeg vil hænges op på det, er mit bud at han sammenlagt har været ukampdygtig i noget der minder om 1,5-2 år igennem hans seniorkarriere med lyskenskader, så det ER et problem for ham. Desværre.

Nu er det mig bekendt heller ikke knæet, der som oftest er mest udsat efter en alvorlig knæskade, men nærmere resten af kroppen. Primært pga. den ubalance et så langt skadesforløb skaber, hvor resten af kroppen kompenserer voldsomt og musklerne har været svækket. Derfor ser man ofte, at spillere der er blevet opereret for korsbåndsskader kommer til at døje med en del følgeskader efterfølgende. Vi har også tidligere haft nogle stykker af dem i AaB, bl.a. Klebér Saarenpää.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Spanky » 12. okt 2016, 14:34

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/efb- ... tore-spil/

Jf. ovenstående nyhed lader det til, at der er stor forskel på hvor mange tv-penge vi kan skrabe til os alt efter om vi er i top6 eller ej efter 13. spillerunde (næste spillerunde). Vi kan ligge alt fra nr. 3 til nr. 8 efter den kommende runde, så drengene må meget gerne lige stramme sig an og sørge for vi er i top6 efter weekenden.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. okt 2016, 14:59

Spanky skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/efb- ... tore-spil/

Jf. ovenstående nyhed lader det til, at der er stor forskel på hvor mange tv-penge vi kan skrabe til os alt efter om vi er i top6 eller ej efter 13. spillerunde (næste spillerunde). Vi kan ligge alt fra nr. 3 til nr. 8 efter den kommende runde, så drengene må meget gerne lige stramme sig an og sørge for vi er i top6 efter weekenden.
Jeg læser det nu bare som om han bruger top 6 som eksempel. Jeg mener Esbjerg tidligere som så mange andre har budgetteret med netop top 6 tidligere, så det er vel meget logisk. Som jeg læser artiklen, handler det mere om at de ikke får ret mange færre tv-penge end hvis de havde den placering de havde budgetteret med efter runde 13. Men det kan da sagtens være at der er kommet et større spring mellem nr. 6 og 7 nu - under alle omstændigheder er forskellen mellem 3 og 8 helt sikkert meget stor, og det er da endnu en god grund til at det ville være mere end rart at få point med hjem fra Herning.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB, 16.10.2016

Indlæg af McMark » 12. okt 2016, 19:13

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Hold nu op - han har haft problemer med lysken - det er en forholdsvis almindelig skade. Der har ikke været noget med knæet længe.
Lyskenproblemerne er ikke nye for Ahlmann, det har (bortset fra menisk- og korsbåndsskader) været en hyppigt tilbagevendende skade for ham, og var det også da han var yngre. Så det er mindst lige så problematisk, som skadesproblemer der relaterer sig til knæskaden. Uden jeg vil hænges op på det, er mit bud at han sammenlagt har været ukampdygtig i noget der minder om 1,5-2 år igennem hans seniorkarriere med lyskenskader, så det ER et problem for ham. Desværre.

Nu er det mig bekendt heller ikke knæet, der som oftest er mest udsat efter en alvorlig knæskade, men nærmere resten af kroppen. Primært pga. den ubalance et så langt skadesforløb skaber, hvor resten af kroppen kompenserer voldsomt og musklerne har været svækket. Derfor ser man ofte, at spillere der er blevet opereret for korsbåndsskader kommer til at døje med en del følgeskader efterfølgende. Vi har også tidligere haft nogle stykker af dem i AaB, bl.a. Klebér Saarenpää.
Ahlmann var i hvert fald ude hele 2010/2011-sæsonen med en lyskenskade, så det lyder meget plausibelt med, at han har været ude i 1½-2 år med den slags skader. Det var vidst også lysken der drillede, da han var ude i marts måned. Jeg skrev med ham tidligere i dag, og han har været tilbage i træning siden mandag og håber selvfølgelig på spilletid søndag, men det er jo helt op til Lars. Hvis han ikke kan starte/spille synes jeg vi skal forsætte med PK.

Men hvad med Flores - er han klar til at spille fra start efter sådan en lang rejse, eller skal vi have Risgård/Sloth ud på kanten? Børsting virker ikke ligefrem til at være i trænerens tanker!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Besvar