Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 6. dec 2016, 09:37

Jeg så ikke kampen i går, men kan se, at statistikken for boldbesiddelse siger:

AaB 42%, Lyngby 58%

Det er ikke mit AaB, slet ikke på hjemmebane.

Søndergaard skal have stor ros for at få vendt skuden med 7 point i de seneste tre kampe. Og vinder vi den sidste kamp i år, så vi er ekstrem tæt på top6, så vil jeg blive sindssyg glad.

Men enten skal der købes (væsentlig) ind på banen eller på trænerbænken for spillet er ikke AaB.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 09:41

FlæskeFrank skrev: Søndergaard skal have stor ros for at få vendt skuden med 7 point i de seneste tre kampe.
Det er så bagvendt, det dér. Det samme skete jævnligt på min tidligere arbejdsplads. De folk der dygtig og samvittighedsfuldt passede deres arbejder og fik tingene til at fungere levede et liv i den grå anonymitet, mens idioterne der ikke kunne stikke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele, fik stor ros og anerkendelse, når det endelig lykkedes dem at få ryddet en smule op i skidtet og få tingene til at fungere bare nogenlunde, så det ikke var ren katastrofe længere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Califfen » 6. dec 2016, 09:46

birk skrev:Man er nødt til at sige farvel til LS . Han vil koste klubben penge med den destruktive indstilling til fodbold .
Tilskuere bliver væk , vil tro at nogle af sponsor indtægter er hængt op på et top 6 slutspil .
LS har mange mystiske opstillinger , udskiftninger osv
Hvordan satan Magnus C kan rende rundt derinde , er ubegribeligt ?
AaB har fået 7 point i de sidste 3 kampe , men kan tilskrives modstanderne fejl .
Hvornår har man sidst set 2 AaB mål scoret , hvor modstanderne bare er blevet rundbarberet og bolden bare skal listes ind over stregen ?
Det kommer man ikke til med LS spillestil ,opstilling osv
Kasper Risgård på kanten ,Børsting i angrebet skriger jo til himlen .
Ud med LS, ind med en ny træner , med andre ideer
Kan ikke blive værre , end det man ser fra den nuværende træner .
Meget enig dér.
Kommer heller aldrig til at forstå hypen omkring Magnus C. Så overvurderet.

Og det er bare svært at glæde sig synderligt meget over en sejr som i går, når den kommer i hus på den måde som den gør. Meget surrealistisk som fan gennem næsten 25 år at se AaB praktisere den nuværende spillestil

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4406
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af doukas » 6. dec 2016, 09:56

Da Risgård, (som i øvrigt spillede fremragende) blev skiftet ud, er der slet ingen på holdet der tager ansvar med bolden eller finder plads i mellemrummet, og så er det, at vores spil bliver ualmindeligt passivt.

Og her bliver jeg nød til at skose Würtz. Det kan simpelthen ikke passe, at han er blevet så ringe med bolden, siden Double-sæsonen. Det er ikke nok, at han ligger og skærmer forsvaret af - han skal også turde holde fast i bolden og fordele den bedre. Det kan man godt forlange af ham, som anføre og det mest rutinerede midtbanespiller i Superligaen.

Når Risgård ikke på banen, og Wurtz kun ligger og skærmer af, hvor skal det etablerede spil så komme fra? Så skal Meilinger trække ned og hente bolden, for hverken MC eller Abildgård er rutineret/selvtillidsfyldte nok til at være spilfordeler.

Det var nok her Sloth var tænkt en rolle, men han må være jævnt ringe til træning, og jeg synes det er fint, at der ikke bare deles fribilletter ud til en plads i startopstillingen.

Hvis vi havde haft Ahlmann og Flores på banen i går, så tror jeg vi havde været langt bedre til at forsvare os i 2. halvleg, og byde ind med noget mere.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Hovedet » 6. dec 2016, 09:59

Califfen skrev:
birk skrev:Man er nødt til at sige farvel til LS . Han vil koste klubben penge med den destruktive indstilling til fodbold .
Tilskuere bliver væk , vil tro at nogle af sponsor indtægter er hængt op på et top 6 slutspil .
LS har mange mystiske opstillinger , udskiftninger osv
Hvordan satan Magnus C kan rende rundt derinde , er ubegribeligt ?
AaB har fået 7 point i de sidste 3 kampe , men kan tilskrives modstanderne fejl .
Hvornår har man sidst set 2 AaB mål scoret , hvor modstanderne bare er blevet rundbarberet og bolden bare skal listes ind over stregen ?
Det kommer man ikke til med LS spillestil ,opstilling osv
Kasper Risgård på kanten ,Børsting i angrebet skriger jo til himlen .
Ud med LS, ind med en ny træner , med andre ideer
Kan ikke blive værre , end det man ser fra den nuværende træner .
Meget enig dér.
Kommer heller aldrig til at forstå hypen omkring Magnus C. Så overvurderet.

Og det er bare svært at glæde sig synderligt meget over en sejr som i går, når den kommer i hus på den måde som den gør. Meget surrealistisk som fan gennem næsten 25 år at se AaB praktisere den nuværende spillestil
Selvfølgelig positivt at vi får nogle point her i den søde juletid og derfor holder liv i målsætningen; det kan imidlertid ikke skjule, at det er det rene bras af et hold, vi stiller op med. Vi kan sagtens diskutere Lars Søndergaard og enkelte dispositioner, men det skal jo ses i lyset af det spillermateriale, vi har. Hvis hverken Sloth eller Holgersen kan spille sig på det hold, der optrådte i går, kan vi ligeså godt tage afsked med dem i vinterpausen og allerede nu begynde opbygningen af et nyt hold.

Henrik Dalsgaard, Lukas Spalvis, Nikolaj Thomsen, Rasmus Jönsson og KEP er de facto blevet erstattet af Marco Meilinger. 3 af de 4 nyerhvervelser er faldet totalt igennem (Flores er selvfølgelig delvis undskyldt), og den seneste syndflod af ungdomsspillere holder ikke niveau. Det gør så meget desto mere ondt, når også spillere som Würtz og Risgaard er faldet i niveau, Jakob Ahlmann aldrig for alvor er kommet i omdrejninger, og Thomas Enevoldsen er konstant småskadet.

Vi befinder os i en situation, hvor vi over en 2-årig periode skal have udskiftet stort set hele det nuværende hold. På kort sigt skal vi hente en klassespiller til forsvaret og angrebet.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3642
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af gravballe » 6. dec 2016, 10:01

Califfen skrev:
birk skrev:Man er nødt til at sige farvel til LS . Han vil koste klubben penge med den destruktive indstilling til fodbold .
Tilskuere bliver væk , vil tro at nogle af sponsor indtægter er hængt op på et top 6 slutspil .
LS har mange mystiske opstillinger , udskiftninger osv
Hvordan satan Magnus C kan rende rundt derinde , er ubegribeligt ?
AaB har fået 7 point i de sidste 3 kampe , men kan tilskrives modstanderne fejl .
Hvornår har man sidst set 2 AaB mål scoret , hvor modstanderne bare er blevet rundbarberet og bolden bare skal listes ind over stregen ?
Det kommer man ikke til med LS spillestil ,opstilling osv
Kasper Risgård på kanten ,Børsting i angrebet skriger jo til himlen .
Ud med LS, ind med en ny træner , med andre ideer
Kan ikke blive værre , end det man ser fra den nuværende træner .
Meget enig dér.
Kommer heller aldrig til at forstå hypen omkring Magnus C. Så overvurderet.

Og det er bare svært at glæde sig synderligt meget over en sejr som i går, når den kommer i hus på den måde som den gør. Meget surrealistisk som fan gennem næsten 25 år at se AaB praktisere den nuværende spillestil
Er det så slemt? Under den elskede Kenth Nielsen, især i starten var der jo samme omgang lort. Måske handler det om, man er ved at bygge op igen? Bevares, jeg er heller ikke fan af LS, men det er også sjovt at se hvordan folk ser tilbage på AaB præsentationer. F.eks. Før Erik Hamren vandt mesterskabet, ønskede halvdelen ham fyret på debatsiden. Det samme med Kenth Nielsen.

Om LS skal fyres, det skal han vel kun hvis holdet ikke udvikler sig, men lige pt er opgaven at få styr på deffensiven, så vi kan gå til pause og bygge op igen. Der skal en ny forsvarspiller ind, og en angriber. At Lars stadig ikke har fået løst den spilmæssige krise, efter et flot efterår i sidste sæson, som blev smidt væk i et pinligt forår, det er altså svært at spille offensivt flot spil, når vores angribere ikke kan lave mål. Jeg syntes vi ser momenter hvor det gode kombinations spil køre fint, men at det gør ud når angriberne bare ikke er farlige..

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af astonvilla » 6. dec 2016, 10:33

FlæskeFrank skrev:Jeg så ikke kampen i går, men kan se, at statistikken for boldbesiddelse siger:

.
Du skal være glad for du ikke så den.
Det snart med tårer i øjnene man sidder og ser hvordan Lars Søndergaard har smadret vort elskede hold.
Det er forfærdeligt.
Og nu er det kommet helt derud, hvor jeg vil "forlange" Gaardes afgang også - bare fordi han har ladet det komme til dette uden at tage affære.
Det skulle jo være sket for længe siden - og da allersenest da vi blev kørt ud på røv og albuer nede i Esbjerg for lidt over en måned siden.

Raus!
Bienvenu Bassogog!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Freddie » 6. dec 2016, 11:01

astonvilla skrev: Du skal være glad for du ikke så den.
Det snart med tårer i øjnene man sidder og ser hvordan Lars Søndergaard har smadret vort elskede hold.
Det er forfærdeligt.
Og nu er det kommet helt derud, hvor jeg vil "forlange" Gaardes afgang også - bare fordi han har ladet det komme til dette uden at tage affære.
Det skulle jo være sket for længe siden - og da allersenest da vi blev kørt ud på røv og albuer nede i Esbjerg for lidt over en måned siden.
Raus!
Hvordan kan det være at mange brugere ignorerer, at vi er i en sæson, der står i genopbygningens tegn. Er der virkelig så mange, der kun stiller sig tilfredse med absolutte topplaceringer gennem en hel sæson? Dybt underligt for en, der har kæmpet sammen med drengene i steder som Svendborg, Kolding og Nørresundby bare for at slide sig op i den bedste række. Fodbold er krig, og jeg er godt tilfreds med at AaB holdt nullet i går, for kun tredje gang i sæsonen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 11:20

Freddie skrev: Hvordan kan det være at mange brugere ignorerer, at vi er i en sæson, der står i genopbygningens tegn. Er der virkelig så mange, der kun stiller sig tilfredse med absolutte topplaceringer gennem en hel sæson? Dybt underligt for en, der har kæmpet sammen med drengene i steder som Svendborg, Kolding og Nørresundby bare for at slide sig op i den bedste række. Fodbold er krig, og jeg er godt tilfreds med at AaB holdt nullet i går, for kun tredje gang i sæsonen.
Det har - fra min side - ikke noget med resultater at gøre. Vi er ikke igang med at genopbygge, vi er igang med at nedbryde alt det gode der er sket i AaB omkring double-sæsonen. Hele den positive hype der har været omkring klubben er ved at blive smadret.

Hvis vi havde fået resultater, kunne man måske have kigget på om man kunne leve med at det var sket på bekostning af mange af vores principper, men når resultaterne heller ikke kommer, giver det selvfølgelig støj.

Selv med orden i økonomien, så kan vi få meget svært ved at tiltrække fornuftige forstærkninger (og trænere) og vi kan få svært ved at fastholde de af vores talenter, der måtte slå igennem.

Den udvikling skal vendes igen, og det er ikke tidligt nok til sommer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af astonvilla » 6. dec 2016, 11:30

Freddie skrev:
astonvilla skrev: Du skal være glad for du ikke så den.
Det snart med tårer i øjnene man sidder og ser hvordan Lars Søndergaard har smadret vort elskede hold.
Det er forfærdeligt.
Og nu er det kommet helt derud, hvor jeg vil "forlange" Gaardes afgang også - bare fordi han har ladet det komme til dette uden at tage affære.
Det skulle jo være sket for længe siden - og da allersenest da vi blev kørt ud på røv og albuer nede i Esbjerg for lidt over en måned siden.
Raus!
Hvordan kan det være at mange brugere ignorerer, at vi er i en sæson, der står i genopbygningens tegn. Er der virkelig så mange, der kun stiller sig tilfredse med absolutte topplaceringer gennem en hel sæson? Dybt underligt for en, der har kæmpet sammen med drengene i steder som Svendborg, Kolding og Nørresundby bare for at slide sig op i den bedste række. Fodbold er krig, og jeg er godt tilfreds med at AaB holdt nullet i går, for kun tredje gang i sæsonen.
OK - Pastorius kom mig i forkøbet - men nej, denne sæson står IKKE i genopbygningens tegn.

Den står i nedbrydningens tegn.

Og det jeg siger er at jeg håber der stadig er et fundament tilbage når LS (og Gaarde) bliver sparket ud - læs, der skulle have været tage affære for lang tid siden.
Bienvenu Bassogog!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Hovedet » 6. dec 2016, 11:46

Pastorius skrev:
Freddie skrev: Hvordan kan det være at mange brugere ignorerer, at vi er i en sæson, der står i genopbygningens tegn. Er der virkelig så mange, der kun stiller sig tilfredse med absolutte topplaceringer gennem en hel sæson? Dybt underligt for en, der har kæmpet sammen med drengene i steder som Svendborg, Kolding og Nørresundby bare for at slide sig op i den bedste række. Fodbold er krig, og jeg er godt tilfreds med at AaB holdt nullet i går, for kun tredje gang i sæsonen.
Det har - fra min side - ikke noget med resultater at gøre. Vi er ikke igang med at genopbygge, vi er igang med at nedbryde alt det gode der er sket i AaB omkring double-sæsonen. Hele den positive hype der har været omkring klubben er ved at blive smadret.

Hvis vi havde fået resultater, kunne man måske have kigget på om man kunne leve med at det var sket på bekostning af mange af vores principper, men når resultaterne heller ikke kommer, giver det selvfølgelig støj.

Selv med orden i økonomien, så kan vi få meget svært ved at tiltrække fornuftige forstærkninger (og trænere) og vi kan få svært ved at fastholde de af vores talenter, der måtte slå igennem.

Den udvikling skal vendes igen, og det er ikke tidligt nok til sommer.
I øvrigt er "genopbygning" også et ualmindelig drabeligt ord. Taler vi Tyskland efter 2. verdenskrig?

Overført til den mere harmløse fodboldverden kan vi overhovedet ikke tale om, at AaB før denne sæson skulle have befundet sig i en genopbygningsfase. Økonomien er helt i top, og de profiler, der forsvandt, kunne snildt være erstattet. Jeg ser overhovedet ingen undskyldning for, at AaB i år stiller med et hold, som man kan diskutere er det ringeste eller næstringeste, vi har set i Superligaens historie, men dog under alle omstændigheder et af de ringeste.

Det er i mine øjne en apologetisk og uambitiøs diskurs, der retfærdiggør, at klubben ikke præsterer, og at der altid går en eller anden udefinerbar årrække, før holdet topper. Vi hænger uhjælpeligt fast i krise- og konkursretorikken, og det har store konsekvenser både i forhold til at tiltrække og fastholde profiler, sponsorer og tilskuere.

Der er jo ingen, der gider se på det bras, AaB har leveret i hele 2016, og det er klubben altså nødt til at forholde sig til. Her og nu drejer det sig om ren overlevelse efter det forhåndenværende søms og bras princip. Når den lange vinterpause kommer, foreslår jeg, at ledelsen stikker hovederne sammen, kigger hinanden dybt i øjnene og spørger sig selv, om de virkelig tror, at der er medaljer på vej til AaB på denne side af 2050...

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Freddie » 6. dec 2016, 11:58

Pastorius skrev:
Den udvikling skal vendes igen, og det er ikke tidligt nok til sommer.
Det er jo det, der arbejdes på, kære Pastorius, akkurat som det har været i alle de tidligere mesterskabssæsoner. Fodbolden er i konstant udvikling, og det der var en god ide i 2014 er for længst gammeldags.
Jeg kan eksempelvis citere AaB's årbog fra 2010, hvor vi havde de samme forventninger, som alle andre tidligere mesterklubber også har haft.

Næste gang det vender

Er det nu ikke til at få en prop a'
at li'så snart det går en smule op a'
så skal man altså til at være ked a'
at næste gang det vender går det ned a'

Piet Hein

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 12:16

Freddie skrev:
Pastorius skrev:
Den udvikling skal vendes igen, og det er ikke tidligt nok til sommer.
Det er jo det, der arbejdes på, kære Pastorius, akkurat som det har været i alle de tidligere mesterskabssæsoner. Fodbolden er i konstant udvikling, og det der var en god ide i 2014 er for længst gammeldags.
Jeg kan eksempelvis citere AaB's årbog fra 2010, hvor vi havde de samme forventninger, som alle andre tidligere mesterklubber også har haft.

Næste gang det vender

Er det nu ikke til at få en prop a'
at li'så snart det går en smule op a'
så skal man altså til at være ked a'
at næste gang det vender går det ned a'

Piet Hein

Der er forskelle her. AaB efter 2012-13 stykker er en virksomhed der har gjort lige nøjagtig hvad de har stillet i udsigt de ville gøre. Alle udmeldinger vedr. økonomi og strategi etc. er blevet fulgt til punkt og prikke. Der har også været en sportslig målsætning - som i øvrigt ikke har været nær så aggresiv som den økonomiske - men den kan vi ikke leve op til.

Hvis mål og strategistyret arbejde skal give mening, så er man nødt til at følge op, og reagere når der er afvigelser.

Udvikling er ikke en sprint, det er et marathonløb, så vi er enige (tror jeg) om at der ikke sker mirakler på kort tid, men selv om man ikke spurter, så er man altså nødt til at løbe i den rigtige retning. Det mener jeg ikke vi gør lige nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Gnu » 6. dec 2016, 12:49

På papiret er syv point i tre kampe godkendt, især når klaveret ikke rigtig spiller, men det er så også dét.

Anden halvleg i går er noget af det ringeste jeg nogensinde har set et AaB-hold spille, og det var et svineheld at Lyngby var så dårlige til at afslutte. Lyngby var på ingen som helst måder imponerende, men de formåede alligevel at sætte os totalt under pres gennem hele anden halvleg og stort set hold os fra at blive farlige.

Selvom man kun kan glæde sig over at Holger er sat af, så er det alligvel rystende at se, hvor nemt det er at skabe chancer mod det her AaB-hold. Bare bring bolden ned i nærheden af feltet, så er der panik på og næsten garanti for en afslutningsmulighed. Et andet hold med bare en smule mere skarphed havde scoret mindst et par stykker mod den AaB-defensiv.

Resultatmæssigt er skuden vendt de sidste par uge, men Lars Søndergaard bør alligevel være en færdig mand. Det er ikke langtidsholdbart, og det kan ikke være AaB's filosofi at spille sådan en gang pindsvinebold som i går og præstere så dårligt som i hele dette kalenderår.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 13:25

Gnu skrev:På papiret er syv point i tre kampe godkendt, især når klaveret ikke rigtig spiller, men det er så også dét.

Anden halvleg i går er noget af det ringeste jeg nogensinde har set et AaB-hold spille, og det var et svineheld at Lyngby var så dårlige til at afslutte. Lyngby var på ingen som helst måder imponerende, men de formåede alligevel at sætte os totalt under pres gennem hele anden halvleg og stort set hold os fra at blive farlige.

Selvom man kun kan glæde sig over at Holger er sat af, så er det alligvel rystende at se, hvor nemt det er at skabe chancer mod det her AaB-hold. Bare bring bolden ned i nærheden af feltet, så er der panik på og næsten garanti for en afslutningsmulighed. Et andet hold med bare en smule mere skarphed havde scoret mindst et par stykker mod den AaB-defensiv.

Resultatmæssigt er skuden vendt de sidste par uge, men Lars Søndergaard bør alligevel være en færdig mand. Det er ikke langtidsholdbart, og det kan ikke være AaB's filosofi at spille sådan en gang pindsvinebold som i går og præstere så dårligt som i hele dette kalenderår.
Jeg har sjældent været så ordret enig med en anden skribentsindlæg på debatside.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Frygah » 6. dec 2016, 13:34

Pastorius skrev:
Gnu skrev:På papiret er syv point i tre kampe godkendt, især når klaveret ikke rigtig spiller, men det er så også dét.

Anden halvleg i går er noget af det ringeste jeg nogensinde har set et AaB-hold spille, og det var et svineheld at Lyngby var så dårlige til at afslutte. Lyngby var på ingen som helst måder imponerende, men de formåede alligevel at sætte os totalt under pres gennem hele anden halvleg og stort set hold os fra at blive farlige.

Selvom man kun kan glæde sig over at Holger er sat af, så er det alligvel rystende at se, hvor nemt det er at skabe chancer mod det her AaB-hold. Bare bring bolden ned i nærheden af feltet, så er der panik på og næsten garanti for en afslutningsmulighed. Et andet hold med bare en smule mere skarphed havde scoret mindst et par stykker mod den AaB-defensiv.

Resultatmæssigt er skuden vendt de sidste par uge, men Lars Søndergaard bør alligevel være en færdig mand. Det er ikke langtidsholdbart, og det kan ikke være AaB's filosofi at spille sådan en gang pindsvinebold som i går og præstere så dårligt som i hele dette kalenderår.
Jeg har sjældent været så ordret enig med en anden skribentsindlæg på debatside.
Jeg er ikke uenig, men det er værd at nævne at LS jo på ingen måde var tilfreds med det leverede i 2. halvleg igår. Det kunne man høre helt hjemme i stuen, og blev også pointeret af kommentatorerne. Jeg savner stadigvæk at spillerne også selv begynder at tage ansvar. Würtz burde seriøst være en vi kan forvente meget mere af som leder, end der leveres pt. Og at spillere der i flere sæsoner har spillet Superligabold kan rende rundt som den flok hovedløse kyllinger igår, men jeg seriøst også må falde tilbage på spillerne. Det kan simpelthen ikke kun væres LS's skyld. Han er selvfølgelig nemmere at erstatte end spillerne på banen.

Vi kan for min skyld godt smide LS ud, med baggrund i skuffende resultater, og at han er gået alt for meget på kompromis med vores spillestil og strategi. Jeg kan bare godt frygte at det mere bliver en EfB-vej vi ender, end mod noget godt. For jeg er vitterligt i tvivl om spillermaterialet er til stede til mere. Vi snakker om langtidsholdbart, jeg kan ikke se hvad langtidsholdbart er lige nu. Og jeg er nok i tvivl om en fyring af alle fra LS over trænerstab til Gaarde er vejen frem. For jeg tror ikke bare vi kan nøjes med at fyre LS hvis det er. Der er et helt trænerteam der står bag det nuværende førstehold, så i min verden ruller der flere end blot et enkelt hoved, hvis det skal ryddes op.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 13:57

Frygah skrev:
Jeg er ikke uenig, men det er værd at nævne at LS jo på ingen måde var tilfreds med det leverede i 2. halvleg igår. Det kunne man høre helt hjemme i stuen, og blev også pointeret af kommentatorerne. Jeg savner stadigvæk at spillerne også selv begynder at tage ansvar. Würtz burde seriøst være en vi kan forvente meget mere af som leder, end der leveres pt. Og at spillere der i flere sæsoner har spillet Superligabold kan rende rundt som den flok hovedløse kyllinger igår, men jeg seriøst også må falde tilbage på spillerne. Det kan simpelthen ikke kun væres LS's skyld. Han er selvfølgelig nemmere at erstatte end spillerne på banen.
Det er sgu ingen spillere der ikke tager ansvar - det ser nærmere ud til at der er nogen der prøver at tage for meget ansvar ift hvad deres talent kan bære. Der bliver kæmpet røven ud af bukserne og jeg har generelt indtrykket af at selv de utilfredse (Sloth, Ene fx.) giver den fuld gas når de får chancen. Det nytter bare ikke ret meget hvis der ikke trækkes i samme retning, på samme tid. Det er lige nøjagtig det jeg synes er galt i AaB.

Vi kan ikke se en idé med spillet udefra. Spillerne gør ikke det der ser smartest ud udefra, spillet hænger ikke ret godt sammen - ret længe af gangen.
Kunne det hænge sammen med at der mangler en klar idé og struktur over hvordan vi skal spille? Synes du det er spillernes ansvar?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. dec 2016, 14:07

Hvis Lars Søndergaard beordrer spillerne til at stå i en ultra-defensiv 4-5-1 på hjemmebane mod hold som AGF og Lyngby skal han fyres.

Hvis det er spillerne selv der vælger det (imod LS`s ordre) skal han fyres endnu mere.
Janteloven eksisterer IKKE!

rasmusaab
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. feb 2016, 23:33
Favoritspiller: Michael Jakobsen

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af rasmusaab » 6. dec 2016, 14:59

Jeg var meget imponeret over Børsting på angriberpositionen i går. Det har generelt været et positivt indslag med ham på toppen over de seneste 3 kampe. Han løber i nogle gode rum, ikke kun for sig selv, men også for at skabe plads til medspillere. Udover det har han fighterviljen til at vinde nogle af de svære og til tider elendige høje bolde, der kommer fra Larsen, Muffin og KP.

Drengene spillede slet ikke fodbold i 2. halvleg i går, og det var tydeligt at LS havde sagt til spillerne, at 1-0-føringen skulle forsvares hjem. Jeg synes ikke det er den rigtige beslutning mod et teknisk stærkt Lyngby-hold, der ser rigtig svagt ud når det forsvarer.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Hovedet » 6. dec 2016, 15:05

Jeg synes, at fokus mod Lars Søndergaard er overdrevet. Vores problem er nok nærmere, at vi har et spillermateriale, der ikke er særligt godt. Alene det faktum, at Sloth og Holgersson ikke figurerer i startopstillingen i går vidner om, at vi transfermæssigt har skudt forbi skiven i et omfang, der giver mindelser om en julefrokostbranderts forsøg på dartspil i et mørkelagt lokale.

Besvar