Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af De Fem » 30. nov 2016, 19:56

Gamen skrev:
De Fem skrev:Hvad skulle det tillokkende være ved at komme i et slutspil, hvis vi lige klarer os ind som nr. seks?
At vi holder vores målsætning.
Du er den perfekte mellemleder!!!

Gamen

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Gamen » 30. nov 2016, 22:34

seamann skrev:
Forår og efterår skal ses hver for sig, da det er en markant ændret trup i efteråret. Og i efteråret har der været perioder med godt/ok spil (hvor vi har tabt) og perioder med skidt spil (men mange point) - og selvfølgelig enkelte kampe hvor spil og udkomme har hængt sammen. Så den med perioden er såmænd god nok.

Men hvis omklædningsrummet er tabt, som du skriver, skal der selvfølgelig ske ændringer.
Det er da bedøvende ligegyldigt. Man kunne også argumentere for at vi i foråret spillede med 3 blinde passagerer - spillere der allerede spillede som om de var ex-AaB'ere og i hvert fald ikke havde hovedet med.
Faktum er at vi har leveret to pinlige halvsæsoner - i den ene smed vi sikker europæisk deltagelse væk, og i den anden har vi klaret os miserabelt både mål-, point- og spillemæssigt, samt ligger til at misse målsætningen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Buzz Killington » 30. nov 2016, 23:55

Patmand skrev: Kan du dokumentere, at det forholder sig som du skriver?
Eller er det bare grebet ud af den blaa luft.

Hvis ikke du kan fremlaegge overbevisende dokumentation for din fremfoerte paastand, saa ser jeg ingen anden udvej end at antage, at AaB ikke har forbedret sig i det defensive.
Hvis du er uenig i paastanden om at vi i de sidste par kampe har praesteret bedre defensivt, end i de forrige, saa vil jeg ikke forsoege at pille ved den. Men, i den mere pedantiske afdeling, saa kan du ikke bare antage negationen er tilfaeldet, blot fordi en paastand ikke er dokumenteret.

edit: Hey Patmand, skriv sgu da æ ø å saa man kan forstaa det i stedet for det der udlaendingepis.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. dec 2016, 01:23

Jeg synes det er for simpelt udelukkende at pege fingrene mod Søndergaard, for som jeg ser det er der mange grunde til vi har haft et skidt efterår.

1. Sommerindkøbene:

Jeg synes sådan set der er købt dygtige spillere (minus Holgersson, hvis hans niveau er hvad vi ser), men de har ikke været i stand til for alvor at sætte præg på efteråret. Hverken Flores, Meilinger eller Sloth var indkøb som fra dag 1 kunne forventes at være på et niveau hvor de var klare forstærkninger. Meilinger og Sloth kom fra lange ophold på bænken, og Flores har vi stadig ikke set noget fra, dels på grund af skader, men også fordi det nødvendigvis tager tid for ham at falde til, og falde ind i den måde vi spiller på. Jeg synes ikke der er nogen tegn på at de tre er dårlige signinger, men jeg synes man undervurderede nødvendigheden af at få spillere ind som kunne være forstærkninger fra dag et.

2. Skaderne:

Ene og Ahlmann har stort set været ude hele efteråret, Pohl missede en meget lang periode med sin sygdom, og er vel først ved at nærme sig sin form. Derudover har Grønning været skadet det halve af efteråret.

3. Formnedgangene:

Børsting er ved at finde sig selv efter en lang periode hvor han slet ikke kunne få det til at fungere, og han er vel den som springer mest i øjnene. Men også Blåbjergs helt vanvittige formdyk, og præstationer fra nøglespillere som Würtz, Risgård og Larsen som har været langt under hvad man bør kunne forvente af dem, springer i øjnene. Dette punkt peger selvfølgelig i stor grad mod trænere, og stiller i mine øjne også (igen) spørgsmålstegn ved om man har det rigtige setup når det gælder spillernes psykiske tilstand.


- Der er altså forskellige grunde til det, men vi har vel ikke set to kamp træk i hele efteråret hvor en eneste offensivspiller har præsteret, og Bassogog må faktisk være den eneste som har præsteret nogenlunde stabilt, dog uden at være tilstrækkeligt målfarlig. De offensive muligheder for træneren har altså i høj grad været begrænsede, og jeg synes faktisk han skal have ros for at have sadlet totalt om i de sidste par kampe. Ikke at det på nogen som helst måde bør være noget som peger længere ud i fremtiden, men tiden til vinterpausen er så kort at det i mine øjne ikke ville give mening at arbejde langsigtet med offensive setups og tanker, når spillerne som skal benyttes ikke er tilstede.

Når jeg er enig i at der skal en ny træner til, handler det mere om de ting som skete tidligere i sæsonen, og hvordan der mangler en linje i hvor holdet skal hen. Jeg kan simpelthen ikke se hvor det er han vil have den nuværende trup til at ende, og jeg synes der har manglet konsekvens og en klar ide med hvorfor vi har stillet op som vi har gjort. Vi har f.eks. set Risgård på samtlige pladser på midtbanen, og som angriber på et tidspunkt hvor der var alternativer, mens vi så sadskilte vores eneste virkeligt stærke kort - Würtz og Risgård på den centrale. Generelt har vi bare ikke set tegninger til hvordan holdet skal se ud fremover her i efteråret, og jeg har absolut ingen anelse om hvordan det egentlig er ideen at man vil stille op, hvis alle mand skulle være klar... Ene + Bassogog eller Flores som første angribere er klart mit største kritikpunkt, og samtidig er det syn man har på de tre som angribere som jeg ser det den helt store grund til at vores trup, rent offensivt, ikke er skruet rigtigt sammen i øjeblikket.

Anyways - konklusionen må være at skifte træner, og at vi skal have en fuldblodsangriber ind til vinter som i-god-tids-afløser for Ene, som må skulle videre til sommer. Derudover skal vi have den leder til forsvaret som vi troede vi fik i sommer. En anden konklusion synes jeg må være at på trods af at vi har hentet 3 spillere ind i sommer som ser ud til at kunne blive gevinster på sigt, så læste man behovene forkert, både i forhold til at have for stor udskiftning på samme tid, og i forhold til at de spillere man hentede ikke for alvor har kunnet gøre en forskel endnu.

En våd drøm ville iøvrigt være et engelsk inspireret setup med Hamren som manager og Kuhn som first team coach når vi starter foråret op, men chancerne for det er nok forholdsvist minimale. Jeg er nu på den anden side ikke så afvisende over at prøve Kuhn af som cheftræner som jeg har været, for vi har måske mere brug for at finde tilbage til den rigtige kurs end vi har brug for udvikling lige nu... og Kuhn har vi stensikkert brug for.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Patmand » 1. dec 2016, 05:31

Buzz Killington skrev:
Patmand skrev: Kan du dokumentere, at det forholder sig som du skriver?
Eller er det bare grebet ud af den blaa luft.

Hvis ikke du kan fremlaegge overbevisende dokumentation for din fremfoerte paastand, saa ser jeg ingen anden udvej end at antage, at AaB ikke har forbedret sig i det defensive.
Hvis du er uenig i paastanden om at vi i de sidste par kampe har praesteret bedre defensivt, end i de forrige, saa vil jeg ikke forsoege at pille ved den. Men, i den mere pedantiske afdeling, saa kan du ikke bare antage negationen er tilfaeldet, blot fordi en paastand ikke udokumenteret.

edit: Hey Patmand, skriv sgu da æ ø å saa man kan forstaa det i stedet for det der udlaendingepis.
Ha ha! Men jeg er rent faktisk et smut ude af landet pt. :D

Jeg mente det var tid du smagte din egen medicin.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Pastorius » 1. dec 2016, 12:15

Jesper Schmidt skrev: 1. Sommerindkøbene:
Der mener jeg Søndergaard har et ansvar. JEg går ud fra at han i en eller anden udstrækning er taget med på råd. I så fald er det katastroflat at man ikke kan bruge fx. Sloth, som er kommet med lige nøjagtig det man har kunnet forvente han ville komme med.
Meilinger ser ud til at være god nok, men alligevel fungerer han ringere og ringere. Så undrer det mit at han på trods af han har slået de bedste dødbolde i lang tid i AaB, blev skubbet til side når Ene (som ikke har dslået et ordentlig dødbolde i mands minde) var på banen

Der er nogen ting på det hold der ikke fungerer og det er trænerens ansvar at håndtere det - også når der bliver rusket lidt op i hierarkiet.
Jesper Schmidt skrev: 2. Skaderne:
Det ser ud til at AaB har adresseret den del.
Jesper Schmidt skrev: 3. Formnedgangene:
Formnedgange kan have nogle få årsager. Det kan være fysisk form (Det mener jeg ikke det er) og så kan det være problemer med at finde sin rolle på holdet (fx ved pladsskifte) eller personlige problemer der flytter fokus.

De sidste to mener jeg også falder tilbage på chefen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Gamen » 1. dec 2016, 12:24

Pastorius skrev: Der mener jeg Søndergaard har et ansvar. JEg går ud fra at han i en eller anden udstrækning er taget med på råd. I så fald er det katastroflat at man ikke kan bruge fx. Sloth, som er kommet med lige nøjagtig det man har kunnet forvente han ville komme med.
Meilinger ser ud til at være god nok, men alligevel fungerer han ringere og ringere. Så undrer det mit at han på trods af han har slået de bedste dødbolde i lang tid i AaB, blev skubbet til side når Ene (som ikke har dslået et ordentlig dødbolde i mands minde) var på banen

Der er nogen ting på det hold der ikke fungerer og det er trænerens ansvar at håndtere det - også når der bliver rusket lidt op i hierarkiet.
Et mini-ansvar, ja. Men vi husker vel alle, hvordan han ivrigt efterlyste en angriber op mod vinduets afslutning uden at få det. Gaarde må også siges at være vingeskudt, hvis Søndergaard ryger.
Han har skabt et ret dårligt udgangspunkt for at leve op til klubbens 3-årige strategi, valgte den åbenlyst forkerte træner efter en noget besynderlig proces og har indkøbt en forsvarsleder der er ubeskriveligt ringe, trods et halvt års tid til at finde den rigtige.

Gamen

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Gamen » 1. dec 2016, 12:29

Pastorius skrev: Det kan være fysisk form (Det mener jeg ikke det er) og så kan det være problemer med at finde sin rolle på holdet (fx ved pladsskifte) eller personlige problemer der flytter fokus.

De sidste to mener jeg også falder tilbage på chefen.
Nu har Jesper Schmidt jo godt nok før været ude efter mig for at lægge for meget i spillernes udtalelser, men jeg mener nu at Risgård sagde ret tydeligt hvad ét af problemerne var, da han blev spurgt efter Sønderjyske-kampen.
Netop at han har været fejlplaceret, eller i perioder blevet bedt om at spille som en art 6'er - noget der ikke ligefrem har gjort noget godt for hans spil (eller holdet). Og at de har haft diskussioner om det ham og træneren. Jeg kan godt forestille mig at det kan afføde frustration, også når det gælder for andre spillere - f.eks. Sloth.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Pastorius » 1. dec 2016, 12:32

Gamen skrev:
Et mini-ansvar, ja. Men vi husker vel alle, hvordan han ivrigt efterlyste en angriber op mod vinduets afslutning uden at få det. Gaarde må også siges at være vingeskudt, hvis Søndergaard ryger.
Han har skabt et ret dårligt udgangspunkt for at leve op til klubbens 3-årige strategi, valgte den åbenlyst forkerte træner efter en noget besynderlig proces og har indkøbt en forsvarsleder der er ubeskriveligt ringe.
Slet ikke enig. At man har efterlyst endnu en spiller er da ingen undskyldning for at de spillere man har fået, slet ikke er kommet til at fungere.

Som sagt mener jeg ikke at Søndergaard skal falde på resultaterne (alene i hvert fald). Han skal falde på at han ikke prøver at komme ud af krisen i den ånd AaB gerne vil arbejde. Vi skal ikke spille med en tung boksangriber (som vist var det han efterlyste, og som mange herinde også gerne vil have). Det er fint vi får en der kan tonse den ind fra feltet, men han skal først og fremmest kunne være med i spillet på banen. Det er spillet på banen der ikke fungerer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Gamen » 1. dec 2016, 12:36

Pastorius skrev:
Slet ikke enig. At man har efterlyst endnu en spiller er da ingen undskyldning for at de spillere man har fået, slet ikke er kommet til at fungere.

Som sagt mener jeg ikke at Søndergaard skal falde på resultaterne (alene i hvert fald). Han skal falde på at han ikke prøver at komme ud af krisen i den ånd AaB gerne vil arbejde. Vi skal ikke spille med en tung boksangriber (som vist var det han efterlyste, og som mange herinde også gerne vil have). Det er fint vi får en der kan tonse den ind fra feltet, men han skal først og fremmest kunne være med i spillet på banen. Det er spillet på banen der ikke fungerer.
Det ændrer da ikke på, at de to største mangler på holdet er A: en angriber med kvalitet (og kvalitet er ikke at man har scoret 20 mål på U-niveau) og B: en forsvarsgeneral med Superliga-niveau.
Derudover mangler vi simpelthen fart og dynamik på holdet, særligt på vores kanter. Meilinger er langsom og kan ikke udfordre, og Flores har heller ikke vist noget særligt mand-mod-mand, uanset hvor meget folk herinde prøver at hype hans præstationer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Pastorius » 1. dec 2016, 12:52

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Slet ikke enig. At man har efterlyst endnu en spiller er da ingen undskyldning for at de spillere man har fået, slet ikke er kommet til at fungere.

Som sagt mener jeg ikke at Søndergaard skal falde på resultaterne (alene i hvert fald). Han skal falde på at han ikke prøver at komme ud af krisen i den ånd AaB gerne vil arbejde. Vi skal ikke spille med en tung boksangriber (som vist var det han efterlyste, og som mange herinde også gerne vil have). Det er fint vi får en der kan tonse den ind fra feltet, men han skal først og fremmest kunne være med i spillet på banen. Det er spillet på banen der ikke fungerer.
Det ændrer da ikke på, at de to største mangler på holdet er A: en angriber med kvalitet (og kvalitet er ikke at man har scoret 20 mål på U-niveau) og B: en forsvarsgeneral med Superliga-niveau.
Derudover mangler vi simpelthen fart og dynamik på holdet, særligt på vores kanter. Meilinger er langsom og kan ikke udfordre, og Flores har heller ikke vist noget særligt mand-mod-mand, uanset hvor meget folk herinde prøver at hype hans præstationer.
Gaarde har lavet ét miss i min øjne, og det er Holgersen. Om Søndergaard har været med inde over den beslutning ved jeg ikke. Men jeg kan ikke dømme hårdere end at jeg ikke selv så det dengang (det skal du have kredit for, at du gjorde).

De andre mener jeg stadig burde kunne fungere, og tror på de kan komme til det under en anden træner. Vores angrebsmæssige mangler mener jeg også vi kunne have gjort meget for at kompensere for, men det er ikke sket.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af 9520AaB » 1. dec 2016, 13:27

Af spillere mangler vi imo:
1. En angriber, hvor man ved der ind imellem er garanti for et mål, om han er stor/lille, hurtig/langsom kommer an på hvordan vi spiller. Jeg er ligeglad, han skal bare score.
2. En midterforsvarer, Holgersson dur ikke, jeg tror stadig at KP eller Blåbjerg bliver bedre.
3. Højreback, det problem er altså ikke løst endnu, blot fordi PK spiller 1 hæderlig kamp, og Mæhle spiller 2 hæderlige kampe.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Forza » 1. dec 2016, 13:39

Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Slet ikke enig. At man har efterlyst endnu en spiller er da ingen undskyldning for at de spillere man har fået, slet ikke er kommet til at fungere.

Som sagt mener jeg ikke at Søndergaard skal falde på resultaterne (alene i hvert fald). Han skal falde på at han ikke prøver at komme ud af krisen i den ånd AaB gerne vil arbejde. Vi skal ikke spille med en tung boksangriber (som vist var det han efterlyste, og som mange herinde også gerne vil have). Det er fint vi får en der kan tonse den ind fra feltet, men han skal først og fremmest kunne være med i spillet på banen. Det er spillet på banen der ikke fungerer.
Det ændrer da ikke på, at de to største mangler på holdet er A: en angriber med kvalitet (og kvalitet er ikke at man har scoret 20 mål på U-niveau) og B: en forsvarsgeneral med Superliga-niveau.
Derudover mangler vi simpelthen fart og dynamik på holdet, særligt på vores kanter. Meilinger er langsom og kan ikke udfordre, og Flores har heller ikke vist noget særligt mand-mod-mand, uanset hvor meget folk herinde prøver at hype hans præstationer.
Gaarde har lavet ét miss i min øjne, og det er Holgersen. Om Søndergaard har været med inde over den beslutning ved jeg ikke. Men jeg kan ikke dømme hårdere end at jeg ikke selv så det dengang (det skal du have kredit for, at du gjorde).

De andre mener jeg stadig burde kunne fungere, og tror på de kan komme til det under en anden træner. Vores angrebsmæssige mangler mener jeg også vi kunne have gjort meget for at kompensere for, men det er ikke sket.
Jeg er enig. i Gaardes tid har der indtil videre kun været to decideret fejlkøb. Holger og Blomqvist. Det kan ikke undgåes at en manager gør det en gang imellem. mediers darling Ståle har eksempelvist lavet en del siden han vendte tilbage til FCK. Han har bare pengene til at købe en masse yderligere profiler til at dække over det. Vores egen Lynge havde også sin del af fejlkøb.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Jakobsen » 1. dec 2016, 15:26

Forza skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Slet ikke enig. At man har efterlyst endnu en spiller er da ingen undskyldning for at de spillere man har fået, slet ikke er kommet til at fungere.

Som sagt mener jeg ikke at Søndergaard skal falde på resultaterne (alene i hvert fald). Han skal falde på at han ikke prøver at komme ud af krisen i den ånd AaB gerne vil arbejde. Vi skal ikke spille med en tung boksangriber (som vist var det han efterlyste, og som mange herinde også gerne vil have). Det er fint vi får en der kan tonse den ind fra feltet, men han skal først og fremmest kunne være med i spillet på banen. Det er spillet på banen der ikke fungerer.
Det ændrer da ikke på, at de to største mangler på holdet er A: en angriber med kvalitet (og kvalitet er ikke at man har scoret 20 mål på U-niveau) og B: en forsvarsgeneral med Superliga-niveau.
Derudover mangler vi simpelthen fart og dynamik på holdet, særligt på vores kanter. Meilinger er langsom og kan ikke udfordre, og Flores har heller ikke vist noget særligt mand-mod-mand, uanset hvor meget folk herinde prøver at hype hans præstationer.
Gaarde har lavet ét miss i min øjne, og det er Holgersen. Om Søndergaard har været med inde over den beslutning ved jeg ikke. Men jeg kan ikke dømme hårdere end at jeg ikke selv så det dengang (det skal du have kredit for, at du gjorde).

De andre mener jeg stadig burde kunne fungere, og tror på de kan komme til det under en anden træner. Vores angrebsmæssige mangler mener jeg også vi kunne have gjort meget for at kompensere for, men det er ikke sket.
Jeg er enig. i Gaardes tid har der indtil videre kun været to decideret fejlkøb. Holger og Blomqvist. Det kan ikke undgåes at en manager gør det en gang imellem. mediers darling Ståle har eksempelvist lavet en del siden han vendte tilbage til FCK. Han har bare pengene til at købe en masse yderligere profiler til at dække over det. Vores egen Lynge havde også sin del af fejlkøb.
Jeg synes nu også, at Helenius og Enevoldsen er to yderst kritisable transfers. Ingen af dem var i en tilstand, hvor de kunne gå ind på holdet og bidrage i et hårdt program med Europæiske kampe. Det er simpelthen for dårligt, at man forfalder til det lette valg og henter to venner af huset. Ingen af dem havde eller har fået personligheden til at kunne tage ansvar i en ret ung trup. Derudover har de begge været meget skadede, hvilket man nærmest kunne sige sig selv med Ene og Helenius personlige tilstand var et problem. Det sidste var synd, men det bør nu en gang ikke være AaBs problem. Vi skulle have haft nogen der kunne bidrage i et større omfang og mere stabilt end nogen af de to. Vi skulle have et angrebsalternativ efter Curth smuttede, men i stedet for at erstatte Due og Kusk med Ene burde man have fundet en kreativ spiller der passede bedre til systemet.

Derudover er og var det en regulær undladelsessynd at lade forsvaret svække kontinuerligt i over to år før man hentede Holger, som ingen problemer har løst.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Buzz Killington » 1. dec 2016, 15:34

Jakobsen skrev:
Forza skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Slet ikke enig. At man har efterlyst endnu en spiller er da ingen undskyldning for at de spillere man har fået, slet ikke er kommet til at fungere.

Som sagt mener jeg ikke at Søndergaard skal falde på resultaterne (alene i hvert fald). Han skal falde på at han ikke prøver at komme ud af krisen i den ånd AaB gerne vil arbejde. Vi skal ikke spille med en tung boksangriber (som vist var det han efterlyste, og som mange herinde også gerne vil have). Det er fint vi får en der kan tonse den ind fra feltet, men han skal først og fremmest kunne være med i spillet på banen. Det er spillet på banen der ikke fungerer.
Det ændrer da ikke på, at de to største mangler på holdet er A: en angriber med kvalitet (og kvalitet er ikke at man har scoret 20 mål på U-niveau) og B: en forsvarsgeneral med Superliga-niveau.
Derudover mangler vi simpelthen fart og dynamik på holdet, særligt på vores kanter. Meilinger er langsom og kan ikke udfordre, og Flores har heller ikke vist noget særligt mand-mod-mand, uanset hvor meget folk herinde prøver at hype hans præstationer.
Gaarde har lavet ét miss i min øjne, og det er Holgersen. Om Søndergaard har været med inde over den beslutning ved jeg ikke. Men jeg kan ikke dømme hårdere end at jeg ikke selv så det dengang (det skal du have kredit for, at du gjorde).

De andre mener jeg stadig burde kunne fungere, og tror på de kan komme til det under en anden træner. Vores angrebsmæssige mangler mener jeg også vi kunne have gjort meget for at kompensere for, men det er ikke sket.
Jeg er enig. i Gaardes tid har der indtil videre kun været to decideret fejlkøb. Holger og Blomqvist. Det kan ikke undgåes at en manager gør det en gang imellem. mediers darling Ståle har eksempelvist lavet en del siden han vendte tilbage til FCK. Han har bare pengene til at købe en masse yderligere profiler til at dække over det. Vores egen Lynge havde også sin del af fejlkøb.
Jeg synes nu også, at Helenius og Enevoldsen er to yderst kritisable transfers. Ingen af dem var i en tilstand, hvor de kunne gå ind på holdet og bidrage i et hårdt program med Europæiske kampe. Det er simpelthen for dårligt, at man forfalder til det lette valg og henter to venner af huset. Ingen af dem havde eller har fået personligheden til at kunne tage ansvar i en ret ung trup. Derudover har de begge været meget skadede, hvilket man nærmest kunne sige sig selv med Ene og Helenius personlige tilstand var et problem. Det sidste var synd, men det bør nu en gang ikke være AaBs problem. Vi skulle have haft nogen der kunne bidrage i et større omfang og mere stabilt end nogen af de to. Vi skulle have et angrebsalternativ efter Curth smuttede, men i stedet for at erstatte Due og Kusk med Ene burde man have fundet en kreativ spiller der passede bedre til systemet.

Derudover er og var det en regulær undladelsessynd at lade forsvaret svække kontinuerligt i over to år før man hentede Holger, som ingen problemer har løst.
Mht. Ene og Helenius syntes jeg du overser fordelen af at de var venner af huset. Vi var i stand til at tilknytte spillere der i hvert fald paa papiret var over hvad vores budget var til paa det tidspunkt. Husk, paa det tidspunkt var der stadig 2 maaneder til vi havde gennemfoert emissionen, og vi stod med nul og nix efter feriepengesagen. Alternativet paa det tidspunkt var maaske at vi slet ikke hentede nogen overhovedet. Jeg syntes det kraever en alvorlig bakspejlsanalyse at klandre Gaarde for de tilfoejelser. Det var bestemt heller ikke stemningen bl.a. fans at de signings var daarlige.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 1. dec 2016, 16:34

9520AaB skrev:1. En angriber, hvor man ved der ind imellem er garanti for et mål, om han er stor/lille, hurtig/langsom kommer an på hvordan vi spiller. Jeg er ligeglad, han skal bare score.
Der er jo ingen angribere på den hylde, vi kan signe fra, der giver garanti for +10 mål pr sæson. (og det må vel være det, vi sigter efter) Og selv en højere hylde (Pavlovic) er ikke nogen garanti.
Iøvrigt har vi Ene, der scorede 12 mål i sidste sæson.

Jeg syntes AaBs største profiler de sidste mange år har været talenter (inkl. Thelander, Spalvis, Dalsgaard, der kommer unge til klubben) udviklet og givet tillid på AaBs førstehold. Jeg tror bestemt ikke, der er nogen sikkerhed for, at vi får bedre kvalitet, hvis vi begynder i stor stil at signe udviklede spillere i stedet for. Sommerens transfers har i hvert fald ikke forstærket os væsentligt.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Jakobsen » 1. dec 2016, 18:56

Buzz Killington skrev:
Jakobsen skrev:
Forza skrev:
Pastorius skrev:
Gamen skrev:
Pastorius skrev:
Slet ikke enig. At man har efterlyst endnu en spiller er da ingen undskyldning for at de spillere man har fået, slet ikke er kommet til at fungere.

Som sagt mener jeg ikke at Søndergaard skal falde på resultaterne (alene i hvert fald). Han skal falde på at han ikke prøver at komme ud af krisen i den ånd AaB gerne vil arbejde. Vi skal ikke spille med en tung boksangriber (som vist var det han efterlyste, og som mange herinde også gerne vil have). Det er fint vi får en der kan tonse den ind fra feltet, men han skal først og fremmest kunne være med i spillet på banen. Det er spillet på banen der ikke fungerer.
Det ændrer da ikke på, at de to største mangler på holdet er A: en angriber med kvalitet (og kvalitet er ikke at man har scoret 20 mål på U-niveau) og B: en forsvarsgeneral med Superliga-niveau.
Derudover mangler vi simpelthen fart og dynamik på holdet, særligt på vores kanter. Meilinger er langsom og kan ikke udfordre, og Flores har heller ikke vist noget særligt mand-mod-mand, uanset hvor meget folk herinde prøver at hype hans præstationer.
Gaarde har lavet ét miss i min øjne, og det er Holgersen. Om Søndergaard har været med inde over den beslutning ved jeg ikke. Men jeg kan ikke dømme hårdere end at jeg ikke selv så det dengang (det skal du have kredit for, at du gjorde).

De andre mener jeg stadig burde kunne fungere, og tror på de kan komme til det under en anden træner. Vores angrebsmæssige mangler mener jeg også vi kunne have gjort meget for at kompensere for, men det er ikke sket.
Jeg er enig. i Gaardes tid har der indtil videre kun været to decideret fejlkøb. Holger og Blomqvist. Det kan ikke undgåes at en manager gør det en gang imellem. mediers darling Ståle har eksempelvist lavet en del siden han vendte tilbage til FCK. Han har bare pengene til at købe en masse yderligere profiler til at dække over det. Vores egen Lynge havde også sin del af fejlkøb.
Jeg synes nu også, at Helenius og Enevoldsen er to yderst kritisable transfers. Ingen af dem var i en tilstand, hvor de kunne gå ind på holdet og bidrage i et hårdt program med Europæiske kampe. Det er simpelthen for dårligt, at man forfalder til det lette valg og henter to venner af huset. Ingen af dem havde eller har fået personligheden til at kunne tage ansvar i en ret ung trup. Derudover har de begge været meget skadede, hvilket man nærmest kunne sige sig selv med Ene og Helenius personlige tilstand var et problem. Det sidste var synd, men det bør nu en gang ikke være AaBs problem. Vi skulle have haft nogen der kunne bidrage i et større omfang og mere stabilt end nogen af de to. Vi skulle have et angrebsalternativ efter Curth smuttede, men i stedet for at erstatte Due og Kusk med Ene burde man have fundet en kreativ spiller der passede bedre til systemet.

Derudover er og var det en regulær undladelsessynd at lade forsvaret svække kontinuerligt i over to år før man hentede Holger, som ingen problemer har løst.
Mht. Ene og Helenius syntes jeg du overser fordelen af at de var venner af huset. Vi var i stand til at tilknytte spillere der i hvert fald paa papiret var over hvad vores budget var til paa det tidspunkt. Husk, paa det tidspunkt var der stadig 2 maaneder til vi havde gennemfoert emissionen, og vi stod med nul og nix efter feriepengesagen. Alternativet paa det tidspunkt var maaske at vi slet ikke hentede nogen overhovedet. Jeg syntes det kraever en alvorlig bakspejlsanalyse at klandre Gaarde for de tilfoejelser. Det var bestemt heller ikke stemningen bl.a. fans at de signings var daarlige.
Jeg har egentlig hele tiden været lunken. Jeg har generelt ikke fidus til det der med at hente en tidligere spiller hjem efter et år - hverken i vores egen klub eller andre. Der er alt for tit, hvor det er en knækket spiller der kommer tilbage og han kommer tilbage til noget han i første omgang valgte fra. Der er så mange psykologiske faldgruber i sådan et skifte, at jeg synes det er for risikabelt. Kan spilleren motivere sig selv når han vender hjem til det trygge og det sikre ovenpå en skuffelse? Vil spilleren tage succes for givet og blive ramt af et møde en ny virkelighed hvor andre er blevet vigtige i truppen og han på ny skal etablere sig? Når vi så oven i købet har at gøre med en spiller der var i en ekstremt sårbar situation som Helenius synes jeg godt nok det er risikabelt selvom jeg heller ikke have forestillet mig det ville så skidt som det gjorde. Mht. er hans drive og energi godt for et ungt talent, men ikke for en af de modne der skal tage ansvar.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Gamen » 1. dec 2016, 22:13

Hele trænersituationen åbner op for nogle ret interessante scenarier forud for næste sæson, uanset hvilken gruppe vi ender i.

Jeg tror Gaarde er tvunget til at gå ud og agere rent trupmæssigt. Næppe i vinterpausen, men der skal ske noget op mod sommeren.

Vi står pt. mindst ligeså dårligt som for et år siden, når det kommer til en stabil akse på holdet.
Målmandspositionen er et spørgsmålstegn, med Larsen der nok snart skal videre. Centerforsvaret er dårligt besat, og Holgersson er på en relativt kort kontrakt. Würtz og Risgård viser for 2. sæson i træk store svaghedstegn, og vi har ingen førsteangriber.

Kan vi leve op til målsætningen og strategien på sigt? Gaarde har jo åbnet for, at man kan risikere at måtte revidere sit syn på om talentudvikling kan bære det alene. Kan vi simpelthen se en ændret strategiplan næste år? Jeg ved det ikke. Jeg havde håbet på udrensning i sommers og at de indgående transfers havde givet nogle af svarene. Det har de ikke rigtigt. Sammenholdt med en noget vaklende træner, så er der saftsuseme åbnet op for de store forkromede spørgsmål efter denne sæson.
Man kan vel tale om at der skal re-tænkes til den store guldmedalje, nu hvor AaB er i en position rent økonomisk, som man ikke har været i i umindelige tider. Det er nu vi skal med på toget - der er blevet meget langt til den top-4 placering der var vores målsætning i årene hvor økonomien var væsentligt ringere end nu.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Pastorius » 1. dec 2016, 22:21

Gamen skrev:Hele trænersituationen åbner op for nogle ret interessante scenarier forud for næste sæson, uanset hvilken gruppe vi ender i.

Jeg tror Gaarde er tvunget til at gå ud og agere rent trupmæssigt. Næppe i vinterpausen, men der skal ske noget op mod sommeren.
Du forstår det virkelig ikke?

Gaarde er ikke tvungent til noget som helst. Strategien kommer ikke til at ændre sig drastisk, og du kommer ikke til at se de store revolutioner i et transfervindue. Lykkes det ikke at holde målsætningen i denne sæson, kan vi måske se at der bliver åbnet en lille smule for gassen, men ellers ikke noget.

...og jeg synes heller ikke det er nødvendigt. Der er kun en udskiftning vi for alvor trænger til.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hvordan kommer AaB tilbage på sporet over vinteren?

Indlæg af Jakobsen » 1. dec 2016, 22:29

Pastorius skrev:
Gamen skrev:Hele trænersituationen åbner op for nogle ret interessante scenarier forud for næste sæson, uanset hvilken gruppe vi ender i.

Jeg tror Gaarde er tvunget til at gå ud og agere rent trupmæssigt. Næppe i vinterpausen, men der skal ske noget op mod sommeren.
Du forstår det virkelig ikke?

Gaarde er ikke tvungent til noget som helst. Strategien kommer ikke til at ændre sig drastisk, og du kommer ikke til at se de store revolutioner i et transfervindue. Lykkes det ikke at holde målsætningen i denne sæson, kan vi måske se at der bliver åbnet en lille smule for gassen, men ellers ikke noget.

...og jeg synes heller ikke det er nødvendigt. Der er kun en udskiftning vi for alvor trænger til.
Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du kan mene vores trup er god nok. Peg venligst på den spiller der kan lave det fornødne antal mål og den spiller der kontinuerligt skaber chancer til sine medspillere. Der er ingen der siger vi skal signe Peter Crouch, men vi mangler en angriber der er til stede i boksen. Bassogog er bedst til at løbe ind i boksen udefra og er en forfærdelig afslutter. Pohl er ligeledes en løbeangriber, som nok ville fungere bedre på et kontrahold og Enevoldsen har kun vist sig god med en makker der skaber plads til ham. Når det er sagt er der også meget af det vores angriber får at arbejde med som ikke er særligt godt, men det falder også tilbage på de ikke bringer sig i de rigtige positioner. Derudover har jeg svært ved at tage seriøst holdet skulle have den fornødne defensive kvalitet, vores backer er tynde og vores midterforsvar mangler i alvorlig grad kvalitet. Det er da fint at være efter Søndergaard, men spillet afspejler også, hvad han har at arbejde med.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar