Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af troelsh » 1. nov 2016, 17:17

Jeg håber ikke at vi efter kampen igen kan sige "vi spillede godt men vandt ikke".
Der skal 3 point på bordet, den er vel ikke meget længere, og det vil være meget forløsende hvis der kommer et eller flere mål fra angriberne

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af FIDEL » 1. nov 2016, 17:50

Jeg tror på en tæt kamp der ender 3-3..!

Pohl dobbelt målscorer og Sloth med 1 mål.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Buzz Killington » 1. nov 2016, 17:52

http://elbocon.pe/futbol-peruano/selecc ... on-134274/

Flores er eftersigende ved at vaere klar igen - hvis dette Peruvianske medie er til at stole paa. Han tilsyneladende ca. klar til BIF-kampen, men blev spared for at vaere helt sikker.

Gad godt se ham ved siden af Pohl hvis Ene ikke er klar.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 1. nov 2016, 18:08

Buzz Killington skrev:http://elbocon.pe/futbol-peruano/selecc ... on-134274/

Flores er eftersigende ved at vaere klar igen - hvis dette Peruvianske medie er til at stole paa. Han tilsyneladende ca. klar til BIF-kampen, men blev spared for at vaere helt sikker.

Gad godt se ham ved siden af Pohl hvis Ene ikke er klar.
Ene er ikke klar til at starte inde. Han trænede i lørdags for første gang efter halvanden måneds skadespause

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af BoT » 2. nov 2016, 09:53

Hovedet skrev: Vi skal tilbage til forhistorisk tid for at finde en overbevisende sejr til AaB, så hvorfor i alverden den skulle komme her, kan jeg ikke se. Jeg ser det som et fuldstændigt åbent opgør, der kan ende med hvad som helst. Nu skal man ikke lægge alt for meget i Esbjergs besynderlige sammenbrud; sådan noget sker med ca. 10 års mellemrum, og resultatet af 2. halvleg i Aarhus er lige så repræsentativt for styrkeforholdet mellem Esbjerg og AGF som Brøndbys 7-0 sejr over AGF var for styrkeforholdet mellem de to klubber.
Forhistorisk tid må jo så være sidste sæson, hvor vi vandt 5 kampe med 3 mål eller mere.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af aaballday » 2. nov 2016, 16:27

Er desværre forhindret i at tage til fiskebyen. Hvor fanden ser man AaB på bar i Århus?

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Gamling » 2. nov 2016, 18:29

Flores bliver sikkert sparet igen. Staklen skal jo være klar til peru's landskampe 11/11 og 16/11.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2016, 18:35

aaballday skrev:Er desværre forhindret i at tage til fiskebyen. Hvor fanden ser man AaB på bar i Århus?
Pas paa med at kalde det en fiskeby. Ellers kommer en eller anden fisker efter dig og proever at banke ind i dit hoved at Esbjerg altsaa er en off-shore by nu. Det er aabenbart meget sejere end at vaere fiskerby.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3640
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Hovedet » 2. nov 2016, 19:07

BoT skrev:
Hovedet skrev: Vi skal tilbage til forhistorisk tid for at finde en overbevisende sejr til AaB, så hvorfor i alverden den skulle komme her, kan jeg ikke se. Jeg ser det som et fuldstændigt åbent opgør, der kan ende med hvad som helst. Nu skal man ikke lægge alt for meget i Esbjergs besynderlige sammenbrud; sådan noget sker med ca. 10 års mellemrum, og resultatet af 2. halvleg i Aarhus er lige så repræsentativt for styrkeforholdet mellem Esbjerg og AGF som Brøndbys 7-0 sejr over AGF var for styrkeforholdet mellem de to klubber.
Forhistorisk tid må jo så være sidste sæson, hvor vi vandt 5 kampe med 3 mål eller mere.
Jaja, en lille poetisk overdrivelse. Og så var der vist engang en film, der hed "Sidste år er længe siden", og det er lige præcis den følelse, jeg sidder tilbage med i forhold til AaB. Derouten i hele 2016 har simpelthen været ufattelig, når man sammenligner med efteråret 2015.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Kristian » 2. nov 2016, 20:09

Gamling skrev:Flores bliver sikkert sparet igen. Staklen skal jo være klar til peru's landskampe 11/11 og 16/11.
Det er noget pis at han ikke kan spille når han kommer hjem fra det. Noget fis efter min mening.

Men Flores skal igennem et europæisk fysikprogram gennem vinterhalvåret. Knægten skal have noget fysik på kroppen.
------------------
mvh Kristian

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af 9000AA » 2. nov 2016, 22:20

aaballday skrev:Er desværre forhindret i at tage til fiskebyen. Hvor fanden ser man AaB på bar i Århus?
the golden lion. maaske vi ses der hvis jeg kan naa det, og kan lokke min veninde med.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Kenneth K » 3. nov 2016, 10:41

aaballday skrev:Er desværre forhindret i at tage til fiskebyen. Hvor fanden ser man AaB på bar i Århus?
Tir Na Nog eller The Golden Lion - begge i Frederiksgade - er nok de bedste bud. Der er desværre ikke nogen "fast" AaB-bar i Århus.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af BoT » 3. nov 2016, 11:09

Hovedet skrev:
BoT skrev:
Hovedet skrev: Vi skal tilbage til forhistorisk tid for at finde en overbevisende sejr til AaB, så hvorfor i alverden den skulle komme her, kan jeg ikke se. Jeg ser det som et fuldstændigt åbent opgør, der kan ende med hvad som helst. Nu skal man ikke lægge alt for meget i Esbjergs besynderlige sammenbrud; sådan noget sker med ca. 10 års mellemrum, og resultatet af 2. halvleg i Aarhus er lige så repræsentativt for styrkeforholdet mellem Esbjerg og AGF som Brøndbys 7-0 sejr over AGF var for styrkeforholdet mellem de to klubber.
Forhistorisk tid må jo så være sidste sæson, hvor vi vandt 5 kampe med 3 mål eller mere.
Jaja, en lille poetisk overdrivelse. Og så var der vist engang en film, der hed "Sidste år er længe siden", og det er lige præcis den følelse, jeg sidder tilbage med i forhold til AaB. Derouten i hele 2016 har simpelthen været ufattelig, når man sammenligner med efteråret 2015.
Forskellen på sidste efterår og dette efterår er udelukkende, at vi dengang havde to angribere, der ramte deres livs form. Antallet af chancer er nogenlunde det samme - vi omsætter dem bare pt ikke, som vi gjorde for et år siden.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Rams » 3. nov 2016, 11:18

Enig vi har sådan set en fin trup, men der skal bringes fornyet tro ind i hovedet på spillerne, så de får troen på, at de kan få bolden i kassen. Med de brikker vi har, så er den eneste løsning på at bringe lidt optimisme ind i foretagenet, at vi får Ahlmann ind for Patrick og Ene ind for Basso.
In verbis simus faciles

seamann

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af seamann » 3. nov 2016, 11:55

Rams skrev:Enig vi har sådan set en fin trup, men der skal bringes fornyet tro ind i hovedet på spillerne, så de får troen på, at de kan få bolden i kassen. Med de brikker vi har, så er den eneste løsning på at bringe lidt optimisme ind i foretagenet, at vi får Ahlmann ind for Patrick og Ene ind for Basso.
Det er vel ikke den eneste løsning. Men stort set enig, Flores kunne dog også være i spil - og jeg tror også vi får Patrick på højre back igen, han kommer til at skifte med Mæhle i en periode, før Mæhle tager helt over (let the whining begin).

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af BoT » 3. nov 2016, 12:46

Rams skrev:Enig vi har sådan set en fin trup, men der skal bringes fornyet tro ind i hovedet på spillerne, så de får troen på, at de kan få bolden i kassen. Med de brikker vi har, så er den eneste løsning på at bringe lidt optimisme ind i foretagenet, at vi får Ahlmann ind for Patrick og Ene ind for Basso.
Ahlmann var helt skidt i Brøndby, så jeg kan ikke se nogen idé i at skifte på den plads. PK gjorde det fint defensivt, og var en ok spilstation offensivt. Og så længe Mæhle er så offensivt indstillet, som han er, er det ok med en mere tilbageholdende venstreback.

Jeg kan godt være usikker på, om Ene er klar til en start-plads. Men er han det, bør han få chancen på top i stedet for Basso.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af troelsh » 3. nov 2016, 13:18

BoT skrev:
Rams skrev:Enig vi har sådan set en fin trup, men der skal bringes fornyet tro ind i hovedet på spillerne, så de får troen på, at de kan få bolden i kassen. Med de brikker vi har, så er den eneste løsning på at bringe lidt optimisme ind i foretagenet, at vi får Ahlmann ind for Patrick og Ene ind for Basso.
Ahlmann var helt skidt i Brøndby, så jeg kan ikke se nogen idé i at skifte på den plads. PK gjorde det fint defensivt, og var en ok spilstation offensivt. Og så længe Mæhle er så offensivt indstillet, som han er, er det ok med en mere tilbageholdende venstreback.

Jeg kan godt være usikker på, om Ene er klar til en start-plads. Men er han det, bør han få chancen på top i stedet for Basso.
Ja det var tydeligt Ahlmann manglede kampform i Brøndby, derfor bliver det nok PK fra start.
De defensive problemer mod Brøndby var dog stort set kun i vores venstreside, hvor der var en åben motorvej i første halveg, det kan dog også skyldes Sloth skal lave nogle flere defensive løb

Tror på følgende lineup:


Gamen

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Gamen » 3. nov 2016, 13:30

BoT skrev:
Forskellen på sidste efterår og dette efterår er udelukkende, at vi dengang havde to angribere, der ramte deres livs form. Antallet af chancer er nogenlunde det samme - vi omsætter dem bare pt ikke, som vi gjorde for et år siden.
Noget simplificeret forklaring. Vi har spillet udmærket, uden at kunne score, de sidste 4-5 kampe. Men resten af efteråret (og resten af året i det hele taget), har været langt under niveau.

Og nej, forskellen er ikke kun angriberne. Dengang havde vi også masser af fart og kreativitet i spillet, og ikke mindst med bolden. Det har vi ikke på tilnærmelsesvis samme niveau længere.
Desuden har vi leveret i hobetal af personlige fejl defensivt, på trods af en meget mindre risikobetonet spillestil (bl.a. med ret defensivt indstillede backs).

At påstå PK gjorde det fint defensivt, til trods for at 80 % af alle Brøndby-chancer opstod i hans side hvor Johan Larsson havde uhyre nemt spil, virker også lidt søgt.
Som Bischoff også nævnte flere gange undervejs i kampen, så er det er stort problem at han spiller fejlvendt, og dermed heller ikke offensivt kan bidrage med noget som helst.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 3. nov 2016, 13:32

Iflg. Nordjyske kan Ene godt ligne en starter bedømt ud fra dagens afsluttende træning, Pohl og Meilinger er tvivlsomme grundet småskader.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af BoT » 3. nov 2016, 15:25

Gamen skrev:Noget simplificeret forklaring. Vi har spillet udmærket, uden at kunne score, de sidste 4-5 kampe. Men resten af efteråret (og resten af året i det hele taget), har været langt under niveau.

Og nej, forskellen er ikke kun angriberne. Dengang havde vi også masser af fart og kreativitet i spillet, og ikke mindst med bolden. Det har vi ikke på tilnærmelsesvis samme niveau længere.
Desuden har vi leveret i hobetal af personlige fejl defensivt, på trods af en meget mindre risikobetonet spillestil (bl.a. med ret defensivt indstillede backs).
Forskellen er i høj grad på udnyttelsen af chancer. Sidste sæson (og det var for hele sidste sæson - også det triste forår), lå vi nr. 3 i Superligaen over afslutninger per mål - mens vi nu ligger 3. sidst (og det ud af 14). Specielt i efteråret var Ene og Spalvis uhyggeligt skarpe, og lavede mål ofte ud af ingenting. Kampe, hvor modstanderen spillede mindst lige så godt som os og producerede lige så mange eller flere chancer, end os - især udesejrene mod AGF, SønderjyskE og Brøndby. Omvendt kunne hjemmekampen mod FCN let være blevet 4-1, ligesom vores kampe mod SønderjyskE, FCM og Brøndby kunne have kastet væsentligt flere point af sig. Og netop det faktum, at det især er de seneste kampe, hvor billedet ser sådan ud gør, at jeg ikke er så nervøs, som andre måske er.
Gamen skrev:At påstå PK gjorde det fint defensivt, til trods for at 80 % af alle Brøndby-chancer opstod i hans side hvor Johan Larsson havde uhyre nemt spil, virker også lidt søgt.
Som Bischoff også nævnte flere gange undervejs i kampen, så er det er stort problem at han spiller fejlvendt, og dermed heller ikke offensivt kan bidrage med noget som helst.
For det første vil jeg godt sætte spørgsmålstegn ved din påstand om, at 80% af alle Brøndby-chancer opstod i venstre side. For det andet er det ikke nødvendigvis kun backens ansvar, at der kommer gennembrud på siden. Hvis han fx spiller bag ved en kantspiller, der bestemt ikke har sine forcer i returløb og presspil, kan han meget let blive overløbet.

Besvar