Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Hovedet » 30. okt 2016, 18:32

KJ skrev:Pohl og Bassogog laver rigtigt mange gode ting, men er desværre ikke specielt gode i afslutningerne. Sloth spiller en FREMRAGENDE kamp - til trods for at dele af debatsiden havde dømt ham ude for en måned siden. Vi spiller ganske godt offensivt, men afslutningerne og til dels heldet er ikke med os. Nu er der pres på imod Esbjerg - med tanke på, at næste kamp derefter er FCK.

Et eller andet sted kunne jeg da godt tænke mig, at vi hentede en rutineret tankcenterforward. Men omvendt er en periode som denne også en test af AaB's strategi. For det kommer til at gå op og ned. Det sagde Gaarde i starten af sæsonen, men ingen troede ham da pointene tikkede ind på kontoen. Denne sæson er også en investering i at få rustne spillere og nye spillere som Sloth, Meilinger, Ahlmann, Bassogog, Pohl og Mæhle op på et højere og mere stabilt niveau. Det er seks spillere, som sidste år ret beset ikke spillede seniorfodbold på topniveau. Det kan kun blive bedre, uden at jeg i øvrigt synes det er specielt skidt lige nu.

Come on guys - rent matematisk er det faktisk stadig muligt for os at ende i top 6 :aabfan:
Det er i grunden lettere tragisk, at vi er nået dertil, hvor vi optimistisk taler om "stadig matematisk chance for at nå top 6" - gudhjælpelig før julepausen! Det er i mine øjne en selvfølgelighed, at vi befinder os i top 6.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Klaus » 30. okt 2016, 18:40

Jeg synes Bischoff i den grad havde ret, da han sagde, at en ung angriber skal have en rutineret at læne sig op ad. Vores rutinerede angriber er Enevoldsen og hans skade har betydet meget. Nok spillede Ene dårlige kampe, men han havde med statsgaranti scoret, hvis han havde været med. Vores anden rutinerede spiller er - eller rettere var - Helenius. Helenius har måske nok brændt meget, men han har også tiltrukket sig stor opmærksomhed for modstandernes forsvarere, og han stod ene mand på mål for meget kritik. Man kan vel kalde ham for en lynafleder. Han fik jo på det nærmeste ene mand skylden for al dårligdom i AaB. På den måde kunne de andre spillere ligge lidt i læ, når kritikken haglede ned. Nu er der ikke længere nogen, der tager slagene for de unge. Så i bagklogskabens klare lys var det ualmindeligt dumt at leje Helenius ud. Om det er Gaarde eller LS, der tog den beslutning ved vi ikke. Men jeg tror, at vi lige nu er et enkelt nederlag mod Esbjerg fra, at Lars Søndergaard er færdig....

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af mich1596 » 30. okt 2016, 18:45

Funky skrev:
seamann skrev:
9800 skrev:For jeg ved ikke hvilket nr kamp i træk synes jeg drengene har spillet skide godt, det er næsten tragisk så få point der er kommet ud af det
Enig.
Jeg synes desværre, Pohl står meget svagt i billedet; han ligner blottet for kynisme og tro på egne evner. Det bedste for ham var nok at få en række kampe på lidt lavere niveau. De her krav kan han pt ikke honorere.

Og jeg spørger igen: Hvor var Risgaard??? Seriøst?
På en forkert plads, efter min mening, han duer ikke på fløjen men skal benyttes på "hans" normale plads central midt men offensive rettigheder.....den plads Sloth også er bedst på.....så mon ikke vi er vidne til et generationsskifte,
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af mich1596 » 30. okt 2016, 18:47

I samme ånderag, så er Sloth heller ikke god på den fløj.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Klaus » 30. okt 2016, 18:47

FIDEL skrev:Ja pisse frustrerende igen..

Men jeg tror nu nok at Pohl bliver en vigtig spiller fremover. Han kommer frem til meget men mangler selvfølgelig skarphed.
Basso skal bare ud på den bænk nu. Gider ikke se på ham.
I mangel på bedre synes jeg de skal have chancen i Esbjerg. Vi har simpelthen ikke nogen, der er bedre. Måske kunne man sætte Flores ind i stedet for Risgaard og lade Slot få pladsen på midten sammen med Wurtz. At sætte Risgaard op som angriber er i hvert fald totalt til grin.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af KJ » 30. okt 2016, 19:04

Hovedet: Det der med matematisk mulighed var ironisk ;) Men man kan aldrig vide på el debatsido

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af troelsh » 30. okt 2016, 19:59

Det er godt nok hårdt at være AaB fan i disse tider.
Tænk hvis vi havde en angriber der kunne lave mål og heade til en bold, så havde vi lagt i top 3 nu

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Buzz Killington » 30. okt 2016, 20:30

Gamen skrev:
Forza skrev: På en debatside beder man ikke andre om at stikke piben ind. Respekter dog at alle ikke deler din holdning.

AaB dyrker et meget forsigtigt mådehold med økonomien. Det kan man så være uenig i eller ej.

Jeg vil hellere have 5 års 6-8. Pladser med en sikker økonomi end at vores elskede hold satser økonomisk og igen potentielt ligger med røven i vandskorpen økonomisk om 5 år.

Tvivler desuden på du elsker AaB mere end Søndergaard/Gaarde nødvendigvis gør. tror ikke det er passionen for AaB der mangler.
Der har vi den der konkurstankegang igen...

Vi har den 3. eller 4. bedste økonomi i ligaen! Vi har balance, og har en organisation der er tilpasset vores indstægtsniveau.

Det er belastende at høre folk skulle forsvare sig med mådehold, når vi har en enorm beholdning af likvide midler. Vi kunne snildt satse få mio. mere, uden at det ville koste specielt på bundlinjen. I hvert fald ikke halvt så meget som det har kostet os ikke at hente kvalitet oppe foran.
Gaarde sagde at top-6 er et must - det må også betyde at man er villige til at reagere, hvis det går helt galt. Ellers så får vi underskud!
Jamen hvad goer man saa naeste gang praestationerne fejler? Aeder endnu et underskud for at forfoelge de sportslige resultater? Man har anlagt sig en sportslig og oekonomisk strategi, og den skal man naturligvis forfoelge, og teste hvorvidt den er gangbar. Hvis ikke, saa skal man have en alternativ oekonomisk rentabel strategi paa plads i stedet for. Men bare lige at dyppe i pengekassen engang i mellem er jo ikke en langsigtet strategi. Hvis den nuvaerende strategi fejler langsigtet, saa er det enten fordi den simpelthen ikke er rentabel, eller ogsaa er det fordi de folk man har ansat til at udfoere den, simpelthen ikke er dygtige nok, f.eks. ved at de henter de forkerte spillere. Og jeg er fuldt ud aaben for at diskuterer om man har brugt transfermidlerne forkert. Jeg er bare ikke aaben overfor argumentet om at man skal afvige fra strategien, altsaa, med mindre det er fordi man har en anden rentabel strategi i tankerne. Ad hoc investeringer som du syntes at foreslaa skal man dog vaere ekstremt forsigtige med.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Hovedet » 30. okt 2016, 21:17

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
Forza skrev: På en debatside beder man ikke andre om at stikke piben ind. Respekter dog at alle ikke deler din holdning.

AaB dyrker et meget forsigtigt mådehold med økonomien. Det kan man så være uenig i eller ej.

Jeg vil hellere have 5 års 6-8. Pladser med en sikker økonomi end at vores elskede hold satser økonomisk og igen potentielt ligger med røven i vandskorpen økonomisk om 5 år.

Tvivler desuden på du elsker AaB mere end Søndergaard/Gaarde nødvendigvis gør. tror ikke det er passionen for AaB der mangler.
Der har vi den der konkurstankegang igen...

Vi har den 3. eller 4. bedste økonomi i ligaen! Vi har balance, og har en organisation der er tilpasset vores indstægtsniveau.

Det er belastende at høre folk skulle forsvare sig med mådehold, når vi har en enorm beholdning af likvide midler. Vi kunne snildt satse få mio. mere, uden at det ville koste specielt på bundlinjen. I hvert fald ikke halvt så meget som det har kostet os ikke at hente kvalitet oppe foran.
Gaarde sagde at top-6 er et must - det må også betyde at man er villige til at reagere, hvis det går helt galt. Ellers så får vi underskud!
Jamen hvad goer man saa naeste gang praestationerne fejler? Aeder endnu et underskud for at forfoelge de sportslige resultater? Man har anlagt sig en sportslig og oekonomisk strategi, og den skal man naturligvis forfoelge, og teste hvorvidt den er gangbar. Hvis ikke, saa skal man have en alternativ oekonomisk rentabel strategi paa plads i stedet for. Men bare lige at dyppe i pengekassen engang i mellem er jo ikke en langsigtet strategi. Hvis den nuvaerende strategi fejler langsigtet, saa er det enten fordi den simpelthen ikke er rentabel, eller ogsaa er det fordi de folk man har ansat til at udfoere den, simpelthen ikke er dygtige nok, f.eks. ved at de henter de forkerte spillere. Og jeg er fuldt ud aaben for at diskuterer om man har brugt transfermidlerne forkert. Jeg er bare ikke aaben overfor argumentet om at man skal afvige fra strategien, altsaa, med mindre det er fordi man har en anden rentabel strategi i tankerne. Ad hoc investeringer som du syntes at foreslaa skal man dog vaere ekstremt forsigtige med.
Det her er ganske rigtigt altid en delikat balancegang. På den ene side vil det være en ubetinget og klokkeklar fiasko, hvis AaB ikke når slutspillet - hvad de efter min mening ikke gør med den nuværende spillertrup. På den anden side kan vi hurtigt ende som et slags halvdesperat indkøbende Brøndby uden at nå målet alligevel, hvis vi går amok i vintervinduet. Her og nu er vores største problem den totale mangel på offensiv kvalitet, men det koster en bondegård at hente en kvalitetsangriber hjem i vintervinduet, og jeg tror simpelthen ikke på, at AaB handler i vinterpausen; dertil ligger vi for trods alt for langt fra den direkte nedrykningsplads.

Mit bud er, at AaB forsøger at halte sig igennem efter det forhåndenværende søms princip i resten af denne sæson, hvor jeg skyder os til en placering omkring den 8. plads, vi indtager i skrivende stund. Derfra er klubben nødt til at reflektere lidt over egen praksis og spillertrup.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Califfen » 30. okt 2016, 22:11

mich1596 skrev:I samme ånderag, så er Sloth heller ikke god på den fløj.
Så du kampen i dag? Han var vores bedste spiller

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Califfen » 30. okt 2016, 22:15

Hovedet skrev:
Forza skrev:
Gamen skrev:
9520AaB skrev:Holder fast i mine tidligere forudsigelser. Basso er sjov, ikke mere end det. Ser ikke en angriber i ham. Pohl, kommer heller ikke til at blive en topscorer. Når det er sagt, synes jeg faktisk vi spiller en ok kamp. Drop nu de LS og Gaarde skal fyres, vi har ikke bedre materiale end til en 6-8 plads. Det ændrer en ny træner ikke på. Gaarde bruger selvfølgelig de midler som bestyrelsen mener er ok.
Hvis i vil fyre nogen, så køb aktier og mød op til generalforsamlinger og giv jeres mening til kende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
At man skal læse sådan noget gøgl to (!) fucking år efter vi vandt The Double, og til forskel fra dengang har omkring 60-70 mio. ekstra på bogen er decideret dumt. Op til denne sæson har vi brugt flere penge end vi har gjort tidligere.
Vi kører en 3 års plan hvor vi failede bigtime i år 1 ved at smide en sikker europæisk plads, og dermed gjorde planen lidt sværere at lykkes med. I år 2 ligger vi så til at fejle vores målsætning pt. - ryger den, får vi endnu sværere ved at tiltrække den kvalitet der skal til.

Hvis vi ikke har materiale der er bedre end til plads 6-8 så har klubben et alvorligt problem. Sidste sæson var vores målsætning top 4.

Så stik piben ind, og lad være med at lyde som om vi er konkurstruede og ikke har andre udveje. AaB's plan er ved at være alvorligt truet - lige pt. er det ret svært at se det her hold toppe om halvandet år.

Selvfølgelig skal man reagere - det her gør fysisk ondt at være vidne til. Jeg elsker AaB, og i hvert fald mere end en eller anden klovn der pt. er ved at splitte fundamentet ad.
På en debatside beder man ikke andre om at stikke piben ind. Respekter dog at alle ikke deler din holdning.

AaB dyrker et meget forsigtigt mådehold med økonomien. Det kan man så være uenig i eller ej.

Jeg vil hellere have 5 års 6-8. Pladser med en sikker økonomi end at vores elskede hold satser økonomisk og igen potentielt ligger med røven i vandskorpen økonomisk om 5 år.

Tvivler desuden på du elsker AaB mere end Søndergaard/Gaarde nødvendigvis gør. tror ikke det er passionen for AaB der mangler.
Så nemt er det desværre ikke. Der findes også store farer ved "bare regnskabet ikke viser minus, er alting godt" - tankegangen. Hvis vi vitterligt stiller os tilfreds med yderligere 5 år med et hold af nuværende kvalitet, der ikke kan nå et slutspil i top 6, vil tabene på sponsor-, tv- og entresiden blive enorme, og AaB vil de facto have afviklet sig selv som topklub og Nordjyllands flagskib.

Det er sådan set ingen sag at tilpasse udgifter og få et regnskab til at gå i 0. En opgave af helt anderledes kaliber er imidlertid at forøge indtægtssiden, og det er den del, der i det længere perspektiv skal vise, om AaB skal være en del af dansk topfodbold eller ej.

Hvis vi kikser top 6 - og meget tyder på, at vi på trods af en superstart (pointmæssigt) er ude i et kollaps af et sådant omfang, at vores chancer for at få slutspillet vil være næsten teoretiske allerede ved julepausen - vil der slet og ret være tale om en massiv fiasko, der følger umiddelbart efter et helt forfærdeligt forår. Så kommer AaB simpelthen ikke udenom at kaste et kritisk blik på både spillertrup, træner og overordnet strategi. Vi kan simpelthen ikke afkoble den sportslige virkelighed fra den økonomiske ditto.
Enig.
Mere af den retorik og kontinuerligt dårlig pointhøst, og vi ender med at blive de nye FCN.
"Bare hav styr på regnskabet, udvikl og sælg unge spillere, så tager vi de points vi kan få."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Funky » 30. okt 2016, 22:24

Califfen skrev:
Hovedet skrev:
Hvis vi kikser top 6 - og meget tyder på, at vi på trods af en superstart (pointmæssigt) er ude i et kollaps af et sådant omfang, at vores chancer for at få slutspillet vil være næsten teoretiske allerede ved julepausen - vil der slet og ret være tale om en massiv fiasko, der følger umiddelbart efter et helt forfærdeligt forår. Så kommer AaB simpelthen ikke udenom at kaste et kritisk blik på både spillertrup, træner og overordnet strategi. Vi kan simpelthen ikke afkoble den sportslige virkelighed fra den økonomiske ditto.
Enig.
Mere af den retorik og kontinuerligt dårlig pointhøst, og vi ender med at blive de nye FCN.
"Bare hav styr på regnskabet, udvikl og sælg unge spillere, så tager vi de points vi kan få."
Jeg er godt klar over, at der ikke er nogle sportslige perspektiver, som er særligt positive lige nu - men en pokal-triumf/finale mod senere DM-vindere kan vel godt modveje en placering over nedrykning, men under top-6, eller hvad?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 30. okt 2016, 22:29

Jeg synes faktisk det var ufortjent, at vi tabte i dag. Vi spillede en god kamp og kom til chancer.

Når det så er sagt, så lider vi rigtig meget under, at vores ældste angriber som er til rådighed blot er 21 år og endnu ikke spillet 25 SL-kampe.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Klaus » 30. okt 2016, 23:02

FlæskeFrank skrev:Jeg synes faktisk det var ufortjent, at vi tabte i dag. Vi spillede en god kamp og kom til chancer.

Når det så er sagt, så lider vi rigtig meget under, at vores ældste angriber som er til rådighed blot er 21 år og endnu ikke spillet 25 SL-kampe.
Det sidste er jeg enig... Hvad angår "fortjent", synes jeg ikke vi fortjente point i dag. Vi kom vel til 3-4 chancer. Jeg husker et hovedstød, dobbeltchancen, Sloths skud, som alle kunne/burde have givet mål. I den anden ende kom Brøndby vel frem til 3-4 gange så mange chancer. Jeg synes Nicolaj stod godt i dag, og vi kunne godt være rendt ind i en snitter, hvis Sloth ikke havde reddet på stregen...

Men vi spillede da en ganske god kamp. Jeg synes alligevel, det er tankevækkende at statistikken viste, at Brøndbyspillerne havde løbet 10 km mere end os. Det siger lidt om hvor meget, der investeres i kampen, og hvor mange løb spillerne tager for hinanden. Der var vi altså rigtig meget overmatchet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 31. okt 2016, 01:05

Klaus skrev:Men vi spillede da en ganske god kamp. Jeg synes alligevel, det er tankevækkende at statistikken viste, at Brøndbyspillerne havde løbet 10 km mere end os. Det siger lidt om hvor meget, der investeres i kampen, og hvor mange løb spillerne tager for hinanden. Der var vi altså rigtig meget overmatchet.
Kommentatoren i dag havde jo en meget god pointe. FCK er et af de hold, som løber mindst, de undlader blot de forgæves løb. Personligt finder jeg Brøndbys spil ligeså sindsoprivende som FCMs da de blev mestre. Bevares, der er meget ramasjang i det, men det afgørende er vist, at deres to angribere har tur i den, mens vores ikke har.
- FlæskeFrank

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Nitten » 31. okt 2016, 07:53

Mon Helenius kunne have gjort en forskel ?

Hvordan er lejeaftalen med sif ? Er det for hele sæsonen

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af jernskjorten » 31. okt 2016, 07:54

Nitten skrev:Mon Helenius kunne have gjort en forskel ?

Hvordan er lejeaftalen med sif ? Er det for hele sæsonen
Jeps - samtidig med kontrakten med AaB udløber.

huzaza
2. div
2. div
Indlæg: 124
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:15
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af huzaza » 31. okt 2016, 08:37

Svært at klandre Lars S. for det her nederlag... Mæhle laver en fejl efter 4 min, en fejl som er helt og aldeles unødvendig. Og Goggen kan ikke score fra 2,5 meter.. Spillerne skal kigge indad og oppe sig og så skal den gode Gaarde også kigge lidt indad, det er ikke imponerende det han har bedrevet.....

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af KJ » 31. okt 2016, 08:50

Ah come on, det er sgu ikke Gaardes skyld, at vi ikke vinder kampene for tiden. Han har hentet en lang række spillere udefra, som i princippet var stærkere end dem, han hentede før seneste mesterskabssæson.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. okt 2016, 09:09

KJ skrev:Ah come on, det er sgu ikke Gaardes skyld, at vi ikke vinder kampene for tiden. Han har hentet en lang række spillere udefra, som i princippet var stærkere end dem, han hentede før seneste mesterskabssæson.
Hold nu op med det der. Det handler jo ikke om dem, han har hentet, men om dem, han ikke har hentet. Der har været en kæmpe åreladning af store profiler, siden Gaarde er kommet til, og de er kun i meget begrænset omfang blevet erstattet med folk fra nogenlunde samme hylde. Så er det jo mindre relevant, om de få, han har magtet at hente, holder niveau eller ej.

Gaardes manglende evne til at have blikket for, hvilken kvalitet, vi bliver nødt til at erstatte afgående kvalitet med (selvfølgelig uden at kvæle muligheden for, at de største talenter slår igennem), kan være livsfarlig. Det virker som om, han har en livfarlig "det går nok"-tilgang til jobbet. Og det er altså ikke godt nok for en klub som AaB. Hertil kommer hans pinlige trænerjagt, som endte med en nødløsning, som har vist sig ikke at fungere.

Og start nu ikke den tumpede diskussion om, at han agerer inden for de rammer, som bestyrelsen har givet ham. For hvis han nu for tredje år i træk ikke magter at skabe succes inden for de rammer, så er det vel det aller bedste argument for, at han ikke er den rigtige til jobbet.
Fodbold skal ses med hjertet!

Besvar