Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af frederikshavneren » 4. jan 2017, 18:36

Hvis man ser på de 'kapaciteter' (Erik R og Thomasberg) de øvrige nordjyske klubber netop har tilknyttet så fremstår valget af Wieghorst som meget velovervejet og yderst fornuftigt.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af birk » 4. jan 2017, 20:45


salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af salling23 » 4. jan 2017, 21:07

Typisk EB overskrift.
En henvendelse fra Gaarde til AGF bliver forvandlet til AGF advarede AaB Boss, men som GF fans har vi prøvet det før.

Det irriterer med garanti journalisten at Wieghorst ikke vil fortælle om afskeden med os - det tager jeg sgu hatten af for
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Funky » 4. jan 2017, 21:14

På flere af billederne i Nordjyske fra dagens træning står Pylle i baggrunden og tænker tydeligvis noget i retning af: "Hvaa...skal jeg æde ham, eller lade ham løbe...naarh, jeg la'r ham løbe...indtil videre....".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FlæskeFrank » 4. jan 2017, 21:47

AaB1978 skrev:Interview med Wiggo fra dagens træning her

http://www.tv2nord.dk/artikel/ny-AaB-tr ... rkt-foraar
Når man hører det indslag, så lyder det lige som den træner, vi har brug for. Hans anstændighed afslører ham måske. På spørgsmålet om der skal nye spillere til, så svarer han ikke "nu skal jeg først lige se truppen an..." - her signalerer han vel (klart), at der kommer en mand ind og det snart.

Så en Jeppe Curth til Gaarde og Wieghorst indtil videre. :thumbsup:
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. jan 2017, 21:59

FlæskeFrank skrev:
AaB1978 skrev:Interview med Wiggo fra dagens træning her

http://www.tv2nord.dk/artikel/ny-AaB-tr ... rkt-foraar
Når man hører det indslag, så lyder det lige som den træner, vi har brug for. Hans anstændighed afslører ham måske. På spørgsmålet om der skal nye spillere til, så svarer han ikke "nu skal jeg først lige se truppen an..." - her signalerer han vel (klart), at der kommer en mand ind og det snart.

Så en Jeppe Curth til Gaarde og Wieghorst indtil videre. :thumbsup:
Jeg er enig, Wieghorst er generelt kommet rigtigt godt fra land i AaB, rent kommunikativt. Jeg synes han har sagt alle de rigtige ting, også når det gælder AGF tiden.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Klaus » 4. jan 2017, 22:22

Jeg forstår ikke, hvorfor folk skyder på Augu. Forhistorien er jo almindelig kendt. Augu blev meget sent en del af trænerteamet, og han skulle efter eget udsagn i første omgang lære og så altså - tradaaa - assistere. Uden at vide alverden om, hvordan opgaverne er fordelt havde Augu en stor rolle i at holde sammen på truppen og bakke de unge op i hans sidste år som spiller. Mon ikke det er i det lys, at han er ansat??? Og et eller andet sted må man da sige, at det er imponerende, at truppen ikke er gået helt i stykker socialt efter noget der minder om krise i næsten et helt år. Havde vi været AGF, havde vi ligget nummer sjok og været sikker mester i disciplinen tåbelig opførsel. Nu har man i en krisetid alligevel holdt så meget sammen på tropperne, at der har været enkelte lyspunkter/kampe og pointhøsten gør det rimeligt sikkert, at vi ikke rykker ned. Måske, ja kun måske har vores assistenttrænere en del af æren for, at det ikke er gået værre.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af BoT » 5. jan 2017, 08:26

Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:
AaB1978 skrev:Interview med Wiggo fra dagens træning her

http://www.tv2nord.dk/artikel/ny-AaB-tr ... rkt-foraar
Når man hører det indslag, så lyder det lige som den træner, vi har brug for. Hans anstændighed afslører ham måske. På spørgsmålet om der skal nye spillere til, så svarer han ikke "nu skal jeg først lige se truppen an..." - her signalerer han vel (klart), at der kommer en mand ind og det snart.

Så en Jeppe Curth til Gaarde og Wieghorst indtil videre. :thumbsup:
Jeg er enig, Wieghorst er generelt kommet rigtigt godt fra land i AaB, rent kommunikativt. Jeg synes han har sagt alle de rigtige ting, også når det gælder AGF tiden.
Nej. Wieghorst er en indadvendt, kedelig type og en dårlig kommunikatør. Lige meget hvad han siger.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af NIN » 5. jan 2017, 10:49

BoT skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:
AaB1978 skrev:Interview med Wiggo fra dagens træning her

http://www.tv2nord.dk/artikel/ny-AaB-tr ... rkt-foraar
Når man hører det indslag, så lyder det lige som den træner, vi har brug for. Hans anstændighed afslører ham måske. På spørgsmålet om der skal nye spillere til, så svarer han ikke "nu skal jeg først lige se truppen an..." - her signalerer han vel (klart), at der kommer en mand ind og det snart.

Så en Jeppe Curth til Gaarde og Wieghorst indtil videre. :thumbsup:
Jeg er enig, Wieghorst er generelt kommet rigtigt godt fra land i AaB, rent kommunikativt. Jeg synes han har sagt alle de rigtige ting, også når det gælder AGF tiden.
Nej. Wieghorst er en indadvendt, kedelig type og en dårlig kommunikatør. Lige meget hvad han siger.
Plus du glemmer det vigtigste af alt. Han er ikke jysk.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FlæskeFrank » 5. jan 2017, 11:51

Og så er han høj, 1,97. Vi har jo ingen høje folk i AaB!!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4460
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af le Cid » 5. jan 2017, 12:45

FlæskeFrank skrev:Og så er han høj, 1,97. Vi har jo ingen høje folk i AaB!!!
Så få ham dog registreret i spillertruppen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

michael_nagg
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 25. aug 2016, 23:38
Favoritspiller: risgård

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af michael_nagg » 5. jan 2017, 16:08

Jeg ved godt det her indlæg, jeg kommer med ikke er så meget om det taktiske med Wieghorst. Men noget af det jeg har savnet ved vores 2 sidste trænere, det er sgu at de kommer på banen og fejrer sejren med spillere og tilskurere. Kampene var knap nok fløjtet af inden Kent N var I omklædningsrummet. Og det samme med LS.

Allan Kuhn var sgu folkets mand.. Gik med spillerne rundt, opildnede tilskuerne, kom med knyttede næver og fik applaus fra tilskurerne. Det var jo også en af grundene til respekten omkring Kuhn.
Under LS, var det sgu knap nok at assistenterne gik med rundt, Augo var dog med engang imellem. Der var nu heller ikke så voldsomt mange sejre, hele Nordjylland kunne fejre.

men det jeg vil frem til, det er, Jeg håber Wieghorst vil komme på banen, og gå med spillerne rundt efter kampen, vise tilskuerne at han værdsætter opbakningen. Og på den måde vil det jo også vise at han virkelig VIL hele Nordjylland

Brugeravatar
morten-aab
1. div
1. div
Indlæg: 281
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:16
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af morten-aab » 5. jan 2017, 16:18

Jeg hæfter mig ved, at vi ikke denne gang skulle vente halve eller hele år som under Lynge, før der blev fundet en fuldgod erstatning på cheftrænerposten. Wieghorst virker som en god fyr, og AaB logoet klæ'r ham :thumbsup:

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Kokkefar » 5. jan 2017, 16:25

morten-AaB skrev:Jeg hæfter mig ved, at vi ikke denne gang skulle vente halve eller hele år som under Lynge, før der blev fundet en fuldgod erstatning på cheftrænerposten. Wieghorst virker som en god fyr, og AaB logoet klæ'r ham :thumbsup:
Enig, han vokser også på mig når jeg ser ham på træningsbanen og i interview. Jeg tror sgu på ham!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Kristian » 5. jan 2017, 16:36

michael_nagg skrev:Jeg ved godt det her indlæg, jeg kommer med ikke er så meget om det taktiske med Wieghorst. Men noget af det jeg har savnet ved vores 2 sidste trænere, det er sgu at de kommer på banen og fejrer sejren med spillere og tilskurere. Kampene var knap nok fløjtet af inden Kent N var I omklædningsrummet. Og det samme med LS.

Allan Kuhn var sgu folkets mand.. Gik med spillerne rundt, opildnede tilskuerne, kom med knyttede næver og fik applaus fra tilskurerne. Det var jo også en af grundene til respekten omkring Kuhn.
Under LS, var det sgu knap nok at assistenterne gik med rundt, Augo var dog med engang imellem. Der var nu heller ikke så voldsomt mange sejre, hele Nordjylland kunne fejre.

men det jeg vil frem til, det er, Jeg håber Wieghorst vil komme på banen, og gå med spillerne rundt efter kampen, vise tilskuerne at han værdsætter opbakningen. Og på den måde vil det jo også vise at han virkelig VIL hele Nordjylland
Der skal være en afstand mellem træneren og assistenten også efter kampen.

Det er helt fint med mig at træneren bevæger sig rundt og lige klapper til hver tribune men heller ikke mere end det.
Han skal ikke med spillerne helt ud til tilskuerne.

Vi skal ikke have en riddersholm type der render rundt i guldjakke og vifter med det store flag :-)

Det kan gøres meget mere stilfuldt og behersket.
Men er dog enig i at under LS var det sq for lidt man så ham.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 5. jan 2017, 16:41

Kristian skrev:
Der skal være en afstand mellem træneren og assistenten også efter kampen.
Vrøvl.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Maglau » 5. jan 2017, 18:00

Kristian skrev:
michael_nagg skrev:Jeg ved godt det her indlæg, jeg kommer med ikke er så meget om det taktiske med Wieghorst. Men noget af det jeg har savnet ved vores 2 sidste trænere, det er sgu at de kommer på banen og fejrer sejren med spillere og tilskurere. Kampene var knap nok fløjtet af inden Kent N var I omklædningsrummet. Og det samme med LS.

Allan Kuhn var sgu folkets mand.. Gik med spillerne rundt, opildnede tilskuerne, kom med knyttede næver og fik applaus fra tilskurerne. Det var jo også en af grundene til respekten omkring Kuhn.
Under LS, var det sgu knap nok at assistenterne gik med rundt, Augo var dog med engang imellem. Der var nu heller ikke så voldsomt mange sejre, hele Nordjylland kunne fejre.

men det jeg vil frem til, det er, Jeg håber Wieghorst vil komme på banen, og gå med spillerne rundt efter kampen, vise tilskuerne at han værdsætter opbakningen. Og på den måde vil det jo også vise at han virkelig VIL hele Nordjylland
Der skal være en afstand mellem træneren og assistenten også efter kampen.

Det er helt fint med mig at træneren bevæger sig rundt og lige klapper til hver tribune men heller ikke mere end det.
Han skal ikke med spillerne helt ud til tilskuerne.

Vi skal ikke have en riddersholm type der render rundt i guldjakke og vifter med det store flag :-)

Det kan gøres meget mere stilfuldt og behersket.
Men er dog enig i at under LS var det sq for lidt man så ham.
Magen til vrøvl skal man lede længe efter.

At trænere som klopp og Mourinho er forkert på den når de fejrer og krammer spillere og stab ved scoring og sejr er helt hen i vejret.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Kristian » 5. jan 2017, 19:11

Maglau skrev:
Kristian skrev:
michael_nagg skrev:Jeg ved godt det her indlæg, jeg kommer med ikke er så meget om det taktiske med Wieghorst. Men noget af det jeg har savnet ved vores 2 sidste trænere, det er sgu at de kommer på banen og fejrer sejren med spillere og tilskurere. Kampene var knap nok fløjtet af inden Kent N var I omklædningsrummet. Og det samme med LS.

Allan Kuhn var sgu folkets mand.. Gik med spillerne rundt, opildnede tilskuerne, kom med knyttede næver og fik applaus fra tilskurerne. Det var jo også en af grundene til respekten omkring Kuhn.
Under LS, var det sgu knap nok at assistenterne gik med rundt, Augo var dog med engang imellem. Der var nu heller ikke så voldsomt mange sejre, hele Nordjylland kunne fejre.

men det jeg vil frem til, det er, Jeg håber Wieghorst vil komme på banen, og gå med spillerne rundt efter kampen, vise tilskuerne at han værdsætter opbakningen. Og på den måde vil det jo også vise at han virkelig VIL hele Nordjylland
Der skal være en afstand mellem træneren og assistenten også efter kampen.

Det er helt fint med mig at træneren bevæger sig rundt og lige klapper til hver tribune men heller ikke mere end det.
Han skal ikke med spillerne helt ud til tilskuerne.

Vi skal ikke have en riddersholm type der render rundt i guldjakke og vifter med det store flag :-)

Det kan gøres meget mere stilfuldt og behersket.
Men er dog enig i at under LS var det sq for lidt man så ham.
Magen til vrøvl skal man lede længe efter.

At trænere som klopp og Mourinho er forkert på den når de fejrer og krammer spillere og stab ved scoring og sejr er helt hen i vejret.
Har nu heller aldrig sagt, at han ikke må fejrer og skabe sig sammen med spillerne ved scoring og sejr.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hanga » 5. jan 2017, 19:34

Kristian skrev:

Der skal være en afstand mellem træneren og assistenten også efter kampen.

Det er helt fint med mig at træneren bevæger sig rundt og lige klapper til hver tribune men heller ikke mere end det.
Han skal ikke med spillerne helt ud til tilskuerne.

Vi skal ikke have en riddersholm type der render rundt i guldjakke og vifter med det store flag :-)

Det kan gøres meget mere stilfuldt og behersket.
Men er dog enig i at under LS var det sq for lidt man så ham.
Det vigtigste er at træneren er tro mod sig selv og sin personlighed, og at al interaktion mellem træner og fans er ægte. Det må ikke være påtaget for så mister det sin effekt og man mister respekt for personen.

Der er flere trænere der er meget medlevende og som har et direkte bånd med fansene, og som afgjort får en positiv effekt ud af dette. Allan Kuhn er et nærliggende eksempel, men jeg tænker også på managers som Jürgen Klopp og Antonio Conte. Undervurder ikke hvad deres passion bringer af gejst og vilje, lige fra fansene på tribunen til spillerne på banen - men det er nød til at være ægte, ellers bliver det hurtigt gennemskuet.

Af samme årsag havde jeg også enorm respekt for Kent. Det var tydeligvis ikke hans stil at mænge sig med fans, deltage i jubelscener osv. Det var ikke kun et bevist valg for at bevare autoritet og distance, det er også sådan han er som person, og det holdt han fast i.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

LL Dahlgaard
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 15. dec 2016, 08:07

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af LL Dahlgaard » 5. jan 2017, 19:42

Jeg har også en god fornemmelse med Wieghorst, og jeg synes også han kommunikativt er kommet meget præsentabelt fra start.

Da Wieghorst blev præsenteret i AGF tilbage i 2014, kan jeg faktisk huske, at jeg blev en smule ærgerlig fordi jeg følte, at han - på et tidspunkt efter Kent - ville være oplagt for AaB. Det kan vi så takke galehuset for alligevel blev en realitet.

Jeg synes i det hele taget jeg sidder med en fornemmelse af, at MW kan gå hen og blive et ligeså stort navn i Nordjylland som Kent Nielsen er. Vis ham tillid og giv ham arbejdsro, så tror jeg han kan få os placeret solidt i toppen.

Er det i øvrigt helt godnat at tro, at Kuhn hentes ind som assistent fra sommer? Det kunne godt nok blive giftigt - på den gode måde!

Besvar