Træningskampe vinteren 2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Funky » 15. jan 2017, 19:34

Virkelig stor chance der blev brændt dér til sidst. Og det var ikke pga genialiteter fra målmanden eller noget. Det var bare herredårligt afsluttet. Æv.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Califfen » 15. jan 2017, 19:46

AaB 85 95 99 08 skrev:
Jakobsen skrev:
Kokkefar skrev:
Jakobsen skrev:Lyder positivt ud fra Twitter. Vi taber kun 2-0 til et tophold fra Bundesligaen der lige har afgivet to profiler til Bayern München og det lyder til, at vi havde nogle fornuftige momenter undervejs, hvor der var tegning til gode angreb. Melder mig i koret der gerne vil høre mere om Gordinho og derudover undrer det mig, at der ikke for længst er et indslag fra AaB TV. Synes det har været underligt fraværende her i Januar. Det tog dem også flere dage før de lavede et indslag med Wieghorst. Kom nu med noget synlighed for pokker.
http://www.aabtv.dk/tsg-1899-hoffenheim ... anuar-2017
Værsgo! ;)
Touche :-)
I øvrigt en fin kamp bedømt på højdepunkterne. Vi har spillet værre kampe i Parken med på papiret væsentligt bedre materiale. Synes godt man kan se nogle ideer og defensiven så absolut mere solid ud end i efteråret. Havde vi spillet samme kamp i november var det ikke blevet ved 2-0. Glæder mig til at se holdet i nogle af de kommende kampe, hvor vi får bedre muligheder offensivt. Derudover er jeg virkelig positiv omkring Wieghorst. Meget tydelig og konkret i sine analyser og konklusioner.
Ja, der blev da skabt lidt chancer til sidst, som kunne have været omsat til mål. Håber snart vores offensive udfordringer bliver læst.

Men av, av, der var da dømt keeper på afveje ved 1-0-målet.
Ja klassisk Nicolai Larsen, må man efterhånden desværre sige. Sikke en skovtur. Må håbe Gaarde søger efter en ny 1. målmand i stedet for 2. målmand

Og så er det Gordinho, der misser sin markering ved 2-0 målet. Ærgeligt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Funky » 15. jan 2017, 19:57

Califfen skrev:
Ja klassisk Nicolai Larsen, må man efterhånden desværre sige. Sikke en skovtur. Må håbe Gaarde søger efter en ny 1. målmand i stedet for 2. målmand

Og så er det Gordinho, der misser sin markering ved 2-0 målet. Ærgeligt.
Er det ikke med noget hælsparks-trylleri ham tyskeren får scoret?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Califfen » 15. jan 2017, 20:40

Funky skrev:
Califfen skrev:
Ja klassisk Nicolai Larsen, må man efterhånden desværre sige. Sikke en skovtur. Må håbe Gaarde søger efter en ny 1. målmand i stedet for 2. målmand

Og så er det Gordinho, der misser sin markering ved 2-0 målet. Ærgeligt.
Er det ikke med noget hælsparks-trylleri ham tyskeren får scoret?
Nej, det er den anden angriber der rammer den med hovedet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. jan 2017, 23:02

Nogen der ved hvem Tømrer-Carsten klonen på bænken er? Vores nye fysiske træner måske? Jeg bed mærke i at Wieghorst i klippene kommunikerede ret meget med ham, og synes da det er interessant hvis vi pga. hans erfaring har fået en fysisk træner som er så engageret i kampsituationerne også.

Ellers så det ud til at have været en ok test, udfra omstændighederne. Forhåbentlig kommer der til at ske en hel del taktisk og teknisk i løbet af den næste måned, men det er vel også fint at Wieghorst nu har et meget bedre billede af hvad der skal fokus på.

Gordinho kan man vel ikke bedømme voldsomt meget udfra klippene. Umiddelbart ville jeg personligt foretrække en midterforsvarer med lidt større fysik, hvis man tager udgangspunkt i at han skulle starte med nogen af de nuværende. Omvendt har vi også brug for en spillende type, og vi kan nok ikke få en med spidskompetencer på begge områder for den mønt vi har til at smide.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Pastorius » 15. jan 2017, 23:13

Califfen skrev: Ja klassisk Nicolai Larsen, må man efterhånden desværre sige. Sikke en skovtur. Må håbe Gaarde søger efter en ny 1. målmand i stedet for 2. målmand

Og så er det Gordinho, der misser sin markering ved 2-0 målet. Ærgeligt.
Det er da 33 der ikke holder snitterne væk fra keeperens bold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af FlæskeFrank » 15. jan 2017, 23:28

Bayern har i denne weekend hentet to Hoffenheim-spillere(vist nok først fra sommer). Men det rammer måske meget godt op, hvilket hold vi mødte.

Hvor tit handler Bayern, Barcelona, Real eller Chelsea i DK ?
- FlæskeFrank

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af McMark » 16. jan 2017, 00:22

AaB 85 95 99 08 skrev:
Jakobsen skrev:
Kokkefar skrev:
Jakobsen skrev:Lyder positivt ud fra Twitter. Vi taber kun 2-0 til et tophold fra Bundesligaen der lige har afgivet to profiler til Bayern München og det lyder til, at vi havde nogle fornuftige momenter undervejs, hvor der var tegning til gode angreb. Melder mig i koret der gerne vil høre mere om Gordinho og derudover undrer det mig, at der ikke for længst er et indslag fra AaB TV. Synes det har været underligt fraværende her i Januar. Det tog dem også flere dage før de lavede et indslag med Wieghorst. Kom nu med noget synlighed for pokker.
http://www.aabtv.dk/tsg-1899-hoffenheim ... anuar-2017
Værsgo! ;)
Touche :-)
I øvrigt en fin kamp bedømt på højdepunkterne. Vi har spillet værre kampe i Parken med på papiret væsentligt bedre materiale. Synes godt man kan se nogle ideer og defensiven så absolut mere solid ud end i efteråret. Havde vi spillet samme kamp i november var det ikke blevet ved 2-0. Glæder mig til at se holdet i nogle af de kommende kampe, hvor vi får bedre muligheder offensivt. Derudover er jeg virkelig positiv omkring Wieghorst. Meget tydelig og konkret i sine analyser og konklusioner.
Ja, der blev da skabt lidt chancer til sidst, som kunne have været omsat til mål. Håber snart vores offensive udfordringer bliver læst.

Men av, av, der var da dømt keeper på afveje ved 1-0-målet.
Bytyqi ser heller ikke for god ud i den situation. Men synes til gengæld Ramkilde ser spændende ud - og fedt alle de unge spillere fik chancen for at vise sig frem :)
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Martino » 18. jan 2017, 17:06

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2017 ... rsdag.aspx

Truppen til kampen imorgen er klar. Glæder mig til at se hvilken formation vi stiller op i samt at se vores peruvianske prøvespiller samt de U19 drenge som evt kommer i spil. Lige et spørgsmål, er Anders Østergaard ikke stadig U19 spiller?
Jeg savner Winsnes

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af De Fem » 18. jan 2017, 17:28

Martino skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2017 ... rsdag.aspx

Truppen til kampen imorgen er klar. Glæder mig til at se hvilken formation vi stiller op i samt at se vores peruvianske prøvespiller samt de U19 drenge som evt kommer i spil. Lige et spørgsmål, er Anders Østergaard ikke stadig U19 spiller?
Holy fuck. Han har jo røvhage.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jan 2017, 23:44

Hvis vi ikke scorer mod Hobro, så skal Gaarde altså sendes ud i transfermarkedet og hente noget rigtig spændende.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Hanga » 19. jan 2017, 08:54

FlæskeFrank skrev:Hvis vi ikke scorer mod Hobro, så skal Gaarde altså sendes ud i transfermarkedet og hente noget rigtig spændende.
Du var efter mig for at begynde at drage konklusioner inden vinduet er lukket, og så mener du selv at en enkelt træningskamp skal afgøre vores angrebssituation ? :thumbsup:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jan 2017, 10:45

Hanga skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis vi ikke scorer mod Hobro, så skal Gaarde altså sendes ud i transfermarkedet og hente noget rigtig spændende.
Du var efter mig for at begynde at drage konklusioner inden vinduet er lukket, og så mener du selv at en enkelt træningskamp skal afgøre vores angrebssituation ? :thumbsup:
Det er selvfølgelig noget helt andet :thumbsup:

Vi er vist alle frustreret over, at vi siden sommeren 2014 er gået fra at være Danmarks suverænt bedste hold, både med spil og resultater til grå januar 2017.

Men ellers er jeg ikke i tvivl om, at angrebet selv uden tilgang ikke kan være tilnærmelsesvis ligeså ringe i foråret som i efteråret. Jeg forventer en rimelig fit Ene og dermed mål fra hans side, en endnu bedre Bassogog end efteråret, og så må Pohl for søren da få hul på målbylden, for slet ikke snakke om Flores.

Men det er hårdt at starte januar med snak om en (kronisk) goalgetter som Pusic og så måske stå uden en ekstra angriber, når måneden er slut.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Kokkefar » 19. jan 2017, 11:58

Er der ikke en der tager ud på hornevej og streamer kampen live på youtube? :thumbsup:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af FIDEL » 19. jan 2017, 12:12

Det der angreb løber sgu ikke fra nogen... Men håber at Bulos viser opløftende ting.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jan 2017, 13:00

Opstillingen



Tyder på, at alle får chancen i optakten. Det er vel maks. 5 af disse som starter i den første betydende kamp(Larsen, Ahlmann, Holgersson, Risgård og måske Patrick).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Bosal
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:58
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Bosal » 19. jan 2017, 13:26

Hvor er Kasper Pedersen i dag, han er ikke på holdet eller på udskiftningsbænken.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jan 2017, 13:38

Bosal skrev:Hvor er Kasper Pedersen i dag, han er ikke på holdet eller på udskiftningsbænken.
Han er væk af familieære årsager - underforstået han kan ikke tåle det barske prof-liv og Gaarde er ved at sende ham til Aalborg Chang.
- FlæskeFrank

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Soren » 19. jan 2017, 13:39

FlæskeFrank skrev:Opstillingen



Tyder på, at alle får chancen i optakten. Det er vel maks. 5 af disse som starter i den første betydende kamp(Larsen, Ahlmann, Holgersson, Risgård og måske Patrick).
Mon ikke det er en diamant på midtbanen med Risgaard fremme og Magnus bagest?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Elscorpio » 19. jan 2017, 13:59

Hvem er ham Ivan fætteren der spiller i angrebet og hvor blev ham prøvespilleren af der spillede i centerforsvaret i første testkamp?

Besvar