Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Gamling » 6. dec 2016, 15:33

Problemet er vel at Gaarde har sat meget prestige på spil i forhold til LS og sommerens indkøb. Faktum er at træner og 3 ud af 4 indkøb (meilinger undtaget) ikke er slået til og at satsningerne på bassemand og pohl i offensiven heller ikke har været ok. Samtidig har primadonnaen Enevoldsen brugt mere tid i pressen eller skadeslisten end på at spille sig på holdet. Følg derfor efb's eksempel og fyr LS, ansæt en træner der reelt kan løfte holdet og hent en ny angriber og en ny midterforsvarer, så konkurrence, mentalitet og accepteret bundniveau kan blive løftet væsentligt !!!
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Gnu » 6. dec 2016, 15:40

Frygah skrev:
Pastorius skrev:
Gnu skrev:På papiret er syv point i tre kampe godkendt, især når klaveret ikke rigtig spiller, men det er så også dét.

Anden halvleg i går er noget af det ringeste jeg nogensinde har set et AaB-hold spille, og det var et svineheld at Lyngby var så dårlige til at afslutte. Lyngby var på ingen som helst måder imponerende, men de formåede alligevel at sætte os totalt under pres gennem hele anden halvleg og stort set hold os fra at blive farlige.

Selvom man kun kan glæde sig over at Holger er sat af, så er det alligvel rystende at se, hvor nemt det er at skabe chancer mod det her AaB-hold. Bare bring bolden ned i nærheden af feltet, så er der panik på og næsten garanti for en afslutningsmulighed. Et andet hold med bare en smule mere skarphed havde scoret mindst et par stykker mod den AaB-defensiv.

Resultatmæssigt er skuden vendt de sidste par uge, men Lars Søndergaard bør alligevel være en færdig mand. Det er ikke langtidsholdbart, og det kan ikke være AaB's filosofi at spille sådan en gang pindsvinebold som i går og præstere så dårligt som i hele dette kalenderår.
Jeg har sjældent været så ordret enig med en anden skribentsindlæg på debatside.
Jeg er ikke uenig, men det er værd at nævne at LS jo på ingen måde var tilfreds med det leverede i 2. halvleg igår. Det kunne man høre helt hjemme i stuen, og blev også pointeret af kommentatorerne. Jeg savner stadigvæk at spillerne også selv begynder at tage ansvar. Würtz burde seriøst være en vi kan forvente meget mere af som leder, end der leveres pt. Og at spillere der i flere sæsoner har spillet Superligabold kan rende rundt som den flok hovedløse kyllinger igår, men jeg seriøst også må falde tilbage på spillerne. Det kan simpelthen ikke kun væres LS's skyld. Han er selvfølgelig nemmere at erstatte end spillerne på banen.

Vi kan for min skyld godt smide LS ud, med baggrund i skuffende resultater, og at han er gået alt for meget på kompromis med vores spillestil og strategi. Jeg kan bare godt frygte at det mere bliver en EfB-vej vi ender, end mod noget godt. For jeg er vitterligt i tvivl om spillermaterialet er til stede til mere. Vi snakker om langtidsholdbart, jeg kan ikke se hvad langtidsholdbart er lige nu. Og jeg er nok i tvivl om en fyring af alle fra LS over trænerstab til Gaarde er vejen frem. For jeg tror ikke bare vi kan nøjes med at fyre LS hvis det er. Der er et helt trænerteam der står bag det nuværende førstehold, så i min verden ruller der flere end blot et enkelt hoved, hvis det skal ryddes op.
Jeg tror til gengæld på, at en anden træner kan få mere ud af holdet. Meilinger startede jo godt, men er blevet mere og mere anonym efterhånden som sæsonen er skredet frem. Søndergaard har heller ikke fået noget som helst ud af Casper Sloth, og selvom konkurrenterne bestemt ikke har været imponerende, så kan det lige blive til et kvarter mod Lyngby, og Sloth må vel efterhånden undre sig over, hvad fanden AaB egentlig ville med ham ud over fem minutter her og ti minutter dér. Kasper Risgård er blevet brugt på sin vante 8'er-plads, som 6'er, som kant og som angriber og har også selv kommenteret, at han er blevet brugt forkert. Flores og Børsting har begge været brugt i både angreb og på kanten, og flere andre har skiftet rundt på alle mulige og umulige pladser på banen. Det virker nærmest som om at startelveren, formationen og taktikken er noget, der skifter fra uge til uger, og det er klart at spillerne kommer til at se dumme og rådvilde ud, når gameplanen hele tiden bliver ændrer sig.

Nogle ville måske kalde det kreativt at Søndergaard på den måde hele tiden prøver noget nyt. Andre - og heriblandt nok også overtegnede - vil nærmere betegne det som famlende, og et tegn på en træner, der er på dybt vand, når den dybe tallerken hele tiden skal genopfindes.

Jeg tror på, at en træner med et fast spillekoncept og evnerne til at føre det ud i livet kan få mere ud af det her hold end Søndergaard har formået. For nu at bruge et Morten Olsensk skældsord, så mangler der nogle automatismer på det her hold.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Forza » 6. dec 2016, 15:42

Hovedet skrev:Jeg synes, at fokus mod Lars Søndergaard er overdrevet. Vores problem er nok nærmere, at vi har et spillermateriale, der ikke er særligt godt. Alene det faktum, at Sloth og Holgersson ikke figurerer i startopstillingen i går vidner om, at vi transfermæssigt har skudt forbi skiven i et omfang, der giver mindelser om en julefrokostbranderts forsøg på dartspil i et mørkelagt lokale.
Jeg er enig i at indkøbene er af svingene karakter. Jeg er dog dybt uenig mht. Lars Søndergaard.

Hans destruktive og defensive betonfodbold skinner igennem og er ikke en klub af AaB's standard værdig. En midtbane uden kanter og fyldt med spillere der udelukkende tænker defensivt. Tydeligst eksemplificeret ved at Sloth aldrig starter inde og at Børsting nu er fast mand i angrebet.

Desuden er Risgård kastet rundt på diverse pladser. Han har endda selv udtalt at han syntes han blev brugt forkert.

AaB's værdisæt med den faste spillestil er godt i gang med at blive helt smadret og trods vores seneste pointhøst ligner vi jo et amatørhold med overdrevet respekt og decideret frygt for enhver modstander.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Danni » 6. dec 2016, 15:44

Gamling skrev:Problemet er vel at Gaarde har sat meget prestige på spil i forhold til LS og sommerens indkøb. Faktum er at træner og 3 ud af 4 indkøb (meilinger undtaget) ikke er slået til og at satsningerne på bassemand og pohl i offensiven heller ikke har været ok. Samtidig har primadonnaen Enevoldsen brugt mere tid i pressen eller skadeslisten end på at spille sig på holdet. Følg derfor efb's eksempel og fyr LS, ansæt en træner der reelt kan løfte holdet og hent en ny angriber og en ny midterforsvarer, så konkurrence, mentalitet og accepteret bundniveau kan blive løftet væsentligt !!!
Det er nemt at sige; ansæt en træner, der reelt kan løfte holdet og køb nogle nye spillere... Jeg er skuffet over den opbakning, der er til holdet lige nu, hvor der er mega vigtige point, at spille om. Det var godt nok tamt i går.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 15:58

Hovedet skrev:Jeg synes, at fokus mod Lars Søndergaard er overdrevet. Vores problem er nok nærmere, at vi har et spillermateriale, der ikke er særligt godt. Alene det faktum, at Sloth og Holgersson ikke figurerer i startopstillingen i går vidner om, at vi transfermæssigt har skudt forbi skiven i et omfang, der giver mindelser om en julefrokostbranderts forsøg på dartspil i et mørkelagt lokale.
Det er altså en fejlslutning - vores hold er langt bedre end det har vist hidtil. At Sloth ikke spiller er helt galt. Han kommer med lige nøjagtig det man kunne have ventet, og gjorde det rimeligt og viste lidt fremgang da han fik regelmæssig spilletid, selvom meget af den var på en ikke-favoritplads.
Afhængigt af hvor meget eller lidt LS peger det på nogle ubalancer i samarbejdet mellem Gaarde og LS.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. dec 2016, 16:17

Pastorius skrev:
Hovedet skrev:Jeg synes, at fokus mod Lars Søndergaard er overdrevet. Vores problem er nok nærmere, at vi har et spillermateriale, der ikke er særligt godt. Alene det faktum, at Sloth og Holgersson ikke figurerer i startopstillingen i går vidner om, at vi transfermæssigt har skudt forbi skiven i et omfang, der giver mindelser om en julefrokostbranderts forsøg på dartspil i et mørkelagt lokale.
Det er altså en fejlslutning - vores hold er langt bedre end det har vist hidtil. At Sloth ikke spiller er helt galt. Han kommer med lige nøjagtig det man kunne have ventet, og gjorde det rimeligt og viste lidt fremgang da han fik regelmæssig spilletid, selvom meget af den var på en ikke-favoritplads.
Afhængigt af hvor meget eller lidt LS peger det på nogle ubalancer i samarbejdet mellem Gaarde og LS.
Jeg er enig i at Sloth er kommet med nogenlunde det forventede, jeg synes bare at det langt hen ad vejen ikke har været nok. At han ikke har spillet i de 3 seneste kampe hænger vel udelukkende sammen med at man har valgt en markant anderledes approach for at kæmpe sig ud af krisen.

Sloth har altså stort set ikke spillet betydende fodbold i 2 år. Personligt har jeg hele tiden ment at vi skal hen til foråret før vi får at se ham på noget som ligner hans gamle niveau, og det synes jeg ikke der er noget overraskende i overhovedet. Det kan endda nemt være at det først bliver til næste sæson.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 16:27

Jesper Schmidt skrev: Jeg er enig i at Sloth er kommet med nogenlunde det forventede, jeg synes bare at det langt hen ad vejen ikke har været nok. At han ikke har spillet i de 3 seneste kampe hænger vel udelukkende sammen med at man har valgt en markant anderledes approach for at kæmpe sig ud af krisen.

Sloth har altså stort set ikke spillet betydende fodbold i 2 år. Personligt har jeg hele tiden ment at vi skal hen til foråret før vi får at se ham på noget som ligner hans gamle niveau, og det synes jeg ikke der er noget overraskende i overhovedet. Det kan endda nemt være at det først bliver til næste sæson.
Han har slet ikke fået den tid han burde have haft, også længe før de tre sidste kampe. Det bedømt på hvad jeg har set på banen. Der kan selvfølgelig godt være en anden historie på træningsbanen, men det skal være grelt. MAn kan vel ikke have forestillet sig at man kunne få gang i en spiller der har spillet så lidt som ham, uden at turde satse en smule på ham i kampene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. dec 2016, 16:32

Forza skrev: AaB's værdisæt med den faste spillestil er godt i gang med at blive helt smadret og trods vores seneste pointhøst ligner vi jo et amatørhold med overdrevet respekt og decideret frygt for enhver modstander.
Er det ikke logisk at man har mistet troen på egne evner, efter en lang periode hvor de ting man normalt plejer at kunne vinde fodboldkampe på, bare ikke fungerede? Jeg synes det bliver negligeret hvor stor krise vi faktisk var i før vi sadlede helt om med held, og lagde vægt på at forsvare eget mål, som alle hold før eller siden må ty til, når de rammer en krise.

Selv om vi skulle fortsætte med Søndergaard som træner, så går folk vel ikke og tror at det er meningen at fremtidens AaB skal spille som vi har gjort de sidste 3 kampe? Det kommer jo ikke til at ske, det er ren nødhjælp der foregår i øjeblikket, og jeg synes det er godt set. Det er de store mængder af famlen INDEN vi mødte Randers, som jeg synes der er grund til at være kritisk over. Men jeg må sige at jeg heller ikke synes vi har en trup som er sat godt nok sammen til at fungere fra dag 1, og at jeg er meget skuffet over visse af de gamle helte.

Når alt det er sagt, så tror jeg stadig på at det er det rigtige at skifte træner i vinterpausen. Jeg tror ikke længere på at Søndergaard er den rigtige til at udvikle på vores spilkoncept - den konklusion mener jeg bare ikke bør træffes udfra de seneste 3 kampe, men tiden inden da.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 16:38

Jesper Schmidt skrev:
Forza skrev: AaB's værdisæt med den faste spillestil er godt i gang med at blive helt smadret og trods vores seneste pointhøst ligner vi jo et amatørhold med overdrevet respekt og decideret frygt for enhver modstander.
Er det ikke logisk at man har mistet troen på egne evner, efter en lang periode hvor de ting man normalt plejer at kunne vinde fodboldkampe på, bare ikke fungerede? Jeg synes det bliver negligeret hvor stor krise vi faktisk var i før vi sadlede helt om med held, og lagde vægt på at forsvare eget mål, som alle hold før eller siden må ty til, når de rammer en krise.

Selv om vi skulle fortsætte med Søndergaard som træner, så går folk vel ikke og tror at det er meningen at fremtidens AaB skal spille som vi har gjort de sidste 3 kampe? Det kommer jo ikke til at ske, det er ren nødhjælp der foregår i øjeblikket, og jeg synes det er godt set. Det er de store mængder af famlen INDEN vi mødte Randers, som jeg synes der er grund til at være kritisk over. Men jeg må sige at jeg heller ikke synes vi har en trup som er sat godt nok sammen til at fungere fra dag 1, og at jeg er meget skuffet over visse af de gamle helte.

Når alt det er sagt, så tror jeg stadig på at det er det rigtige at skifte træner i vinterpausen. Jeg tror ikke længere på at Søndergaard er den rigtige til at udvikle på vores spilkoncept - den konklusion mener jeg bare ikke bør træffes udfra de seneste 3 kampe, men tiden inden da.
Man kunne også vende den om. Er der ret mange tilbage der har tillid til at Søndergaard kan skaffe point på anden måde, medmindre Gaarde køber en angriber der kan banke mål ind zweimal i en kamp efter behag?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. dec 2016, 16:39

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg er enig i at Sloth er kommet med nogenlunde det forventede, jeg synes bare at det langt hen ad vejen ikke har været nok. At han ikke har spillet i de 3 seneste kampe hænger vel udelukkende sammen med at man har valgt en markant anderledes approach for at kæmpe sig ud af krisen.

Sloth har altså stort set ikke spillet betydende fodbold i 2 år. Personligt har jeg hele tiden ment at vi skal hen til foråret før vi får at se ham på noget som ligner hans gamle niveau, og det synes jeg ikke der er noget overraskende i overhovedet. Det kan endda nemt være at det først bliver til næste sæson.
Han har slet ikke fået den tid han burde have haft, også længe før de tre sidste kampe. Det bedømt på hvad jeg har set på banen. Der kan selvfølgelig godt være en anden historie på træningsbanen, men det skal være grelt. MAn kan vel ikke have forestillet sig at man kunne få gang i en spiller der har spillet så lidt som ham, uden at turde satse en smule på ham i kampene.
Jeg synes også der har været kampe hvor det havde givet mening at give ham mere spilletid, men i spil som fast starter? Den chance har han ikke grebet, og det tror jeg som sagt overhovedet ikke man er overrasket over. Man sagde vel fra starten at det nok ville tage tid, og at hans transfer skal ses som en styrkelse på den lange bane. Han er vel først og fremmest set som gardering for Risgård, og som hans afløser på sigt, og selv om Risgård ikke har spillet noget stort efterår, så har jeg ikke siddet med en "wow, den plads skal Sloth da spille", efter de minutter han har fået.

Jeg tror tingene kommer til at se meget anderledes ud efter vinterpausen, også for Sloth.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. dec 2016, 16:45

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Forza skrev: AaB's værdisæt med den faste spillestil er godt i gang med at blive helt smadret og trods vores seneste pointhøst ligner vi jo et amatørhold med overdrevet respekt og decideret frygt for enhver modstander.
Er det ikke logisk at man har mistet troen på egne evner, efter en lang periode hvor de ting man normalt plejer at kunne vinde fodboldkampe på, bare ikke fungerede? Jeg synes det bliver negligeret hvor stor krise vi faktisk var i før vi sadlede helt om med held, og lagde vægt på at forsvare eget mål, som alle hold før eller siden må ty til, når de rammer en krise.

Selv om vi skulle fortsætte med Søndergaard som træner, så går folk vel ikke og tror at det er meningen at fremtidens AaB skal spille som vi har gjort de sidste 3 kampe? Det kommer jo ikke til at ske, det er ren nødhjælp der foregår i øjeblikket, og jeg synes det er godt set. Det er de store mængder af famlen INDEN vi mødte Randers, som jeg synes der er grund til at være kritisk over. Men jeg må sige at jeg heller ikke synes vi har en trup som er sat godt nok sammen til at fungere fra dag 1, og at jeg er meget skuffet over visse af de gamle helte.

Når alt det er sagt, så tror jeg stadig på at det er det rigtige at skifte træner i vinterpausen. Jeg tror ikke længere på at Søndergaard er den rigtige til at udvikle på vores spilkoncept - den konklusion mener jeg bare ikke bør træffes udfra de seneste 3 kampe, men tiden inden da.
Man kunne også vende den om. Er der ret mange tilbage der har tillid til at Søndergaard kan skaffe point på anden måde, medmindre Gaarde køber en angriber der kan banke mål ind zweimal i en kamp efter behag?
Næppe, og som sagt heller ikke jeg. Men jeg synes ikke der er nogen grund til at kritisere ham for at tænke ud af boksen, for at hive holdet ud af krisen. Vi kunne ligge helt i bunden ved vinterpausen, hvis vi ikke havde fået gang i pointhøsten, og så ville det godt nok være et gigantisk bjerg at bestige for en eventuel ny træner. Specielt fordi det samtidig er svært at få øje på en rygrad i holdet, eller et sikkert fundament om man vil, efter denne halvsæson.

Jeg tror bestemt at man skifter træner i vinterpausen, det håber jeg også, tag ikke fejl af det.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 18:01

Jesper Schmidt skrev: Jeg synes også der har været kampe hvor det havde givet mening at give ham mere spilletid, men i spil som fast starter? Den chance har han ikke grebet, og det tror jeg som sagt overhovedet ikke man er overrasket over. Man sagde vel fra starten at det nok ville tage tid, og at hans transfer skal ses som en styrkelse på den lange bane. Han er vel først og fremmest set som gardering for Risgård, og som hans afløser på sigt, og selv om Risgård ikke har spillet noget stort efterår, så har jeg ikke siddet med en "wow, den plads skal Sloth da spille", efter de minutter han har fået.

Jeg tror tingene kommer til at se meget anderledes ud efter vinterpausen, også for Sloth.
Det er vel ikke ligefrem fordi der er andre der har brændt igennem på midtbanen og den venstre fløj-plads udover Würtz. Så jo, jeg mener da bestemt man kunne have brugt Sloth som starter i nogle flere kampe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3533
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd : AaB - Lyngby BK, 05.12.2016

Indlæg af Hovedet » 6. dec 2016, 20:59

Jeg vil nu heller ikke bebrejde Lars Søndergaard for den markante omlægning af spillestil. Lige nu skal vi "bare" have point og overleve og egentlig også helst snuppe 3 point i Horsens. I så fald har vi takket være en god start og ditto slutning hevet halvsæsonen op fra helt i kulkælderen til almindelig middelmådig point- og placeringsmæssigt set med en helt realistisk chance for at snuppe en slutspilsplads (hvor meget vi så egentlig kan bruge den til, kan så diskuteres - dette er en kritik af den nye struktur, som jeg finder latterlig med al dens gøgl, pjank og gejl, men det er en anden historie).

Jeg tror også, det kommer til at se bedre ud i foråret, uanset hvad træneren hedder. Jeg mener, at Sloth burde være en udmærket spiller, hvad han også har vist i glimt, og man kan håbe, at ham Flores blomstrer op, om jeg så må sige. Jeg mener ikke, vi kommer uden om en erstatning for Holgerson.

Besvar