Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af De Fem » 18. aug 2017, 12:30

Kempes skrev: Fordelene ved 3 - 4- 3 er bl.a. at vores backs kommer mere i spil i forhold til Wieghorsts 4 - 4- 1- 1. Ved standarder har vi også flere spillere med egnet fysik end i det nuværende system.
Hvis man, med rette, er utilfreds med kvaliteten på vores midterforsvarer så er det nok ikke direkte nyttigt at sende en ekstra på banen i bytte for en midtbanespiller. Ydremere så er Lesniak lige så meget Eriksen som KP er Agger i topform.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Martino » 18. aug 2017, 22:56

Krisen kradser godtnok. Jeg tror ikke det bliver bedre under Wieghorst - måske lidt med et par forstærkninger, men grundlæggende tror jeg ikke vi kommer over middel. Hver eneste gang der er muligheder i længderetningen, bliver den spillet tilbage og spillet vendes lidt fra side til side. Måske Barca evner at spille efter det koncept fordi deres førsteberøringer sidder i skabet, og de har spillere som kan sætte en mand på meget små områder. Men der er vi ikke...
Det eneste jeg bed mærke var at Pallesen var blevet instrueret i at tage indkastene hurtigt(så vidt muligt), ellers var det godt nok omstændigt og utrolig let at dæmme op for fra Horsens side.
Gaarde kan ikke fyre Wieghorst nu desværre - eller han kan godt, men jeg nægter at tro på det sker.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. aug 2017, 00:40

Martino skrev:Krisen kradser godtnok. Jeg tror ikke det bliver bedre under Wieghorst - måske lidt med et par forstærkninger, men grundlæggende tror jeg ikke vi kommer over middel. Hver eneste gang der er muligheder i længderetningen, bliver den spillet tilbage og spillet vendes lidt fra side til side. Måske Barca evner at spille efter det koncept fordi deres førsteberøringer sidder i skabet, og de har spillere som kan sætte en mand på meget små områder. Men der er vi ikke...
Det eneste jeg bed mærke var at Pallesen var blevet instrueret i at tage indkastene hurtigt(så vidt muligt), ellers var det godt nok omstændigt og utrolig let at dæmme op for fra Horsens side.
Gaarde kan ikke fyre Wieghorst nu desværre - eller han kan godt, men jeg nægter at tro på det sker.
I første omgang drejer det sig vel om at komme op til middel. Lige nu er det tydeligt at holdet ikke tror på de kan.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Provst i Brovst » 20. aug 2017, 18:12

POINTGENNEMSNIT, MORTEN WIEGHORST, ALL-TIME.

Billede

http://www.superstats.dk/tranere/traner-alltime?id=82
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af frederikshavneren » 24. okt 2017, 09:18

Jeg tvivler på at Wieghorst er den rette træner for AaB, men problemerne stikker dybere end det. Hvis det ´bare´var et trænerproblem så ville det være nemt at løse, det siger imidlertid alt at to så forskellige trænere som Søndergaard og Wieghorst begge ender med at praktisere det samme kønsløse intetsigende boldflytteri.
Vi har i to sommervinduer spenderet en formue på nye spillere og står alligevel tilbage med en trup med store mangler, hvis man spørger mig så er det Gaarde som er ansvarlig for det morads vi befinder os i. Vi har en trup som er blottet for kreativitet og gennembrudsstyrke og det er Gaardes ansvar.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af gravballe » 24. okt 2017, 12:18

da MW blev ansat, var min største frygt at vi nu kom til at spilled en kedelige DBU spillestil.. og der er vi desvære endt. Det er ikke en spille stil AaB har spillerne til, samt det er ikke den spille stil, AaB træner deres talenter i, så jeg forstår ikke hvorfor han vil spille sådan.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af BassogogsVen » 24. okt 2017, 13:10

frederikshavneren skrev:Jeg tvivler på at Wieghorst er den rette træner for AaB, men problemerne stikker dybere end det. Hvis det ´bare´var et trænerproblem så ville det være nemt at løse, det siger imidlertid alt at to så forskellige trænere som Søndergaard og Wieghorst begge ender med at praktisere det samme kønsløse intetsigende boldflytteri.
Vi har i to sommervinduer spenderet en formue på nye spillere og står alligevel tilbage med en trup med store mangler, hvis man spørger mig så er det Gaarde som er ansvarlig for det morads vi befinder os i. Vi har en trup som er blottet for kreativitet og gennembrudsstyrke og det er Gaardes ansvar.
Måske det ER, fordi de begge står for kønsløst og intetsigende boldflytteri? Det vidste vi jo på forhånd. Hverken Søndergaard eller Wieghorst har NOGENSINDE stået for sprudlende offensiv fodbold, hvorfor de også begge har været fejlcastet af Gaarde, da det har været common knowledge, hvad de to træneres filosofier er. Man kan vel ikke kalde sig overrasket.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Yankee » 24. okt 2017, 14:27

BassogogsVen skrev:
Måske det ER, fordi de begge står for kønsløst og intetsigende boldflytteri? Det vidste vi jo på forhånd. Hverken Søndergaard eller Wieghorst har NOGENSINDE stået for sprudlende offensiv fodbold, hvorfor de også begge har været fejlcastet af Gaarde, da det har været common knowledge, hvad de to træneres filosofier er. Man kan vel ikke kalde sig overrasket.
Ud fra samme logik burde vi aldrig have ansat Kent Nielsen og Hans Backe.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af BassogogsVen » 24. okt 2017, 14:34

Yankee skrev:
BassogogsVen skrev:
Måske det ER, fordi de begge står for kønsløst og intetsigende boldflytteri? Det vidste vi jo på forhånd. Hverken Søndergaard eller Wieghorst har NOGENSINDE stået for sprudlende offensiv fodbold, hvorfor de også begge har været fejlcastet af Gaarde, da det har været common knowledge, hvad de to træneres filosofier er. Man kan vel ikke kalde sig overrasket.
Ud fra samme logik burde vi aldrig have ansat Kent Nielsen og Hans Backe.
Tja, det kan man hævde. Men desuagtet, mener jeg nu alligevel, at det er ret ejendommeligt, at man fyrer en træner, som man ved står for betonfodbold for umiddelbart efter at ansætte en ny en af slagsen, som man ved, sandsynligvis står for ligegyldigt boldflytteri.

Der var også mange, der frygtede Kent Nielsens komme. Men modsat Wieghorst modbeviste han.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af alithebeast » 24. okt 2017, 15:50

BassogogsVen skrev:
Yankee skrev:
BassogogsVen skrev:
Måske det ER, fordi de begge står for kønsløst og intetsigende boldflytteri? Det vidste vi jo på forhånd. Hverken Søndergaard eller Wieghorst har NOGENSINDE stået for sprudlende offensiv fodbold, hvorfor de også begge har været fejlcastet af Gaarde, da det har været common knowledge, hvad de to træneres filosofier er. Man kan vel ikke kalde sig overrasket.
Ud fra samme logik burde vi aldrig have ansat Kent Nielsen og Hans Backe.
Tja, det kan man hævde. Men desuagtet, mener jeg nu alligevel, at det er ret ejendommeligt, at man fyrer en træner, som man ved står for betonfodbold for umiddelbart efter at ansætte en ny en af slagsen, som man ved, sandsynligvis står for ligegyldigt boldflytteri.

Der var også mange, der frygtede Kent Nielsens komme. Men modsat Wieghorst modbeviste han.
Men ikke efter 9-10 måneder.
Hader København!

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Glenn Francisco » 24. okt 2017, 15:51

Hvor ville det være fedt med Allan Kuhn tilbage :aabfan:
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Uldahl » 24. okt 2017, 18:11

Glenn Francisco skrev:Hvor ville det være fedt med Allan Kuhn tilbage :aabfan:
Kommer desvære ikke til at ske. Måske hvis vi skifter helle den sportslige ledelse. Gaarde, MW, Pea ol.

Måske et opgør med den DBU stil der har været kørt? Jeg ser gerne vi bliver mere fleksible, og bliver bedre til at tage hensyn til den trup vi nu engang har når taktik og spillestil skal fast lægges. Vi har ikke spillerne til at være boldbesidende pt Jamen så læg stilen om og spild på de forskelige individuelle. Ind på midten med Risgård ect. :aabfan:

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FIDEL » 24. okt 2017, 18:36

Glenn Francisco skrev:Hvor ville det være fedt med Allan Kuhn tilbage :aabfan:
Ja det ville det - og hvis ikke som ny cheftræner, så som caretaker indtil Gaarde nosser sig sammen til at finde en ny.
Skal vi ligge noget i at Kuhn så kampen igår sammen med Gaarde? Nej sikkert ikke. Men truppen skriger godt nok efter en motivator.
Mit bud er, at Wieghorst er ude snart. Det bør han også, da han er den træner med størst fiasko. Jeg troede ikke det kunne blive værre end under Søndergaard - men det blev det. Ikke nok med, at vi har svigtende resultater, vi skaber ikke målchancer nok og skræmmer fansne væk med kedeligt spil.
En mere simpel taktik, hvor der tages hensyn til vores spilleres styrker og svagheder er at foretrække. Spillerne har under Wieghorst ledelse været dårlige fodboldspillere, og det er under al kritik.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 24. okt 2017, 19:50

Uldahl skrev:
Glenn Francisco skrev:Hvor ville det være fedt med Allan Kuhn tilbage :aabfan:
Kommer desvære ikke til at ske. Måske hvis vi skifter helle den sportslige ledelse. Gaarde, MW, Pea ol.

Måske et opgør med den DBU stil der har været kørt? Jeg ser gerne vi bliver mere fleksible, og bliver bedre til at tage hensyn til den trup vi nu engang har når taktik og spillestil skal fast lægges. Vi har ikke spillerne til at være boldbesidende pt Jamen så læg stilen om og spild på de forskelige individuelle. Ind på midten med Risgård ect. :aabfan:
Hvorfor ikke? Jeg er med på der ville være et prestigetab for Gaarde, men så heller ikke mere end det, men hvad skulle være problemet med resten af ledelsen?

Derudover, så bliver alle AaB'ers våde drøm i øjeblikket overgået af (næsten) alle AaB'ers hadetræner - Magnus Pehrsson, med (nogenlunde) samme hold, i samme liga. Så det er et dilemma. Var Pehrsson vitterligt bedre end mange gør ham til, eller er Kuhn bare ikke nogen messias alligevel, i.e. Gaarde og Lynge havde ret?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gamen » 24. okt 2017, 20:13

Buzz Killington skrev: Derudover, så bliver alle AaB'ers våde drøm i øjeblikket overgået af (næsten) alle AaB'ers hadetræner - Magnus Pehrsson, med (nogenlunde) samme hold, i samme liga. Så det er et dilemma. Var Pehrsson vitterligt bedre end mange gør ham til, eller er Kuhn bare ikke nogen messias alligevel, i.e. Gaarde og Lynge havde ret?
Hvordan overgået?

Pehrsson kommer til at skrabe 1 point mere sammen, set over hele sæsonen, hvis de vinder deres 2 resterende kampe. Målscoren er stort set den samme. Pehrsson missede CL, Kuhn fik aldrig muligheden qua de dårlige resultater, og Pehrsson har ganske enkelt haft en stærkere trup.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Buzz Killington » 24. okt 2017, 21:23

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Derudover, så bliver alle AaB'ers våde drøm i øjeblikket overgået af (næsten) alle AaB'ers hadetræner - Magnus Pehrsson, med (nogenlunde) samme hold, i samme liga. Så det er et dilemma. Var Pehrsson vitterligt bedre end mange gør ham til, eller er Kuhn bare ikke nogen messias alligevel, i.e. Gaarde og Lynge havde ret?
Hvordan overgået?

Pehrsson kommer til at skrabe 1 point mere sammen, set over hele sæsonen, hvis de vinder deres 2 resterende kampe. Målscoren er stort set den samme. Pehrsson missede CL, Kuhn fik aldrig muligheden qua de dårlige resultater, og Pehrsson har ganske enkelt haft en stærkere trup.
Jeg stirede mig blind på afstanden til nummer 2, og overså pointtallet. Så det er selvfølgelig ikke givet at han får flere point.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Kristian » 24. okt 2017, 22:12

FIDEL skrev:
Glenn Francisco skrev:Hvor ville det være fedt med Allan Kuhn tilbage :aabfan:
Ja det ville det - og hvis ikke som ny cheftræner, så som caretaker indtil Gaarde nosser sig sammen til at finde en ny.
Skal vi ligge noget i at Kuhn så kampen igår sammen med Gaarde? Nej sikkert ikke. Men truppen skriger godt nok efter en motivator.
Mit bud er, at Wieghorst er ude snart. Det bør han også, da han er den træner med størst fiasko. Jeg troede ikke det kunne blive værre end under Søndergaard - men det blev det. Ikke nok med, at vi har svigtende resultater, vi skaber ikke målchancer nok og skræmmer fansne væk med kedeligt spil.
En mere simpel taktik, hvor der tages hensyn til vores spilleres styrker og svagheder er at foretrække. Spillerne har under Wieghorst ledelse været dårlige fodboldspillere, og det er under al kritik.
En Kuhn tilbage i AaB på den ene eller anden måde, vil give et boost der ikke kan beskrives..

Både i truppen, men også kommecielt.

For satan den mand har betydet meget for klubben nær han har været i stalden.

At han nok ikke kommer, er vist en kendt sandhed
------------------
mvh Kristian

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Legum Magister » 24. okt 2017, 23:06

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Derudover, så bliver alle AaB'ers våde drøm i øjeblikket overgået af (næsten) alle AaB'ers hadetræner - Magnus Pehrsson, med (nogenlunde) samme hold, i samme liga. Så det er et dilemma. Var Pehrsson vitterligt bedre end mange gør ham til, eller er Kuhn bare ikke nogen messias alligevel, i.e. Gaarde og Lynge havde ret?
Hvordan overgået?

Pehrsson kommer til at skrabe 1 point mere sammen, set over hele sæsonen, hvis de vinder deres 2 resterende kampe. Målscoren er stort set den samme. Pehrsson missede CL, Kuhn fik aldrig muligheden qua de dårlige resultater, og Pehrsson har ganske enkelt haft en stærkere trup.
Jeg stirede mig blind på afstanden til nummer 2, og overså pointtallet. Så det er selvfølgelig ikke givet at han får flere point.
Buzz, det gør jo ikke din pointe i forhold til Pehrssons/Kuhns kvaliteter mindre valid.
Pehrsson bliver - efter min opfattelse med rette - ofte anset som det mest uduelige væsen, der nogensinde har slået sine folder på Hornevej (og det er inklusiv Rioch...), mens Kuhn i den grad mytologiseres som guldklumpen AaB lod glide sig af hænde. Men i og med, at Pehrsson og Kuhn har opnået stort set samme resultater med Malmö FF er der måske ikke så stor forskel på dem, som det ofte fremstilles. Og du har ret, måske havde Gaarde og Lynge ret i, at Kuhn ikke var den rette mand til at være cheftræner i AaB.

Jeg så gerne Kuhn tilbage som assistent; men det er nok helt uden for skiven, hvad realisme angår. Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt Kuhn har de taktiske redskaber der skal til for at kunne varetage cheftrænerposten. Han lader til at være en dygtig motivator; men kritikken fra spillerne i Malmö FF og hans vanskeligheder i Midtjylland taler måske for, at han er bedre som 2. violin.

Gamen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gamen » 24. okt 2017, 23:14

Legum Magister skrev: Jeg så gerne Kuhn tilbage som assistent; men det er nok helt uden for skiven, hvad realisme angår. Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt Kuhn har de taktiske redskaber der skal til for at kunne varetage cheftrænerposten. Han lader til at være en dygtig motivator; men kritikken fra spillerne i Malmö FF og hans vanskeligheder i Midtjylland taler måske for, at han er bedre som 2. violin.
En væsentlig pointe, når man snakker Malmö kontra AaB er altså også at en træner i Malmö er dead man walking fra dag 1 - i Danmark står aviserne i kø for at rose FCK, indtil det nærmest ikke kan undgås at aflevere lidt kritik. I Sverige er det lige modsat når det gælder Malmö - selv inden han var startet på jobbet blev han haglet ned af de førende lederskribenter i Sverige, med Olof Lundh (den mest magtfulde sportsjournalist i SE) som manden der bl.a. førte kniven.
Pehrsson har som svensker fået længere snor, selvom også han har svinget meget i præstationerne og har fået meget kritik for ikke at bruge klubbens største talenter før sent i forløbet.

Jeg ved ikke om jeg tror på at Kuhn ene mand kan løfte det her hold som cheftræner, men han vil passe væsentligt bedre ind i en klub som AaB end i en klub som Malmö. Han er en lidt for jovial type til at håndtere en trup, hvor han skal bænke 2-3 højt betalte stjerner hver gang.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Breezer » 25. okt 2017, 00:55

Mit store problem med Wieghorsts spillestil er, at jeg simpelthen ikke kan se den retning han vil. Vores indkøb virker ikke til at have en bestemt rettesnor, udover at er bedre boldspillere end de øvrige på pladsen. Derfor tyder det på at vi ønsker at spille os igennem modstanderen, som det også fremgår af vores strategi. Den plan slår dog allerede fejl når Wieghorst vil have to 6'ere på midten. Det gør at vi får endnu sværere ved at skabe overtal på den sidste tredjedel, og derigennem blive målfarlige. Vi er simpelthen for nemme at lukke ned, når det eneste vi kan er at forsøge at spille bolden i mellemrum centralt, og så forsøge at sætte spillet der.

Når det ikke lykkes, er vi begyndt at forsøge på at spille direkte mod Pohl. Men hurtigt, direkte spil og kontrastød er vores øvrige offensiv slet ikke gearet til. Flores, Børsting og Safranko mangler alle hurtighed for bare at kunne nå i nærheden af modstandernes felt i en kontra. Desuden er det kun Flores, som virkelig evner at drive bolden frem i fart. Så selvom vi egentlig har fået en solid defensiv, så kan vi ikke udnytte den til at angribe vores modstandere på kontra.

Jeg er ikke kommet dertil endnu, hvor jeg mener Wieghorst skal fyres. Men vi har brug for at få set et højt topniveau i et par kampe i efteråret, før jeg tror på at han er ved at bygge noget godt op. Vi har snart ikke råd til at blive ved med at sætte os selv tilbage ved trænerfyringer. For ellers kan der hurtigt gå AGF i den.

Besvar