Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af NIN » 19. okt 2016, 16:45

Spanky skrev:
NIN skrev:
Spanky skrev:
Jakobsen skrev:
Spanky skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Tja, det er da et bud på en start-11'er. Men i en optimal verden erstattede man Patrick, Holgersson, KU, Risgård, Flores og Pohl med nogen, som har et mere sikkert superliganiveau. Jeg har svært ved at se ret mange klubber i ligaen, hvor de folk ville være faste i startopstillingen.

Det er et indlæg som det her der gør at man(jeg) aldrig kommer til at tage dig seriøst... Meld dig nu ind i kampen, hvis du gerne vil debattere!

Manden har jo desværre langt hen af vejen ret;

Patrick: Hvilken anden Superliga-klub skulle ville signe ham? Hvor skulle han kunne slå deres nuværende faste venstre eller højre back af? Patrick har vist i flere sæsoner han ikke har niveauet.
Holgersson: I bedste fald kan han fungere med en makker der komplimenterer ham, i værste fald er han totalt fejlcastet og under niveau. Juryen er stadig ude.
KP: Laver stadig graverende fejl som få og der er ingen positiv udvikling i hans spil. På samme måde som med Patrick kan jeg ikke se hvem i Superligaen der skulle ønske sig at erstatte KP med nogen af deres nuværende startere eller 3. valg.
Risgård: Han var skide god da vi blev mestre, men har virkelig døjet med at finde et godt højt niveau siden. Dog uden tvivl stadig en spiller på Superliga-niveau.
Flores: Juryen er stadig ude. Pt. ser det ikke for godt ud, men det kan skyldes han og holdet skal lære hianden at kende.
Pohl: Ikke pt. på noget højt niveau. Har lidt Augu syndromet med at afslutte alle andre steder end ind i målet. Trøje nr. 9s forbandelse? Pohl er spændende, men bør IMO ikke være en starter.

Blot for at gribe fat i én af de spillere du nævner. Jeg kan nævne 10 superliga-klubber, som jeg er overbevist om vil stå med åbne arme, hvis de fik mulighed for at tilknytte en 29 årige spiller med knap 250 superliga kampe på CV'et, som samtidig er dobbelt danmarksmester, pokalvinder, har spillet CL og EL.
Martin P har spillet CL, vundet mesterskab, været anfører på U21 og fået ros fra selveste Alex Ferguson. Hvad bragte det ham efter AaB?
Ikke en skid - men stod der ikke en superligaklub og tog imod ham... ?
Han blev vel udlejet til Tyskerne og hoppede af Vejle toget da det tog turen ned i den næstbedste række. Da var han stadig ung og hans CV prangende. Min pointe var sådan set også, at fordi man har spillet dit og dat, er det ikke ensbetydende med videre succes.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Spanky » 19. okt 2016, 16:53

NIN skrev:
Spanky skrev:
NIN skrev:
Spanky skrev:
Jakobsen skrev:
Spanky skrev:

Det er et indlæg som det her der gør at man(jeg) aldrig kommer til at tage dig seriøst... Meld dig nu ind i kampen, hvis du gerne vil debattere!

Manden har jo desværre langt hen af vejen ret;

Patrick: Hvilken anden Superliga-klub skulle ville signe ham? Hvor skulle han kunne slå deres nuværende faste venstre eller højre back af? Patrick har vist i flere sæsoner han ikke har niveauet.
Holgersson: I bedste fald kan han fungere med en makker der komplimenterer ham, i værste fald er han totalt fejlcastet og under niveau. Juryen er stadig ude.
KP: Laver stadig graverende fejl som få og der er ingen positiv udvikling i hans spil. På samme måde som med Patrick kan jeg ikke se hvem i Superligaen der skulle ønske sig at erstatte KP med nogen af deres nuværende startere eller 3. valg.
Risgård: Han var skide god da vi blev mestre, men har virkelig døjet med at finde et godt højt niveau siden. Dog uden tvivl stadig en spiller på Superliga-niveau.
Flores: Juryen er stadig ude. Pt. ser det ikke for godt ud, men det kan skyldes han og holdet skal lære hianden at kende.
Pohl: Ikke pt. på noget højt niveau. Har lidt Augu syndromet med at afslutte alle andre steder end ind i målet. Trøje nr. 9s forbandelse? Pohl er spændende, men bør IMO ikke være en starter.

Blot for at gribe fat i én af de spillere du nævner. Jeg kan nævne 10 superliga-klubber, som jeg er overbevist om vil stå med åbne arme, hvis de fik mulighed for at tilknytte en 29 årige spiller med knap 250 superliga kampe på CV'et, som samtidig er dobbelt danmarksmester, pokalvinder, har spillet CL og EL.
Martin P har spillet CL, vundet mesterskab, været anfører på U21 og fået ros fra selveste Alex Ferguson. Hvad bragte det ham efter AaB?
Ikke en skid - men stod der ikke en superligaklub og tog imod ham... ?
Han blev vel udlejet til Tyskerne og hoppede af Vejle toget da det tog turen ned i den næstbedste række. Da var han stadig ung og hans CV prangende. Min pointe var sådan set også, at fordi man har spillet dit og dat, er det ikke ensbetydende med videre succes.

Han var udlejet til tyskerne før mesterskabet. I samme sæson, som Fergie roste ham, røg han til VB i vinterpausen og var med til at spille dem ned i 1. div.

Min pointe er sådan set bare, at erfaring er et af de paramentre som bliver devalueret mest på debatsiden. Vores seneste mesterskabstrup var den trup med klart mest superligaerfaring på daværende tidspunkt.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 19. okt 2016, 18:14

Uanset hvad er der jo ikke noget at gøre ved det. Vi kommer igen, igen til at starte med 5-6 mand, som ikke med sikkerhed har superliganiveau. Det er sgu et mirakel, at vi trods alt ikke ligger længere nede i tabellen.

Om det er Søndergaard, som ikke får nok ud af potentialet, eller om det er Gaarde, der ikke har sat den rigtige trup sammen, er svært at svare entydigt på. Og svaret er jo nok e kombination.
Fodbold skal ses med hjertet!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Maglau » 19. okt 2016, 20:34

AaB 85 95 99 08 skrev:Uanset hvad er der jo ikke noget at gøre ved det. Vi kommer igen, igen til at starte med 5-6 mand, som ikke med sikkerhed har superliganiveau. Det er sgu et mirakel, at vi trods alt ikke ligger længere nede i tabellen.
Et mirakel ....jamen hvis du har ret skal æren for udførelsen af miraklet jo gives til Søndergård. Men det har din trolling hjerne ikke kapacitet til at regne ud.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af white splash » 19. okt 2016, 21:23

AaB 85 95 99 08 skrev:Uanset hvad er der jo ikke noget at gøre ved det. Vi kommer igen, igen til at starte med 5-6 mand, som ikke med sikkerhed har superliganiveau. Det er sgu et mirakel, at vi trods alt ikke ligger længere nede i tabellen.

Om det er Søndergaard, som ikke får nok ud af potentialet, eller om det er Gaarde, der ikke har sat den rigtige trup sammen, er svært at svare entydigt på. Og svaret er jo nok e kombination.
:kiss:
1 2 3 Jimmy er en mur!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af hje1980 » 20. okt 2016, 10:52

AaB 85 95 99 08 skrev:Uanset hvad er der jo ikke noget at gøre ved det. Vi kommer igen, igen til at starte med 5-6 mand, som ikke med sikkerhed har superliganiveau. Det er sgu et mirakel, at vi trods alt ikke ligger længere nede i tabellen.

Om det er Søndergaard, som ikke får nok ud af potentialet, eller om det er Gaarde, der ikke har sat den rigtige trup sammen, er svært at svare entydigt på. Og svaret er jo nok e kombination.
Hvor var du henne indtil for 6 kampe siden da vi lå nr. 3...?

Det var de samme spillere der gjorde det rigtig godt ind til da. Og synes du vi spillede en dårlig kamp mod Brøndby og FCM?
Nej vel... så kvaliteten er i holdet. Udfordringen med dette unge hold er at niveauet er meget svingende... men det var det altså også under både Hamren og Kent da de byggede et guldhold op fra bunden.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Gamen » 20. okt 2016, 12:43

hje1980 skrev: Udfordringen med dette unge hold er at niveauet er meget svingende... men det var det altså også under både Hamren og Kent da de byggede et guldhold op fra bunden.
At kalde niveauet svingende, når vi har fået 34 point de seneste 28 kampe, og dermed kun marginalt bedre end klubber som OB og AGF, er vist noget af en tilsnigelse. Niveauet har været decideret RINGE, både spille- og scoringsmæssigt, siden Kuhn forlod klubben.
Ikke mindst når man tænker på det fundament vi havde opbygget, og er der hvor vi virkelig burde have en markant fordel ifht. de ovennævnte klubber.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af MrBangDK » 20. okt 2016, 13:57

Flores ude med skade!
Ska' vi hak'?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af hje1980 » 20. okt 2016, 14:11

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Udfordringen med dette unge hold er at niveauet er meget svingende... men det var det altså også under både Hamren og Kent da de byggede et guldhold op fra bunden.
At kalde niveauet svingende, når vi har fået 34 point de seneste 28 kampe, og dermed kun marginalt bedre end klubber som OB og AGF, er vist noget af en tilsnigelse. Niveauet har været decideret RINGE, både spille- og scoringsmæssigt, siden Kuhn forlod klubben.
Ikke mindst når man tænker på det fundament vi havde opbygget, og er der hvor vi virkelig burde have en markant fordel ifht. de ovennævnte klubber.
Mig bekendt startede genopbygningen i sommer efter en STOR udskiftning... men OK.. der tager jeg måske fejl?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 20. okt 2016, 14:35

MrBangDK skrev:Flores ude med skade!
En streg streg i regningen, men altid noget at det 'kun' er pga. et slag og ikke en meniskskade som frygtet. Ærgerligt at måtte undvære Flores, han viste gode takter i Herning og skal nok blive en nøglespiller i vores offensiv.

Går ud fra at det betyder at angrebet bliver med Pohl og Bassogog. Nordjyske skriver at Ramkilde er udtaget til opgøret.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Søgaard » 20. okt 2016, 15:02

frederikshavneren skrev:
MrBangDK skrev:Flores ude med skade!
En streg streg i regningen, men altid noget at det 'kun' er pga. et slag og ikke en meniskskade som frygtet. Ærgerligt at måtte undvære Flores, han viste gode takter i Herning og skal nok blive en nøglespiller i vores offensiv.

Går ud fra at det betyder at angrebet bliver med Pohl og Bassogog. Nordjyske skriver at Ramkilde er udtaget til opgøret.
Spændende med Ramkilde som meget mulig indskifter - han klarer sig fint på U19, ungdomslandshold og for reserveholdet. Håber det bliver Basso/Pohl, for vi har behov for genvalg på midtbanen. Würtz/Ris fandt et godt niveau senest mod FCM, ingen grund til at splitte dem ad igen.

Men også vildt med alle de skader på samme position. Det er godt vi ikke skal have fat i 6. valget til midterforsvaret, så er det lige før vi skal ud i at hive Augo tilbage fra pension :)
Aalborg BK 1885!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Gamen » 20. okt 2016, 15:17

hje1980 skrev: Mig bekendt startede genopbygningen i sommer efter en STOR udskiftning... men OK.. der tager jeg måske fejl?
Nu er det jo AaB's eget valg, at der skulle ske en genopbygning - det kunne man have imødegået på en anden måde. Og det ændrer da ikke på at vi, samlet set over hele dette år, har været decideret ringe. Genopbygning eller ej, så har vi hentet spillere ind der som minimum burde være på det niveau som de spillere der forlod klubben. Igen, der er andre klubber der har haft væsentligt dårligere udgangspunkt end vores OG har skullet lave en større trupudskiftning.
Det er to år siden vi blev danske mestre og pokalmestre.
Vi har en fortræffelig økonomi.
Vi har vidst i et halvt år at 2-3 af vores nøglespillere ville forlade klubben i sommerpausen.
Vi har en fremragende ungdomsafdeling.

Det tror jeg gerne OB, AGF, Lyngby eller hvilken som helst anden klub ville bytte med.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 20. okt 2016, 16:54

Truppen udtaget og det er uden Flores, men med Ramkilde - http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... -sejr.aspx

Det oplagte var at give venstrekanten til Sloth, men vi mangler vel stadig at se ham stråle.

Men mener ikke, at man kan klandre Søndergaard for at vælge


Den burde række til sejr.

Men min favorit er nok mere Sloth istedet for Risgård og Børsting i stedet for Sloth/på venstrekanten.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 20. okt 2016, 17:30

Kampen mod Farum bliver ikke et tilløbsstykke men der er godt nok længe til næste hjemmekamp som først er d. 18. november mod FCK :S
De kommende tre kampe er udekampe (inkl. pokalkampen).

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Gamen » 20. okt 2016, 18:02

FlæskeFrank skrev:
Men min favorit er nok mere Sloth istedet for Risgård og Børsting i stedet for Sloth/på venstrekanten.
Vi må til at stoppe med at bruge spillere på en plads, hvor de ikke passer ind. Sloth vil ikke spille på kanten, og skal for fremtiden presse sig på på en aldrende central midtbane. Giv ham den 8'er, og flyt en anden ud til venstre. Sloth fungerede godt i 2. halvleg mod FCM, hvor han spillede centralt, bedre end han har fungeret på kanten hvor han oftest har været usynlig. Nøjagtig som det var tilfældet da han spillede samme plads i AGF.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af McMark » 20. okt 2016, 19:14

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Men min favorit er nok mere Sloth istedet for Risgård og Børsting i stedet for Sloth/på venstrekanten.
Vi må til at stoppe med at bruge spillere på en plads, hvor de ikke passer ind. Sloth vil ikke spille på kanten, og skal for fremtiden presse sig på på en aldrende central midtbane. Giv ham den 8'er, og flyt en anden ud til venstre. Sloth fungerede godt i 2. halvleg mod FCM, hvor han spillede centralt, bedre end han har fungeret på kanten hvor han oftest har været usynlig. Nøjagtig som det var tilfældet da han spillede samme plads i AGF.
Lige præcis! Vi skal til at stoppe med alle de nødløsninger... Det er jo ikke særlig holdbart at spille en højre back eller en midtstopper som venstre back, fordi der ikke er noget alternativ? Det kan jo heller ikke passe, at vi skal bruge en 8'er som 6'er hver gang Würtz er ude, eller at vi skal bruge en 8'er som VW hver gang Flores er ude! I øvrigt er jeg også træt af at vi spiller kanter og 8'ere på toppen, når det tydeligvis heller ikke virker...
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Buzz Killington » 20. okt 2016, 20:26

Gamen skrev:
hje1980 skrev: Mig bekendt startede genopbygningen i sommer efter en STOR udskiftning... men OK.. der tager jeg måske fejl?
Nu er det jo AaB's eget valg, at der skulle ske en genopbygning - det kunne man have imødegået på en anden måde. Og det ændrer da ikke på at vi, samlet set over hele dette år, har været decideret ringe. Genopbygning eller ej, så har vi hentet spillere ind der som minimum burde være på det niveau som de spillere der forlod klubben. Igen, der er andre klubber der har haft væsentligt dårligere udgangspunkt end vores OG har skullet lave en større trupudskiftning.
Det er to år siden vi blev danske mestre og pokalmestre.
Vi har en fortræffelig økonomi.
Vi har vidst i et halvt år at 2-3 af vores nøglespillere ville forlade klubben i sommerpausen.
Vi har en fremragende ungdomsafdeling.

Det tror jeg gerne OB, AGF, Lyngby eller hvilken som helst anden klub ville bytte med.
Og med undtagelse af Broendby som har et helt andet loenbudget end os, ligger de alle under os pt. I.e. OB, AGF, FCN, og har spiller mindst lige saa daarligt
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af NIN » 20. okt 2016, 20:36

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
hje1980 skrev: Mig bekendt startede genopbygningen i sommer efter en STOR udskiftning... men OK.. der tager jeg måske fejl?
Nu er det jo AaB's eget valg, at der skulle ske en genopbygning - det kunne man have imødegået på en anden måde. Og det ændrer da ikke på at vi, samlet set over hele dette år, har været decideret ringe. Genopbygning eller ej, så har vi hentet spillere ind der som minimum burde være på det niveau som de spillere der forlod klubben. Igen, der er andre klubber der har haft væsentligt dårligere udgangspunkt end vores OG har skullet lave en større trupudskiftning.
Det er to år siden vi blev danske mestre og pokalmestre.
Vi har en fortræffelig økonomi.
Vi har vidst i et halvt år at 2-3 af vores nøglespillere ville forlade klubben i sommerpausen.
Vi har en fremragende ungdomsafdeling.

Det tror jeg gerne OB, AGF, Lyngby eller hvilken som helst anden klub ville bytte med.
Og med undtagelse af Broendby som har et helt andet loenbudget end os, ligger de alle under os pt. I.e. OB, AGF, FCN, og har spiller mindst lige saa daarligt
Det er jo helt uden relevans ifølge vores træner hvor vi ligger nu. Så må det samme vel gælde vores modstandere.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af Gamen » 21. okt 2016, 08:35

Buzz Killington skrev:
Og med undtagelse af Broendby som har et helt andet loenbudget end os, ligger de alle under os pt. I.e. OB, AGF, FCN, og har spiller mindst lige saa daarligt
Specielt de to førstnævnte har da også haft væsentligt dårligere betingelser end os, og FCN spiller jo med et hold mælketænder og har brugt noget der ligner 30 forskellige spillere denne sæson. Det svarer vel til at vi havde spillet fra sæsonstart med samtlige nyoprykkede på banen, og havde givet masser af uprøvede ungdomsspillere debut.

Vores fundament efter Kent var, og er, længder bedre end mange af de øvrige klubbers, og det har vi ikke udnyttet godt nok.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 21.10.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 21. okt 2016, 08:38

MrBangDK skrev:Flores ude med skade!
Så går vi glip af muligheden for at se superligaens version af "Kejserens nye klæder".
Fodbold skal ses med hjertet!

Besvar