Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af fish » 19. jan 2017, 17:23

Hør mediano med vores nye træner. Han forekommer mere og mere som det rigtige valg på mig

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Flower » 19. jan 2017, 17:27

fish skrev:Hør mediano med vores nye træner. Han forekommer mere og mere som det rigtige valg på mig
Enig. Man kan lytte til det lige her
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Uldahl » 19. jan 2017, 19:03

Flower skrev:
fish skrev:Hør mediano med vores nye træner. Han forekommer mere og mere som det rigtige valg på mig
Enig. Man kan lytte til det lige her
Også enig. Jeg var meget loren ved ham i starten. Ikke fordi jeg ikke kunne se hans kvaliteter som en ung erfaren træner. Heller ikke fyrsedlen fra tøserne i Aarghus, tvært imod var det et plus i min bog.

Det var hans lukkethed og det han kan virke utilnærmelig. Ikke noget der passer ind hos os og den måde klubben bliver drevet på, så kunne ikke se det komme til at fungere.

Det har ændret sig 100% bla pga af interviews som dette. Han har altså nogle gode værdier og holdninger til fodbolden som ser ud til at passe perfekt til os. :aabfan:

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Martino » 19. jan 2017, 19:51

Uldahl skrev:
Flower skrev:
fish skrev:Hør mediano med vores nye træner. Han forekommer mere og mere som det rigtige valg på mig
Enig. Man kan lytte til det lige her
Også enig. Jeg var meget loren ved ham i starten. Ikke fordi jeg ikke kunne se hans kvaliteter som en ung erfaren træner. Heller ikke fyrsedlen fra tøserne i Aarghus, tvært imod var det et plus i min bog.

Det var hans lukkethed og det han kan virke utilnærmelig. Ikke noget der passer ind hos os og den måde klubben bliver drevet på, så kunne ikke se det komme til at fungere.

Det har ændret sig 100% bla pga af interviews som dette. Han har altså nogle gode værdier og holdninger til fodbolden som ser ud til at passe perfekt til os. :aabfan:
Absolut positiv lytning. En anden AaB relateret podcast i denne uge er Ripodsten med Lynge som gæst. https://itunes.apple.com/us/podcast/rip ... 1173819028
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. jan 2017, 20:57

Flower skrev:
fish skrev:Hør mediano med vores nye træner. Han forekommer mere og mere som det rigtige valg på mig
Enig. Man kan lytte til det lige her
Mediano er simpelthen fremragende. Jeg er også enig, Wieghorst fremtræder som den helt rigtige mand. Det bliver spændende.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af alithebeast » 19. jan 2017, 21:47

Uldahl skrev: Det var hans lukkethed og det han kan virke utilnærmelig. Ikke noget der passer ind hos os og den måde klubben bliver drevet på, så kunne ikke se det komme til at fungere.

Det har ændret sig 100% bla pga af interviews som dette. Han har altså nogle gode værdier og holdninger til fodbolden som ser ud til at passe perfekt til os. :aabfan:
Morten har nu altid fastholdt, at han gerne vil snakke fodbold, hvis en journalist gad sætte sig i bilen og køre ud til ham. Han har ikke ville medvirke i tåbelige telefoninterviews som mest minder om noget fra FM.

Dejligt interview med en mand der virker til at have en kæmpe spandfuld integritet. Jeg er lige ved at tro at han er den ultimative modpol til hans efterfølger i ÅGF, og det i sig selv er en kvalitet.
Hader København!

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af 9000AaB » 24. jan 2017, 14:57

Er der nogle der ved hvordan Wieghorst normalt stiller hold???

Tænker om det er 4-3-3.

En spændende opstilling kunne være

Larsen
Mæhle - blåbjerg - KP - Ahlman
Meillinger - Würtz - Sloth/Børsting
Bassagog - Pohl/Ene - Flores

Forudsat vi ikke får ny målmand, central forsvarer og angriber.

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Lindvang » 24. jan 2017, 15:48

9000AaB skrev:Er der nogle der ved hvordan Wieghorst normalt stiller hold???

Tænker om det er 4-3-3.

En spændende opstilling kunne være

Larsen
Mæhle - blåbjerg - KP - Ahlman
Meillinger - Würtz - Sloth/Børsting
Bassagog - Pohl/Ene - Flores

Forudsat vi ikke får ny målmand, central forsvarer og angriber.
Børsting kan mosle, that's it. Næppe, hvad der er brug for i nogen som helst talkombination, medmindre du snakker NFL.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jakobsen » 24. jan 2017, 16:13

9000AaB skrev:Er der nogle der ved hvordan Wieghorst normalt stiller hold???

Tænker om det er 4-3-3.

En spændende opstilling kunne være

Larsen
Mæhle - blåbjerg - KP - Ahlman
Meillinger - Würtz - Sloth/Børsting
Bassagog - Pohl/Ene - Flores

Forudsat vi ikke får ny målmand, central forsvarer og angriber.
En ny stopper og en ny angriber behøves vel ikke nødvendigvis at lukke for en 4-3-3. Med vores nuværende trup så jeg gerne



Vores midterforsvar magter jeg ikke at gøre mig klog på. Ingen af de tre imponerer mig. Et frækt bud kunne være at smide Risgård derned her på sine ældre dage og lad Børsten eller Meilinger tage hans plads på midten.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af AK48hamas » 27. feb 2017, 08:25

Er der en som kan fortælle mig Augo's rolle i staben pt?

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 621
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af 9000AaB » 27. feb 2017, 09:05

AK48hamas skrev:Er der en som kan fortælle mig Augo's rolle i staben pt?
Mener han arbejder med hjørnespark, og så er han ass. træner (en af dem)

seamann

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af seamann » 24. apr 2017, 23:58

Stadigvæk tilfredshed?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Funky » 25. apr 2017, 00:59

seamann skrev:Stadigvæk tilfredshed?
Jeg er ikke utilfreds med Wieghorst. Han er ærlig, jeg tror han står godt i truppen (på rygtebasis et problem ved Søndergaard, at han ikke fik den fornødne respekt fra nogle af spillerne), og han var behørigt utilfreds efter dagens "kamp".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af svendpoulsen » 25. apr 2017, 08:26

Tilfreds og tilfreds ?? Det er så meget sagt. Jeg må sige, jeg savner at der ude fra bænken bliver kommunikeret med spillerne på en måde, der giver dem gejst og vilje til sejr. Der var mere kommunikation den vej, da Kuhn var assistent, og jeg mener - helt ærligt endda - at det ville være et scoop at få ham ind ved siden af MW i stedt for Friis - han udstråler i hvert fald IKKE gejst og vilje, der kan smitte af på spillerne. :'( Men ledelsen får nok ikke den chance.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jakobsen » 25. apr 2017, 08:50

Det nytter jo ikke at skyde på træneren. Jeg sagde det jo allerede i efteråret - selvom jeg ikke er fan af Søndergaard så kunne han ikke bebrejdes truppens manglende kvalitet. Men se på holdet - der er grund til at to så forskellige trænere som Wieghorst og Søndergaard begge er endt med at lukke kampene ned og bruge fighter som Børsting på 10'er pladsen og dobbeltsikre midtbanen. Det er fordi, at holdet ganske enkelt mangler kvalitet og her peger pilen på andre end de to trænere. Holger, Sloth, Flores og Meilinger har alle været katastrofale indkøb. Sylvestr virker fornuftig, men desværre ikke rigtigt en spiller vi får værdi af med det nuværende hold da han ikke løfter noget alene. Allan Gaardes ageren har været under al kritik i flere år - hvor mange flere skal det blive ved?
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 25. apr 2017, 09:00

Jakobsen skrev:Det nytter jo ikke at skyde på træneren. Jeg sagde det jo allerede i efteråret - selvom jeg ikke er fan af Søndergaard så kunne han ikke bebrejdes truppens manglende kvalitet. Men se på holdet - der er grund til at to så forskellige trænere som Wieghorst og Søndergaard begge er endt med at lukke kampene ned og bruge fighter som Børsting på 10'er pladsen og dobbeltsikre midtbanen. Det er fordi, at holdet ganske enkelt mangler kvalitet og her peger pilen på andre end de to trænere. Holger, Sloth, Flores og Meilinger har alle været katastrofale indkøb. Sylvestr virker fornuftig, men desværre ikke rigtigt en spiller vi får værdi af med det nuværende hold da han ikke løfter noget alene. Allan Gaardes ageren har været under al kritik i flere år - hvor mange flere skal det blive ved?
Enig. Dog synes jeg ikke man kan klandre Gaarde og den sportlige sektor for Flores skader og besvær med at vænne sig til Aalborg og klimaet.
Men det er klart at der efterhånden peger en stor pil på den sportslige ledelse af vores superligahold, og her står Gaarde med det overordnede ansvar.
Siden 2014 er vi blevet overhalet af flere klubber bl.a. Lyngby, SE, Fcn, FCM, Randers, og AaB har formpet at ødsle momentum og en god trup væk!! Det er faktisk ret alvorligt det her.
Jeg mener 100% at AaB bør samarbejde med en scout f.eks. Erik Larsen, og gøre mere ud af denne vigtige del af en fodboldklub. Synes efterhånden, at Gaarde ligner et stort flop uden næse for det han er ansat til.

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af svendpoulsen » 25. apr 2017, 09:18

Jakobsen skrev:Det nytter jo ikke at skyde på træneren. Jeg sagde det jo allerede i efteråret - selvom jeg ikke er fan af Søndergaard så kunne han ikke bebrejdes truppens manglende kvalitet. Men se på holdet - der er grund til at to så forskellige trænere som Wieghorst og Søndergaard begge er endt med at lukke kampene ned og bruge fighter som Børsting på 10'er pladsen og dobbeltsikre midtbanen. Det er fordi, at holdet ganske enkelt mangler kvalitet og her peger pilen på andre end de to trænere. Holger, Sloth, Flores og Meilinger har alle været katastrofale indkøb. Sylvestr virker fornuftig, men desværre ikke rigtigt en spiller vi får værdi af med det nuværende hold da han ikke løfter noget alene. Allan Gaardes ageren har været under al kritik i flere år - hvor mange flere skal det blive ved?
Kan godt være enig i at en stor del af indkøbene ikke har klassen, men vil du så ikke lige kommentere på, om DU synes Friis ude på bænken ligner en, der har den mindste lyst til at gøre sit for at spillerne yder.? Jeg kan i hvert fald ikke se det.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jakobsen » 25. apr 2017, 09:37

svendpoulsen skrev:
Jakobsen skrev:Det nytter jo ikke at skyde på træneren. Jeg sagde det jo allerede i efteråret - selvom jeg ikke er fan af Søndergaard så kunne han ikke bebrejdes truppens manglende kvalitet. Men se på holdet - der er grund til at to så forskellige trænere som Wieghorst og Søndergaard begge er endt med at lukke kampene ned og bruge fighter som Børsting på 10'er pladsen og dobbeltsikre midtbanen. Det er fordi, at holdet ganske enkelt mangler kvalitet og her peger pilen på andre end de to trænere. Holger, Sloth, Flores og Meilinger har alle været katastrofale indkøb. Sylvestr virker fornuftig, men desværre ikke rigtigt en spiller vi får værdi af med det nuværende hold da han ikke løfter noget alene. Allan Gaardes ageren har været under al kritik i flere år - hvor mange flere skal det blive ved?
Kan godt være enig i at en stor del af indkøbene ikke har klassen, men vil du så ikke lige kommentere på, om DU synes Friis ude på bænken ligner en, der har den mindste lyst til at gøre sit for at spillerne yder.? Jeg kan i hvert fald ikke se det.
Enig så vidt, at jeg bestemt ikke er fan af de to assistenter. Augu er min all-time yndlingssspiller, men jeg kan ikke se anden grund end vennetjeneste til at partout skulle være assistent. Friis er en endnu en intern nødløsning fordi man ikke vil bruge penge.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Pastorius » 25. apr 2017, 09:38

seamann skrev:Stadigvæk tilfredshed?
Jeg synes det afhænger meget af hvordan han håndterer den nuværende situation. Jeg ikke ellevild da han blev annonceret, men jeg synes heller ikke vi er der hvor det giver mening at skille os af med ham.

Han startede godt, men har i flere tilfælde valgte den forsigtige tilgangsvinkel til hvordan vi skal spille. Det kan vi ikke. Hvis ikke han kan se, at vores defensive kvaliteter er så svage at vi er nødt til at stække modstanderne ved at holde dem beskæftiget i den anden ende af banen, og bliver ved med at stille hold, hvor han prioriterer at lukke vores svageste defensive huller, fremfor at gøre vores offensiv så giftig som mulig, så begynder tilliden til ham også at forsvinde herfra. Ligesom med Søndergaard er min målestok ikke resultaterne, men hvad der bliver gjort for at komme ud af suppedasen. Det samme gælder ift Gaarde.

Det bliver ikke nemt at undgå at skuffe, hvis Würtz stadig mangler næste gang, samtidig med vi skal finde en erstatning for Ahlmann.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af gravballe » 25. apr 2017, 11:11

Det irritere mig at han er gået tilbage til det defensive udgangspunkt. Jeg forstår det ikke, imod silkeborg i starten af foråret stille vi offensivt op 2 gange og kørte dem over. Alle de gange vi har stillet "defensiv" op, har det betydet vi ikke har skabt en skid og vores forsvar kikser og vi taber kampene.

Besvar