DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 22. okt 2016, 16:31

Det er kun avancement der tæller i pokalen mod det århusianske bundhold fra 2. division. Kampen er en god anledning til at hvile et par af nøglespillerne og give chancen til nogle af reserverne:

CC
Mæhle - KP - Blåbjerg - Patrick
Børsting - Würtz - Christensen - Thellufsen
Bassogog - Pohl

Det er et hold der er rigeligt stærkt til at afklapse århusianerne.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 23. okt 2016, 11:47

Da vi slog Nørresundby i pokalen hed holdet



Rokkedal kom ind efter 53. for Pedersen og Pohl efter 57 min. for Ene, mens Würtz kom ind efter 71 min. for Børsting. Vi førte 3-0 efter 50 min.

Modstanderen er nu to rækker højere, så selvom dette hold også burde vinde, så kommer det til at se lidt anderledes ud. Blandt andet fordi de to angribere er skadet...

Mit bud er:


Jeg tror ikke Ahlmann spiller på søndag i Brøndby, men kan nok spille fra start i pokalen. Blåbjerg spiller midterforsvar, men med hvem ? Midtbanen, den er svær, jeg tror ikke Flores er med, og jeg tror Risgård får en pause. Meilinger kunne passende også få en pause, Børsting gjorde det fint i fredags og Meilinger slider lidt for tiden. Sloth kunne komme centralt og Thellufsen på kanten, men tror det ikke.

Vi har ikke andre angribere, så det giver sig selv, Ramkilde kommer måske på bænken.
- FlæskeFrank

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af KJ » 24. okt 2016, 16:04

Ifølge bold.dk bliver kampen vist på en eller anden DBU-kanal. Nogen der aner, hvad det er for noget? Er det mon bare en livestream fra DBUs hjemmeside?

EDIT: Svaret var nemt at finde - på DBUs hjemmeside:

http://pokaltv.dbu.dk/

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 24. okt 2016, 17:02

KJ skrev:Ifølge bold.dk bliver kampen vist på en eller anden DBU-kanal. Nogen der aner, hvad det er for noget? Er det mon bare en livestream fra DBUs hjemmeside?

EDIT: Svaret var nemt at finde - på DBUs hjemmeside:

http://pokaltv.dbu.dk/
Som jeg husker det, er det uden kommentator. Så man skal være skarp på de enkelte spillere(det går nok med AaB), men jeg kan ikke nævne mange spillere fra VSK Århus og slet ikke deres placering på banen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af Kokkefar » 25. okt 2016, 11:42

FlæskeFrank skrev:
KJ skrev:Ifølge bold.dk bliver kampen vist på en eller anden DBU-kanal. Nogen der aner, hvad det er for noget? Er det mon bare en livestream fra DBUs hjemmeside?

EDIT: Svaret var nemt at finde - på DBUs hjemmeside:

http://pokaltv.dbu.dk/
Som jeg husker det, er det uden kommentator. Så man skal være skarp på de enkelte spillere(det går nok med AaB), men jeg kan ikke nævne mange spillere fra VSK Århus og slet ikke deres placering på banen.
Det er vel ikke anderledes end hvis du tager ud og ser den live.

Gamen

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af Gamen » 25. okt 2016, 12:09

FlæskeFrank skrev: Som jeg husker det, er det uden kommentator. Så man skal være skarp på de enkelte spillere(det går nok med AaB), men jeg kan ikke nævne mange spillere fra VSK Århus og slet ikke deres placering på banen.
Mon ikke det også rager de fleste, når det er en pokalkamp mod et fuldstændig ligegyldigt divisionshold?

charles
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 93
Tilmeldt: 20. jan 2009, 15:44
Favoritspiller: Jens Madsen, Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Århus

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af charles » 25. okt 2016, 13:51

Sakset fra deres hjemmeside:
Efter dagens lodtrækning snakkede vi med cheftræner Michele Demontis, som sagde følgende om dagens lodtrækning:
''Jeg er personligt ikke helt tilfreds med lodtrækningen, da vores chance for videre avancement er ikke er særlig stor. Skulle vi endelig ryge ud til et Superligahold, ville det være sjovere imod FCK, BIF eller i et lokalopgør mod AGF - derudover ville det også have været en oplevelse at spille imod FCM og Rafael Van Der Vaart. Mener at det havde været optimalt at møde et andet 2. divisions hold - da der er en god chance for at gå videre til 1/8 finalen - hvorfor derefter at trække et Superliga hold i det nye år.''  

Den nye fusionsklub med det kedelige navn tager 100kr i entre ifølge deres fb-side.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 25. okt 2016, 14:05

charles skrev:Sakset fra deres hjemmeside:
Efter dagens lodtrækning snakkede vi med cheftræner Michele Demontis, som sagde følgende om dagens lodtrækning:
''Jeg er personligt ikke helt tilfreds med lodtrækningen, da vores chance for videre avancement er ikke er særlig stor. Skulle vi endelig ryge ud til et Superligahold, ville det være sjovere imod FCK, BIF eller i et lokalopgør mod AGF - derudover ville det også have været en oplevelse at spille imod FCM og Rafael Van Der Vaart. Mener at det havde været optimalt at møde et andet 2. divisions hold - da der er en god chance for at gå videre til 1/8 finalen - hvorfor derefter at trække et Superliga hold i det nye år.''  

Den nye fusionsklub med det kedelige navn tager 100kr i entre ifølge deres fb-side.
VSK Århus er et mærkeligt navn, det lyder mest af alt som en håndboldklub.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af frederikshavneren » 25. okt 2016, 14:27

Truppen er udtaget. KP, Patrick, Meilinger og Bassogog bliver sparet.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... dsats.aspx

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af jonas386 » 25. okt 2016, 14:41

Er der nogen der kan forklare grunden til fusionen? Skovbakken var da, såvidt jeg husker, en rimeligt stor klub, og med mange år i divisionerne. Hvad er/var deres interesse i at fusionere med Vejlby? Hvad er det præcist de kan tilbyde? Udover det grimme navn selvfølgelig.
Jeg kunne forstå ideen hvis man havde fusioneret med Aarhus Fremad for at lave en udfordrer til 'GF, men det andet giver ikke umiddelbart, for mig, mening.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af Jakobsen » 25. okt 2016, 15:11

Med det forhådenværende materiale ser jeg gerne flg. opstilling;


Forsvaret giver lidt sig selv, hellere satse på dem der skal spille Superliga kan få en kamp mere til at finde deres niveau end Rokkedal. Ahlmann vil helt sikkert kunne bruge kamptræningen og jo mere spilletid til Mæhle desto bedre.

Würtz, Risgård og Sloth skal have så mange kampe som muligt sammen på midten for at blive gode sammen. Derudover bør man spille Børsting der har virket rusten netop for at han forhåbentlig kan finde formen. Det irriterer mig, at hverken Basso eller Flores er med. I mine øjne ville det gavne, hvis Pohl og Flores/basso fik mere tid til at udvikle deres sammenspil og det kan da kun gavne at prøve nogle ting af mod en dårlig modstander. Jeg havde afgjort taget Basso med
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af BoT » 25. okt 2016, 15:19

jonas386 skrev:Er der nogen der kan forklare grunden til fusionen? Skovbakken var da, såvidt jeg husker, en rimeligt stor klub, og med mange år i divisionerne. Hvad er/var deres interesse i at fusionere med Vejlby? Hvad er det præcist de kan tilbyde? Udover det grimme navn selvfølgelig.
Jeg kunne forstå ideen hvis man havde fusioneret med Aarhus Fremad for at lave en udfordrer til 'GF, men det andet giver ikke umiddelbart, for mig, mening.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/skov ... sk-aarhus/

Det giver god mening. De to klubber delte i princippet træningsbaner.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 25. okt 2016, 15:53

Jakobsen skrev:Med det forhådenværende materiale ser jeg gerne flg. opstilling;


Würtz, Risgård og Sloth skal have så mange kampe som muligt sammen på midten for at blive gode sammen.
De spiller ikke alle tre. Tror minimum Risgård sidder over enten for Magnus Christensen eller Abildgaard. Hentes Sloth ind centralt spiller Thellufsen kanten.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af Jakobsen » 25. okt 2016, 16:44

FlæskeFrank skrev:
Jakobsen skrev:Med det forhådenværende materiale ser jeg gerne flg. opstilling;


Würtz, Risgård og Sloth skal have så mange kampe som muligt sammen på midten for at blive gode sammen.
De spiller ikke alle tre. Tror minimum Risgård sidder over enten for Magnus Christensen eller Abildgaard. Hentes Sloth ind centralt spiller Thellufsen kanten.
Det tror jeg du har helt ret i. Jeg ville dog starte med de tre så de fik flere kampe sammen. I en tid, hvor vi er ved at spille et nyt hold sammen bør det simpelthen være en prioritet at spille folk sammen. Mod en svag modstander vil det endda være en kærkommen mulighed for at de kan eksperimentere lidt mere med rollefordelingen. Derudover skal alle tre kunne klare tre kampe på en uge. Hvis ikke de kan hvem skal så kunne det i vores trup? Af samme grund havde jeg helt sikkert ikke sparret Meilinger medmindre der er overhængende risiko for en skade.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af Pollack2 » 26. okt 2016, 00:08

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Som jeg husker det, er det uden kommentator. Så man skal være skarp på de enkelte spillere(det går nok med AaB), men jeg kan ikke nævne mange spillere fra VSK Århus og slet ikke deres placering på banen.
Mon ikke det også rager de fleste, når det er en pokalkamp mod et fuldstændig ligegyldigt divisionshold?
Da de viste HIK - SønderjyskE tirsdag var det med kommentator.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. okt 2016, 00:23

Pollack2 skrev:
Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev: Som jeg husker det, er det uden kommentator. Så man skal være skarp på de enkelte spillere(det går nok med AaB), men jeg kan ikke nævne mange spillere fra VSK Århus og slet ikke deres placering på banen.
Mon ikke det også rager de fleste, når det er en pokalkamp mod et fuldstændig ligegyldigt divisionshold?
Da de viste HIK - SønderjyskE tirsdag var det med kommentator.
Huh? På mit stream hørte man kun de flere hundrede tilskuere, som måske var der... Der var ingen kommentatorlyd.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af Søgaard » 26. okt 2016, 09:12

Jeg synes Søndergaard har mange muligheder for at sætte et slagkraftigt hold, med en blanding af startere og nye folk. Jeg formoder Ahlmann skal have en fuld kamp, og så er spørgsmålet om man skal spille Mæhle eller spare ham. Jeg kunne godt se perspektiv i at give Bytyqi en kamp samme med noget der ellers sagtens kunne ligne et SL-forsvar (han kan spille begge sider ikke?), mens vi ikke driver rovdrift på Mæhle. På midtbanen er der mange muligheder, jeg håber her man kan få sparet Risgård, hvilket vil give Sloth en plads med Würtz på midten og chancen til Thellufsen på kanten sammen med Børsting. I front synes jeg Pohl og Basso bør spille, for at se om vi kan få sparket dem lidt i gang - Ramkildes tid skal nok komme.

Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af Kokkefar » 26. okt 2016, 09:40

Søgaard skrev:Jeg synes Søndergaard har mange muligheder for at sætte et slagkraftigt hold, med en blanding af startere og nye folk. Jeg formoder Ahlmann skal have en fuld kamp, og så er spørgsmålet om man skal spille Mæhle eller spare ham. Jeg kunne godt se perspektiv i at give Bytyqi en kamp samme med noget der ellers sagtens kunne ligne et SL-forsvar (han kan spille begge sider ikke?), mens vi ikke driver rovdrift på Mæhle. På midtbanen er der mange muligheder, jeg håber her man kan få sparet Risgård, hvilket vil give Sloth en plads med Würtz på midten og chancen til Thellufsen på kanten sammen med Børsting. I front synes jeg Pohl og Basso bør spille, for at se om vi kan få sparket dem lidt i gang - Ramkildes tid skal nok komme.

Basso er ikke udtaget til truppen.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af Freddie » 26. okt 2016, 09:44

Søgaard skrev:Jeg synes Søndergaard har mange muligheder for at sætte et slagkraftigt hold, med en blanding af startere og nye folk. Jeg formoder Ahlmann skal have en fuld kamp, og så er spørgsmålet om man skal spille Mæhle eller spare ham. Jeg kunne godt se perspektiv i at give Bytyqi en kamp samme med noget der ellers sagtens kunne ligne et SL-forsvar (han kan spille begge sider ikke?), mens vi ikke driver rovdrift på Mæhle. På midtbanen er der mange muligheder, jeg håber her man kan få sparet Risgård, hvilket vil give Sloth en plads med Würtz på midten og chancen til Thellufsen på kanten sammen med Børsting. I front synes jeg Pohl og Basso bør spille, for at se om vi kan få sparket dem lidt i gang - Ramkildes tid skal nok komme.

Når Risgård er udtaget til truppen, er det da fordi han skal spille. Hvis trænerteamet mener at han skulle spares, ville det da ikke have udtaget ham. Altså må det være meget sandsynligt at Risgård spiller, eksempelvis som angriber.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: DBU Pokalen: VSK Århus - AaB, 26.10.2016

Indlæg af Kokkefar » 26. okt 2016, 10:11

Freddie skrev:
Søgaard skrev:Jeg synes Søndergaard har mange muligheder for at sætte et slagkraftigt hold, med en blanding af startere og nye folk. Jeg formoder Ahlmann skal have en fuld kamp, og så er spørgsmålet om man skal spille Mæhle eller spare ham. Jeg kunne godt se perspektiv i at give Bytyqi en kamp samme med noget der ellers sagtens kunne ligne et SL-forsvar (han kan spille begge sider ikke?), mens vi ikke driver rovdrift på Mæhle. På midtbanen er der mange muligheder, jeg håber her man kan få sparet Risgård, hvilket vil give Sloth en plads med Würtz på midten og chancen til Thellufsen på kanten sammen med Børsting. I front synes jeg Pohl og Basso bør spille, for at se om vi kan få sparket dem lidt i gang - Ramkildes tid skal nok komme.

Når Risgård er udtaget til truppen, er det da fordi han skal spille. Hvis trænerteamet mener at han skulle spares, ville det da ikke have udtaget ham. Altså må det være meget sandsynligt at Risgård spiller, eksempelvis som angriber.
Würtz var udtaget mod Nørresundby og sad på bænken, så man kan vel ikke udelukke at Ris er med som en slags back-up man kan smide ind fra bænken hvis det ikke fungerer. Det er i hvert fald ikke givet at han starter.

Besvar