Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Glenn Francisco » 31. okt 2016, 21:00

Vi skal ud og vinde mod esbjerg, desværre nåede deres nedtur nyt højdepunkt i dag, og hvis nogen har nedtur plejer vi at være den perfekte modstander at komme ud af krisen mod.. Lad os håbe på en sejr men forvente et nederlag ;-)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Funky » 31. okt 2016, 23:25

Glenn Francisco skrev:Vi skal ud og vinde mod esbjerg, desværre nåede deres nedtur nyt højdepunkt i dag, og hvis nogen har nedtur plejer vi at være den perfekte modstander at komme ud af krisen mod.. Lad os håbe på en sejr men forvente et nederlag ;-)
Helt korrekt, den kamp skriger bare "bøtten vender for EFB".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Nitten » 1. nov 2016, 06:54

Funky skrev:
Glenn Francisco skrev:Vi skal ud og vinde mod esbjerg, desværre nåede deres nedtur nyt højdepunkt i dag, og hvis nogen har nedtur plejer vi at være den perfekte modstander at komme ud af krisen mod.. Lad os håbe på en sejr men forvente et nederlag ;-)
Helt korrekt, den kamp skriger bare "bøtten vender for EFB".
Jeps, vi plejer at være ret gode til at få andre ud af deres krise.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af doukas » 1. nov 2016, 08:11

Nitten skrev:
Funky skrev:
Glenn Francisco skrev:Vi skal ud og vinde mod esbjerg, desværre nåede deres nedtur nyt højdepunkt i dag, og hvis nogen har nedtur plejer vi at være den perfekte modstander at komme ud af krisen mod.. Lad os håbe på en sejr men forvente et nederlag ;-)
Helt korrekt, den kamp skriger bare "bøtten vender for EFB".
Jeps, vi plejer at være ret gode til at få andre ud af deres krise.
Hvilket fans af f.eks. AGF, Esbjerg og OB også vil påstå.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 1. nov 2016, 08:30

Ene har åbenbart ikke mistet selvtillid under skadespausen. Melder sig klar efter en halv reserveholdskamp. Sidst kom han vel i ilden for tidligt og blev skadet.

Jeg tror stadig Bassogog og Pohl starter mod Esbjerg, men ½ time til Ene er vel også nok til at afgøre kampen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af NIN » 1. nov 2016, 08:53

Der er noget i Alka Superligaen der ikke bare lugter, men stinker! Først bliver GF udslettet af BIF, hvor efter vi skal møde dem. Og som alle ved, er et hold i den forfatning det sværeste at møde...nogensinde overhovedet! Nu udslettede GF så Esbjerg og ja, du får et gæt; hvem skal vi møde i næste runde? Igen-igen en modstander i den mest farlige og desperate forfatning man kan tænke sig. Jeg siger ikke det er en sammensværgelse, men der er personer der ude der ikke vil AaB noget godt. Lur mig, om Sønderjyderne ikke overrasker en flok CL trætte løver i Parken og vi i runden efter får det at mærke på krop og sjæl.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Gnu » 1. nov 2016, 10:03

Nitten skrev:
Funky skrev:
Glenn Francisco skrev:Vi skal ud og vinde mod esbjerg, desværre nåede deres nedtur nyt højdepunkt i dag, og hvis nogen har nedtur plejer vi at være den perfekte modstander at komme ud af krisen mod.. Lad os håbe på en sejr men forvente et nederlag ;-)
Helt korrekt, den kamp skriger bare "bøtten vender for EFB".
Jeps, vi plejer at være ret gode til at få andre ud af deres krise.
Kan vi ikke droppe den der lidelsesmyte om, at AaB bare er den perfekte modstander for et hold i krise. Det er nøjagtig den samme sang, der synges i AGF, OB, FC Nordsjælland, osv., osv., men der er næppe noget som helst belæg for, at den ene modstander er bedre end den anden for et hold i krise.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Califfen » 1. nov 2016, 10:19

Vi kan sagtens gå hen og tabe den her kamp.
Esbjerg må betragtes som svage favoritter.

Og i øvrigt må det her vel være absolut sidste chance for Søndergaard??

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af hje1980 » 1. nov 2016, 10:48

Califfen skrev:Vi kan sagtens gå hen og tabe den her kamp.
Esbjerg må betragtes som svage favoritter.

Og i øvrigt må det her vel være absolut sidste chance for Søndergaard??
vi kan også sagtens vinde denne kamp.... eller spille uafgjort

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Nitten » 1. nov 2016, 10:51

Gnu skrev:
Nitten skrev:
Funky skrev:
Glenn Francisco skrev:Vi skal ud og vinde mod esbjerg, desværre nåede deres nedtur nyt højdepunkt i dag, og hvis nogen har nedtur plejer vi at være den perfekte modstander at komme ud af krisen mod.. Lad os håbe på en sejr men forvente et nederlag ;-)
Helt korrekt, den kamp skriger bare "bøtten vender for EFB".
Jeps, vi plejer at være ret gode til at få andre ud af deres krise.
Kan vi ikke droppe den der lidelsesmyte om, at AaB bare er den perfekte modstander for et hold i krise. Det er nøjagtig den samme sang, der synges i AGF, OB, FC Nordsjælland, osv., osv., men der er næppe noget som helst belæg for, at den ene modstander er bedre end den anden for et hold i krise.
jo længere vi kan snakke os ned; jo mindre bliver skuffelsen hvis vi igen taber, og jo større glæden hvis det endelig lykkes at vinde :aabfan:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af astonvilla » 1. nov 2016, 11:05

Califfen skrev:Vi kan sagtens gå hen og tabe den her kamp.
Esbjerg må betragtes som svage favoritter.

Og i øvrigt må det her vel være absolut sidste chance for Søndergaard??
Come on - de taber 6-2 til AGF. AGF! Lukker 5 kasser ind i anden halvleg mod et af ligaens absolut ringeste hold.

Den her kamp skal bare vindes - og det overbevisende!

Det eneste issue jeg kan se, er hvis Colin Todt får sparket i EB mellem nu og fredag. Det kan somme tider give en ekstra gejst og opblomstring når der kommer en ny træner ind.
Men det sker nok ikke - så den skal vides.

Og ja - sidste chance til Søndergaard - det kan ikke være anderledes. Kan han ikke skrue en taktik sammen som går at vi slår EB, så er det ud. Med det samme!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af MrBangDK » 1. nov 2016, 11:13

EFB skal bare stille med samme målmand, så er sejren hjemme!! Shit, hvor var han ringe!
Ska' vi hak'?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 1. nov 2016, 11:51

astonvilla skrev:Det eneste issue jeg kan se, er hvis Colin Todt får sparket i EB mellem nu og fredag. Det kan somme tider give en ekstra gejst og opblomstring når der kommer en ny træner ind.
Men det sker nok ikke - så den skal vides.
Jeg tror EfB er så langt ude, at de skal holde fast i den nuværende træner, hvis de skal have chancen for at overleve. Flere nye trænere er ikke vejen frem - slet ikke når manden i dag hedder Todd.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Kenneth K » 1. nov 2016, 13:04

MrBangDK skrev:EFB skal bare stille med samme målmand, så er sejren hjemme!! Shit, hvor var han ringe!
Men han var vel ca. dobbelt så god som deres forsvar.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Brodernumsi » 1. nov 2016, 13:06

MrBangDK skrev:EFB skal bare stille med samme målmand, så er sejren hjemme!! Shit, hvor var han ringe!
Hvis Pohl og Bassogog afslutter som i Brøndby, så behøver EFB slet ikke en målmand.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af MrBangDK » 1. nov 2016, 13:27

Jeg er af den klare tro, at når Bassegøj og Pohl får scoret et par mål, så begynder det at vælte ind. Specielt Pohl - lige nu er det et kompleks, at afslutningerne lige mangler det sidste. Lad EFB kampen være vendepunktet.
Ska' vi hak'?

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Maglau » 1. nov 2016, 14:05

MrBangDK skrev:Jeg er af den klare tro, at når Bassegøj og Pohl får scoret et par mål, så begynder det at vælte ind. Specielt Pohl - lige nu er det et kompleks, at afslutningerne lige mangler det sidste. Lad EFB kampen være vendepunktet.
Dem med kendskab til AaBs ungdomshold kan I svare på om Pohl har været en goalgetter og det derfor bare er som der bliver skrevet et kompleks.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af KJ » 1. nov 2016, 14:21

Jeg sakser lige topscorerlisten fra den daværende ynglingeliga i 1999:

Thomas Augustinussen, AaB 23
Anders Jochumsen, Brøndby 17
Anders Rasmussen, Brøndby 16
Brian Bekke, Brøndby 14
Mads Kjøller West, KB 14
Thomas Myssing, KB 12
Klaus Ulsøe , Ikast 11
Simon Pedersen, B 93 10
Esben Hansen, Nykøbing FA 10

Min pointe er, at tiden på U19-holdet sjældent siger en disse om, hvordan man kommer til at klare sig i seniorbold. Derudover vil holdets spillestil (og kvalitet) have enorm indflydelse. Fx lavede Mads Hvilsom et hav af mål i ungdomsrækkerne, et hav af mål i Hobro - og kan nu ikke ramme kassen i Esbjerg....

Giv nu lige Pohl et break...

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Hovedet » 1. nov 2016, 15:41

astonvilla skrev:
Califfen skrev:Vi kan sagtens gå hen og tabe den her kamp.
Esbjerg må betragtes som svage favoritter.

Og i øvrigt må det her vel være absolut sidste chance for Søndergaard??
Come on - de taber 6-2 til AGF. AGF! Lukker 5 kasser ind i anden halvleg mod et af ligaens absolut ringeste hold.

Den her kamp skal bare vindes - og det overbevisende!

Det eneste issue jeg kan se, er hvis Colin Todt får sparket i EB mellem nu og fredag. Det kan somme tider give en ekstra gejst og opblomstring når der kommer en ny træner ind.
Men det sker nok ikke - så den skal vides.

Og ja - sidste chance til Søndergaard - det kan ikke være anderledes. Kan han ikke skrue en taktik sammen som går at vi slår EB, så er det ud. Med det samme!
Vi skal tilbage til forhistorisk tid for at finde en overbevisende sejr til AaB, så hvorfor i alverden den skulle komme her, kan jeg ikke se. Jeg ser det som et fuldstændigt åbent opgør, der kan ende med hvad som helst. Nu skal man ikke lægge alt for meget i Esbjergs besynderlige sammenbrud; sådan noget sker med ca. 10 års mellemrum, og resultatet af 2. halvleg i Aarhus er lige så repræsentativt for styrkeforholdet mellem Esbjerg og AGF som Brøndbys 7-0 sejr over AGF var for styrkeforholdet mellem de to klubber.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Uldahl » 1. nov 2016, 16:51

Vi forsætter med høje indlæg også gerne når der ikke er folk i feltet. Utroligt vi bare forsætter med det, angriberne skal selv skabe deres chancer. Burde være muligt mod EFB. men med tanke på at vores forsvar altid er gode for mindst et par store kiks. Jeg er slet ikke så sikker vi får point der :thumbsdown:

Der sgu dømt Krise, og vi kommer ikke i top 6

Besvar