Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 3. nov 2016, 15:42

Det bliver en kamp mellem to kriseramte hold. Todd har været hård i kritikken af egne spillere og det er allerede nu offentliggjort at målmanden, Jeppe Højbjerg er sat af.
Jonas Jensen spiller istedet jvf. Bold.dk

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af hje1980 » 3. nov 2016, 15:59

frederikshavneren skrev:Det bliver en kamp mellem to kriseramte hold. Todd har været hård i kritikken af egne spillere og det er allerede nu offentliggjort at målmanden, Jeppe Højbjerg er sat af.
Jonas Jensen spiller istedet jvf. Bold.dk
Forskellen er bare at Esbjerg har både en point OG spillemæssig krise. For vores vedkommende er det kun pointmæssigt, så for vores hold vil det hvert fald ikke give mening i at skifte for meget på holdet - udover at få en ind der kan ramme målet.

Kunne vi ikke skabe chancer - SÅ vil jeg for alvor være bekymret.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 3. nov 2016, 16:37

Truppen er udtaget, Ene og Flores er med, Pohl og Meilinger er ikke med pga. småskader:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... ekamp.aspx

Ser gerne følgende hold:

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Patrick
Børsting - Würtz - Risgård - Sloth
Flores
Bassogog

Tror det bliver en meget afvekslende kamp mellem to kriseramte hold. Resultatet tør jeg ikke spå om, det kan blive fugl eller fisk.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af FIDEL » 3. nov 2016, 17:36

hje1980 skrev:
frederikshavneren skrev:Det bliver en kamp mellem to kriseramte hold. Todd har været hård i kritikken af egne spillere og det er allerede nu offentliggjort at målmanden, Jeppe Højbjerg er sat af.
Jonas Jensen spiller istedet jvf. Bold.dk
Forskellen er bare at Esbjerg har både en point OG spillemæssig krise. For vores vedkommende er det kun pointmæssigt, så for vores hold vil det hvert fald ikke give mening i at skifte for meget på holdet - udover at få en ind der kan ramme målet.

Kunne vi ikke skabe chancer - SÅ vil jeg for alvor være bekymret.
Det er ligegyldigt i en sådan kamp imellem to formsvage hold. Her kan Esbjerg sagtens vinde med fight..

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af FIDEL » 3. nov 2016, 17:39

frederikshavneren skrev:Truppen er udtaget, Ene og Flores er med, Pohl og Meilinger er ikke med pga. småskader:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... ekamp.aspx

Ser gerne følgende hold:

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Patrick
Børsting - Würtz - Risgård - Sloth
Flores
Bassogog

Tror det bliver en meget afvekslende kamp mellem to kriseramte hold. Resultatet tør jeg ikke spå om, det kan blive fugl eller fisk.
Basso bør starte ude. Pohl er trods alt mere komplet og en god holdspiller.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2016, 17:41

FIDEL skrev:
frederikshavneren skrev:Truppen er udtaget, Ene og Flores er med, Pohl og Meilinger er ikke med pga. småskader:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... ekamp.aspx

Ser gerne følgende hold:

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Patrick
Børsting - Würtz - Risgård - Sloth
Flores
Bassogog

Tror det bliver en meget afvekslende kamp mellem to kriseramte hold. Resultatet tør jeg ikke spå om, det kan blive fugl eller fisk.
Basso bør starte ude. Pohl er trods alt mere komplet og en god holdspiller.
Som Frede skriver, saa er Pohl netop ikke med.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Rams » 3. nov 2016, 17:49

Personligt vil jeg hellere, at vi spiller med Ene, så lang tid han kan holde og så smide Basso ind til sidst. Bare det ikke ender med Ris på top.
In verbis simus faciles

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Gamling » 3. nov 2016, 18:24

Bassegog og Risgård bør starte på toppen - det er jo gået godt tidligere i sæsonen, så kan vi altid sætte en af de unge ind i maskinrummet sammen med Wurtz. Ene og Flores bør skånes mest muligt.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Rams » 3. nov 2016, 18:50

Der er landskampspause efter EfB kampen. Selvfølgelig skal vi ikke skåne nogen spillere, men netop toppe holdet mod en modstander, hvor der er gode chancer for point. Efter pausen venter FCK, der vil jeg hellere undvære nøglespillere i vores nuværende situation.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Yankee » 3. nov 2016, 19:35

Rams skrev:Der er landskampspause efter EfB kampen. Selvfølgelig skal vi ikke skåne nogen spillere, men netop toppe holdet mod en modstander, hvor der er gode chancer for point. Efter pausen venter FCK, der vil jeg hellere undvære nøglespillere i vores nuværende situation.
Omvendt skal vi heller ikke stille med to spillere, der kun kan holde en halvleg. Det kommer helt an på hvor længe man vurderer at de har luft til.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Hovedet » 3. nov 2016, 19:41

BoT skrev:
Hovedet skrev:
BoT skrev:
Hovedet skrev: Vi skal tilbage til forhistorisk tid for at finde en overbevisende sejr til AaB, så hvorfor i alverden den skulle komme her, kan jeg ikke se. Jeg ser det som et fuldstændigt åbent opgør, der kan ende med hvad som helst. Nu skal man ikke lægge alt for meget i Esbjergs besynderlige sammenbrud; sådan noget sker med ca. 10 års mellemrum, og resultatet af 2. halvleg i Aarhus er lige så repræsentativt for styrkeforholdet mellem Esbjerg og AGF som Brøndbys 7-0 sejr over AGF var for styrkeforholdet mellem de to klubber.
Forhistorisk tid må jo så være sidste sæson, hvor vi vandt 5 kampe med 3 mål eller mere.
Jaja, en lille poetisk overdrivelse. Og så var der vist engang en film, der hed "Sidste år er længe siden", og det er lige præcis den følelse, jeg sidder tilbage med i forhold til AaB. Derouten i hele 2016 har simpelthen været ufattelig, når man sammenligner med efteråret 2015.
Forskellen på sidste efterår og dette efterår er udelukkende, at vi dengang havde to angribere, der ramte deres livs form. Antallet af chancer er nogenlunde det samme - vi omsætter dem bare pt ikke, som vi gjorde for et år siden.
Jeg er selvfølgelig helt enig i, at vores spil f.eks. de seneste 4 kampe har været markant bedre, end det var i begyndelsen af sæsonen, hvor vi jo vadede i point. Sådan er fodbold jo så paradoksalt, og havde vi haft en angriber med tur i den, kunne de forgange 4 kampe have resulteret i 8-10 point fremfor det sølle ene, vi har fået. Vi burde have slået både SønderjyskE og navnlig Nordsjælland, og de to udekampe mod FCM og BIF kunne jo snildt have givet point på bedre dage. Meget af kritikken herinde er gået på vores defensiv, men hold da op hvor vi pt. mangler en afslutter. Det er selvfølgelig positivt, at Enebærbusken vender tilbage, men han kan jo ikke være klar efter halvanden måneds pause.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af FIDEL » 3. nov 2016, 22:46

Buzz Killington skrev:
FIDEL skrev:
frederikshavneren skrev:Truppen er udtaget, Ene og Flores er med, Pohl og Meilinger er ikke med pga. småskader:

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... ekamp.aspx

Ser gerne følgende hold:

Larsen
Mæhle - KP - Holgersson - Patrick
Børsting - Würtz - Risgård - Sloth
Flores
Bassogog

Tror det bliver en meget afvekslende kamp mellem to kriseramte hold. Resultatet tør jeg ikke spå om, det kan blive fugl eller fisk.
Basso bør starte ude. Pohl er trods alt mere komplet og en god holdspiller.
Som Frede skriver, saa er Pohl netop ikke med.
Min fejl...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. nov 2016, 02:45

Yankee skrev:
Rams skrev:Der er landskampspause efter EfB kampen. Selvfølgelig skal vi ikke skåne nogen spillere, men netop toppe holdet mod en modstander, hvor der er gode chancer for point. Efter pausen venter FCK, der vil jeg hellere undvære nøglespillere i vores nuværende situation.
Omvendt skal vi heller ikke stille med to spillere, der kun kan holde en halvleg. Det kommer helt an på hvor længe man vurderer at de har luft til.
Men én kan godt gå, synes jeg. Jeg ville helt afgjort starte med Ene på toppen, velvidende at han måske kun kan spille lidt mere end en halvleg, for vi har brug for der kommer til at ske noget nyt i vores offensiv, og vi kan virkelig få gavn af Enes energi. Jeg synes han fungerer langt bedre som starter end som indskifter. Derudover synes jeg det er oplagt at Børsting tager højrekanten, og giver endnu et skud energi til holdet. Jeg synes han begynder at ligne sig selv igen, og forhåbentlig kan han få noget der ligner en succesoplevelse.

Sloth på venstre midt, PK venstre back, Bassogog i front med Ene og Ahlmann og Flores som et par indskiftere der forhåbentlig kan gøre en forskel.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af birk » 4. nov 2016, 05:32

Hvad er ddt lige , der gør at du mener Børsting er ved at ligne sig selv ?
Manden har i princippet været pisse ringe hele 2016 , og hvordan man stadig kan være på U 21 landshold , er en stor gåde . Mener folk Ene kan starte inde , kan Jacob Ahlman også .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. nov 2016, 06:12

birk skrev:Hvad er ddt lige , der gør at du mener Børsting er ved at ligne sig selv ?
Manden har i princippet været pisse ringe hele 2016 , og hvordan man stadig kan være på U 21 landshold , er en stor gåde . Mener folk Ene kan starte inde , kan Jacob Ahlman også .
Jeg mente egentlig bare at der har været fremskridt i hans spil, ikke at han er på det niveau vi så fra ham da han var bedst. Men selv om han ikke helt rammer et super niveau, og stadig laver for mange fejl, så synes jeg han har noget i sit spil som vi har brug for... bl.a. at han kommer til farlige situationer i feltet, noget som vore midtbanespillere generelt ikke har været særligt gode til på det seneste. Alternativerne er vel iøvrigt ikke rigtigt tilstede til kampen, medmindre vi skal bringe Thellufsen eller ud i nogle skøre ting som at bringe Magnus Christensen centralt og skubbe Risgård derud. Jeg går ikke ud fra at Flores er klar til en hel kamp, men er han det, så er han selvfølgelig også et alternativ, selv om jeg nu vil foretrække at de spillere som kan spille i angrebet, rent faktisk er til rådighed som angribere til kampen, med tanke på mandefaldet. Derfor ville jeg starte med Flores på bænken.

Angående Ene, så synes jeg godt man kan sætte en enkelt mand i startopstillingen som man ved ikke kan spille hele kampen, men 2 eller 3 hvis vi også starter med Ahlmann og måske en Flores som vel heller ikke forventes at holde hele kampen efter hans skadespause - arrrh. Så skal vi da i hvert fald på forhånd aftale at vi ikke får skader, eller behov for taktiske udskiftninger.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 4. nov 2016, 08:16

Jeg er tryg ved, at vi har Flores og Sloth på venstrekant og Meilinger og Børsting på højrekant.

Børsting har helt klart vist fremgang de seneste kampe og jeg er hel tryg ved, at han spiller højrekanten i dag.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af BoT » 4. nov 2016, 08:53

Hovedet skrev: Jeg er selvfølgelig helt enig i, at vores spil f.eks. de seneste 4 kampe har været markant bedre, end det var i begyndelsen af sæsonen, hvor vi jo vadede i point. Sådan er fodbold jo så paradoksalt, og havde vi haft en angriber med tur i den, kunne de forgange 4 kampe have resulteret i 8-10 point fremfor det sølle ene, vi har fået. Vi burde have slået både SønderjyskE og navnlig Nordsjælland, og de to udekampe mod FCM og BIF kunne jo snildt have givet point på bedre dage. Meget af kritikken herinde er gået på vores defensiv, men hold da op hvor vi pt. mangler en afslutter. Det er selvfølgelig positivt, at Enebærbusken vender tilbage, men han kan jo ikke være klar efter halvanden måneds pause.
Enig. Men kan du ikke lade være med at kalde ham Enebærbusken? Jeg får lyst til at klippe mine øjne ud med en saks, hver gang jeg ser det.

Gamen

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Gamen » 4. nov 2016, 09:18

FlæskeFrank skrev:
Børsting har helt klart vist fremgang de seneste kampe og jeg er hel tryg ved, at han spiller højrekanten i dag.
Han havde en formidabel første sæson, og siden da har pilen kun peget en vej - nedad. Jeg har mine tvivl om hvorvidt det er en spiller der vil være i AaB i fremtiden, dertil er han simpelthen stagneret for meget i sin udvikling. Der er lidt for meget Patrick Kristensen over ham - ingen spidskompetencer, men en udmærket arbejdsmentalitet. Han er bare for "grå" til at være kantspiller i AaB. Ikke særligt hurtig, ikke en dygtig afslutter, ikke noget teknisk vidunder heller - men til gengæld kan man altid være sikker på at han arbejder 100 % for holdet, og tager de nødvendige frispark der skal tages. Det er bare ikke noget man vinder priser for, og ej heller noget der bringer os det vi har brug for fra kant-positionen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Pastorius » 4. nov 2016, 09:20

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Børsting har helt klart vist fremgang de seneste kampe og jeg er hel tryg ved, at han spiller højrekanten i dag.
Han havde en formidabel første sæson, og siden da har pilen kun peget en vej - nedad. Jeg har mine tvivl om hvorvidt det er en spiller der vil være i AaB i fremtiden, dertil er han simpelthen stagneret for meget i sin udvikling. Der er lidt for meget Patrick Kristensen over ham - ingen spidskompetencer, men en udmærket arbejdsmentalitet. Han er bare for "grå" til at være kantspiller i AaB. Ikke særligt hurtig, ikke en dygtig afslutter, ikke noget teknisk vidunder heller - men til gengæld kan man altid være sikker på at han arbejder 100 % for holdet, og tager de nødvendige frispark der skal tages. Det er bare ikke noget man vinder priser for, og ej heller noget der bringer os det vi har brug for fra kant-positionen.
Tager jeg helt fejl i at, dengang han havde flere gode præstationer, spillede han højre kant og ikke venstre?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, 04.05.2016

Indlæg af Pastorius » 4. nov 2016, 09:21

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Børsting har helt klart vist fremgang de seneste kampe og jeg er hel tryg ved, at han spiller højrekanten i dag.
Han havde en formidabel første sæson, og siden da har pilen kun peget en vej - nedad. Jeg har mine tvivl om hvorvidt det er en spiller der vil være i AaB i fremtiden, dertil er han simpelthen stagneret for meget i sin udvikling. Der er lidt for meget Patrick Kristensen over ham - ingen spidskompetencer, men en udmærket arbejdsmentalitet. Han er bare for "grå" til at være kantspiller i AaB. Ikke særligt hurtig, ikke en dygtig afslutter, ikke noget teknisk vidunder heller - men til gengæld kan man altid være sikker på at han arbejder 100 % for holdet, og tager de nødvendige frispark der skal tages. Det er bare ikke noget man vinder priser for, og ej heller noget der bringer os det vi har brug for fra kant-positionen.
Tager jeg helt fejl i at, dengang han havde flere gode præstationer, spillede han højre kant og ikke venstre?
Pointen er, at jeg godt kunne tænke mig at se ham på Meilingers plads, mens Mæhle spiller højre back.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar