Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Funky » 25. nov 2016, 23:07

Pastorius skrev:
Hvis LS starter med Holger og KP næste gang, forventer jeg at Gaarde tager ham i hoved' og røv og hælder ham ud af stadion inden kampen fløjtes igang.
Det tror jeg som sagt heller ikke kommer til at ske.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Buzz Killington » 25. nov 2016, 23:23

Paa highlights ser Boersting forresten mere fit ud end tidligere. Eller rettere, det virker som om hans muskler er blevet justeret en smule, saa han ikke slaeber rundt paa alt for meget unoedvendig vaegt. Bruhn og ham gik paa et eller andet underligt pumpertrip efter kampene i europa-league, og resultatet var at de var langt mindre bevaegelige. Godt at vi har faaet en fuldtids fitness coach der kan banke noget omtanke ind i deres traeningsprogram.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af AK48hamas » 25. nov 2016, 23:44

Man må bare sige at Børsting viser en koldblodighed foran mål som vi i den grad har manglet. Kan godt lide ideen med ham som angriber.

Selvom vi vandt, så var der virkelige mange overraskende dispositioner fra Søndergaard!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Uldahl » 25. nov 2016, 23:48

UPS d en så jeg ikke komme. Og LS skiftede sgu taktik også, det var lige som at se SJE i gamle dage. Dejligt at se Børsting comeback, han gjorde det godt.

Vi var svine heldige at blive sat igang af et selv mål, uden det var det blevet en meget andreledes kamp. Pyt det tager jeg gerne med, :aabfan:

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Klaus » 26. nov 2016, 00:09

Jeg ved sgu snart ikke... Turen hjem var betydeligt sjovere end længe, men det kan ikke bortforklares, at vi også var lidt heldige. Set fra min stol lignede det, at Randers blev snydt for et straffe i slutminutterne. Jeg var også lettere irriteret over, at vi stillede os så langt tilbage i 2. halvleg. Ja, jeg ved godt vi var farlige på et par kontraer. Men at overlade bolden så meget til modstanderne, når man har noget der ligner en komfortabel føring, er ikke smart og da slet ikke på hjemmebane.

Jeg undrede mig ærlig talt også lidt over udskiftningerne. Bassogog havde en relativ dårlig kamp, og Ene burde vel have haft 2. halvleg. Det undrede mig også, at Sloth ikke fik chancen i stedet for Risgård. Risgaard var tydeligt overmatchet af Thomsen ude på kanten, hvor han ikke kom frem til meget. Gad vide, hvorfor man vælger at sætte et par af de mest rutinerede spillere helt af til sådan en vigtig kamp????

Til gengæld var det en sand glæde at se Børsting spille en rigtig god kamp. Og vi kan også passende give Nikolaj sin kæmpe del af æren for at vi endelig fik 3 points.

Det taktiske oplæg.... Tjaaa, bom, bom. Vinderen har altid ret, og jeg ved heller ikke helt om man egentlig kan tillade sig at forlange mere fra et hold drænet for selvtillid. Men i min bog burde vi normalt på hjemmebane turde lægge et større pres på et hold som Randers.

Sjældent har jeg set så stor glæde på banen som efter denne kamp. Det var helt tydeligt at spillerne var seriøst bange for igen at smide det hele væk. Lad os nu håbe at denne succesoplevelse lever i deres hoveder på tirsdag :-)

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af AK48hamas » 26. nov 2016, 00:14

Samtidigt prøvede vores to assistent trænere forgæves at ruske op i Risgaard som tydeligt ingen respekt har for en U19træner samt en gammel hold kammerat på hans egen alder.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Buzz Killington » 26. nov 2016, 00:15

AK48hamas skrev:Samtidigt prøvede vores to assistent trænere forgæves at ruske op i Risgaard som tydeligt ingen respekt har for en U19træner samt en gammel hold kammerat på hans egen alder.
Hvad specifikt henviser du til?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. nov 2016, 00:29

Personligt er jeg lodret ligeglad med at vi parkerer bussen i bedste Chelsea stil i dag, lige nu drejer det sig bare om at få nogle point i hus, og skabe et bedst muligt udgangspunkt til foråret, hvor en lang opstart forhåbentligt kan gøre underværker for holdet, uanset hvem der så er træner.

Børsting i angrebet viste sig at være enormt godt set, når nu vi ikke kan mønstre en eneste angriber som kan spille en hel fodboldkamp, og generelt synes jeg det var forfriskende og modigt af Søndergaard at ryste posen, og tage et markant anderledes udgangspunkt end vi normalt vil se, også med udskiftningerne mod slut som selvfølgelig var udpræget defensive, så vi fik noget nærkampsstyrke og højde ind med Mæhle, Abildgaard og Pohl. Jeg sidder med en følelse af at det var voldsomt vigtigt at den her holdt hjem, og jeg synes egentlig det var ret fortjent... vi har trods alt to på træværket, en som reddes af en markspiller på stregen, og Bassogogs utrolige afbrænder. Et AaB hold i normal psykisk tilstand havde lukket den kamp før det kunne nå at blive spændende.

Stærk kamp af Børsting, som må være MOM, det var sgu godt at se både ham og Blåbjerg rejse sig. Derudover var jeg imponeret over Magnus Christensens defensive indsats, og iøvrigt også af hans vildskab, jeg er overbevist om at han erobrede langt flere bolde i kampen end Würtz, mens det jo til gengæld absolut ikke gik så godt med at skille sig af med bolden.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af NIN » 26. nov 2016, 09:26

Før det hele nu bobler over af eufori, glæde og forløsning over den tiltrængte sejr, så synes jeg vi bør huske på, at andre AaB fans fik deres weekend og kommende uge ødelagt. Trofaste fans, der er kommet i både 50,75 ja for nogles vedkommende 120 år på stadion. Fans der desperate prøver at komme af med sæsonkort, fans der ikke kan gå i fred ud at blive tilbudt billetter til kampene, hvor de end viser sig. Husk på, er der nogle der vinder, er der andre der taber. Der skal være plads til os alle.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Dalbjerg » 26. nov 2016, 09:38

Jeg kan ikke lade være med at sidde med en følelse af, at svenskeren havde startet inde, hvis han ikke var blevet syg..

I det mindst må man så håbe, at selvom Søndergaard evt. blev tvunget ud i ændringen, at han så kan se, at han ikke skal falde tilbage til hans rygradsreaktion, og sætte de rutineret på hold, bare fordi de er rutineret..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Buzz Killington » 26. nov 2016, 10:00

NIN skrev:Før det hele nu bobler over af eufori, glæde og forløsning over den tiltrængte sejr, så synes jeg vi bør huske på, at andre AaB fans fik deres weekend og kommende uge ødelagt. Trofaste fans, der er kommet i både 50,75 ja for nogles vedkommende 120 år på stadion. Fans der desperate prøver at komme af med sæsonkort, fans der ikke kan gå i fred ud at blive tilbudt billetter til kampene, hvor de end viser sig. Husk på, er der nogle der vinder, er der andre der taber. Der skal være plads til os alle.
Jeg hader "enig-knap" rygklapper-indlaeg, og det skal aldrig gentage igen. Men det er sgu en solid omgang sarkasme. Jeg syntes ellers du var begyndt at falde lidt af paa den.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Lindvang » 26. nov 2016, 10:52

Maglau skrev:
Califfen skrev:
Tyskeren skrev:
Califfen skrev:
Gamen skrev:Magnus Christensen i øvrigt med en del fejlaflveringer indtil videre. Man må håbe for AaB at han kommer lidt bedre med.
Han er virkelig også overvurderet.

Bizart, at han spiller fremfor Sloth, som på alle parametre er bedre.
Sloth er en mand med meninger og det er Lars S jo ikke meget for... Man savner Sloth på banen - klart bedste pasningsspiller!
Haha ja der er nok noget om det.
Nu har Abildgård åbenbart også overhalet Sloth. Det er jo grotesk
Forklar lige hvad grotesk der er ved at er ungt AaB talent har overhalet en spiller købt udefra
Det groteske er, at han jo ikke en skid har overhalet Sloth på hverken kvalitet eller evner. Så jo, det er ikke blot grotesk, men direkte bizart. Drop pladderromantikken, og forhold dig til virkeligheden.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Maglau » 26. nov 2016, 11:02

Lindvang skrev:
Maglau skrev:
Califfen skrev:
Tyskeren skrev:
Califfen skrev:
Gamen skrev:Magnus Christensen i øvrigt med en del fejlaflveringer indtil videre. Man må håbe for AaB at han kommer lidt bedre med.
Han er virkelig også overvurderet.

Bizart, at han spiller fremfor Sloth, som på alle parametre er bedre.
Sloth er en mand med meninger og det er Lars S jo ikke meget for... Man savner Sloth på banen - klart bedste pasningsspiller!
Haha ja der er nok noget om det.
Nu har Abildgård åbenbart også overhalet Sloth. Det er jo grotesk
Forklar lige hvad grotesk der er ved at er ungt AaB talent har overhalet en spiller købt udefra
Det groteske er, at han jo ikke en skid har overhalet Sloth på hverken kvalitet eller evner. Så jo, det er ikke blot grotesk, men direkte bizart.
Så er der kun to muligheder 1)LS og AaBs trænerteamet stiller bevidst med et dårligere hold end muligt for at skade klubben 2) debatørerne her på siden har mere kendskab til de enkelte spilleres formåen og form samt evne til at udføre opgaverne på banen indenfor rammerne af den lagte taktik.
mulighed 1 så er jeg skræmt og 2 så er beæret over at være i samme forum som mennesker med den viden og indsigt
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af 9520AaB » 26. nov 2016, 11:03

Risgaard som stort set alle her på siden ikke syntes gjorde det godt i går, er en af de bedste AaB'er ifølge Nordjydske, BT og EB.
Sandt for dyden, syntes jeg heller ikke at det var hans bedste kamp, men hvad ved jeg??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af 9520AaB » 26. nov 2016, 11:04

For øvrigt kunne det være en ide, at Weber sponsorede nogle terrassevarmere, hold kæft jeg frøs i går, tror allerede at Randers har introduceret ideen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Funky » 26. nov 2016, 11:22

9520AaB skrev:Risgaard som stort set alle her på siden ikke syntes gjorde det godt i går, er en af de bedste AaB'er ifølge Nordjydske, BT og EB.
Sandt for dyden, syntes jeg heller ikke at det var hans bedste kamp, men hvad ved jeg??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han var manden bag 2. mål. Genial frispilning af Børsting, som også skal roses for at tage løbet, have timingen, og coolness i afslutningen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Kristian » 26. nov 2016, 11:27

Lindvang skrev:
Maglau skrev:
Califfen skrev:
Tyskeren skrev:
Califfen skrev:
Gamen skrev:Magnus Christensen i øvrigt med en del fejlaflveringer indtil videre. Man må håbe for AaB at han kommer lidt bedre med.
Han er virkelig også overvurderet.

Bizart, at han spiller fremfor Sloth, som på alle parametre er bedre.
Sloth er en mand med meninger og det er Lars S jo ikke meget for... Man savner Sloth på banen - klart bedste pasningsspiller!
Haha ja der er nok noget om det.
Nu har Abildgård åbenbart også overhalet Sloth. Det er jo grotesk
Forklar lige hvad grotesk der er ved at er ungt AaB talent har overhalet en spiller købt udefra
Det groteske er, at han jo ikke en skid har overhalet Sloth på hverken kvalitet eller evner. Så jo, det er ikke blot grotesk, men direkte bizart. Drop pladderromantikken, og forhold dig til virkeligheden.
Enig, det er helt grotesk at Sloth er distanceret af Abildgaard og Christensen i LS øjne. Christensen lavede da så mange fejlafleveringer i går og kunne ikke holde på bolden. Det er sq til at blive idiot af, at man ikke bruge dem der rent faktisk kan spille bold.
------------------
mvh Kristian

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Martino » 26. nov 2016, 11:38

9520AaB skrev:Risgaard som stort set alle her på siden ikke syntes gjorde det godt i går, er en af de bedste AaB'er ifølge Nordjydske, BT og EB.
Sandt for dyden, syntes jeg heller ikke at det var hans bedste kamp, men hvad ved jeg??


Sent from my iPhone using Tapatalk
PK fik 4 i Nordjyske. I rest my case.
Jeg savner Winsnes

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Lindvang » 26. nov 2016, 11:50

Maglau skrev:
Lindvang skrev:
Maglau skrev:
Califfen skrev:
Tyskeren skrev:
Califfen skrev:
Han er virkelig også overvurderet.

Bizart, at han spiller fremfor Sloth, som på alle parametre er bedre.
Sloth er en mand med meninger og det er Lars S jo ikke meget for... Man savner Sloth på banen - klart bedste pasningsspiller!
Haha ja der er nok noget om det.
Nu har Abildgård åbenbart også overhalet Sloth. Det er jo grotesk
Forklar lige hvad grotesk der er ved at er ungt AaB talent har overhalet en spiller købt udefra
Det groteske er, at han jo ikke en skid har overhalet Sloth på hverken kvalitet eller evner. Så jo, det er ikke blot grotesk, men direkte bizart.
Så er der kun to muligheder 1)LS og AaBs trænerteamet stiller bevidst med et dårligere hold end muligt for at skade klubben 2) debatørerne her på siden har mere kendskab til de enkelte spilleres formåen og form samt evne til at udføre opgaverne på banen indenfor rammerne af den lagte taktik.
mulighed 1 så er jeg skræmt og 2 så er beæret over at være i samme forum som mennesker med den viden og indsigt
Der er faktisk en tredje mulighed også, som du ikke synes at have taget i betragtning: At Søndergaard har en fodboldfilosofi, som ikke just er kreativt tænkende, taktisk offensiv og sprudlende i spil. Altså, at det ikke handler om dit barnagtige udbrud med, at han bevidst vil skade klubben.

Og skal vi så steppe up fra Grøn Stue nu?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Buzz Killington » 26. nov 2016, 12:04

Lindvang skrev:
Maglau skrev:
Lindvang skrev:
Maglau skrev:
Califfen skrev:
Tyskeren skrev:
Sloth er en mand med meninger og det er Lars S jo ikke meget for... Man savner Sloth på banen - klart bedste pasningsspiller!
Haha ja der er nok noget om det.
Nu har Abildgård åbenbart også overhalet Sloth. Det er jo grotesk
Forklar lige hvad grotesk der er ved at er ungt AaB talent har overhalet en spiller købt udefra
Det groteske er, at han jo ikke en skid har overhalet Sloth på hverken kvalitet eller evner. Så jo, det er ikke blot grotesk, men direkte bizart.
Så er der kun to muligheder 1)LS og AaBs trænerteamet stiller bevidst med et dårligere hold end muligt for at skade klubben 2) debatørerne her på siden har mere kendskab til de enkelte spilleres formåen og form samt evne til at udføre opgaverne på banen indenfor rammerne af den lagte taktik.
mulighed 1 så er jeg skræmt og 2 så er beæret over at være i samme forum som mennesker med den viden og indsigt
Der er faktisk en tredje mulighed også, som du ikke synes at have taget i betragtning: At Søndergaard har en fodboldfilosofi, som ikke just er kreativt tænkende, taktisk offensiv og sprudlende i spil. Altså, at det ikke handler om dit barnagtige udbrud med, at han bevidst vil skade klubben.

Og skal vi så steppe up fra Grøn Stue nu?
Den er daekket ind under 2)
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar