Træningskampe vinteren 2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Martino » 3. feb 2017, 18:14

Breezer skrev:
Funky skrev:
Kristian skrev:Flores skal altså ud som den første. Manden lunter rundt og deltager ikke. Skræmmende attitude.
Det der med at parkere bussen er nok ikke noget, han er så vant til derfra hvor han kommer.
Jeg er enig i at Flores ikke spiller godt. Men det er heller ikke kampe som denne, hvor vi skal bedømme om han er god nok. Han skal bevise sit værd i kampe hvor vi har bolden mest.
Jeg mener omvendt at det netop er i kampe som denne at midtbanen skal vise at de kan sætte afleveringer sammen med hjælp af gode førsteberøringer og vision, men her er det helt tydeligt hvor meget dygtigere Shaktar er.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4340
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Kristian » 3. feb 2017, 18:19

Funky skrev:
Breezer skrev:
Funky skrev:
Kristian skrev:Flores skal altså ud som den første. Manden lunter rundt og deltager ikke. Skræmmende attitude.
Det der med at parkere bussen er nok ikke noget, han er så vant til derfra hvor han kommer.
Jeg er enig i at Flores ikke spiller godt. Men det er heller ikke kampe som denne, hvor vi skal bedømme om han er god nok. Han skal bevise sit værd i kampe hvor vi har bolden mest.
Det er jo det. Vi har nærmest ikke bolden. Possession må være noget med +80% til Hollywood-holdet. Hvad skal Flores overhovedet foretage sig i sådan en kamp? Han er vel ikke købt som sweeper.
Man må vel godt bedømme ham i sådan en kamp.

Det deffensive ikke godkendt, og når man ikke kan lave en aflevering over 3 meter så er det bestemt heller ikke godkendt den anden vej. Tror bare han skal udskiftes og få så Sloth ind.
------------------
mvh Kristian

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Breezer » 3. feb 2017, 18:21

Martino skrev:
Breezer skrev:
Funky skrev:
Kristian skrev:Flores skal altså ud som den første. Manden lunter rundt og deltager ikke. Skræmmende attitude.
Det der med at parkere bussen er nok ikke noget, han er så vant til derfra hvor han kommer.
Jeg er enig i at Flores ikke spiller godt. Men det er heller ikke kampe som denne, hvor vi skal bedømme om han er god nok. Han skal bevise sit værd i kampe hvor vi har bolden mest.
Jeg mener omvendt at det netop er i kampe som denne at midtbanen skal vise at de kan sætte afleveringer sammen med hjælp af gode førsteberøringer og vision, men her er det helt tydeligt hvor meget dygtigere Shaktar er.
Som du selv siger, så er forskellen for stor. Men jeg synes at i første halveg var vi rigtige gode til at spille hurtigt forbi det første pres, især inden scoringen. Det er meget positivt at se, at Wieghorst har fået noget hurtigere spil ind i holdet.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Martino » 3. feb 2017, 18:41

Breezer skrev:
Martino skrev:
Breezer skrev:
Funky skrev:
Kristian skrev:Flores skal altså ud som den første. Manden lunter rundt og deltager ikke. Skræmmende attitude.
Det der med at parkere bussen er nok ikke noget, han er så vant til derfra hvor han kommer.
Jeg er enig i at Flores ikke spiller godt. Men det er heller ikke kampe som denne, hvor vi skal bedømme om han er god nok. Han skal bevise sit værd i kampe hvor vi har bolden mest.
Jeg mener omvendt at det netop er i kampe som denne at midtbanen skal vise at de kan sætte afleveringer sammen med hjælp af gode førsteberøringer og vision, men her er det helt tydeligt hvor meget dygtigere Shaktar er.
Som du selv siger, så er forskellen for stor. Men jeg synes at i første halveg var vi rigtige gode til at spille hurtigt forbi det første pres, især inden scoringen. Det er meget positivt at se, at Wieghorst har fået noget hurtigere spil ind i holdet.
Jeg synes det har hjulpet at få Magnus ind centralt fordi han ser afleveringerne frem i banen og tør slå dem. Meilinger har ogdå været positiv efter sin indskiftning.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Funky » 3. feb 2017, 18:42

Jeg ved sgu snart ikke, jeg synes ikke man kan bruge denne kamp til at bedømme ret mange af vores spillere - de ser allesammen jævnt triste og uformående ud, sådan som spillet arter sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af 9520AaB » 3. feb 2017, 18:48

3-0, PK en smule fejlplaceret.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Funky » 3. feb 2017, 18:48

Oooog 3-0 til sidst, lige for at få udstillet forsvarets svagheder også.

Hvad fanden kan vi lige bruge sådan en trænings"kamp" til???
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af KJ » 3. feb 2017, 18:49

Holgersson har fuldt fokus på manden, men ved ikke hvad han skal stille op!!!

Wieghorst får kun besvaret få spørgsmål i de her træningskampe. Men Flores må være på vippen. Og Thellufsen bør klart overvejes som fast mand på venstre midt. Børsting på midten var fornuftigt.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2558
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af troelsh » 3. feb 2017, 19:03

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor vi skal møde to så gode hold i opstarts fasen (Hoffenheim og Shaktar).
Ja vi får testet vores defensive organisation, men vi møder jo ikke hold til dagligt på det niveau, så hellere nogle flere kampe mod ligeværdige modstandere.

Nå men plusser i min bog til Thellufsen, Sylvestr og Blåbjerg.
Som andre også påpeger, så ser Würtz desværre igen lidt langsom ud idag, måske alderen er ved at indhente ham.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 3. feb 2017, 19:08

Funky skrev:Jeg ved sgu snart ikke, jeg synes ikke man kan bruge denne kamp til at bedømme ret mange af vores spillere - de ser allesammen jævnt triste og uformående ud, sådan som spillet arter sig.
Præcis hvem er det så vi skal spille træningskamp imod? Hvis modstanderen er for svag er kampen ubrugelig og hvis den er for stærk er den tilsyneladende osse dum. Vi kan jo ikke spille 3 kampe imod AGF, vi må tage de kampe som sådan en turnering giver os.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Pastorius » 3. feb 2017, 19:13

troelsh skrev:Jeg forstår egentlig ikke hvorfor vi skal møde to så gode hold i opstarts fasen (Hoffenheim og Shaktar).
Ja vi får testet vores defensive organisation, men vi møder jo ikke hold til dagligt på det niveau, så hellere nogle flere kampe mod ligeværdige modstandere.

Nå men plusser i min bog til Thellufsen, Sylvestr og Blåbjerg.
Som andre også påpeger, så ser Würtz desværre igen lidt langsom ud idag, måske alderen er ved at indhente ham.
Det er altid sundt at få nogle kampe i et tempo over det man er vant til i en opstart.

Jeg har derimod svært ved at se hvad vi får ud af at spille mod hold under superliganiveau.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Funky » 3. feb 2017, 19:21

Poker-One-Kenobi skrev:
Funky skrev:Jeg ved sgu snart ikke, jeg synes ikke man kan bruge denne kamp til at bedømme ret mange af vores spillere - de ser allesammen jævnt triste og uformående ud, sådan som spillet arter sig.
Præcis hvem er det så vi skal spille træningskamp imod? Hvis modstanderen er for svag er kampen ubrugelig og hvis den er for stærk er den tilsyneladende osse dum. Vi kan jo ikke flyve AGF ned og spille 3 kampe imod dem, vi må tage de kampe som sådan en turnering giver os.
Den 3. mulighed er jo så at spille kampe mod modstandere som er mere på niveau. Den slags modstandere har i øvrigt givet os rigeligt med bøvl indtil videre her i opstarten. Jeg synes virkelig ikke, der er voldsomt meget at være imponeret eller optimistisk over indtil videre.

Men selvfølgelig skal man da spille kampen, når nu den er en del af turneringen dernede, bevares. Og det kan da godt være, den ikke kunne spilles anderledes end den blev spillet af AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 3. feb 2017, 19:33

Funky skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Funky skrev:Jeg ved sgu snart ikke, jeg synes ikke man kan bruge denne kamp til at bedømme ret mange af vores spillere - de ser allesammen jævnt triste og uformående ud, sådan som spillet arter sig.
Præcis hvem er det så vi skal spille træningskamp imod? Hvis modstanderen er for svag er kampen ubrugelig og hvis den er for stærk er den tilsyneladende osse dum. Vi kan jo ikke flyve AGF ned og spille 3 kampe imod dem, vi må tage de kampe som sådan en turnering giver os.
Den 3. mulighed er jo så at spille kampe mod modstandere som er mere på niveau. Den slags modstandere har i øvrigt givet os rigeligt med bøvl indtil videre her i opstarten. Jeg synes virkelig ikke, der er voldsomt meget at være imponeret eller optimistisk over indtil videre.

Men selvfølgelig skal man da spille kampen, når nu den er en del af turneringen dernede, bevares. Og det kan da godt være, den ikke kunne spilles anderledes end den blev spillet af AaB.
Altså alle er glade for forholdene dernede og den forrige kamp var vel fint på niveau. Næste kamp ved vi ikke hvem bliver imod men burde vel umiddelbart være på nogenlunde niveau med os, så der er tale om en enkelt kamp mod en modstander som nok er en del bedre end os, men som vi jo også fint kunne rende ind i i internationale sammenhæng. Desuden, er det ikke netop den type modstander man plejer sige de har så pokkers godt af at møde i internationale turneringer?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Martino » 3. feb 2017, 19:34

Ja ja vi holdte dem til en 3-0 sejr. IFK Norrköping tabte 6-1 til dem.
Jeg savner Winsnes

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Kempes » 3. feb 2017, 19:54

Det skræmmer mig, at der ikke bliver skiftet ud i det centrale forsvar.

Betyder det at Kakeeto og Ramkilde er nærmere spilletid, end Rokkedal? (til trods for at han vel er eneste reelle alternativ til Kasper P, Holgersson og Blåbjerg)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. feb 2017, 19:57

Kempes skrev:Det skræmmer mig, at der ikke bliver skiftet ud i det centrale forsvar.

Betyder det at Kakeeto og Ramkilde er nærmere spilletid, end Rokkedal? (til trods for at han vel er eneste reelle alternativ til Kasper P, Holgersson og Blåbjerg)
Det betyder at Wieghorst valg er at Holgersson og Blåbjerg skal spille i midterforsvaret og at de skal spilles sammen inden sæsonstarten.

Jeg synes i øvrigt det var en ganske opløftende indsats af alle mand i dag, modstanderens niveau taget i betragtning. Og kampen endte kun 0-2 for jeg anerkender ikke det straffespark de fik :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. feb 2017, 21:53

Nu ved jeg godt at Wieghost har udtalt at kampen i dag skulle bruges til at få defensiven presset og stille i en anden og mere defensiv opstilling end normalt... men jeg er godt nok ikke specielt imponeret, jeg synes planen er svær at få øje på, og vi har helt ekstremt svært ved at få noget offensivt spil frem. Ting tager selvfølgelig tid, men der er godt nok lang vej.

Jeg ved ikke rigtigt om jeg så lyspunkter i dag - jo, Larsen havde en fabelagtig redning. Er der nogen som kan huske hvornår Würtz sidst erobrede en bold? Vi skal simpelthen have ham op i gear.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. feb 2017, 22:30

Jesper Schmidt skrev:Nu ved jeg godt at Wieghost har udtalt at kampen i dag skulle bruges til at få defensiven presset og stille i en anden og mere defensiv opstilling end normalt... men jeg er godt nok ikke specielt imponeret, jeg synes planen er svær at få øje på, og vi har helt ekstremt svært ved at få noget offensivt spil frem. Ting tager selvfølgelig tid, men der er godt nok lang vej.

Jeg ved ikke rigtigt om jeg så lyspunkter i dag - jo, Larsen havde en fabelagtig redning. Er der nogen som kan huske hvornår Würtz sidst erobrede en bold? Vi skal simpelthen have ham op i gear.
Jeg deler slet ikke den pessimisme.
Shakthar har en trup der koster en milliard gange så meget som vores og det er dyrt indkøbte udlændinge der gjorde det godt idag.

At Würtz ikke var så dominerende idag skyldes vel at vi generelt var overmatchede.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af NIN » 3. feb 2017, 22:37

Jesper Schmidt skrev:Nu ved jeg godt at Wieghost har udtalt at kampen i dag skulle bruges til at få defensiven presset og stille i en anden og mere defensiv opstilling end normalt... men jeg er godt nok ikke specielt imponeret, jeg synes planen er svær at få øje på, og vi har helt ekstremt svært ved at få noget offensivt spil frem. Ting tager selvfølgelig tid, men der er godt nok lang vej.

Jeg ved ikke rigtigt om jeg så lyspunkter i dag - jo, Larsen havde en fabelagtig redning. Er der nogen som kan huske hvornår Würtz sidst erobrede en bold? Vi skal simpelthen have ham op i gear.
Helt enig Jesper. Og giver ikke fem potter pis for penge og dyre trup argumentet. Var sport og præstationer så simpel, så ville vi alle, uden at få sved på panden, blive rige på oddset og Manchester klubbern ville aldrig tabe en kamp.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1349
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe vinteren 2017

Indlæg af white splash » 4. feb 2017, 06:57

NIN skrev:
Jesper Schmidt skrev:Nu ved jeg godt at Wieghost har udtalt at kampen i dag skulle bruges til at få defensiven presset og stille i en anden og mere defensiv opstilling end normalt... men jeg er godt nok ikke specielt imponeret, jeg synes planen er svær at få øje på, og vi har helt ekstremt svært ved at få noget offensivt spil frem. Ting tager selvfølgelig tid, men der er godt nok lang vej.

Jeg ved ikke rigtigt om jeg så lyspunkter i dag - jo, Larsen havde en fabelagtig redning. Er der nogen som kan huske hvornår Würtz sidst erobrede en bold? Vi skal simpelthen have ham op i gear.
Helt enig Jesper. Og giver ikke fem potter pis for penge og dyre trup argumentet. Var sport og præstationer så simpel, så ville vi alle, uden at få sved på panden, blive rige på oddset og Manchester klubbern ville aldrig tabe en kamp.
Så det du siger er, at AaB uden problemer burde spille lige op med United?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Besvar