Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Gamen » 21. okt 2016, 08:56

AaB 85 95 99 08 skrev:
Så går vi glip af muligheden for at se superligaens version af "Kejserens nye klæder".
Den konklusion er vist lidt søgt. Har du hørt om tilvænningsperioder?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af gravballe » 21. okt 2016, 09:03

AaB 85 95 99 08 skrev:
MrBangDK skrev:Flores ude med skade!
Så går vi glip af muligheden for at se superligaens version af "Kejserens nye klæder".
Prøv nu bare at være lidt fair... Jeg syntes nu nok han har vist mange gode ting, han har ikke været kamp afgørende, det er korrekt. Men han bliver heller ikke spillet rigtigt, han får sjældent bolden i løb, typisk er det med ryggen imod mål. Man kunne drømme om at se Flores på holdet sidste efterår, hvor vi havde en target angriber han kunne ramme efter...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Yankee » 21. okt 2016, 09:12

Gamen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Så går vi glip af muligheden for at se superligaens version af "Kejserens nye klæder".
Den konklusion er vist lidt søgt. Har du hørt om tilvænningsperioder?
Lad nu være med at svare hende.

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Imer » 21. okt 2016, 09:13

gravballe skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
MrBangDK skrev:Flores ude med skade!
Så går vi glip af muligheden for at se superligaens version af "Kejserens nye klæder".
Prøv nu bare at være lidt fair... Jeg syntes nu nok han har vist mange gode ting, han har ikke været kamp afgørende, det er korrekt. Men han bliver heller ikke spillet rigtigt, han får sjældent bolden i løb, typisk er det med ryggen imod mål. Man kunne drømme om at se Flores på holdet sidste efterår, hvor vi havde en target angriber han kunne ramme efter...
Og så har han bare ikke været heldige med hans backs. Der er ikke meget støtte fra PK/Blåbjerg. Lad os nu se, når Ahlmann kommer tilbage, om det kan skabe lidt mere plads til Flores.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af KJ » 21. okt 2016, 09:42

Og endnu et point til telefonnummeret! :thumbsup:

Godt TROLLING :cheers:

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af mich1596 » 21. okt 2016, 12:37

Hovedet skrev:
Freddie skrev:
Hovedet skrev:
5 nederlag i 6 kampe er mig bekendt den ringeste serie, AaB overhovedet har haft i hele Superligaens 25-årige historie eller i hvert fald tæt på. En 8. plads efter 13 runder hører som et minimum til blandt en af de allerringeste placeringer overhovedet. Så ja; det kunne være en pissegod idé, at AaB vandt den kamp på fredag.
Hvordan vil du så karakterisere denne serie? For nemheds skyld er nederlag mærket op med rød, uafgjort er sort og sejre er grøn. Hvis du ikke kan li' at læse den her stribe, så kan jeg fortælle dig, at AaB fik 8 point i 15 superligakampe i træk. Det er afslutningen på 1996/97 og begyndelsen på 1997/98. Rent faktisk blev vi danske mestre i 1998/99.

1997.4.18. AaB-Lyngby 0-0
1997.4.25. Hvidovre-AaB 1-1
1997.5.2. AaB-AGF 1-1
1997.5.9. Viborg-AaB 1-0
1997.5.15. AaB-Herfølge 0-1
1997.5.19. Vejle-AaB 2-0

1997.5.23. AaB-Brøndby 1-1
1997.5.29. Silkeborg-AaB 1-1
1997.6.1. AaB-AB 1-3
1997.6.11. OB-AaB 1-1
1997.6.15. AaB-FCK 0-1
1997.7.27. OB-AaB 0-0
1997.8.3. AaB-Herfølge 2-3
1997.8.8. FCK-AaB 4-3

1997.8.15. AaB-Silkeborg 2-2
Ja, kønt er det jo ikke, men jeg kan stadig ikke se 5 nederlag i en periode på 6 sammenhængende kampe. Du har så naturligvis ret i, at AaB har prøvet perioder på mindre end 3 point i en periode på 6 kampe.


Hvis AaB taber kampen fredag aften vil det markere en særdeles kedelig klubrekord i Superligaen - nemlig den længste stime med tabte kampe i træk. En rekord, der ligger helt tilbage til 2003. Det vil være på samme tid være en torn i øjet på Rasmus Würtz' imponerende rekord som kamprekordholder. Fra tipsbladets optakt.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)


Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af MrBangDK » 21. okt 2016, 13:38

seamann skrev:Jeg tror på det i aften!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... -kamp.aspx
Den er meget speciel, den med hyben og rosmarin.. Kan drikkes, men ikke for mange af gangen!
Ska' vi hak'?

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Freddie » 21. okt 2016, 13:40

mich1596 skrev: Hvis AaB taber kampen fredag aften vil det markere en særdeles kedelig klubrekord i Superligaen - nemlig den længste stime med tabte kampe i træk. En rekord, der ligger helt tilbage til 2003. Det vil være på samme tid være en torn i øjet på Rasmus Würtz' imponerende rekord som kamprekordholder. Fra tipsbladets optakt.
Man kan ikke sætte rekord foreløbig. Den bestående er på 12 nederlag i træk og stammer fra 1980.
Hvordan kan det være en torn i øjet på Würtz' rekord, hvis vi ikke vinder?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Pastorius » 21. okt 2016, 13:59

Freddie skrev:
mich1596 skrev: Hvis AaB taber kampen fredag aften vil det markere en særdeles kedelig klubrekord i Superligaen - nemlig den længste stime med tabte kampe i træk. En rekord, der ligger helt tilbage til 2003. Det vil være på samme tid være en torn i øjet på Rasmus Würtz' imponerende rekord som kamprekordholder. Fra tipsbladets optakt.
Man kan ikke sætte rekord foreløbig. Den bestående er på 12 nederlag i træk og stammer fra 1980.
Hvordan kan det være en torn i øjet på Würtz' rekord, hvis vi ikke vinder?
Et helt vildt gæt - måske kan han ikke lide at tabe.
Rekorden gælder for Superligaen - den fandtes ikke i 1980.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Danni » 21. okt 2016, 14:07

gravballe skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
MrBangDK skrev:Flores ude med skade!
Så går vi glip af muligheden for at se superligaens version af "Kejserens nye klæder".
Prøv nu bare at være lidt fair... Jeg syntes nu nok han har vist mange gode ting, han har ikke været kamp afgørende, det er korrekt. Men han bliver heller ikke spillet rigtigt, han får sjældent bolden i løb, typisk er det med ryggen imod mål. Man kunne drømme om at se Flores på holdet sidste efterår, hvor vi havde en target angriber han kunne ramme efter...
Han udlignede mod AGF, hvorefter vi vandt kampen. Det er kampafgørende. Derudover er han bare god.
Længe leve arbejderklassen!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Freddie » 21. okt 2016, 14:28

Pastorius skrev:
Freddie skrev:
mich1596 skrev: Hvis AaB taber kampen fredag aften vil det markere en særdeles kedelig klubrekord i Superligaen - nemlig den længste stime med tabte kampe i træk. En rekord, der ligger helt tilbage til 2003. Det vil være på samme tid være en torn i øjet på Rasmus Würtz' imponerende rekord som kamprekordholder. Fra tipsbladets optakt.
Man kan ikke sætte rekord foreløbig. Den bestående er på 12 nederlag i træk og stammer fra 1980.
Hvordan kan det være en torn i øjet på Würtz' rekord, hvis vi ikke vinder?
Et helt vildt gæt - måske kan han ikke lide at tabe.
Rekorden gælder for Superligaen - den fandtes ikke i 1980.
Superligaen fandtes selvfølgelig i 1980. Den hed bare 1. division. Navneændringen er ren kosmetik og blær, og den slags går normalt ikke i det AaB jeg kender og holder af. Desuden er det fantastisk for visse pressekilder, der så slipper for at sætte sig ordentligt ind i sagerne.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af mich1596 » 21. okt 2016, 14:45

Freddie skrev:
Pastorius skrev:
Freddie skrev:
mich1596 skrev: Hvis AaB taber kampen fredag aften vil det markere en særdeles kedelig klubrekord i Superligaen - nemlig den længste stime med tabte kampe i træk. En rekord, der ligger helt tilbage til 2003. Det vil være på samme tid være en torn i øjet på Rasmus Würtz' imponerende rekord som kamprekordholder. Fra tipsbladets optakt.
Man kan ikke sætte rekord foreløbig. Den bestående er på 12 nederlag i træk og stammer fra 1980.
Hvordan kan det være en torn i øjet på Würtz' rekord, hvis vi ikke vinder?
Et helt vildt gæt - måske kan han ikke lide at tabe.
Rekorden gælder for Superligaen - den fandtes ikke i 1980.
Superligaen fandtes selvfølgelig i 1980. Den hed bare 1. division. Navneændringen er ren kosmetik og blær, og den slags går normalt ikke i det AaB jeg kender og holder af. Desuden er det fantastisk for visse pressekilder, der så slipper for at sætte sig ordentligt ind i sagerne.
Måske er der mulighed for en personligt negativ rekord for Rasmus? ved det ikke referere bare det tipsbladet skrev.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af NIN » 21. okt 2016, 14:54

Det er derfor AaB til hver kamp refererer og henviser til alverdens Superliga statistik mht. mål, kampe, nederlag og sejre samt de aldrig har været rykket ud. Fordi de ikke kender deres egen klub og regner navneforandringen af ligaen som pop.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Freddie » 21. okt 2016, 15:05

NIN skrev:Det er derfor AaB til hver kamp refererer og henviser til alverdens Superliga statistik mht. mål, kampe, nederlag og sejre samt de aldrig har været rykket ud. Fordi de ikke kender deres egen klub og regner navneforandringen af ligaen som pop.
Det undrer også mig, at AaB ikke går lidt mere til bunds i tingene, når man nu vil ud af den vej. AaB er jo en historisk klub, formentlig den næstældste på det europæiske fastland. Under de omstændigheder synes jeg også, at det er fattigt, at man ikke kan gøre det bedre.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Gamen » 21. okt 2016, 15:10

Freddie skrev: AaB er jo en historisk klub, formentlig den næstældste på det europæiske fastland.
Arh... https://en.wikipedia.org/wiki/Oldest_football_clubs

Jeg kan da i hvert fald tælle nogle stykker der er ældre end AaB.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af NIN » 21. okt 2016, 15:31

Gamen skrev:
Freddie skrev: AaB er jo en historisk klub, formentlig den næstældste på det europæiske fastland.
Arh... https://en.wikipedia.org/wiki/Oldest_football_clubs

Jeg kan da i hvert fald tælle nogle stykker der er ældre end AaB.
Hvor om alting er, så stynes jeg Freddi har en pointe. Skifter vi nu form igen om...lad os sige fem år, skal vi så lægge Superliga statistikken i graven? Det er vel det der foregår på banen der tæller, ikke tidens trend, navn eller ligastruktur.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 21. okt 2016, 15:47

Nu virker det link til wikipedia mest at være engelsk-sprogede klubber. Fandt ikke ved min hurtige gennemgang f.eks. KB, som oftest er omtalt som en ældste klub på fastlandet. Om Le Havre faktisk er det, ved jeg ikke.

Men i Danmark er minimum KB og AGF ældre end AaB. Så kan feinschmekere jo tale om KB eksisterer mere, når den ikke kan være divisionsklub.

Men i England snakker man jo også om PrL, som en bestemt tidslomme. Det synes jeg også er rigtig at gøre omkring superligaen. Strukturen blev anderledes og den varslede måske også mere kommerciel tilgang til sporten. Det er jo ikke Alka-superliga-tidstabellen, som der refereres til, men 25 års statistik.

Og lad nu være med at opfinde jeres egen statistik-reference for at få tingene til at se bedre ud end de er. Det er der kun en klub, som gør og det er FCM.

Uret i Hamborg om hvor længe, de har været i Bundesligaen, forsvinder jo nok også den dag, de ryger ud af ligaen. Så lad os hellere nyde, at vi er en af to klubber, som altid har været i ligaen.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 21. okt 2016, 16:55

Iflg. Superliga.dk stiller vi til start med følgende hold:

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Patrick
Meilinger - Würtz - Risgård - Sloth
Bassogog - Pohl


Reserver:

CC
Ahlmann
Blåbjerg
Børsting
M. Christensen
Thellufsen
M. Ramkilde

I øvrigt stiller vi med et meget rutineret hold hvis man alene betragter det ud fra startopstillingernes gennemsnitsalder. Hvor gennemsnitsalderen er 25,6 år hos AaB er tallet 21,4 hos Farum.

Vi vinder, jeg tror Pohl netter minimum en enkelt gang.

:aabfan:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. okt 2016, 16:56

FlæskeFrank skrev:Nu virker det link til wikipedia mest at være engelsk-sprogede klubber. Fandt ikke ved min hurtige gennemgang f.eks. KB, som oftest er omtalt som en ældste klub på fastlandet. Om Le Havre faktisk er det, ved jeg ikke.

Men i Danmark er minimum KB og AGF ældre end AaB. Så kan feinschmekere jo tale om KB eksisterer mere, når den ikke kan være divisionsklub.

Men i England snakker man jo også om PrL, som en bestemt tidslomme. Det synes jeg også er rigtig at gøre omkring superligaen. Strukturen blev anderledes og den varslede måske også mere kommerciel tilgang til sporten. Det er jo ikke Alka-superliga-tidstabellen, som der refereres til, men 25 års statistik.

Og lad nu være med at opfinde jeres egen statistik-reference for at få tingene til at se bedre ud end de er. Det er der kun en klub, som gør og det er FCM.

Uret i Hamborg om hvor længe, de har været i Bundesligaen, forsvinder jo nok også den dag, de ryger ud af ligaen. Så lad os hellere nyde, at vi er en af to klubber, som altid har været i ligaen.
Den eneste grund til at lade superligaens fødsel være "år 0" , er at det markerer tidspunktet hvor den bedste danske fodboldrække blev et decideret kommercielt produkt. Superligaen er langt mere et varemærke end det er landets bedste fodboldrække, og derfor gør alle som har en interesse i at udbygge det kommercielle produkt "superligaen" sig i ekstremt grad umage, for at få det til at virke som om fødslen af Superligaen er lig med dansk fodbolds start.

Jeg synes det er til at brække sig over. Skulle man sætte et nulpunkt hvor dansk fodbold virkelig forandrede sig, skulle man (som man gjorde tidligere) se på datoen hvor betalt/professionelt fodbold blev tilladt i Danmark. Det var vel iøvrigt også omkring den tid at klubberne "tog magten" over den bedste række.

Vi får i øvrigt også skabt nogle forvanskede billeder - også af vores egen klub, når vi bryster os af at være en af blot to klubber som altid har været tilstede i Superligaen, og dermed får et billede af en klub som "bør" være en topklub. Mens vi stille og roligt glemmer, at ikke engang 10 år før superligaen blev indført, var ved at rykke ned i landets 4. bedste række, og iøvrigt også tidligere langt fra har været fast indhold i landets bedste fodboldrække.

EDIT: Jeg havde ikke opdaget det var i kamptråden denne, lettere off-topic, diskussion fandt sted.

Kampen i dag tør jeg overhovedet ikke gætte på...

Besvar